Skocz do zawartości
IGNORED

Czy w nowych DACach faktycznie jest soniczny postęp?


GT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, tomek7776 napisał:

tez stary jak swiat

Jak ktoś lubi stare i dźwięk ze starego to nic mi do tego - kwestia gustu, już mówiłem. Nie mam nic przeciwko.
Ale płacić chore pieniądze za staroć technologiczną to już jest dla mnie niezrozumiałe. I to staroć, która nie jest jakimś high top sprzetem ale zwykłym klockiem wypchanym zwykłą elektroniką z poziomu standard.
Trzy tysiące za zwykłego DACa sprzed trzydziestu lat to absurd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, yayacek napisał:

Jak ktoś lubi stare i dźwięk ze starego to nic mi do tego - kwestia gustu, już mówiłem. Nie mam nic przeciwko.
Ale płacić chore pieniądze za staroć technologiczną to już jest dla mnie niezrozumiałe. I to staroć, która nie jest jakimś high top sprzetem ale zwykłym klockiem wypchanym zwykłą elektroniką z poziomu standard.
Trzy tysiące za zwykłego DACa sprzed trzydziestu lat to absurd.

alez to nie byl dzwiek "staroci",do tego dosc kosztowne te "starocia' i rozchwytywane,np gramofon P3 to umikat,koszt ok 30tys zl.

wyskoczylem na chwile z pracy,i nie dalem rady wstac z fotela,,,,tak wciagnela mnie muzyka z tego zestawienia.to chyba cos w tym jest prawda?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, tomek7776 napisał:

alez to nie byl dzwiek "staroci",do tego dosc kosztowne te "starocia' i rozchwytywane,np gramofon P3 to umikat,koszt ok 30tys zl.

wyskoczylem na chwile z pracy,i nie dalem rady wstac z fotela,,,,tak wciagnela mnie muzyka z tego zestawienia.to chyba cos w tym jest prawda?

nie uważam , że "stary" DAC na kultowych PCM63 czy 1704 to wyrzucanie pieniędzy, ale może i tym razem nie mam racji

@tomek7776 cenię Twoje doświadczenie i uwagi i biore to wszystko co piszesz w swoich wyborach pod uwage, a że czasem zrobię inaczej, cóż , kto nie chce po swojemu..

Nie rozumiem tylko dlaczego takie negatywne emocje w to kładziesz, niepotrzebnie, nie mam złych intencji, a uczepiłeś sie mnie jak nie powiem co...chyba nie o top chodzi.

sam widzisz, że jak nawet kombinuję czasem w dobra strone to inni przywalą bo maja swoją wizję.

 

A te JBL 250Ti słyszałem...rewelacja..ale Contoury 3.3 bardziej mi przypasowały.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez carlos med
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carlos med

nie mam negatywnych emocji,i nie czepiam sie.i tu nie chodzi o wizje,ale o doswiadczenie w temacie.wizje sa obecnie na czasie,ale w innym temacie.

sam rozwazalem dynki 3,3.ale do sypialni.

nalezalo sobie zafundowac thiel cs6 ,albo cs7(ale ten oferowany na gieldzie ma powazny defekt)

i zapomnialbys o temacie kolumn.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, tomek7776 napisał:

carlos med

nie mam negatywnych emocji,i nie czepiam sie.i tu nie chodzi o wizje,ale o doswiadczenie w temacie.wizje sa obecnie na czasie,ale w innym temacie.

sam rozwazalem dynki 3,3.ale do sypialni.

nalezalo sobie zafundowac thiel cs6 ,albo cs7(ale ten oferowany na gieldzie ma powazny defekt)

i zapomnialbys o temacie kolumn.

 

 

jak tu zrozumieć , że na te "wizje" jeszcze ktoś się łapie...

Jak kupowałem 3.3 była oferta na Thiel CS 3.6 i tego to żałuje, że nie chciało mi sie 400km pojechać..

Wtedy obawiałem sie , że moje końcówki ich nie pociągną, dały radę z Infinity  Ranaisance 90 , a i tak pójdą do zmiany na BAT vk-500 ...Szkoda , że Twój BAT to chyba 300??

szczerze to te Dynki właściwie dają radę...wciągają na całe godziny...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

mam bat vk 500 w glownym systemie.i bat vk300 w sypialni.

ale system w sypialni zdecydowalem zredukowac pod wzgledem kosztow.temu moge go sprzedac.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tomek7776
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 4/12/2022 at 10:59 AM, carlos med said:

Czy ktoś porównywał może współczesne konstrukcje np na 1704 taki jak Audio Gd Master 7 vs ML No 360s /30.6 żeby odpowiedzieć na pytanie postawione w temacie wątku ?? Spodziewam się że werdykt będzie podobny. Zastanawiam się też jak wypadłoby porównanie "bazowych" implementacji topowych PCM63 w Parasound vs konstrukcje R2R z kraju środka . 

