Skocz do zawartości
IGNORED

Monitor studyjny kontra zwykle glosniki


anxion

Rekomendowane odpowiedzi

Ale o jakim Pro piszesz? O PA czy sprzecie studyjnym? Jesli PA to w pelni sie zgadzam, nie ma tam miejsca na rozwiazania pasywne. Zgadzam sie rowniez z tym, ze stosyjac aktywna korekcje mozna dopasowac dzwiek do naszego pomieszczenia. Ale w zasadzie mozna to samo zrobic maja pasywny system. Swiatowy lider monitorow studyjnych PMC w swoich topowych glosnikach stosuje zwrotnice pasywne lecz kolumna jest przygotowana do zasilania w Triampingu. Maja tez konstrukcje w pelni aktywne, lecz w mniejszych monitorach jak PMC AML1. Ja wiem, ze kazdy chcialby sie ponapinac i przedstawic swoja zupe na sukces, ale trzymajmy sie faktow. Pasywne i aktywne moga brzmiec rownie dobrze lub rownie do kitu jesli sa zle zaprojektowane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"na rynku pro płaci się za produkt odpowiedniej jakości" - jaja jakieś - profesjonalne końcówi studyjne na TDA7294 np.

Tylko że co ciągnie takie TDA7294 w APS AEON (od ~1,5 Khz do ~30Khz, i nic poza jednym przetwornikiem), a co ciągnie końcówka mocy we wzmacniaczu konsumenckim (co najmniej 2 przetworniki, masę elementów w zwrotnicy i pasmo od kilku hz {subsoniczne śmieci nie są odfiltrowane} do ponad 100 khz {jakiekolwiek ultradźwięki, szumy też nie są filtrowane}).

 

jest takie słówko - synergia - to decyduje o wartości naszego systemu -:))

Taaa ... synergia ... wymysł bajkopisarzy, uważających że łączenie kilku kiepskich elementów może dać "świetne rezultaty" ... może i w kategorii zabarwiaczy tak jest ... ale przy torze który ma być max neutralny jak jeden element jest kiepski to rzutuje na całą resztę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna zrobic dwie, tanie jak barszcz koncowki mocy na TDA7294 i napedzic osobno sekcje niskosredniotonowa i wysokotonowa osobno w kolumnie z pasywna zwrotnica. Co do elementow zwrotnicy to nie zawsze jest ich cala masa, to juz przeciez zalezy od glosnikow i ich filtrowania.

Tanie kolumny aktywne nie daja mozliwosci wpiecia innej koncowki mocy, no chyba, ze ktos wyznaje zasade, iz wszystkie wzmaki brzmia tak samo to nic nie musi zmieniac ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do elementow zwrotnicy to nie zawsze jest ich cala masa, to juz przeciez zalezy od glosnikow i ich filtrowania.

Tak ... nie zawsze ... ale kiedy elementów jest mniej to często charakterystyka wygląda jak uśmiech dyskoteki - coś za coś.

 

Zawsze mozna zrobic dwie, tanie jak barszcz koncowki mocy na TDA7294 i napedzic osobno sekcje niskosredniotonowa i wysokotonowa osobno w kolumnie z pasywna zwrotnica.

... no można ... ale nadal będzie największy problem w postaci pasywnej zwrotnicy i braku filtrowania tego czego i tak głośnik nie odtworzy (np. 20 Hz w zwykłym, przeciętnym, kompaktowym monitorze to czyste ciepło na głośniku, bo głośnik tego sensownie nie zagra)

 

... z resztą nie wiem po co piszesz "co można" skoro zwykle ludzie mają jeden wzmacniacz na parę kolumn.

 

Napisz proszę co zdecydowało, że wybrałeś monitory studyjne zamiast tradycyjnej drogi audio?

