Skocz do zawartości
IGNORED

A ja mam tylko jedno pytanie. I to nie prowokacja. Ciekaw jestem faktycznie odpowiedzi audiofilów.


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, slawek.xm napisał:

co wpis to coraz bardziej popisujesz się ignorancją

mam nadzieję żeś jeszcze młody i nabierzesz doświadczenia

 

 

Co wpis, to coraz bardziej popisujesz się durnymi zaczepkami, bo argumentów jak zwykle brak. Jeśli Twoje profilowe jest prawdziwe, to idź Pan wnuki bawić o ile w ogóle słyszysz jeszcze elektroniczną nianię. 

Ja mysle ze to miedzy innymi kwestja  SPL, znieksztalcen itd
….
Total harmonic distortion
measured at 100 dB / r = 1 m (3′3″)
from 100 Hz ... 10 kHz
≤ - 45 dB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Oczywiscie to dane dla zakresu  "from 100Hz...", ale przyjmuje ze sa w pewnym stopniu podobne do nizszych zakresow 
 
Sprobuj znalezc porownywalne dana dla  bouchard, dynaudio 



Przypadkowo znalazlem cos dla Kii Three
U gory duze zestawy 100dB

Tutaj male zestawy 86dB

IMG_0798.thumb.png.6315ee572cef3c335dcf73f274cd26a2.png

Czyli porownywalne ale przy duzych roznicach SPL

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
10 minut temu, Smakosz91 napisał:

Wolny i bułowaty potrafi być właśnie najbardziej z dużych membran

to jest kompletna bzdura jesli tylko wielkościa podchodzić do tematu

bo sam głosnik nic nie znaczy

podstawa to jego aplikacja , dlatego i duzy i maly glosnik moze zagrac dobrze lub żle

druga sprawa to jesli porownujesz glosniki to mając dwa woofery duzy i mały o takiej samej masie drgającej np 80g i podobnym napedzie

dynamika wiernośc basu atak i wypelnienie przy dobrej aplikacji bedzie lepsze dla wiekszego głosnika ze wzgledu na wiekszy rozmiar membrany, wieksza skuteczność

z technicznego punktu widzenia wiekszy glosnik bedzie przynajmniej teoretycznie lepszym rozwiazaniem bo powierzchnia zwieszenia w stosunku do powierzchni membrany będzie bardzo mała a więc i znieksztalcenia jakie wprowadza zwieszenie glosnika będa mniejsze

następna sprawa to by uzyskac taka samą glosność maly glosnik bedzie musial się wychylać znacznie bardziej niz duzy by uzyskac takie samo spl

 wraz ze zwiekszaniem się wychylenia zniekstalcenia rosną ....

dlatego duzy glosnik o wekszej powierzcni membrany bedzie znacznie lepszy

nawet porownujac dwa rownoległe polaczone mniejsze głosniki o powierzchni membrany rownej jednemu wiekszemu  maniejsze glosniki maja dwa zaiweszenia a duzy tylko jedno

24 minuty temu, Smakosz91 napisał:

I owszem duża membrana zawsze niżej zejdzie niż mniejsza

to tez jest bzdura

tu opre sie o autorytet Andrzeja Kisiela , redaktora naczelnego Audio

konstruktora kolumn  własciciela firmy Akustyk

robie to po to by pokazac głosniki , ktore w danej aplikacji zagrają dobrze

np

Scan-Speak 23W/4557T00 powierzchnia membrany 232cm2

cytat

"Możliwe jest też użycie w systemie z membraną bierną, do tego celu specjalnie przygotowano membranę 23W/0-00-02, która system o objętości 35 litrów dostroi do 17 Hz, jednocześnie sprowadzając tak nisko dolną częstotliwość graniczną (-6 dB), tym razem bez żadnej korekcji elektrycznej."

