Skocz do zawartości
IGNORED

SOHA CLONE MK III - projekt PCB


Robertinus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeremy, 16 Lip 2010, 14:53

 

Tak, z pewnością modułowa.

Moduły będzie można wykorzystać z powodzeniem do innych konstrukcji.

Połączenie zapewne będzie trochę inne niż na pokazanych projektach, ale raster ma pasować do zwykłych złączy krawędziowych, więc w razie czego można zastosować popularne Wago.

Będzie też alternatywny zasilacz żarzenia na scalaku LD1084 - jeśli komuś nie spodoba się lampa EZ80;)

Mam ten moduł również opracowany na identycznej PCB jak EZ80 i także go zamieszczę niebawem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Powtórzę wpis bo poprzedni coś zezarło;)

 

Może by tak ścieżek nie doprowadzać bezpośrednio do padów pod podstawkę lampy, tylko zakończyć padami przed lub obok padów podstawki, za pomocą zworek mielibyśmy możliwość konfiguracji dla lamp o innym pinout np. E182CC. Co Wy Panowie na to?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem pewien problem, który dzięki ogromnej i błyskawicznej pomocy kolegi Luiisa udało się usunąć. Napiszę tutaj, gdyby komuś się to przydarzyło. Pewnego dnia usłyszałem w lewej słuchawce niewielkie "skwierczenie" jakby lekko smażący dźwięk. Otóż winny był tranzystor Q3L. Po wymianie cisza, ale po kilku dniach znowu smażenie i tak dwa razy. Q3L wytrzymywał kilka dni i znowu smażonko. Po wymianie Q3L i Q4R jest spokój.

 

Dzięki wielkie za pomoc :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Zacznę od tego iż mam mały problem z moją sohą,

Grała i działała świetnie przez kilka ładnych miesięcy...

... do wczoraj.

W czasie nocnej sesji z muzyką w sluchawkach pojawił się szum, taki że odruchowo zerwałem je z uszu w obawie przed urwaniem mi głowy.

Szybko wypiąłem je z gniazda w obawie przed uszkodzeniem, led4 się zaświecił.

Wyłączyłem wszystko i dziś rano na spokojnie wszystko jeszcze raz sprawdziłem.

Winny okazuje się trafo, na uzwojeniach wtórnych 2x15 mam około 2x8.5V

Dodam, że wcześniej nieczego niepokojącego nie zauważyłem i wzmacniacz pracował poprawnie dostarczając mi przecudownych wrażeń.

Na sucho, bez obciążenia na wspomnianych wtórnych mam 9.6V na obu, trafo ani się nie grzeje, tak jakby się coś z nim w środku stało.

Myślę że jest jakieś zwarcie na uzwojeniach albo jeszcze inna historia, napięcie 80V jest OK, tutaj jest pełna dyscyplina.

Zastanawiam się nad wymianą trafo, albo nad dołożeniem drugiego do środka do obudowy, 2x15 o mocy ~ 40 moze 50 VA, z racji że może coś zdołam jeszcze tam upakować, w ostateczności wywalę dławik, jednak nie chciałbym tego robić.

I tutaj mam gorącą prośbę..

Czy ktoś z forumowiczów nie ma zbędnego trafa z zamówienia zbiorowego, lub jakimś cudem komuś się coś zostało ?

Ewentualnie czy mógłby ktoś podać namiary na firmę która wykonała trafa z zamównia zbiorowego ?

Dodam że całą obudowę i anodowanie mam zrobione pod trafo w kubku, więc kubek w starej lub nowej postaci musi zostać,

Oczywiście nie wykluczam innych uszkodzen w układzie, ale z tymi sobie chyba poradzę, tak czy owak muszę rozwiązać problem ze źródełkiem nim dowiem się coś więcej.

