Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


zukzukzuk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam Wszystkich,

Chciałem zapytać jakie efekty daje regulacja wysokich i średnich tonów w Waszych Inifinity Cappa, gdyż w moich 8.2i jest powiedziałbym „symboliczna” gdyż jest słyszalna jedynie w skrajnych położeniach potencjometrów. Wydaje się, że dostępna regulacja nie przekracza +/- 1 dB, a nawet mniej. Jak jest u Was?

Pozdrawiam.

20201213_151331_1.jpg

Edytowane przez Kubic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.12.2020 o 19:26, Kubic napisał:

Witam Wszystkich,

Chciałem zapytać jakie efekty daje regulacja wysokich i średnich tonów w Waszych Inifinity Cappa, gdyż w moich 8.2i jest powiedziałbym „symboliczna” gdyż jest słyszalna jedynie w skrajnych położeniach potencjometrów. Wydaje się, że dostępna regulacja nie przekracza +/- 1 dB, a nawet mniej. Jak jest u Was?

Pozdrawiam.

20201213_151331_1.jpg

Tak właśnie ma być "symbolicznie" to nie Altusy...☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.12.2020 o 19:26, Kubic napisał:

Chciałem zapytać jakie efekty daje regulacja wysokich i średnich tonów w Waszych Inifinity Cappa, gdyż w moich 8.2i jest powiedziałbym „symboliczna” gdyż jest słyszalna jedynie w skrajnych położeniach potencjometrów.

Że jedynie w skrajnych, to trochę przesada, ale faktycznie różnica nie jest wielka.

Nie wiem czy z tego schematu Kappa 8.1 da się to określić ?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w RS jest słyszalna i odczuwalna na tyle że słucham w pozycji 3/4 bo przy maksymalnym ustawieniu wstęgi dają dla mnie za bardzo po uszach. Przy ustawieniu na min jakby ktoś kocyk na nie narzucił i też słuchanie nie daje tyle przyjemności. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, eMCZe napisał:

U mnie w RS jest słyszalna i odczuwalna

RS ma jednak zupełnie inny głośnik wstęgowy niż Kappa, więc ciężko je porównywać.

52 minuty temu, don111 napisał:

ale faktycznie różnica nie jest wielka

Dla mnie szkoda (oczywiście kwestia gustu) bo przy "normalnym"poziomie głośności góry jest zdecydowanie za mało i nie wybrzmiewa (talerze perkusji znacznie dalej w scenie niż bębny), dopiero jak się "da do pieca" to wszystko się układa jak należy i jest naprawdę pięknie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Kubic napisał:

RS ma jednak zupełnie inny głośnik wstęgowy niż Kappa, więc ciężko je porównywać.

Dla mnie szkoda (oczywiście kwestia gustu) bo przy "normalnym"poziomie głośności góry jest zdecydowanie za mało i nie wybrzmiewa (talerze perkusji znacznie dalej w scenie niż bębny), dopiero jak się "da do pieca" to wszystko się układa jak należy i jest naprawdę pięknie ?

Wszystko też zależy od elektroniki z jaką są Kappy podpięte. Ale fakt, że taka regulacja się przydaje. Szkoda, że w Re 90 nie dali czegoś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę marketingu...

jeżeli już tu było to przepraszam

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby ktoś chciał kupić IRS to jest okazja:

 

https://www.ebay.com/itm/184417076304

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ledwo człowiek przywiózł kolumny ,posłuchał 5 godzin , wyjechał na parę dni , a tu już presja ?

R90 kontra ostatnie moje kolumny , Thiele 2.2 :  lepsza kontrola basu ( OZ versus membrana bierna ) . Mam je w 25m2 , co jak dla mnie jest takim minimum dla R90 , dudnienia nie ma. Mimo braku ustrojów, pułapek basowych itp itd. Thiele w bardzo szczególnych przypadkach potrafiły zabuczeć delikatnie , R90 - nie. Stereofonia, scena : bardzo dobrze , tu i tu . R90 bardziej jednak znikają ?

Co do porównania z R80 - bardzo podobnie ale "więcej " . Z tym że to tak z pamięci pisze , bo R80 miałem dawno temu. 8.2 - bardziej "bandyckie" , energiczne i żywiołowe. Seria Renaissance gra jednak z większą kulturą ( przy czym to jest bardzo względne , punkt odniesienia jest zdecydowanie inny : 8.2 to tak dla mnie na oko granie podobne do obecnych nowych kolumn z zakresu +/- 8-10 tys )

No i oczywista oczywistość, R90 łykają 2x700w z końcówki mającej do tego DF coś ponad 1000 , i wołają : więcej , więcej ..... ?

