Skocz do zawartości
IGNORED

Podbarwiony bas


Chicago
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiedziałem gdzie napisać o basowych dylematach, więc wybrałem zakładkę hi-endową, bo w zasadzie w hi-endzie pisze się najwięcej o tym, jak to się słyszy podbarwienia, 'skoczność lub sprężystość' basu czy też jego 'rozlużnienie'. O ile 'skoczność, sprężystość lub rozlużnienie' jest przede wszystkim domeną grania i charakteru muzyki i co jestem w stanie zrozumieć i usłyszeć, tak 'podbarwienie' basu tak ciągle wspominane przez forumowych słuchaczy hi-endu mnie nie przekonuje, ponieważ słuchając obojętnie jakiej płyty, nie wiem czy akurat występujący bas w nagraniu jest podbarwiony...??? Jeszcze zrozumiałbym zjawisko, gdyby na przykład słuchał ze mną swoich nagrań na przykład Patrick Mulcahy i mi powiedział - słuchaj Chicago, ja na tym sprzęcie nie słyszę swojego brzmienia i ja tak nie brzmię...??? Twój sprzęt mocno podbarwia mój dżwięk kontrabasu z tego nagrania...??? Teraz rozumiecie o czym mówię i pytam, na jakiej podstawie słuchacz nie mający pojęcia żadnego o instrumentach słyszy podbarwienia? Nie jest to przytyk ani drwina, tylko konkretne pytanie - na jakiej podstawie sąsdzimy, że bas jest podbarwiony, natomiast już trąbki, saksofonu lub gitary się nie słyszy i nic a nic o podbarwieniach się nie mówi. I co to są te podbarwienia basu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam wątpliwości. Też nie wiem czym są te podbarwienia basu i skąd ktoś wie, że w danym systemie w ogóle takowe występują? Podbarwiony bas? Czyli jaki i względem czego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może raczej "podbarwienie" to taki potworek językowy?  Nieszczęśliwy zamiennik pojęcia "podbity" czyli nienaturalny, o zaburzonych proporcjach?  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście są różne realizacje i elektronika, osobiście wnioskuje z odczuć, proporcjonalność i różnicowanie, w końcu instrumenty tez stroją na ucho, regulując barwę w korektorze o 2dB tez odczuwamy nadmiar lub brak,
dobieramy elektronikę, pozycjonujemy kolumny itd. tez według odczuć, a to ze każdy z nas ma inny obraz prezentacji to inna sprawa
Np. siedząc blisko muzyków źródła dźwięku są duże i dynamiczne, czym się od nich oddalamy tym źródła mniejsze, zabrzmią tez inaczej,

ze realizacja nie brzmi 1:1 z oryginałem to normalne. każde nagłośnienie narzuca własny charakter, ważne aby utrzymać proporcjonalność i przejścia tonalne

To tak jak strojenie TV, nie wiem kto ma tak bujną wyobraźnie programując tryby obrazu i nie interesuje mnie to, ustawiam po swojemu tak aby zbliżyć sie do realu, a ze film jest wizją reżysera to tego juz nie reguluje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podbarwiony bas można nawet usłyszeć na żywo. Dajmy na to kontrabas.. Czyż nie będzie zbytnio podbarwiony słuchając go z odległości 1m? To duży instrument z dużym pudłem rezonansowym. Tak więc w nieodpowiednich warunkach będzie zbyt podbarwiony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy podbity czy też nie, to słuchacz o tym i tak nie wie, a na pewno tego nie słyszy i mogę każdemu biernemu audiofilowi w prosty sposób to udowodnić. W realu gdybym zapytał jaka jest różnica w grze na basie pomiędzy na przykład Carterem, Hollandem i Hadenem lub pomiędzy Eddie Gomezem i NHOPem, to raczej nikt tego nie usłyszy i nie odpowie na to pytanie nie grając na basie. Umówmy się - mało ludzi słyszy podbarwienia jakiekolwiek nie będąc muzykiem i nie mając zielonego pojęcia o grze na jakimkolwiek instrumencie. Mało ludzi w obecnych czasach stroi instrumenty na słuch, bo o wiele szybciej robi się to za pomocą tunera, chociaż zawsze podstrajam na słuch głównie B, bo akurat ona najszybciej się się rozstraja, ale fakt - jak ktoś jest muzycznie wykształcony albo co najmniej biegły w temacie i zna wyskość poszczególnych dżwięków, to spokojnie sam sobie poradzi w strojeniu instrumentów bez tunerów, ale nie wszystkich. Fortepian i pianino rzucają wyzwanie nawet tym najlepiej słyszącym, bo oprócz słuchu i miernika, trzeba wiedzieć jak do tego się zabrać. Widziałem i słyszałem przykłady jak to zawodowy stroiciel fortepianów zrobił to po prostu żle i dopiero trzeci lub czwarty stroiciel z rzędu nastroił instrument tak, że wreszcie zaczął brzmieć. 