 

 

Serdecznie pozdrawiam,

No a pozatym

...czekam na v4 :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z trafem chyba uda mi się rozwiązać,

Namierzyłem już fajnego toroida 30va 2x15V i jest dostępny od ręki, więc chyba się skuszę,

 

Oczywiście gdyby ktoś w dalszym ciągu posiadał balast w postaci trafo które było zamawiane na potrzeby projektu jestem żywo zainteresowany,

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

jeżeli można spytać, kiedy pojawi się SOHA IV?

 

..tak, można;)

- nie wcześniej jak po testach prototypu, do którego niestety brakuje paru części sad.gif(

 

Tymczasem zmieniła się koncepcja płyty głównej, która będzie znacznie mniejsza, a moduły połączone "klasycznymi" kablami dadzą większą swobodę w konstruowaniu obudów we własnym zakresie..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś miał ochotę na zmontowaną i uruchomioną płytke Soha MKIII to prosze o info na priv.

Płytka zmontowana na bardzo dobrych elementach z zamowienia zbiorowego z forum. Bez lamp i trafa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś miał ochotę na zmontowaną i uruchomioną płytke Soha MKIII to prosze o info na priv.

Płytka zmontowana na bardzo dobrych elementach z zamowienia zbiorowego z forum. Bez lamp i trafa.

 

jestem zainteresowany PCB SohaIII, wyslalem PW, prosze o kontakt

Pozdrawiam,

damper

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

Panowie jakie żarzenie należy ustawić dla lamp 5814a Westinghouse?

 

To jest po prostu 12AU7, czyli 12,6V pomiędzy pinami 4-5.

Noga nr 9 nie podpięta do masy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Luiis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Już dostałem potwierdzenie. 12,6V - tak jak myślałem. Przy 6,3V wzmacniacz również gra i jest mniejsze mikrofonowanie. Przy 12V wystarczy puknąć palcem w gałkę od potencjometru i wszystko słyszymy w słuchawkach. Jest jeszcze jeden problem. Przy dotknięciu potencjometru pojawia się brum w słuchawkach. Nie ma go natomiast jeśli palcem dotknę np. do radiatorów tranzystorów a drugą ręką do metalowej gałki potencjometru. Jak go zlikwidować? Poza tym gra bardzo fajnie na tych lampkach. Dobre zrównoważenie w całym paśmie. Jest fajny basik, z zębem i góra również dotrzymuje kroku. Wydaje mi się że 5814a Westinghouse w porównaniu do 12au7 Clear Top podaje "tłustszy" dźwięk. Wszystkiego jest więcej kosztem analityki. RCA to również bardzo dobre lampy, ale takie "chirurgiczne" i beznamiętne. Te Westinghous'y to uważam bardzo dobry wybór do SOHA.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz aluminiową obudowę potencjometru do masy układu, lub do obudowy (jeśli masz już wzmak w obudowie:), najlepiej w okolicy centralnego punktu masy.

Brum na pewno zniknie.

 

..dawno temu słyszałem Clear Top i nie zrobiły na mnie wrażenia, natomiast RCA 12AT7 (byc może również 12AU7) mają naprawdę potężne brzmienie, choć nie tak dobitne jak moje obecnie ulubione PH E80CC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Luiis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś podrzucić gdzieś materiały do SOHA III (schemat, bom). Linki z wątku już dawno nie działają a mój kit leży w szafce i najwyższy czas się zabrać do złożenia. Tak w ogóle to strona o SOHA na republika.pl jest chyba zawirusowana. Chciałem z niej ściągnąć materiały, ale mój system antywirusowy nie wpuszcza mnie na stronę.

 

A tak przy okazji - kiedy SOHA w wersji IV?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Panowie! Noszę się z zamiarem wymiany moich słuchawek HD555, wstępnie mój wybór padł na HD600 i DT880pro, aczkolwiek bardziej w kierunku DT880pro, ostatnio doszedł nowy typ K701, którego z początku nie brałem pod uwagę ze względu na zróżnicowane opinie, jednak kuszą mnie ceną 850-900zł za nowe!

