Skocz do zawartości
IGNORED

Gęste pliki


Rekomendowane odpowiedzi

Do

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) odnośnie sygnału na wejsciu. W dobie wszechobecnej sztucznej inteligencji nie jest to oczywiste. W fotografii cyfrowej cuda się dzieją więc dlaczego w audio miałoby być inaczej? Brakujące próbki SI dorobi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 minutę temu, Piopio napisał:

Ale pierdzielisz. Im "gorszy" sygnał tym na wyjściu masz gorszą jakość. To chyba oczywiste ? 

Z tego co napisałeś widać że nie obejrzałeś tego filmu z wykładem o między innymi "schodkach" w cyfrze. Oczywiście z punktu widzenia techniki wyższa gęstość pliku to lepiej, ale w domenie Twojego słuchu jest wątpliwe wykrycie takiego faktu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

19 minut temu, Lech36 napisał:

Ten przetwornik nie ma niedoskonałości które mógłby wykryć jakikolwiek osobnik rodzaju ludzkiego swoim słuchem. 

Jesteś zabawny 🙂 nie mówię o mierzalnych pierdołach z ASRu, piszę o tym jak to gra. A gra przeciętnie. Wystarczy miec porównanie, a nie czytać bzdury...

Napisz mi jeszcze że się zasugerowałem ceną i dlatego droższy dac lepiej mi gra 😉

Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

13 minut temu, przmor napisał:

Do @Piopio odnośnie sygnału na wejsciu. W dobie wszechobecnej sztucznej inteligencji nie jest to oczywiste. W fotografii cyfrowej cuda się dzieją więc dlaczego w audio miałoby być inaczej? Brakujące próbki SI dorobi.
 

Jeszcze nie zaimplementowali SI do sprzętu audio. Ale to zrobią 😉 Wtedy będziesz mógł podać parametr - accuphase 😉 I zagra jak accuphase 😉 

Midjourney rządzi ! 

15 minut temu, Lech36 napisał:

Z tego co napisałeś widać że nie obejrzałeś tego filmu z wykładem o między innymi "schodkach" w cyfrze. Oczywiście z punktu widzenia techniki wyższa gęstość pliku to lepiej, ale w domenie Twojego słuchu jest wątpliwe wykrycie takiego faktu.

A jednak słyszę różnicę. Nie są duże ale jednak wpływają na przyjemność z odsłuchu. Polecam przeczytać z uwagą artykuł:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

1 minutę temu, marcinmarcin napisał:

Wystarczy miec porównanie, a nie czytać bzdury...

Zgadza się, ale takie porównanie jak co najmniej zostało wykonane w Wielkopolsce swego czasu a nie było to do końca prawidłowo wykonane porównanie. Ogłoszono po tej wpadce że to Tanoye Lutka spaczyły test. Bzdury to wielu wypadkach można znaleźć na forach takich jak to a nie na ASR.

17 godzin temu, Piopio napisał:

To co technicznie doskonałe może brzmieć sztucznie dla ludzkiego ucha. Jesteśmy przyzwyczajeni do zniekształceń. Lubimy parzyste harmoniczne.

Oczywiście to jak najbardziej dopuszczalne dopuszczalne podejście do dźwięku odtwarzanego w domu, ale co wiernością do dźwięku zarejestrowanego w studiu? Zniekształcenia wnoszone przez sprzęt odczytujący zaburzają tą wierność.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 godzin temu, yayacek napisał:

Wchodzi wykonawca do studia, nagrywa i robi się zgranie. Materiał idzie do studia masteringowego. Obróbka wykonywana jest przykładowo w 24bit/96kHz i master finalny ma postać 24bit/96kHz. Master zostaje zatwierdzony i kieruje się go do wydania na CD i do plikowni. Do plikowni idzie wiec tak jak jest 24/96 a na potrzeby CD robi się tylko konwersję do 16bit/44.1kHz czyli tylko redukacja bitowa w dół z ditherem i downsamplingiem.

Tak by było w idealnym świecie. W realu na płytach mamy 0dBFS i conajmniej -10LUFS, a w serwisach -1TP i -14LUFS. To który master jest "zatwierdzony"? 

9 godzin temu, daru0105 napisał:

A na wejściu do daca masz schody  🙂

Na wejściu przetwornika jest taki sam sygnał, z takimi samymi schodami przy każdej częstotliwości próbkowania. Przetwornik i tak pracuje z maksymalną częstotliwością a brakujące schodki dorabia sztuczna inteligencja czyli filtr. 

nagrywamy.com

49 minut temu, Piopio napisał:

Na nie wszystkim da się usłyszeć wszystko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wybacz ale nie wchodzę na linki. Nie mam w zwyczaju 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
9 minut temu, przemak napisał:

Tak by było w idealnym świecie. W realu na płytach mamy 0dBFS i conajmniej -10LUFS, a w serwisach -1TP i -14LUFS. To który master jest "zatwierdzony"? 