wyjasnię ,ze czestotliwośc graniczna -6 db to częstotliwość o 6 db nizsza niz liniowa charakterystyka glośnika o danym spl

czyli w tym wypadku bedzie to 17 hz

drugi głosnik

Scan-Speak 38WE/8582T00 powierzchnia membrany  825cm2

cytat

"najlepsze rezultaty uzyskamy w ok. 100 litrach, optymalne dostrojenie takiej obudowy zapewni zejście do 40 Hz (-6 dB) i wspaniałą dynamikę"

a więc f6 tylko 40hz

z moich osobistych symulacji w obudowie 160l ten glosnik nawet nie sięgnie f6 27hz

Sa jeszcze inne aspekty porownań dwóch roznych glosnikow

np Vb jest to iloczym powierzchni membrany i wychylenia

i zazwyczaj glosniki z wyzszym Vb sa lepsze a to wynika bezpośrednio z wielkosci membrany

ale najwazniejsze to jest to ,ze w konkretnych przypadkach rozpatrujemy uklad glosnik-obudowa i tylko takie porownania maja najwiekszy sens

bo ten sam głosnik w róznych obudowach zagra diametralnie róznie i jesli aplikacja glosnika jest spierdzielona to nawet dedykowany wzmacniacz  nic nie da

 

12 godzin temu, sly30 napisał:

a poza tym jest wolny

czym większy głośnik tym trudniej sprawić żeby był "szybki 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Ale po co głośnik przetwarzający niskie pasmo ma być szybki? Impulsów ani szybkich zboczy nie przetwarza... Serio pytam, o co chodzi z tą szybkością? Nie mam na myśli GD związanego z bassreflexem. 

nagrywamy.com

Jak lup-pie a nie bass-i to jest szybki 😉, taka nowa moda, a później poszukiwanie urządzeń i okablowania zamulających

Edytowane przez .:Gerard:.
43 minuty temu, przemak napisał:

Ale po co głośnik przetwarzający niskie pasmo ma być szybki? Impulsów ani szybkich zboczy nie przetwarza... Serio pytam, o co chodzi z tą szybkością? Nie mam na myśli GD związanego z bassreflexem. 

Posłuchaj szybkich partii perkusji. Na misiowatym basie, wszystko zaczyna się zlewać, a na szybkim, pięknie wszystko słychać. Jest selektywność, rozdzielczość, a fakt, że się nie zlewa, daje faktury basu. Niby drobiazg, a znaczenie ma. Ale oczywiście jest to mniej istotne i zauważalne na muzyce wokalnej, fortepianowej czy barokowej, a wyraźnie na rocku progresywnym, na muzyce elektronicznej, hard rocku czy choćby partiach perkusyjnych Bonhama, Pearta, Portnoya itd.

Godzinę temu, marcinmarcin napisał:

czym większy głośnik tym trudniej sprawić żeby był "szybki 

To prawda, bo potrzebuje odpowiedni zastrzyk prądu. Ale jak już jest dobry, mocny wzmacniacz, to jest bardzo szybki, a mały driver nie. Przy szybkich partiach basu, gubi się, nie wyrabia. Duży wychyla się np 1mm do przodu i wraca. W sumie membrana pokonuje 2mm i znów jest gotowa na kolejny wychył. A mały? Czasem musi wychylać się nawet 20mm i tyle samo na powrót. To który szybciej będzie gotowy na kolejne impulsy? Ten którego membrana musi pokonać 2mm, czy ten który musi zrobić 40mm?… 🙂 

Edytowane przez sly30
3 minuty temu, sly30 napisał:

Posłuchaj szybkich partii perkusji. Na misiowatym basie, wszystko zaczyna się zlewać, a na szybkim, pięknie wszystko słychać. Jest selektywność, rozdzielczość, a fakt, że się nie zlewa, daje faktury basu. Niby drobiazg, a znaczenie ma. Ale oczywiście jest to mniej istotne i zauważalne na muzyce wokalnej, fortepianowej czy barokowej, a wyraźnie na rocku progresywnym, na muzyce elektronicznej, hard rocku czy choćby partiach perkusyjnych Bonhama, Pearta, Portnoya itd.