11 minut temu, piorasz napisał:

Ale podbarwiony bas można nawet usłyszeć na żywo. Dajmy na to kontrabas.. Czyż nie będzie zbytnio podbarwiony słuchając go z odległości 1m?

Z metra kontrabas będzie na pewno mniej podbarwiony niż z kilku metrów. Poza tym, kto z audiofilów konkretnie zna się na strojeniu instrumentów i na ich brzmieniu? Tylko malutki procent. Generalnie głośne granie i słuchanie, to zawsze podbarwienia, ponieważ każdy dżwięk posiada swoją specyfikę i albo odbija się albo jest przez pomieszczenie pochłaniany, w zależności gdzie, w jakich warunkach i przez kogo jest grany. Przecież jak słyszę na jakimś koncercie dudniący bas Kelly Silla, to nie jest to żadne podbarwienie, tylko jego realny sound w danym momencie, bo albo Kelly ma zły dzień, albo użył jakiegoś małego wzmacniaczyka do swojego kontrabasu, albo w ogóle za głośno grał, bo akurat w tym dniu gorzej słyszał, albo nie lubił grać z jakimś akurat zatrudnionym na konkretny gig perkusistą. Przykładów i zależności są dziesiątki, ale jakkolwiek bym nie spojrzał, to człowiek, że tak powiem nieumuzykalniony, nigdy żadnych podbarwień basu ze sprzętu audio nie usłyszy. Powiem więcej - człowiek nawet umuzykalniony, ale nie grający na basie, też tych podbarwień nie usłyszy, ale na pewno usłyszy 'niestrojenie' kontrabasu, bo kontrabasiści często nie stroją, a dlaczego nie stroją? Ponieważ kontrabas nie ma progów, więc 'trzeba trafić' w dany akord.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Z metra kontrabas będzie na pewno mniej podbarwiony niż z kilku metrów.


Jesteś pewien? Nie mówimy tu o wpływie pomieszczenia. Posłuchaj w plenerze na otwartej przestrzeni.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie trzeba być muzykiem aby słyszeć różnice mini-wieży miedzy systemem z 2 podkręconymi subwooferami, widzę ze następny watek próbujący ośmieszyć audiofila
Ja słyszę różnice narzucone przez elektronikę i albo daje mi odczucia zbliżenia realności albo nie

 

Skrócę krucjatę

@Chicago jaki system odtworzy realnie kontrabas ? Model elektroniki i kolumn poproszę
Moza kupić album w dwóch różnych wydawnictw, rozpoznasz która realizacja jest prawidłowa ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, piorasz napisał:

Jesteś pewien?

Tak. A w plenerze, to się gra przy ognisku na gitarze. Ale fakt, podczas otwartych imprez pod chmurą, na przykład na różnego rodzaju festiwalach bluesowych lub jazzowych, których obejrzałem i wysłuchaem setki od 1995 roku, nie słyszałem podbarwionego kontrabasu, bo nigdy nad tymi podbarwieniami akurat w takich momentach się nie zastanawiałem, ale nawet jakbym się zastanowił, to jakim cudem mógłbym te podbarwienia usłyszeć ? Wzmacniacz jest niemalże integralną częścią kontrabasu - w przeciwnym wypadku w ogóle nie byłoby go słychać. Więc co podbarwia i co to jest to podbarwienie basu? Bo to, że coś jest out of tune lub posiada jakiś dziwny timing, to słyszę bardzo dobrze, ale co to są te podbarwienia? Prosę o przykłady muzyczne w sensie podbarwień? Jakieś konkretne tytuły piosenek lub płyty mile widziane w kontekście odtwarzania basu przez sprzęt audio. No i dlaczego akurat audiofile słyszą bas podbarwiony przykładowo w zestawie opartym na Dynaudio, a nie słyszą w zestawie opartym o B&W? Albo w jakichkolwiek innych kolumnach czy też całkowitych hi-endach raz podbarwienia słyszą, a raz nie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Chicago napisał:

