Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki dobry wzmacniacz słuchawkowy na tranzystorach po holdegronie


nikifor

Rekomendowane odpowiedzi

Wrzucam PDF'y. Jak Wam się to widzi ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie źle, nie źle.

Pięęękna dwustronna płytka.

 

Ja bym zmienił ścieżkę od R25 do Q9 i Q10, lepiej częściowo puścić ją po bottonie, teraz to ona praktycznie przecina warstwę top, czyli masę.

 

Podobnie ścieżka od R18 do Q3 i Q4, tnie masę pozostawiając jej tylko cieniutkie połączenie w jednym miejscu - koło bazy Q3.

Przez takie niedopatrzenie można mieć niepotrzebnie wielkie problemy ze stabilnością układu.

 

Możesz zamienić połączenia na R7 i R8 tak, że będziesz miał oba gniazda wyjściowe obok siebie, to umożliwi zastosowanie złącza identycznego jak na zasilaniu. Zawsze to jedna taśma przewodów, a nie dwie.

 

Proponuję nie rezygnować również z bezpieczników polimerowych na wejściu zasilania.

Czy przewidujesz jakieś otwory / pady do umocowania radiatorów?, radiatory proponuję zastosować wyraźnie większe niż w oryginale - tam grzeją się dość mocno.

 

W tym projekcie część zasilająca i końcówki mocy oddzielone są od części op-ampów nacięciem masy (warstwy top), to pomysł rodem z oryginału, ale zauważ, że tu lokalizacja nacięcia jest różna w stosunku do obu kanałów. Można nad tym popracować lub całkowicie usunąć to nacięcie, pozostawić tam warstwę miedzi.

 

Jeśli chcesz minimalistycznie to możesz również zrezygnować z jednego z helitrimów, PR1 lub PR2. Jeśli zostanie jeden to właśnie nim doregulujesz zasilanie do drugiej, nieregulowanej gałęzi zasilacza.

 

Teraz pytanie:

- Jaki jest sens stosowania oddzielnych op-ampów w tej konfiguracji?, napięć zasilających i tak oddzielnie na nich nie wyregulujesz, a jak widzę, nie stosujesz również załączanych do + zasilania pinów 1 i 8.

 

Mimo, że to nie jest płytka dla mnie, nie uwzględnia mianowicie zakładanych przeze mnie zmian i rozbudowy układu to podoba mi się.

Podoba mi się, bo nawiązuje do oryginału i posiada wylewkę masy.

Blisko, blisko, jeszcze tylko parę poprawek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dipswitche do podbicia wzmocnienia jak w oryginale (sześć dodatkowych elementów, niech zostaną). Aktualnie nie ma miejsca na potencjometr. Możemy pomyśleć nad konfiguracją pcb główna + odłamywana z zabezpieczeniem + odłamywana z potencjometrem i gniazdem. Tylko po co ta ostatnia skoro można te elementy zamontować na panelu ?

 

Co do ścieżek sygnału z wyjścia WO na końcówkę, mogę zamienić je kanałami, wtedy długości powinny się wyrównać.

 

Robertinus

 

Nie przewiduję otworów do mocowania radiatorów, będą typu HS-115 (TME)i są dość stabilne na pcb. Dodatkowo istnieje możliwość zastosowania innego typu.

 

Dwa oddzielne WO, ponieważ tak było ustalone, poza tym mają "osobne zasilania" po rezystorach. Kto zechce może sobie złączyć piny 1, 7 i 8 i odsłuchać lub dolutować potencjometr i wyregulować dokładnie offset jak w datasheet OPA228. Nie aplikuję tego na pcb ze względu na mnogość wzmacniaczy operacyjnych.

 

Co do zaproponowanych zmian, spróbuję uwzględnić Twoje propozycje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest jak masa zasilacza nie łączy z masą reszty układu na całej powierzchni wylewki masy tylko w jednym punkcie. Celowo tak zrobiono w oryginale, przecież mogli by polecieć po bandzie i nie trudzić się z robieniem przerw w wylewce. Przy całościowej wylewce może pojawić się brum, miałem kiedyś taki problem i była to ewidentnie wina połączenia masy.

Z tymi ścieżkami to zrób tak jak napisałem wcześniej - jedź po bottomie tyle ile się da i później tylko przelotki. W oryginale jest identycznie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nareszcie mamy jakiś konkretny projekt pcb to pomału zaczynamy bo potrzeba mi na gwałt bardzo mocnego wzmacniacza,do 300o,ów i 600omów takie mam słuchawki niestety a holdegron,na nich nie wyrabia i to słychać brakiem impaktu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo, że to nie jest płytka dla mnie, nie uwzględnia mianowicie zakładanych przeze mnie zmian i rozbudowy układu to podoba mi się.