Nie o to chodzi. Pytam, po co jest ta "szybkość" basu, bo przecież tor niskotonowy jej nie potrzebuje. Prosty przykład dla zobrazowania o czym piszę poniżej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zielony to sygnał wejściowy sinus 100Hz - strasznie trudny do odtworzenia, bo ucięty z przodu i z tyłu, przez co ma dużo harmonicznych. Wychodzi na to, że według was żeby to odtworzyć potrzebny jest właśnie jakiś szybki bas. No to brązowy to jest sygnał który idzie na głośnik niskotonowy - filtr 300Hz 12dB/okt, a niebieski to wszystko powyżej 300Hz, też 12dB/okt. Jak widać, żadna "szybkość w basie nie jest wymagana, wszystko jest elegancko "zaokrąglone" i pasmo ograniczone przecież filtrem do 300Hz, więc żadne szybsze zbocza niż zbocze sinusa 300Hz się tam nie pojawią. Za tą szybkość odpowiada reszta pasma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

2 godziny temu, Smakosz91 napisał:

bo argumentów jak zwykle brak

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Mały driver na basie lepszy niż duży? Koń by się uśmiał. Chińskie wzmacniaczyki wartości 30$ wbudowane w kolumny i targane wibracjami kolumn, lepsze niż Gryphony, D’Agostino, Vitusy itd? Puknij się w pustą głowę.

Czym bliżej instrumentu tym bardziej surowo, selektywnie, ostrzej (płasko) = Dynamika- chłodna barwa- odcięcie

czym dalej tym swobodniej i przestrzennej, głębiej z większą aurą, pogłosem sceny, łagodniej, (3D) = Dynamika-barwa-wygaszanie (Bass) i Sub bass)

Gość

(Konto usunięte)
jesli porownujesz glosniki to mając dwa woofery duzy i mały o takiej samej masie drgającej np 80g i podobnym napedzie
dynamika wiernośc basu atak i wypelnienie przy dobrej aplikacji bedzie lepsze dla wiekszego głosnika ze wzgledu na wiekszy rozmiar membrany, wieksza skuteczność


Moment, dlaczego przyjąłeś że membrana 10" i 15"ważą tyle samo? Bo licząc na szybko, 15" jest jakieś 2x cięższa od 10".

Co za tym idzie, przy tym samym układzie magnetycznym, trudno założyć że będzie równie szybka.

Ale po co głośnik przetwarzający niskie pasmo ma być szybki? Impulsów ani szybkich zboczy nie przetwarza... Serio pytam, o co chodzi z tą szybkością?


Przy zwrotnicy na np. 1,1 kHz szybkość mogłaby się przydać.

Zresztą, gitarzyści basowi też chyba jakichś dużych głośników nie używają?

949334514028d2fb9fd804e94d89ead2.jpg
To prawda, bo potrzebuje odpowiedni zastrzyk prądu. Ale jak już jest dobry, mocny wzmacniacz, to jest bardzo szybki, a mały driver nie. 


Czy to nie jest tak, ze im mniejsza skutecznosc glosnika, tym wiekszy „zastrzyk pradu“ jest wymagany. A przewaznie te wieksze maja wieksza skutecznosc niz te male (a nie na opak)
2 minuty temu, przemak napisał:

Nie o to chodzi.

Nie mierzę, tylko słucham. Podam przykład. Super kolumny TAD R1. Bardzo cenione w świecie. Na basie 2x 10 cali. Fajny, nisko schodzący bas. Jest bardzo głęboki i może się podobać….dopóki nie posłuchasz lepszego, szybszego. Okazuje się, że pewne partie basowe na tych TADach zlewają się i człowiek myśli, że tak musi być, bo pewnie tak to jest nagrane. Okazuje się, że nie. Teraz na moich odgrodach, gdzie są dużo większe drivery i nie muszą się prawie w ogóle wychylać…nic się nie zlewa. Teraz mam dużo szybsze sekcje basowe. 

1 minutę temu, xajas napisał:

Nie, im mniejsza skutecznosc glosnika, tym wiekszy „zastrzyk pradu“ jest wymagany. A przewaznie te wieksze maja wieksza skutecznosc niz te mniejsze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To fakt, ale nie zawsze tak jest, choć generalnie masz racje. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

A dlaczego potrzebowałeś 8x18" a nie 2x15" ?