 

A , i musiałem je zrzucić z granitów , za wysoko było ?

Edytowane przez mkk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 5 tygodni później...

Ja tam znawcą nie jestem i kieruję się tym co mi daje szczęście i przyjemność więc subiektywnie powiem,  że:

Słuchałem RS6000 i R90 pod:

- Lampą, chińczyk w klasie A na KT80 ( całkowicie przerobiony przez p. Łukasza Fikusa w jego manufakturze )

- Zestawem końcówka Yamaha M4 + pre C4 ( po pełnej odbudowie z wylutowaniem, mierzeniem, wymianą co trzeba wymienić i regulacją )

- Integrą Yamaha A-1000 ( działająca ale przed przeglądem i regulacją, trzaski z potencjometrów, czasem problem ze startem )

 

Wrażenia:

R90 niewątpliwie to cudowne kolumny, szczegółowe z piękną sceną ale... nie moje ulubione, nie uwiodły, nie porwały. Nie moje gusta. Fakt, RS6000 brzmiały jak ubogi krewny ale dawały mi więcej radości. Grały szerzej, może mniej szczegółowo górą ale równie przyjemnie za to dół brzmiał lepiej. Bardziej mięsiście i swawolnie, RS basem mnie bawi a R tylko grało, choć grało tak nisko, że szafka przy której starły grała z nimi. Jednak bas był suchy, pewnie prawidłowy, taki jak miał być, ale to nie to.

Wiem jedno, szukam jednak starych Kappa 8 może nawet szarpnę się na 9. Zrozumiałem chyba sedno stwierdzenia że są bardziej rozrywkowe niż R. Jedni chcą surowej dokładności kolumn referencyjnych a inni chcą czuć muzykę i tracić kontrolę nad ruchami własnego ciała idąc przy muzyce przez pokój.

 

Co do sprzętu:

Najpiękniej grała moja lampa, góra i średnie cudowne, nawet z R90 pokazała i dała najwięcej przyjemności. Dół mięsisty i cieszył ucho. Problem zaczynał się przy odkręceniu drabinki na 3/4 i wtedy bas stawał w miejscu, trafo nie dawało rady. Ale... specjalnie odtwarzałem utwory z wymogami jak przy spawarce.

Two Feet - Had some drinks czy James Blake - Limit to your love

Przy pozostałych utworach z przeróżnych gatunków bas nie był wcale problemem. Od razu powiem, że ta głośność przy której bas siadał nie jest przeze mnie używana, za bardzo daje po uszach, przestaje być to przyjemne. RS6000 słucham na 1/2 głośności maksymalnie dla własnego zdrowia. Nie wspomniałem jeszcze, że RS grają słyszalnie i to wyraźnie głośniej od R90 przy tym samym poziomie na wzmacniaczu.

 

Yamaha A1000, tutaj może winny był stan dlatego dokładnie wszystkie opisałem ale jednak wydaje mi się, że nawet po renowacji odbiór będzie taki sam. Nie tak ciekawa góra, najmniej przyjemności w odsłuchu i co ciekawsze bas wyraźnie słaby, to nie jest wzmacniacz do R90 do RS i innych kolumn pewnie też bym go nie użył.

 

Yamaha M4+C4, nie tak słodka jak lampa, góra zdecydowanie ostrzejsza choć wciąż słucha się przyjemnie, bas tego zestawu nie przestraszył. Moja M4 robiła z R90 co chciała, to dobra wiadomość planując zakup starych Kappa gdzie spadki impedancji dochodzą do 1 ohm. Jest więc szansa że i z nimi zagra. Może to tylko 2 x 100 W przy 8 ohm ale potrafią grać na tyle mocno, że koniec odsłuchów odbył się już tylko na R90 bo w RS6000 puścił klej na kawałku zawieszeniu w jednym wooferze. Nigdy wcześniej RS nie dał takiego dołu jak pod M4. Oczyściłem zawieszenie i woofer i wkleiłem je od nowa, teraz wymiata bez problemu. Zawieszenia mają pół roku, winnym był klej albo raczej ja, dając go za mało w tym miejscu chcąc zachować perfekcyjną czystość przy wymianie. 

 

Tyle na szybko. 