. No i dlaczego akurat audiofile słyszą bas podbarwiony przykładowo w zestawie opartym na Dynaudio, a nie słyszą w zestawie opartym o B&W? Albo w jakichkolwiek innych kolumnach czy też całkowitych hi-endach raz podbarwienia słyszą, a raz nie?

Bo te systemy brzmią inaczej ?
np. Wokal tez może być na wyższej tonacji a na drugim systemie na niskiej i w obu przypadkach brzmieć nienaturalnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, .:Gerard:. napisał:

@Chicago jaki system odtworzy realnie kontrabas ?

Każdy, ale żadnych podbarwień nie usłyszysz, bo nie wiesz co to są podbarwienia basu i jakichkolwiek innych instrumentów, bo skąd masz to wiedzieć? I skąd wiesz, że jeden topowy sprzęd audio podbarwia, a drugi nie podbarwia? Przecież jak się na niczym nie gra i nie ma zielonego pojęcia o muzyce i zależnościach muzycznych, to w jaki sposób usłyszysz podbarwienia? Jaki jest realny odnośnik do tego czy jest coś podbarwione czy też nie? Jak podczas nagrania inżynier wychodzi bardzo często z reżyserki, żeby skonfrontować zgodność monitorowanego dżwięku z głośników z realnym soundem zespołu, to rozumiem, że słyszy podbarwienia, ale słuchacz w domu o zerowej wiedzy muzycznej jak może wiedzieć o tych podbarwieniach? Skąd to przekonanie o własnych nieomylnych aspektach i niuansach muzycznych i skąd ta pewność,że coś podbarwia, a coś nie?

8 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Wokal tez może być na wyższej tonacji a na drugim systemie na niskiej i w obu przypadkach brzmieć nienaturalnie

Czy ty w ogóle rozumiesz o czym mówisz? Co rozumiesz przez słowo 'tonacja'? Zarówno granie jak i śpiewanie jest zwykle w odpowiedniej tonacji, czyli tzw. kluczu, więc jakim sposobem jeden sprzęt zmienia tonację, a drugi nie zmienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Tak. A w plenerze, to się gra przy ognisku na gitarze. Ale fakt, podczas otwartych imprez pod chmurą, na przykład na różnego rodzaju festiwalach bluesowych lub jazzowych, których obejrzałem i wysłuchaem setki od 1995 roku, nie słyszałem podbarwionego kontrabasu, bo nigdy nad tymi podbarwieniami akurat w takich momentach się nie zastanawiałem, ale nawet jakbym się zastanowił, to jakim cudem mógłbym te podbarwienia usłyszeć ? Wzmacniacz jest niemalże integralną częścią kontrabasu - w przeciwnym wypadku w ogóle nie byłoby go słychać. Więc co podbarwia i co to jest to podbarwienie basu? Bo to, że coś jest out of tune lub posiada jakiś dziwny timing, to słyszę bardzo dobrze, ale co to są te podbarwienia? Prosę o przykłady muzyczne w sensie podbarwień? Jakieś konkretne tytuły piosenek lub płyty mile widziane w kontekście odtwarzania basu przez sprzęt audio. No i dlaczego akurat audiofile słyszą bas podbarwiony przykładowo w zestawie opartym na Dynaudio, a nie słyszą w zestawie opartym o B&W? Albo w jakichkolwiek innych kolumnach czy też całkowitych hi-endach raz podbarwienia słyszą, a raz nie?


