Skocz do zawartości
IGNORED

Pomiar roznych przewodow RCA


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, jurek1 napisał:

Chodzi ci o odwrócenie fazy?

Nie wiem, czy mi starczy siły, ale spróbuję - fazy nie można odwrócić. Odwrócić można polaryzację.

4 godziny temu, Seyv napisał:

Problem jest taki, że jak nic nie słychać czyli różnic nie ma to jest ok a jeśli coś słychać czyli różnice są to pomiar był źle przeprowadzony. 

Wręcz przeciwnie, brak różnic wychodzi w bardzo określonych "cyfrowych" przypadkach. 

 

4 godziny temu, jurek1 napisał:

Do głowy mi nie przyszło żeby mierzyć co miksuję 😉

To błąd, bo jednak jakieś parametry sygnału trzeba trzymać.

nagrywamy.com

  • Moderatorzy
37 minut temu, przemak napisał:

Wręcz przeciwnie, brak różnic wychodzi w bardzo określonych "cyfrowych" przypadkach. 

Jakieś różnice masz zawsze, choćby od szumu sprzętu ale to poziom -60 - 80 dBFS czyli pomijalne. Dla laika, nic nie słychać różnic nie ma. Oczywiście jeśli masz siłę możesz tłumaczyć komuś wszelkie niuanse pomiarów różnicowych, pewnie komuś się przyda ale dla większości i tak będzie ważniejsze co słychać po przepięciu kabli. Więc nie bądź Don Kichotem pisz wprost, że ten kabel zamula średnicę i wszystko jasne 😁

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

4 minuty temu, Seyv napisał:

Jakieś różnice masz zawsze, choćby od szumu sprzętu ale to poziom -60 - 80 dBFS czyli pomijalne. Dla laika, nic nie słychać różnic nie ma. Oczywiście jeśli masz siłę możesz tłumaczyć komuś wszelkie niuanse pomiarów różnicowych, pewnie komuś się przyda ale dla większości i tak będzie ważniejsze co słychać po przepięciu kabli. Więc nie bądź Don Kichotem pisz wprost, że ten kabel zamula średnicę i wszystko jasne 😁

Przecież mamy, co słychać po przepięciu kabla w odwrotną stronę - podbicie całej oktawy dolnego środka o 4dB. Ja chcę ten kabel 😉

Ale generalnie ten wątek to głupoty są niestety. 

nagrywamy.com

  • Moderatorzy
6 minut temu, przemak napisał:

Przecież mamy, co słychać po przepięciu kabla w odwrotną stronę - podbicie całej oktawy dolnego środka o 4dB. Ja chcę ten kabel 😉

Widziałem już kable tak na cudowne, że mnie to nawet by ten pomiar zbytnio nie zdziwił. Oczywiście, z technicznego punktu widzenia taki kabel jest tak samo użyteczny jak sztywne zawieszenie w aucie do jazdy po zwykłych drogach ale widziałem pasjonatów aut którzy takimi jeździli więc jeśli się komuś podoba...

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

9 godzin temu, jurek1 napisał:

test który zrobiłem jest jak najbardziej różnicowy, bo porównywałem dwa przewody zmieniając je w ułamku sekundy w takich samych warunkach.

Będę się czepiał.

Różnica to wynik odejmowania i od niej pochodzi nazwa testu.

Nie wyłapałem, że objaśnienie już było.

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

4 godziny temu, Grzegorz7 napisał:

Bo znam klocki o takich impedancjach wyjściowych i wejściowych, że sama różnica pojemności między kablami wnosi słyszalne zmiany. Ale czy to jest jakikolwiek wyznacznik czegokolwiek?

Jest to wyznacznik braku kompetencji konstruktora takiego bubla.

No chyba, że to gramofon, zwłaszcza z wkładką MC, to wtedy normalna sytuacja.

17 minut temu, Seyv napisał:

Widziałem już kable tak na cudowne, że mnie to nawet by ten pomiar zbytnio nie zdziwił

Mnie już tu nic nie dziwi, ale jeszcze raz - szerokopasmowe wzmocnienie zakresu o 4dB. A autor pomiaru zniknął, bo co ma napisać. 

nagrywamy.com

9 godzin temu, przemak napisał:

To błąd, bo jednak jakieś parametry sygnału trzeba trzymać.

Wystarczy poziom sygnału, nie wiem czy starczy mi sił, żeby spytać czy miksujesz z oscyloskopem? Chodziło oczywiście o polaryzację, każdy DAW to ma. Wiek robi swoje, skleroza postępuje.

8 godzin temu, xetras napisał:

Będę się czepiał.

Różnica to wynik odejmowania i od niej pochodzi nazwa testu.

Nie wyłapałem, że objaśnienie już było.

Tak ,wiem.

9 godzin temu, przemak napisał:
14 godzin temu, jurek1 napisał:

Chodzi ci o odwrócenie fazy?