 

22 minuty temu, sly30 napisał:

Duży wychyla się np 1mm do przodu i wraca. W sumie membrana pokonuje 2mm i znów jest gotowa na kolejny wychył

 

do tego niskie zejście przy wysokiej skuteczności

16 minut temu, .:Gerard:. napisał:

A dlaczego potrzebowałeś 8x18" a nie 2x15" ?

Tu trochę poszalałem. Pewnie 2x 18 też byłoby ok, ale rozmiar odgrody był na tyle duży, że było miejsce na 4 sztuki, to….mam. Odgroda rządzi się innymi wymaganiami. Wstępny projekt kolumn w OZ zakładał po 2x 15 cali. Poza tym mój pokój ma ujemny Gain basu i nie dość, że go nie podbija, to jeszcze go osłabia, ale za to nie ma dużych dołków i pików. Dlatego lepiej, gdy driverów jest więcej. Wtedy też mają tak dużą łączną powierzenie, że prawie się nie wychylają nawet przy potężnych partiach basu. A to daje im szybkość i brak zniekształceń. 
To był też jednak nowatorski eksperyment. Nie do końca mogliśmy przewidzieć jak zachowają się kolumny, jak zadziała zwarcie akustyczne itd. Większa bateria czołgów i lotniskowców dawała większe szanse na pokonanie spodziewanych przeciwników i tak się stało… :-)) od razu uzbroiliśmy się po zęby i było warto. W finale mogłem zrezygnować z bocznych skrzydeł, ale na początku, w fazie projektów, nie było wiadomo czy skrzydła będą musiały zostać czy jednak nie. 

Edytowane przez sly30
12 minut temu, sly30 napisał:

Nie mierzę, tylko słucham.

To nie jest pomiar. Głośnik niskotonowy jest odfiltrowany i nic szybszego niż to, co dostaje przenosić nie musi. Ty piszesz, że lepsze zestawy głośnikowe są lepsze. Naprawdę? 😉

nagrywamy.com

 

9 minut temu, slawek.xm napisał:

 

 

I narzucają własny charakter, nie są uniwersalne

Głośniki subsoniczne wychylają się swobodnie i bardziej

 

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

I narzucają własny charakter, nie są uniwersalne

znaczy już byleś u Sylwka i sluchałeś?

11 minut temu, sly30 napisał:

Tu trochę poszalałem. Pewnie 2x 18 też byłoby ok, ale rozmiar odgrody był na tyle duży, że było miejsce na 4 sztuki, to….mam. Odgroda rządzi się innymi wymaganiami. Wstępny projekt kolumn w OZ zakładał po 2x 15 cali. Poza tym mój pokój ma ujemny Gain basu i nie dość, że go nie podbija, to jeszcze go osłabia, ale za to nie ma dużych dołków i pików. Dlatego lepiej, gdy driverów jest więcej. Wtedy też mają tak dużą łączną powierzenie, że prawie się nie wychylają nawet przy potężnych partiach basu. A to daje im szybkość i brak zniekształceń. 
To był też jednak nowatorski eksperyment. Nie do końca mogliśmy przewidzieć jak zachowają się kolumny, jak zadziała zwarcie akustyczne itd. Większa bateria czołgów i lotniskowców dawała większe szanse na pokonanie spodziewanych przeciwników i tak się stało… :-)) od razu uzbroiliśmy się po zęby i było warto. W finale mogłem zrezygnować z bocznych skrzydeł.

Trzeba rozróżnić bas i nie tylko twoja prawda jest prawdziwa

Posłuchaj sobie kolumn burmester B38 a może w końcu mnie zrozumiesz, to jest najlepszy przykład niespójności barw i emitowanej energii, efekt jakby słuchał trzech różnych zestawów kolumn jednocześnie
Kolumny ocmokane, super recenzje
Ja muszę mieć rzeczywiście coś ze słuchem ....

5 minut temu, slawek.xm napisał:

znaczy już byleś u Sylwka i sluchałeś?

