Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, il Dottore napisał:

A co to kurier przyniósł? 🙂 Wygląda na to, że mój rowerek doczekał się bliźniaka. Żona cała happy! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1357809116541620237

1357808906805448717

🙂

Widzę, że masz schwalbe smart sam, fajne uniwersalne oponki, ciche na asfalcie, mały opór i na lekki teren spokojnie dają radę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
28 minut temu, kghm napisał:

schwalbe smart sam,

Byłem w szoku, jakie to ciche na asfalcie, póki nie przeczytałem, że mimo bojowego wyglądu są to opony SZOSOWE! 🙂

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

27 minut temu, il Dottore napisał:

Byłem w szoku, jakie to ciche na asfalcie, póki nie przeczytałem, że mimo bojowego wyglądu są to opony SZOSOWE! 🙂

A w terenie wystarczy tylko lekko obniżyć ciśnienie i można śmigać.

Niektóre opony Schwalbe są " dwu kierunkowe " . Mają dwie strzałki w przeciwną stronę . Front i coś tam ( tył , napęd ) . Nie każdy zwraca na to uwagę . 

Wygodny rower do jazdy rekreacyjnej i także w teren . Grunt to dobrać do wzrostu wielkość ramy . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30
9 godzin temu, tomek4 napisał:

Bardzo fajny bieżnik, miałem, świetny na teren.

Ale jednocześnie niesamowicie komfortowy na asfalcie. Bardzo cichy, lekko się toczy. Prawdziwie uniwersalna opona. Są wersje Smart Sama bez drutu - bardziej wytrzymałe ale i droższe.

Edytowane przez il Dottore

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Miałem poprzednią wersję zwijanych Smart Samów.  Bardzo dobra uniwersalna opona. Nieduże opory toczenia, niezła przyczepność na suchym, dobre trzymanie w zakrętach. Jechałem na nich w kilku wyścigach i sprawdziły się doskonale. Poza tym są bardzo trwałe.  Wymieniłem po ponad 20 tys. km, chociaż po szosie można by było jeszcze parę tysięcy zrobić🙂

Godzinę temu, il Dottore napisał:

 Są wersje Smart Sama bez drutu - bardziej wytrzymałe ale i droższe.

Bez drutu, czyli zwijane, są tylko lżejsze ale w sumie to nie aż tak dużo. Wytrzymałe są wersje smart sam plus z wkładką antyprzebiciową ale sporo ważą i występuje tylko drutowa.

8 minut temu, kghm napisał:

Bez drutu, czyli zwijane, są tylko lżejsze ale w sumie to nie aż tak dużo. Wytrzymałe są wersje smart sam plus z wkładką antyprzebiciową ale sporo ważą i występuje tylko drutowa.

A tak! Znalazłem katalog Schwalbe. Smart Sam w 3 odmianach jest tam na stronie 51.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

1 godzinę temu, il Dottore napisał:

A tak! Znalazłem katalog Schwalbe. Smart Sam w 3 odmianach jest tam na stronie 51.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Już mogli dać w tej cenie  model z plusem, trochę większa waga w przypadku elektryka nie ma znaczenia, a odporność na przebicia fajna sprawa. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, kghm napisał:

Już mogli dać w tej cenie  model z plusem, trochę większa waga w przypadku elektryka nie ma znaczenia, a odporność na przebicia fajna sprawa. 

Właśnie dlatego rowery Cube są tańsze, że siedzi tam bardzo skrupulatny niemiecki księgowy. 😉

W rezultacie, mimo, że nie rozpieszczają komponentami, to zamówień jest tyle, że wstrzymali już ich przyjmowanie na niektóre modele na 2022.

