Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-endowe nowości


Elberoth
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Atlon zastanawiam się tylko jak to się dzieje że Cię jeszcze nie zbanowali ludzie w swoich wątkach w których uparcie wklejasz w nieskończoność zdjęcia jedynie słusznych i najlepszych we wszechświecie głośników.....???

 

Trilok ''zastanawiam się tylko jak to się dzieje że Cię jeszcze nie zbanowali ludzie w swoich wątkach w których uparcie'' zrzędzisz / marudzisz, że wszystko złe (poza 'samą' kopułką Focal-a) ... ostatnio strasznie narzekałeś na KEF-y Blade

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atlon11 to co wkleiłeś to nie są żadne trudne do wysterowania potwory. Przecież to lekkie estradowe "papierzaki" po 100dB skuteczności. Moje WM300 rozerwią je na strzępy. Na co dzień pędzę nimi elektrostaty o impedancji spadającej do 0,6 Ohma. Trudne to są Apogee o niezwykle niskiej skuteczności. Set140 napędza największę Focale a jest 2,5-3 razy mniej wydajny od 300 setek. Jak masz dostęp do takich olbrzymów to możemy zrobić rzeczywiste porównanie a nie gdybać. Moje Logany niejeden tranzystorowy monoblok 600-1000W doprowadzały na skraj upadku a te lampki sobie dzielnie radzą :)

Poniżej moje "deski" :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta..." ELEKTROWNIA " od znajomego którego zdjęcie wkleił Szymon1 widzę że mocno cię ubodła....skoro oceniasz jej walory dżwiękowe po zdjęciach.

 

Mnie nic nie ubolewa, bo nie należę do tych, którzy mogliby czegokolwiek zazdrościć.

 

Chodzi o wyster - jakie (najbardziej wymagające) kolumny mogą być bdb wysterowane ? ... przez te lampiaki.

 

Wiesz jak się męczył SET-42 na ostatnimi piętrze hotelu s. i to z malutkimi minimalnie wymagającymi kolumienkami :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Atlon11 to co wkleiłeś to nie są żadne trudne do wysterowania potwory. Przecież to lekkie estradowe "papierzaki" po 100dB skuteczności. Moje WM300 rozerwią je na strzępy. Na co dzień pędzę nimi elektrostaty o impedancji spadającej do 0,6 Ohma. Trudne to są Apogee o niezwykle niskiej skuteczności. Set140 napędza największę Focale a jest 2,5-3 razy mniej wydajny od 300 setek. Jak masz dostęp do takich olbrzymów to możemy zrobić rzeczywiste porównanie a nie gdybać. Moje Logany niejeden tranzystorowy monoblok 600-1000W doprowadzały na skraj upadku a te lampki sobie dzielnie radzą :)

Poniżej moje "deski" :)

 

MartinLogan to już coś :-) ... ale lepiej byłoby abyś podłączył największe MartinLogan Neolith ... tych bym posłuchał u Ciebie z Twoją elektrownią, bo McIntosh-e MC1.2KW mocno przeciętnie sobie z nimi radziły.

 

Było czuć, że potencjał Neolith-ów nie był wykorzystany, a kolumny / elektrostaty zacne, aż szkoda aby się męczyły takie paki :-) ... o takim potencjale brzmieniowym.

 

... musisz mieć je u siebie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak się męczył SET-42 na ostatnimi piętrze hotelu s. i to z malutkimi minimalnie wymagającymi kolumienkami :-)

Mam nadzieję, że ten uśmieszek na końcu to oznaka żartu z Twojej strony.

Jeżeli nie, to trudno będzie Twoja osobę brać na poważnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak się męczył SET-42 na ostatnimi piętrze hotelu s. i to z malutkimi minimalnie wymagającymi kolumienkami :-)

 

Ty to tak na poważnie ? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MartinLogan to już coś :-) ... ale lepiej byłoby abyś podłączył największe MartinLogan Neolith ... tych bym posłuchał u Ciebie z Twoją elektrownią, bo McIntosh-e MC1.2KW mocno przeciętnie sobie z nimi radziły.

 

Było czuć, że potencjał Neolith-ów nie był wykorzystany, a kolumny / elektrostaty zacne, aż szkoda aby się męczyły takie paki :-) ... o takim potencjale brzmieniowym.