Za dużo mieszasz. Piszesz, że w muzyce na żywo nie ma podbarwień basu, że wiesz jak powinien brzmieć instrument na żywo itd. To ja zadam proste pytanie. Czy słyszysz różnicę muzyki na żywo w plenerze vs w klubie a właściwie w różnych klubach z różną akustyką? Jeśli tak to gdzie jest bardziej naturalne brzmienie instrumentów i czy w ogóle można mówić o naturalnym brzmieniu w różnych warunkach nawet na live koncertach? Zapewne tak ale to jest jednak moim zdaniem nadal bardzo umowne. Każdy dobry muzyk powie Ci, w jakich warunkach wg niego jego instrument gra tak jak on sam sobie życzy. Oczywiście on sam tego zazwyczaj nie słyszy podczas własnego wykonu na koncercie bo jest po drugiej stronie widowni ale napewno wie jakby chciał aby to zabrzmiało. A zabrzmi to różnie w różnych warunkach.
Oczywiście ogólnie muzyki live słucha się o wiele bardziej naturalnie i co do tego nie mam żadnych wątpliwości. Jednakże temat o podbiciu basu zmusza mnie aby zaprzeczyć Twojej teorii o rzekomym naturalnym brzmieniu instrumentów live, które to w zależności od warunków mogą brzmieć bardzo różnie z nawet z podbitym basem.



 

 
Skrócę krucjatę
[mention=19312]Chicago[/mention] jaki system odtworzy realnie kontrabas ? Model elektroniki i kolumn poproszę
Moza kupić album w dwóch różnych wydawnictw, rozpoznasz która realizacja jest prawidłowa ?
 


Gdybyś nie wiedział to nawet na koncertach wielu kontrabasistów używa wzmacniaczy. Ma to swoje plusy ale też minusy. Przy złej akustyce sali może to zabrzmieć gorzej niż z dobrego systemu audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, piorasz napisał:

Za dużo mieszasz. Piszesz, że w muzyce na żywo nie ma podbarwień basu, że wiesz jak powinien brzmieć instrument na żywo itd. To ja zadam proste pytanie. Czy słyszysz różnicę muzyki na żywo w plenerze vs w klubie a właściwie w różnych klubach z różną akustyką? Jeśli tak to gdzie jest bardziej naturalne brzmienie instrumentów i czy w ogóle można mówić o naturalnym brzmieniu w różnych warunkach nawet na live koncertach?

Nie, to ty za dużo mieszasz, ale nie dziwię się - żle pojmujesz te zagadnienia. Idąc za Tobą i Twoim tokiem rozumowania, to zawsze bas czy jakikolwiek instrument będzie podbarwiony - będzie podbarwiony bądż to ścianami pomieszczenia, bądż to ilością publiki lub pustką w świetlicy, czy też dżwiękiem wzmacniacza... ale skąd wiemy o tych podbarwieniach i tak autorytatywnie się o nich ludziska nie związani zawodowo z muzyką ani z produkcją muzyki wypowiadają? Co  słyszysz?  Pomieszczenie? Ilość publiki? Brzmienie instrumentu?  Zawsze tak jest, że muzyka jako całość, to jakieś tam podbarwienia, a może lepiej powiedzieć kolor, bo muzyki ani nie nagryna się w komorach bezechowych, ani tym bardziej jej się tam nie słucha. Więc jeszcze raz - proszę mi wytłumaczyć, na czym polega podbarwienie basu i słyszenie tego podbarwienia w domowych warunkach przy słuchaniu wszelkiej maści płyt? Bo jak na razie mamy tysiąc różnych bąków, ale zero konkretu...???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Chicago

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci inżynierowie nie potrafią się zgadać i wypuszczać równie dobrej jakości realizacji

Przecież w tej zabawie chodzi o odczucia

Różne systemy zabrzmią inaczej,  proporcje i balans,
podłączając SUB i podbijać bas w mini wiezy to słychać ze nie współgra, co ze akurat SUB będzie zbliżony do realu koncertu na którym byliśmy jak reszta będzie nieproporcjonalna
Jeżeli u siebie podbije bas to słyszę ze jest przebarwione

Gościłem muzyka, słuchał u mnie pare realizacji, (wcale nie najlepsze) przecież on wie jak brzmi fortepian bo nauczają w jego szkołach i u mnie zapewne tez nie zagrało jak w realu czy na koncercie a jednak wypowiadał sie pozytywnie 

spacer.png

spacer.png

 

Ide bo mam gosci

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nie, to ty za dużo mieszasz, ale nie dziwię się - żle pojmujesz te zagadnienia.