Nie, odnosiłem sie do wychyleń i jak slysze na 15" "ala estrada" które do tej pory słyszałem

PS, z opowieści, to u Sylwka nie moja bajka ja lubię inna prezentacje.
Bylem na koncertach pewnie bardziej nagłośnionych jak u Sylwka i w ogóle nie próbuje iść w takim kierunku

Podejście Sylwka do składania Audio jest całkowicie sprzeczne z moim, lub odwrotnie ....
Nawet jak bym miał tyle kasy co Sylwek to bym nie wybrał takiej elektroniki ani okablowania
Szuka barwy zamulaczami, zaleta ze stroją mu kolumny na miejscu albo na życzenie, ale co zamuliło to nie do odzyskania 

Masz błędne wyobrażenie. Raz, że u mnie nie ma zamulenia, choć faktycznie wole granie gęste, soczyste i po ciemniejszej stronie mocy. A dwa, mój system nie gra jak estradowy, choć nie gra też jak małe, wąskie kolumny. 

46 minut temu, .:Gerard:. napisał:

jak slysze na 15" "ala estrada" które do tej pory słyszałem

No właśnie. Słuchałeś tylko estradowych, dużych driverów i pewnie stąd takie poglądy. 

48 minut temu, .:Gerard:. napisał:

nie wybrał takiej elektroniki ani okablowania

A co byś wybrał ?

49 minut temu, .:Gerard:. napisał:

w ogóle nie próbuje iść w takim kierunku

Ale to jest fajne, że ludzie lubią różne granie, różne systemy i pewnie różną muzykę….różne alkohole, kobiety itd… :-))

6 godzin temu, sly30 napisał:

Nie mierzę, tylko słucham. Podam przykład. Super kolumny TAD R1. Bardzo cenione w świecie. Na basie 2x 10 cali. Fajny, nisko schodzący bas. Jest bardzo głęboki i może się podobać….dopóki nie posłuchasz lepszego, szybszego. Okazuje się, że pewne partie basowe na tych TADach zlewają się i człowiek myśli, że tak musi być, bo pewnie tak to jest nagrane. Okazuje się, że nie. Teraz na moich odgrodach, gdzie są dużo większe drivery i nie muszą się prawie w ogóle wychylać…nic się nie zlewa. Teraz mam dużo szybsze sekcje basowe. 

Czyli jednak nie są takie super 😁

znowu to samo!?

 Przecież to jasne, ze 10 - tkę nie ma za co chwycić. 15 czy 18 - tka, to już coś ;-))

Aby zmienic poziom i kierunek dyskusji o „szybkosci“ przetwornikow, opoznieniach, spojnosci i poprawnym zgraniu tych przetwornikow z audiofilskiej poetyki opartej na zamulaniu, swobodnej dynamice i niespojnym wygaszaniu barwy na troche bardziej rzeczowy, wymierny poziom, wspomne ciekawa metode do rozpatrywania i analizowania takich efektow.

Jedna z najbardziej uznanych (przez fachowcow) metod pomiarow wspomagajacych analizy zachowania zestawow glosnikowych w domenie czasowej to tzw. Loopback Measurement.

Poniewaz dawno dawno temu, w zaczatku dziejow zabawy w DSP stosowalem ta metode (mysle ze tutaj nasz ekspert od tej metody -> MeloV8 bylby ze mnie dumny i szkoda ze sie jeszcze nie zameldowal ), postaram sie w przyblizeniu pokazac o co chodzi.

Tutaj zalacznik pokazujacy jak to dziala.
W zasadzie calosc jest stosunkowo prosta. All you need:
- PC z wyjsciem na sluchawki (Stereo) i wejsciem na mikrofon (Stereo)
- Mikrofon
- wzmacniacz


Jeden kanal wyjsciowy sluchawek (zielony) jest bezposrednio polaczony z kanalem wejsciowym mikrofonu
Drugi kanal wyjsciowy sluchawek (czerwony) jest polaczony z wzmacniaczem a potem z glosnikiem

