Skocz do zawartości
IGNORED

Monitor studyjny kontra zwykle glosniki


anxion

Rekomendowane odpowiedzi

>muria

Nie mowie ze to byly monitory.

Najpewniej to byla wina CD, bo to wlasnie CD ma ta optymalna ilosc filtow w stopniu zasilania.

Wtedy tego nie sprawdzilem. Zrobie to w tym tygodniu jeszcze raz (duzo rozpinania), bo mnie to nadal nurtuje.

 

Widac jednak ze zasilanie ma wplyw na rozne urzadzenia.

A skoro u Ciebie pozostal tylko ten sam CD, to porownanie jakosci basu moze miec rozne czynniki wplywu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monitor studyjny to pewna forma urządzenia która wymaga zawodowego podejścia.

Czyli minimalne odkształcenie względem sygnału doń doprowadzonego.

Jak najbardziej płaska charakterystyka w miarę jak najszerszy jej zakres, z uwzględnieniem jak najniższych zniekształceń. Tego nie da się zrobić tanio, ani w wersji pasywnej ani w wersji aktywnej.

Po prostu producenci wyczuli rynek ,pojawiły się komputery z odpowiednim oprogramowaniem za przystępne kwoty i przeciętni twórcy mogli zacząć w warunkach domowych tworzyć muzę.Wiadomo że w większości twórcy ci nie mieli dużych kwot a ci co było ich stać też chcieli mieć małe studio.Tu pojawiła się nisza na małe monitory.

Czyli tanie dla biedniejszych i drogie dla zaawansowanych mocniejszych finansowo.

 

Tanio i dobrze się nie da , w drogich i dobrych też mamy do czynienia z kompromisem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spritfier, no tak, masz racje. Sa lepsze i gorsze glosniki. Czy to domowe czy tez studyjne. Sa tez i tansze i drozsze, z tym, ze to co drozsze nie zawsze jest lepsze. Aczkolwiek czesto tez te tansze i kultowe nie zawsze sa tak dobre ;)

 

Nikt nie twierdzi, ze glosniki studyjne, w kazdej cenie, do lekarstwo na audiofilskie bolaczki ;) Jednak wydaje mi sie, ze produkt do pracy i zarobkowania, czyli glosnik studyjny, jest krytyczniej oceniany przez kupujacych niz glosniki do sluchania relaksyjnego, czyli glosnik domowy. Totez poprzeczka czesto stoi wyzej i czesto mozna wydac swoje pieniazki sensowniej, jesli ma sie na uwadze jakosc dzwieku.

 

W tym watku pisze o APSach, bo takowe posiadam. Nie sa to juz tak tanie glosniki, jak na ceny sprzetu pro. I niezle graja. Po Krall przyszedl czas na Erika Truffaza. Nie licze juz ktora to godzina ciaglej muzyki ;)

 

nsnotes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na AEON-ach fantastycznie brzmia wokale.

U mnie wczoraj takze gitara Santany i Lenny Krawitza.

Wciaz malo i malo, wciaz chce sie wiecej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze klub juz jest.

 

Po drugie budowa systemu odsluchowego to nie zaliczanie panienek, a wiec czy cos "przeszlo" czy nie "przeszlo" nie swiadczy o mozliwosciach rozwiazania.

 

Po trzecie monitory studyjne roznia sie strojeniem od tradycyjnych kolumn i wybor takiego rozwiazania musi byc swiadomy.

Moim zdaniem efekt koncowy wynagradza poniesiony trud budowy systemu.

Przekonuje sie o tym kazdego dnia.

 

Po czwarte pokazane monitory Blue Sky ProDesk 2.1 to nie zadne pierdziawki.

Ale tak moga twierdzic ludzie ktorzy ich nie slyszeli. Przeciez nie sluchamy oczami.

Ja tez ich nie sluchalem, ale sluchalem kilku roznych zestawow monitorow studyjnych i takze tymi ProDesk sie swego czasu interesowalem przed zakupem APS AEON.

W wilu miejscach sa chwalone.

A APS takze mozna bylo poznac glownie po dobrych opiniach.

