Jump to content
kondi78

Wysyłka odtwarzacza CD kurierem

Recommended Posts

Witam. Być może już było ale mam pytanie czy macie jakieś patenty na wysyłkę odtwarzacza CD kurierem? Tydzień temu sprzedałem sprawny Lyngdorf Cd1 i wrócił od klienta bo nie działał. Po inspekcji okazało się że laser wypadł z prowadnicy (idzie na dół przy wysuwaniu tacki). Ustawiłem z powrotem i wszystko jest ok ale niesmak pozostał. Być może gdybym wysłał z płytą byłoby ok. Oryginalne opakowanie, podwójny karton, czy może DPD przesadził? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, kondi78 napisał:

Być może gdybym wysłał z płytą byłoby ok.

Nic by to nie zmieniło.

Rzucają paczkami i tyle. Reklamować trzeba, nie odpuszczać. 

Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
8 godzin temu, McGyver napisał:

Nic by to nie zmieniło.

Rzucają paczkami i tyle. Reklamować trzeba, nie odpuszczać. 

Szefie czy jest jakiś mozliwy kontakt z tobą bo poczta nie odpowiada i telefon głuchy ?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki. Wysłałem firmie wiadomość, ale jeszcze nikt nie zareagował, trzeba będzie powtórzyć. Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio wysyłałem CD przez ePaka. Sama pani potwierdziła, że rzucają paczkami bo tak im łatwiej i szybciej. Poprosiłem o naklejkę ostrożnie ale i tak po kilku dniach info od kupującego że CD miał problemy z wyjazdem tacki. Na szczęście wszystko wróciło do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej nie, bo będą twierdzić, że skoro opakowanie jest ok, to towar był uszkodzony wcześniej.

Trzeba karton wykładać gąbką, a dopiero do tego sprzęt ładnie opakowany styropianem- jest szansa, że to zamortyzuje uderzenia, a każde uszkodzenie kartonu na skutek rzutu będzie widoczne i się nie wyprą. Oczywiście oznaczenia "OSTROŻNIE", czy "UWAGA, SZKŁO" koniecznie MUSI BYĆ.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jakie inni mają ''doświadczenia'' z pocztą Polską ja pozytywne może wysyłki drożej ale sporo kupowałem,wysyłałem i klamory w jednym kawałku docierały nawet karton nie poniszczony 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wysylke odtwarzacza nie ma petentow, chocbyc owinal go piankami po 50cm z kazdej strony, to wstrzasy moga zrobic swoje, ja zawsze zalecam transport osobisty w przypadku odtwarzaczy

22 godziny temu, rafal735r napisał:

Rzucili paczka i tyle. Ubezpieczać, zgłaszać uszkodzenia. Przy pakowaniu dawać dużo wypełnienia na spód. 

Te ubezpieczenia to sa guzik warte (przynajmniej w DPD i UPS)

Chociaz mysle ze nie ma znaczenia jaka firma bo ubezpieczycielem jest faktycznie ubezpieczyciel, jedna moja sprawa do dzis wisi w sądzie, ubezpieczyciel robi wszystko by nie wyplacic kasy, zada dowodu zakupu za 30 letni sprzet i z uwagi na brak oryginalnego opakowania odmawia wyplaty odszkodowania (chociaz sprzet byl pancernie zapakowany)

 

tak wiec pakowac najlepiej jak sie da ale na ubezpieczenie w razie w nie ma co liczyc

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi kiedyś DPD się wykpił od wypłaty ubezpieczenia, mimo iż opakowanie było nieuszkodzone w bardzo logiczny sposób. Napisałem na liście przewozowym 10kg, a oni mi potem przy reklamacji odpisali, że na sortowni zważyli 12 i gdyby wiedzieli od początku, że to ma 12 kg to by inaczej traktowali paczkę:))))) Ofcorz czy 10 czy 12 kg cena wysyłki taka sama była. Po prostu tak mi się napisało. Tak jak kolega napisał-zawsze zaczyna się szukanie haków.

i do tego fantastycznie długie czasy rozpatrywania reklamacji.

Edited by gimza

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2020 o 21:46, kondi78 napisał:

Oryginalne opakowanie, podwójny karton, czy może DPD przesadził

Owszem.

Wolumen paczkowy, czyli dobowa masa towarowa ulega zwielokrotnieniu kilku/dziesięciokrotnemu.

Czasu nie rozciągnięsz - ogarnięcie obszaru musi mieć finisz podczas danej zmiany składu ludzi.

Przy większych przesyłkach zalecam transport paletowy - nie jedzie kilkusetmetrowym przenośnikiem taśmowym na którejś z sortowni (automat na pewno ma podkręconą wydajność na maksa).

Palety jadą indywidualnie.

(nie w naczepie, ale w magazynie).