Zatwierdzany jest ZAWSZE ten, który jest pod nośniki fizyczne. Ten master służy do replikacji jak i do plikowni.
Striming to inna sprawa. Tu nawet nie zaprzątam sobie głowy wymaganiami serwisów strimujących. Oni (te serwisy) i tak puszczają to poprzez swoje procesory i sygnał zawsze ulega normalizacji w jedną bądź w drugą stronę.

Tak po łebkach dla zainteresowanych plikami w serwisach strimingowych:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cały czas pisząc "plikownia" mam na myśli serwisy sprzedające pliki, serwisy typu HDTrack czy podobne a nie usługi strimowania typu Spotify czy Tidal.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

44 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Jesteś zabawny 🙂 nie mówię o mierzalnych pierdołach z ASRu, piszę o tym jak to gra. A gra przeciętnie. Wystarczy miec porównanie, a nie czytać bzdury...

Napisz mi jeszcze że się zasugerowałem ceną i dlatego droższy dac lepiej mi gra 😉

Nie przekonasz wyznawców ASR. Próbowałem na sąsiednim forum. Nie da się.

41 minut temu, Piopio napisał:

Polecam przeczytać z uwagą artykuł:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zacytowałem go w tym temacie ile już razy?

Piopio ty jak się na coś zafokusujesz to nie ma odwrotu. 

Masz jakies życie poza forum?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
23 minuty temu, Piotr Sonido napisał:

Masz jakies życie poza forum?

A po co ta uwaga ? Coś wnosi do tematu ? Lubisz wycieczki osobiste ? Jesteś toksykiem co lubi przypierdzielić by poczuć się lepiej ?

Edytowane przez Piopio

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Na nie wszystkim da się usłyszeć wszystko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Podstawowa słabością r2r bez oversamplingu, poza wpływem tolerancji rezystorów w drabince, jest filtr dolnoprzepustowy, analogowy na jego wyjściu. Nie da się zrobić go dowolnie stromego czyli zawsze wycina coś z sygnału użytecznego. A oddalić od odcięcia można się właśnie poprzez oversampling.

Kiedy słuchasz muzyki 16/44.1 na r2r bez OS tniesz górę. Kiedy na takim r2r słuchasz muzyki 24/96 też tniesz górę, ale znacznie wyżej, gdzie już nie ma sygnału użytecznego.

Może dlatego słyszysz różnice na r2r? Czy Twój r2r ma OS czy nie ma? Ot taka kolejna hipoteza:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
27 minut temu, msankowski napisał:

Może dlatego słyszysz różnice na r2r? Czy Twój r2r ma OS czy nie ma? Ot taka kolejna hipoteza:)

Słucham teraz na wzmacniaczu cyfrowym Sabaj A30A 😉 On tnie wszystko powyżej 20kHz 😉 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Godzinę temu, yayacek napisał:

Zatwierdzany jest ZAWSZE ten, który jest pod nośniki fizyczne. Ten master służy do replikacji jak i do plikowni.
Striming to inna sprawa. Tu nawet nie zaprzątam sobie głowy wymaganiami serwisów strimujących. Oni (te serwisy) i tak puszczają to poprzez swoje procesory i sygnał zawsze ulega normalizacji w jedną bądź w drugą stronę.

Tak po łebkach dla zainteresowanych plikami w serwisach strimingowych:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cały czas pisząc "plikownia" mam na myśli serwisy sprzedające pliki, serwisy typu HDTrack czy podobne a nie usługi strimowania typu Spotify czy Tidal.

Coraz więcej wykonawców (ogólnie rzecz biorąc, nie wnikając kto decyduje) zaczyna dostrzegać streaming i jego wymagania. Po pierwsze bywają płyty CD spełniające "normy streamingu" ale to rzadko, częściej po prostu do streamingu idzie inny master. Skutki podejścia 

Godzinę temu, yayacek napisał:

nie zaprzątam sobie głowy wymaganiami serwisów strimujących

słychać na jutubie, gdzie komercyjne nagrania są ściszone o 6dB i brzmią gorzej niż jakieś nawet amatorskie nagrania spełniające wymagania i dlatego nie ruszane. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

 

Godzinę temu, przemak napisał:

słychać na jutubie

Youtube nikogo nie interesuje jeśli chodzi o jakość dźwięku - to serwis video. Teledyski jakie są zamieszczane i tak zazwyczaj mają zupełnie inny master niż płyty CD. Audio na potrzeby TV to zupełnie inna sprawa niż audio dla celów replikacyjnych. 