Nie wiem jak kolega, ale ja z powodu stosunku cena/jakość ... jakość w sensie neutralność. Zwykle Hi-Fi to kłamiąca góra na dole i górze (wystarczy przeanalizować statystyczną średnią char. monitorów hi-fi) ... a jak widzę monitory Hi-Fi za ~10 tys. z uśmiechem dyskoteki na char. firm B&W lub Focal to po prostu macki opadają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze co mozna, bo producenci nie od parady daja mozliwosc stosowania bi-ampingu czy tri-ampingu. Nie dosc, ze pozwala to na odciazenie jednego wzmacniacza pracujacego z dwoma lub trzema glosnikami, to daje nam jeszcze mozliwosc korekcji pasma poszczegolnych glosnikow, ktore sa przeciez zasilane osobno. To bardzo przydatna sprawa. Dzis koncowki mocy sa tanie do kupienia, a samodzielne ich wykonanie jeszcze tansze. Przeciez w monitorach w pelni aktywnych tez nie ma jednego wzmacniacza i trzeba zaplacic za te dodatkowe, wiec suma sumarum...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisze co mozna,

... można by zupełnie pożegnać w Hi-Fi kolumny pasywne i modele z uśmiechem dyskoteki (a jak ktoś lubi "V" to mógłby sobie regulatorami ten uśmiech zrobić).

 

Dzisiaj faktycznie końcówki mocy są tańsze ... a im więcej "drożna" kolumna tym większe korzyści daje aktywny podział i wieloamping.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Swiatowy lider monitorow studyjnych PMC w swoich topowych glosnikach stosuje zwrotnice pasywne lecz kolumna jest przygotowana do zasilania w Triampingu. Maja tez konstrukcje w pelni aktywne, lecz w mniejszych monitorach jak PMC AML1.

 

No to porowmawiajmy o tym swiatowym liderze w pro audio, jak okreslilwes PMC. Jesli glosnik ma zwrotnice przygotowana to triampingu, to znaczy chyba, ze nalezalo by ztego skorzystac. No to rozlaczamy zaciski, wpinamy trzy kabelki, podlaczamy trzy wzmacniaczen na kolumne, bedzie potrzebna jeszcze aktywna zwrotnica i co otrzymujemy? EUREKA, ZESTAW AKTYWNY :)

 

Wiec dlaczego PMC nie zastosowalo tego rozwiazania od razu? BO TO KOSZTOWALO BY GRUBE PIENIADZE UWZGLEDNIAJA POLITYKE CENOWA TEGO SWIATOWEGO LIDERA. Za marke sie placi ;) A za renomowana marke 4x wiecej ;)

 

I o to sie rozchodzi. Systemy aktywne potrafia dac dobry dzwiek za mniejsze pieniadze niz systemy pasywne. Jak ktos ma do wyrzucenia $100k to zadna roznica, ale ile na tym forum jest ludzi, ktorzy maja do pare drobnych do wydania w postaci $100k?

 

Pisales, ze mozna zrobic sobie kilka wzmacniaczy na TDA i zasilac kazdy przetwornik w glosniku osobno. PEWNIE ZE MOZNA. Wszytsko mozna. Tylko ilu ludzi na tym forum o tym pomyslalo??? No ilu? Pieciu? Dziesieciu? Wlaczajac DIY?

 

.... cdn

 

 

nsnotes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nsnotes, no nie jest do konca tak jak napisales, bo trojdrozny model BB5 posiada zwrotnice pasywne. To nie jest tak, ze odpina sie zwrotnice pasywna i podlacza 3 wzmacniacze i zwrotnice aktywna. To jest caly czas kolumna pasywna, lecz zasilana z 3 wzmacniaczy na kazda sekcje, i to chyba roznica prawda? Wszystko dokladnie tak samo jak w domowych glosnikach umozliwiajacych bi lub tri-amping.

