Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
Przepiękny ale moja chce obniżoną ramę. Nie ma tego modelu w wersji damskiej czy trapezowej.
https://www.fahrrad.de/ortler/

Przejrzyj ich ofertę, bo mają miejskie na Nexus. Może bez paska, ale to moim zdaniem w mieście, nie jest najważniejsze. Podobnie jak amortyzacja, nawet tylko przednia.

6ae3b0fd4de89ff4bf7eaece7c6e6c69.jpg

https://www.bikester.co.uk/bikes/ortler/

https://www.bikester.co.uk/ortler-motala-trapeze-M909319.html?vgid=G1301533&cgid=36897

https://www.bikester.co.uk/ortler-lindau-disc-trapeze-M904252.html?vgid=G1293025&cgid=36897

I jeszcze inny model damski widziałem - biały, trapez. No, gdzieś mi uciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne i niedrogie , bez przedniej amortyzacji da się żyć a jakby lepsze czucie koła , jak będzie okazja też wywalam jakoś niepewnie się prowadzi , nexus 7,8 do miasta i okolic super wywalić paskudną obrotową manetkę dobrać tylną zębatkę i rowerek  cieszy jak mało co 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to kurier przyniósł? 🙂 Wygląda na to, że mój rowerek doczekał się bliźniaka. Żona cała happy! 

xlarge

1357809116541620237

1357808906805448717

🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, il Dottore napisał:

A co to kurier przyniósł? 🙂 Wygląda na to, że mój rowerek doczekał się bliźniaka. Żona cała happy! 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1357809116541620237

1357808906805448717

🙂

Widzę, że masz schwalbe smart sam, fajne uniwersalne oponki, ciche na asfalcie, mały opór i na lekki teren spokojnie dają radę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, kghm napisał:

schwalbe smart sam,

Byłem w szoku, jakie to ciche na asfalcie, póki nie przeczytałem, że mimo bojowego wyglądu są to opony SZOSOWE! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, il Dottore napisał:

Byłem w szoku, jakie to ciche na asfalcie, póki nie przeczytałem, że mimo bojowego wyglądu są to opony SZOSOWE! 🙂

A w terenie wystarczy tylko lekko obniżyć ciśnienie i można śmigać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre opony Schwalbe są " dwu kierunkowe " . Mają dwie strzałki w przeciwną stronę . Front i coś tam ( tył , napęd ) . Nie każdy zwraca na to uwagę . 

Wygodny rower do jazdy rekreacyjnej i także w teren . Grunt to dobrać do wzrostu wielkość ramy . 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez czester15.30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, tomek4 napisał:

Bardzo fajny bieżnik, miałem, świetny na teren.

Ale jednocześnie niesamowicie komfortowy na asfalcie. Bardzo cichy, lekko się toczy. Prawdziwie uniwersalna opona. Są wersje Smart Sama bez drutu - bardziej wytrzymałe ale i droższe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem poprzednią wersję zwijanych Smart Samów.  Bardzo dobra uniwersalna opona. Nieduże opory toczenia, niezła przyczepność na suchym, dobre trzymanie w zakrętach. Jechałem na nich w kilku wyścigach i sprawdziły się doskonale. Poza tym są bardzo trwałe.  Wymieniłem po ponad 20 tys. km, chociaż po szosie można by było jeszcze parę tysięcy zrobić🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, il Dottore napisał:

 Są wersje Smart Sama bez drutu - bardziej wytrzymałe ale i droższe.

Bez drutu, czyli zwijane, są tylko lżejsze ale w sumie to nie aż tak dużo. Wytrzymałe są wersje smart sam plus z wkładką antyprzebiciową ale sporo ważą i występuje tylko drutowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, kghm napisał:

Bez drutu, czyli zwijane, są tylko lżejsze ale w sumie to nie aż tak dużo. Wytrzymałe są wersje smart sam plus z wkładką antyprzebiciową ale sporo ważą i występuje tylko drutowa.

A tak! Znalazłem katalog Schwalbe. Smart Sam w 3 odmianach jest tam na stronie 51.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, il Dottore napisał:

A tak! Znalazłem katalog Schwalbe. Smart Sam w 3 odmianach jest tam na stronie 51.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Już mogli dać w tej cenie  model z plusem, trochę większa waga w przypadku elektryka nie ma znaczenia, a odporność na przebicia fajna sprawa. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, kghm napisał:

Już mogli dać w tej cenie  model z plusem, trochę większa waga w przypadku elektryka nie ma znaczenia, a odporność na przebicia fajna sprawa. 