 

Chodzi Ci o prestabilizację, czy coś jeszcze ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o prestabilizację, czy coś jeszcze ?

Tak, o prestabilizację, o zabezpieczenie przed DC na wyjściu, o funkcję pre-amp i automatyczną zmianę wzmocnienia, być może też o zmianę charakterystyki przełącznikiem na panelu - piny 1 i 8 dołączane do + zasilania.

Generalnie zastanawiam się czy nie umieścić wszystkiego, włącznie z potencjometrem głośności i gniazdami słuchawkowymi na jednej płytce.

 

Najważniejszy jest dobry, właściwy i przemyślany schemat, to on dyktuje resztę prac i to od niego będę chciał zadbać na początek.

Teraz jednak nie mam na to czasu, robię pilny projekt w AutoCadzie, mam tu babraniny na kilka dni.

-------------------------------------------------------------------------

 

Co do projektu, który przedstawiłeś to proponuję umieścić dodatkowe rezystory w szeregu z helitrimami regulacji napięć - regulacja będzie precyzyjniejsza i nie będzie niebezpieczeństwa skręcenia jednego z napięć do zbyt niskiej wartości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że wywaliłem switche podbijania wzmocnienia, jest to wg. mnie zbędny bajer, a stosując OPA228 wzmocnienie to minimum x5, w oryginale najwyższe to chyba x3,15 ? w lovely cube na www.head-fi.org też je wywalali.

 

Zabezpieczenie dc będzie na odłamywanej pcb, proponuję ten projekt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że wywaliłem switche podbijania wzmocnienia, jest to wg. mnie zbędny bajer, a stosując OPA228 wzmocnienie to minimum x5, w oryginale najwyższe to chyba x3,15 ? w lovely cube na www.head-fi.org też je wywalali.

 

Zabezpieczenie dc będzie na odłamywanej pcb, proponuję ten projekt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ze wzmocnieniem OPA228 lub 2228 można swobodnie zejść niżej, trzeba tylko stosować dobrze filtrowane zasilanie. Ja to praktykuję u siebie - nie ma problemu.

Ten układ zabezpieczenia przed DC moim zdaniem jest zbyt skomplikowany, bardziej niż cały ten wzmak. Mam sprawdzony przez setki, jak nie tysiące osób układ z Soha - nigdy nie zawiódł.

Ktoś wcześniej nawet wklejał jego schemat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam skomplikowany ;) jeden scalak, sześć tranów i trochę drobnicy. Ten układ chwyta od bardzo niskich wartości offsetu, nie sumuje go, opóźnia załączanie i odcina słuchawki zaraz po wyłączeniu. Skoro mamy już pcb dwustronne to spokojnie zmieścimy się na wąskim skrawku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szczegóły bym zmienił >> rysunki.

Zapytam jeszcze: po co takie duże kondy przy diodach w mostku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-1494-0-81924700-1312148327_thumb.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ są to kondy X2 na AC ? tu też są takie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam skomplikowany ;) jeden scalak, sześć tranów i trochę drobnicy. Ten układ chwyta od bardzo niskich wartości offsetu, nie sumuje go, opóźnia załączanie i odcina słuchawki zaraz po wyłączeniu. Skoro mamy już pcb dwustronne to spokojnie zmieścimy się na wąskim skrawku.

W sumie to całkiem fajna konstrukcja, można pomyśleć.

 

 

Ahaja,

Switch przy rezystorach sprzężenia faktycznie może być zbędny, ale co da objęcie pętlą dodatkowo rezystora 47R?, po co go włączać w pętlę NFB?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już coś projektować to tak, by miało jak najwięcej możliwości. Ten kto będzie składać może zdecydować czy dany element wsadzić czy nie.

Dlatego chyba warto, bo kosztuje to tyle co nic.

Jak np rysuję pre phono ze switchami to zawsze dodaje jeden rezystor stały.

 

Robertinus

Trick - zmniejsza impedancję wyjściową opampa, pisał o tym D.Self m innymi.

W każdym razie jest to wyraźnie słyszalne. Dla stabilności można dać jeszcze małego konda w NFB, ale wtedy drugi jego koniec łączy się bezpośrednio z wyjściem opampa.