No nie bardzo... Próbuję Cię zrozumieć a właściwie (chyba) Twoją prowokację.. :)
Gdybyś nie napisał przekornie o graniu na gitarze w plenerze... To moglibyśmy trochę dalej podyskutować. Tymczasem ja tu widzę niezłe jaja :)
Na szczęście ja lubię dobry humor :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Ci inżynierowie nie potrafią się zgadać i wypuszczać równie dobrej jakości realizacji

Przecież w tej zabawie chodzi o odczucia

Różne systemy zabrzmią inaczej,  proporcje i balans,
podłączając SUB i podbijać bas w mini wiezy to słychać ze nie współgra, co ze akurat SUB będzie zbliżony do realu koncertu na którym byliśmy jak reszta będzie nieproporcjonalna
Jeżeli u siebie podbije bas to słyszę ze jest przebarwione

Gościłem muzyka, słuchał u mnie pare realizacji, (wcale nie najlepsze) przecież on wie jak brzmi fortepian bo nauczają w jego szkołach i u mnie zapewne tez nie zagrało jak w realu czy na koncercie a jednak wypowiadał sie pozytywnie 

Sorry man, ale to jest bełkot.

Więc jeszcze raz - dam wam kilka przykładów płyt, a Wy mi powiecie, w którym momencie bas jest podbarwiony? Czy zgadzacie się na taki eksperyment? Żeby było bardziej wiarygodnie, to zaprezentuję kilka płyt koncertowych, na których to koncertach byłem i znam sound z realu. Kto jest chętny zabrać głos i ocenić czy bas ma podbarwienia, czy też nie ma. Na początek, do tablicy chętnie wywołam Gerarda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Chicago napisał:

Sorry man, ale to jest bełkot.

Więc jeszcze raz - dam wam kilka przykładów płyt, a Wy mi powiecie, w którym momencie bas jest podbarwiony? Czy zgadzacie się na taki eksperyment? Żeby było bardziej wiarygodnie, to zaprezentuję kilka płyt koncertowych, na których to koncertach byłem i znam sound z realu. Kto jest chętny zabrać głos i ocenić czy bas ma podbarwienia, czy też nie ma. Na początek, do tablicy chętnie wywołam Gerarda.

Ale ja pisze o czym innym, o systemach, u mnie może (według Ciebie) podbarwiać albo nie
Ja jestem z mojego systemu zadowolony i to najważniejsze, a ze realizm przekłamuje to normalne dla każdego systemu
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, piorasz napisał:

Gdybyś nie wiedział to nawet na koncertach wielu kontrabasistów używa wzmacniaczy. Ma to swoje plusy ale też minusy. Przy złej akustyce sali może to zabrzmieć gorzej niż z dobrego systemu audio.

Można powiedzieć, że nie tylko wielu kontrabasistów używa wzmacniaczy, ale praktycznie wszyscy. Jak chciałbyś ten kontrabas usłyszeć na koncercie bez wzmacniacza?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Ale ja pisze o czym innym, o systemach, u mnie może (według Ciebie) podbarwiać albo nie
Ja jestem z mojego systemu zadowolony i to najważniejsze, a ze realizm przekłamuje to normalne dla każdego systemu

