Jump to content
IGNORED

Najciekawsze tranzystorowe końcówki mocy w przedziale od około 20 do 50 tys. zł.


globtroter1
 Share

Recommended Posts

Celowo nie zaryzykuję „najlepsze”, bo paradoksalnie w tym przedziale cenowym to spore uproszczenie. Wiadomo jak dużo czynników może mieć i tu wpływ na wartościowanie i subiektywne odczucia.

Wysoka (dla większości zwariowana całkiem już, dla wielu zbyt wysoka, dla nielicznych graniczna, a tylko dla wybranych bez znaczenia) cena nie jest tym bardziej wyznacznikiem zadowolenia. Nie determinuje też wyboru samej estetyki brzmienia. Pewnie właśnie w tym szerokim przedziale część z nas zakończy (?!) swoje poszukiwania i będą to dla nas te „najlepsze” wzmacniacze. Które to? Jakie mają zalety, a jakie wady? Co zdecydowało o takim , a nie innym wyborze spośród innych, które braliśmy pod uwagę. Myślę, że może być ciekawie…

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Link to comment
Share on other sites

Guest BlueMax

(Konto usunięte)

Plinius SB-300. Porównywałem z integrami Maca, Pliniusem SA-102, końcówką Ushera, Krellem 400, generalnie sprzętem z niższej półki, 2-3 razy tańszym bo nie miałem pod ręką nic innego. Plinius jak dla mnie jest idealny, ma super bas, dość łagodną górę, jest przejrzysty i szczegółowy przy tym nie męczący i gra naturalnie i prawdziwie. Na żadnym oszustwie nie udało mi się go złapać. Wysteruje wszystko. Jest b. Solidnie zbudowany. Jedyne o czym trzeba pamiętać to że gra zupełnie inaczej niż tańsze końcówki z serii SA - nie ubarwia, nie upiększa, nie ociepla, jest za to przejrzysta i nie ma śladów ospałości. Gram już na niej 3 lata i myślę, że jest najbardziej wartościowym elementem mojego systemu i wokół niej będę go dalej budował.

Link to comment
Share on other sites

w tym przedziale cenowym jak narbadziej należy rozmawiać o brzmieniu, ale skoro to nie jest dla ciebie wyznacznikiem to najprościej będzie jak zajdziesz pierwszego napotkanego po drodze salonu i wybierzesz z zakładanego przedziału cenowego to co ci sie najbardziej podoba wizualnie. Na pewno będzie grało dobrze, albo i lepiej. Bedziesz miał spokój ducha i ciała satysfakcje.

Link to comment
Share on other sites

Niedawno wymienilem monobloki Electrocompaniet AW180 na koncowke mocy Accuphase P1000. Roznica ogromna na plus: spoooro wierniejsze oddanie palety barw, wyrazniejsze tranasjenty, sporo dokladniejsze odwzorowanie zrodel pozornych z poglosami i ich prawidlowym wolumenem, ogolnie wiecej muzyki bez znieksztalcen.

 

Bez problemu steruje az do 1 Ohma (oddaje wtedy 1000 Watow).

 

pozdr

slvn

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

ianZ

 

>najprościej będzie jak zajdziesz pierwszego napotkanego po drodze salonu i

>wybierzesz z zakładanego przedziału cenowego to co ci sie najbardziej podoba wizualnie. Na pewno

>będzie grało dobrze, albo i lepiej.

 

 

Zdecydowanie nie polecam powyzszej metody. Wbrew pozorom na podanym poziomie cenowym roznice w brzmieniu roznych klockow sa ogromne i bez odsluchu mozna sobie niezle strzelic w kolano.

 

pozdr

slvn

Link to comment
Share on other sites

ianZ,

Trochę opatrznie rozumiesz sens wstępnego założenia.Właśnie o brzmienie i jego subiektywny opis tu chodzi.

 

Stąd moja prośba do wszystkich, by nie tylko wyliczać, ale i trochę szerzej pisać o zaletach i wadach, również w odniesieniu do innch urządzeń. Zdjęcia oczywiście mile widziane.

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Link to comment
Share on other sites

>Wbrew pozorom na podanym poziomie cenowym roznice w

>brzmieniu roznych klockow sa ogromne i bez odsluchu mozna sobie niezle strzelic w kolano.

 

Dokładnie tak.

A wynika to z tego, że zbudowanie dobrego , neutralnie grającego wzmacniacza wcale nie jest bardzo kosztowne. Producenci więc powyżej pewnej ceny celowo kształtują brzmienie swoich wzmacniaczy aby odróżnić się od konkurencji. I dlatego można się mocno zdziwić jak bardzo różnią się brzmieniem wzmacniacze, a im droższe tym coraz bardziej .......

 

Ja jestem zwolennikiem końcówki mocy Bryston 4B SST. Konstrukcja obecna na rynku już od ponad 20 lat. To taki drut ze wzmocnieniem który napędzi większość kolumn. I niczego nie zniekształca i nie koloruje. Ze względu na swoją prawdomówność nie każdemu przypadnie do gustu.

