Skocz do zawartości
IGNORED

Topowe źródła cyfrowe


LUKASIQ

Rekomendowane odpowiedzi

Po Vivicy Genaux nie zabrzmi przez przynajmniej tydzień dobrze żadna płyta nawet ta w qrczaku :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ukazal sie wlasnie wczoraj w nocy najnowszy Jplay 5.1 dla mnie odjazd...:) Nie slyszalem lepiej brzmiacego fortepianu na zadnym sprzecie jak to co gra u mnie na systemie z tym programem wlasnie. Wszelka klasyka smyczki dostaly bardzo naturalnych barw ktore tylko na zywo mozna uslyszec. A muzyka rozrywkowa szczegolnie ta z lat 80 nagrana juz w pelni cyfrowo gra wzorcowo mozna sie rozkoszowac. Wzrosla rowniez separacja przestrzen jak i ogolna cisza na wszelkim materiale. Co dziwne wszystkie nagrania dopalane lampami traca sens muzyczny staja sie coraz bardziej szare i poprostu nudne.
Dla mnie juz nie ma odwrotu... CD i wszelkie plyty rowniez te czarne to juz przeszlosc, rowniez i jakosciowa.

Pozdrawiam i Wesolych Swiat ;)

[quote name='Stasiop' timestamp='1364813237' post='2783732']
Ukazal sie wlasnie wczoraj w nocy najnowszy Jplay 5.1 dla mnie odjazd...:) Nie slyszalem lepiej brzmiacego fortepianu na zadnym sprzecie
[/quote]
plimaamplilis :)

Mój Lankasterze... Ryka... Ryki już nie ma...

[quote name='mily' timestamp='1364831206' post='2784025']
plimaamplilis :)
[/quote]
Nie, ja zupelnie powaznie. :))) Zdaje sobie sprawe ze dla wielu audiofilii PC-High-End Audio to temat jakby malo High-Endowy ale okazuje sie ze to wlasnie PC-audio w najblizszych latach bedzie krolem, dla mnie to juz oczywiste.

a klawisze fortepianu się "uporządkowały"? bo ciężko słuchać instrumentu z "rozbrykanymi klawiszami" podzwaniającymi tu i tam...nie wiadomo czym...
chociaż z kompa wszystko jest możliwe;-)

[quote name='wit-told' timestamp='1364929016' post='2785282']
a klawisze fortepianu się "uporządkowały"? bo ciężko słuchać instrumentu z "rozbrykanymi klawiszami" podzwaniającymi tu i tam...nie wiadomo czym...
chociaż z kompa wszystko jest możliwe;-)
[/quote]
No wlasnie z uzyciem tego programu wraz z rozwojem wersji i na dobrym DAC-u mozna dojsc do takiej przewspanialej sytuacji ze fortepian zupelnie nie dzwoni absolutnie nawet na materiale gdzie jest on nagrywany nawet bardzo blisko i sa to nagrania w pelni cyfrowe. Dodam ze nie mam w torze zadnych dodatkowych zabiegow w postaci spowalniania sygnalu zamulania itp... Brak tych poddzwonien na fortepianie skutkuje tym ze na kazdym innym materiale mamy doskonala miekkosc dzwieku ale i duze ilosc powietrza i naprawde bardzo muzycznego basu, instrumenty perkusyjne sa bardzo zroznicowane i z ogromnymi ilosciami powietrza. Stare nagrania nawet te uwazane przeze mnie za najgorsze uzyskuja niespotykana rozdzielczosc i barwe, jest tam pelno planow i mozna rozkoszowac sie warsztatem nagraniowcow z dawnych lat. Nie slyszalem czegos takiego z zadnego drogiego CD czy tez DAC-a a slyszalem sporo, jest to bardziej podobne do czarnej plyty ale uwazam ze nawet ona wysiada przy tym co moze zaoferowac dobry DAC oraz ten wlasnie program.