Właśnie dlatego rowery Cube są tańsze, że siedzi tam bardzo skrupulatny niemiecki księgowy. 😉

W rezultacie, mimo, że nie rozpieszczają komponentami, to zamówień jest tyle, że wstrzymali już ich przyjmowanie na niektóre modele na 2022.

A dziś widziałem w mieście dziadka na elektrycznej wiśniowej damce Treka. 🙂 Trek przegina z cenami - za tyle w Cube mam full suspension. Jedyne co Trek ma lepsze to display Kiox i szprychy DT Swiss. No i ten lakier!  Natomiast widelec w Cube jest dużo wyższej klasy. Uważam, że kto kupuje Treka - ten przepłaca. Oczywiście - kto bogatemu zabroni? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kask żony przyszedł. Taki jak mój, tylko bardziej babskie kolory. I żeby nie było: nie ja wybierałem! Miała do dyspozycji wszystkie firmy na Amazonie, to musiała wybrać akurat mój model! A już ją widziałem w jakimś szykownym Abusie... Nic z tego! W wojsku ch***wo ale jednakowo! 🙂

xlarge

1358073953590972420

Już mamy ten nowy MIPS: gruby czarny plastik a nie żółtą folię:

1358073849379295243

1358073601420431377

 

O takim słitaśnym Abusie dla niej myślałem. Niestety - miała inne zdanie.

images_19_1200x1200.jpg?v=1616401540

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ona w tym preforowanym przez Ciebie kasku da rady się rozpędzić co by musiał być aż tak aerodynamiczny?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, ASURA napisał:

Ile ona w tym preforowanym przez Ciebie kasku da rady się rozpędzić co by musiał być aż tak aerodynamiczny?

Nie. To MTB, nie drogówka aero.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Bez drutu, czyli zwijane, są tylko lżejsze ale w sumie to nie aż tak dużo. Wytrzymałe są wersje smart sam plus z wkładką antyprzebiciową ale sporo ważą i występuje tylko drutowa.

W wszystkich rowerach zamienilem oryginalne smart sam na smart sam plus. Od tego momentu skonczyly sie problemy z „platfusami“.
W poprzednim Cubie mialem „bezdrutowe“ i ciagle klopoty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, xajas napisał:


W wszystkich rowerach zamienilem oryginalne smart sam na smart sam plus. Od tego momentu skonczyly sie problemy z „platfusami“.
W poprzednim Cubie mialem „bezdrutowe“ i ciagle klopoty.

Też tak zrobiłem, ciul że ciężkie, ale komfort psychiczny bezcenny, nawet pompki i dętki zapasowej już nie biorę to waga się wyrównała. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
2 godziny temu, il Dottore napisał:

O takim słitaśnym Abusie dla niej myślałem. Niestety - miała inne zdanie.

Nie jest źle. Biały z daleka lepiej widoczny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjąć korbę z ośki? Korbę mogę zniszczyć bo ma zerwany gwint na mocowanie pedału, a ośkę chciałbym zostawić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbę mocowaną "na kwadrat" ściąga się specjalnym narzędziem np.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.04.2022 o 16:45, xajas napisał:


W wszystkich rowerach zamienilem oryginalne smart sam na smart sam plus. Od tego momentu skonczyly sie problemy z „platfusami“.
W poprzednim Cubie mialem „bezdrutowe“ i ciagle klopoty.

Bo bezdrutowe czyli tzw. zwijki są przeznaczone do systemu bezdętkowego na mleku lateksowym . Zakładasz , przez wentyl lejesz ok 100 ml i masz z głowy kapcie. Mleko załata wszystko . Później trzeba dolać jakieś 30 ml po ok 5 miesiącach, bo wysycha  i ponownie. Potrzebna jest oczywiście odpowiednia obręcz. Przestrzegam przed użyciem drutowej w tym systemie. Są problemy z uszczelnieniem bocznych ścianek. W szosie też do końca nie przejdzie , chyba ze ktoś jest lekki.  Ja ważę słuszne 85 kg i pompując do 8.5 atm, bezdętka i mleko się nie sprawdzi z powodu zbyt dużego ciśnienia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Tyrion.L napisał:

zwijki są przeznaczone do systemu bezdętkowego na mleku lateksowym .

