Skocz do zawartości
IGNORED

The end of SAAB


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

tu proszę - jest autko klubowicza - gorszy silnik, bez skóry, rocznik lepszy a mimo to prawdziwy przebieg 220 000 - no i cena normalna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Acha, no i największe kuriozum na polskim rynku - ludzie kupują auta na ilość kilometrów przejechanych, a nie na jakość serwisowania, dla tego przekręca się liczniki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Słucham tylko muzyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bady, silnik 2,0t w Saabie 900 jest orginalny saabowski 185KM

doskonale nadaje się do tuningu,o ile jest oczywiście w db stanie technicznym i komuś nie wystarcza tych koni co fabryka dała

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na dwóch konkretach '98 '99:

93 2.0 turbo 185KM to jest wyścigówka, kupiony od handlarza, parę rzeczy zrobionych na początku bez kosmicznych wydatków i później spokój

95 kumpel przetestował i kupił u Niemców, nic do zrobienia na początku, i dwa lata kiedy go mam nic nie było do zrobienia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby tak gość z tym Saabem za 5k (plus jakieś opłaty, jak mniemam) mieszkał za miedzą, to już bym pewnie tego Saaba kupił. Tak czy inaczej, noszę się z zamiarem 9-3 w wersji 210KM z końca produkcji, tak mi ten model przypada do gustu!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

wychodzi na to ze kupili sobie kolejna nazwe i cwaniakowali usiłujac kopiowac i drenowac co sie da bez praw autorskich

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli koniec. Tak to wielki koncern zniszczył markę z tradycjami.

Następna w kolejce Alfa Romeo - wkrótce pogrzeb zapewniony przez kretyńskie ruchy Fiata.

I dopiero wtedy się zapłaczę bo do Saaba mam stosunek obojętny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie było jednak tak, że GM protestował i nie chciał dopuścić, by technologia z SAABa wyciekłą do chińskich inwestorów? Nie śledziłęm tematu, tylko pobieżnie jakiś artykuł przeczytałem, więc moze się mylę, ale takie odniosłem wrażenie, że poświęcili Saaba by nie oddać technologii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej niby technologii? Co to? Rakieta kosmiczna? Akurat Chińczycy robią własne rakiety więc nie potrzebują...

Wyjaśnienie całego zamieszania jest proste - żadnych teorii spiskowych: na przejęcie Saaba przez chińskiego inwestora nie zgodził się... rząd Chin, woląc, by kasa była inwestowana w Panstwie Środka a nie za granicą.

Rząd dbający o narodowy interes... rzadkość!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej niby technologii? Co to? Rakieta kosmiczna? Akurat Chińczycy robią własne rakiety więc nie potrzebują...

Wyjaśnienie całego zamieszania jest proste - żadnych teorii spiskowych: na przejęcie Saaba przez chińskiego inwestora nie zgodził się... rząd Chin, woląc, by kasa była inwestowana w Panstwie Środka a nie za granicą.

Rząd dbający o narodowy interes... rzadkość!

 

 

Eeee Il Dottore ale jak to się ma do polityki olbrzymich kredytów udzielanych przez chińskie banki krajom afrykańskim bez żadnych (dosłownie) warunków?! Nie dalej jak wczoraj o tym czytałem. Chińczycy mają olbrzymie nadwyżki i musza je gdzieś lokować. W kredytach przebijają Bank Światowy. I co - Saaba by u siebie nie chceli? Nie wiem, pytam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie GM to Saab padłby już 20 lat temu.Gdy wtedy Amerykanie przejęli szwedzką firmę to była ona bankrutem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też polityka rządu Chin - uzależnianie od siebie Afryki, w przyszłości będą z tego profity.

Pewno jakiś mędrzec uznał, że ten Saab jest im do niczego niepotrzebny, bo ja wiem?

Gdzieś czytałem, że przy chińskim rządzie działa specjalny sztab futurologów, planujący rozwój kraju na... 800 lat naprzód!

To bardzo stary kraj i nie zdziwię się, jeśli to prawda, bo oni myślą właśnie w takiej perspektywie.

U nas (nie czepiam się Polski - "u nas w Europie") perspektywa to... dzień najbliższych wyborów parlamentarnych!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej niby technologii? Co to? Rakieta kosmiczna? Akurat Chińczycy robią własne rakiety więc nie potrzebują...