[quote name='Stasiop' timestamp='1364931950' post='2785355']
No wlasnie z uzyciem tego programu wraz z rozwojem wersji i na dobrym DAC-u mozna dojsc do takiej przewspanialej sytuacji ze fortepian zupelnie nie dzwoni absolutnie nawet na materiale gdzie jest on nagrywany nawet bardzo blisko i sa to nagrania w pelni cyfrowe.
[/quote]

A czy mógłbyś sprecyzować z jakich formatów plików korzystasz w testach i jaki z nich wydaje Ci się być najlepszym?
Przeczytałem sporo Twoich wpisów, ale niestety nie przypominam sobie abyś o tym wspominał (może nie znam wszystkich :-))
Nadmieniam, że nie miałem nigdy doczynienia z tym programem w praktyce, dlatego prosiłbym o uwzględnienie tego w ewentualnej odpowiedzi.

No pięknie pięknie Stasiop... czy mógłbyś coś dorzucić od siebie jak Bird na 52 Street brzmi? Czy uzyskujesz w tych nagraniach niespotykaną rozdzielczość i barwę? A jak tam plany i warsztat nagraniowców z dawnych lat?... Jest dobrze? No bo jak tak, to wow!

[media]http://www.youtube.com/watch?v=LIkRTz_rKE0&feature=player_detailpage[/media]

Parker's Mood

[quote name='stommad' timestamp='1364934023' post='2785421']
A czy mógłbyś sprecyzować z jakich formatów plików korzystasz w testach i jaki z nich wydaje Ci się być najlepszym?
Przeczytałem sporo Twoich wpisów, ale niestety nie przypominam sobie abyś o tym wspominał (może nie znam wszystkich :-))
[/quote]
Przy tym programie to juz nie jest to bardzo takie istotne jaki to jest format pliku, czy to FLAC, APE czy WAV, no oczywiscie WAV gra najlepiej ale roznice nie sa juz kolosalne ( a kiedys byly ). Generalnie korzystam z WAV ale mam tez duzo we FLAC-u, nie jest tez to takie bardzo istotne czy pliki sa geste czy tez nie, chociaz te geste maja swoje znaczne plusy, to nie jest to rowniez az tak bardzo istotne jak np.dobrze zrealizowane i masterowane nagranie wav wydane w technologii 44.1/16bit.

[quote name='MarkN' timestamp='1364934722' post='2785440']
No pięknie pięknie Stasiop... czy mógłbyś coś dorzucić od siebie jak Bird na 52 Street brzmi? Czy uzyskujesz w tych nagraniach niespotykaną rozdzielczość i barwę? A jak tam plany i warsztat nagraniowców z dawnych lat?... Jest dobrze? No bo jak tak, to wow!
[/quote]
Z tej kopii ktora podales z net-u brzmi to tak jakby bylo nagrywane w drugim pokoju jest plaskie z wyraznymi zniekszalceniami ale nie jest ostre, jest bardzo jasne, ale da sie tego sluchac, chociaz technicznie to dno ;)

  • 2 tygodnie później...

[quote name='Stasiop' timestamp='1364945078' post='2785651']
Przy tym programie to juz nie jest to bardzo takie istotne jaki to jest format pliku, czy to FLAC, APE czy WAV, no oczywiscie WAV gra najlepiej ...
[/quote]


Nie świadczy to dobrze o tym programie - niestety.

[quote name='LTJ Sonic' timestamp='1365965113' post='2797972']
Świadek Jplaya i w tej zakładce zaczyna nawracanie :/
[/quote]
To spisek ogólnoświatowy :-)
"[i]Just wanted to pitch in my 2C here as I & others are investigating the variables in hardware/software that make for good sound in computer audio. Let me be a bit more specific - because we are all committed Jplay users (the best playback software on a PC that I & others have heard) & Jplay recently introduced a 2PC configuration where each PC has a specialist function & audio is streamed between them, we set about looking at how best to optimise these configurations.

One PC is connected to a USB DAC & is termed the AudioPC - it is the one that is most critical to the sound. The other PC, called the ControlPC, is the front-end controller, interface & server for the system. It communicated with the AudioPC via ethernet LAN connection. There are a number of different playback engines that can be chosen, the most interesting perhaps being Ultrastream, which is a low latency player, sounds exquisite & is so revealing of system changes.The lowest level of latency achievable with any system is very dependent on the hardware/software/drivers/processes & so there are many factors to investigate. The lowest possible level is 2mS latency & it remains to be seen if lowest latency = best sound.

