Skocz do zawartości
IGNORED

The end of SAAB


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że Saab dożył kresu...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Według mnie- wielka szkoda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie SAAB-y będą produkowane nadal ,bo sprzedają całą technologię chińczykom a ci raczej nie zrezygnują ze szweckich konstruktorów i projektantów ,tak że zmieni się pewnie tylko logo .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chińskie Saaby...uuuułuuuu!

 

Swego czasu (w ostatnim półroczu) chciałem się umówić na jazdę próbną w salonie Saaba, modelem 9-3, i oddzwonili, że nie mają wozu demo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cztery lata jeździliśmy Saabem 9000 CSE (200 KM), a kolejne 5 modelem 9-5 Aero. Ten pierwszy był solidny, praktycznie niezawodny (serwisowaliśmy go w Berlinie, bo w Polsce wtedy ta marka była praktycznie nieznana). Z drugim nie było już tak dobrze. Widać było konstrukcyjne kompromisy (przede wszystkim silnik). Obecne samochody tej marki, to niestety "napompowane" Astry projektowane przez księgowych. Obecnie, po przejściu na Audi A8 nigdy byśmy nie wrócili do Saaba. Mimo to szkoda, że Amerykanie tak zmarnowali tę kiedyś zacną markę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, choć w sumie nie jest to bardzo dziwne - duży zimny kraj, w którym jednak wolą jeździć rowerami. Można odnieść wrażenie że nie potrafią zrobić dobrych samochodów skoro sami ich tak nie lubią.

 

SAAB kojarzy się zresztą z dwoma rzeczami za którymi osobiście nie przepadam - 4-cylindrowe silniki (co prawda doprowadzane do namiastki kultury wałkami wyrównoważającymi) jak również przedni napęd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak szkoda gdy znika nieszablonowa marka...tak zaczynali

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie były plany..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten plan powyżej trochę Veyrona przypomina.

 

W zeszłym roku na Chorwację pojechaliśmy w 4 osoby (dorosłe) 9-3 coupe. Było przesympatycznie!

I najważniejsze, że z tyłu (bo z przodu te fotele to poezja) podróżowało się bardzo wygodnie. Do tego w nocy zabawa z night panelem- powyżej 140km/h zapala się reszta prędkościomierza (ta powyżej 140) i zabawa w trzymanie, żeby nie zgasło!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''Zamknięcie Saaba jest częścią wielkiego programu restrukturyzacji GM. Koncern kończy proces sprzedaży marki Hummer i zamknięcia amerykańskiego Saturna. Produkcja samochodów skupiona została na markach: Buick, Cadillac, Chevrolet i GMC i kilku regionalnych w tym Opel/Vauxhall w Europie. ''

 

A może to był zamierzony plan Koncernu GM , najpierw niby komuś pomóc aby potem go zniszczyć ,a w rezultacie uratować swoje ;) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam obecnie mam model 9000 CSE i z jednej strony bardzo i szkoda, że konczy się ta marka. Z drugiej jednak już przejęcie przez GM było początkiem równi pochylej.

 

Jedyne czego się obecnie obawiam, to, że będę musiał się teraz streszczać z doprowadzeniem go do stanu idealnego, bo chyba nigdy nie sprzedam tego auta.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ,może za bardzo przewrażliwiony jestem ale już nie raz czytywałem że amerykańskim decydentom Szwecki poziom życia i gospodarka jest solą w oku ,bo według ich specjalistów nie ma prawa wszystko to tam tak funkcjonować jak funkcjonuje (i od dawna wieszczą rychły jej upadek) ,i wcale bym się nie zdziwił jakby mieli chrapkę jakimś pokrętnym sposobem ubić jeden z jej symboli jakim jest np SAAB aby umocnić się w słuszności swoich nadszarpniętych przekonań ;) .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAAB to byłą marka której opel mógł wiele pozazdrościć, ale ostatnio była bezpośrednia konkurencja dla vectry więc.....

Miałem Astrę III 07r, ponad rok, totalna porażka. Hyundai obecnie robi lepsze auta, sprawdzałem, oglądałem, jechałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dzieki prowadzaniu takiej a nie innej polityki doprowadzili Sabba do upadku,obecnie rząd szwedzki mysli co zrobic z miateczkiem Sabba Trollhättan.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby Saab i Volvo tak dobrze szło nie musieli by swego czasu wyprzedawać się z akcji. Saab raz był już bankrutem i został wykupiony - awiacja przez europejskie konsorcjum BAE a samochody przez GM. Volvo też miało problemy bo w końcu lat osiemdziesiątych przeinwestowało a krach bankowy i kryzys korony w Szwecji na skutek zabaw Sorosa był początkiem ich drogi do wykupienia przez Forda.

