Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

21 godzin temu, EMiL napisał:

To nie są firmy, które w cenie swoich produktów maja budżety na dobre elementy zwrotnic.

Pytanie szczere, bez uprzedzeń.

Czym różnią się elementy zwrotnicy (np. kondensator) "drogi" od tego, co ludziom się nie podoba - "taniego"? To nie jest przypadkiem tak, że każdy kondensator ma swoją funkcję przejścia? (tzn. transmitancję). I teraz od projektanta zależy, co z tym zrobi? Bo jeśli zwrotnica jest tak zaprojektowana, że kondzior o danych parametrach pasuje, to zastosowanie takiego, który jest np. mniej indukcyjny / rezystancyjny pogorszy sprawę... Jedyne co mogę na teraz sobie wyobrazić, to fluktuacja parametrów w czasie, ew. efekty mikrofonowania i rozrzut parametrów - podawane przez producenta. Wszystkie te rzeczy można zaadresować sprytnym strojeniem zwrotnicy... Czy coś pomijam? Tylko proszę mi nie mówić "posłuchaj"... Tak po inżyniersku, żeby się dało zrozumieć, a nie uwierzyć 😉

 

BTW:

Jestem po odsłuchu Arcada 3.5 Signature Studia 16Hertz... Powiem tak... Wywaliło mnie z trampków. Tak dobrej, ładnej i gładkiej średnicy to chyba jeszcze nigdy nie słyszałem. Bas pominę, bo akurat w pomieszczeniu / ustawieniu nie było się czym chwalić, ale to są revelatory, więc jestem spokojny. Ładnie poszyte pasma, Sonusy, w mojej ocenie, nie mają co nawet startować. Średnica prawie bez podbarwień, swobodna, lekka kiedy trzeba i dociążona gdy nagranie wymaga. (tu największy plus w stosunku do Contour 30 - w nich zawsze jest dociążona 😄 )

 To, co mi się nie podoba, to góra z revelatora 9700... Po Contourach wszystko jest ostre i jasne, ale wciąż - trochę zbyt męcząca. Myślę, że Arcada 3.5 z Satori berylowym na górze, to będzie to. Kolumny ładnie wykonane, z pomysłem. Generalnie myślę, że z Satori na wysokich to połkną moje Contoury bez zająknięcia. Póki co, zdecydowany faworyt, choć ta góra pasma jest dla mnie nie do przełknięcia. Potrzebowałbym lampy, żeby to przeżyć 😛 

Generalnie pomimo negatywnej prasy, którą robi się firmie 16Hertz (mam na myśli "fanboyów"), podobają mi się te kolumny. Jeszcze nie wiem, czy na tyle, aby wywalić na stół tyle kasiory, ale mam nad czym myśleć - o to mi właśnie chodziło.

Edytowane przez baran
2 godziny temu, baran napisał:

Pytanie szczere, bez uprzedzeń.

Czym różnią się elementy zwrotnicy (np. kondensator) "drogi" od tego, co ludziom się nie podoba - "taniego"? To nie jest przypadkiem tak, że każdy kondensator ma swoją funkcję przejścia? (tzn. transmitancję). I teraz od projektanta zależy, co z tym zrobi? Bo jeśli zwrotnica jest tak zaprojektowana, że kondzior o danych parametrach pasuje, to zastosowanie takiego, który jest np. mniej indukcyjny / rezystancyjny pogorszy sprawę... Jedyne co mogę na teraz sobie wyobrazić, to fluktuacja parametrów w czasie, ew. efekty mikrofonowania i rozrzut parametrów - podawane przez producenta. Wszystkie te rzeczy można zaadresować sprytnym strojeniem zwrotnicy... Czy coś pomijam? Tylko proszę mi nie mówić "posłuchaj"... Tak po inżyniersku, żeby się dało zrozumieć, a nie uwierzyć 😉

Od strony technicznej drogie kondy różnią się od podstawowych technologia wykonania i jakością metalizacji:

http://www.troelsgravesen.dk/super-caps.htm

W pomiarach, o ile pojemności są takie same, nie wyjdą różnice na charakterystyce a grac będzie inaczej. Podobnie z rezystorami. "Sprytnym" schematem zwrotnicy tego nie skorygujesz, trudno skorygować schematem braki barwowe wprowadzone przez budżetowe kondensatory.

Skoro na pomiarach wypadają tak samo, to dlaczego grają inaczej?

"Braki barwowe" sugerują zniekształcenia dźwięku - to się powinno dać zmierzyć. Bardzo łatwo zresztą.

Edytowane przez baran
3 godziny temu, baran napisał:

To, co mi się nie podoba, to góra z revelatora 9700... Po Contourach wszystko jest ostre i jasne, ale wciąż - trochę zbyt męcząca. Myślę, że Arcada 3.5 z Satori berylowym na górze, to będzie to. Kolumny ładnie wykonane, z pomysłem. Generalnie myślę, że z Satori na wysokich to połkną moje Contoury bez zająknięcia. Póki co, zdecydowany faworyt, choć ta góra pasma jest dla mnie nie do przełknięcia. Potrzebowałbym lampy, żeby to przeżyć 😛 

To są dobre świetne kolumny, nie przejmuj się hatem. Najbliżej brzmienia dynaudio będą morele supreme. Beryla posluchaj przed potencjalnym zakupem, beryle maja twarda wysoka średnicę i na dłuższą metę jedwab może być lepszym wyborem.