We are still working through the endless variables but so far one critical factor has emerge - - Power supply fluctuations is a very critical factor.
For instance powering the fan from a separate PS has notable benefits to the sound (going fanless also solves this). Using SSD instead of HDD seems to also have benefits. Playing audio files stored on a USB disk is improved when this is independently powered.

Many more experiments are needed but there are a group of us each working on our own AudioPC configuration who will get together in a week or so & compare the results sonically. This may tease out some other factors or not, who knows?

Just thought I would add this little write-up on what's happening in our little world of computer audio Manufacturer digital products
[url="http://www.johnkenny.biz"]www.johnkenny.biz[/url]"[/i]

h[url="http://www.whatsbestforum.com/showthread.php?7385-Gary-s-Music-Server&p=186479&viewfull=1#post186479"]ttp://www.whatsbestforum.com/showthread.php?7385-Gary-s-Music-Server&p=186479&viewfull=1#post186479[/url] gdyby ktoś nie kojarzył autra postu: [url="http://www.johnkenny.biz/home-1/mk3-hiface"]http://www.johnkenny.biz/home-1/mk3-hiface[/url]

[attachment=246740:audio-aero-la-fontaine-IMG_0352-large.jpg]

Słuchał ktoś bądź ma ten player?
Jak wypada płyta cd vs plik 16/44,1 zapodany przez usb z serwera?
Opinię AV znam. Ciekawi mnie opinia ludzi nie zwiazanych z branżą?
Sa tu jeszcze tacy?

:-)

Miałem go na testy. Świetny sprzęt i jako CD/SACD i jako DAC.
Nie powiem ci dokładnie czy w tym przypadku jest różnica między plikiem
a CD ale jeszcze nie spotkałem się z sytuacją gdy płyta CD grałaby gorzej
niż plik z tej samej płyty.
Najczęściej na wysokiej klasy playerze lub transporcie CD materiał z CD
ma więcej blasku niż to samo z pliku.
Ale bywają też sytuacje że idą łeb w łeb.

[quote name='johny' timestamp='1366492611' post='2804415']
[attachment=246740:audio-aero-la-fontaine-IMG_0352-large.jpg]

Słuchał ktoś bądź ma ten player?
Jak wypada płyta cd vs plik 16/44,1 zapodany przez usb z serwera?
Opinię AV znam. Ciekawi mnie opinia ludzi nie zwiazanych z branżą?
Sa tu jeszcze tacy?

:-)
[/quote]

Mam La Fontaine Music Center , czyli z napedem VRDS Esoterica od roku w moim zestawie, szczegoly w zakladce o mnie.Wzialem go na odsluchy po entuzjastycznej opinii Filipa Kulpy no i chcialem przejsc na pliki.Mam tez sporo plyt na sacd ,ktorych nie chcialme ripowac, tylko odtwarzac pelna warstwe.
Moje doswiadczenia z odsluchu La Fontaine opisalem w Hyde Parku w marcu ubr na stronie Highfidelity, mozesz tam zagladnac.
Co do Twojego glownego pytania, to niektore pliki 16/44,1 potrafia brzmiec ciekawej , niz geste foramty ,ale co do zasady hires jest lepsza, przede wszystkim w zakresie przestrzeni i precyzji. Jak wspomnialem wypelnienie i barwa zaleza od realizacji, niektore stare nagrania nawet remasterowane sa bardzo plaskie.
Po zakupie La Fontaine dwa miesiace sie bujalem szukajac transportu i serwera. Poczatkowo gralem z kompa na Windows 7 64 bit przy wykorzystaniu Itunes i Jplay. Prawdziwa wygoda polaczona z rowna analogowej jakoscia dzwieku zaczela sie po zainstalaowaniu Aurendera S10( sluchalem tez Linna Akurate przed zakupem).
Najkrocej - od tego czasu w zasadzie nie kupilem winylowej plyty, nie rozwijam juz toru analogowego.
Rozbudowalem tor od serwera do daka , mam dzwiek szczegolowy i precyzyjny , a jednoczesnie nasycony i wypelniony, tuby daja bezposredniosc przekazu.
MOje kolejny upgrady beda dotyczyc kabli zasilajacych i ewentualnie nowej wersji Aurender'a , La Fontaine zostaje na dluzej. Dzwiek referencyjny u mnie - nagrania 24/176,4 z Reference Recordings.
pzdr
marslo
P.S U mnie ripy plyt cd 16/44,1 brzmia lepiej, niz ta sama plyta grana z napedu, tak ja to slysze, moze u Sly'a jest inaczej.