O ostaecznynm zakupie u mnie zdecydowal sposob dystrybucji firmy APS, gdzie moglem przetestowac zestaw w domu.

A ProDesk jest w Warszawie, dokad nie chcialem z racji odleglosci zawiezc sprzetu towarzyszacego.

Jesli sa w necie opinie ludzi ktorzy testowali taki zestaw dlugo, albo go posiadaja, to dlaczego mamy temu nie wierzyc ?

 

Nie pojąłeś chyba...

Jest klub monitorów APS. Ale można przecież założyć klub monitorów studyjnych (jeśli jeszcze nie ma) i tam klepać się po plecach.

Sam tak mam (żeby nie było:).

 

Jak dotychczas, Wasze dywagacje sprowadzają się do li tylko do stawiania tezy: to NASZE jest "naj", a tamto ICH - "be". I rozważań - co w NASZYCH może poprawić (np. poduchy do uszu:) lub też twierdzeń typu: oni są nieświadomi, nie rozumieją, nie czują profesjonalnego brzmienia. Oni lubią/słuchają mniejszego lub większego "uśmiechu" dyskoteki...

 

Tu nie ma żadnej dyskusji, przystającej do tematu wątku!

 

A powyższe "argumenty", można odnieść do omalże co drugich, nieco droższych od niskiej budżetówki kolumienek pasywnych.

 

Miłej "dyskusji"!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu nie ma żadnej dyskusji, przystającej do tematu wątku!

 

A powyższe "argumenty", można odnieść do omalże co drugich, nieco droższych od niskiej budżetówki kolumienek pasywnych.

 

Miłej "dyskusji"!

 

Oj, naszych, waszych.... ja nigdzie takiej wojenki nie widze.

 

Ok, podyskutujmy o konretach. Napisz dlaczego nie spodobaly Ci sie APSy i co je zastapilo, z Twoja satysfakcja.... dyskutujmy!!!

 

nsnotes

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zukzukzuk

Masz racje, wychodzi na to ze poklepujemy sie po pleckach.

Nie wnikam jak inni, ale ja nie mowie ze inne jest be.

Raczej ze na aktywnych monitorach studyjnych mozna z przyjemnoscia sluchac muzyki.

I chodzi mi glownie o to, zeby zdania przeciwne w stylu "monitory studyjne sa do studia i na nich raczej nie da sie sluchac muzyki" znalazly przeciwwage.

Jesli z poklepywaniem sie pojdziemy do klubu to malo kto tam zajzy.

A tu sie od czasu do czasu przewinie watek, ktory moze pare osob zainteresuje.

 

Wszak cale to forum poklepuje sie po pleckach tradycyjnych rozwiazan audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie ma monitorów aktywnych compound/izobarycznych z ~6,7" wooferem (byłyby kompaktowe rozmiary i nisko schodzący bas). Gdyby na bazie APS IO wyprodukować coś takiego ... dodać wewnątrz drugi woofer i kolejną końcówkę mocy do niego - eh ... może kiedyś.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zukzukzuk

Masz racje, wychodzi na to ze poklepujemy sie po pleckach.

Nie wnikam jak inni, ale ja nie mowie ze inne jest be.

Raczej ze na aktywnych monitorach studyjnych mozna z przyjemnoscia sluchac muzyki.

I chodzi mi glownie o to, zeby zdania przeciwne w stylu "monitory studyjne sa do studia i na nich raczej nie da sie sluchac muzyki" znalazly przeciwwage.

Jesli z poklepywaniem sie pojdziemy do klubu to malo kto tam zajzy.

A tu sie od czasu do czasu przewinie watek, ktory moze pare osob zainteresuje.

 

Wszak cale to forum poklepuje sie po pleckach tradycyjnych rozwiazan audio.

 

Trafiłeś:)

 

Właśnie, o to chodzi, że temat jest jakoby do dyskusji na zakładce "stereo", a w treści jakby klubowo...

Cwaniaki i przemytnicy wstrętni:)

 

Ale, ale.

Nie piszcie, że monitory studyjne to nieaudiofilskie rozwiązania i ludziska tutaj tego nie trawią.

Gdybym ja tak "przemycił" niby ogólny wątek o swoich, pewno byłaby niezła sieczka... A tu CISZA:)

 

Bawcie się dobrze!