Edytowane przez EMiL
3 godziny temu, baran napisał:

Wywaliło mnie z trampków

 

3 godziny temu, baran napisał:

Bas pominę, bo akurat w pomieszczeniu / ustawieniu nie było się czym chwalić, ale to są revelatory

 

3 godziny temu, baran napisał:

To, co mi się nie podoba, to góra z revelatora 9700

 

3 godziny temu, baran napisał:

Póki co, zdecydowany faworyt, choć ta góra pasma jest dla mnie nie do przełknięcia.

Hmmmm, trochę to wszystko mało spójne... 😉

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

12 godzin temu, baran napisał:

Jestem po odsłuchu Arcada 3.5 Signature Studia 16Hertz... Powiem tak... Wywaliło mnie z trampków.

Miałeś okazję posłuchać kolumn na dość przyzwoitej zwrotnicy  😉

...............................

10 godzin temu, marcinmarcin napisał:

 

 

 

Hmmmm, trochę to wszystko mało spójne... 😉

Nie zgodzę się. Ja nie uważam, że kolumny obiektywie lepsze od moich muszą mi się podobać w każdym aspekcie... Inaczej nie kupiłbym nigdy Dynaudio 🙂

3 godziny temu, Klecha86 napisał:

Miałeś okazję posłuchać kolumn na dość przyzwoitej zwrotnicy  😉

Nie tylko o zwrotnice chodzi, materiał membrany rowniez jest ważny.

13 minut temu, EMiL napisał:

Nie tylko o zwrotnice chodzi, materiał membrany rowniez jest ważny.

Z tymi włóknami drzewnymi chyba coś jest na rzeczy. Słuchałem kiedyś System Audio na modyfikowanym revelatorze. Tam średnica też mi się bardzo podobała. Też była gładka i melodyjna.

12 godzin temu, EMiL napisał:

Beryla posluchaj przed potencjalnym zakupem, beryle maja twarda wysoka średnicę i na dłuższą metę jedwab może być lepszym wyborem.

Miałem do czynienia z Berylem od SB. Moim zdaniem tylko dynaudio ogarnęło jak robić wysokotonówki na miękkich kopułkach, które potrafią brzmieć szczegółowo i niejasno jednocześnie. (Najczęściej słyszałem albo jasno i szczegółowo, albo ciemno i bez detalu. Kiedyś nawet słyszałem jasno i nieszczegółowo :D) Wszystkie inne jakie słyszałem do tej pory poległy. Oprócz beryla właśnie. To oczywiście moja opinia. Nie musi się nawet zbliżać do obiektywnej prawdy. Muszę jeszcze kiedyś przesłuchać tego nowego Esotara od Dynaudio. Inny napęd, Hexis inne strojenie niż w moich Contourach... Kusi, tylko ta cena... 

48 minut temu, baran napisał:

Miałem do czynienia z Berylem od SB. Moim zdaniem tylko dynaudio ogarnęło jak robić wysokotonówki na miękkich kopułkach, które potrafią brzmieć szczegółowo i niejasno jednocześnie. (Najczęściej słyszałem albo jasno i szczegółowo, albo ciemno i bez detalu. Kiedyś nawet słyszałem jasno i nieszczegółowo :D) Wszystkie inne jakie słyszałem do tej pory poległy. Oprócz beryla właśnie

Dla mnie miękko i szczegółowo grają Ricom Quadrala z serii Platinum. Właściwie ostatnio jak słuchałem w sklepie, podejście z kilkunastu kolumn miał tylko Evoke 10, pozostałe syczały, albo zamulały, albo oba na raz... 

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Frapował mnie temat kondensatorów i poszukałem trochę.

Okazuje się, że kondy potrafią wprowadzić spore zniekształcenia. Dziwi mnie, że Troels nie raczy nawet robić tego typu testów (pomiar thd...). Wprawdzie THD większości wzmacniaczy jest wyższe od kondensatorów, ale jest to mierzalne i zgodnie ze wszystkimi artami jakie do tej pory czytałem nt psychoakustyki może być słyszalne. Czy jest? Bez ślepego testu ja się nie będę wypowiadał, zaufam Dynaudio 🙂

Tutaj link do artykułu National Instruments gdyby ktoś chciał poczytać. (Choć generalnie tutaj chodzi o konkretne zastosowania, ale przyjmę to za dobrą monetę 😉 )

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ti.com/lit/pdf/slyt796&ved=2ahUKEwjD5LXb-NPxAhVOpIsKHbUGDIkQFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw3XmiJwcAxbczzAaxCJ2afI

 

 

Tutaj kolejny ciekawy artykuł:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.aes.org/e-lib/download.cfm%3FID%3D20891&ved=2ahUKEwjk6bL2-9PxAhVloosKHYjsAiMQFjABegQIAxAC&usg=AOvVaw1oYTYiEl13PnzDcI0g6ThP

Edytowane przez baran
48 minut temu, baran napisał:

Okazuje się, że kondy potrafią wprowadzić spore zniekształcenia

Właśnie takie Benic to wprowadzają 

Nie twierdzę, że Dynuadio się nie zna . Wręcz przeciwnie doskonale wiedzą co robią i co chcą osiągnąć .