10 godzin temu, gimza napisał:

Napisałem na liście przewozowym 10kg, a oni mi potem przy reklamacji odpisali, że na sortowni zważyli 12 i gdyby wiedzieli od początku, że to ma 12 kg to by inaczej traktowali paczkę:))))) Ofcorz czy 10 czy 12 kg cena wysyłki taka sama była. Po prostu tak mi się napisało.

Gdzie ubyło 2 kilogramy ?

Kurier ani magazyn nie powinni przyjąć przesyłki ze złą wagą.

Formalnie m u s i się zgadzać.

Edited by xetras
poprawka

~Język swędzącego przyrodzenia zmienia świat nauki~

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja źle wpisałem.
Znasz kuriera co waży paczki przy odbiorze?😀

Jakby przekroczylo o ileś tam to by mi przysłali dopłate, a że cena ta sama to nikt tego nie robi jak zaniżysz. Ale oczywiście wyciągnęli to jak trzeba było.

 

Edited by gimza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby się uszkodziło opakowanie to wymagałoby wewnętrznego dochodzenia, gdzie ubyło.

Tylko na czuja w magazynie (wybiórczo) sprawdzaliśmy deklarowaną wagę.

Przy tych ilościach, które teraz są zbierane, chyba brakuje na to czasu. Nie wiem, bo nie jestem na bieżąco.

Kurierzy wagi oczywiście nie sprawdzają.

~Język swędzącego przyrodzenia zmienia świat nauki~

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.11.2020 o 19:37, porlick napisał:

"OSTROŻNIE", czy "UWAGA, SZKŁO" koniecznie MUSI BYĆ.

Nic to nie da ,trzeba wykupić dodatkową usługę transportową taką iż przesyłka jedzie w osobnym pojemniku i nie ma styczności z innymi przesyłkami zaś rzekome ubezpieczenie to walka z wiatrakami jaka by nie była firma kurierska i jeszcze jedno na dzień  dobry w protokole wyszczególniają czy opakowanie było oryginalne ,w przeciwnym przypadku nawet 1m grubości karton jest traktowany  jak kartka z zeszytu no chyba że kupimy opakowanie z firmy przesyłkowej .

Dla zainteresowanych mogę udostępnić filmik wzmacniacza po transporcie DHL PŁAKAĆ SIĘ CHCE

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.11.2020 o 21:46, kondi78 napisał:

czy macie jakieś patenty na wysyłkę odtwarzacza CD kurierem?

włóż do paczki razem z CD szkalnke i zadeklaruj jako "szkło"

 

Całkiem spora grupa, przez 20 lat odsłuchała i poznała "sygnaturę brzmienia" kabli zasilających
I nazywa to  ... wiedzą 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.11.2020 o 15:31, Pszczyna napisał:

trzeba wykupić dodatkową usługę transportową taką iż przesyłka jedzie w osobnym pojemniku

I to jest pomysł.

Takie które jest zbiorcze do kopert ("kuweta" z pokrywą).

W magazynie powinni takie mieć, ale niekoniecznie w "pickupie" albo u kuriera (chyba że jesteś stałym klientem i jest na to przygotowany).

Plomby na zbiorczym - to nie wiem, czy jest osiągalne (każda przesyłka podlega skanowaniu na każdym etapie procesu), a konieczne przy tej opcji.

~Język swędzącego przyrodzenia zmienia świat nauki~

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysyłałem br playera. Styropian, na to karton- ciasno pasowany do styropianu. Ten karton w drugim, trochę większym. Luka między kartonami ok 3cm, każdy narożnik wyłożony gąbką, trochę gąbki na środek. Zawartość paczki dotarła bez najmniejszych uszkodzeń. Kurier DPD, nalepki "ostrożnie", z kieliszkiem. Odbiorca zadowolony, napisał, że wsio ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś kupiłem Atolla, sprzedawca solidnie go zabezpieczył, a mimo tego uszkodzono róg przedniego panela. Wgięty róg, pierwotnie tego nie zauważyłem, ale po dniu przyjrzałem się i zdziwienie. Dzwonię do sprzedawcy, on zaskoczony, bije się w pierś, że wysłał sprzęt w doskonałym stanie.

W końcu mu uwierzyłem, szybko namierzyłaś kuriera, który dostarczał mi przesyłkę, spisaliśmy protokół, ten wysłałem sprzedawcy i on składał reklamacje .

Po dwóch tygodniach została rozpatrzona pozytywnie, wypłacili 1000 zł .

 

0DDE26A6-DAD0-4C60-A7A7-31EFB27FCE9B.jpeg

Dawaj innym to samo, co chciałbyś Ty dostać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś sporo szczęścia, w 99% takich przypadków nie ma szans na odszkodowanie, jeśli nie spiszesz od razu protokołu uszkodzenia przy odbiorze paczki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szacunkowa "rzeczywista wartość szkody"  oszacowana  przez specjalistę została przyjęta.

Widocznie sprawdzili drogę paczki w wewnętrznym monitoringu i uznali że przyczynili się do szkody.

Ważne że bezzwłocznie zgłosiłeś uszkodzenie.

