Jump to content
PiMi

12AX7, 7025, ECC83 - zamienniki i opinie

Recommended Posts

Jakie u was grają najlepiej i w jakich wzmacniaczach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... PiMi.

 

Żeby nie dac się zwariować powiadam, że we wzmacniaczu lampowym najważniejszym elementem jest niestety DOBRY transformator głośnikowy. Reszta to niestety mity, kity i powielane obiegowe bajery...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stosuję Electro-Harmonixy 12AX7 Gold Pin - wg mnie są rewelacyjne. Co istotne, to "zwykłe" 12AX7 EH grają zupełnie inaczej - gorzej od tych na złotych nóżkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze może, że wykorzystuję je we wzmacniaczu oraz w cd-ku w stopniu wyjściowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moim CD najlepiej na wyjściu sprawdza się Cca Siemensa zamiast 12AX7 / ECC83.

Zmiana na lepsze polega na: lepszy wypełnieniu, lepszej dynamice, lepszym basie itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>W moim CD najlepiej na wyjściu sprawdza się Cca Siemensa zamiast 12AX7 / ECC83.

 

 

No to jesteś niesamowity, bo Cca jest oznaczeniem lamp ECC88.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zafop, 18 Mar 2007, 20:06

 

>Ja stosuję Electro-Harmonixy 12AX7 Gold Pin - wg mnie są rewelacyjne. Co istotne, to "zwykłe" 12AX7

>EH grają zupełnie inaczej - gorzej od tych na złotych nóżkach.

 

 

Gdzie je kupujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie najlepiej sie sprawdzila i poki co jest nie do pokonania 12AX7 NOS Toshiba Shibaura for H-Fi (lata 60-te). Gladkosc, detal, przestrzen, po prosty bajka.....To poki co jedyna lampa jaka mialem z NOSow, ktora ma zastosowanie "for Hi-Fi". Niestety jest bardzo trudno ja dostac....

I choc przekopalem wiele lamp, wiem jedno - tylko stare NOSy maja to cos, za co kochamy lampy....

Z tanszych, ale nadal NOSow polecam Tungsramy ecc83. Za swoja niska cene dostajemy niezle pogrywajaca lampke ;-) grala u mnie na poziomie Brimara 12AX7, kosztujacego 10 razy tyle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Lisor

 

To prawda ze w wzmaku najwazniejsze jest trafo, ale nawet najlepsze trafo nie zagra tak jak potrafi na byle jakiej lampce..... wiec to nie sa mity....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze do niedawna kupowałemw Audioforte w Warszawie (ok 150 zł/parę), ale od pewnego czasu kupuję poza granicami naszego pięknego kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vincent podaje ,że w moim pre są12AX7- B. Czy w kontekście zamienników wystarczy kompatybilność z 12AX7 innych marek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanowni,

 

od paru dni testuję Groove Tubes (Gold Series) 12AX7 (Mullard Reissue).

 

Panowie, polecam. Do tej pory moimi "ulubionymi" były EH Gold Pin.

 

Różnice do EH - przede wszystkim więcej "powietrza", lepiej poukładana scena, lepsza dynamika, ładniejsza góra, rozdzielczość porównywalna.

 

Wady - cena - wyszło ok USD 30 / 1 szt.

 

Zastanawia mnie tylko jak zagrałyby Groove Tubes z Platinum Edition... Ale są w ogóle nieosiągalne - póki co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie najlepszy jest Telefunken Diamond Bottom. Ale to specyficzna i "mało lampowa" lampa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to panowie proponuję odwiedzić świat NOS 5751. Są to zamienniki 12AX7 o niższym wzmocniemiu ale szczerze mówiąc nie słychać tego.

 

W skrócie- znacznie bardziej bezposredni dźwięk, soczysta góra, lepiej kontrolowany i większy bas, bardzo nasycona średnica. Po odsłuchu nie ma powrotu do 12AX7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>cles

 

To zależy. W moim preampie stosowałem wojskowe GE 5751, black anodes, three micas - czyli pełny wypas, ale dźwięk mi się nie podobał. Góra przytłumiona, bas nijaki, środek jakby przyprószony popiołem, o "brązowym" odcieniu. Wyraźnie lepsze były zielone Sylvanie 12AX7. Ei ECC83 i JJ ECC83s grały samą górą, Telefunkeny ECC83 brzmiały bardzo ładnie, ale nie miały "mięsa", może dlatego że już były trochę wysłużone. Sylvania wygrywała zdecydowanie. Ruskie 6N2P-EV grały najgorzej, jak przez koc.

 

Muszę powiedzieć, że stosowałem żarzenie szeregowe, może to miało jakieś znaczenie.

 

Myślę, że w różnych systemach te same lampy brzmią różnie. Trudno tutaj o uogólnienia. Czasami trzeba "przerzucić" kilkanaście typó, żeby wybrać te najlepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

top20

Przecieram oczy ze zdumienia

5751 GE black plates 3 mica to bardzo otwarte lampy, w moim set-upie przekraczają nieco barierę ostrości. NIgdy nie określiłbym ich tak jak Ty. Każda inna 12 AX7 jaką miałem a miałem sporo była zmulona i stłamszona w oprównaniu.

