Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  719 członków

Rotel Klub
IGNORED

Klub miłośników Rotela


Micke 13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
28 minut temu, Rancor_pl napisał:

A ja się pochwalę, że kupiłem CD14 w cenie CD11 Tribute w miejsce zepsutej Micromegi i jest dobrze. Jedna wada (może to kwestia ustawień?) ale pilot centralny od wzmacniacza A14 mk2 nie obsługuje CD14.

Miałem podobnie, wciśnij CD na pilocie centralnym i powinno zadziałać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, MarcinStereo napisał:

Miałem podobnie, wciśnij CD na pilocie centralnym i powinno zadziałać.

Na pilocie centralnym jest przycisk oznaczony CD tylko przełączający źródło dźwięku na to co jest podpięte pod port oznaczony jako CD. Po wciśnięciu przełącza na to źródło we wzmacniaczu (ja mam cd podłączony pod OPT1) ale nic więcej się nie dzieje. Szkoda fajnie by było używać 1 pilota zamiast dwóch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Rancor_pl napisał:

Jedna wada (może to kwestia ustawień?) ale pilot centralny od wzmacniacza A14 mk2 nie obsługuje CD14.

Nie mam pojęcia, jaki pilot jest z A14 mk2, ale jeśli jest systemowy, to by była kompletna klapa, gdyby nie obsługiwał odtwarzacza z tej samej linii - w starych pilotach Rotela zmieniało się obsługiwane kody przez jednoczesne wciśnięcie danego źródła i cyferki od 1 do 3. Myślę, że tu jest podobnie i musi być o tym wzmianka w instrukcji obsługi, albo pytaj jak Ci polecono powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Rancor_pl napisał:

Na pilocie centralnym jest przycisk oznaczony CD tylko przełączający źródło dźwięku na to co jest podpięte pod port oznaczony jako CD. Po wciśnięciu przełącza na to źródło we wzmacniaczu (ja mam cd podłączony pod OPT1) ale nic więcej się nie dzieje. Szkoda fajnie by było używać 1 pilota zamiast dwóch.

Coś źle działasz, ja mam CD14 i A12 i kompletnie nie mam problemu w obsłudze odtwarzacza pilotem od wzmaka. A jeśli nie działają przyciski to jedynie pozostaje pytanie do Audioklanu i sprawdzenie feleru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam CD14 z A14 i używam praktycznie tylko pilota od wzmaka (tyle że musisz na pilocie nacisnąć klawisz źródła CD i wtedy wszystko działa, utwory numerycznie wybierają się bez problemu). Klocki połączone są kablem Triger więc i włączanie i wyłączanie 1 pilotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecacie jakieś fajne kabelki do RCD-1072? To dość jasno grający odtwarzacz z czego zauważyłem (dla mnie super). Reszta sprzętu to Atoll IN100SE i Dali Helicon 300. Myślałem nad QED XT40i lub Tellurium Black II. Coś do ~900zł za 2x2m? Chciałbym coś co nie odchudzi basu, nie przykryje wysokich i jeszcze bardziej wyeksponuje średnicę. Zarówno RCA jak i głośnikowe.

Edytowane przez meloman93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, meloman93 napisał:

Polecacie jakieś fajne kabelki do RCD-1072? To dość jasno grający odtwarzacz z czego zauważyłem (dla mnie super). Reszta sprzętu to Atoll IN100SE i Dali Helicon 300. Myślałem nad QED XT40i lub Tellurium Black II. Coś do ~900zł za 2x2m? Chciałbym coś co nie odchudzi basu, nie przykryje wysokich i jeszcze bardziej wyeksponuje średnicę. Zarówno RCA jak i głośnikowe.

Zamiast dokładać kable o wartości CD- proponuję wymianę na inny CD 😊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu kiedy odkryłem że kable miewają znaczenie mam zasadę wartość poszczególnych kabli to nie więcej niż 10% wartości sprzętu ( nowe-nowe)

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, meloman93 napisał:

Polecacie jakieś fajne kabelki do RCD-1072? To dość jasno grający odtwarzacz z czego zauważyłem (dla mnie super). Reszta sprzętu to Atoll IN100SE i Dali Helicon 300. Myślałem nad QED XT40i lub Tellurium Black II. Coś do ~900zł za 2x2m? Chciałbym coś co nie odchudzi basu, nie przykryje wysokich i jeszcze bardziej wyeksponuje średnicę. Zarówno RCA jak i głośnikowe.

QEDy to chyba mają jasne brzmienie więc do jasnego cd chyba nie teges.  U mnie zawsze dobrze brzmiał Audioquest King Cobra. Testowałem teraz z A14mk2 i Cd14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Leszek67 napisał:

Mam CD14 z A14 i używam praktycznie tylko pilota od wzmaka (tyle że musisz na pilocie nacisnąć klawisz źródła CD i wtedy wszystko działa, utwory numerycznie wybierają się bez problemu). Klocki połączone są kablem Triger więc i włączanie i wyłączanie 1 pilotem.