 

Te kondy wystarczy jak będą na 63V, polipropyleny, w rastrze 5-7,5mm. Jeszcze się nie spotkałem żeby w tym miejscu wsadzało się X2 na 400V.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ są to kondy X2 na AC ? tu też są takie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie są X2, w oryginale siedzą zwykłe MKT na 400V firmy Epcos.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście nonsens z tymi kondensatorami.

 

Jeszcze jedna propozycja na pojedynczym opampie. Uwzględniłem propozycje kolegi AHAJA (prócz rezystora w NFB, to trzeba "dogadać")

 

Zalety:

- symetria układu

- krótkie ścieżki sygnałowe i zasilania

- możliwość zastosowania podwójnego opampa i pojedynczych na stoliku, tak jest łatwiej, niż na odwrót, a pojedyncze nie mają uzasadnienia przy wspólnej masie i zasilaniu, w oryginale też tak jest

- płytka 100x90 mm

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zmiany jak w zamieszczonym pdf-ie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ace99 ma rację z tym nacięciem wylewki masy, dla tego pozwoliłem sobie zaproponować te dwa nacięcia między elektrolitami.

Identyczne złącza tuż obok siebie mogą powodować pomyłki przy łączeniu, może lepiej zróżnicować je ilością pinów?

Proponowane przez BB84 radiatory mają profil dostosowany do zamocowania ich wkrętem, proponuję stosowne pady z otworkami na pcb. Wiadomo, ze jeśli to kwestia jednego wkręta to lepiej skorzystać, niż później żałować, że radiatory w trakcie montażu oraz uruchamiania układu porysowały soldermaskę i od czasu do czasu zwierają do miedzi powodując trzaski w słuchawkach.

 

Któryś z kolegów pisał o zastąpieniu rezystorów emiterowych 10R kilkoma 0,6W połączonymi równolegle - popieram - uważam to za świetny pomysł. Można zastosować banki po trzy rezystory 27 lub 33R, lub banki po cztery rezystory 39R.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zmiany jak w zamieszczonym pdf-ie.

 

 pcb bcl propoz..pdf (215,91 KB)

Ilość pobrań: 4

Ace99 ma rację z tym nacięciem wylewki masy, dla tego pozwoliłem sobie zaproponować te dwa nacięcia między elektrolitami.

Identyczne złącza tuż obok siebie mogą powodować pomyłki przy łączeniu, może lepiej zróżnicować je ilością pinów?

Proponowane przez BB84 radiatory mają profil dostosowany do zamocowania ich wkrętem, proponuję stosowne pady z otworkami na pcb. Wiadomo, ze jeśli to kwestia jednego wkręta to lepiej skorzystać, niż później żałować, że radiatory w trakcie montażu oraz uruchamiania układu porysowały soldermaskę i od czasu do czasu zwierają do miedzi powodując trzaski w słuchawkach.

 

Któryś z kolegów pisał o zastąpieniu rezystorów emiterowych 10R kilkoma 0,6W połączonymi równolegle - popieram - uważam to za świetny pomysł. Można zastosować banki po trzy rezystory 27 lub 33R, lub banki po cztery rezystory 39R.

 

Robertinus bez jaj z tymi złączami, przecież są opisane.

 

Te radiatory nie mają wkrętu, a nawet pinu do podlutowania. Nie wprowadzaj reszty w błąd. Poza tym specjalnie nie dałem otworu w pcb ze względu na mnogość możliwych do zastosowania radiatorów. Jakim cudem przetrą Ci soldermaskę ?

 

Co do rezystorów, nie przewiduję dodatkowych padów. Jest miejsce na rezystory 1W, a jesli ktoś chciałby zastosować większą ilość mniejszej mocy może je polutować "piętrowo". Obok siebie też wejdą.

 

Miejsce nacięcia masy muszę jeszcze skonsultować.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robertinus bez jaj z tymi złączami, przecież są opisane.

 

Te radiatory nie mają wkrętu, a nawet pinu do podlutowania. Nie wprowadzaj reszty w błąd. Poza tym specjalnie nie dałem otworu w pcb ze względu na mnogość możliwych do zastosowania radiatorów. Jakim cudem przetrą Ci soldermaskę ?

 

Co do rezystorów, nie przewiduję dodatkowych padów. Jest miejsce na rezystory 1W, a jesli ktoś chciałby zastosować większą ilość mniejszej mocy może je polutować "piętrowo". Obok siebie też wejdą.

 

Miejsce nacięcia masy muszę jeszcze skonsultować.