W związku z tym mam pytanie do Was, co polecacie? z w/w trójcy, ewentualnie może macie inne typy które dobrze zgrywają się z Sohą mkIII, muzyka jakiej głównie słucham to jazz i jego okolice, klasyka, trochę rocka.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jazzby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. ostatnio słuchałem GRADO SR-325iS - co prawda dość krótko i bez specjalnych porównań do innych nauszników, ale jestem pod wrażeniem.

Co do BD to wolę się nie wypowiadać, bo raczej nie mama zdania, natomiast HD600 porównywałem onegdaj bezpośrednio do K701 i te drugie bardziej mi się podobają.

Dobrze jest testować nauszniki na "docelowym" systemie, gdyż nawet zmiana lamp skutkuje wyraźną zmianą brzmienia, co będzie rzecz jasna wpływało na subiektywną ocenę konkretnej marki i modelu słuchawek. Niekiedy sprzedawcy pozwalają skorzystać przy wyborze słuchawek z własnego wzmaka, ale zazwyczaj nie mają do dyspozycji zbyt wielu modeli na podobnym poziomie jakości. Ten sposób wyboru uważam jednak za najlepszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna SOHA III uruchomiona. Nic nie wybuchło. Wyregulowałem prądy, napięcie HV ustawiłem 65V, końcówkę na 100mA, układ wejściowy 400mV na R6L i R6R. Tylko załączenie anodowego coś kiepsko się reguluje. Rozumiem, że odpowiada za nie przekaźnik REL2. Załącza się on po ok. 7 sek. Zwiększa się czas zwłoki wkręcając śrubkę potencjometru czy wykręcając?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lewym kanale spadek pomiędzy VL2 i 6 nogą V1 wynosi tylko 0,45V. W prawym kanale jest OK - 18,7V. Gdzie szukać przyczyny?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione - grają obydwa kanały - przyczyną były zamienione rezystory R2L i R4L w BOM'ie. Swoją drogą błąd dawno zauważony a twórcy nadal rozpowszechniają materiały z błędami. Nieładnie!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobione - grają obydwa kanały - przyczyną były zamienione rezystory R2L i R4L w BOM'ie. Swoją drogą błąd dawno zauważony a twórcy nadal rozpowszechniają materiały z błędami. Nieładnie!

 

 

:))

niezupełnie, błąd zauważony zaraz po odebraniu płytek od producenta,

Wyjaśniliśmy to w tym wątku, ale to było dawno i już pewnie nie pamiętasz, że coś takiego było..

Gratuluję sukcesu w odpaleniu.

Napisz jak gra, na jakich lampach itp..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gra bardzo fajnie. Mam porównanie bo jest u mnie jeszcze wersja II, którą robię dla znajomego. Porównywałem na różnych lampach te dwie wersje i mam wrażenie, że wersja III gra z większym rozmachem i czyściej. Nie wiem czym jest to spowodowane. Może tym, że anodowe nie idzie z powielacza? Ale żeby nie było tak słodko to po pierwszym odpaleniu natknąłem się na problem z regulacją opóźnienia i działaniem układu zabezpieczeń. Zabezpieczenie nie załączało sygnału na wyjście przy lampach 5814a Westinghouse pomimo, że przy 12AU7 RCA Clear Top i ECC88 Tesli nie było żadnych problemów. Co jeszcze dziwniejsze, na drugi dzień bez dokonywania zmian w układzie wzmacniacz na 5814a zadziałał ku mojej uciesze bo lampki te grają wg mnie najlepiej z całej trójki. Co może być tego przyczyną nie mam pojęcia. Podobne objawy zauważyłem przy wersji II, tyle że tym razem problem sprawiły ECC Tesli. Zdarzyła się dokładnie taka sama sytuacja. Zarówno w wersji II jak i III nie było problemu z lampami RCA. Ty\utaj układ zabezpieczeń działa najlepiej, nie ma żadnych szumów i stuków podczas włączania wzmacniacza. Jest piękna cisza w słuchawkach przy braku podawanego sygnału. Problem pojawił się również w momencie podłączenia diody LED1. Wzmacniacz uruchamiałem bez niej, na lampach RCA. Wszystko grało pięknie do momentu podłączenia diody. Po jej wstawieniu w złącze zabezpieczenie nie załączało przekaźnika. Po usunięciu diody wszystko wracało do normy. Natomiast na drugi dzień jak już zadziałał z lampami 5814a spróbowałem podłączyć diodę LED1 i również nie było już problemu. W tej chwili wzmacniacz działa stabilnie. Z dużą przyjemnością odsłuchałem sobie płyty Manu Katche - Neighbourhood. Najpierw na RCA - grało fajnie, potem na Westinghouse - wg mnie jeszcze lepiej i już tak w tej chwili zostanie. Zastanawiające są dla mnie te niestabilności. Ciekawe skąd się biorą i czy będą pojawiać się w dalszym ciągu. Muszę jeszcze doregulować czasy zadziałania przekaźników i na tym zakończę zabawę od strony elektrycznej i zabiorę się za budkę. Radiatory dałem od spodu, tak żebym mógł wystawić lampki na zewnątrz. Zakupiłem również wentylatorek Sunona, żeby ładnie przewietrzać obudowę bo trochę się to wszystko grzeje (najbardziej chodzi mi o zapewnienie komfortu termicznego kondensatorom, które są wśród gorących radiatorów). Skąd najlepiej zasilić wiatraka?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Skąd najlepiej zasilić wiatraka?

