Skocz do zawartości
IGNORED

Szukamy najlepszego cyfrowego transportu - czytnika plików cyfrowych.


gutekbull

Rekomendowane odpowiedzi

Podaj więc sposób, który jednoznacznie wykaże, że player HDD jest bit-perfect , ale bez odsyłania

do Forum lub googla. Wszyscy o tym rozmawiają, a w sumie zero praktycznej porady ...

Mimo najszczerszych chęci nie podam, bo nie znam innych łatwych sposobów. W moim przypadku zmiana głośności ze 100% na 99% powodowała to, ze dekoder w ampli przestawał dekodować DTS a z głośników zaczynał się wydobywać szum. Czyli niewielka zmiana wartości próbek miała juz dla dekodera decydujące znaczenie. I nie zawracałem sobie szczerze mówiąc tym więcej głowy, bo jak to mówią - mniej wiesz, śpisz spokojniej ;) Tak sobie teraz pomyślałem, że gdyby wykorzystać wejście optyczne w karcie dźwiękowej komputera można by podać na to wejście sygnały z różnych transportów, nagrać i porównać wynikowy plik wav z plikiem wzorcowym. Tylko że takie porównanie niczego w sumie nie udowodni, bo to przecież TYLKO komputer i wedle wszystkich założeń na temat jego niedoskonałości sam może mieć duży wpływ na końcowy rezultat pomiarów. Tu by był potrzebny sprzęt laboratoryjny, żeby pomierzyć to obiektywnie bo na słuch nie widzę takiej możliwości. Oscylopskopu z pracy nie przyniosę a zwykłym miernikiem niczego sensownego się nie zmierzy.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

i tu jest ta cała magia ;) Gdyby wszystko racjonalnie wytłumaczyć zniknęłaby ta cała otoczka ;)

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Nie ma żadnej magii. Jest parę podstawowych warunków, które musi spełnić transport cyfrowy. Bit-perfect jest warunkiem absolutnie podstawowym. Prócz tego mamy mnóstwo mitów, audiofilskich przesądów i innych wyobrażeń, wynikających z podatności na sugestie, braku krytycyzmu wobec cudzych opinii, zwykłej niewiedzy i tym podobnych czynników.

 

Efekty: jak widać na forum. "Wpływ na dźwięk" ma praktycznie wszystko, włącznie z kolorem przewodu SPDIF, fazą księżyca i odległością do najbliższego kościoła. "Ewidentne zmiany" od razu słyszą żony (najlepiej te znajdujące się dwa pokoje dalej), matki i kochanki. "Grają" transporty, kable, piegi na ścianach i płytki pod gniazdami. I to grają tym wyraźniej, im więcej kosztują.

 

Szkoda tylko, że brak jakoś wyników testów potwierdzających owe "ewidentne różnice".

Efekty: jak widać na forum. "Wpływ na dźwięk" ma praktycznie wszystko, włącznie z kolorem przewodu SPDIF, fazą księżyca i odległością do najbliższego kościoła. "Ewidentne zmiany" od razu słyszą żony (najlepiej te znajdujące się dwa pokoje dalej), matki i kochanki. "Grają" transporty, kable, piegi na ścianach i płytki pod gniazdami. I to grają tym wyraźniej, im więcej kosztują.

Ja już tu gdzieś na forum wyczytałem, że pewien użytkownik słyszał różnice w dźwięku podczas różnej wilgotności powietrza w pomieszczeniu odsłuchowym na skutek zmiany prędkości rozchodzenia się fal dźwiękowych w powietrzu.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Ktoś chętny do odpowiedzi ?

 

Wszyscy mają bit-perfect, a nik nie wie skąd to wie ? :)

 

Test na bit perfect jest prosty.

Można podać sygnał DTS na amplituner jak było opisane powyżej. Jeśli pojawia się dźwięk to znaczy, że mamy bit perfect. Jeśli szum to znaczy, że dekoder nie może rozpoznać sygnału = sygnał nie jest bit perfect.

 

Metoda druga to:

- ripujemy dowolny utwór z CD i zapisujemy go w *wave na twardym dysku.

- tą samą płytę wkładamy do playera CD i nagrywamy sygnał via karta dźwiękowa na twardym dysku. Wystarczy dowolny edytor dźwięku a zapis prowadzimy w 16bit 44.1kHz Zalecam połączenie po optyku (eliminujemy ewentualne pętle masy).