Złącza poddałem do przemyślenia, nic nie narzucam.

 

Przecież jeśli chodzi o radiatory to wyraźnie podałeś symbol - HS-115 i miejsce zakupu - TME, konkretnie te radiatory mają miejsce na wkręt, to widać na zdjęciu TME, nie kołek nie wkręt, tylko miejsce na wkręt. Więc ja nie wprowadzam nikogo w błąd, to raczej ty wprowadzasz w błąd podając symbol radiatora z profilem na wkręt i pisząc, że go tam nie ma. Przecież ludzie widzą zdjęcie w TME.

Po za tym miejsce na wkręt w pcb nie uniemożliwia zastosowania innego radiatora.

 

Wiesz, takie moje propozycje wynikają pewnie z tego, że nie cierpię tandety, a radiator tego typu trzymający się tylko tranzystora tak właśnie traktuję, i myślę, że nie tylko ja. Przecież żaden producent tak nie robi, radiator zawsze jest przymocowany do pcb, no chyba, że w jakiejś stricte chińskiej konstrukcji.

 

Podobnie z rezystorami - zakładam, że wiesz co daje kilka rezystorów połączonych równolegle w stosunku do pojedynczego. Nie chodzi tylko o zyskanie na mocy.

Niestety nalutowany jeden na drugim to nie to, co ładnie wlutowane obok siebie z pełną kulturą techniczną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącza poddałem do przemyślenia, nic nie narzucam.

 

Przecież jeśli chodzi o radiatory to wyraźnie podałeś symbol - HS-115 i miejsce zakupu - TME, konkretnie te radiatory mają miejsce na wkręt, to widać na zdjęciu TME, nie kołek nie wkręt, tylko miejsce na wkręt. Więc ja nie wprowadzam nikogo w błąd, to raczej ty wprowadzasz w błąd podając symbol radiatora z profilem na wkręt i pisząc, że go tam nie ma. Przecież ludzie widzą zdjęcie w TME.

Po za tym miejsce na wkręt w pcb nie uniemożliwia zastosowania innego radiatora.

 

Wiesz, takie moje propozycje wynikają pewnie z tego, że nie cierpię tandety, a radiator tego typu trzymający się tylko tranzystora tak właśnie traktuję, i myślę, że nie tylko ja. Przecież żaden producent tak nie robi, radiator zawsze jest przymocowany do pcb, no chyba, że w jakiejś stricte chińskiej konstrukcji.

 

Podobnie z rezystorami - zakładam, że wiesz co daje kilka rezystorów połączonych równolegle w stosunku do pojedynczego. Nie chodzi tylko o zyskanie na mocy.

Niestety nalutowany jeden na drugim to nie to, co ładnie wlutowane obok siebie z pełną kulturą techniczną.

 

Przypatrz się jeszcze raz bardzo dokładnie, a zobaczysz, że nie ma miejsca na wkręt, tylko bolec do przylutowania, który sobie musisz sam "wystrugać" i wcisnąć w ten radiator. Napisałem wyżej, że mam te radiatory w domu i wiem co piszę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do rezystorów, nie będę poszerzał pcb o 20 mm, żeby wsadzić dodatkowe cztery rezystory, skoro można to zrobić "piętrowo". Domyślnie ma tam siedzieć rezystor 1W, a to co zaproponowałeś to dodatkowa opcja.

 

I jeszcze raz przypominam, to ma grać, a nie świecić jak psu ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypatrz się jeszcze raz bardzo dokładnie, a zobaczysz, że nie ma miejsca na wkręt, tylko bolec do przylutowania, który sobie musisz sam "wystrugać" i wcisnąć w ten radiator. Napisałem wyżej, że mam te radiatory w domu i wiem co piszę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Co do rezystorów, nie będę poszerzał pcb o 20 mm, żeby wsadzić dodatkowe cztery rezystory, skoro można to zrobić "piętrowo". Domyślnie ma tam siedzieć rezystor 1W, a to co zaproponowałeś to dodatkowa opcja.

 

I jeszcze raz przypominam, to ma grać, a nie świecić jak psu ...

Otóż to, zdjęcie świetnie pokazuje miejsce na wkręt w radiatorze.

To jest to samo miejsce, w którym można zamocować kołek lutowniczy. Stosuje się wkręt samogwintujący M2,5, wiem, bo przerabiałem to w SohaII i później w SohaIII, a tych poszło do ludzi kilkaset sztuk - wszystkie z radiatorkami na śrubkach.