Konto w trakcie usuwania

Marsio, ciekawy opis wykorzystania plików i rzeczowa ocena urządzeń La Fontaine oraz Aurendera S10 [ mój faworyt ] w Twoim
systemie który w mojej ocenie jest kompletny.Pliki to jeszcze przyszłość która mnie dopiero czeka ale z uwagi na pokażną płytotekę jak na razie nie jest mi potrzebna. Jedyny znak zapytania to tuby Avangarde Acoustic do których nie mam przekonania - przynajmniej odsłuchy z AA nie przekonały mnie do tych kolumn - to szanuję twój wybór.
Sam jestem fanem paneli i dobrych monitorów które cenię za szczególny charakter brzmienia zbliżony do grania na żywo a z uwagi na konieczność konkurowania z brzmieniem podłogówek z którymi często wygrywają to takie lubię najbardziej.

[quote name='marslo' timestamp='1366524565' post='2804566']
Mam La Fontaine Music Center , czyli z napedem VRDS Esoterica od roku w moim zestawie, szczegoly w zakladce o mnie.Wzialem go na odsluchy po entuzjastycznej opinii Filipa Kulpy no i chcialem przejsc na pliki.Mam tez sporo plyt na sacd ,ktorych nie chcialme ripowac, tylko odtwarzac pelna warstwe.
[/quote]

A oto tańsza propozycja,(jeszcze tego nie słuchałem):

[b] e20 DAC - Stereo DSD/DXD[/b]


[attachment=246763:e20-side-430_1.jpg]

[attachment=246764:e20-back-430_2.jpg]

Tutaj dokładny opis:


http://www.theabsolutesound.com/articles/exasound-audio-design-e20-digital-to-analog-converter/?page=1

Co o tym sądzicie,czy warto?


A teraz coś na popsucie humoru;)

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html

[quote name='Magnepan' timestamp='1366527758' post='2804581']
Jedyny znak zapytania to tuby Avangarde Acoustic do których nie mam przekonania
[/quote]

Kiedy pierwszy raz odsluchalem tuby w domu, kiedy moj sluch byl jeszcze przyzwyczajony do pasywnych Electra 1037 be, nie wiedzialem co o tym sadzic. To calkiem inny sposob prezenatcji ale i odbioru muzyki. Im dluzej ich slucham ,tym bardziej uwzam, ze mimo pewnej maniery w polaczeniu z lampa daja blizszy kontakt z muzyka , niz kolumny pasywne. Nie bez znaczenia jest ich wysoka skutecznosci i fakt ze mam sprzet w trudnym akustycznie i duzym pokoju. Siedze blisko kolumn eliminujac w miare moznosci odbicia od scian tylnych, ktore daje najgorsze poglosy . Sa swietnie zrobione, ktorys z kolegow z forum ktory chcial zrobic podobne tuby DIY stwierdzil, ze maja wsad na poziomnie ok 50 k pln , no to nie warto . Jesli to prawda, to kolejny argument za nimi.No i wygladaja:)
Mysle, ze super monitory tez moglyby mnie zachwycic, bez zmiany reszty toru np takie TAD Reference, ale ta cena:) Wychowalem sie na PS 5.1 , ktore mialem w pierwszym zestawie 12 lat ! Ostatnio je wpialem na kika godzin do glownego systemu i mialem spora frajde.

Konto w trakcie usuwania

[quote name='papiez' timestamp='1366529406' post='2804594']
Co o tym sądzicie,czy warto?