 

EI odbieram jako wybitnie wycofane i przekolorowane z błotkiem "na dole".

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie. I na tym polega mistyka szklanej bańki. Kupiłem te GE 5751 po lekturze wielu wypowiedzi w prasie USA, ale się na nich zawiodłem. Dałem je kuzynowi do jego chińskiego cedeka z wyjsciem lampowym na 12AX7, ale tam zagrały jeszcze gorzej. Ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

>EI odbieram jako wybitnie wycofane i przekolorowane z błotkiem "na dole".

 

Podzielam te opinię. Im niżej, tym bardziej wycofane.

Moje Ei miały gładkie błyszczące anody, ale nie "GOLD".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracajac do tematu 12AX7 i roznych zamiennikow.

Poszperalem troche w sieci i pomailowalem z dystrybutorami lamp w USA w kwestii Groove Tubes.

Udalo mi sie ustalic, ze Groove Tubes to tylko brand i tak naprawde producentem tych lamp jest Shuguang, co mnie akurat nie dziwi, bo nikt nie kryl chinskiej prowieniencji tych lampek.

Zastanawia mnie tylko cena jak zycza sobie za te slynne juz kopie niemniej slynnych Mullardow, no ale widac jakosc musi kosztowac.

No i wlasnie co do jakosci GT tez nie omieszkalem sie o to zapytac.

Co ciekawe opinie z roznych zrodel byly dosc zgodne. Po pierwsze lampy te sa bardzo nierowne i trzeba przerzucic dziesiatki sztuk zeby wybrac cos co trzyma parametry.

Po drugie sa zastrzezenia co do trwalosci i dlugowiecznosci. Niestety lampy te maja to do siebie, ze swoja poczatkowa, wysoka jakosc, zachowuja przez bardzo krotki okres i szybko nastepuje pogorszenie parametrow. Co wiecej, czeste sa przypadki, ze lampa przepala sie po kilku tygodniach grania :(

Duzo o tym mozna zalezc na amerykanskich forach (glownie gitarowych).

Ale jezeli ma sie szczescie i trafilo sie dobra lampke, to potrafi odwdzieczyc sie naprawde ladnym i pelnym dzwiekiem.

 

Czytalem tez wiele porownan lamp z serii 12AX7 i w kilku z nich powtorzyla sie opinia, ze najlepiej brzmiaca lampa tego typu jest Tung Sol!

W pewnym slepym tescie Tung Sol w wygral z takimi tuzami jak Mullard, Sylvania, Telefunken, Amperex czy wspomniany juz GT.

A co o Tung Solu mozna znalezc w polskiej sieci? A no nic. Niewiele osob dzieli sie doswiadczeniami a jezeli juz to chodzi o lampy KT66, gdzie Tung Sol zdobywa swietne opinie.

Czy moze ktorys z kolegow zetknal sie z Tung Solami 12AX7 i chcialby podzielic sie swoimi spostrzezeniami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

profes, 14 Kwi 2007, 13:12

 

> Po pierwsze lampy te sa bardzo nierowne i

>trzeba przerzucic dziesiatki sztuk zeby wybrac cos co trzyma parametry.

>Po drugie sa zastrzezenia co do trwalosci i dlugowiecznosci. Niestety lampy te maja to do siebie, ze

>swoja poczatkowa, wysoka jakosc, zachowuja przez bardzo krotki okres i szybko nastepuje pogorszenie

>parametrow. Co wiecej, czeste sa przypadki, ze lampa przepala sie po kilku tygodniach grania :(

>Duzo o tym mozna zalezc na amerykanskich forach (glownie gitarowych).

>Ale jezeli ma sie szczescie i trafilo sie dobra lampke, to potrafi odwdzieczyc sie naprawde ladnym i

>pelnym dzwiekiem.

 

Ano właśnie. I na to się mówi KOPIE MULLARDA.

Mullard się w grobie przewraca chciałoby się rzec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powie mi ktos moze czy tungsol o ktorym mowa to "russian issue " czy jakis NOS ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualnie sprzedawane Tung-Sole to nowa produkcja. Pewnie gdzies sa jakies NOSy, ale ja sie nie spotkalem.

BTW wlasnie czekam na pare Tung Soli 12AX7. Jak sie wygrzeja napisze pare slow o brzmieniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wlasnie o to mi chodzilo - szukalem tez troche po necie i opinia jest naprawde dobra ale glownie w srod muzykow ktorzy urzywaja ich w pre - zastanowila mnie takze jedna opinia - ktos napisal ze niesa tak czarne ( prawdopodobnie niemaja tak czarnego tla ) jak JJ - pisza oni rowniez ze szkoda zachodu z kupowaniem wersji gold - czy aby napewno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Sovtek 12AX-LPS ? Nowa konstrukcja i produkcja .

Ktoś miał styczność ?


...there is no spoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

profes, 22 Cze 2007, 23:47

 

>Ja je mam. A w czym rzecz?

 

Zamówiłem w Audio Forte parkę i czekam a jestem ciekawy opinii z porównań z innymi ecc83. Możesz coś napisać ?

Przyznaję ,że kupiłem je w ciemno opierając sie na opiniach z amerykańskich sklepów internetowych ;/


...there is no spoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.