 

Na 26 stronie tego wątku jest schemat zaproponowany przez gqsofta, układ sprawdza się doskonale.

 

-napięcie można pobrać z kondensatora C7P, pewnej korekty wymaga rezystor ok. 330R - zależnie od zastosowanego wentylatora.

Można oczywiście zastosować 1 tranzystor darlingtona zamiast widocznych na schemacie 2 tranów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Luiis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 26 stronie tego wątku jest schemat zaproponowany przez gqsofta, układ sprawdza się doskonale.

 

-napięcie można pobrać z kondensatora C7P, pewnej korekty wymaga rezystor ok. 330R - zależnie od zastosowanego wentylatora.

Można oczywiście zastosować 1 tranzystor darlingtona zamiast widocznych na schemacie 2 tranów.

 

Zakupiłem już wcześniej 12V Sunona na łożysku magnetycznym 40x40mm. Z tego co widzę na schemacie to są tam dwa wentylatory 12V. Czy mogę go użyć przy jednym wentylatorze? I jakie tranzystory z popularnych mogę zastosować jako zamienniki? Może bezpośrednio się gdzieś podpiąć i przestać sobie zawracać głowę wyciszeniem tego wentylka? Z tego co słyszę jak podłączam go do 12V zasilacza to wcale mocno nie huczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zephyr

> Czy mogę go użyć przy jednym wentylatorze?

Możesz, ale efektywność zwolnienia obrotów będzie mniejsza niż przy dwóch wiatrakach.

Moje wiatraczki były na 12V/ 90mA (czyli mają opór około 133R), więc przy rezystorze szeregowym 330R każdy wiatrak pracuje z napięciem 12V* 133/ (133+ 133+ 330)= 2,7V. W takich warunkach nawet hałaśliwy wiatrak robi się bezszelestny :-)

 

>I jakie tranzystory z popularnych mogę zastosować jako zamienniki?

Byle jakie, aby Uce > 20V, a Ic > prądu wiatraka

Mały darlington BC517 powinien wystarczyć w większości przypadków

Moc rezystora szeregowego nie może być zbyt mała (zależnie od prądu wiatraka w stanie ustalonym)

 

> Może bezpośrednio się gdzieś podpiąć i przestać sobie zawracać głowę wyciszeniem tego wentylka?

W słuchawkach zamkniętych pewnie możnaby się tym nie przejmować, ale w półotwartych (jak moje AKG K501) albo przy pracy jako pre - niestety słychać każdy szmer przy cichszych fragmentach muzyki...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.