[/quote]
Papiez , to ciekawe urządzenie , tak przynajmniej pobieznie zweryfikowałem tekst i grające w formacie DSD który rozwija się
coraz bardziej.Pozwoliłem sobie na szybkie tłumaczenie [ nie profesjonalne] dla tych którzy chcieliby dowiedzieć się coś wiecej.

..


Więc w końcu na pytanie, czy prawdopodobnie Cię interesuje najbardziej: Jak doszło do e20 dźwięk z rodzimymi plikami DSD? Aby ocenić wydajność E20 z plików DSD, że wybrany kanał klasyki 'Album Super Wykonawcy na Super Audio Sampler vol.5 i pobrać zarówno 192/24 wersji FLAC (2406.9MB) i oryginalnego formatu DSD (DFF, 2956.4MB) wersji. I pierwszy raz słuchałem kilku plików FLAC, począwszy Dejan Lazic gry na "Allegro" z Sonaty Scarlattiego w C-dur. Pamiętam, że pomyślałem, jak czysty i szczegółowy to nagranie fortepian brzmiał. Następnie, mając nadzieję, że będę opłacalne wykryć różnicę, I cued up wersję DSD tego samego nagrania. Holy płonące krowy! Wersja DSD z nagrania wykonane sound version FLAC mieszkanie i mechaniczne. Z DSD, brzmiało to jak innym fortepianie! Wersja DSD miał spokojny dźwięk kojarzy mi się z analogowego odtwarzania. W porównaniu, fortepian brzmiał FLAC bielone i harmonicznie banalne, iz jakiegoś powodu, wersja DSD z kawałka, który sygnalizuje wyraźnie bardziej dynamiczny. Reach-out-and-touch-it tekstur dodatkowo zwiększa wrażenie, że z nagrania DSD, słuchałem prawdziwy fortepian. Z pliku FLAC, piano zauważa tylko splatted do istnienia, podczas gdy plik DSD zauważa fortepian brzmiał spookily real, począwszy młota uderzenie ciąg, notatki wystrzelenia w przestrzeń kosmiczną, a następnie rozpada się w milczeniu, jak uwaga zakończony.

Dalej, słuchałem Holandia Bach Society wykonywania "Quoniam wień Solus Sanctus" z mszy Bacha moll. To samo zjawisko wystąpiło: zapis DSD, co bardziej realistyczne, łatwiejsze do zrozumienia i bardziej dynamiczny. Gdy sekcja przesiedli się do "Cum Sancto Spiritu" sposób pole akustyczne otwarte i łatwe zwiększenie powiększyć w dynamicznej mocy właśnie porywający. Mógłbym przytoczyć inne przykłady, porównanie, ale oni wszystkie prowadzą do tego samego wniosku: wersja nagrania DSD brzmiało lepsza od wersji PCM różnica, a nie to, co subtelne.

Myślenie nie mój ograniczony asortyment pliki DSD może być ograniczony moje wyniki, próbowałem kilka przykładowych plików z firmy DSD nagrywania norweskie 2L. Ale tutaj wyższość wersji DSD nagrań PCM na co wersje jeszcze bardziej widoczne. I spróbowaliśmy nagranie "Allegro" z Koncertu skrzypcowego Mozarta D-dur, granego przez Marianne Thorsen i TrondheimSolistene, prowadzony przez Øyvind Gimse. 192/24 w wersji FLAC brzmiało dość bogate i szczegółowe, ale wersja DSD tylko okazało się rzeczywistością metrowe kilka nacięć. W skrócie, jeśli dobrze pamiętam zastanawiając się, co solista grając inną skrzypcach w wersji DSD, jeden nie brzmiało wspaniale. Oczywiście, to było to samo skrzypce na obu wersjach. Kto powiedział, że nie może odtworzyć cyfrowy słodki dźwięk łańcuchów? Spektakularne 2L nagrania nie są jeszcze dostępne w formacie DSD, ja nadzieję, że zmiany wkrótce.