Np. w Gustard x26pro na Sabre 9038 wszystko wydaje się być zrobione z pomysłem i bez wielkich oszczędności, zasilanie, brak opampow itd. I powinno być duper. No i nie brzmi już tak sucho jak to samo Sabre w Topping i może się podobać ,ale z naturalnym brzmieniem to ciągle ma mało wspólnego . Połączenie z lampowym pre daje nowe życie brzmieniu, ale ciągle wiele brak . 

Każdy ma swój wzorzec ideału , który pewnie się zmienia z wiekiem ok fajnie ,że wybór jest dzisiaj taki , że można się zatracić w pogoni za tym ideałem , ale z drugiej strony to przekleństwo. 

Pewnie spadnie na mnie fala krytyki , że mam zerowe doświadczenie i nic nie wiem o brzmieniu . Może i tak . Patrzę na to nie jako doświadczony przez czas i zmienione klocki weteran tematu , ale na chwilę próbuje stanąć z boku i zastanowić się nad tym .

I po mału dochodzę do wniosku, że albo trzeba się zatrzymać w punkcie dającym satysfakcję ze słuchania muzyki mając świadomość ograniczeń  i niedoskonałości albo walczyć w nieskończoność . Choć sama walka może być celem i przyjemnością i zapewne dla wielu jest .

 

Moja prywatna opinia jest taka, ze prawdopodobnie nie caly myk tkwi tylko i wylacznie w chipie/ukladach DACa, ktore faktycznie sie mega rozwijaja, ale tez w otoczce. Taki wlasnie levinson 30.5/30.6 mial osobny zasilacz w osobnej obudowie i mega rozbudowane sekcje analogowe (2 wystajace wiezyczki). I to gra ze bania mala ! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.04.2022 o 16:08, GT napisał:

Moja prywatna opinia jest taka, ze prawdopodobnie nie caly myk tkwi tylko i wylacznie w chipie/ukladach DACa, ktore faktycznie sie mega rozwijaja, ale tez w otoczce. Taki wlasnie levinson 30.5/30.6 mial osobny zasilacz w osobnej obudowie i mega rozbudowane sekcje analogowe (2 wystajace wiezyczki). I to gra ze bania mala ! 

Jest dokładnie tak jak mówisz, sama kostka niewiele znaczy bez porządnego zasilania i układu analogowego. 

www.Audiomagic.pl - sklep prowadzony przez pasjonatów dźwięku.

Zapraszamy na odsłuchy do salonu w Warszawie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Audiomagic.pl napisał:

Jest dokładnie tak jak mówisz, sama kostka niewiele znaczy bez porządnego zasilania i układu analogowego. 

I to prawda napewno. Tylko porządne zasilanie i układ analogowy bywa rozumiany różnie . 

A niektórzy idą pod prąd i np : Meitner MA-1 DAC ceniony , ma zasilanie impulsowe od czci i wiary przez wielu osadzone . 

Ciężko się odnaleźć , a na koniec liczy się to co słyszymy i tylko to .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowsza kość SABRE ES9038PRO ma już firmowy układ wspomagający w kwestii zasilania. Generalnie technika osiągnęła wyżyny. DACi na tej kości grają po prostu bardzo dobrze bez względu na producenta. Co cieszy niezmiernie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Piopio napisał:

DACi na tej kości grają po prostu bardzo dobrze bez względu na producenta. 

Pobożne życzenie😂

Niestety, to bardzo wredna kostka. 

Mało kto potrafi z niej wycisnąć coś więcej, poza detalem i napierdalanką.

Nie piszę tego jako sabresceptyk, bo sam używam DAC'a na 9038pro.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Tomek 1685 napisał:

Nie piszę tego jako sabresceptyk, bo sam używam DAC'a na 9038pro.

A czego dokładnie? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, marcinmarcin napisał:

A czego dokładnie? 