Nie wiem, czy mi starczy siły, ale spróbuję - fazy nie można odwrócić. Odwrócić można polaryzację.

chodziło wam o tzw  INVERT/FLIP bo sprzęt studyjny akurat tę możliwość posiada

moja YAMAHA DA2X też ma tą opcję

 

To raczej "słyszących" nie daje się przekonać żadnymi testami nawet najbardziej rzetelnymi technicznie. Nawet takimi które odbywają się na sygnale muzycznym a odbierane są przez hobbystę na słuch (test różnicowy).
A Lechu nadal tłucze te same pacierze. Już wielokrotnie to omawiano - naukowo to raczej wykazano, że taki test nie testuje obiektywnych różnic tylko granice percepcji osoby testowanej - w odniesieniu do krótkich próbek dźwiękowych. Sama konstrukcja testu z góry zkłada zminimalizowanie samej możliwości wyłapania różnic. W teście gdzie sprawdzamy niuanse - taka metoda nie ma sensu. Pomijam już fakt, że słynne rzeczywiście przeprowadzone testy były skrajnie nierzetelnie - tak by dodatkowo zdezorientować testowanego(np. test z szefem Linna).
Zresztą wady takich testów działają też w drugą stronę - mogą wyolbrzymiać różnice albo cechy brzmienia przy zestawianiu skrajnych cech, których trudno nie wyłapać. Np. neutralny dźwięk będzie uchodzić za ocieplony w kontraście do skrajnie suchego albo za analityczny w konteaście do skrajnie ocieplonego.

ale wam pewno chodziło o zjawisko przesunięcia kąta fazowego 

dla częstotliwości płynących w przewodnikach nie monokrystacznych

(transformata Fouriera)

Miernictwo Telekomunikacyjne - AGH

poczytać

 

sory ale te pomiary nie mają sensu

mierzenie kabla 

raczej jego oddziaływanie na wzmacniacz to tak

 

Godzinę temu, jurek1 napisał:

Wystarczy poziom sygnału,

Czyli ze trzy parametry... 

Godzinę temu, jurek1 napisał:

nie wiem czy starczy mi sił, żeby spytać czy miksujesz z oscyloskopem?

Z tymi siłami to chodzi o to, że z "odwróceniem fazy" jest jak z kolumną głośnikową" - nawet zwrócić uwagi nie można. I tak, oczywiście, że z oscyloskopem, kiedyś to był obowiązek dzisiaj jak widać ludzie nawet nie rozumieją... BTW to funkcja w oprogramowaniu rme 😉

Godzinę temu, dzarro napisał:

A Lechu nadal tłucze te same pacierze. Już wielokrotnie to omawiano - naukowo to raczej wykazano, że taki test nie testuje obiektywnych różnic tylko granice percepcji osoby testowanej - w odniesieniu do krótkich próbek dźwiękowych. Sama konstrukcja testu z góry zkłada zminimalizowanie samej możliwości wyłapania różnic. W teście gdzie sprawdzamy niuanse - taka metoda nie ma sensu. Pomijam już fakt, że słynne rzeczywiście przeprowadzone testy były skrajnie nierzetelnie - tak by dodatkowo zdezorientować testowanego(np. test z szefem Linna).
Zresztą wady takich testów działają też w drugą stronę - mogą wyolbrzymiać różnice albo cechy brzmienia przy zestawianiu skrajnych cech, których trudno nie wyłapać. Np. neutralny dźwięk będzie uchodzić za ocieplony w kontraście do skrajnie suchego albo za analityczny w konteaście do skrajnie ocieplonego.

Dyskutujesz z własnymi wyobrażeniami. 

Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

9 minut temu, przemak napisał:

BTW to funkcja w oprogramowaniu rme

ja siedzę od dłuższego już czasu w Universal Audio i tam takie rzeczy to tylko w Erze 🙂

Teraz, jurek1 napisał:

ja siedzę od dłuższego już czasu w Universal Audio i tam takie rzeczy to tylko w Erze 🙂

A jaki masz RME?

4 minuty temu, jurek1 napisał:

ja siedzę od dłuższego już czasu w Universal Audio i tam takie rzeczy to tylko w Erze 🙂

Ta, w każdym DAW jest goniometr, tylko trzeba wiedzieć, że jest.

 

4 minuty temu, jurek1 napisał:

A jaki masz RME?

Digiface, HDSP9652 i RayData

nagrywamy.com

12 minut temu, przemak napisał:

Ta, w każdym DAW jest goniometr, tylko trzeba wiedzieć, że jest.

 

W moim aktualnym niestety jeszcze nie, ale ma być.

I feel like these plugs are missing in LUNA.
I feel like these are a MUST HAVE for a recording system:


▪ GONIOMETER
▪ Correlation Meter
▪ VU meter
▪ MultiMeter
▪ LevelMeter
▪ LoudnessMeter
▪ Tuner
▪ BPM counter
▪ Direction Mixer
▪ Stereo Spread
▪ Ampex Tape extension is needed.
Some other summing mixers other than the Neve would be awesome.
And/or add the SSL 4000 Bus comp. to that section, for the "glue" sound.
 