A dziś widziałem w mieście dziadka na elektrycznej wiśniowej damce Treka. 🙂 Trek przegina z cenami - za tyle w Cube mam full suspension. Jedyne co Trek ma lepsze to display Kiox i szprychy DT Swiss. No i ten lakier!  Natomiast widelec w Cube jest dużo wyższej klasy. Uważam, że kto kupuje Treka - ten przepłaca. Oczywiście - kto bogatemu zabroni? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Kask żony przyszedł. Taki jak mój, tylko bardziej babskie kolory. I żeby nie było: nie ja wybierałem! Miała do dyspozycji wszystkie firmy na Amazonie, to musiała wybrać akurat mój model! A już ją widziałem w jakimś szykownym Abusie... Nic z tego! W wojsku ch***wo ale jednakowo! 🙂

xlarge

1358073953590972420

Już mamy ten nowy MIPS: gruby czarny plastik a nie żółtą folię:

1358073849379295243

1358073601420431377

 

O takim słitaśnym Abusie dla niej myślałem. Niestety - miała inne zdanie.

images_19_1200x1200.jpg?v=1616401540

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Ile ona w tym preforowanym przez Ciebie kasku da rady się rozpędzić co by musiał być aż tak aerodynamiczny?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

4 minuty temu, ASURA napisał:

Ile ona w tym preforowanym przez Ciebie kasku da rady się rozpędzić co by musiał być aż tak aerodynamiczny?

Nie. To MTB, nie drogówka aero.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Bez drutu, czyli zwijane, są tylko lżejsze ale w sumie to nie aż tak dużo. Wytrzymałe są wersje smart sam plus z wkładką antyprzebiciową ale sporo ważą i występuje tylko drutowa.

W wszystkich rowerach zamienilem oryginalne smart sam na smart sam plus. Od tego momentu skonczyly sie problemy z „platfusami“.
W poprzednim Cubie mialem „bezdrutowe“ i ciagle klopoty.
25 minut temu, xajas napisał:


W wszystkich rowerach zamienilem oryginalne smart sam na smart sam plus. Od tego momentu skonczyly sie problemy z „platfusami“.
W poprzednim Cubie mialem „bezdrutowe“ i ciagle klopoty.

Też tak zrobiłem, ciul że ciężkie, ale komfort psychiczny bezcenny, nawet pompki i dętki zapasowej już nie biorę to waga się wyrównała. 

  • Moderatorzy
2 godziny temu, il Dottore napisał:

O takim słitaśnym Abusie dla niej myślałem. Niestety - miała inne zdanie.

Nie jest źle. Biały z daleka lepiej widoczny.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

?jwtsig=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Jak zdjąć korbę z ośki? Korbę mogę zniszczyć bo ma zerwany gwint na mocowanie pedału, a ośkę chciałbym zostawić.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

Korbę mocowaną "na kwadrat" ściąga się specjalnym narzędziem np.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
W dniu 5.04.2022 o 16:45, xajas napisał:


W wszystkich rowerach zamienilem oryginalne smart sam na smart sam plus. Od tego momentu skonczyly sie problemy z „platfusami“.
W poprzednim Cubie mialem „bezdrutowe“ i ciagle klopoty.

Bo bezdrutowe czyli tzw. zwijki są przeznaczone do systemu bezdętkowego na mleku lateksowym . Zakładasz , przez wentyl lejesz ok 100 ml i masz z głowy kapcie. Mleko załata wszystko . Później trzeba dolać jakieś 30 ml po ok 5 miesiącach, bo wysycha  i ponownie. Potrzebna jest oczywiście odpowiednia obręcz. Przestrzegam przed użyciem drutowej w tym systemie. Są problemy z uszczelnieniem bocznych ścianek. W szosie też do końca nie przejdzie , chyba ze ktoś jest lekki.  Ja ważę słuszne 85 kg i pompując do 8.5 atm, bezdętka i mleko się nie sprawdzi z powodu zbyt dużego ciśnienia. 