Słuchawki

Ja zawsze uważałem moje AKG K701 słuchawki jako punkt odniesienia dla wysokiej częstotliwości liniowości, ale w E20 wzmacniacz słuchawkowy dał im powstanie wysokiej częstotliwości nie brzmiało nieco jasne. Ze słuchawkami o nieco więcej roll-off (Sennheiser HD 650S, a nawet bardziej, HiFiMAN HE-400s) Odpowiedź E20 HF brzmiało bardziej płaska. A E20S produkowane głęboki, bardzo dobrze zdefiniowane bass, dość spektakularne przez HE-400. Połączenie E20 i on-400S Stał się ulubionym, brzmiące słodki i szczegółowe, ale nie najmniej nieco jasne.

Porównanie

Moje Audio Research DAC8 koszt dwa razy tyle (4,995 dolarów), jak E20, a mieści się w pełnowymiarowej obudowie z płyty czołowej solidnym, ale nie strasznie gruby. Jak w przypadku większości urządzeń Audio Research, DAC8 jest dostępny w obu wykończenia czarnym lub srebrnym. Podobnie jak E20, DAC8 jest całkowicie tranzystorowe, ale jednak brzmi słodkie i piękne i martwe cichy. Ponieważ został wprowadzony na rynek przed standardzie DSD odtwarzania, który rozwinął, nie odtwarzać pliki DSD, jednak odtwarza pliki PCM do 192/24 przez wszystkich wejść, z wyjątkiem TOSLINK. Zarówno audio ASIO i Windows Application Programming Interface sesji (WASAPI) sterowniki są dostępne dla asynchronicznego wejścia USB. Kiedyś w wejście USB, sterowniki ASIO.

Kilka szybkich sonic wrażenia: na "Folia Rodrigo Martinez," bass przedłużony tylko trochę głębiej, a instrument miał nieco bogatsze harmoniczne prezentacji. Jennifer Warnes '"Panther" miał doskonałe rozszerzenie wysokiej częstotliwości, ale e20 jest przedłużony tylko nieco wyższa. On "Allegri Miserere", grupa chóralna przodu równie dobrze zdefiniowane przez ARC, i słyszałem więcej pogłosu pomieszczenia z odległej grupy solo, który zaoferował im pomógł dalej z powrotem w miejsce zapisu.

Kiedy grałem Scarlatti "Allegro" przez DAC8, wersja FLAC brzmiało o wiele bardziej jak wersja DSD zrobił przez E20. Zapiski na fortepianie brzmiało bardziej w pełni rozwinięty, ze strajk młotek, uruchomienie dodatkowej, i rozpad nie brzmiało bardziej jak prawdziwy fortepian. I dynamika były znacznie silniejsze, znacznie bliżej do nagrania DSD przez E20. Niestety, Audio Research nie będzie odtwarzać pliki DSD.

Czy to jest fair porównywać E20 do DAC czy koszty dwa razy tyle? Może nie, ale to pokazuje, nie tak dobre, jak e20 jest to możliwe dla plików PCM brzmieć jeszcze lepiej, wszystko to kosztuje dużo więcej pieniędzy.

sly, marslo dzieki za wpis.

zastanawiam się nad wersją z napędem, choć teraz słucham tylko z plików i ciekawiło mnie właśnie porównanie wbudowanego napedu kontra serwer.
Choć ostatnio po wpięciu Synergistica Hologram d do maitnera drapię sie po głowie , bo pojawiły się rzeczy o których nie posądzałbym kabla sieciowego.
Na audiomarkcie lafontaine jes do wzięcia za niespełna 10keuro od szweda.

[quote name='papiez' timestamp='1366529406' post='2804594']
A teraz coś na popsucie humoru;)

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html
[/quote]

Zachęcam do wnikliwego zapoznania się z tym materiałem,zmienicie zdanie i swoje poglądy.

[quote name='johny' timestamp='1366535898' post='2804664']
sly, marslo dzieki za wpis.

zastanawiam się nad wersją z napędem, choć teraz słucham tylko z plików i ciekawiło mnie właśnie porównanie wbudowanego napedu kontra serwer.
Choć ostatnio po wpięciu Synergistica Hologram d do maitnera drapię sie po głowie , bo pojawiły się rzeczy o których nie posądzałbym kabla sieciowego.
Na audiomarkcie lafontaine jes do wzięcia za niespełna 10keuro od szweda.
[/quote]
Widzialem to, cena 11 k euro, to jest okazja, jak mozesz to bierz , pisze ze sluchal bardzo malo. Mam nadzieje ,ze to nie podpucha, ale jesli prawda , to moim zdaniem za te kase lepiej nie znajdziesz.