Nie, do strimingu nie jest kierowany inny master. To nawet nie ma sensu gdyż i tak wszystko co idzie poprzez striming jest poddawane algorytmom normalizującym. 
Zresztą serwisy strimingowe już kilkukrotnie zmieniały specyfikacje nadawcze, więc niby pod jakie LUFS wykonywać master? Aby było ciekawiej Spotify pozwala na striming sauté bez stosowania normalizacji więc w ogóle nie ma się co przejmować poziomami.
Chcąc robić osobny master pod striming należałoby robić masę osobnych masterów pod różne platformy strimingowe - inny pod Tidal, inny pod Spotify, inny pod Deezer, inny pod Apple. To jest bez sensu.
I teraz przykładowo zgłasza się platforma Amazon do SONY Music i chce strimingowac katalog SONY - przecież to nie będzie oznaczało, że SONY dokona teraz remasteru swoich zasobów by dopasować się do poziomów dBTP i LUFS stosowanych w Amazonie. Amazon strimując po prostu przepuści zawartość przez swoje algorytmy normalizujace i voilà.
Na stronie 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  czyli stronie produkującej sprzęt pro jest fajny materiał dla zainteresowanych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Widnieje tam zdanie: Fact is: Most professional mastering engineers don’t care about LUFS in practice nor about the specifications of the streaming services! 
Faktem jest, że większość profesjonalnych inżynierów masteringu nie dba o LUFS w praktyce ani o specyfikacje usług streamingowych!

Tak więc master jest jeden i jest potem udostepniany zainteresowanym platformom strimingowym celem rozpowszechniania. A co te platformy z tym robią to już jest ich sprawa i ich zabawa.
Ten sam master jest dla celów replikacyjnych, dla celów plikowych, dla celów strimingowych. Ale już inny master jest pod vinyl i pod video - kiedyś był jeszcze inny pod radio (tzw. radio edit).

Sytacja gdzie wytwórnia decyduje się na zrobienie innego masteru dla celów replikacyjnych i innego dla celów plikowych i jeszcze innego dla danej platformy strimujacej jest oczywiście mozliwa ale mało prawdopodobna, ze wzgledu na koszty i zamieszanie produkcyjne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Słucham teraz na wzmacniaczu cyfrowym Sabaj A30A  On tnie wszystko powyżej 20kHz  
R2R to nie jest, PCM2PWM i klasa D. Na czym zatem słyszałeś te różnice? Jakby nie stosujesz się do tego co radzą w linku opublikowanym kilkakrotnie.
Godzinę temu, msankowski napisał:
3 godziny temu, Piopio napisał:
Słucham teraz na wzmacniaczu cyfrowym Sabaj A30A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  On tnie wszystko powyżej 20kHz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

R2R to nie jest, PCM2PWM i klasa D. Na czym zatem słyszałeś te różnice? Jakby nie stosujesz się do tego co radzą w linku opublikowanym kilkakrotnie.

Chyba mimo wszystko bliżej Sabajowi do R2R niż delta-sigma ...

Na secie SMSL SU-9 + SMSL DA-9 (czyli delta-sigma + klasa D) nie słyszałem różnić. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP



Chyba mimo wszystko bliżej Sabajowi do R2R niż delta-sigma ...

Skąd takie przekonanie? Budowa i zasada działania każdego z trzech wymienionych jest inna.

Temat odbioru gęstych plików dsd jest ciekawy. Znajomy ma podobne wrażenia słuchowe do tutaj prezentowanych....dźwięk "Wygładzony".....

Znam również przypadki, w których niektórzy wolą spotify od tidal master...

Polecam również odpalić na przykład radio rmf classic że streama....marne 128kbps i sobie posłuchać 😁 

 

1 godzinę temu, msankowski napisał:

Skąd takie przekonanie? Budowa i zasada działania każdego z trzech wymienionych jest inna.

Wiem, że jest inna. Mam jednak 3 amatorskie przesłanki:

1. Sabaj nie ma kości DAC;

2. Gęste pliki brzmią dla mnie lepiej niż na delta-sigma.

3. Generalnie góra jest bardziej aksamitna - łagodniejsza choć informacji nie jest mniej niż w sigma-delta. 

A staram się być obiektywny w ocenach. Co nie nie przysparza mi sympatyków 😉 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

21 godzin temu, Piopio napisał:

Jeszcze nie zaimplementowali SI do sprzętu audio. Ale to zrobią 😉 Wtedy będziesz mógł podać parametr - accuphase 😉 I zagra jak accuphase 😉 

Taki myk jest dostępny dla słuchawek w aplikacji USB Audio Player PRO. Wpisujesz model słuchawek używanych do odsłuchu i model którego brzmienie chcesz symulować.

