Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki rower wybrać?


qrczak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No i takie coś mi właśnie wyszło, tylko nad lądowaniem muszę popracować. Ze 20 lat minęło a mi się nadal chce smiać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.06.2022 o 12:33, Tyrion.L napisał:

Jakiś czas temu przy mocniejszym depnięciu lub stanięciu na pedałach przy podjeździe usłyszałem niepokojące trzaski dobywające się z mojej Madonki. Przy normalnej jeździe było cicho.  Myślę suport, łańcuch lub koło . Suport to Ninja Token - nie do zajeżdżenia ( nawiasem polecam , są lepsze od Shimano) , sprawdziłem szprychy - naciągnięte, przymiar nie wykazał rozciągnięcia łańcucha , blaty OK. Droga eliminacji przyczyn i lektury na forach została jedna , najbardziej prozaiczna i prosta. Zbyt mocno dociśnięte zaciski kół. Nowoczesne rowery mają już sztywne osie , stosowane do niedawna tylko w MTB  ale znakomita większość bazuje jeszcze na zaciskach.  Zacisk ma pewnie  trzymać koło , ale nie należy dociskać zbyt mocna. Stąd trzaski i nawet możliwe uszkodzenie łożysk. Warto to sprawdzić

A w przypadku piast shimano z kulkami warto nawet nówki rozkręcic i dac ten mityczny minimalny luzik i docisnąc mocno własnie zaciskiem . Fabrycznie skręcaja za mocno w fabryce i kółka słabo się kręcą.  Zacisk do starych piast na kulkach z biezniami  polecam -np dt swiss rws. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez mzawek

Grundig High Fidelity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi rowery na razie nie w głowie bo właśnie pakuję się na wakacje. Trzeba trochę polatać samolotem i ocieplić klimat! 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 hours ago, mzawek said:

A w przypadku piast shimano z kulkami warto nawet nówki rozkręcic i dac ten mityczny minimalny luzik i docisnąc mocno własnie zaciskiem . Fabrycznie skręcaja za mocno w fabryce i kółka słabo się kręcą.  Zacisk do starych piast na kulkach z biezniami  polecam -np dt swiss rws. 

Gdzie takich mądrości uczą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, mzawek napisał:

 Jezdzi ktos z kolegów na owalnych blatach ? Jesli tak to jakie odczucia ?

Jeździłem parę lat w mtb. Teraz mam "normalne".
Nie widzę różnicy. Po pierwszym dniu jesteś już przyzwyczajony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz po dzisiaj nogami wykręcone 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wrzucę swój świeży nabytek Focus Cayo 2016. Założyłem opony ze skinwallem i robią robotę!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
1 godzinę temu, jarekb napisał:

ja juz po dzisiaj nogami wykręcone 🙂 

Jakim programem monitorujesz trasę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, stench napisał:

Jakim programem monitorujesz trasę ?

Żadnym , to z mapy gugla 🙂 , ja kręcę kółka koło domu aż takim kolażem nie jestem , mój rower to giant cs z bagażnikiem i błotnikami 🙂 , tak sobie tylko jeżdżę żeby mieć jakąś nogę 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM Strada 2000 po paru zmianach 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie było zrobione tutaj,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, taz napisał:

Zdjęcie było zrobione tutaj,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No tak mi się wydawało! Mieszkam w Bochni, więc do Puszczy Niepołomickiej przemykam przez ten most. 😄

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna naprawa. Mój Spec  S-WORKS MTB zaczął mieć problemy przy zrzuceniu z dużego blatu na mniejszy ( 40 - 28 zębów). Łańcuch wchodził między blaty ,  nie chciał spadać i klinował sie, choć nie za każdym razem .  Do tej pory, a mam go już 7 lat XTR 2x10 spisywał sie znakomicie , wręcz intuicyjnie, więc mi to podniosło ciśnienie.  Nie zamierzam idąc z nowymi trendami zmieniać na 1x11 lub 12 z kilku powodów , ale to temat na inną dyskusję . Szukanie przyczyn. Blaty zmienione 2 lata temu , kominy na korbie trzymają , nie ma luzu, łańcuch nie wyciągniety, sprężyna na przerzutce działa. Po godzinie spędzonej w garażu mojego przyjaciela Dariusza, wziętego mechanika, winowajcą okazał się być 1 ząb na małym blacie. Dostał chyba kamieniem , bo choć wizualnie był OK, to lańcuch nie układał sie na nim dobrze. Kilka minut pracy pilnikiem od wewnętrznej strony pokazało mu miejsce w szeregu i jest znów idealnie. Jak chyba każdy reaguję alergicznie na problem techniczny i ciesze się jak dziecko po naprawie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Tyrion.L napisał:

Kolejna naprawa. Mój Spec  S-WORKS MTB zaczął mieć problemy przy zrzuceniu z dużego blatu na mniejszy ( 40 - 28 zębów) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Masz 40 zębów na dużym blacie? To sporo jak na MTB, przy 2x10. Oryginalnie tak było czy coś przerabiałeś? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Oryginalnie. XTR 980.   Była też wieksza wersja z 42 zębami . Przejechałem wiele systemów 3x7 , Alivio 3x8 kiedyś był tzw. STX RC, potem XT 3x9 z przerzutką Shadow.  Wreszcie ten 2x10 , na którym jeżdżę dość  dość długo i uważam ten za idealny. Wszystkie te 1x 11 czy 12 gdzieś tam maja slabe punkty i kompromisy. Albo za wolno i młynek 120 obrotów /min  , albo w przypadku stromizny przejście  39 - 45 -51 zębów to   duże przeskoki. Tutaj jak pisałem powyżej wszysko wchodzi niezależnie od miejsca i sytuacji , błoto czy kamienie  miękko i płynnie. Manetki to po prostu dzieło sztuki. Po co zmieniać coś perfekcyjnego? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Tyrion.L

Fajowy ten Twój Spec...

...ale jakiś taki "goły na kniei" (cholernie przetrzebionej) - bez zapasowej dętki, pompki, z jednym bidonem?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

)))) Dętek i pompki nie wożę odkad przeszedłem na bezdętki i system tubeless. Caffelatex łata wszystko. Kiedyś opona nie chciala mi się ułożyć to posmarowałem ranty i napompowałem do 6 barów. Zaczęło tryskać mlekiem z kilku dziur. Pompka i dętka są zbędne.W tym tygodniu pozbawię dętek rower żony, czekam tylko na taśmę uszczelniającą.  Szkoda, że tego nie mogę zrobić przy kolarce. Bidon izotonika  z reguły wystarcza , a jeśli nie to dolewka po drodze. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Tyrion.L napisał:

)))) Dętek i pompki nie wożę odkad przeszedłem na bezdętki i system tubeless. Caffelatex łata wszystko. Kiedyś opona nie chciala mi się ułożyć to posmarowałem ranty i napompowałem do 6 barów. Zaczęło tryskać mlekiem z kilku dziur. Pompka i dętka są zbędne.W tym tygodniu pozbawię dętek rower żony, czekam tylko na taśmę uszczelniającą.  Szkoda, że tego nie mogę zrobić przy kolarce. Bidon izotonika  z reguły wystarcza , a jeśli nie to dolewka po drodze. 

A pamiętasz jak "kłóciłeś się" ze mną, że w kolarce to bez sensu? Udało mi się nawet złapać po tej naszej rozmowie kapcia - najechałem na szkło. Przy ciśnieniu 100psi musiałem tylko potrzymać paluchem ze 2 minuty i mleko pięknie załatało dziursko.
Ale .... caffelatex nie załata wszystkiego.
Sporo jeżdżę mtb po górach i bez dętki, pompki, kawałka łatki się nie wybieram. Wiadomo, że jak przedziurawisz oponę to mleko połata, ale jak przetniesz oponę, (a w górach to najczęstsza przyczyna kapcia) to mleko nic nie pomoże. Tylko kawałek łatki, gumy w miejscu przecięcia, dętka i można jechać dalej. Parę kilometrów z buty po górach z rowerem na plecach to średnia zabawa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Allmr napisał:

A pamiętasz jak "kłóciłeś się" ze mną, że w kolarce to bez sensu? Udało mi się nawet złapać po tej naszej rozmowie kapcia - najechałem na szkło. Przy ciśnieniu 100psi musiałem tylko potrzymać paluchem ze 2 minuty i mleko pięknie załatało dziursko.
Ale .... caffelatex nie załata wszystkiego.
Sporo jeżdżę mtb po górach i bez dętki, pompki, kawałka łatki się nie wybieram. Wiadomo, że jak przedziurawisz oponę to mleko połata, ale jak przetniesz oponę, (a w górach to najczęstsza przyczyna kapcia) to mleko nic nie pomoże. Tylko kawałek łatki, gumy w miejscu przecięcia, dętka i można jechać dalej. Parę kilometrów z buty po górach z rowerem na plecach to średnia zabawa.

Wciąż kolarka to system dętkowy z prostej przyczyny. Przy mojej wadze pompuję do 8.5 atmosfery. W przypadku złapania gumy mleko takiego ciśnienia nie załata, a jak pisałem powyżej przy układaniu opony na obręczy MTB ,przy ok. 5.5 - 6 atm trysnęło mlekiem z kilku dziur.   Wożę ze sobą i dętkę i małą pompkę oraz łyżki ( Strzeżonego....)  MTB to 2.5 i tutaj się sprawdza idealnie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załata, załata. Przecież pisałem, że u mnie bylo 100psi, co prawda trochę mniej niż 8.5 atm, ale zdało egzamin. Poza tym z definicji tubeless pompujesz mniej. Nie porównuj tego do opon mtb bo to zupełnie inne konstrukcje. Pompując taka oponę do 5-6atm przekroczyłeś wartości maksymalne, dobrze że nie huknęła.

Na mtb po górach pompuje 1.8. Ważę 75kg.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.