Szwecja od lat żyje na kredyt z coraz większym deficytem a emigranci z krajów arabskich chłoną jak gąbka szwedzkie fundusze socjalne, stąd także wbrew stereotypowi od około 10 lat zaczyna się ograniczać państwo socjalne i reformuje system emerytalny oraz ubezpieczeń. Dzisiaj w Skandynawii we w miarę czystej sytuacji jest tylko Norwegia, Dania i Finlandia jakoś się trzymają, Szwecja ma największe problemy. A! Ciekawe jest to że akurat Dania w obecnym kryzysie wcale nie przeprowadziła akcji interwencyjnej jak wiele państw zachodnich, jest tutaj podobna do nas i nieźle na tym wychodzi. Szwecji już nie powiodło się kilkanaście lat temu ratowanie przemysłu stoczniowego czy banków (z paru bankrutów przy państwowym dofinansowaniu powstała jedna Nordea). Szwedzki przemysł już dawno uciekł do innych krajów, bogaci Szwedzi mają obywatelstwo brytyjskie lub Monako. Gdzie pójdą dalej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr =>emigranci z krajów arabskich chłoną jak gąbka szwedzkie fundusze socjalne,

Tak to prawda niestety nie tylko oni,widac tez coraz wieksze niezadowolenie spoleczenstwa i moze wkoncu Szwecja powie Stop !!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jaki jest ekonomiczny sens utrzymywania biura konstrukcyjnego, produkcji, sieci sprzedaży i serwisu wyłącznie dla samochodów klasy średniej-wyższej oraz wyższej - a więc coraz bardziej niszowych, na dodatek historyczne dziedzictwo firmy oznacza tutaj mało prestiżowe rozwiązania. Chociaż kto wie, może padli tuż przed metą, - Volvo właśnie na fali Globalnego Ocipienia wsadziło dieselka 1.6 110HP do S80. A SAAB ma duże doświadczenie w czterocylindrowych turbo-benzynach.

 

W czasach kiedy Porsche wypuszcza SUV-a a francuscy potentaci wycofują się z klasy wyższej, SAAB musiałby jednak dokonać jakiejś mega-rewolucji, a na to nie ma ani kasy ani widoków - rządzi powolna ewolucja i dreptanie w miejscu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, zgodzę się z przedmówcami, i to od razu praktycznie we wszystkim. Kwestii rasowych i emigracyjnych wolę nie rozwijać, to samo z globalnym ogłupieniem... Przypomina mi się ostatni projekt Saaba w klasie wyższej- i niestety, nie miałby on chyba szans najmniejszych z konkurencją, nie tylko niemiecką. Dla Volva, zwłaszcza S80, też nie wróżę większej przyszłości...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pomysł dla SAAB-a - przednionapędowe riksze z masą elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Połączenie tradycji z teraźniejszością i przyszłością.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wasylak

 

Z nikim się nie musisz zgadzać, takie twoje wolne prawo.

Nie wróżysz przyszłości S80 ??, ono jest produkowane od 1998 roku i ma bardzo dobre opinie, popularność, bezawaryjność.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) czy ci się to podoba czy nie to są wciąż dobre auta.

 

Co do SAABa to jestem prawie pewien (bo na 100% pewien być nie mogę, logiczne) że więcej osób wolałoby mimo wszystko jeździć SABBem niż vectrą.

 

Kwestii rasowych i

>emigracyjnych wolę nie rozwijać,

A dlaczego??, rozwiń, jestem na emigracji i mam się zajebiście, przeszkadza ci to?!.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wycofaniu się francuzów i SAAB-a S80 pozostałby bodajże jedynym naturalnym (z poprzecznym silnikiem) przednionapędowcem w klasie wyższej - co w połączeniu z tym małym dieselkiem 1.6 może mu pomóc osiągnąć najniższą w tym segmencie emisję CO2. Może się nadać jako limuzyna dla firm dbających o image przestrzegających prawa i dbających o środowisko.

 

Co prawda jest na platformie Forda Mondeo, ale ten ostatni prowadzi się dobrze, kiepskie ma raczej materiały wnętrza itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moi sasiedzi i znajomi kupi własnie nowe Saaby . Ciekawe jak je będa serwisować zakładając ,że obecni dealerzy szybko znajda nowe marki do sprzedazy a o Saabie zapomną .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

we,

 

z tym, co napisałeś, też się zgadzam i też w całości :))

Prawa do własnej opinii nie komentuję; S80 to faktycznie dobre auto, ale właśnie jego marna przyszłość pozostaje w swerze własnej opinii.

 

Saabem też wolałym jeździć, zamiast vectrą, jak zresztą większość ludzi :)

 

A w temacie emigracyjnym- nawiązałem do wpisu Piotra i efektu arabskiego w krajach, w których ta grupa się dobrze "zadomawia". Polakom na emigracji życzę jak najlepiej :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiomor, 20 Gru 2009, 00:18

 

>Po wycofaniu się francuzów i SAAB-a S80 pozostałby bodajże jedynym naturalnym (z poprzecznym

>silnikiem) przednionapędowcem w klasie wyższej - co w połączeniu z tym małym dieselkiem 1.6 może mu

>pomóc osiągnąć najniższą w tym segmencie emisję CO2. Może się nadać jako limuzyna dla firm dbających

>o image przestrzegających prawa i dbających o środowisko.

>

>Co prawda jest na platformie Forda Mondeo, ale ten ostatni prowadzi się dobrze, kiepskie ma raczej

>materiały wnętrza itp.

 

Dokładnie, znajomy ma nowe mondeo i fajnie się jeździ, nie to co insignia z "kubełkami".

Razem jeździliśmy do pracy i jednym i jednak mondeo, z modelem mondeo idą w dobrym kierunku, a wnętrze jak napisałeś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.