Jesli puscimy identyczny sygnal pomiarowy na obydwa kanaly wyjsciowe sluchawek i porownamy sygnal wejsciowy bezposredni i z mikrofonu, to mozemy wyznaczyc laczne OPOZNIENIE / DELAY spowodowane przez tor Audio -> delta t

Skad sie bierze to „laczne“ opoznienie?
Jesli rozpatrywac kompletny zestaw glosnikowy, to jest ono wynikiem (moim zdaniem) 3 roznych „aspektow“:
1. geometryczny odstep przetwornika od mikrofonu
2. manipulacje czasowe spowodowane uzyciem analogowych zwrotnic (zalezne od rzedu i typu zwrotnic)
3. parametrow „elektro-mechanicznych“ specyficznych dla kazdego przetwornika

Zacznijmy od schematu obrazujacego caly setup oparty o jedno zrodlo dzwieku, czyli o jeden przetwornik


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Aby pozostac w kontekscie porownania „szybkich“ i „wolnych“ przetwornikow, przejde do kompletnego zestawu glosnikowego z „wielkim“ niskotonowcwm i „malym“ sredniotonowcem. Aby wykluczyc wplyw roznych odleglosci (patrz 1.) i zwrotnicy (patrz 2.), zakladam ze zestaw jest „geometrycznie“ skompensowany, a zwrotnice zbypasowane.

Robimy pomiar sredniotonowca i mierzymy delta t1

IMG_0806.thumb.png.390ae5cc1da7bcb7830112cf9504ffb6.png
Robimy pomiar niskotonowca i mierzymy delta t2

IMG_0808.thumb.png.9fba479c05b8ceea441eb5a315a568c8.png

Hipoteza:
jesli t1 = t2 to obydwa przetworniki sa tak samo „szybkie“
jesli np. t2 jest wieksze niz t1, to niskotonowiec jest „wolniejszy“

Tyle na temt teorii.

A teraz praktyka.

Do takich pomiarow wystarczy uzycie programu REW. Jest tam opcja uzycia tego Loopback

IMG_0811.thumb.jpg.386905514d377c2423303d2c60dfea68.jpg

IMG_0809.thumb.png.2816bb478f70a21cb82f83895c4e0bfa.png
W profesjonalnych zastosowaniach uzywa sie do tego specjalnego ustrojstwa Loopback Adapter, ale jako expert od DIY zmajstrowalem sobie taki uproszczony system. Max proste, kilka kabelkow wybudowanych ze starego PC-ta


IMG_0810.thumb.jpg.249f634124c3d4cbd890406eed82a4c3.jpg
A jak wyglada wynik koncowy takich takich pomiarow?
Ponizsze zalaczniki pokazuja rozne delta t dla roznych przetwornikow.
Na tych zalacznikach widac „Acoustic Reference“ zamiast Loopback, bo wtedy jeszcze nie mialem takiego adaptera (to juz wiele lat do tylu i pomiary z samochodu), ale zasada jest ta sama

IMG_0812.thumb.jpg.fa98a36099f69c586e916c124077bb9c.jpg


Long speech short:

Taka metoda mozna precyzyjnie sprawdzic i porownac, czy wszystkie przetworniki sa „tak samo szybkie“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
9 godzin temu, sly30 napisał:

Posłuchaj szybkich partii perkusji. Na misiowatym basie, wszystko zaczyna się zlewać, a na szybkim, pięknie wszystko słychać. Jest selektywność, rozdzielczość, a fakt, że się nie zlewa, daje faktury basu.

Czy mógłbym cię prosić o konkretny przykład utworu, gdzie miałby się ten bas "zlewać" przy zbyt wolnym basie?  Od lat używam kolumn z papierową membraną 12" i nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem. Być może na jakimś utworze mogłoby się jednak okazać, że te 12" to jednak zbyt mało... Stąd prośba.  Może na czymś się moje szafki jednak wysypią.

47 minut temu, piano napisał:

znowu to samo!?

 Przecież to jasne, ze 10 - tkę nie ma za co chwycić. 15 czy 18 - tka, to już coś ;-))

A co byś powiedział na baardzo dojrzałą na górze i dole 27? 😁

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Większych baloników nie widziałem 😁

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.