Nie wszystkie. Wiele z nich może być używana z dętką.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Tyrion.L napisał:

Bo bezdrutowe czyli tzw. zwijki są przeznaczone do systemu bezdętkowego na mleku lateksowym . Zakładasz , przez wentyl lejesz ok 100 ml i masz z głowy kapcie. Mleko załata wszystko . Później trzeba dolać jakieś 30 ml po ok 5 miesiącach, bo wysycha  i ponownie. Potrzebna jest oczywiście odpowiednia obręcz. Przestrzegam przed użyciem drutowej w tym systemie. Są problemy z uszczelnieniem bocznych ścianek. W szosie też do końca nie przejdzie , chyba ze ktoś jest lekki.  Ja ważę słuszne 85 kg i pompując do 8.5 atm, bezdętka i mleko się nie sprawdzi z powodu zbyt dużego ciśnienia. 

Opony zwijane to przede wszystkim mniejsza waga i większy komfort jazdy uzyskany dzięki miękkim bokom opony. Przy jeździe turystycznej na motorowerze i full'u to nie ma większego znaczenia. Natomiast przy rowerze hardtail jest to wyraźnie wyczuwalne.
Nie znam drucianej opony, która można byłoby zalewać mlekiem. Oczywiście można to robić chałupniczo, tylko po co?
Co do szosy całkowicie nie masz racji, od paru lat jeżdżę na bezdętkowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
15 godzin temu, szymon1977 napisał:

Jak zdjąć korbę z ośki? Korbę mogę zniszczyć bo ma zerwany gwint na mocowanie pedału, a ośkę chciałbym zostawić.

Jak korba ma zerwany gwint i ci na niej nie zależy to spróbuj kluczem do zdejmowania łożysk samochodowych ( taki pająk przeważnie z 3 łapkami), każdy mech-sam to ma. Pokaleczysz minimalnie i korba raczej nada się do powtórnego założenia.  Pamiętaj, żeby coś podłożyć w miejscegdzie jest gwint w ośce. Jak zrobisz smarowanie łożysk osi to możesz założyć starą korbę i używać przez kolejne 10 lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, stench napisał:

...spróbuj kluczem do zdejmowania łożysk samochodowych...

Właśnie o czymś takim myślałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Allmr napisał:

Opony zwijane to przede wszystkim mniejsza waga i większy komfort jazdy uzyskany dzięki miękkim bokom opony. Przy jeździe turystycznej na motorowerze i full'u to nie ma większego znaczenia. Natomiast przy rowerze hardtail jest to wyraźnie wyczuwalne.
Nie znam drucianej opony, która można byłoby zalewać mlekiem. Oczywiście można to robić chałupniczo, tylko po co?
Co do szosy całkowicie nie masz racji, od paru lat jeżdżę na bezdętkowych.

Zwijane opony są lżejsze , bardziej delikatne i właśnie przystosowane do jazdy bedętkowej na mleku. w przypadku dętek nie ma to sensu bo w porównaniu do drutowych , cięższych i grubszych statystycznie częściej łapiemy przebicia. Co do zalewania mlekiem drutowych , to nie da się uszczelnić dziurawych ścianek bocznych i rantów. Sprawdzone. MTB od lat jeżdżę na mleku i polecam . Działa , a zakładanie opon zwijanych do  dętek nie jest wskazane, ale kto komu zabroni. 

Teraz, Tyrion.L napisał:

Zwijane opony są lżejsze , bardziej delikatne i właśnie przystosowane do jazdy bedętkowej na mleku. w przypadku dętek nie ma to sensu bo w porównaniu do drutowych , cięższych i grubszych statystycznie częściej łapiemy przebicia. Co do zalewania mlekiem drutowych , to nie da się uszczelnić dziurawych ścianek bocznych i rantów. Sprawdzone. MTB od lat jeżdżę na mleku i polecam . Działa , a zakładanie opon zwijanych do  dętek nie jest wskazane, ale kto komu zabroni. 

Szosa to kwestia wagi jeźdźca  i ciśnienia. Do 7 atm działa . Powyżej tej miary  mnie się nie zdarzyło , bo nie próbowałem , ale znam osobiście kogoś komu opona strzeliła. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.