Więc po co to audiofeelskie uniesienia o podbarwieniach instrumentów czy też konkretnie basu lub kontrabasu podczas słuchania muzyki z home audio? Szybciej 'odczytasz' czy bas jest grany z rytmem, przed nim lub za nim, niż wyłapiesz jakiekolwiek podbarwienia - no chyba, że jesteś jeden z drugim basistą i słuchasz w danym momencie siebie samego na basie - wtedy owszem, nie mam pytań. Ale w postaci jaką tu ten problem przedstawiłeś, to raczej nie wchodzi w grę żadne audiofeelskie doświadczenie - nie ma takiej możliwości. Równie dobrze można powiedzieć, że podbarwiona jest trąbka, pompka i gitara, co przecież na zdrowy rozum będzie o wiele bardziej czytelne, ponieważ spektrum częstotliwości tych instruemntów jest 'ciut' szersze i bliższe czułości ucha niż niskie częstotliwości kontrabasu. Jak się wypowiedzieć o zarejestrowanym dżwięku kontrabasu skoro co muzyk i model basu, to inne brzmienie...??? Więc jeszcze raz - który kontrabas czy też  basista podbarwia, a który nie? I jak to usłyszeć w odtwarzanej muzyce na hi-endowym sprzęcie we własnych  czterech ścianach?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki system i elektronika najlepiej odtworzy kontrabas? Parę marek jest: Epifani, Eden, Gallien-Krueger, Aguilar, SWR ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Można powiedzieć, że nie tylko wielu kontrabasistów używa wzmacniaczy, ale praktycznie wszyscy. Jak chciałbyś ten kontrabas usłyszeć na koncercie bez wzmacniacza?
O tym mówię... Jak więc można mówić o naturalnym brzmieniu instrumentów wspomaganych elektroniką na koncertach zwłaszcza jeśli zawsze po środku siedzi ludek z konsoletą i suwakami?
Ten sam ludek nawet nie wie, że widownia 100 m za nim może odczuć nieprzyjemne wibracje spowodowane przez bas.
Dlatego koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument (oczywiście oprócz zamierzonych efektów).

Wracając do tematu to tak sobie na szybko myślę, że podbity bas to taki, który przekroczy granicę przyjemnego słuchania.
Nie ma to znaczenia czy w domu czy na koncercie live. Na dużych koncertach live też się zdarzają takie hece - zwłaszcza w zamkniętych pomieszczeniach.
Zatem teza jakoby dźwięk live jest wzorcowy dla poszczególnych instrumentów jest dla mnie niekompletna i nie do końca uzasadniona.

O podbitym basie w warunkach domowych możemy mówić pod warunkiem, że mamy inny punkt odniesienia w postaci innego systemu, w którym ten bas jest mniej dosadny (mniej "podbity").
Wszelkie spory na ten temat są nieuzasadnione i zupełnie bezsensowne.
Ta sama trasa koncertowa jakiegoś zespołu w innych miejscach będzie też różnie brzmiała.

To są tylko moje przemyślenia i oczywiście mogą być błędne tak samo jak błędna (lub raczej subiektywna) ocena i definicja dobrego brzmienia czy podbitego basu.
Sam chętnie poczytam co myślą o tym inni, gdyż temat choć prowokacyjny dla mnie bardzo ciekawy.


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam belkot o tych podbarwieniiach. (Kontrabasu)
I to zarowno life, na wolnej przeszrzeni, jak i domowym pomieszczeniu.
Co to jest podbarwienie?
W uproszcueniu odchylka przebiegu pasma os oryginalu - uwypuklenie okreslonych czestotliwosci?
To domniemanie ze tych uwypuklen basu sie nie slyszy to bzdura.

Co to jest „dudnienienie“ (czyli mody)? Czy to nie jest uwypuklenie okreslonych (basowych) czestotliwosci?
Kazdy glupi je slyszy.

A co to jest, ze kotrabas z 1m odleglosci tonalnie brzmi inaczej niz z 20m. Dlaczego? Bo srednie i wysokie tony z odlegloscia sa bardziej pochlaniane niz niskie? Im dalel go sluchasz tym bardziej tepp brzmi, bo kotrabas to nie tylko bas. Czyli jest z odlegloscia podkolorowany (wyzsze czestotliwosci wytlumione)?
Jest
.

