Jump to content
IGNORED

Dobre i słabe konfiguracje systemów audio w kontekście wystaw jak Audio Show czy Monachium.


sly30
 Share

Recommended Posts

Wątek ten założyłem nie mogąc pisać w innym z powodu bana Elberotha i narzuconej przez niego cenzury. A temat wydaje się ciekawy, gdyż każdego roku i po każdej dużej wystawie audio pojawiają różne a czasem nawet sprzeczne opisy wrażeń. Jednym dana konfiguracja podoba się a innym wręcz przeciwnie. Poza tym zawsze pojawia kilka prezentacji, które zupełnie rozczarowują, podczas gdy zbliżone choć nie identyczne systemy na innych wystawach potrafią zachwycić. Czytając teraz wasze opisy wrażeń z Audio Show sytuacja powtarza się. Niektóre systemy świetne ale inne wypadły słabo. Jeszcze inne w ogóle w tak prezentowanej konfiguracji nigdy nie powinny być wystawione, bo stają się antyreklamą poszczególnych sprzętów czy kolumn. Mam kilka informacji, które mogą pomóc znaleźć odpowiedzi jak na przyszłość unikać tych samych błędów.

Edited by sly30
Link to comment
Share on other sites

Część dystrybutorów łączy ze sobą klocki i dokonuje prezentacji w sposób mechaniczny. Dźwięk jest niedobry bo mają określone, często niepasujące do siebie urządzenia w ofercie.

Link to comment
Share on other sites

Tak i to jest pierwszy ważny powód. Przykładem może być Trimex dystrybutor np Focala. Fajni ludzie ale praktycznie co roku robią ten sam błąd łącząc jakiś model Utopii ze wzmacniaczem który kompletnie się do tego nie nadaje. Kiedyś były ponoć Stelle napędzane....NAD-em!! W tym roku sytuacja się powtarza i znów jest to antyreklama Utopii. To tak jakby do Mercedesa 6.3 AMG nalać starej ropy i dziwić się, że silnik fatalnie pracuje. To już lepiej pokazać kolumny ale ich nie podłączyć albo po prostu wypożyczyć od innego dystrybutora odpowiedni wzmacniacz. Przy okazji byłaby to dobra promocja właśnie tego lepszego wzmacniacza. Nie rozumiem dlaczego tak się nie robi i dystrybutorzy nie dogadują się między sobą? Współpraca zawsze popłaca.

Link to comment
Share on other sites

Cały tor gra jak najsłabsze urządzenie w torze. Jeśli wszystko jest z oferty jednego dystrybutora,lubproducenta to wynik bywa wiadomy.

Był jeden wyjatek z TAD-em; grało wyśmienicie! ale nie zwróciłem uwagi czyje kable używali :)

 

Sly wypożycz na czas targów od innego dystrybutora dobry komponent :D

Link to comment
Share on other sites

Guest jarek&ania

(Konto usunięte)

Nie rozumiem dlaczego tak się nie robi i dystrybutorzy nie dogadują się między sobą? Współpraca zawsze popłaca.

Jak nie wiadomo o co chodzi ..... to wiadomo ,że chodzi o pieniądze ;)

Takie wystawy należy traktować z przymrużeniem oka.

Wiadomo,że dystrybutorzy zestawiają sprzęt z tego co mają w swojej dystrybucji.Inaczej sprawa ma się gdy wystawia się producent a nie dystrybutor.Wtedy jest wolny wybór.

 

Poza tym moim zdaniem takie wystawy można porównać do wyborów Miss World.

Każdemu z publiczności podoba się inna laska a jury i tak wybierze zupełnie inną.Jeszcze nie słyszałem aby nagroda publiczności i tytuł miss trafiły w te same ręce ;)

Inna kwestia to jeszcze czas po wyborach.

Co z tego ,że na widowni podobała się nam np. Miss Burkina Faso skoro może okazać się w domu , że po zmyciu makijażu jest przeciętnym "lachonem".