- mamy teraz na twardym dysku dwa pliki

a) plik zripowany

b) plik nagrany po łączu cyfrowym z playera CD/DVD

- zanim dokonamy porównania plików trzeba usunąć ciszę cyfrową z początku i końca naszych plików. EAC zrobi to automatycznie narzędzia -> edytuj plik wave -> przetwarzanie ogólne -> usuń -> ciszę na początku i końcu. Zapisujemy wynik jako wave.

- w programie EAC jest opcja porównaj pliki wave. Nasze pliki z usuniętą ciszą ładujemy do porównania. Jeśli pliki będą różne to w oknie wynikowym pokaże się stosowna informacja.

 

Metoda trzecia

- ripujemy utwór z CD i zapisujemy na twardym dysku jako wave

- nagrywamy ten sam utwór z CD via karta dźwiękowa na dysk twardy. Dowolny edytor dźwiękowy z opcją przechwytu 16bit 44.1kHz.

- ładujemy nasze dwa pliki do dowolnego sekwencera.

- wyrównujemy nasze dwa pliki względem siebie. Synchronizujemy owe pliki tak, by były odtwarzane równocześnie idealnie (co do jednego sampla) równo.

- w jednym pliku zmieniamy fazę (każdy sekwencer to potrafi)

- dwa identyczne sygnały ze zmienioną fazą po zsumowaniu dają ciszę cyfrową = absolutnie brak dźwięku na wyjściu. Jeśli pliki są różne to po zsumowaniu dwóch plików z przeciwfazie otrzymamy sygnał różnicowy. Na wyjściu pojawi się sygnał o jaki różnią się owe dwa pliki

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Sposób nr. 1 wydaje się najprostszy, ale czy są jakieś wymagania co do materiału -

16, 20, 24 bity , wielokanałowe, czy stereo ?

 

Czy ktoś ma zastrzeżenia co do tej metody ???

Sposób nr. 1 wydaje się najprostszy, ale czy są jakieś wymagania co do materiału -

16, 20, 24 bity , wielokanałowe, czy stereo ?

 

Czy ktoś ma zastrzeżenia co do tej metody ???

Użyj wave'a zrobionego z płyty CD-DTS, najprawdopodobniej będzie to DTS 5.1 bo nie widziałem jeszcze płyty CD-DTS z dźwiękiem stereo - nie miałoby wtedy sensu kodowanie w DTS. Ja miałem płytę Jean Michel Jarre - Aero DTS i z niej zripowałem programem EAC do wave'ów. Z wave przekonwertowałem do flac. Wiadomo, ze miały one próbkowanie 44,1 kHz 16bit, bo były ripowane z płyty CD.

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Akurat POLICE i STING wydane w formie DTS CD są 20 i 24 bitowe, ale to zapewne nie zaszkodzi :)

 

Dziwny jest jedynie raport z EAC-a :

 

Plik sprawozdania ze zgrywania programem EAC z 26. Lipca 2011, 19:43 dla płyty

Police / Every Breath You Take (DTS)

 

Użyty napęd: HL-DT-STDVDRAM GSA-E10L Adapter: 4 ID: 0

Tryb odczytu: Pewny BEZ C2, z dokładnym strumieniem, BEZ wyłączenia buforowania

Wspólna dla odczytu/zapisu korekta położenia: 0

Nadczytywanie w obszarach LeadIn i LeadOut : Nie

 

Użyty format wyjściowy: Wewnętrzne procedury WAV

44.100 Hz; 16 Bit; Stereo

 

Na płycie jest 24 bit, więc niby co, EAC dokonał jakiejś korekty ???

Player nie wyświetla takich informacji - jak więc nabrać pewności ???

Akurat POLICE i STING wydane w formie DTS CD są 20 i 24 bitowe, ale to zapewne nie zaszkodzi :)

 

Dziwny jest jedynie raport z EAC-a :

 

Plik sprawozdania ze zgrywania programem EAC z 26. Lipca 2011, 19:43 dla płyty

Police / Every Breath You Take (DTS)

 

Użyty napęd: HL-DT-STDVDRAM GSA-E10L Adapter: 4 ID: 0

Tryb odczytu: Pewny BEZ C2, z dokładnym strumieniem, BEZ wyłączenia buforowania

Wspólna dla odczytu/zapisu korekta położenia: 0

Nadczytywanie w obszarach LeadIn i LeadOut : Nie

 

Użyty format wyjściowy: Wewnętrzne procedury WAV

44.100 Hz; 16 Bit; Stereo

 

Na płycie jest 24 bit, więc niby co, EAC dokonał jakiejś korekty ???