MuzgAudio z lampowym analogiem - realizacja własną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAC na Sabre 9038pro potrafi grać mega detalicznie ,do bólu , wyciąga skrzypienie krzesła , ruch pałeczki perkusisty i ten detalizm dotyczy głównie wysokich , bas i wypełnienie , gęstość przekazu nie istnieje ...tak gra np Topping D90SE ...na dłuższą metę niestrawny , suchy. 

To samo Sabre w Gustard x26pro jest w dużo lepszym towarzystwie ...2 trafa 50W...femto-clock K2 autorski + wejście dla zewnętrznego zegara..i kilka innych rozwiązań ..w sumie upakowane 7kg...gra cieplejszym brzmieniem , nie gubiąc detalu ...dokladasz lampę pre i jest dobrze ...

To samo Sabre w DAC od Muzg Audio jest razem z analogowa częścią dopieszczone na maksa i ...pewnie nie brzmi już jak SABRE które wszyscy znają i krytykują często w budżetowych konstrukcjach , które tylko liczą, że  szyld Sabre skusi klienta ..... Brzmi po swojemu ,ale to pokazuje ile można z tej kości wycisnąć ...

A , że nie gra jak R2R  albo inne autorskie rozwiązania ....no nie gra ...i dobrze ...każdy może wybrać pod siebie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk ma być realistyczny i naturalny. To daje SABRE. 

Ja jestem zachwycony.

Nie cierpię żadnego koca - a wy to lubicie i nazywacie wypełnienie i muzykalność 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Piopio napisał:

 

Nie cierpię żadnego koca - a wy to lubicie i nazywacie wypełnienie i muzykalność 😉

No koca to na Sabre nie ma i mnie też się to podoba ...a o muzykalności decyduje przecież nie tylko DAC . Ale fakt mały sznyt lampowy dodaje smaku . 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, carlos med napisał:

To samo Sabre w Gustard x26pro jest w dużo lepszym towarzystwie ...2 trafa 50W..

A moje stare sabre 2x9018 w X20, jest w towarzystwie 2-och traf 100W z Audiophonics, kondensatorow Kaisei, itd. i tez jest wypelnienie, barwa, muzykalnosc, oprocz precyzji i szczegolu sabre😉 Reszta tez sie liczy, sumuje sie wszystko co i czym podlaczamy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kupię Exposure xxviii (28) poweramp dual mono 🇬🇧 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9038pro  to bardzo dobra kostka.  Tak jest i koniec, kropka. 

Sama jednak nie gwarantuje sukcesu. 

Ja z nią przeżyłem horror, a ostatecznie wszystko inne "poszło w kąt".

Przede wszystkim dobre zasilanie, potem stopień wyjściowy. Ja ćwiczyłem różne warianty układów bazujących na lampach i firmowy opampowy analog od Muzg'a. Ostatecznie został lampowy stopień. Nie ma tu niczego co można by podciągnąć pod stereotyp lampowego brzmienia. Detal jest na poziomie ultra. To samo jeśli chodzi o dynamikę .  Zejście basu jest  "do samego piekła", a wysokie ogranicza jedynie jakość głośnika wysokotonowego. Lampy dodają brzmieniu jedynie pewnego rodzaju gładkość i masę, dzięki którym  wszystko brzmi "naturalnie".

Niestety/stety wszystko to dopiero z resztą sprzętu na równie wysokim poziomie.  

Sabre nie nadaje się do przeciętnych urządzeń towarzyszących. Bezwzględnie obnaża ich wady.

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Tomek 1685 napisał:

Sabre nie nadaje się do przeciętnych urządzeń towarzyszących. Bezwzględnie obnaża ich wady.

Podobnie jak srebro czy rod..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kupię Exposure xxviii (28) poweramp dual mono 🇬🇧 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Tomek 1685 napisał:

9038pro  to bardzo dobra kostka.  Tak jest i koniec, kropka. 

Sama jednak nie gwarantuje sukcesu. 

Ja z nią przeżyłem horror, a ostatecznie wszystko inne "poszło w kąt".

Przede wszystkim dobre zasilanie, potem stopień wyjściowy. Ja ćwiczyłem różne warianty układów bazujących na lampach i firmowy opampowy analog od Muzg'a. Ostatecznie został lampowy stopień. Nie ma tu niczego co można by podciągnąć pod stereotyp lampowego brzmienia. Detal jest na poziomie ultra. To samo jeśli chodzi o dynamikę .  Zejście basu jest  "do samego piekła", a wysokie ogranicza jedynie jakość głośnika wysokotonowego. Lampy dodają brzmieniu jedynie pewnego rodzaju gładkość i masę, dzięki którym  wszystko brzmi "naturalnie".