 

...............................

Ale tak jak w moim wypadku w S25 filtracja ecostar2 kondem Solen i rezystorem cementowym to tak jakby ptaku obciąć skrzydła ...

...............................

2 godziny temu, Klecha86 napisał:

Ale tak jak w moim wypadku w S25 filtracja ecostar2 kondem Solen i rezystorem cementowym to tak jakby ptaku obciąć skrzydła ...

Tak ? Rozumiem że Duelund z ołówka i kondensator droższy od Twoich kolumn odbuduje Esotarowi te skrzydła ?

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

18 minut temu, babatular napisał:

Tak ? Rozumiem że Duelund z ołówka i kondensator droższy od Twoich kolumn odbuduje Esotarowi te skrzydła ?

Rozumieć możesz sobie co chcesz  🙂

...............................

3 godziny temu, Klecha86 napisał:

Ale tak jak w moim wypadku w S25 filtracja ecostar2 kondem Solen i rezystorem cementowym to tak jakby ptaku obciąć skrzydła ...

Też się zastanawiam dlaczego wkładają cementowe rezystory a nie bezindukcyjne. Nawet w rocznicowych Harbetach ,kondy wymienili a rezystory zostały. Niby różnica w cenie spora.

5 godzin temu, izapat napisał:

Też się zastanawiam dlaczego wkładają cementowe rezystory a nie bezindukcyjne. Nawet w rocznicowych Harbetach ,kondy wymienili a rezystory zostały. Niby różnica w cenie spora.

Bo w Dynaudio pracują amatorzy, ktorzy nie wiedzą co robią. I zamiast dać bezindukcyjny za 3 zł dają cementowe za  1 zł. Wiadomo cięcie kosztów, księgowy, i te inne audiofilskie tezy.

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

A ja Wam powiem, że górę to jednak Dynaudio ma świetną (jak mogłem w to zwątpić - wstyd). Tak od niechcenia podłączyłem Excite x14 pod piec Trigona Exxceed (wcześniej cały czas grałem z ATC)  i co tu dużo gadać, Dynaudio nawet na oryginalnej zwrotce gra piękną, nasyconą a zarazem otwartą, napowietrzoną górą. 

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

  • Moderatorzy

Startuje nowa linia Emitów. Cen jeszcze brak. Wśród nich 3 drożny Emit 50 , takie x38.

Ciekawe jak będą grały w stosunku do serii x.

Można mieć dylemat czy szukać używanych 38 czy pójść w nowe.

 

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

29 minut temu, stench napisał:

Startuje nowa linia Emitów. Cen jeszcze brak. Wśród nich 3 drożny Emit 50 , takie x38.

Ciekawe jak będą grały w stosunku do serii x.

Można mieć dylemat czy szukać używanych 38 czy pójść w nowe.

 

W poście nr.#17700

Na temat audio podaje ceny nowych Emitów. 

Edytowane przez art72
  • Moderatorzy
55 minut temu, ps39 napisał:

Focus 340 lub 380

Do napędzenia trzeba mieć spawarkę 🙂

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

28 minut temu, ps39 napisał:

Lub mocna lampa PP 70-100 W.

Dokładnie. U mnie Octave lepiej sobie poradziło z conturami niż Musical M6si. Chociaż nie rozkręcałem go do granic możliwości, ale Octavii  też nie.

9 godzin temu, stench napisał:

Startuje nowa linia Emitów. Cen jeszcze brak. Wśród nich 3 drożny Emit 50 , takie x38.

Ciekawe jak będą grały w stosunku do serii x.

Można mieć dylemat czy szukać używanych 38 czy pójść w nowe.

 

Te nowe zestawy wyglądają super fajnie. Porządne głośniki. Przynajmniej z obrazka

2 godziny temu, baran napisał:

Te nowe zestawy wyglądają super fajnie. Porządne głośniki. Przynajmniej z obrazka

Ciekawe jak różnica w brzmieniu w stosunku do poprzedniej wersji. Musi być lepiej bo płacimy więcej nie tylko jako nowość. Przetworniki wzięte żywcem z serii evoke.

20 godzin temu, izapat napisał:

Dokładnie. U mnie Octave lepiej sobie poradziło z conturami niż Musical M6si. Chociaż nie rozkręcałem go do granic możliwości, ale Octavii  też nie.

Musicale (tej serii) mają to do siebie że lubią być "mocno odkręcone " -miałem okazje słuchać Octave 80 -mocna bestyja 😉  

15 minut temu, asterix1 napisał:

Musicale (tej serii) mają to do siebie że lubią być "mocno odkręcone

To jednak chyba mała sztuka żeby i wzmak i głosnik zagrał dobrze przy niskim poziomie głosności...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.