2 minuty temu, porlick napisał:

nie spiszesz od razu 

Czas jest ważny przy tym. 

Szczególnie gdy kurierowi się spieszy bo akurat ma dużo paczek.

~Język swędzącego przyrodzenia zmienia świat nauki~

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, porlick napisał:

Miałeś sporo szczęścia, w 99% takich przypadków nie ma szans na odszkodowanie, jeśli nie spiszesz od razu protokołu uszkodzenia przy odbiorze paczki.

Po dwóch dniach dopadłem kuriera, w sumie był na dostawie do galerii, czyli nawet nie widział tego uszkodzenia. Też myślę, że miałem farta.

2 godziny temu, xetras napisał:

Ważne że bezzwłocznie zgłosiłeś uszkodzenie.

Nie tak bezzwłocznie, na początku nie dostrzegłem tego uszkodzenia.

Dawaj innym to samo, co chciałbyś Ty dostać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, porlick napisał:

Wysyłałem br playera. Styropian, na to karton- ciasno pasowany do styropianu. Ten karton w drugim, trochę większym. Luka między kartonami ok 3cm, każdy narożnik wyłożony gąbką, trochę gąbki na środek. Zawartość paczki dotarła bez najmniejszych uszkodzeń. Kurier DPD, nalepki "ostrożnie", z kieliszkiem. Odbiorca zadowolony, napisał, że wsio ok.

Jak ktoś dużo paczek wysyła i miałby się tak z każdą bawić to na opakowania nie wyrobi i życia zbraknie. 😁

Ważne jest żeby nie wykładać dołu czymś twardym. Chodzi o to żeby jakaś amortyzacja była przy przerzucaniu paczki. A tutaj najbardziej są narażone wszelkie playery.

7 godzin temu, porlick napisał:

Miałeś sporo szczęścia, w 99% takich przypadków nie ma szans na odszkodowanie, jeśli nie spiszesz od razu protokołu uszkodzenia przy odbiorze paczki.

Normalne można dzwonić np po godzinie że coś jest nie tak i ma przyjechać spisać szkodę. Firmy kurierskie zdają sobie sprawę, że kurier nie może być przy każdym rozpakowaniu paczki jak mu dali roboty na 12h, a musi to zrobić w 8.

👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzadko wysylam sprzet bo rzadko zmieniam jednak nigdy problemow nie mialem. Bardzo dobrze pakowalem oraz nie bralem najtanszych kurierow. Korzystalem z uslug DHL I pocztex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wysyłając cd paczką musisz ją oznakować naklejkami ,,nie rzucać'' oraz ,,góra''. Jest to istotne, ponieważ cd można zapakować ,,do góry nogami'' żeby mechanizm nie wypadał. Ale muszą być naklejki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.11.2020 o 20:24, Bumpalump napisał:

...ja zawsze zalecam transport osobisty w przypadku odtwarzaczy...

Kiedyś pracowałem w  przesyłkach - zalecam transport osobisty WSZYSTKIEGO: dostawa do 100km po wpłacie na konto.

 

4 godziny temu, CD56 napisał:

Wysyłając cd paczką musisz ją oznakować naklejkami ,,nie rzucać'' oraz ,,góra''. Jest to istotne...

Na prawdę myślisz, że ktoś na to patrzy?

Edited by szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem przekonany, że kurierzy zwracają  uwagę na oznakowanie paczki. Tylko jeden raz otrzymałem odtwarzacz cd z uszkodzonym mechanizmem, ale paczka była ,,nieoznakowana" i prymitywnie zapakowana w dwa złożone kartony (chyba po bananach). Udało mi się odesłać odtwarzacz do sprzedającego, który go naprawił, wymieniając cały mechanizm napędu płyty. I po naprawie przysłał mi dobrze zapakowany, z naklejkami, włożony ,,nogami do góry", ponieważ tak doradził jemu elektronik naprawiajacy ten sprzęt. Zawsze po zakupie sprzętu proszę sprzedającego o naklejki (o których pisałem), i poza tym jednym przypadkiem, nigdy nie otrzymałem uszkodzonego odtwarzacza lub innego sprzętu. Do tego przesyłka musi być porządnie zapakowana (też tak pakuję), i ubezpieczona co najmniej do wartości zawartości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, CD56 napisał:

ubezpieczona co najmniej do wartości zawartości.

Czy ktoś przeczytał warunki takiego ubezpieczenia?

Ubezpieczenie paczki NIE DOTYCZY zniszczenia przez nieostrożność kuriera. Dlatego powoływanie się na ubezpieczenie (i narzekanie) jest tylko dowodem na nieznajomość tematu. Pomocniczo proponuję poznać termin: ZDARZENIA LOSOWE.

Drugie pytanie pomocnicze: Dlaczego ubezpieczenie jest często bezpłatne (w wielu firmach kurierskich)?

Właśnie dlatego, że w tym przypadku tyle jest warte.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.