Ok. Udało się z centralnego zmieniać utwory i otwierać tackę. Ale już wyłączanie 2óch klocków czy ściemnianie im wyświetlaczy 1 pilotem nie jest możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Rancor_pl napisał:

QEDy to chyba mają jasne brzmienie więc do jasnego cd chyba nie teges.  U mnie zawsze dobrze brzmiał Audioquest King Cobra. Testowałem teraz z A14mk2 i Cd14.

Qedy właśnie tak. Zamawiam Ricable Primus Speaker MK II i z tej samej serii RCA. Porównywane w teście z kablami za 3000zł niewiele odbiegały. Made in Italy, szczegółowe i lekko ocieplone brzmienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)
9 godzin temu, meloman93 napisał:

Nie chcę też sytuacji, że CD mam za 2000zł wzwyż a kable za 50zł 😆 CD mi pasuje chcę mieć pewność, że kable nie są "wąskim gardłem". 

Ja mam RB1582 spiętą z 1590 firmowymi kabelkami które wyglądają jak za 20zł,CD mam podpięty  coaxem vitalco o podobnej cenie 😉

Edytowane przez MarcinStereo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli kiedys najdzie Was ochota i dopadna natrectwa kablowe polecam wykonac coaxiala na ponizszym kablu.

Do tego jakies konkretne wtyki i nalezy sie nastawic na opad szczeny.

Zyla 1.15 robi swojje....

 

https://www.speckable.pl/pl/product/28608,przewod-antenowy-75ohm-ywdxpek-hd-1000-1-15-4-8-7-0-bialy-elektrokabel

 

Supre trico zmiotl scena ii jakoscia.

 

A nie jestem kablofilem 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kable, nic lepszego technicznie niż Neotech NEI/NEMOI i tak w praktyce nie dostaniesz, np. coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/interkonekt-rca-neotech-nemoi-3220-up-occ-50-cm-10674568565

Ten użytkownik ma dobry wybór interkonektów z wysokiej jakości wtykami, kupowałem u niego kilka sztuk.

Nie daj się wpędzić w korygowanie brzmienia sprzętu drogimi kablami o celowo rozjechanych parametrach, które tylko psują brzmienie, żeby zamaskować ew. niedopasowanie elektroniki/głośników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie jestem maniakiem kablowym. Jednak można czasem usłyszeć drobne różnice między kablami. Mimo wszystko uważam, że wystarczy dobry markowy przewód najlepiej używany.  Za sygnałówkę nie dałbym więcej niż 300 za głośnikowe nie więcej niż 700. Np. coaxa mam jakiegoś Wireworlda w okolicach 180 zeta. Nie wiem czy jest sens kupować droższy. Albo optyk jakis Eagle w okolicach 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak usłyszę kiedyś wyraźną różnicę w kablach, to wam napiszę, mam wypożyczyć od znajomego z forum za kaucją dość kosztowne kabelki, zobaczymy... na razie jestem sceptyczny... mam solidne kable z mocnymi wtykami, grube zasilające tak dla świętego spokoju i tyle, ciągle przerzucam sprzęty i powoli zbliżam się do własnej granicy percepcji. Z rotelem nie ma co kombinować, a już na pewno nie z kablami za tysiaka, to jak kupowanie spoilera do golfa... Ludzie gadają, że jak już masz system marzeń i kompletnie nie masz pomysłu na upgrade, to pozostają kable, tak z braku laku/nudów, dla doszlifowania brzmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ok. Udało się z centralnego zmieniać utwory i otwierać tackę. Ale już wyłączanie 2óch klocków czy ściemnianie im wyświetlaczy 1 pilotem nie jest możliwe.
Ponoć w mk2 poprawiono chłodzenie. Czy możesz zmierzyć temperaturę w okolicy miejsca wydzielającego najwięcej ciepła? No i podaj po jakim czasie i ile VOL.
Chętnie porównam to z wynikami, które przytoczyłem wcześniej w tym wątku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, negatyw napisał:

Ponoć w mk2 poprawiono chłodzenie. Czy możesz zmierzyć temperaturę w okolicy miejsca wydzielającego najwięcej ciepła? No i podaj po jakim czasie i ile VOL.
Chętnie porównam to z wynikami, które przytoczyłem wcześniej w tym wątku.

Chętnie bym dla ciebie zmierzył ale nie mam odpowiedniej aparatury (w domu mam tylko term. rtęciowe kupione na chwilę zanim ich zakazano :) )Z ciekawości sprawdzałem wczoraj organoleptycznie i mogę tylko na razie napisać, że po 8h grania po dotknięciu obudowy jest ona chłodniejsza niż w mojej Micromedze IA100, która miała mniejszą moc. Pewnie to wiele nie mówi zwłaszcza gdy chodzi o bezpośrednie  porównanie z A14 ale tak moim zdaniem nie nagrzewa się zbytnio. Na górze obudowy jest sporo otworów wentylacyjnych. To pewnie ich zasługa ale trochę martwię się, że dużo kurzu dostanie się przez nie do środka.

