Skocz do zawartości
IGNORED

Lampowy Fan-Klub Amplifona ;-)


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

Po wymianie wysokotonowca z morela mdt 29 na esoteca dynaudio d 260 (obecnie Minas Anor Premium ze stajni Studia 16 Hertz), Amplifon z nimi gra wybornie .Mogą zdecydowanie rywalizowac o kroc droższą konstrukcją .

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

I jeszcze jedna mała ciekawostka , zrobiłem sobie małą gwiazdkę , po zdjęcie pierścieni z lamp wejściowych zamontowałem dwa dampery .Efekt 30 % lepiej niż pierścienie ( tak zwane oringi).

Zdecydowanie poprawa podstawy basowej (bardziej zwarty),lepsze lokalizowanie instrumentów, lepsza scena jakby kocyk był zrzucony.

post-21125-100007304 1261409434_thumb.jpg

Amplifon ``lubi`` kolumny z Tych,zwłaszcza te na Iluminatorach.Uzupełniają się doskonale.Wrócę na chwilę do porównania Ayon-TACD.Moim skromnym zdaniem,Ayon wypada lepiej z dobrej klasy tranzystorem.Różnica między tymi playerami jest w basie,rytmie i lepszym oddaniu skali dżwięku na korzyść Ayona.Jest coś takiego jak firmowe brzmienie Amplifona(moim zdaniem) i ten TACD,którego słuchałem w Staszowie to powielał.Tak czy siak ,są to wybitne żródła,które sprawdzą się w wielu drogich systemach.A teraz trochę autoreklamy-na zdjęciu moje nowe ``żarówki``.Man nadzieję,że z gatunku magicznych!

post-20288-100007302 1261411563_thumb.jpg

Polecam jeszcze jedną lampę,która doskonale pasuje do Amplifona i nietylko.,mianowicie 12au7/ecc82 International Services-lampy te pochodzą z bardzo wczesnego etapu produkcji jugosłowiańskiej EI.Naprawdę arcyciekawe brzmienie.

post-20288-100007298 1261413200_thumb.jpg

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

http://www.allegro.pl/item853637451_eat_cool_damper_obudowa_ekranujaca_do_lamp.html

działa troche lepiej niż oringi .

Ale po założeniu oringów na lampy mocy 6s33s poprawa nastąpiła diametralnie .

Hej,

Panowie może będzie mnie ktoś w stanie poratować. Poszukuję schematu wzmaka WT40, albo przynajmniej schematu stopnia wejściowego. Czy był by ktoś w stanie pomóc. Info prosze na PW.;-)

PS. Zapytałem mailowo producenta ale niestety nie dostałem odpowiedzi ;-((

Pozdrawiam,

Artur

>PS. Zapytałem mailowo producenta ale niestety nie dostałem odpowiedzi ;-((

 

Z Andrzejem rozmawiałem wczoraj, bo zamawiam sobie nowe diabełki, a że też

chyba z tydzień nie odpowiadał, to zadzwoniłem. Ma uwalony komputer i nie ma

dostępu do poczty, więc nie odpowie, trzeba dzwonić :)

Muzyka daje moc ciału, pogodę zmysłom i nieśmiertelność duszy!

Witam ! Od ok. pół roku mam "oringi" na lampach ecc82 w moim WL70. Po wielu eksperymantach stwierdziłem, że tylko tam dają słyszalne efekty. Cztery szt. na lampę + dociążenie górnego pierścienia ustnikiem z trąbki dla zwiększenia masy a co za tym idzie poprawienia własności anty rezonansowych. Efekt w postaci wyraźnego uporządkowania sceny, skrócenia basu z poprawą jego brzmienia oraz złagodzenia wysokich bez utraty ilości szczegółów. Ecc82 pełnią rolę lamp wejściowych - przedwzmacniacza. Na pozostałych czterech 6N1P nie było żadnych zmian. Na lampach mocy (KT88) nie próbowałem bo nie mam takich pierścieni. Jeśli chodzi o ecc82 to efekty były mniejsze lub większe w zależności od producenta a więc pewnie od podatności lamp na "mikrofonowanie". Największa poprawa jest na Haltronach najmniejsza na Mazdach. Na innych (RFT, Philips Jan, Matsuschita-Baldwin, ) jest lepiej ale nie tak zdecydowanie. Nie analizowałem tego aż tak dokładnie ponieważ zdecydowanie najlepsze w moim wzm. są haltrony więc na nich "gram" i się cieszę. Przy okazji gdyby ktoś miał nieużywane Haltrony ECC82 ( 12AU7) w rozsądnej cenie to zapraszam na priv.