2 minuty temu, przemak napisał:

To fajnie, że nie ma, bo po co 😉

Za to mam to w Logic Pro X i  w Ozone, często korzystam, ale nie wiedziałem że to się tak fikuśne nazywa 🙂

 

17 godzin temu, jurek1 napisał:

Chodzi ci o odwrócenie fazy?

Tak. Film jak to się robi był prezentowany na forum. Film amerykański, nie mój.

1 godzinę temu, dzarro napisał:

A Lechu nadal tłucze te same pacierze.

Cóż ja swoje a wy swoje, moje oparte są o wiedzę i eksperymenty, moje i innych ludzi z wiedzą a Wasze o wiarę 😉.

2 godziny temu, dzarro napisał:

A Lechu nadal tłucze te same pacierze. Już wielokrotnie to omawiano - naukowo to raczej wykazano, że taki test nie testuje obiektywnych różnic tylko granice percepcji osoby testowanej - w odniesieniu do krótkich próbek dźwiękowych.

Test różnicowy to nie są krótkie próbki.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

11 godzin temu, przemak napisał:

Nie wiem, czy mi starczy siły, ale spróbuję - fazy nie można odwrócić. Odwrócić można polaryzację.

Racja, ale potocznie się przyjęło mówić o odwróceniu fazy, to tak jak z zestawami głośnikowymi i kolumnami, oczywiście o pojęcie chodzi.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

5 minut temu, Lech36 napisał:

Racja, ale potocznie się przyjęło mówić o odwróceniu fazy, to tak jak z zestawami głośnikowymi i kolumnami, oczywiście o pojęcie chodzi.

Tak, dlatego w okolicy egzaminów zawieszam działa iść na forach 😉 Ale proponuję w ramach ćwiczeń z odwracaniem fazy o 180 spróbować odwrócić fazę o 90 stopni.

nagrywamy.com

1 minutę temu, przemak napisał:

fazy o 180 spróbować odwrócić fazę o 90 stopni.

O 900 to się przesuwa 😉.

P.S. Oczywiście o 1800 też się przesuwa. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

12 minut temu, przemak napisał:

Czy miksujesz z oscyloskopem?

Dobrze wiesz że chodziło mi o powszechne zastosowanie oscyloskopu stacjonarnego do przebiegów sinusoidalnych trójkątnych itd...

56 minut temu, Lech36 napisał:

Cóż ja swoje a wy swoje, moje oparte są o wiedzę i eksperymenty, moje i innych ludzi z wiedzą a Wasze o wiarę

Fizyka to wiedza 

a nie wiara

tak uściślam

kolega mierzy właściwości fizyczne

pozd.

mierzy falę mechaniczną

co ma soft studyjny do rzeczy

kiedyś dbano o to by nie było przesunięcia kąta fazowego

Waveform / Vector Monitor

kiedyś pilnował studio telewizyjnych oraz radiowych(studia audio)

i powinno to wrócić

tak jestem za by używać oscyloskopów  vectorowych przy produkcji audio

56 minut temu, by-2006 napisał:

Fizyka to wiedza 

a nie wiara

Ale ci co "wsłuchują" się w kable posługują się bardziej wiarą niż fizyką. Wiarą w nieomylność swojego słuchu oczywiście.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

kolega mierzy kabel w systemie

wytłumaczę

mierzy efekt końcowy falę mechaniczną!!

nie wartości elektryczne

i tu może mieć inne wyniki

 

każdy piec (większość) działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego

jeśli przewodnik wprowadzi zniekształcenia (na wskutek zakłóceń w  przewodniku)

potęgują się one w fali mechanicznej -głównie powodując przesunięcia fazowe

gdyż używa kabli składających się z kryształów

(tłumaczy to Chesky Records)

 

Dlatego kolega przemak  ma rację 

cyt

Goniometr – miernik kątów; nazwa stosowana w szczególności w odniesieniu do urządzeń przeznaczonych do mierzenia kątów zawartych pomiędzy ścianami kryształów

Edytowane przez by-2006
W dniu 9.08.2021 o 23:11, gomes napisał:

wnioski ktore udalo mi sie zaobserwowac mowia, ze dobry przewod z odpowiednia jakoscia zlaczami gra tak samo czyli nie wprowadza swoich dodatkowych znieksztalcen.

To wiadomo - wtyki, ilość miedzi, czystość, sposób mocowania kabla do wtyczki...za to się płaci w przewodach z wyższej półki.

Można się dopatrywać wpływu parametrów RLC...proponuje dokładać rezystory, kondensatory i cewki i wtedy wyjdzie co ma dominujący wpływ.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.