PS. Ktoś wcześniej pisał "Klocki połączone są kablem Triger więc i włączanie i wyłączanie 1 pilotem.". Co to jest za kabel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez termometru bezdotykowego niewiele się dowiemy... Gdy sprawisz sobie kiedyś takowy - poproszę Cię o taki test, ok?

W a14 na górze obudowy otworów wentylacyjnych jest tyle samo.

U mnie sytuacja wygląda, jak poniżej.
Warunki eksploatacji: Szafka z szybą z przodu, ale sprzęt pracuje przy szybie lekko uchylonej. Tył szafki „bez pleców”.
Po 2h pracy, przy volume około 45 - wzmacniacz ma około 42 stopnie. Oczywiście w najcieplejszych punktach.
Po 4h pracy i przy volume w przedziale 40-45 - max 55 stopni.
 
Temperatura mierzona termometrem cyfrowym punktowo. Najwyższe wartości, dotyczą obszaru zaznaczonego kolorem czerwonym.
55315a8cd9b375554b8430512c063c70.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Rancor_pl napisał:

PS. Ktoś wcześniej pisał "Klocki połączone są kablem Triger więc i włączanie i wyłączanie 1 pilotem.". Co to jest za kabel ?

Z tyłu wzmaka i cd masz gniazda oznaczone 12V Trigger out i in. Kabel trigger jest dołączany chyba do każdego klocka. To taki cienki ok 40 cm z obu stron zakończony monofoicznym jackiem 3,5 mm (firmowo jest cały czarny i wtyczki). Jak nie masz można zrobić samemu, o przesyła tylko impuls do włączenia lub wyłączenia innego klocka - impuls idzie od wzmaka. 

Mam 3 zestawy Rotela i wszystkie  obsługuję z 1 pilota z wyjątkiem jak cd1572 idzie po XLR to wtedy nie. 

Pilot RCD 06 nie ma przycisku [power] , ale całość wyłącza się z pilota wzmaka.

 

Pisaliście o kablach, kupiłem kilka używek do testu i może z racji, że wykształcenie inżynierskie to podchodziłem do testów totalnie obojętnie i....... różnic nie słyszałem.

Mogę uwierzyć, że ktoś usłyszy, ale tylko jak będą to rzetelne ślepe testy. Oglądałem całe mnóstwo programów jak sugestia (psychika) działa na rzeczywistą percepcję, więc tylko ślepy test obsługiwany przez obcą osobę ma sens, w inżynierii inne pomiary są uznawane za obarczone błędem.

Prostym przykładem będzie kabel zasilający. Te 1,5 super zasilającego kabla ma wpłynąć na poprawę ? kiedy kable do gniazdka mają po 20 czy nawet 40 m i biegną koło innych innych kabli nie ekranowanych i urządzeń domowych mogących teoretycznie zakłócać, nie wspomnę już o samej rozdzielni domowej, gdzie wszystko jest mocno upchane.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kablach głośnikowych jakieś przełożenie to ma. Miałem kabel rodem z PRL. Po wymianie na Melodika MDC2250 - jest dużo lepiej brzmieniowo pod kątem głównie detali i przestrzeni.
Nie wierzę w to, że ktoś słyszy kabel zasilający. Kupiłem jednak listwę TAGA PF-1000 V2, bo wierzę w dobre ekranowanie w gąszczu kabli. Kable zasilające (do wzmachola i samej listwy) też mam grubasy, ale w klasie 150zł. To wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, negatyw napisał:

Bez termometru bezdotykowego niewiele się dowiemy... Gdy sprawisz sobie kiedyś takowy - poproszę Cię o taki test, ok?

W a14 na górze obudowy otworów wentylacyjnych jest tyle samo.

U mnie sytuacja wygląda, jak poniżej.
Warunki eksploatacji: Szafka z szybą z przodu, ale sprzęt pracuje przy szybie lekko uchylonej. Tył szafki „bez pleców”.
Po 2h pracy, przy volume około 45 - wzmacniacz ma około 42 stopnie. Oczywiście w najcieplejszych punktach.
Po 4h pracy i przy volume w przedziale 40-45 - max 55 stopni.
 
Temperatura mierzona termometrem cyfrowym punktowo. Najwyższe wartości, dotyczą obszaru zaznaczonego kolorem czerwonym.
55315a8cd9b375554b8430512c063c70.jpg

nie wiem czy już mówiłem, ale ten wzmacniacz nie wygląda w środku dobrze, to naprawdę minimalne zasilanie i chłodzenie, jeśli ma ponad 50 stopni, to jest na prawdę gorący! Elektrolity mają przekichane... W wyższych modelach radiatory są z boku, a tutaj centralnie, podgrzewając wszystko w koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.