Skoro już tu jestem ( po długiej przerwie) to pozwolę sobie złożyć serdeczne życzenia pomyślności na Nowy Rok wszystkim miłośnikom lamp, szczególnie Amplifona, oraz oczywiście wszystkim kochającym muzykę i to bez względu na sposób jej odtwarzania.

Pozdrawiam

tomekkk

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

Nic dodac nic ując , wypowiedz powyższa kolegi pokrywa sie z moimi odczuciami , choc przyznam ,że lepsze efekty zauwazyłem po załozeniu pierścieni na lampy mocy .

Wt 40 ma tendencje do przeciągania dołu , oringi są w pewnym stopniu tu lekarstwem kosztem troche jakby utraty mgiełki lampowej na srednicy na korzyśc uporzadkowanej sceny.Kwestia preferencji.

  • 2 tygodnie później...

tomasz dudzinski, 28 Gru 2009, 11:15

 

>Ale po założeniu oringów na lampy mocy 6s33s poprawa nastąpiła diametralnie .

 

Macie jakieś źródło, gdzie kupić oringi na nasze lampy do Amplifona?

Poeksperymentował bym z ciekawości.

Muzyka daje moc ciału, pogodę zmysłom i nieśmiertelność duszy!

zauważyłem u siebie że czym słabsze (gorsze jakościowo) lampy tym lepiej działają oringi. Na mullarda 4003 i GE 6cg7 to nie działa a jeśli działa to raczej niekorzystnie.Skolei zastosowane na 6n1p,6n1p-ew powodują poprawę.

U mnie też było podobnie-im lepsze lampy,tym gorszy efekt stosowania oringów,zarówno metalowych jak i gumowych.Ciekawe akcesorja antywibracyjne pod linkiem:http://herbiesaudiolab.home.att.net/index.htm

witam serdecznie wszystkich-mam do WAS pytanie,co skłoniło WAS do kupna wzmacniacza lampowego(ja też posiadam 2 wzm.lampowe)i czy waszym zdaniem bywają a może i są wzmacniacze tranzystorowe,które grają tak dobrze a może i lepiej od lampiaków???w moim przypadku zadecydowało brzmienie wzm.lampowych oraz cena tych urządzeń -za 2 wzm.lampowe zapłaciłem 8 000zł.-a żaden wzm.tranzystorowy do 17 000 zł tak nie brzmiał-jedyny minus wzmacniaczy lampowych ,to moc w skali absolutnej i stąd większy problem dopasowania kolumn pod kątem skuteczności-pozdrawiam piotrek

Piotr

Chwila grozy przede mną, niestety, rozważam sprzedaż mojego WT40II, taka sytuacja niestety.

Może ktoś się zastanawia, chciałby, to zapraszam. Wzmacniacz ma rok, kupiony wprost od

producenta rzecz jasna, stan jak w chwili zakupu, dbany z niezwykłą wręcz wrażliwością,

używany w okolicy 200h, ale z nieznanych przyczyn (chyba fabrycznie wadliwa jedna lampa)

wymienione przez AP cały komplet 6S33S na nowe. Na wejściu również nie fabryczne Sylvanie.

Oryginalne mam w opakowaniu, nowe, nie używane w razie W.

 

Oczywiście żadnych wad, rysek, czegokolwiek, co odbiegało by od stanu idealnego. Na życzenie

moje, wstawiona przez producenta dioda "on" nie jest niebieska (nienawidzę), tylko zielona.

 

Gdyby ktoś był zainteresowany, zapraszam do rozmowy, kontakt w "O mnie". Uprzedzam,

że mimo przyparcia do muru, cenię sobie zdrowy rozsądek, więc propozycje ceny poniżej 4kzł

raczej odpadają, biorąc pod uwagę stan i cenę nowego, jeśli mam oddać za półdarmo, wolę iść

do banku po kredyt, by sprostać problemom.

 

Kilka zdjęć po poniższym linkiem

http://www.shrek.pl/galeria/main.php?g2_itemId=52740

 

Przygnębiony pozdrawiam ciepło.

Muzyka daje moc ciału, pogodę zmysłom i nieśmiertelność duszy!

Shrek.pl

W Poznaniu jest to co mnie teraz najbardziej interesuje - Twój amplifon i Yamaha Drag Star w Przeźmierowie. Nowy amplifon wt 40 II kosztuje 5500zl (informacja z przedwczoraj, możliwa 10% zniżka)

Nowy będzie dokładnie taki sam, jak mój, więc 10% daje Ci 5, jak ode mnie masz za 4, masz to samo

i tysiąc na płyty :) We wtorek powinny przyjść sparowane nowe diabełki w kpl 4 szt. więc i wygrzewanie

czeka jak nowego, nic dodać, nic ująć.