Niestety/stety wszystko to dopiero z resztą sprzętu na równie wysokim poziomie.  

Sabre nie nadaje się do przeciętnych urządzeń towarzyszących. Bezwzględnie obnaża ich wady.

 

 

 

 

Obnaża też kiepskie realizacje , ale  dobre wciągają na godziny .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Piopio napisał:

Nie cierpię żadnego koca - a wy to lubicie i nazywacie wypełnienie i muzykalność 

Nie, muzykalność i wypełnienie nie ma niczego wspólnego z kocem (koc, rozumiem jako pewnego rodzaju spowolnienie, przegrzanie i pozbawienie dźwięku szczegółowości).

Muzykalność to taka cechą sprzętu, która powoduje, że gra muzyka, a nie dźwięki.  Sprzęt grający muzykalnie daje komfort słuchania muzyki jako całości, bez narzucania się słuchającemu  swoją analitycznością. Do tego konieczne jest właśnie to wypełnienie, barwa.

Niestety większości urządzeń bazujących na Sabre tego brak i są po prostu niesłychane.

6 minut temu, carlos med napisał:

Obnaża też kiepskie realizacje , ale  dobre wciągają na godziny .

 

A wiesz, że akurat sam się czasem dziwię jak dobrze grają płyty których realizacje uważałem za slabe.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Tomek 1685 napisał:

Sprzęt grający muzykalnie daje komfort słuchania muzyki jako całości, bez narzucania się słuchającemu  swoją analitycznością.

Czyli wszystko się zlewa. Fuj. Tego właśnie nie lubię. Dźwięki mają być czytelne i odseparowane. Tak brzmi muzyka 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Tomek 1685 napisał:

 

A wiesz, że akurat sam się czasem dziwię jak dobrze grają płyty których realizacje uważałem za slabe.

 

Może to też kwestia , ulepszania toru , wprowadzania nowych elementów , które pozwalają odkrywać niby znane płyty , które zaszufladkowalismy jako słabe ,na nowo .Ale te słabo zrealizowane zawsze brzmią słabo , a jeśli brzmią znośnie to duża szansa że taki system nie pokaże tych wybitnych . Urawnilowke zrobi. 

7 minut temu, Piopio napisał:

Czyli wszystko się zlewa. Fuj. Tego właśnie nie lubię. Dźwięki mają być czytelne i odseparowane. Tak brzmi muzyka 😉

Czytelne ale nie odseparowane , spójne , w naturze nie są odseparowane ...światła też nie widzimy jak przez pryzmat , tylko jako całość ... poszczególne kolory są piękne..to prawda ale mix to dopiero magia 

Ot gusta ...każdy lubi coś innego ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez carlos med
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Tomek 1685 napisał:

Nie, muzykalność i wypełnienie nie ma niczego wspólnego z kocem (koc, rozumiem jako pewnego rodzaju spowolnienie, przegrzanie i pozbawienie dźwięku szczegółowości).

Muzykalność to taka cechą sprzętu, która powoduje, że gra muzyka, a nie dźwięki.  Sprzęt grający muzykalnie daje komfort słuchania muzyki jako całości, bez narzucania się słuchającemu  swoją analitycznością. Do tego konieczne jest właśnie to wypełnienie, barwa.

Niestety większości urządzeń bazujących na Sabre tego brak i są po prostu niesłychane.

A wiesz, że akurat sam się czasem dziwię jak dobrze grają płyty których realizacje uważałem za slabe.

 

Zgadzam się z każdym słowem 👍 

26 minut temu, Piopio napisał:

Czyli wszystko się zlewa. Fuj. Tego właśnie nie lubię. Dźwięki mają być czytelne i odseparowane. Tak brzmi muzyka 😉

Coś właśnie przeciwnego. Muzykalność to też konrasty które są głębokie i wybrzmienia które aż wibrują... 

Zrozumiałem to jak postawiłem kiedyś mojego Toppinga D90 obok Rme Adi i Pontusa. Tamte dwa grały muzykę, Topping grał stłamszony, mdły, bez wyrazu, siał za to wysokimi i basu miał najwięcej chyba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Piopio napisał:

Czyli wszystko się zlewa. Fuj. Tego właśnie nie lubię. Dźwięki mają być czytelne i odseparowane. Tak brzmi muzyka 😉

To tylko Twoje wyobrażenie muzyki😉.