Co do ceny glosnikow PMC to i tak sa one nizsze od cen producentow klamotow Hi-end. Natomiast patrzac na ceny w domenie studyjnego audio nie sa wcale takie najwyzsze :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos wczesniej pisal, ze charakterystyka kolumn z podbitymi krancami to taka bardziej fizjologiczna, dlatego ludzie wybieraja takie "podkolorowane" glosniki.

 

Niestety ta teoria do moich uszu mi nie pasuje. Mialem typowy, domowy zestaw poprzednio. Ot, male, zacne monitorki. Moglem, porownac do aktywnego glosnika z plaska charakterystyka. Prawda, na poczatku zabrzmialo to troche dziwnie. Ale nie ze wzgledu na moja fizjologie sluchu, ale na "zatrucie" przez cale zycie tym podbarwionym dzwiekiem. Przyzwyczajenia to druga natura czlowieka. No bo w ktorym sklepie z hi-fi mozna kupic domowe glosniki z plaska charakterystyka za rozsadne pieniadze? No w ktorym i jakie? Jak ktos pisal wczesnie w Audio, na przestrzeni kilku lat testowania kolumn, bylo tylko kilka ktore sie do tego zblizaly. Totez, jak sie cale zycie slucha "podkolorowane" glosniki to potem sie wydaje, ze tak jest poprawnie. Tym bardziej, jak ktos filharmoni czy na koncert zaglada raz na rok. To skad ma wiedziec, jak ma brzmiec????

 

Przez zakupem APSow slucham pare roznych zestawow. Za calkiem spore pieniedze. Krell, Naim, ATC, B&W i pare innych "uznanych" marek. Wiekszosc to krzykacze i efekciarze. Z tych odluchow najbardziej podobaly mi sie ATC. Ale nie za te pieniadze i to nawet nie bylu ATC aktywne, wiec jeszcze trzeba by wydac pare tysiecy $$$ na jakies piec. A potem jeszcze martwic sie o kabelki zamiast sluchac muzyki. KUpielm APSy, posluchalem i wiedzialem, ze zostana. Gdybym mial $100k do wydania, pewnie byl kupil cos innego. Ale w tym budzecie i z ta jakoscia dzwieku, to sa bardzo, bardzo dobre gosniki.

 

I o to chodzi w tym watku, zeby pokazac ludziom, ze mozna inaczej, lepiej i nie koniecznie drozej!!!

 

Moze to wyglada, jak kolko adoracji. Ale ani ja nie promuje i nie jestem oplacany przez producentow glosnikow aktywnych. Ani tez nie znam osobiscie innych forumowiczow, ktorzy zasmakowali w dobrych glosnikach aktywnych. Po prostu, jest nas tak malo, ze tylko my tu pieszmy, stad wyglada jak adoracja.

 

Jednak dla mnie osobicie, chce pokazac innym MELOMANOM, ze mozna miec dobry dziek za dobre pieniadze. Takie mam dobre serce :)

 

nsnotes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Krzysiek71

Napisz proszę co zdecydowało, że wybrałeś monitory studyjne zamiast tradycyjnej drogi audio?

 

Equalizer w WinAmp i słuchawki Sennheisser HD-600. Przekorne, ale wlasnie tak.

Znalazlem kiedys wykres charakterystyki pasma tych sluchawek.

Po wielu tekstach o nieliniowosci sluchawek i roznicach brzmienia roznych modeli, zaczalem duzo myslec na ten temat i postanowilem sprawdzic jak zabrzmi system sluchawkowy jesli sprowadze charakterystyke sluchawek do linii.

I sie zaczelo. Robilem korekcje w WinAmp i Foobarze.

Muzyka zabrzmiala inaczej, dla mnie gesciej, z wieksza iloscia poukladanych szczegolow, wiele dzwiekow sie odkrylo i zaczely tworzyc uklad muzyczny zaprojektowany przez ludzi w studio.