10 godzin temu, Tyrion.L napisał:

Bo bezdrutowe czyli tzw. zwijki są przeznaczone do systemu bezdętkowego na mleku lateksowym . Zakładasz , przez wentyl lejesz ok 100 ml i masz z głowy kapcie. Mleko załata wszystko . Później trzeba dolać jakieś 30 ml po ok 5 miesiącach, bo wysycha  i ponownie. Potrzebna jest oczywiście odpowiednia obręcz. Przestrzegam przed użyciem drutowej w tym systemie. Są problemy z uszczelnieniem bocznych ścianek. W szosie też do końca nie przejdzie , chyba ze ktoś jest lekki.  Ja ważę słuszne 85 kg i pompując do 8.5 atm, bezdętka i mleko się nie sprawdzi z powodu zbyt dużego ciśnienia. 

Opony zwijane to przede wszystkim mniejsza waga i większy komfort jazdy uzyskany dzięki miękkim bokom opony. Przy jeździe turystycznej na motorowerze i full'u to nie ma większego znaczenia. Natomiast przy rowerze hardtail jest to wyraźnie wyczuwalne.
Nie znam drucianej opony, która można byłoby zalewać mlekiem. Oczywiście można to robić chałupniczo, tylko po co?
Co do szosy całkowicie nie masz racji, od paru lat jeżdżę na bezdętkowych.

  • Moderatorzy
15 godzin temu, szymon1977 napisał:

Jak zdjąć korbę z ośki? Korbę mogę zniszczyć bo ma zerwany gwint na mocowanie pedału, a ośkę chciałbym zostawić.

Jak korba ma zerwany gwint i ci na niej nie zależy to spróbuj kluczem do zdejmowania łożysk samochodowych ( taki pająk przeważnie z 3 łapkami), każdy mech-sam to ma. Pokaleczysz minimalnie i korba raczej nada się do powtórnego założenia.  Pamiętaj, żeby coś podłożyć w miejscegdzie jest gwint w ośce. Jak zrobisz smarowanie łożysk osi to możesz założyć starą korbę i używać przez kolejne 10 lat.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

5 godzin temu, stench napisał:

...spróbuj kluczem do zdejmowania łożysk samochodowych...

Właśnie o czymś takim myślałem.

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

7 godzin temu, Allmr napisał:

Opony zwijane to przede wszystkim mniejsza waga i większy komfort jazdy uzyskany dzięki miękkim bokom opony. Przy jeździe turystycznej na motorowerze i full'u to nie ma większego znaczenia. Natomiast przy rowerze hardtail jest to wyraźnie wyczuwalne.
Nie znam drucianej opony, która można byłoby zalewać mlekiem. Oczywiście można to robić chałupniczo, tylko po co?
Co do szosy całkowicie nie masz racji, od paru lat jeżdżę na bezdętkowych.

Zwijane opony są lżejsze , bardziej delikatne i właśnie przystosowane do jazdy bedętkowej na mleku. w przypadku dętek nie ma to sensu bo w porównaniu do drutowych , cięższych i grubszych statystycznie częściej łapiemy przebicia. Co do zalewania mlekiem drutowych , to nie da się uszczelnić dziurawych ścianek bocznych i rantów. Sprawdzone. MTB od lat jeżdżę na mleku i polecam . Działa , a zakładanie opon zwijanych do  dętek nie jest wskazane, ale kto komu zabroni. 

Teraz, Tyrion.L napisał:

Zwijane opony są lżejsze , bardziej delikatne i właśnie przystosowane do jazdy bedętkowej na mleku. w przypadku dętek nie ma to sensu bo w porównaniu do drutowych , cięższych i grubszych statystycznie częściej łapiemy przebicia. Co do zalewania mlekiem drutowych , to nie da się uszczelnić dziurawych ścianek bocznych i rantów. Sprawdzone. MTB od lat jeżdżę na mleku i polecam . Działa , a zakładanie opon zwijanych do  dętek nie jest wskazane, ale kto komu zabroni. 