Już nie przeszkadzam...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"On nie buduje sztucznej przestrzeni"-Jeżeli nie buduje sztucznej to jaką?

A jeżeli wszystkie audiofilskie monitory budują nienaturalną przestrzeń związaną z wieloma błędami natury technicznej typu-źle sparowane głośniki źle zestrojona zwrotnica to cały przemysł audio nas oszukuje!

"W zestawach aktywnych bas można podciągnąć korekcją w zwrotnicy - ten zakres jest regulowany w droższych monitorach bez względu na rodzaj obudowy"-no to teraz zrozumiałem. Chodzi ci o pokrętła od podbijania lub odejmoawnia decybeli w pewnym zakresie częstotliwośći. Mylisz się. W studiu wykonuje się pomiar pomieszczenia i w tor wpina się urządzenie na którym koryguje się charakterystykę kolumny względem pomieszczenia tak aby uzyskać w miarę równe pasmo lub ustawia się odsłuch pod preferencje realizatora. W tym wypadku kolumna sama w sobie nie musi posiadać idealnej charakterystyki częstotliwościowej.

"Po trzecie monitory studyjne roznia sie strojeniem od tradycyjnych kolumn"-nie różnią. Jest tyle samo metod strojenia kolum ilu projektantów.

"Monitorowanie jest przeznaczeniem konstrukcji i projekt doapsowany jest do niej optymalnie.

Do audiofilskiego sluchania trzeba znacznie zmienic charakter urzadzen towarzyszacych"-W wielu niezłych studiach w Polsce stoi sporo kolumn które używa się w domku.

Audiofile mają gorzej bo dostają tylko produkt więc nie ma co porównywać.

Wkleiłem opis techniczny najbardziej chyba popularnego monitora studyjnego na świecie. Zwróćcie proszę uwagę na wykresy charakterystyk.

Kiedyś dowiedziałem się dlaczego jest takie podbicie średnicy. Ano dla tego że o wiele łatwiej zapanować w jakimklowiek pomieszczeniu nad tonami średnimi.

Najwięcej bałaganu wprowadzają najniższe tony i właśnie dla tego potraktowane zostały w tej kolumnie po macoszemu ponieważ realizator sprawdza tylko rytmikę basu a jego wielkość monitoruje głównie za pomoca wykresu na monitorze. Jeżeli odbywa się końcowa część produkcji nagrania, dla sprawdzenia używa się pełnopasmowych głośników.

Co do przestrzeni w tych kolumnach to faktycznie ciężko ją uzyskać, aczkolwiek jak zrobi się dobrze muzykę na Yamachach to zagra wszędzie.

Pozdrawiam.

PS. APS to świetne głośniki i do studia i do domku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to fajnie, ze jest się czym dowartościować - monitor s t u d y j n y, nie jakiś tam audiofilski głośnik

 

a znaczy to tyle, ze w tym studiu siedzi taki ludek przed tymi cudownymi głośniczkami, piwko w reku, szlug wisi u wargi, druga ręka na dupie maryni a jak się omsknie to na suwak jakiś trafi a te monitory to mu tylko przeszkadzają, kupili, słuchać się tego nie da ...

całe szczęście, że dynda mu to wszystko - on i tak wie jak to ma zagrać - w końcu profeska

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu na rynku pro płaci się za produkt odpowiedniej jakości a nie całą otoczkę produktu ,"filozofie dźwięku firmy" itp?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie kup "jamnika". Wyciągasz złe wnioski.

nie wymawiaj imienia "jamnika" na daremno

 

muria - mamel dawno już wyciągnął wnioski, że muzyka ma pomykać z głośnika

a pole? - pole ma być za chałupą, hektary prawdziwej przestrzeni

 

"na rynku pro płaci się za produkt odpowiedniej jakości" - jaja jakieś - profesjonalne końcówi studyjne na TDA7294 np.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Pro jest złe? Domowe audio też jest złe? Nieważne co kupię bo i tak przez pana z papierosem robiącego mastering nic nie usłyszę? Powinienem kupić akordeon?

 

To już nie jest dystans do audio tylko... nie wiem co.