Chodzi o to ze plyta ma jakas kompozycje. Kiedy pewne dzwieki dominuja nad innymi, zaburzeniu ulega i barwa i przestrzen i np. subiektywnie postrzegamy jakies instrumenty bardziej, a inne sa ciche i gina w nagraniu. Np. mozemy sledzic dobrze jakis instrument czy wokaliste, ale innych cichszych instrumentow nie wylapujemy.

Tutaj czesto czyta sie narzekania na realizacje plyt.

Ale czy wiele z tych negatywnych opinii nie wynika z blednego odtwarzania obrazu dzwiekowego ?

 

To byla wprost droga do monitora studyjnego, ktory takze ma pokazac cala konstrukcje nagrania.

Dodatkowo zadecydowaly znane szczegoly techniczne:

- kazdy glosnik ma wlasny wzmacniacz i jest optymalnie wysterowany, nic nie muli i sie nie zbija w dzwiekowa pulpe

- odpada dopasowywanie wzmacniacza do kolumn, wszystko jest w kupie i gra szybko, dynamicznie, czysto

- konstrukcja monoblokow pozwala na budowe systemu w topologii zbalansowanej, zalety to latwiejsze radzenie sobie z problemami zasilania i mniejsza podatnosc na wplyw kabelkow oraz dobra separacja kanalow

- mozliwosci regulacji byly pomocne kiedy jeszcze uczylem sie charakterystyki elementow ktore testowalem w swoim systemie. O dziwo efekt koncowy to wszystko na 0, a byly juz dosc duze korekcje

- w rozmowach z Arkiem Szwedą z APS dowiedzialem sie ze wystarcza zwykle kable zasilajace, ze celem tej konstrukcji jest maksymalnie wierne przekazanie informacji zrodlowej, ze beda dobrze wspolpracowaly z preampem zbalansowanym

 

A juz kiedy posluchalem ich u siebie, naprawde mi sie spodobaly.

Dzisiaj moge zdecydowanie powiedziec ze system zbudowany na monitorze AEON jest porownywalny choc troche lepszy niz na sluchawkach HD-600.

Kiedy po odsluchu z AEON-ow wracam do sluchawek, za kazdym razem czegos mi brakuje co wiem ze istnieje.

Ale ta roznica wynika z tego ze w systemie z AEON-em mam IC VdH The Second. Z tym IC muzyka moich dwoch jasnych systemow zgrywa sie naprawde swietnie.

 

I z uporem maniaka przypomne, musi byc dobre zrodlo.

Nie wnikajac gleboko w stwierdzenie co to znaczy dobre, moje zrodlo jest bardzo liniowe, swoim charakterem zblizone do monitorw AEON.

Tworza wlasnie ta synergie. Co jedno podaje, drugie odtwarza, a caly charakter stroi IC VdH The Second.

Brakuje mi tylko preampa aby lepiej podal sygnal, ale to jest wlasnie moj obecny temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nsnotes, no nie jest do konca tak jak napisales, bo trojdrozny model BB5 posiada zwrotnice pasywne. To nie jest tak, ze odpina sie zwrotnice pasywna i podlacza 3 wzmacniacze i zwrotnice aktywna. To jest caly czas kolumna pasywna, lecz zasilana z 3 wzmacniaczy na kazda sekcje, i to chyba roznica prawda? Wszystko dokladnie tak samo jak w domowych glosnikach umozliwiajacych bi lub tri-amping.

Co do ceny glosnikow PMC to i tak sa one nizsze od cen producentow klamotow Hi-end. Natomiast patrzac na ceny w domenie studyjnego audio nie sa wcale takie najwyzsze :)

 

Ok, zgoda w kwesti tych konkretnych PMC.