Player nie wyświetla takich informacji - jak więc nabrać pewności ???

Nie ma w tym absolutnie nic dziwnego :) po zdekodowaniu przez amplituner sygnał który idzie na poszczególne kanały może mieć większą głebię bitową niż te 16 bit. Natomiast na płycie zapis jest wciąż 16-to bitowy, bo na więcej nie pozwala specyfikacja samej płytki CD. Właśnie po to ktoś wpadł na pomysł, żeby skompresować kilka kanałów za pomocą DTS, ale trzeba mieć na uwadze, że sama kompresja DTS nie jest bezstratna... Zwykła płyta to tylko 16 bit, 44,1kHz. Istnieje coś takiego jak HDCD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ale to jeszcze inny "patent"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kolumny frontowe: Heco Celan XT701, Wzmacniacz: Yamaha AX900 - pracuje jako końcówka mocy, Amplituner: Marantz SR7010, Transport: Squeezebox Classic, Media player: Zidoo Z1000 Pro, FireTV 4K Max 2Gen, Subwoofer: 2x Velodyne EQ-MAX12, Projektor: JVC DLA-X90R, Kolumny efektowe w konfiguracji 7.2.4: satelity 2×Quadral TSA300 (centralny) 4×Quadral TSA500 (surround) 4×Quadral TSA300 (atmos).

Dzięki za odpowiedzi .

 

ROZUMIEM, że NIKT z WAS nie zgłasza zastrzeżeń do tak przeprowadzonego badania na BIT PERFECT ?

 

Sposób z płytą (nagraniem) CD DTS jest wystarczająco wiarygodny aby urządzenie było BIT PERFECT ?

Sposób z płytą (nagraniem) CD DTS jest wystarczająco wiarygodny aby urządzenie było BIT PERFECT ?

 

tak

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

No, to za 799 pln. mamy świetne urządzenie :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czyta chyba wszystko ( z dysku, z sieci i z podłączonego napędu CD/DVD/BD, pendrive-a )

 

Dużą zaletą jest czytanie ISO BD wraz z menu, dźwiękiem HD-Audio bitstream i trybem 24p.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Popcorn a-210 nie jest lepszy?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ma wyjście cyfrowe COAX i metalową obudowę, ciekawe tylko czy jest bit perfect?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Odtwarzanie obrazów ISO płyt BluRay z uproszczoną nawigacją (bez menu płyty), brak złącza SATA do podłączenia zew. napędu, brak kieszeni do szybkiej wymiany HDD ze zbiorami ...

Odtwarzanie obrazów ISO płyt BluRay z uproszczoną nawigacją (bez menu płyty), brak złącza SATA do podłączenia zew. napędu, brak kieszeni do szybkiej wymiany HDD ze zbiorami ...

 

Kwestia wyboru...osobiście wolę metalową obudowę i wyjście COAX.

 

Spotkałem się z tekstem, że mają pojawić się media playery z XMBC, wiecie może kiedy to nastąpi?

Pojawiło się coś takiego :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pro-Ject Media Box S. Z opisu wynika,że nie wspiera FLAC ?!!! Tylko MP3, WMA i AAC. Ma wyjscie na zewn. DAC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-22301-0-32606900-1312302077_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Oni rzekli: Panie, tu są dwa miecze. Odpowiedział im: Wystarczy." (Łk 22, 38)

"Lecz teraz - mówił dalej - kto ma trzos, niech go weźmie; tak samo torbę; a kto nie ma, niech sprzeda swój płaszcz i kupi miecz!" (Łk 22, 36)

Ja posiadam DUNE BD prime 3.0.

Wybrałem go po wielu analizach i testach.