A tylko w pomieszczeniach zamknietych?
Nie. Ten sam efekt wystepuje nacwolnej przestrzeni

Jak na to nie spojrzysz, wszystko jest podkolorowane

A kto tego nie slyszy, porusza sie na niewlasciwym forum

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, piorasz napisał:

O tym mówię... Jak więc można mówić o naturalnym brzmieniu instrumentów wspomaganych elektroniką na koncertach zwłaszcza jeśli zawsze po środku siedzi ludek z konsoletą i suwakami?
Ten sam ludek nawet nie wie, że widownia 100 m za nim może odczuć nieprzyjemne wibracje spowodowane przez bas.
Dlatego koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument (oczywiście oprócz zamierzonych efektów).

Ja mówię głównie o muzyce akustycznej lub z 'lekkim prądem' co też, szczególnie w jazzie, jest uznawane za formułę akustyczną, bo ani jazzowa gitara, ani jazzowy kontrabas bez wzmacniaczy nie istnieją. Nie myl piorasz pojęć - wzmacniacz do gitary elektrycznej lub akustyczno-elektrycznej i do kontrabasu lub gitary basowej, to także 'instrument' i dopiero to brzmienie ustawione na wzmacniaczu przez muzyka oferuje pełną paletę koloru i brzmienia i jako całość stanowi o konkrecie i definiowane jest jako brzmienie akustyczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, piorasz napisał:

Dlatego koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument (oczywiście oprócz zamierzonych efektów).

I skasowałeś cały jazz, o innych gatunkach nie wspominając. Zostaje klasyka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
I skasowałeś cały jazz, o innych gatunkach nie wspominając. Zostaje klasyka
Wcale nie. Nie zrozumiałeś. Nie napisałem, że źle brzmią a przynajmniej nie to miałem na myśli.
Dobrze brzmiący koncert na żywo zależy od wielu czynników. Nie ma reguły i gwarancji, że każdy koncert zagra lepiej niż dobrze zrealizowana płyta na dobrym systemie audio.
Oczywiście koncert na żywo to zupełnie inne emocje i zupełnie inne oczekiwania, które zazwyczaj są nieporównywalne z tym, z czym mamy do czynienia w domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

 


Moza kupić album w dwóch różnych wydawnictw, rozpoznasz która realizacja jest prawidłowa ?

 

A co to znaczy prawidłowa? Można użyć co najwyżej określenia, że obie są inne. I jest to wina realizacji nagrania, a nie odtwarzającego sprzetu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, piorasz napisał:

Wcale nie. Nie zrozumiałeś. Nie napisałem, że źle brzmią a przynajmniej nie to miałem na myśli.

Nie napisałeś, że źle brzmią, napisałeś to, co zacytowałem - "koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument". Dlatego podtrzymuję, bo nie ma koncertów jazzowych i rozrywkowych bez jakiejkolwiek elektroniki. Brzmienie współczesnych instrumentów bez elektroniki nie istnieje. Czyli dla ciebie wzorem jest coś, czego nie ma. 

Już przedwojenne organy Hammonda bez elektroniki nie grają ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, przemak napisał:

Nie napisałeś, że źle brzmią, napisałeś to, co zacytowałem - "koncerty z jakąkolwiek elektroniką nie są dla mnie wzorem jak ma brzmieć instrument". Dlatego podtrzymuję, bo nie ma koncertów jazzowych i rozrywkowych bez jakiejkolwiek elektroniki. Brzmienie współczesnych instrumentów bez elektroniki nie istnieje. Czyli dla ciebie wzorem jest coś, czego nie ma. 

Już przedwojenne organy Hammonda bez elektroniki nie grają ?

Jak najbardziej wyobrażam sobie koncert orkiestry big bandowej w pomieszczeniu powiedzmy 500 mkw bez żadnej elektroniki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, pmcomp napisał:

Jak najbardziej wyobrażam sobie koncert orkiestry big bandowej w pomieszczeniu powiedzmy 200- 400 mkw bez żadnej elektroniki.

Możesz sobie wyobrażać. Basista sobie nie wyobraża ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, przemak napisał:

Możesz sobie wyobrażać. Basista sobie nie wyobraża ?

To powinien zmienić zawód ? .

 

A jak Glenn Miller Orchestra grali w latach 30ych na salach tanecznych?

A dlaczego wtedy muzykę pisano na 5 saksofonów, cztery puzony i cztery trąbki? Żeby było głośniej !!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.