Szosa to kwestia wagi jeźdźca  i ciśnienia. Do 7 atm działa . Powyżej tej miary  mnie się nie zdarzyło , bo nie próbowałem , ale znam osobiście kogoś komu opona strzeliła. 

Godzinę temu, Tyrion.L napisał:

przystosowane do jazdy bedętkowej na mleku.

Najlepiej te, które są "tubeless" lub "tubeless ready".

Godzinę temu, Tyrion.L napisał:

w porównaniu do drutowych , cięższych i grubszych statystycznie częściej łapiemy przebicia.

Opony zwijane o gęstym oplocie (np.120 tpi) mogą być bardziej odporne na przebicie niż drutówki.

2 godziny temu, Tyrion.L napisał:

Zwijane opony są lżejsze , bardziej delikatne i właśnie przystosowane do jazdy bedętkowej na mleku. w przypadku dętek nie ma to sensu bo w porównaniu do drutowych , cięższych i grubszych statystycznie częściej łapiemy przebicia. Co do zalewania mlekiem drutowych , to nie da się uszczelnić dziurawych ścianek bocznych i rantów. Sprawdzone. MTB od lat jeżdżę na mleku i polecam . Działa , a zakładanie opon zwijanych do  dętek nie jest wskazane, ale kto komu zabroni. 

Szosa to kwestia wagi jeźdźca  i ciśnienia. Do 7 atm działa . Powyżej tej miary  mnie się nie zdarzyło , bo nie próbowałem , ale znam osobiście kogoś komu opona strzeliła. 

Coś tam wiesz, że dzwoni, ale nie do końca. A miejscami piszesz wręcz głupoty.

Zakładanie dętek do opon zwijanych jest jak najbardziej wskazane - jeżeli ktoś nie robi po parę tys. km rocznie. Opony zwijane były przez lata używane z dętkami. Wszyscy tak jeździli i nadal bardzo wiele osób tak jeździ. Jest to absolutnie normalne i zgodne ze sztuką. To że opona jest zwijana, nie oznacza że jest bezdętkowa - te mają oznaczenia tubeless ready. A nawet jak mają takie oznaczenie, to bez odpowiedniej obręczy, taśmy uszczelniającej i oczywiście specjalnego wentyla nadal nie będą mogły być zalane mlekiem. Powiem ci więcej, nawet jak masz obręcz bezdętkową i oponę bezdętkową, to nie zawsze można to uszczelnić - np. obręcze mavic'a bardzo nie lubią się z oponami continentala i montowanie takiego zestawu to droga przez mękę. 

Co do szosy - od lat jeżdżę na karbonowych obręczach i bezdętkowych oponach vittoria rubinio pro. Pompuję 100/110psi. Nigdy nie miałem problemu z uszczelnieniem. Nie widzę też związku z wystrzeleniem opony a mlekiem. Na dętce by nie strzeliła?

3 godziny temu, Tyrion.L napisał:

 a zakładanie opon zwijanych do  dętek nie jest wskazane, ale kto komu zabroni. 

 

W niczym to nie przeszkadza, np. merida fabrycznie montuje do nowych modeli mtb zwijane maxxis ikon z dętkami. 

W dniu 1.04.2022 o 23:59, il Dottore napisał:

W najbliższych dniach zero pedałowania bo właśnie dopadł mnie świrus.

Kurła, żeby zarazić się, gdy nie jest to wgl modne? Syn (nieszczep) - pozytywny, żona (po 10 dawkach śmiercionki) - pozytywna. No i mnie dziś połamało. Testu jeszcze nie robiłem, ale cóż innego to może być? Węch - obecny, smak - obecny, nie mam nawet gorączki, ale może to dzięki ibuprofenowi. Tylko czuję się taki połamany, jak przepuszczony przez wyżymaczkę.

Normalny, zwykły wirus. Jak masz silny organizm to zwalczysz bez konsekwencji.
Zresztą lekarz jesteś, to wiesz co sobie zaaplikować. 😉

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.