[quote name='papiez' timestamp='1366536708' post='2804672']
Zachęcam do wnikliwego zapoznania się z tym materiałem,zmienicie zdanie i swoje poglądy.
[/quote]

Bardzo wazny tekst, dzieki, duzo do czytania i testowania.

Konto w trakcie usuwania

[quote name='papiez' timestamp='1366536708' post='2804672']
A teraz coś na popsucie humoru;)

http://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html
[/quote]
Generalnie w 90% rzeczy zgodze sie z tym art. Ale polepszenie dzwieku moim zdaniem pomimo wszystko wystepuje i tak, a zwiazane to jest moim zdaniem z:

Bardzo istotna rzecza przy przetwarzaniu C/A jest czestotliwosci probkowania i zwiazana z tym w tym wypadku nosna 192kHz. Przesuniecie nosnej do 192 Khz powoduje to, ze wszystkie bardzo wysokie harmoniczne i nieharmoniczne pozostalosc po obrobce, sa generowane duzo wyzej anizeli przy czestotliwosc 44.1kHz. Umozliwia to przy stalym filtrze w DAC-u gdzie opadanie -3dB ustawione jest przewaznie na 20kHz znacznie mocniejsze odfiltrowanie tych pozostalosci. To jest bardzo istotne z punktu widzenia sluchu poniewaz odfiltrowywane sa wysokie zaklocenia ktore bardzo mocno intermoduluja sie z sygnalem z zakresu slyszalengo 20Hz-20kHz. A wlasnie ta intermfoduacja odpowiada w duzym procencie wlasnie za tzw dzwiek "cyfrowy"

Dodatkowo zastosowanie wyzszego samplingu powoduje ze przenoszone sa znacznie lepiej sygnaly impulsowe prering i postring jesli wystepuje (a zalezne to jest od rodzaju zastosowanego filtra cyfrowego i analogowego) bedzie na duzo wyzszej czestotliwosci, co tez latwiej wylagodzic jakims filtrem. Lepsze przenoszenie impulsu lepszy dzwiek to wiadomo od dawna, przykladem moze byc Metrum Octave czy Hex gdzie zwrocono glownie tam na to uwage i otrzymano wykwintny dzwiek.

Nastepna rzecz to taka i tu nie zgodze sie z art. ze jednak wysokie czestotliowsci sa odzwierciedlane lepiej bo jest mniejsza ziarnistosc sygnalu i jest on bardziej analogowy - mysle ze to jedna slychac z moich testow odlsuchowych wysokie czestotliwosci sa jednak lepiej odtwarzane na wysokich samplingach.

A jesli chodzi o odsluchy to moim zdaniem wlasnie przy plikach 176/192kHz slychac duzy skok jakosciowy wlasnie nawet podwojony sampling 88/96kHz nie odroznia sie tak mocno od dobrego samplingu 44.1kHz to wlasnie 176/192kHz slychac wyrazna poprawe. Dodatkowo suchalem tez na samplingach jeszcze wyzszych i roznice na plus sa jeszcze duzo duzo wieksze :) wiec...:)

Pozdrawiam StasioP

p.s. Co do dlugich szerokich slow w tym wypadku 24 bity to faktycznie uwazam ze to absolutnie nie jest do niczego potrzebne, mozna sobie przeliczyc ze uzyskanie takiej dokladnosci w przypadku techniki analogowej nie jest mozliwe. To jest tylko istotne w studiach gdzie w procesach obrobki spada teoretyczna rozdzielczosci. Moim zdaniem 20 bitowe pliki powinne raczej wystarczyc.Ale z pewnoscia ci projektuja sa madrzejsci ode mnie wiec mamy to co mamy

[quote name='LUKASIQ' timestamp='1366615493' post='2805617']
Stasiu,
Nie wiem czy miałeś do czynienia z dCS Vivaldi, ale po kolejnej randce z nim mogę tylko napisać - niesamowity.
[/quote]
Niestety nie slyszalem ale wszyscy pisza ze jest bardzo dobry wiec musi cos w tym byc :)

[quote name='LUKASIQ' timestamp='1366615493' post='2805617']
Stasiu,
Nie wiem czy miałeś do czynienia z dCS Vivaldi, ale po kolejnej randce z nim mogę tylko napisać - niesamowity.
[/quote]

Słuchaleś ponownie ?
Z jakimi kolumnami?
A wzmacniacz?