Wyjaśnienie całego zamieszania jest proste - żadnych teorii spiskowych: na przejęcie Saaba przez chińskiego inwestora nie zgodził się... rząd Chin, woląc, by kasa była inwestowana w Panstwie Środka a nie za granicą.

Rząd dbający o narodowy interes... rzadkość!

inewstycja chinskich 100 mln euro miała zapewnic przejecie technologii produkcyjnych nie wiesz o czym piszesz

kupili sobie kolejna nazwe i tyle

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz - takie technologie jakimi dysponował Saab to oni już mają. I lepsze.

Szpiegostwo przemysłowe jest w tym kraju doprowadzone do formy sztuki. :)

Co do crash testów - tak odważny bym nie był, żeby dzisiaj kupić chińskie auto.

Ale to samo mówili w USA w latach 50-tych o japońskich.

A pamiętasz koreańskie z lat 80-tych? To były padła dopiero! :)

Czy dziś byś się obraził, gdyby Mikołaj podrzucił Ci Lexusa?

Za 20 lat takie auta będą w Chinach. Albo i szybciej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie wiesz o czym piszesz, pokaz sprzet medyczny chinskiego autorstwa lub produkcji. EOT

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam,że tematem wątku jest Saab a nie Chiny.Firma która produkuje dwa modele w ilości 30 tys szt. w cenie BMW czy Audi a którym zdecydowanie ustępuje jakością i technologią musiała upaść.To była tylko kwestia czasu.Saab oferował jedynie pewien styl ale nie był on poparty poziomem technicznym.W gruncie rzeczy samochody Saaba technicznie należały do klasy średniej a cenowo do premium.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, Saaby nie są tak wszechstronnie uzdolnione jak BMW czy Mercedes. Być może właśnie to obowiązujący w klasie premium od jakiegoś czasu paradygmat w postaci maksymalizacji osiągów i ogólnego dążenia do doskonałości pogrążył Saaba. Mi na tym nie zależy, jeżdżę właśnie Saabem i to, za co go lubię (a nawet bardzo) wynika z jego wybranych cech.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie wiesz o czym piszesz, pokaz sprzet medyczny chinskiego autorstwa lub produkcji. EOT

 

A mało tego jest??? W Polsce np. używałem chińskich kardiomonitorów 2x tańszych niż GE a tak samo efektywnych. Mieliśmy 3 takie.

W IRL wciąż pozostaję w kontakcie z chińskimi producentami sprzętu medycznego i czasem kupuję od nich jakieś drobiazgi.

Mają wszystkie certyfikaty euro i USA i działają bez żadnych zastrzeżeń.

Najnowszym "przebojem" jest termometr - już bez wkładania do ucha tylko "celujesz" klientowi w czoło i masz natychmiast wynik. Pacjenci są zachwyceni. :) Porównywałem odczyty z "dousznym" Braunem (Swiss Made) i nie ma żadnej różnicy. Jestem bardzo zadowolony.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

A nie było jednak tak, że GM protestował i nie chciał dopuścić, by technologia z SAABa wyciekłą do chińskich inwestorów? Nie śledziłęm tematu, tylko pobieżnie jakiś artykuł przeczytałem, więc moze się mylę, ale takie odniosłem wrażenie, że poświęcili Saaba by nie oddać technologii.

 

Było dokładnie tak jak piszesz.

 

Miał ktoś przyjemność z nowym 9-5?

 

Ja miałem. Bardzo przyjemna limuzyna. Cichy, wygodny. Sam jeżdżę Turbo X-em, więc to kompletnie inne auto, ale jeździ fantastycznie.

 

 

Gdyby nie GM to Saab padłby już 20 lat temu.Gdy wtedy Amerykanie przejęli szwedzką firmę to była ona bankrutem.

 

To prawda, i może tak by było najlepiej. GM nie miało kompletnie pomysłu na to co zrobić ze szwedzką marką. Tylko przedłużyli agonię. Z drugiej strony zyskały na tym inne marki np. Opel

 

A tak z innej beczki, skoro są tu na forum miłośnicy SAABa, to czy ktoś był na warszawskim spotkaniu 14 go?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości pytałem o SKP bo też ma Sabine

 

Gratulacje. Fantastyczne samochody. Ja zamierzam moim jeździć tak długo aż się rozleci. Może do tego czasu marka odżyje. W końcu ktoś kiedyś powiedział: "Saab jest jak kot - ma dziewięć żyć" ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.