 

Ale spojrzmy na najwyzsze modele innego lidera na rynku pro audio ATC:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I moze jeszcze jedno:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wszystko aktywne. Po co sie do robi? Zeby miec kontrole nad generowanym dzwiekiem. Glosniki i wzmacniacze sa dopasowane. I maja grac razem, grac dobrze. A jak juz sie podlacza osobne piece, to moze zagraja, a moze nie i zaczyna sie audiofilska loteria. Tylko ilu ludzi na tym forum ma inzynierska wiedzie i narzedzia, zeby dopasowac oba urzadzenia? Na sluch? Jak ktos lubi, czemu nie, tez mozna... ;)

 

Temat domowego Hi-End to oczywiscie temat rzeka, zgadzam sie. Albo raczej temat-sciek, bo do tego to sie sprowadza - zerowaniu cwaniaczkow na znudzonych amantach z kasa tudziez technicznych polglowkach z kasa. OPROCZ KILKU MODELI KTORE RZECZYWISCIE MOGA BYC NAZWANE HI-END I KTORE OFERUJA DOBRY DZWIEK. Ale to sa wyjatki. Reszta to marketing i robienie z mozgu wody. Taki ten nasz swiat. Ale to tylko moja opinia ;-)

 

nsnotes

 

nsnotes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z APS Aeon to jest taki pic, ze nie sa takie wspaniale do miksowania dzwieku w bliskim polu, w tym akurat lepiej wypada mniejszy IO. Generalnie masa ludzi obcykanych w temacie uwaza, ze mimo plaskiej charki glosniki graja "nierowno".

 

Tak Ci się kolego tylko wydaje, główną przyczyna nierównej charakterystyki są kiepskie pomieszczenia odsłuchowe w naszym pięknym kraju-kiepsko adoptowane pierdolniki 2x3m i mniej to standard.

 

Najbardziej cierpi na tym srednica, z powodu zbyt duzego midwoofera. Na pocieszenie mozna dodac tyle, ze niestety wiekszosc 2droznych z midwooferami 8 calowymi ( lub wiekszymi ) sprawia wiecej problemow przy miksowaniu.

 

To nie jest wada tylko pewien kompromis w dwudrożnych kolumnach polegający na lepszym kontrolowaniu niskiego basu; lepszą średnicę możemy usłyszeć dopiero w zestawach trójdrożnych które mało kto używa. Z 5" głośnika nie uzyskasz dobrego niskiego basu. Nagrania bez możliwości odsłuchania basu jak np w NS10 często są bardzo ułomne artystycznie w tym zakresie na dodatek są przebasowione lub niedobasowione. Na czym np polega np bolączka z przydźwiękiem w studio A Osieckiej, po prostu dźwięk idący dalej na antenę jest kontrolowany na końcu na małych Genelecach i po prostu D4, osoba tego nie wychwyci no bo jak ma to usłyszeć? ja w domu z radia słucham na 15" i wszystko wyłazi jak na dłoni. To samo idzie w drugą stronę, co chwila mylą się i zamiast włączać filtr górnoprzepustowy na mikrofonach spikerów włączają ten filtr na sumie i dżwięk idący także z CD na antenę bywa wykastrowany z niskiego basu.

 

 

 

Na czym wiec obecni guru produkcji muzycznej tobia swoje dziela? Najczesciej na klasykach Yamaha NS10s ( czesto z subwooferem ), oraz pasywnych Proac 100 studio, czy Sonics Anima.

 

Guzik prawda, po studiach jest bardzo różny sprzęt, często gorszy nawet od NS10 A góru np. Peter Gabriel robi miksy np. Sade na całkiem fajnych narzędziach, bo go na nie stać-wystarczy odwiedzić jego stronę w internecie.

