Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Marek-41
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Noooooo są silniki krokowe i silniki skokowe. Skokowe robią po kilka kroków na raz ☺️

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Lubię kiedy gra muzyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiaj się .

Nie wiem jak takie cosik się nazywa i stąd taka moja nazwa i pytanie..

Kolejne pytanko .

Kupilem silniczki 24v-1/8A.. Takie dane były na silniczkach.

Podłączone do zasilacza laboratoryjnego na 20 v -chwilowo przyblokowane pokazują pobór 3 A.. Czy tak być powinno?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez dulon184
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiaj się .

Nie wiem jak takie cosik się nazywa i stąd taka moja nazwa i pytanie..

Kolejne pytanko .

Kupilem silniczki 24v-1/8A.. Takie dane były na silniczkach.

Podłączone do zasilacza laboratoryjnego na 20 v -chwilowo przyblokowane pokazują pobór 3 A.. Czy tak być powinno?

 

Zachowują się prawidłowo. Pozdrawiam Henryk

 

Dodam jeszcze, prąd będzie zależał od stopnia "przyblokowania"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Henryku za wyjaśnienia .

Nie rozumiem tylko dlaczego nowe silniczki na wolnych obrotach kręca niejako skokowo .

Na większych prędkściach tego efektu nie ma..

Silniczki oryginalne kręcą płynnie na każdej prędkości..

Nawet po napinaczach widać że nowe silniczki nie kręcą płynnie.

Z tego co wiem to silniczki są z jakiejś automatyki przemysłowej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Henryku za wyjaśnienia .

Nie rozumiem tylko dlaczego nowe silniczki na wolnych obrotach kręca niejako skokowo .

Na większych prędkściach tego efektu nie ma..

Silniczki oryginalne kręcą płynnie na każdej prędkości..

Nawet po napinaczach widać że nowe silniczki nie kręcą płynnie.

Z tego co wiem to silniczki są z jakiejś automatyki przemysłowej.

 

Podajesz za mało informacji aby odpowiedzieć na Twoje pytanie. Zacznij od najłatwiejszego rozwiązania kup silnik oryginalny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki oryginalne są sprawne .

Wymieniłem silniczki na mocniejsze z powodu przeróbki Philipsa N 4450 na szpule 14 cali..Mocniejsze silniczki są na 24 v -3 A.

Oryginalne na 24 V-według pomiaru na zasilaczu laboratoryjnym-na 20 v -pobiera niecałe pół Ampera.

Jak pisałem silniczki oryginalne kręcą płynnie na wolnych obrotach- NP -w opcji Play napinacze nawet nie drgną ..

Nowe silniczki na wolnych obrotach kręcą niejako skokowo.

Widać jak napinacze rytmicznie podskakują . Lekko, ale podskakują na prędkości 4.76..Kręcąc ośkę ręką również czuć że mają jakby skoki na obrotach.Na większych prędkościach tych skoków nie widać , nawet na napnaczach.

Nic wiecej nie wiem .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczki oryginalne są sprawne .

Wymieniłem silniczki na mocniejsze z powodu przeróbki Philipsa N 4450 na szpule 14 cali..Mocniejsze silniczki są na 24 v -3 A.

Oryginalne na 24 V-według pomiaru na zasilaczu laboratoryjnym-na 20 v -pobiera niecałe pół Ampera.

Jak pisałem silniczki oryginalne kręcą płynnie na wolnych obrotach- NP -w opcji Play napinacze nawet nie drgną ..

Nowe silniczki na wolnych obrotach kręcą niejako skokowo.

Widać jak napinacze rytmicznie podskakują . Lekko, ale podskakują na prędkości 4.76..Kręcąc ośkę ręką również czuć że mają jakby skoki na obrotach.Na większych prędkościach tych skoków nie widać , nawet na napnaczach.

Nic wiecej nie wiem .

 

Tak myślałem, a trzeba wiedzieć wszystko o tym silniku przed zakupem aby ocenić jego przydatność do celu do jakiego chcesz go zastosować.

Nie chcę wchodzić w szczegóły i domniemywać przyczyn. Jedno jest pewne nie nadaje się do Twojego projektu. Wydaje mi się, że użycie do prz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ewijania szpul 14" silników prądu stałego rodzi wiele wątpliwości po pierwsze potrzebny jest silnik o większym momencie (większa moc). Silnik prądu stałego o takiej mocy wprowadza silne zakłócenia. Moim zdaniem najodpowiedniejszym silnikiem byłby silnik synchroniczny (taki z kondensatorem pracy) Tego typu silniki stosowane są powszechnie w magnetofonach studyjnych. Problemy z zastosowaniem takich silników to: większe gabaryty, zmiana sterowania. Nie chcę burzyć Twojej koncepcji wiem,że sobie poradzisz, powodzenia pozdrawiam Henryk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko mój eksperyment .