 

Nikt nie twierdzi, że pro audio jest cudowne, ale jeśli można mieć połączone monitory z dopasowanym przez producenta (mniej lub lepiej) wzmacniaczem w środku i martwić się tylko o źródło- to czemu nie? To jest według mnie dystans do audio.

 

Mamel- 5 lat na forum i właśnie takie masz wnioski? Bo to raczej jest nabijanie sobie postów niż krytyka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wymawiaj imienia "jamnika" na daremno

 

muria - mamel dawno już wyciągnął wnioski, że muzyka ma pomykać z głośnika

a pole? - pole ma być za chałupą, hektary prawdziwej przestrzeni

 

"na rynku pro płaci się za produkt odpowiedniej jakości" - jaja jakieś - profesjonalne końcówi studyjne na TDA7294 np.

miałem na myśl raczej coś innego tzn. produkt na rynku pro raczej ma inny marketing . Kto zwraca uwagę na pasmo przetwarzania kupując kolumny do domu? Jak się podoba gra to kupuje a ze studyjnymi sprzętami jest ciut inaczej. Oczywiście imho ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muria zawsze wybieramy pod swoje preferencje. A co by było gdyby wymieszali ci w sklepie kolumny tzw. domowe i pro co byś zrobił, wyszedłbyś bo nie miałbyś jasno określonej granicy?

Pan sprzedawca pokieruje-może się do niczego nie przydać jeżeli wiesz jakiego dźwięku szukasz.

Pozdr

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie nie wymieszaliby mi bo wziąłbym na odsłuchy do domu (gdybym na poważnie planował zakup). A to jakiego szukam dźwięku jest pewnym kompromisem pomiędzy tym co lubię, a tym, jak w rzeczywistości powinno to mniej więcej brzmieć.

Większość wybiera tylko i wyłącznie pod własne odczucia- stąd tak wielka ilość głośników w sklepach z podbitym basem- i takie na początku mogą zabrzmieć lepiej a zacząć wkurzać po jakimś czasie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Pro jest złe? Domowe audio też jest złe? Nieważne co kupię bo i tak przez pana z papierosem robiącego mastering nic nie usłyszę? Powinienem kupić akordeon?

 

To już nie jest dystans do audio tylko... nie wiem co.

 

Nikt nie twierdzi, że pro audio jest cudowne, ale jeśli można mieć połączone monitory z dopasowanym przez producenta (mniej lub lepiej) wzmacniaczem w środku i martwić się tylko o źródło- to czemu nie? To jest według mnie dystans do audio.

 

Mamel- 5 lat na forum i właśnie takie masz wnioski? Bo to raczej jest nabijanie sobie postów niż krytyka.

no to Ci odpowiem - 230 postów przez 10m-cy to lipa, ja pisze od roku i mam 3 tysi - do roboty

akordeonu nie kupuj, musiałby być pro, to kupa kasy a rodzina może wysiłków nie docenić

mój dystans do audio wynika z grubych setek tysiecy złotych przemielonych w sprzęcie, wykonania wielu własnych konstrukcji i ustawicznego wyciągania wniosków z zaobserwowanych spostrzeżeń

na wyrobienie takiej postawy potrzeba ponad trzydziestu lat (mnie było) ale większości userom tego forum, bez obawy, absolutnie to nie grozi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Mamel

W moim przypadku nie bylo zachwytu branza pro i checi przynaleznosci do jakiejs "lepszej" grupy.

Sadze ze wiekszosc ludzi ktorzy tutaj wypowiadaja sie o monitorach aktywnych wybrala je dla tego ze uslyszeli mozliwosci. Blichtr nie wchodzil w ogole w gre.

Jak napisal arwas, potrzeba uzywania dobrego, niepretensjonalnego i niezbyt nobilitujacego rozwiazania decydowala o wyborze.

 

A TDA moze i nie jest w porownaniu z rozwiazaniami konsumenckimi jakims mistrzostwem, ale po tym jak gra calosc nic mnie to nie obchodzi.

Jesli nawet srodek studyjniaka nie jest jakis fascynujacy, to przy dobrym zrodle, wlasnie studyjniak pokazuje pazur. A konsumenciaki czasem sennie popierduja zamiast grac muzyke.