 

W kwestii DragStara, jeśli z Allegro znalazłeś i sprzedawca to Przemo... cośtam, to znane mi źródło

i nawet mogę jechać z Tobą do ludzi, bo to moi bardzo bliscy przyjaciele od wielu lat, wspólnie

jeździmy. Znam motocykl od pierwszego dnia, po kupnie przez Zośkę, do dzisiaj, na co dzień.

 

Ręczę, godni ludzie, godny sprzęt.

Muzyka daje moc ciału, pogodę zmysłom i nieśmiertelność duszy!

W cenie 5,5 tyś za nowe urządzenie wydaje mi się ze nie ma lepszego wzmacniacza niż wt40. Miałem po Wt 40 Jadisa Orchestre a potem manleya stingray. Manley był trochę lepszy a może inaczej bardziej uniwersalny ale nowy kosztuje znacznie więcej od Amplifona. Cenię oba wzmacniacze , w tej chwili słucham przejściowo na wzmacniaczu tranzystorowym nada i wierzcie mi ze brakuje wszystkiego wypełnienia, powietrza, gęstości , czystej góry. Jedynie bas z nada jest nie gorszy niż z tamtych lampiaków (manley był szybszy na basie niz amplifon ale nie był tak gęsty na średnicy).

Czasami warto posłuchać dłużej całkiem innych urządzeń tańszych. Pozdrawiam a do lampki wrócę za jakiś czas jak będe miał więcej gotówki. Tylko co kupić.....

Gość tomasz dudzinski

(Konto usunięte)

nautilus81

Jakiego modelu Nada żywasz ?, bo słuchałem ostatnio w moim systemie nada M3 , i przyznam szczerze ,że jak dla mnie amplifon zagrał lepiej . Napewno nad miał troche lepszą rozdzielczosc i lepszy szybszy bas, ale pozostałe aspekty były nie do przyjęcia . Amplifon jak na swoja cene jest cholernie dynamiczny , a przy tym muzykalny z bardzo wyrafinowaną i czystą górą.

Biorac jeszcze pod uwagę cene nada ( koło 15 tysiecy )

To co ja teraz używam to wstyd pisać - nad 310 a kilka dni wczesniej miałem 320 też nieporozumienie tylko trochę mocniejszy od 310.Nada M3 tęż słuchałem w zestawie i dla mnie takie granie bez emocji nasterydowne dynamiką. W lampie jest to fajne że nie słychać "elektroniki" ale żeby to usłyszeć trzeba trochę poobcować z lampą a potem z tranzystorem (może droższe urządzenia tranzstorowe są pozbawione tej wady i chyba najlepiej z tych co słuchałem wypadał accuphase.) Tranzystor będzie lepszy w jakości/szybkości/punktowości basu ale wiele też zależy od kolumn i zestawienia. Co mnie drążni szczególnie w nadzie to to ze przy cichych poziomach głośności jest nierówno i to pod względem przenoszenia pasma jak i pod względem dynamiki. Wszystkie lampowce które miałem grały równo i dynamicznie nawet przy minimalnym poziomie głośności.

Pozdrawiam.

mam amplifona i yaqina B 100-amplifon jest bardziej muzykalny(choć przez to może nie tak uniwersalny i neutralny),ma świetną przestrzeń,wybitne wysokie tony , potężny ale jednostajny ,monotonny bas-yaqin ma dobre wysokie tony,dobrą,ekspansywną średnicę i wspaniały ,dynamiczny ,wielobarwny,dobrze kontrolowany bas-bas w yaqinie jest wybitny,Jolida też na lampach kt 88 już tak nie gra mimo ,że od yaqina jes 6000 zł.droższa-jeżeli chodzi o NAD-a 372 to poza mocą przy wyżej wymienionych wzm.wypada tak beznadziejnie,iż w kontekście brzmienia powinien kosztować 1000 zł

Piotr

Ciekaw jestem jak gra ten bewith 6550 i ten na lampach 2a3 bo jak na chinczyki są dosyć dobrze zrobione. Co do lamp kt88 to średnio je lubie ale mają niewątpliwie jedną zaletę wykop i dynamikę. Najlepiej to mieć 2 systemy do różnej muzyki ale to kosztuje.

Co powiecie o Amplifonie WL60??? Jestem zainteresowany zakupem - jest na allegro.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.