Nowe silniki bez problemów ciagna szpule 14 cali .

Jest jedynie jakiś problem z jakimiś tam ustawieniami Pr-ek od silników.

Jako że to eksperyment maszyna generalnie w ciągu godziny może wrócić do stanu fabrycznego.

Wszystko jest robione bez ingerencji w maszynę.Silniki zamocowane tak - te nowe- że stare mocowanie silników i talerzyków zostało nieruszane .

Hamulce przerobione tak że oryginały zostały nie ruszane ..

Jeśli nie uda się dostosować tych regulatorów , maszyna wraca do stanu fabrycznego..

Dzięki za pomoc.

Serdeczności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dulon.Oryginalne silniki są typu bezkomutatorowe..Być może te nowe są innego typu i stąd ich inna praca przy wolnych obrotach?

Pokaż zdjęcie z 14 calowymi szpulami.Tak patrzę na swojego i zastanawiam się jak one się mieszczą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek-41
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka stron wstecz są fotki z e szpulami 300mm i na gorąco zrobiona 14 calówka...

Zapewne o to mi chodziło .

Silniki bezkomutatorowe.

Ciekawe czy da się takie znależć.

 

Przeleciałem szybko Google.

Wszystkie silniki beszczotkowe mają 3 przewody .

Oryginały maja dwa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Oryginalne silniki są typu bezkomutatorowe..

Bardzo ciekawe...

Od kiedy w Philipsach są silniki bezszczotkowe? Paręnaście Philipsów naprawiałem. Jakoś nigdy w żadnym z nich bezszczotkowych silników nie widziałem... Robiłem Philipsy klasy N4418, N4450, N4510, N4520. Jedynie w N4450 jako capstan pracuje BLDC...

A co do krokowego działania silników, to im większa moc silnika tym większe skoki silnika. Wynika to z budowy silnika.

Karol

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz może sposób na rozebranie silnika od napędu szpul.Mam jeden , w którym coś obciera wewnątrz.Może udało by mi się go uratować?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jest pewna metoda, ale dość inwazyjna.

Od tyłu silnika, tam gdzie przewody, są takie nacięcia na obudowie, które są "zaprasowane" na tylną ściankę (trzymają ją) Metoda ta polega na ich spiłowaniu... Tylko potem jest kłopot z zamknięciem takiego silnika...

Karol

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jest pewna metoda, ale dość inwazyjna.

Od tyłu silnika, tam gdzie przewody, są takie nacięcia na obudowie, które są "zaprasowane" na tylną ściankę (trzymają ją) Metoda ta polega na ich spiłowaniu... Tylko potem jest kłopot z zamknięciem takiego silnika...

Karol

.

A jakiż to problem zakleić po naprawie Poxiliną?

Trzymać będzie jak cholera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed rozebraniem zaznacz położenie tarczy ("tylnej ścianki") względem stojana silnika przez wykonanie ostrej rysy na stojanie i tarczy, by po usunięciu przyczyny ocierania ponownie złożyć silnik zgodnie z rysą. wykonaj to starannie ponieważ przesunięcie tarczy względem stojana ( zmiana strefy pracy) a właściwie biegunów magnesu spowoduje wzrost prądu, spadek mocy i wzrost iskrzenia a tym samym pojawienie zakłóceń. Jeżeli ten silnik jeszcze pracuje to przyczyną ocierania jest zużycie szczotek, szczotkotrzymacz trze po komutatorze potrafi wyżłobić spore wgłębienia a w skrajnych przypadkach przeciąć lamelki komutatora. I to jest sytuacja bardzo zła, by nie powiedzieć dla amatora wręcz beznadziejna. o ile komutator ma wgłębienia należy go przetoczyć szczotki wymienić i po kłopocie. Wiem jak to przyjmiesz skąd wziąć nowe szczotki? gdzie przetoczyć komutator? (tokarka zegarmistrzowska) Przyjmijmy jednak wariant optymistyczny ocieranie może być spowodowane fragmentem oderwanej w wyniku przegrzania izolacji, fragmentem masy służącej do wyważania wirnika, bądź może to być uszkodzenie mechaniczne powstałe przy demontażu silnika polegające na przesunięciu wałka względem wirnika to częsty przypadek. Życzę powodzenia i pozdrawiam Henryk

 

Ja te "zaprasowania" o których pisze Karol 96 odginam i ponownie naprawie zagniatam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnika już nie mam, ale porady pewnie się przydadzą,bo coś ostatnio sporo o silnikach i to nie tylko w tym wątku.Pozdrawiam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę zmniejszyć wartość rezystorów stałych R 76 i R 176, aby móc ustawić 0 dB.