 

... musisz mieć je u siebie :-)

Atlon musisz się jeszcze sporo doszkolić w kwestii Loganów. Miałem ich kilkanaście par a zaczynałem w 1999 roku. Najlepsze modele w historii pochodziły z lat 1997-2008. Po przejęciu przez nowego właściciela zaczęły się wzmacniacze klasy D na bas w wybranych modelach, układy BR na basie, odejście od mocnego wygięcia sekcji średnio-wysokotonowej, gorsze elementy wewnętrzne w zwrotnicy. Najlepszym modelem w historii pozostanie Statement i jego nowszy brat czyli CLX min. z transformatorami Tamury i sekcją zwrotnicy profesora Vojtko z kondami francuskiego Solena. Późniejsze modele to rozbudowa oferty "dla ludu", kolumny segmentu hi-fi, nagłośnienie sufitowe, ogrodowe i inne bzdety typu wstążki na górze. Obecnie Logan zmierza ku upadkowi i nie ma czego już kupić.

 

Poniżej parę nagród dla CLXów.

 

 

2010 Editors' Choice Award: The Absolute Sound

—CLX 2009 Editors' Choice Award: The Absolute Sound

—CLX 2009 Golden Ear Award: The Absolute Sound

—CLX 2009 Product of the Year Upper-End Loudspeaker: The Absolute Sound

—CLX 2008 Product of the Year - Legacy: HiFi+ Magazine

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szymon1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ''deska'', czyli Open Baffle ?, to marne obciążenie / wymagania dla wzm. mocy.

 

To jest obciążenie i test dla dla wzmacniaczy mocy ...

 

LJH1.jpgLJH2.jpg

LJH4.jpgLJH3.jpg

LJH10.jpgLJH8.jpg

LJH5.jpgLJH6.jpg

LJH11.jpgLJH9.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

1381754848-westlake_4.jpg

fb910edc85d13e23c39ded24462312c3.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

86be9ca31b6771ec4f0bf6e377fbb44c.jpg

 

ffb716497115a0efd799b00ec6f888dd.jpg

 

20141217071255_82839.jpg

2009hifi17.jpg

251420311c0.jpg

WLASM1.jpg

81i9tiQ.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Single-amping tu nie istnieje - tego producent nie przewiduje, i super. Minimalna opcja to Bi-amping, a zalecany jest Quad/Penta-amping itd.

 

Monobloki Amplifon-a WM300 + SET-140 w Bi-ampingu to może gdzieś wysterują na 25-30% możliwości tych kolumn :-)

 

Może być więcej % wysterowania, o ile te monobloki potrafią bić rekordy przejrzystości, dynamiki, rozdzielczości, otwartości, i wysterowania bez grama dogrzewania / stonowania ... po prostu żylety przekazujące wszytko jak leci. Ale w to wątpię i myślę że to ciepłe kluchy z tych ''lampiaków'' ... a nie rasowe / wyczynowe ''piece'' do bicia i śrubowania rekordów w całym paśmie.

Widać że ludzie mają pasje. Ale zgrywus z Ciebie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Rafał.M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze modele w historii pochodziły z lat 1997-2008.

Najlepszym modelem w historii pozostanie Statement i jego nowszy brat czyli CLX min. z transformatorami Tamury i sekcją zwrotnicy profesora Vojtko z kondami francuskiego Solena.

 

Statement to wiadomo, że starsza referencja Martin-a Logan-a. Porządny referencyjny projekt zawsze będzie w formie!

 

CLX-y kosztowały $25,000 ,a Neolith-y nowe kosztują $80,000 w USA ... to jak to, możliwe jest, aby ponad trzykrotnie tańsze kolumny grały lepiej ? :-)

 

Statement E2 w komplecie kosztowały kiedyś jako nowe $120,000 w USA

L1040793_zpsdc0291b3.jpg

vancouver-ml-4.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

TAS_259_Cover.png.200x275_q85.png

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statement to wiadomo, że starsza referencja Martin-a Logan-a. Porządny referencyjny projekt zawsze będzie w formie!

 

CLX-y kosztowały $25,000 ,a Neolith-y nowe kosztują $80,000 w USA ... to jak to, możliwe jest, aby ponad trzykrotnie tańsze kolumny grały lepiej ? :-)

Jeszcze się nie nauczyłeś, że cena nie gra? Neolith to wydumka obecnych właścicieli i sprawdzian ile można wycisnąć z zakupionej marki.