17 minut temu, carlos med napisał:

 Ale te słabo zrealizowane zawsze brzmią słabo , a jeśli brzmią znośnie to duża szansa że taki system nie pokaże tych wybitnych . Urawnilowke zrobi. 

Wybitne realizacje brzmią doskonale, a słabe dają się słuchać całkiem satysfakcjonująco i to wystarczy. Poprzednio zdarzało mi się, że nie byłem w stanie słuchać niektórych płyt. 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, carlos med napisał:

Czytelne ale nie odseparowane , spójne , w naturze nie są odseparowane ...światła też nie widzimy jak przez pryzmat , tylko jako całość ... poszczególne kolory są piękne..to prawda ale mix to dopiero magia 

Mówimy o dźwiękach. Jak gra zespół akustyczny na żywo to dźwięki są rozseparowane. Każdy instrument gra swoje. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Buchardt A500 + ARCAM CDS50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Piopio napisał:

Mówimy o dźwiękach. Jak gra zespół akustyczny na żywo to dźwięki są rozseparowane. Każdy instrument gra swoje. 

I fajnie jest słyszeć te instrumenty, ale muszą tworzyć całość ..musi być flow...

Sądzę, że myślimy o tym samym tylko trochę inaczej to nazywamy . 

Zamulony to był dźwięk z kasety Stilon z Kasprzaka i nikt za tym nie tęskni , dzisiaj żadne źródło cyfrowe tak nie brzmi , jedni lubią R2R i odbierają je jako bliższe analogu ale z dynamiką i precyzja cyfry , a inni potrzebują więcej cyfry w cyfrze i wybierają np Sabre w różnych opcjach .

Ja też mam Sabre  + lampa i dopiero teraz wiem , że to fajne uzupełnianie się. 

Ale może jak teraz wsadzę dobre R2R będzie jeszcze lepiej , a może już za słodko .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez carlos med
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Piopio napisał:

Mówimy o dźwiękach. Jak gra zespół akustyczny na żywo to dźwięki są rozseparowane. Każdy instrument gra swoje. 

Fakt. Szczególnie gdy siedzimy w pierwszej ławce. Sytuacja już zmienia się diametralnie gdy usiądziemy  w większym dystansie od sceny.

Poza tym separację w przypadku np kwartetów smyczkowych zapewni już jakiś lepszy boombox.

A co w przypadku, gdy chcemy sobie posłuchać czegoś w stylu Tool'a, Megadeth, czy orkiestry symfonicznej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Tomek 1685
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Piopio napisał:

Mówimy o dźwiękach. Jak gra zespół akustyczny na żywo to dźwięki są rozseparowane. Każdy instrument gra swoje. 

Instrumenty , muzycy są rozseparowani dźwięk słyszymy oczywiście z rozroznieniem wysokich ,średnich , ,niskich ,ale odbieramy muzykę jako wrażenie , całość. Można podziwiać jak precyzyjnie sprzęt elektroniczny wyodrębnia te elementy , ale i tak później muszą zaistnieć w naszej głowie jako całość i to właśnie to co je spaja ,  ten "plankton" nadaje muzyce wartość . 

Znany muzykolog Bogusław Schaeffer w jednej ze swoich sztuk .."Scenariusz dla czterech aktorów " mówi : ...w muzyce najważniejsze jest to co wykracza poza nią samą ,a co właściwie nią jest ...

Tyle filozofii ...reszta to własne preferencje  i oczekiwania 

I fajnie , że mamy możliwości  , żeby się w tym różnić i cieszyć słuchaniem muzyki .😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez carlos med
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



nie uważam , że "stary" DAC na kultowych PCM63 czy 1704 to wyrzucanie pieniędzy, ale może i tym razem nie mam racji
[mention=3042]tomek7776[/mention]
 
A te JBL 250Ti słyszałem...rewelacja..ale Contoury 3.3 bardziej mi przypasowały.


Skoro tak twierdzisz.... To już nawet nie kwestia gustu. To kompletny brak doświadczenia. Countury 3.3 nijak się mają do JBLTi Jubile z CVC w zwrotnicy, o których wspomniał Tomek. A do twoich 60m To wręcz idealne kolumny i tam dopiero była by muzyka przez duże M i przestrzeń. Ja myślę, że musisz jeszcze trochę popracować - sam do tego dojdziesz za jakiś czas. Nie ma się co urażać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.