Ale jak ktoś lubi koloryzowanie do wystarczy podłączyć dobry lampowy przedwzmacniacz i mamy śliczne kolory oraz tranzystorową kontrolę.

 

TUX

Link to comment
Share on other sites

PS. A nawet zaczynam się przychylać do filozofii Accu. Czyli pre powinno być przejrzyste a barwa na końcówce z właściwego podania muzyki z CD:) Czy słuchał ktoś lepszego pre od Accu C-2810? A lampy na końcówkach mocy to chyba nie ta droga. Ale może się mylę.

Link to comment
Share on other sites

> Pre lampowe i tranzystor AB to nie wszystko. Nie będzie właściwej barwy akustycznych instrumentów.

 

Oczywiście, że nie będzie właściwej barwy bo każda lampa koloryzuje. Ale niektórym to się podoba.

Ja jeszcze dwa lata temu byłem zdecydowanym przeciwnikiem lamp, ale obecnie uważam, że warto mieć dobry pre lampowy który podłącza się raz na tydzień przy specjalnej okazji.

 

TUX

Link to comment
Share on other sites

> To klasie AB dużo brakuje,

 

Fascynację klasą A mam już dawno za sobą. Wszystko zależy od kolumn. Gdy miałem kolumny mające problem z barwą to wtedy potrzebny był wzmak dodający barwy i takim okazał się wzmak pracujący w klasie A. Potem zmieniłem kolumny na grające ładna barwą i okazało się, że klasa A nie jest do niczego potrzebna. Ale sprawa jest bardziej złożona. Bo nie każdy wzmak w klasie A pobarwia. Zwyczajnie wzmacniacze dzielą się na te grające neutralnie i podbarwiające. Neutralne brzmienie można spotkać zarówno w klasie A jak i AB , ale po co kupować klasę A skoro się grzeje ?

 

TUX

Link to comment
Share on other sites

Guest BlueMax

(Konto usunięte)

globtroter1, 1 Kwi 2010, 11:17

 

> Zdjęcia oczywiście mile widziane.

 

we, 1 Kwi 2010, 11:29

 

> Czy możecie od razu pisać kwoty?, też się powoli rozglądam za końcówką.

 

Co do ceny to w USA SB-300 kosztowała $7395, w NZ $9480, u nas coś koło 30 kzł, ale była dostępna w Audio Systemie tylko teoretycznie. Teraz Plinius ma w ofercie model SB-301, który różni się od SB-300 głównie obudową. Przypomniałem sobie, że miałem jeszcze w domu SimAudio I-7 w trakcie wybierania wzmacniacza. Najtrudniejsze kolumny, jakie podłączałem do Pliniusa to Totem Wind, z którymi nie miał żadnego problemu, choć jak słyszałem (niestety nie słuchałem) lepiej dźwiękowo dogadały się z monoblokami Maca MC 501.

 

Przychylam się do opinii Arka67, również uważam, że właściwa barwa powinna pochodzić od źródła, a pre i końcówka powinny być jak najbardziej przezroczyste i nie wnoszące nic od siebie. Co do klasy A/AB to tak jak pisze TUX, wszystko jest płynne. Poza tym granice klas też są umowne i zależą po prostu od ustawienia prądu podkładu. Plinius SB300 jest teoretycznie w klasie AB, ale ma b. wysoki prąd podkładu (640mA / 120mV), grzeje się niewiele mniej niż SA-102 i dużą część mocy oddaje w klasie A.

post-8669-100008185 1270125089_thumb.jpg

post-8669-100008186 1270125089_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem fascynacje klasa A, ale ja zmienilem monobloki ktore pracowaly w klasie A (Electrocompaniet AW180) na koncowke pracujaca w kl. AB (Accu P1000) i ten w AB gra czysciej i ma precyzyjniejsza gore pasma od monoblokow, a i muzyke powazna przyjemniej sie na nim slucha. O wydajnosci pradowej, dynamice i rozciagnieciu pasma nie wspomne, bo tutaj AB zamiata klase A w przedbiegach.

 

Tak wynika z mojego doswiadczenia, aczkolwiek byc moze Accu A65 (klasa A) zagra jeszcze lepiej, ale to pewnie w biampingu... ; )

 

pozdr

slvn

Link to comment
Share on other sites

Barwa to nie wszystko, to tylko efekt składanki:

- spójność czasowa i fazowa

- dynamika w makro i mikro

- szybkość w całej skali

- przestrzenność

- mikroinformacja

 

Ważny jest też wpływ głośności na powyższe efekty: dobrych rzeczy można słuchać głośno! :-)

Kiepskich nie powinno się chcieć słuchać w ogóle

 

wesołych!

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Link to comment
Share on other sites

Na początek z braku czasu przeniosę i tu częściowo mój inny wpis.

 

ModWright KWA150 (cena około 20 kzł), - więc w "dolnym" przedziałe. Miałem okazję posluchać tej fajnej końcówki w salonie, a poźniej u siebie w domowym systemie przez kilka godzin.