[quote name='LUKASIQ' timestamp='1366615493' post='2805617']
Stasiu,
Nie wiem czy miałeś do czynienia z dCS Vivaldi, ale po kolejnej randce z nim mogę tylko napisać - niesamowity.
[/quote]
Ale prosze opisz jak to gra uzyj kwiecistych slow. Jak bas gora i srodek? Jest moze tak ze 50% nagran ma zajechane wysokie? Ale i tak graja barwnie z ogromnym wypelnieniem?

[quote name='sly30' timestamp='1366616428' post='2805630']
Słuchaleś ponownie ?
Z jakimi kolumnami?
A wzmacniacz?
[/quote]
kolumny: Q7 (postaram się skrobnąć parę słów poźniej)
wzmacniacze: Soulution 700 z pre 720, D'Agostino Momentum
inne źródło biorące udział w bezpośrednim porównaniu: Soulution 745
kable AC/IC/głośnikowe: Siltech.

[quote name='Stasiop' timestamp='1366616584' post='2805634']
Ale prosze opisz jak to gra użyj kwiecistych slow. Jak bas gora i srodek? Jest moze tak ze 50% nagran ma zajechane wysokie? Ale i tak graja barwnie z ogromnym wypelnieniem?
[/quote]

Na początek trzeba napisać, że Vivaldi wystąpił w wybitnym towarzystwie, j.w.
Pierwsze słowa, które cisną się na usta/klawiaturę - realizm, ale zupełnie oderwany od rzeczywistości. Dziwne, prawda? Chodzi o to, że słuchając go nie wierzymy, że kilka metrów od nas stoi drogi system audio. Powinniśmy raczej zobaczyć wielką scenę i wykonawców na niej.
Niesamowita przestrzeń, wielowymiarowa scena, namacalność wokali, instrumentów (pisałeś gdzieś o fortepianie... - tu nie masz o co się martwić).
I góra i środek są niesłychanie uporządkowane, nic nie jest zjechane. Pomimo rozdzielczości, wszystko gra bardzo spójnie, kolorowo, z blaskiem, nadal kreując brutalną rzeczywistość.
Basu jest dużo... z tym, że nie jest to jeden bas ale jego przynajmniej 10 jego barw. Bajecznie.

W kontekście Soulution 745 - myślę, że idealnie opisał to pan Jacek Kłos z HiFi i Muzyka w recenzji Soulution 540 w porównaniu do dCS Puccini (zamiast 540 wpisz sobie 745, a Puccini - wpisz sobie Vivaldi, wszystko przemnóż przez 5 :) ):
"Soulution 540 kontra dCS Puccini. Uwielbiam je oba, ale ze wskazaniem na Soulution. Puccini zawrócił mi w głowie. To autystyczny geniusz, który ma swój świat. Skończony, kompletny, poukładany i autonomiczny. Niekoniecznie kompatybilny z tym, co na zewnątrz. Soulution gra inaczej, wcale nie gorzej, osiągając porównywalną gładkość i selektywność. Jego przewaga polega na tym, że zachowuje kontakt z rzeczywistością. Jest równie genialny, ale można się z nim dogadać. dCS ma własną koncepcję muzyki, która uwodzi i ani się człowiek obejrzy, a już wpadł po uszy. Soulution podchodzi do tematu inaczej – bardziej dyskretnie i chyba również dojrzale. Sam nie musi błyszczeć. To muzyka ma błyszczeć dzięki niemu."

Z tym, że wolę geniusz i kosmos dCSa :)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.