A jak na dodatek jeszcze otworzy "paszczę" to czar pryska ;)

Link to comment
Share on other sites

Masz rację Jarek w kwestii gustów i tu każdy ma swój. Ale napędzanie Stella Utopia np NAD-em to nie jest kwestia gustu a obiektywnie złe połączenie które nie pokazuje nawet 20% możliwości Stelli. To ewidentny błąd. Rafaell ma też trochę racji, że nie jest łatwo wypożyczyć jakiś wzmacniacz od innego dystrybutora akurat na czas wystawy ale ustawiając wszystko odpowiednio wcześniej jest to możliwe. Poza tym np Eter Audio czy RCM zawsze mają dużo sprzęty i nie są w stanie wystawić nawet 20% swojego stock-u, więc coś by wypożyczyć od nich można.

Link to comment
Share on other sites

Poza tym np Eter Audio czy RCM zawsze mają dużo sprzęty i nie są w stanie wystawić nawet 20% swojego stock-u, więc coś by wypożyczyć od nich można.

 

Może kiedyś będzie Second Audio Show własnie z takich sprzętów które zostały u dystrybutorów ;)

Link to comment
Share on other sites

Był jeden wyjatek z TAD-em; grało wyśmienicie! ale nie zwróciłem uwagi czyje kable używali :)

 

 

 

Jak dotąd jedna opinie o tej prezentacji jest słaba ale reszta dobra a twoja bardzo dobra. Znam te kolumny bardzo dobrze.Testowałem je w sumie chyba 5 czy 6 tygodni. Moim zdaniem rewelacja. To było nieprawdopodobne jak tak w sumie nieduże kolumny z basowcem 20cm napędzały u mnie duży pokój 55m2 będący częścią otwartego 170m2. Poza tym barwa, nasycenie, scena…wszystko na najwyższym poziomie. Ale tym razem na Audio Show nie są podłączone pod równorzędny wzmacniacz. Grają z piecem TAD-a ale nie z tej samej ligi. Kolumny są z najwyższego pułapu TAD-a a wzmacniacz ze średniego. I tu mamy kolejną przyczynę gdy prezentacja jest dobra ale mogłaby być jeszcze lepsza. Gdy komponenty są dobrze dobrane ale nie są z tego samego pułapu czy z tej samej klasy to słabszy element w tym przypadku wzmacniacz ogranicza lepszy,tu kolumny i grają one świetnie ale…mogłoby być jeszcze lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Jak dotąd jedna opinie o tej prezentacji jest słaba ale reszta dobra a twoja bardzo dobra. Znam te kolumny bardzo dobrze.Testowałem je w sumie chyba 5 czy 6 tygodni. Moim zdaniem rewelacja. To było nieprawdopodobne jak tak w sumie nieduże kolumny z basowcem 20cm napędzały u mnie duży pokój 55m2 będący częścią otwartego 170m2. Poza tym barwa, nasycenie, scena…wszystko na najwyższym poziomie.

No widzisz TAD-y grały wyśmienicie a Dynaudio które także miałeś u siebie w Bristolu niestety nie. Mógłbyś porównać jakoś te kolumny?

Link to comment
Share on other sites

Jak dotąd jedna opinie o tej prezentacji jest słaba ale reszta dobra a twoja bardzo dobra. Znam te kolumny bardzo dobrze.Testowałem je w sumie chyba 5 czy 6 tygodni. Moim zdaniem rewelacja. To było nieprawdopodobne jak tak w sumie nieduże kolumny z basowcem 20cm napędzały u mnie duży pokój 55m2 będący częścią otwartego 170m2. Poza tym barwa, nasycenie, scena…wszystko na najwyższym poziomie. Ale tym razem na Audio Show nie są podłączone pod równorzędny wzmacniacz. Grają z piecem TAD-a ale nie z tej samej ligi. Kolumny są z najwyższego pułapu TAD-a a wzmacniacz ze średniego. I tu mamy kolejną przyczynę gdy prezentacja jest dobra ale mogłaby być jeszcze lepsza. Gdy komponenty są dobrze dobrane ale nie są z tego samego pułapu czy z tej samej klasy to słabszy element w tym przypadku wzmacniacz ogranicza lepszy,tu kolumny i grają one świetnie ale…mogłoby być jeszcze lepiej.

Właśnie, w zeszłym roku prezentacja TAD'a była lepsza.
Link to comment
Share on other sites

Właśnie, w zeszłym roku prezentacja TAD'a była lepsza.

No cóż TAD-R1 to 76000EU a TAD-CR1 Słuchany wczoraj to 40000EU

 

I jak rok temu na TAD-R1 było zejście basu do samego hadesu czy jednak nie do końca?