 

 

To ze jakis "profeska" wydaje zle plyty jest dla mnie niewidoczne.

Moj styk z branza pro to plyta wkladana na tacke odtwarzacza.

Jednak w moim systemie zlych plyt jest zaskakujaco mala ilosc, za sprawa aktywnych studyjniakow.

One pewne niaunse zle odtwarzane przez konsumenciaki podaja nieco inaczej i strawniej.

 

Przypominam jednak warunek konieczny - dobre zrodlo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest takie słówko - synergia - to decyduje o wartości naszego systemu -:))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czniać to . . . jak mawia prawdziwy noblista - jadem na ryby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Krzysiek71

Moje odczucia co do monitorów studyjnych (APS) były w pewnym aspekcie odwrotne- źle zrealizowane płyty brzmiały fatalnie, aż ich się nie chciało słuchać- ale wydaje mi się, że jest to cena za znacznie mniejsze ubarwianie muzyki przez sprzęt.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczesliwcy, ktorzy taka synergie znalezli.

Jest dla nich taki "Klub złapanego króliczka".

 

Sadze ze jestem juz bardzo blisko (biorac za wyznacznik wlasne kryteria dzwieku).

W pewnych aspektach jeszcze nie, a w innych juz dawno pelen zdumienia.

 

 

W pewnych etapach budowy nadal nie skonczonego systemu (budowa - brzmi dumnie, a ja podlaczylem AEON do wyjscia regulowanego CD, tyle ze testuje rozne inne polaczenia i preampy) mialem podobne odczucia.

Wreszcie jednak znalazlem polaczenie ktore odwrocilo charakter muzyki z AEON-ow w strone synergii.

I teraz juz wiekszosc plyt brzmi fantastycznie, a zle plyty brzmia poprostu dobrze.

To naprawde jest kwestia zestrojenia toru z monitorem aktywnym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z APS Aeon to jest taki pic, ze nie sa takie wspaniale do miksowania dzwieku w bliskim polu, w tym akurat lepiej wypada mniejszy IO. Generalnie masa ludzi obcykanych w temacie uwaza, ze mimo plaskiej charki glosniki graja "nierowno". Najbardziej cierpi na tym srednica, z powodu zbyt duzego midwoofera. Na pocieszenie mozna dodac tyle, ze niestety wiekszosc 2droznych z midwooferami 8 calowymi ( lub wiekszymi ) sprawia wiecej problemow przy miksowaniu. Dlatego osoby oblatane w temacie miksu wola zdecydowanie mniejsze glosniki, ktore wyposazone w mniejsze midbasy ( 5, 6 cali ) daja mozliwosci lepszej kontroli dzwieku w czasie miksu materialu. Mastering i odsluch domowy to juz inna bajka... Monitory aktywne bliskiego pola teoretycznie oferuja szereg zalet, tyle ze czolowka swiatowa ludzi zajmujacych sie miksem ( i nie tylko miksem ) korzysta glownie z glosnikow pasywnych. Pewnie tez z przyzwyczajenia ale doswiadczenie rowniez odgrywa tutaj duza role. Na czym wiec obecni guru produkcji muzycznej tobia swoje dziela? Najczesciej na klasykach Yamaha NS10s ( czesto z subwooferem ), oraz pasywnych Proac 100 studio, czy Sonics Anima. Pewnie to brzmi dla wielu dosc zaskakujaco, bo to bardziej audiofilskie graty niz typowo studyjne ( nawet Yamaha ns10 byla konstrukcja konsumencka ) ale tak wlasnie jest. Nie chce tutaj rozpoczynac jakiejs wojny co jest lepsze, a co gorsze, pisze tylko na czym ludzie "robia" muzyke, uzywaja takich narzedzi jakie pozwalaja im wykonac swoja prace najlepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje sposoby. U mnie ludzie tworzą grafikę na laptopach 15 calowych- też nie do pomyślenia teoretycznie- a ja sam siedzę na starym CRT 19 calowym- i wolę go od nowych olbrzymów Eizo za kilka tys :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My konsumenci nie mamy doglebnej wiedzy jak sie robi muzyke w studio.