Obecnie sprzęty ma pozycjonować cena, nie ma to nic wspólnego z jakością grania. To jest pułapka na głupich i zamożnych audio snobów, którzy myślą że jak droższe to lepsze. I bardzo dobrze, trzeba mieć wieloletnie doświadczenie i wiedzę żeby złożyć tańszy system grający jak wielokrotnie droższy.

Przykład: Dawny Sonus Saber Amati Homage 55kzł, nowe Aidy 400kzł. Chyba nie muszę pisać, które grają lepiej.

Amplifon Set42 SE 36kzł kontra Jajon Vulcan 120kzł. Kolejna miazga z chinolca itd, itd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szymon1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MartinLogan Neolith. nie podobało mi się to granie, w ogóle całkiem inne niż Loganowe brzmienie,

muły, ściany elektrostatyczne przysłonione dołem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MartinLogan Neolith. nie podobało mi się to granie, w ogóle całkiem inne niż Loganowe brzmienie,

muły, ściany elektrostatyczne przysłonione dołem

Dokładnie, każdy nowy model to coraz większa kompromitacja. Doszło do tego, że starsze modele drożeją a nowych nikt nie chce kupować. Niektóre 25 letnie runchle kosztują już po kilkanaście tysięcy złotych (a wybrane modele na aukcjach można znaleźć nawet po 30-40 tysięcy) a parę lat temu były warte kilka tysięcy. Często ceny są wyższe jak nowych z fabryki 2-3 dekady temu. To nie jest normalne.

 

Coraz większa rzesza ludzi widzi, że jest nabijana w butelkę i nie ma zamiaru płacić majątku za obecne wydmuszki.

 

Kolumny Minas Anor Studio 16Hz cena w zależności od wersji (8,8kzł - 12,9kzł)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Odeon Otello (te same głośniki + tańsza kopułka) ceny od 63kzł - 70kzł !!! To nie żart. O wyglądzie i jakości wykonania nawet nie wspominam. Teraz już wiecie dlaczego sklepy mogą dawać duże rabaty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-58347-0-61116200-1465672320_thumb.jpg

post-58347-0-63104600-1465672359_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szymon1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Dokładnie, każdy nowy model to coraz większa kompromitacja.

 

Te które grały na ostatnim Audio Show napędzane elektroniką McIntosha nie dały sobie rady. O co chodzi z tymi spadkami impedancji CLXów, z tego co wynika z wykresów 0,6 oma znajduje się w wysokoczęstotliwościowym zakresie, więc to nie jest w jakikolwiek sposób groźne ani obciążające dla wzmacniacza. Problemem byłby analogiczny spadek w zakresie niskotonowym, ale tam one idą dość bezpiecznie. Czy wzmacniacze mają jakieś układy zabezpieczające przed zwarciem, które wyłączają się automatycznie przy takim spadku, nawet w górze pasma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Szymon, podobne paczki jak ze Studia 16Hertz słuchałem kilkanaście lat temu, konstruktorem był pan który zrobił tez moje kolumny, pan na emeryturze, miłośnik nie robił tego "seryjnie" tylko hobbystycznie, robił i udoskonalał jedna parę kolumn przez jakiś czas, rok czy ileś tam, następnie sprzedawał i brał się za następne. nie robił tego klepiąc w garażu, miał swój warsztacik do projektowania i pomiarów, wiem ze woził na pomiary do profesjonalnego studio, konsultował się z audiofilami, nawet wystawiał na Audio Show

Dopieszczał je starannie, jak mi moja córka jeszcze malutka była i wcisnęła głośnik, to przyjechał i w białych rękawiczkach robił operacje, policzył tylko za głośnik, on się cieszył ze ja jestem zachwycony

Jedne nawet ma do dziś mój kolega, za kilku krotnie większą kasę seryjne nie miały startu, dlatego wiem dobrze o czym piszesz.

 

 

 

A tu zdjęcie z AS w Monachium

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niesamowite ze moje kolumny z 1958roku ,czyli pochodzace z mojego roku urodzenia tak swietnie graja,bez zwrotnicy,pare watow,wzmak na lampeczki 300B tylko potrzebny do ich napedzenia,czyli to co piszecie to wszystko prawda ze co stare to ale jare!!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wrocić do tematu watku. Dziękuję.

 

Musze Cie zmartwic. Bylem, sluchalem i jednak jest hi-end bez cienia watpliwosci. Ty nie sluchales to po co bredzisz?