 

Czy na NS10 nawet z subwoferem można wymiksować taki bas jak na ostatniej płycie Sade? wątpię, trzeba go mieć także gdzie usłyszeć :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, wszystko sie zgadza tak jak napisales, ale piszesz jeszcze, ktory producent pasywnych ma paczki z plaska charka? Tonsil hehehe. Smieszne, ale prawdzie, bron Boze nie pisze ze brzmia swietnie ale w pomiarach sporo modeli jest plaskich jak stol. Chocby taka Fiesta Center

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Wlasciwie plaska idealnie, sadze ze w pomiarach jest lepsza niz nie jeden monitor studyjny do 1500 2000zl, tak ze jakby ktos chcial cos z super plaska charka do studia to smialo :) Pasywne TLC PMS1 tez maja idealnie plaska charke, ale niestety plaska charka jeszcze nie daje nam gwarancji dobrego brzmienia. Za pomoca filtrow aktywnych mozna zrobic plaskie pasmo z najtanszych glosnikow Tesli i co z tego? Nic, dalej bedzie grac bardzo slabo, bo pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc po prostu rownym pasmem.

Nie mozna tak uogolniac, trzeba sluchac uszami, a nie charkami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat monitorow Yamahy byl juz tak walkowany, ze ciezko cos nowego tutaj napisac, jednak nadal sa uzywane z uwagi na swoje wlasciwosci. Te glosniki sa tak wrazliwe na zmiany dzwieku, ze nawet najmniejsza korekcja w czasie miksu jest odrazu slyszalna.

Te głośniki są dla facetów chorych na chorobę zawodową, ludzi pracujących w hałasie jakimi są realizatorzy dźwięku; wystarczy popatrzeć na ta pikną górkę na 1,7 kHz kompensującą niedosłuch.

 

Swiatowy lider monitorow studyjnych PMC w swoich topowych glosnikach stosuje zwrotnice pasywne lecz kolumna jest przygotowana do zasilania w Triampingu. Maja tez konstrukcje w pelni aktywne, lecz w mniejszych monitorach jak PMC AML1. Ja wiem, ze kazdy chcialby sie ponapinac i przedstawic swoja zupe na sukces, ale trzymajmy sie faktow. Pasywne i aktywne moga brzmiec rownie dobrze lub rownie do kitu jesli sa zle zaprojektowane.

 

Jak ktoś nie słyszy jaki PMC mają fatalny ciągnący się bas to moje gratulacje odnośnie wyrobienia słuchu. Tego się po prostu nie da słuchać!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic mi sie nie wydaje Rafaell, nie bede daleko szukal wiec zerknij sobie na to co jest pod reka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) poczytaj dokladnie o kazdym z tych ludzi, sa filmiki, opisy na czym robia i co juz zrobili

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) albo to moze

 

To tak na szybko z rekawa, ale podkreslam, ze rzecz dotyczy produkcji muzyki, a nie jej sluchania. Poza tym pisalem o odsluchu bliskiego pola i zaznaczlem to wyraznie.

Rafaell, zanim cokolwiek napiszesz dalej, zapoznaj sie prosze dokladnie z tym co wkleilem, byc moze juz znasz, nie wiem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TLC PMS1 tez maja idealnie plaska charke, ale niestety plaska charka jeszcze nie daje nam gwarancji dobrego brzmienia. Za pomoca filtrow aktywnych mozna zrobic plaskie pasmo z najtanszych glosnikow Tesli i co z tego? Nic, dalej bedzie grac bardzo slabo, bo pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc po prostu rownym pasmem.

Nie mozna tak uogolniac, trzeba sluchac uszami, a nie charkami.

 

Ale przeciez nikt nie twierdzi, ze plaska charakterystyka to lekarstwo na wszelkie audiofilskie bolaczki ;)

 

Plaska charakterystyka to taki warunek konieczny, przynajmniej dla mnie. Nie lubie podbarwiania, bo wtedy konczy sie muzyka. Wczoraj dla eksperymentu sobie podbarwilem. Dol +6db, gora - 1.5dB. No i muzyka sie skonczyla. Dalo sie sluchac, bylo przytulnie i miekko, tak audiofilsko, ale zaczelo mi brakowac namacalnosci przekazu.