18 minut temu, marek.pap napisał:

Taki myk jest dostępny dla słuchawek w aplikacji USB Audio Player PRO. Wpisujesz model słuchawek używanych do odsłuchu i model którego brzmienie chcesz symulować.

No jak taka opcja byłaby we wzmacniaczach to będzie bardzo , ale to bardzo ciekawie. 

14 godzin temu, Ajothe napisał:

Temat odbioru gęstych plików dsd jest ciekawy. Znajomy ma podobne wrażenia słuchowe do tutaj prezentowanych....dźwięk "Wygładzony".....

Oczywiscie, ale tylko wtedy, gdy WIE ktorego słucha.

AUTOSUGESTIA.

Jak można przy zdrowych zmysłach sądzić, że usłyszy się "schodki" nawet przy zwykłym 41 kHz.

Czyli w czasie 0,041 sekundy, z jednego na drugi "schodek".

Kiedyś w Giga skali zobrazowano to i od tamtej pory "wybrańcy" usłyszeli...

Edytowane przez iro III
14 minut temu, iro III napisał:

AUTOSUGESTIA.

Rozumiem że jak się tak upchnie kolumny w kątach to nic Ci nie zrobi różnicy... 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

12 minut temu, marcinmarcin napisał:

Rozumiem że jak się tak upchnie kolumny w kątach to nic Ci nie zrobi różnicy... 

Bo sly tak powiedział?

Bo sly zobaczył skrót jaki wyszedł na zdjęciu, które miało co innego pokazać?

Nadal pamietasz co sly bąknął i "zawyroķował"?

Swojego rozumku deficyt zaliczasz?

Ekskluzywnie Tylko Dla Ciebie teraz zmierzone (nie powtarzaj slay'owi 🤫

Od ściany z tyłu - 106cm i 8mm

Od ściany z boku - 44cm i 4mm

(Bez zmian od 20 z górką lat...ale 🤫🤫🤫🤫

 

 

Edytowane przez iro III
Teraz, iro III napisał:

Bo sly tak powiedział?

Hehe nic @slynie musiał mówić ani pisać, wystarczyło spojrzeć 😉

BTW, jak się o kimś pisze, wypada mu dać znać o tym... 

4 minuty temu, iro III napisał:

Ekskluzywnie Tylko Dla Ciebie

🤗

4 minuty temu, iro III napisał:

Swojego rozumku deficyt zaliczasz?

Żałosny i rozgoryczony, podkreślasz swoje kompleksy

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

3 minuty temu, marcinmarcin napisał:

Żałosny i rozgoryczony, podkreślasz swoje kompleksy

Szczęśliwy, bo nie słyszę co 0,041 sekundy schodka, pseudo psychologu.

A jak tam wymiary wobec "upchniete do kąta", to już skrzętnie pominąłeś?

Bo "cuś" nie pasuje?

EOT

 

 

 

 

 

 

18 minut temu, iro III napisał:

Szczęśliwy, bo nie słyszę co 0,041 sekundy schodka, pseudo psychologu.

Też nie słyszę 😁 ale to nie ja zacząłem temat rozumków 🤪

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

14 godzin temu, Piopio napisał:

2. Gęste pliki brzmią dla mnie lepiej niż na delta-sigma.

Czy zrobione z tego samego masteringu? Wyniki uzyskane z tego samego masteringu w teście przetwornika rejestrującego RME opisane w zakładce Hi-End nie potwierdzają tego co napisałeś wyżej. Stwierdzono jedynie różnice w poziomach dla różnych wersji zapisanego materiału. Może Twój test był mało starannie przeprowadzony?

47 minut temu, iro III napisał:

Szczęśliwy, bo nie słyszę co 0,041 sekundy schodka, pseudo psychologu.

A ile czasu trwa molekuła materiałowa w analogowym LP przy prędkości 33,33 obr/min? 😉 

1 godzinę temu, iro III napisał:

Czyli w czasie 0,041 sekundy, z jednego na drugi "schodek".

Kiedyś w Giga skali zobrazowano to i od tamtej pory "wybrańcy" usłyszeli...

Gdyby tak było to 20kHz to przy próbkowaniu 44,1kHz to by były dwa schodki, czyli nie byłoby już dźwięku a jednak jest i to bardzo czysty bez zniekształceń 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.