 

Proszę zachować minimum kultury osobistej w dyskusji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość BOBSAPP

(Konto usunięte)

MartinLogan Neolith. nie podobało mi się to granie, w ogóle całkiem inne niż Loganowe brzmienie,

muły, ściany elektrostatyczne przysłonione dołem

 

Właśnie Twoje zdanie pokrywa się z moim. Też je słuchałem ale na AS 2015r ... i pomyślałem co tak słabo w stosunku do paneli Magnepana....a miała to być bezpośrednia ( lub wyższa ) konkurencja. Przebasowane totalnie / w dodatku tym jednostajnym i prostackim tak zwanym - subwooferowym basem / .... reszty pasma nie udało mi się usłyszeć.

 

http://audio.com.pl/newsy/sprzetowe/21743-audio-video-show-2015-fotorelacja

 

dz0xMjAwJmg9Nzk4_src_38409-martin_logan.jpg

 

Proszę wrocić do tematu watku. Dziękuję.

 

Przepraszam teraz dopiero przeczytałem.

Edytowane przez BOBSAPP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te które grały na ostatnim Audio Show napędzane elektroniką McIntosha nie dały sobie rady. O co chodzi z tymi spadkami impedancji CLXów, z tego co wynika z wykresów 0,6 oma znajduje się w wysokoczęstotliwościowym zakresie, więc to nie jest w jakikolwiek sposób groźne ani obciążające dla wzmacniacza. Problemem byłby analogiczny spadek w zakresie niskotonowym, ale tam one idą dość bezpiecznie. Czy wzmacniacze mają jakieś układy zabezpieczające przed zwarciem, które wyłączają się automatycznie przy takim spadku, nawet w górze pasma?

Już tłumaczę o co chodzi z CLXami. Niska impedancja na wysokich nie jest wielkim problemem chociaż niektóre lampowce mogą wycinać górę zwłaszcza jak podepniemy pod odczepy 8 ohm. Tranzystorowce z kolei mogą się wzbudzać na wysokich częstotliwościach co powoduje natychmiastowe przesterowanie lub zadziałanie układów zabezpieczeń. Jest jeszcze jedna rzecz, o której wiedzą nieliczni. Wszystkie pozostałe elektrostaty będące w produkcji posiadają dodatkowy moduł basowy gdzie pracują głośniki konwencjonalne o impedancjach wypadkowych rzędu 4-6Ohm. Zatem wzmacniacz widzi sumaryczne impedancje na basie rzędu przynajmniej kilku Ohm i sytuacja jest prosta a kolumny w miarę przyzwoite w wysterowaniu. CLX ma chroniony elektrostatyczny moduł basowy przed zbyt niskimi składowymi aby go nie uszkodzić. Transformator separujący jest tak ustawiony aby nie przepuszczać dźwięków poniżej 30Hz. Spadek zaczyna się od 56Hz. Transformator separujący musi być użyty ponieważ sama "folia" tak jak w przypadku wstęgi ma impedancje rzędu ułamków Ohma. Od strony wzmacniacza wygląda to gorzej, piec widzi bardzo duże obciążenie o niskiej impedancji i musi pompować maksymalne moce nawet jeśli najniższe częstotliwości nie są odbierane przez głośnik. W praktyce nawet półmetrowe przetworniki klasyczne są łatwiejsze do wysterowania od tych foliowców. SET140 radzi sobie z największymi Utopiami a z moimi elektrostatami wyraźnie łapie zadyszkę. Dopiero WM300 (odczepy na 2 Ohmy) w PP dociera do końca ich możliwości i można grać "na maksa" bez jakichkolwiek zniekształceń i przesterowania. Żadna końcówka tranzystorowa jaką miałem nawet 1,2KW nie była w stanie do końca wysterować tych paczek. Producent zaleca połączenie CLXów z dedykowanym subem i wtedy powyższy problem znika. Jednak puryści najczystszego grania nie zmącą żadnymi dopalaczami genialnej barwy i spójności swoich foliowców.