 

Co do rezystorów - jak twa wola.

 

Tak, jak pisałem - ja z tego projektu nie skorzystam bo moje założenia przewidują nieco inną rozbudowę, więc jest mi to obojętne czy na tej płytce radiator będzie przykręcony do pcb, czy będzie tylko dociągnięty półprzewodnikiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kond przy stabach w gałęzi ADJ powinien być jak najbliżej tej nóżki. Podobnie 100-220n przy nóżce IN - to może być smd 1206 NPO. Rezystor z OUT do ADJ również jak najblizej nóżek.

Na wyjściu staba tylko elektrolit.

 

Trochę za dużo tych kondów przy opampie. Krytyczne 100-220n też przy nóżkach.

Rezystory 17 i 22 blisko IN-. Można je spokojnie przesunąć w prawo.

Ścieżki do IN+ nie powinny być równoległe do tych idących do IN-.

 

R1 i 2 i R3 i 4 dałeś równolegle ... a te wyjściowe sygnałowe 1W koszmarki. Warto tam wsadzić też równolegle te mniejsze bo tanio kupisz 0,6W 1% albo i dokładniejsze.

 

Warto dodać miejsce na konda w nfb.

 

Apropos tricku:

nie namawiam oczywiście ... słychać to jakieś 100 razy bardziej niż wymiana węglowego na Caddocka za 15zł ... ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę kombinował. Jak nam obliczysz wartości dla wzmocnienia x5 to możemy ten trick z reystorem w NFB zastosować (jeśli to rzeczywiście wpływa tak pozytywnie). Czy R19, R24 są nam do czegoś potrzebne ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy R19, R24 są nam do czegoś potrzebne ?

Przecież to część pętli nfb, dzielnik odpowiadający za wzmocnienie układu objętego pętlą. Są więc niezbędne.

 

Nie sądzę, żeby 47ohm zmieniło coś we wzmocnieniu.

Jeśli zastosujesz dla R17 i R22 rezystancję 4,7kohm to dla wzmocnienia równego 5 zastosuj R19 i R24 o rezystancji 1,2kohm.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy działa to najlepiej sobie sprawdzić na jakimś prostym układzie.

Prototypy to podstawa. Choćby na uniwersalnej pcb.

 

Wzmocnienie:

(R17:R19)+1

 

A - jakoś nie widziałem rezystora na wejściu do masy ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli za stabami kondy stałe są zbędne, zostają tylko elektrolity ? C7-C10 mogą być NPO w smd ? C17, C20, C22 przy WO też NPO ? zostawić ten elektrolit między + i - przy WO ?

na trany nie dawać odsprzęgania ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli za stabami kondy stałe są zbędne, zostają tylko elektrolity ? C7-C10 mogą być NPO w smd ? C17, C20, C22 przy WO też NPO ? zostawić ten elektrolit między + i - przy WO ?

na trany nie dawać odsprzęgania ?

Jeśli chcesz stosować OPA228 lub OPA2228 to elektrolit między + i - zasilania pozostaw, dla innych op-ampów można z niego zrezygnować.

Za stabami kondy stałe można zostawić, elektrolity C13 do C15 powinny być jak najbliżej tranzystorów mocy (BD). C7 - C10 ostatecznie mogą być w smd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te trzy kondki stałe przy WO (zasilanie dodatnie, ujemne i między nimi) dać NPO w smd ? czy dodatkowo jeden przewlekany między gałęzie zasilania ? padła też propozycja, aby na trany (ich zasilanie) też dać kondy w smd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te trzy kondki stałe przy WO (zasilanie dodatnie, ujemne i między nimi) dać NPO w smd ? czy dodatkowo jeden przewlekany między gałęzie zasilania ? padła też propozycja, aby na trany (ich zasilanie) też dać kondy w smd.

Ja bym na zasilaniu op-ampów do masy dał przewlekane, chodzi o to by w tym miejscu mieć możliwość zastosowania dobrych MKT lub MKP.

Pomiedzy + i - op-ampów trzeba dać dobrego MKSE (R=5mm), elektrolit o średnicy 5-6mm (np. 10uF, może być non polar) i fajnie by było dorzucić np. MKT, R=5mm. Też wszystkie przewlekane.

Na zasilaniu tranów można eksperymentować z różnymi elektrolitami, jedne tolerują by pass np. z MKT inne nie. Jednak jak miałbym stosować w tym miejscu dodatkowe kondy, to tylko przewlekane, nie smd.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.