 

Jak widać, stary wzmacniacz operacyjny miał mniejsze wzmocnienie.

 

Niczego nie muszę zmniejszać. Nie dawało mi to spokoju i wlutowałem z powrotem stary układ scalony - nadal było + 3 dB. Widocznie coś pomyliłem przy podawaniu i odczycie sygnału z generatora. Ustawiłem rezystory nastawne od wskaźników tak, jak były ustawione przed naprawą (miałem zaznaczone położenia) i z grubsza wszystko jest w porządku. Sprawdziłem magnetofon na taśmie zapisanej wcześniej w obu kanałach sygnałem mono i wskaźniki wychylają się idealnie równo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dla posiadaczy SONY TC-366/377

 

jeśli zwalnia wam na 19 obr -sprawdźcie sobie pośrednie kółko napędowe

 

u mnie nazbierało się tyle syfu na ośce że zatrzymało się całkowicie

 

na szczęście wystarczyło tylko trochę izopropanolu na waciku i olej

 

chodzi jak nówka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez filon705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnetofony wymagają jednak ciągłych napraw. Czy ktoś z Was podpowie, jak zdemontować prawy talerzyk w Philipsie N 7150? Zauważyłem, że coś tam stuka po każdym pełnym obrocie. Wyjąłem cały zespół talerzyka z silnikiem i mogłem zajrzeć od spodu pod talerzyk, a tam widać, że zęby na jego wewnętrznym obwodzie w jednym miejscy są lekko uszkodzone, więc zębatka silnika prawdopodobnie przeskakuje. Wcześniej ze dwa razy zdarzyło się, że silnik prawego talerzyka zablokował się i zatrzymał podczas odtwarzania. Wystarczyło ręką zakręcić talerzykiem, aby silnik znowu ruszył.

 

Rozbierałem to dzisiaj i nie mogę zdjąć talerzyka, by dokładnie sprawdzić stan zębatek.

Na zdjęciach ta czarna plastikowa śruba służy do regulacji talerzyka w przód i w tył, tak aby kręcąca się szpula nie ocierała o taśmę. W tej śrubie na dole po obu jej stronach jest wąska szczelina i tam widać cienką blaszkę, zawleczkę, mocującą oś talerzyka, ale nie da się jej wyjąć – nie ma jak uchwycić i z obu stron ta zawleczka jest pełna, zamknięta, czyli nie jest w kształcie litery U.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-37066-0-44007200-1493991389_thumb.jpg

post-37066-0-06002700-1493991413_thumb.jpg

post-37066-0-33651900-1493991428_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , wie ktoś z jakiej taśmy te rozbiegówki ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-35296-0-08149800-1494008366_thumb.jpg

post-35296-0-72511000-1494008383_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tomaszinkaso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien ? oznaczenie 150 ? co to za tasma

 

Dobrej ! :) Maxell .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tomaszinkaso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnetofony wymagają jednak ciągłych napraw. Czy ktoś z Was podpowie, jak zdemontować prawy talerzyk w Philipsie N 7150? Zauważyłem, że coś tam stuka po każdym pełnym obrocie. Wyjąłem cały zespół talerzyka z silnikiem i mogłem zajrzeć od spodu pod talerzyk, a tam widać, że zęby na jego wewnętrznym obwodzie w jednym miejscy są lekko uszkodzone, więc zębatka silnika prawdopodobnie przeskakuje. Wcześniej ze dwa razy zdarzyło się, że silnik prawego talerzyka zablokował się i zatrzymał podczas odtwarzania. Wystarczyło ręką zakręcić talerzykiem, aby silnik znowu ruszył.

 

Rozbierałem to dzisiaj i nie mogę zdjąć talerzyka, by dokładnie sprawdzić stan zębatek.

Na zdjęciach ta czarna plastikowa śruba służy do regulacji talerzyka w przód i w tył, tak aby kręcąca się szpula nie ocierała o taśmę. W tej śrubie na dole po obu jej stronach jest wąska szczelina i tam widać cienką blaszkę, zawleczkę, mocującą oś talerzyka, ale nie da się jej wyjąć – nie ma jak uchwycić i z obu stron ta zawleczka jest pełna, zamknięta, czyli nie jest w kształcie litery U.

 

Myślę, że ta strona Ci pomoże.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze są z samymi strzalkami bez 150 , jak też z napisem 150 i dopiskiem ultra dynamic .

 

Nowa , rozpakowana miesiąc temu .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ja na takiej mam cyfrę 35 ze strzałkami

 

Tak jak na opakowaniu 35

jest to grubość taśmy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez filon705
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.