 

P.S. dla niedowiarków kablowych, podpiąłem Logany bezpośrednio ze ściany najwyższymi Transparentami Powerlink MM2. Jeżeli mamy całe okablowanie strojone to zastosowanie tego dedykowanego przez producenta połączenia powoduje niewiarygodny (oczywiście w skali kablowej) przyrost analogowości i gładkości na średnicy. Słuchaliśmy wczoraj z kolegą Rafałem niech sam się wypowie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Szymon1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już tłumaczę o co chodzi z CLXami. Niska impedancja na wysokich nie jest wielkim problemem chociaż niektóre lampowce mogą wycinać górę zwłaszcza jak podepniemy pod odczepy 8 ohm. Tranzystorowce z kolei mogą się wzbudzać na wysokich częstotliwościach co powoduje natychmiastowe przesterowanie lub zadziałanie układów zabezpieczeń. Jest jeszcze jedna rzecz, o której wiedzą nieliczni. Wszystkie pozostałe elektrostaty będące w produkcji posiadają dodatkowy moduł basowy gdzie pracują głośniki konwencjonalne o impedancjach wypadkowych rzędu 4-6Ohm. Zatem wzmacniacz widzi sumaryczne impedancje na basie rzędu przynajmniej kilku Ohm i sytuacja jest prosta a kolumny w miarę przyzwoite w wysterowaniu. CLX ma chroniony elektrostatyczny moduł basowy przed zbyt niskimi składowymi aby go nie uszkodzić. Transformator separujący jest tak ustawiony aby nie przepuszczać dźwięków poniżej 30Hz. Spadek zaczyna się od 56Hz. Transformator separujący musi być użyty ponieważ sama "folia" tak jak w przypadku wstęgi ma impedancje rzędu ułamków Ohma. Od strony wzmacniacza wygląda to gorzej, piec widzi bardzo duże obciążenie o niskiej impedancji i musi pompować maksymalne moce nawet jeśli najniższe częstotliwości nie są odbierane przez głośnik. W praktyce nawet półmetrowe przetworniki klasyczne są łatwiejsze do wysterowania od tych foliowców. SET140 radzi sobie z największymi Utopiami a z moimi elektrostatami wyraźnie łapie zadyszkę. Dopiero WM300 (odczepy na 2 Ohmy) w PP dociera do końca ich możliwości i można grać "na maksa" bez jakichkolwiek zniekształceń i przesterowania. Żadna końcówka tranzystorowa jaką miałem nawet 1,2KW nie była w stanie do końca wysterować tych paczek. Producent zaleca połączenie CLXów z dedykowanym subem i wtedy powyższy problem znika. Jednak puryści najczystszego grania nie zmącą żadnymi dopalaczami genialnej barwy i spójności swoich foliowców.

 

P.S. dla niedowiarków kablowych, podpiąłem Logany bezpośrednio ze ściany najwyższymi Transparentami Powerlink MM2. Jeżeli mamy całe okablowanie strojone to zastosowanie tego dedykowanego przez producenta połączenia powoduje niewiarygodny (oczywiście w skali kablowej) przyrost analogowości i gładkości na średnicy. Słuchaliśmy wczoraj z kolegą Rafałem niech sam się wypowie.

Potwierdzam i podpisuję się pod tą wypowiedzią dwoma rękami, Poprawa po wpięciu

Transparentów jest słyszalna od samego początku , zwłaszcza jeżeli chodzi o sybilanty,( tak dokuczliwe dla naszego słuchu) to następuje ich dodatkowe złagodzenie, ale nie odbywa się to kosztem utraty przestrzeni, czy złagodzeniem wokali.

Genialne Kable.

Ps. Oczywiście wszystkie swoje walory pokażą dopiero w odpowiednio dobranym systemie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Potwierdzam i podpisuję się pod tą wypowiedzią dwoma rękami, Poprawa po wpięciu

Transparentów jest słyszalna od samego początku , zwłaszcza jeżeli chodzi o sybilanty,( tak dokuczliwe dla naszego słuchu) to następuje ich dodatkowe złagodzenie, ale nie odbywa się to kosztem utraty przestrzeni, czy złagodzeniem wokali.

Genialne Kable.

Ps. Oczywiście wszystkie swoje walory pokażą dopiero w odpowiednio dobranym systemie.

 

Łał... :-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon,

Jak sie ma TA Powerlink MM2 do Anacondy Helix Alpha ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genialne Kable.

Ps. Oczywiście wszystkie swoje walory pokażą dopiero w odpowiednio dobranym systemie.

Oczywiście! Systemie odpowiednio spierdzielonym pod te konkretne, strojone niczym korektor "parametryczne" kabelki za pierdylion... paranoja! ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez globtroter1

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Poprawa po wpięciu Transparentów jest słyszalna od samego początku , zwłaszcza jeżeli chodzi o sybilanty,( tak dokuczliwe dla naszego słuchu) to następuje ich dodatkowe złagodzenie, ale nie odbywa się to kosztem utraty przestrzeni, czy złagodzeniem wokali. (...)