 

EDIT: Co do M4+C4, ten zestaw stał się moim daily, lampa podłączana sporadycznie a wszystko przez cudowne phono w pre C4. Mój gramofon dostał nowe życie, odstawiłem na razie plany zmiany bo czuję jakbym go właśnie zmienił. 

Edytowane przez eMCZe

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Infinity Kappa 8.2i. Niestety wydaje mi się że nie jestem w stanie wykorzystać w pełni ich potencjału. Głównie chodzi mi o bas, wydaje mi się że jednak powinno być go nieco więcej, szczególnie jeśli chodzi o punktowość, uderzenia perkusji itp. Przerobiłem już kilka wzmacniaczy, od słabej lampy (tutaj spodziewałem się że może być słabo), przez SMSL A8 (ICE power 125asx2 na pokładzie) a teraz moduł ICE power 1200as2. Po tych dwóch a szczególnie po ostatnim spodziewałem się na prawdę mocnego basu, jednak muszę przyznać te dwa wzmacniacze (SMSL A8 oraz 1200as2) grają dokładnie tak samo z tymi kolumnami. Bas jest, jest nawet całkiem niezły ale mam jednak dalej pewien niedosyt. Niestety akustyka nie jest też po mojej stronie, mam duży pokój z aneksem ok. 37m2, prostokąt, kolumny muszę mieć ustawione na dłuższej ścianie i to niesymetrycznie, tzn. lewa kolumna ok. 2 metry od ściany bocznej, a prawa ok. 4m. od drugiej ściany bocznej. 

Swoje problemy z basem opisałem na innym znanym forum o tematyce audio, nie wiem czy mogę wklejać tutaj linki do innych for (drugie znane forum o audio w Polsce, nick mam ten sam co tutaj więc można łatwo znaleźć, w dziale akustyka), tam w skrócie poradzono mi żeby próbować po prostu z mocniejszymi wzmacniaczami. Teraz widzę że niewiele to zmienia.

Zacząłem się zastanawiać czy czasem coś jest nie tak z kolumnami. Z ciekawości zajrzałem do jednej kolumny i okazuje się że głośnik niskotonowy jest z każdej strony otoczony grubą gąbką, praktycznie nie ma zbyt dużo przestrzeni za sobą a dodatkowo zauważyłem że wylot BR jest zaślepiony od środka czymś w rodzaju waty. W drugiej kolumnie tak samo (jeśli chodzi o BR, tutaj już sprawdziłem od zewnątrz, poprzez tunel). Czy orientuje się ktoś czy tak to powinno wyglądać, czy fabrycznie głośnik jest tak mocno wytłumiony oraz czy BR powinien być zaślepiony od środka? Nie wygląda to tak jakby ktoś zrobił to celowo już po zakupie bo gdyby chciał zaślepić BR to raczej robiłby to od zewnątrz niż od wewnątrz, byłoby na pewno dużo łatwiej.

Edytowane przez pawelcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Infinity Kappa 8.2i. Niestety wydaje mi się że nie jestem w stanie wykorzystać w pełni ich potencjału. Głównie chodzi mi o bas, wydaje mi się że jednak powinno być go nieco więcej, szczególnie jeśli chodzi o punktowość, uderzenia perkusji itp. Przerobiłem już kilka wzmacniaczy, od słabej lampy (tutaj spodziewałem się że może być słabo), przez SMSL A8 (ICE power 125asx2 na pokładzie) a teraz moduł ICE power 1200as2. Po tych dwóch a szczególnie po ostatnim spodziewałem się na prawdę mocnego basu, jednak muszę przyznać te dwa wzmacniacze (SMSL A8 oraz 1200as2) grają dokładnie tak samo z tymi kolumnami. Bas jest, jest nawet całkiem niezły ale mam jednak dalej pewien niedosyt. Niestety akustyka nie jest też po mojej stronie, mam duży pokój z aneksem ok. 37m2, prostokąt, kolumny muszę mieć ustawione na dłuższej ścianie i to niesymetrycznie, tzn. lewa kolumna ok. 2 metry od ściany bocznej, a prawa ok. 4m. od drugiej ściany bocznej. 
Swoje problemy z basem opisałem na innym znanym forum o tematyce audio, nie wiem czy mogę wklejać tutaj linki do innych for (drugie znane forum o audio w Polsce, nick mam ten sam co tutaj więc można łatwo znaleźć, w dziale akustyka), tam w skrócie poradzono mi żeby próbować po prostu z mocniejszymi wzmacniaczami. Teraz widzę że niewiele to zmienia.
Zacząłem się zastanawiać czy czasem coś jest nie tak z kolumnami. Z ciekawości zajrzałem do jednej kolumny i okazuje się że głośnik niskotonowy jest z każdej strony otoczony grubą gąbką, praktycznie nie ma zbyt dużo przestrzeni za sobą a dodatkowo zauważyłem że wylot BR jest zaślepiony od środka czymś w rodzaju waty. W drugiej kolumnie tak samo (jeśli chodzi o BR, tutaj już sprawdziłem od zewnątrz, poprzez tunel). Czy orientuje się ktoś czy tak to powinno wyglądać, czy fabrycznie głośnik jest tak mocno wytłumiony oraz czy BR powinien być zaślepiony od środka? Nie wygląda to tak jakby ktoś zrobił to celowo już po zakupie bo gdyby chciał zaślepić BR to raczej robiłby to od zewnątrz niż od wewnątrz, byłoby na pewno dużo łatwiej.
Zacznij od wymiany bipolarów.
Sprawdzone na re90. Czeka 9.2, choć nie brakuje mi tak naprawdę w nich bassu...
Potem zmieniaj sprzęt...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, pawelcz napisał:

Gliwice

No to mieszkam 5 kilometrów od Ciebie. Jeżeli masz ochotę możemy sprawdzić Twoje 8.2  z Yamaha M4 która dała radę z R90 i lampą w klasie A na KT88.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, Mikellino napisał:

Zacznij od wymiany bipolarów.
Sprawdzone na re90. Czeka 9.2, choć nie brakuje mi tak naprawdę w nich bassu...
Potem zmieniaj sprzęt...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
 

Bipolary? Co masz na myśli?

37 minut temu, eMCZe napisał:

No to mieszkam 5 kilometrów od Ciebie. Jeżeli masz ochotę możemy sprawdzić Twoje 8.2  z Yamaha M4 która dała radę z R90 i lampą w klasie A na KT88.

 Bardzo chętnie, odezwę się na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno sprzedałem swoje Kappy 8.2 Na brak basu absolutnie nie narzekałem. Wręcz przeciwnie,nie mogłem go okiełznać.Pomogły mi dopiero ekrany akustyczne na wełnie mineralnej ustawione za kolumnami. Do napędzania ich miałem Onkyo M504. Dawał  spokojnie radę.Na początku zanim kupiłem Onkyo grałem na Sony 670ES. Bez szaleństw ale od bidy dało się słuchać. Swoich Kapp 8.2 nigdy nie rozkręcałem , więc nie mogę powiedzieć czy tam dużo powinno być tego wytłumienia. Teraz mam Infinity RS 2.5  i tam wewnątrz też jest mocno wytłumione jakąś "watą". Basu wcale też nie brakuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki jeszcze raz @eMCZe za wizytę. Przekonałem się że klasa D to nie jest dobra droga, brzmi poprawnie i tylko tyle. A na pewno nie sama, może jakiś preamp wniósł by trochę polotu do brzmienia. 

Słucham dalej Twojej lampy (Dzięki za możliwość testowania) i muszę przyznać że chyba bas jest tutaj najlepszy, mocny nisko schodzący, potężny i dobrze kontrolowany jak na lampe. Brakuje mi w niej trochę szczegółów na górze ale to też zależy od utworu jednak, na pewno jest bardzo ciepła i muzykalna i można jej słuchać godzinami. Wokal brzmi super, naturalnie i blisko. Tak samo podoba mi się dźwięk fortepianu, jest taki łagodny, zaokrąglony, na prawdę bardzo przyjemnie się tego słucha. 

Yamaha jednak dużo ostrzejsza na górze, wokal też już nie jest taki przyjemny jednak dalej wg mnie wypadła lepiej od SMSL A8.

Konkluzja taka że chyba jednak basu mam pod dostatkiem, trzeba tylko odpowiedni sprzęt który będzie w stanie go wydobyć i odpowiednio przekazać, no i niestety muszę się pogodzić że przy cichym słuchaniu te kolumny nie zagrają potężnym basem ale i tak uważam z lampą od @eMCZe jest go pod dostatkiem nawet przy niższych poziomach.

Nie wiem jeszcze w którą stronę pójdę ale Infinity raczej że mną zostaną na dłużej. Myślę o jakiejś końcówce w klasie A/AB i preamp lampowy, ew. mocna lampowa integra. To się jeszcze zobaczy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.