 

Porownywałem go bezpośrednio z Passem X 250 (podobna cena 6000 USD, ciągle moja bazowa końcówka), oraz pośrednio z końcówką VTL ST 150 (lampa 150W), który gościł w tym czasie u mnie przez dwa tygodnie i słuchałem go jeszcze dzień wcześniej.

 

Z zewnątrz ModWright KWA150 przypomina trochę Passa. Aluminiowa solidna obudowa, niebieskie (mało skromne podswietlenia i logo ). Grzeje się jeszcze bardziej. Z dźwiekiem jest jednak już inaczej.

 

W porównaniu do X250 dźwięk był mniejszy (150W kontra 250W?), a skraje pasma lekko ograniczone, zwłascza na dole skali, gdzie Pass nie żałuje energii. Wzmacniacz grał bardziej średnicą (wcale nie ocieploną). To właśnie tu moje wrażenia były ambiwalentne - wydawało się, że mikrodynamika i przejrzystość jest ciut lepsza, choć nie wykluczam, że to właśnie skutek wspomnianych skrajów pasma i skupienia słuchu na innym zakresie. Tak czy owak w średnicy coś dobrego się działo. Nie była to jednak średnica ciepłych lampowców. Dźwiek był perlisty - delikatny i gładki, spokojny choć dość przejrzysty. Owszem przypominał lampę, ale nie stereotypową i ciepłą - najbardziej?! - właśnie VTL ST 150, którego jak wspomnialem sluchalem wczaśniej i gdyby nie pewna stanowczość VTL na przełomie średnicy i wysokich, powiedziałbym, że to jedna i ta sama szkoła dźwieku.

W czasie odsłuchu utraciłem tez trochę znaną mi namacalność i przestrzeń, pewnie ze wzgłedu na mniejsze ogólne nasycenie całego pasma i skalę dźwięku. Wzmacniacz skupial sie bardziej na poprawnej głębi. Stereofonia, choć mniej ograniczona niż podczs odsłuchu w salonie (kolumny,CD?), tu również trochę odstawała od moich przyzwyczajeń.

 

Tak było na IC Cardas GR. Po zamianie na wysoki model IC Zu Audio (srebro), dźwięk zyskał na przejrzystości i rozdzelczości. Stało sie to jednak (dość stereotypowo) kosztem dalszego spadku nasycenia, basu i masy. Poprawiła sie za to przestrzeń, choć wielkość calej sceny uległa dalszemu zmniejszeniu. Wzmacniacz z perlistego, delikatnego i gładkiego stał się "jakiś" - zyskał charakter. I choć to brzmienie nie odpowiadało moim osobistym wyobrażeniom jeszcze bardziej, to stało sie po prostu ciekawsze.

 

Podsumowując to bardzo ciekawa końcówka tranzystorowa(!). Dla mnie swym charakterem rzeczywiście przypomina niektóre gładkie lampowce. Tylko częściowo powiela ich wady, czym wyróżnia sie w wielu wypadkach od obydwu topologii.Stonowi doskonałą alternatywę eksploatacyjną dla wielu lampowców. W mojej opinii może również zadziałać jak balsam na systemy tranzystorowe podkreślające skraje pasma. Bdb stosunek cena /jakość.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Link to comment
Share on other sites

Jak ma byc prawdziwy tranzystor to nie powinno zabraknać tutaj Krella, majac 10 tys EUR mozna juz zaszaleć, jak ktos ma wymagajace pelnopasmowe kolumny i ponad 50m2 do naglosnienia fajna powinna byc parka EVO-600, natomiast do 30m2 tylko set 300B ;-)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Guest BlueMax

(Konto usunięte)

we, 1 Kwi 2010, 15:39

 

 

>końcówek pliniusa nawet mniej jak na lekarstwo, i ceny też jak z prywatnej kliniki ;-)

 

Co do jednego i drugiego: na naszym podwórku. Nawet w UE można coś wyhaczyć, również nowe urządzenia (Niemcy, UK, Hiszpania), nie trzeba szukać aż w NZ ;) A najbliższy dealer w Czechach :)

 

Ps. Fajnie, że powstał ten wątek - jestem fanem stereofonicznych końcówek mocy!

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś chce mieć super dźwięk z AB do rozrywki to od razu polecam dwa w jednym. Miałem u siebie Adam Audio Classic Column mk.III wersja aktywna. Za 30.000 pln jest Hi-End i niezła jazda. Gra to lepiej niż te same kolumny (pasywne) i Accu P-1000. No czóż ale nie ma tych "smaczków" niezbędnych chociażby do odtwarzania piana solo.

Link to comment
Share on other sites

BlueMax

 

Nowego pliniusa to mogę mieć w dobrej cenie stąd

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) mieszkam w uk to wiesz, ale cena nowego za wysoka jak dla mnie, wolę więcej zainwestować w dzieci a sprzet kupić 2 letni, na przykład.

 

Fajny temat zgadza się, jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.