Zalety:

Odtwarza pełne Bluray z pełnym menu płyty

Przetwornik 24/192

Wejście sata

Pasywne chłodzenie (wogóle nie słychać go jak jest włączony

Napęd BluRay

Posiada wyjście Coax i optyczne

Wyświetlacz (mały ale mi wystarcza by włączyć muzyke bez włączania TV)

Nie wiem czy jest Bitperfect ale po podłączeniu DACa NOSTROMO 3 przez COAX dźwięk jest bardzo dobry

Jak dla mnie idealne urządzenie jako transport plików audio

Wadą jest jedynie cena ok.1100zł ale uważam, że warto wydać te pieniądze

Po wprowadzeniu ostatniego firmware do playera OPPO-93 ( 495$ ) to niechybnie on jest

wart zainteresowania - CD/DVD/DVD-Audio/SACD/wszystko z HDD. Mod regionalny to 60$ i mamy wszystko

na fajnym poziomie. Transport z USA poprzez DOMA lub POL-AMER ... śmieszne koszta.

wiem że kilka osób czeka na DENONa DNP-720AE . Własnie dopadłem jego specifikacje i niestety porównywanie do Marantz NA-7004 jest błędem.

Denon niema żadnych wejśc cyfrowych ( jeżeli nie liczyć USB typu A na płycie czołowej ) tym samym jako DAC niema zastosowania. Tylko LAN i WLAN.

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Denon niema żadnych wejśc cyfrowych ( jeżeli nie liczyć USB typu A na płycie czołowej ) tym samym jako DAC niema zastosowania. Tylko LAN i WLAN.

Temat jest akurat o "najlepszym transporcie" więc wszystko się zgadza ;)

Należałoby zdefiniować termin bit perfect, a przede wszystkim określić jasną procedurę testową, która

wykaże w 100%. że dany transport jest BIT-PERFECT, bo bez tego ani rusz...

Nagrywasz plik DTS na CD-audio - jeśli player nie jest bitperfect to amplituner nie zagra tylko będzie cyfrowy szum (oczywiście player musi być cyfrowo podłączony do ampli).

No, to za cenę w okolicach 500 pln. pojawiło się ciekawe urządzenie (ze względu na wyświetlacz i prostą nawigację bez TV)

Wyjście COAX i dużo dodatkowych funkcji i możliwości. Dysk ładowany do szufladki, więc zmiana repertuaru nie jest uciążliwa.

Poza tym sieć jak i inne udogodnienia. Może ktoś posiada i podzieli się wrażeniami. Logo producenta jest wytłoczone na obudowie. :)

Model TP-01

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Tubatoon

(Konto usunięte)

Obserwuję ten temat, gdyż być może zakupię w przyszłości transport cyfrowy, ale już teraz mogę powiedzieć:

Jakiekolwiek urządzenie, które nie oferuje odtwarzania "gapless" odpada u mnie w przedbiegach, Jak można słuchać "The Dark Side of the Moon" z przerwami???!!!???

Zgadza się. Jest to wada 99 % tego typu urzadzeń. Moim zdaniem lepiej korzystać z laptopa i róznych urządzeń peryferyjnych (poprawiaczy) lub jeśli ktoś ma zdolności ku temu samemu złozyć urządzenie.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

No, to za cenę w okolicach 500 pln. pojawiło się ciekawe urządzenie (ze względu na wyświetlacz i prostą nawigację bez TV)

Wyjście COAX i dużo dodatkowych funkcji i możliwości. Dysk ładowany do szufladki, więc zmiana repertuaru nie jest uciążliwa.

Poza tym sieć jak i inne udogodnienia. Może ktoś posiada i podzieli się wrażeniami. Logo producenta jest wytłoczone na obudowie. :)

Model TP-01

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ale jakie logo bo cos nie łapie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jest jeszcze jeden argument za kupowaniem audio-systemów: w przypadku ewentualnego rozwodu rzadko się go traci na rzecz partnera: jacht przepadnie, dom przepadnie, dzieło sztuki przepadnie, prawa rodzicielskie przepadną - ale sprzęt na pewno będzie ci towarzyszył na nowej drodze życia. Nawet lichwiarz powinien to docenić.

Nagrywasz plik DTS na CD-audio - jeśli player nie jest bitperfect to amplituner nie zagra tylko będzie cyfrowy szum (oczywiście player musi być cyfrowo podłączony do ampli).

hej

chyba nie doczytałem a jak tą operację przeprowadzić dla odtwarzacza cyfrowego żeby stwierdzić czy jest bit perfect ???

typu popcorn, egreat itp. ???

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.