Mamy gotowa plyte i interesuje nas to co z nia sie dzieje dalej.

Ani nie mamy wplywu na produkcje, ani nie jest to nasza domena zainteresowan.

Jest tutaj wielu ludzi ocierajacych sie lub siedzacych w pro, ktorzy przemycaja czasem to i owo.

Ale wiekszosc nas raczej nawet nie musi tego wiedziec.

Informacje o "profesce" wywoluja niepotrzebne kontrowersje.

 

Moje monitory w domu nawet nie sa ustawione wedlug zalecen producenta.

Maja byc zwrocone osiami glosnikow wprost na sluchacza, a sa prawie rownolegle do sciany odsluchowej.

I buduja przestrzen mimo ze pisze sie o nich ze robia to slabo.

Budowa systemu domowego w oprciu o studyjniaki rzadzi sie prawami audiofilskimi a nie profesjonalnymi i niestety proba dyskredytowania konstrukcji na rynek pro do odsluchow w domu jest bezprzedmiotowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Po raz pierwszy w historii ludzkości możesz przenieść chorobę, na którą nie chorujesz, na kogoś, kto został na nią zaszczepiony !!!" u2be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muria, nie wiem jaka tam grafike robicie, ale gdyby wasza praca byla bardziej skupiona na barawach i ich odcieniach to pewnie nikt nie uzywalby 15 calowego ekranu laptopa. Kiedys sporo skanowalem zdjec i nie wyobrazam sobie pracy z fotografiami bez dobrego, skalibrowanego monitora ( choc czesciowo ). Dzis uzywam monitora LCD i w zyciu nie wrocilbym do swojego stareo CRT 19 cali, ktory kiedys wydawal mi sie znakomity.

Poniewaz od dosc dawna intersuje sie produkcja muzyczna, wiec sila rzeczy jestem w tym temacie troche skupiony. Aby sie dowiedziec nowych, potrzebnych rzeczy trzeba siedziec i czytac, to co maja do powiedzenia najlepsi. Temat monitorow Yamahy byl juz tak walkowany, ze ciezko cos nowego tutaj napisac, jednak nadal sa uzywane z uwagi na swoje wlasciwosci. Te glosniki sa tak wrazliwe na zmiany dzwieku, ze nawet najmniejsza korekcja w czasie miksu jest odrazu slyszalna. Oczywiscie maja one szereg wad, jednak mimo tego sa wyspecjalizowanymi narzedziami, dzieki ktorym facet miksujacy nowa plyte doskonale wie jak to "wszystko" poukladac zeby na koncu dobrze brzmialo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do mnie pytanie, ale odpowiem za siebie.

Ile czasu można się oszukiwać?

Kolumna zrobiona na ucho konstruktora ma mi się także podobać - jaka jest na to szansa, że podzielam jego gust?

Czy słucham tej samej muzyki, pod którą stroił zwrotnicę - znam jego gust muzyczny?

Każdy pokój działa jak korektor z ustalonym położeniem suwaków. Czy konstruktor uwzględnił w projekcie to moje niedoskonałe pomieszczenie?

 

System aktywny pozwala dostosować dźwięk do preferencji i pomieszczenia. Do tego pozbycie się zwrotnicy zapewnia bardziej dynamiczny dźwięk, a dynamika odpowiada za możliwość zbliżenia się do dźwięku live. No i nie ma potrzeby bawić się w drogie kable, skoro korekcji dokonujemy na drodze cyfrowej. Czerpanie z doświadczeń pro niesie więcej korzyści niż przysparza bolączek i niedogodności.

 

W rozpowszechnieniu rozwiązań pro staje na przeszkodzie tylko to, że samemu trzeba wziąć odpowiedzialność za zestrojenie całości. Ludzie wolą przeczytać w magazynie, że sprzęt jest "the best", "rekomendowany" lub inny "wybór redakcji" i wolą trwać w błogim uwielbieniu dla swojego wyboru. Do czasu aż nie usłyszą, że ich ulubione płyty mogą wywoływać ciary. Ale to rzadko się zdarza, bo rządzi wszędobylskie "passiv". Ułomna ułuda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.