 

Czy mogę prosić w ramach doświadczalnych o jakieś konkretne przykłady płyt i utworów?

Z góry serdecznie dziękuję

pzdr

Wu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Ludzie bardziej dbają o swoją dumę niż o to, co jest prawdą." - T. Pratchett/S. Baxter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łał... :-)))

Oczywiście zapomniałem dodać o ''magicznej synergii z resztą klocków.''

 

Oczywiście! Systemie odpowiednio spierdzielonym pod te konkretne, strojone niczym korektor "parametryczne" kabelki za pierdylion... paranoja! ;)

Może tak, może nie. Wystarczy poprosić , posłuchać i może wtedy miałbyś odwagę obiektywnie ocenić. A Pan co ?, tylko dywaguje. Oj nieładnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Rafał.M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wyświetl postUżytkownik globtroter1 dnia 13.06.2016 - 22:40 napisał

Oczywiście! Systemie odpowiednio spierdzielonym pod te konkretne, strojone niczym korektor "parametryczne" kabelki za pierdylion... paranoja! ;)

Może tak, może nie. Wystarczy poprosić , posłuchać i może wtedy miałbyś odwagę obiektywnie ocenić. A Pan co ?, tylko dywaguje. Oj nieładnie.

Mi nie chodzi o konkretny system, a zasadę.

Szczęśliwy przypadek - wyjątek ew. tylko potwierdza regułę. :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

To porównanie baletnicy do zawodnika sumo było dość trafne, dobrze oddaje różnice w charakterze obu kabli. Transparent brzmi lżej, w sposób bardziej rozwibrowany na górze pasma, pokazuje znacznie więcej detali. Shunyata koncentruje się na dole pasma, zagęszcza dolną średnicę, jest bardziej dopalona w zakresie jej barwy. Na pewno brzmi wolniej i ciężej i nie ma takiej rozdzielczości w górze. W sumie są to dźwiękowe przeciwieństwa. Shunyata lepiej się sprawdzi w systemach o brzmieniu chłodnym i lekkim, natomiast Transparent w tych cieplejszych i bardziej zaokrąglonych na dole pasma. Anaconda VX to jest chyba najbardziej ciepło brzmiący kabel Shunyaty i widziałbym go najchętniej w systemach tranzystorowych. Jak chodzi o Transparenta lepiej stosować go do mocnych i pancernych na dole pasma wzmacniaczy lampowych a z tranzystorów to do takich ciemnych i oleistych typu A-klasowe Krelle i zbliżonych im dźwiękiem. Odpadają wszelkie aplikacje z Levinsonami, Chordami, Brystonami, itp.

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To porównanie baletnicy do sumo było dość trafne, dobrze oddaje różnice w charakterze obu kabli. Transparent brzmi lżej, w sposób bardziej rozwibrowany na górze pasma, pokazuje znacznie więcej detali. Shunyata koncentruje się na dole pasma, zagęszcza dolną średnicę, jest bardziej dopalona w zakresie jej barwy. Na pewno brzmi wolniej i ciężej i nie ma takiej rozdzielczości w górze. W sumie są to dźwiękowe przeciwieństwa. Shunyata lepiej się sprawdzi w systemach o brzmieniu chłodnym i lekkim, natomiast Transparent w tych cieplejszych i bardziej zaokrąglonych na dole pasma.

 

U mnie ciepła pod dostatkiem więc może sprawdzę tego TA wkrótce.

Rozumiem, że warto szukać TA Powerlink MM2 z numerem seryjnym %MM2x, jak na poniższym zdjęciu ?

 

Z drugiej jednak strony jak czytam to co piszecie o Anaconda Helix Alpha - sumo :) to zastanawiam się czy Wam się Anaconda Helix Alpha z Anaconda Helix VX nie pomyliła :) gdyż dla mnie Anaconda Helix Alpha była jednym z równiejszych kabli - piszę o systemie w całości okablowanym topową Shunyatą z serii Constellation: Orion, Anatares, Helix Alpha, Helix Vx - tu mam podobne zdanie do Ś.P. Piotrka, że o opinie o okablowaniu najlepiej wyciągać gdy ma się możliwość posłuchania całego setu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez squad05

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.