 

Oczywiscie inne aspekty konstukcyjne tez sa wazne i mile widziane. Jak wszedzie, sa glosniki lepsze i gorsze, tansze i drozsze. Nie wszystkie rozwiazania pro sa naj. Nie wszystkie domowe hi-endy sa naj. Nie wszystko zloto co sie swieci.

 

nsnotes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, wszystko sie zgadza tak jak napisales, ale piszesz jeszcze, ktory producent pasywnych ma paczki z plaska charka? Tonsil hehehe. Smieszne, ale prawdzie, bron Boze nie pisze ze brzmia swietnie ale w pomiarach sporo modeli jest plaskich jak stol. Chocby taka Fiesta Center

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Wlasciwie plaska idealnie, sadze ze w pomiarach jest lepsza niz nie jeden monitor studyjny do 1500 2000zl, tak ze jakby ktos chcial cos z super plaska charka do studia to smialo :) Pasywne TLC PMS1 tez maja idealnie plaska charke, ale niestety plaska charka jeszcze nie daje nam gwarancji dobrego brzmienia. Za pomoca filtrow aktywnych mozna zrobic plaskie pasmo z najtanszych glosnikow Tesli i co z tego? Nic, dalej bedzie grac bardzo slabo, bo pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc po prostu rownym pasmem.

Nie mozna tak uogolniac, trzeba sluchac uszami, a nie charkami.

A kto powiedział że płaska char. to wszystko ? ... ja wymagam poza równą głośnością różnych częstotliwości świetnej dynamiki, kontroli basu, czytelności planów, przestrzeni. ... i akurat tutaj studyjny sprzęt też nierzadko zabija niejedno "hi-fi".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ze jakby ktos chcial cos z super plaska charka do studia to smialo :) Pasywne TLC PMS1 tez maja idealnie plaska charke, ale niestety plaska charka jeszcze nie daje nam gwarancji dobrego brzmienia. Za pomoca filtrow aktywnych mozna zrobic plaskie pasmo z najtanszych glosnikow Tesli i co z tego? Nic, dalej bedzie grac bardzo slabo, bo pewnych rzeczy nie da sie przeskoczyc po prostu rownym pasmem.

Nie mozna tak uogolniac, trzeba sluchac uszami, a nie charkami.

 

Trzeba w końcu może ludziom napisać że do każdej długości fali powinien być odpowiedniej wielkości głośnik i nie może być ani większy ani mniejszy np. dobrze to widać w kolumnie Backes & Müller BM12 w której jeszcze elektronika pomaga dodatkowo.

 

 

To tak na szybko z rekawa,

 

Tak szybko z rękawa to można sobie kupić na ebayu monitory Tanoya na których były robione miksy Metaliki

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba w końcu może ludziom napisać że do każdej długości fali powinien być odpowiedniej wielkości głośnik i nie może być ani większy ani mniejszy np. dobrze to widać w kolumnie Backes & Müller BM12 w której jeszcze elektronika pomaga dodatkowo.

No niestety naginanie tych zasad (mały głośnik i wielki bas, lub wielki głośnik mający grać średnicę/wyższe częstotliwości) stwarza problemy. Do pewnego stopnia naginać można (= zwykle cena w górę) ... ale jak się przegnie to to słychać.

 

ps. trochę mnie zastanawia po co w Focal SM9 możliwość wyłączenia "3-ciej drogi"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety naginanie tych zasad (mały głośnik i wielki bas, lub wielki głośnik mający grać średnicę/wyższe częstotliwości) stwarza problemy. Do pewnego stopnia naginać można (= zwykle cena w górę) ... ale jak się przegnie to to słychać.

 

ps. trochę mnie zastanawia po co w Focal SM9 możliwość wyłączenia "3-ciej drogi"

 

Nie podoba mi się pomysł z membrana bierna w monitorach, te kolumny są poza tym przekombinowane moim zdaniem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaa ... synergia ... wymysł bajkopisarzy, uważających że łączenie kilku kiepskich elementów może dać "świetne rezultaty" ... może i w kategorii zabarwiaczy tak jest ... ale przy torze który ma być max neutralny jak jeden element jest kiepski to rzutuje na całą resztę.

 

jak głowa chora to do doktora a jak ten nie pomoże to będzie znak , że myślenie szkodzi

albo inaczej - sądzę ciebie wedle siebie (tylko że ja gów.a do systemu nie wpinam))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podoba mi się pomysł z membrana bierna w monitorach, te kolumny są poza tym przekombinowane moim zdaniem

Czemu jesteś na nie w kwestii membrany biernej? ... czemu przekombinowane?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak głowa chora to do doktora a jak ten nie pomoże to będzie znak , że myślenie szkodzi

albo inaczej - sądzę ciebie wedle siebie (tylko że ja gów.a do systemu nie wpinam))

Whatever

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu jesteś na nie w kwestii membrany biernej? ... czemu przekombinowane?

 

Używałem tego typu kolumny (membrana bierna) i zreflektowałem się że to jest "robiony bas" może mniej drażni jak TL ale nie o to chodzi w wiernym dźwięku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafaell. Jestes chyba jedyna osoba kategorycznie negujaca linie transmisyjna. Nie spotkalem sie jeszcze z zadna inna tak negatywna opinia o brzmieniu TL. Zdecydowanie wiecej znanych jest mi przypadkow fascynacji brzmieniem TL. Wniosek jest dla mnie taki, ze Twoja opinia w tym temacie jest bez znaczenia. Cos musiales lewa noga wstac albo sluchac TL w zlym pomieszczeniu. Zanim odpiszesz, to tak tak wiem, najlepsze sa Sansui, a wszyscy uzytkownicy PMC, T+A, Fried, Acoustic Zen czy Sound&Line sa totalnie glusi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest takie słówko - synergia - to decyduje o wartości naszego systemu -:))

 

Słówko na pewno jest, ale należałoby jeszcze wiedzieć co ono znaczy. Jeżeli gdzieś mozna się popatrzeć efektu synergii - o ile w ogóle - to właśnie w układzie filtracji aktywnej, gdzie wzmacniacze obsługują wąskie pasmo i są obciążone tylko parametrami pojedynczych głośników.

 

W układzie pasywnym za wzmacniaczem wisi cały zestaw elementów biernych zwrotnicy – indukcyjności i pojemności, który pogarsza warunki pracy tego wzmacniacza.

 

Dlatego w zwrotnicach aktywnych monitorów bliskiego pola realizujących biamping wystarczą TDA czy LM a efekt sumy działań wszystkich wzmacniaczy może być lepszy niż w układzie pasywnym, gdzie efekt działania pojedynczego wzmacniacza na tranzystorach jest pogarszany elementami biernymi filtrów zestawu głośnikowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szybko z rękawa to można sobie kupić na ebayu monitory Tanoya na których były robione miksy Metaliki

 

Na plycie "And justice for all" jest taki scielacy sie jak mgla na wrzosowisku bas Newsted'a.

Pracuje nad nim. Albo go uchwyce albo jednak bede poprawial plyte.

Wiec nie wazne kto i na czym to robil.

Efekt jest denerwujacy.

 

I nie to ze mi to pokazal monitor.

To bylo slyszalne zawsze, ale jako taka masa. Nigdy nie wiedzialem co to za dzwiek.

Monitor pokazal mi ze to gitara basowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że charakterystyka głośnika to nie wszystko- ale przynajmniej jest to jedna z cech jaką można sobie podejrzeć na papierze- dobra charakterystyka=jeden element z głowy, potem można się przejmować resztą :)

 

>Krzysiek71

Oraz wbudowany wzmacniacz to drugi element z głowy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>muria

 

Dokladnie. Eliminacja jednego zmiennego i niewiadomego czynnika ulatwia znacznie dopasowywanie reszty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.