 

(stary cennik z 2011)

Link to comment
Share on other sites

Tak miałem Dynaudio Evidence i wg mnie też bardzo dobre kolumny. Poważnie interesowałem się tymi nowymi czyli Platinum. Były zamówione i czekałem ale Dynaudio chyba nieźle je sprzedaje bo trwało to i trwało. W finale te kolumny niedawno pojawiły się w Polsce i na pewno te które są teraz na Audio Show nie są w pełni wygrzane. Jeśli nawet pograły powiedzmy 4 tygodnie czyli 28 dni po 5h dziennie bo pewnie więcej nie to mają "wygrane" ok 150h a powinny mieć minimum 500h a najlepiej więcej np 1000h. Dynaudio bardzo się zmieniają w miarę wygrzewania. Te które miałem u siebie, czyli poprzedni model grały zupełnie inaczej gdy je podłączyliśmy a potem po miesiącu grania po 12h dziennie diametralnie inaczej. Tak więc skoro jest już kilka opisów, że te nowe grały wczoraj słabo, średnio albo nieźle to na 100% przede wszystkim nie są wygrzane. Uprzedzałem Pana Roberta żeby nie popełnił tego błędu i nie pokazał ich niewygrzanych ale co miał zrobić skoro one niedawno przyjechały i fizycznie po prostu nie było możliwości żeby one pograły 500 czy 1000h. To jest kolejna ważna przyczyna dlaczego tak wiele prezentacji na różnych wystawach jest mniej lub bardziej nieudanych.

Sprzęt trafia na nie zupełnie nowy, pogra przed takim show 50-150h ale to jest za mało. Takie sprzęty nie grają tak jak powinny. Dystrybutorzy musieliby dostawać sprzęty dużo wcześniej i poważnie przyłożyć się do ich wygrzania przed pokazem. Ale czasem i tak jest to niemożliwe gdy pojawia się na rynku najnowszy model i dystrybutor chce go pokazać co jest zrozumiałe. Tak właśnie jest z Dynaudio Evidence Platinum. A myślę, że to świetne kolumny. Skoro poprzednik jest dobry a te pod każdym względem lepsze to muszą mieć potężny potencjał.

Edited by sly30
Link to comment
Share on other sites

Guest jarek&ania

(Konto usunięte)

Masz rację Jarek w kwestii gustów i tu każdy ma swój. Ale napędzanie Stella Utopia np NAD-em to nie jest kwestia gustu a obiektywnie złe połączenie które nie pokazuje nawet 20% możliwości Stelli. To ewidentny błąd. Rafaell ma też trochę racji, że nie jest łatwo wypożyczyć jakiś wzmacniacz od innego dystrybutora akurat na czas wystawy ale ustawiając wszystko odpowiednio wcześniej jest to możliwe. Poza tym np Eter Audio czy RCM zawsze mają dużo sprzęty i nie są w stanie wystawić nawet 20% swojego stock-u, więc coś by wypożyczyć od nich można.

Dokładnie o tym pisałem.

Dystrybutor wystawia to co akurat ma w sprzedaży.

Wypożyczanie sprzętów, których się nie sprzedaje od innych dystrybutorów widocznie nie jest takie proste.

Nie znam umów dystrybucyjnych z producentami ale mogę przypuszczać ,że są w nich jakieś ograniczenia w tym zakresie.

Poza tym wiadomo nie od dzisiaj ,że dystrybutor X nie koniecznie przepada za dystrybutorem Y. ;)

 

Dlatego moim zdaniem najlepiej wypadają prezentacje producentów.

Przykład : CH Precision + Zellaton na AS w Monachium.

Same pozytywne opinie.

 

Niestety Polskie AS to prowincjonalna imprezka i producenci nie mają ciśnienia na prezentacje.

Powód prosty - brak siły nabywczej w naszym kraju ;(

Edited by jarek&ania
Link to comment
Share on other sites

Guest jarek&ania

(Konto usunięte)

To weź sprawę w swoje ręce :)

Nie ta branża.

Tobie jest zdecydowanie bliżej ;)

 

Tak jak pisałem wcześniej to rynek generuje konkretne zachowania ( w tym np. różnego rodzaju imprezy).

Ale uważam ,że każda udana impreza (nawet najmniejsza) jest czymś pozytywnym w naszej smutnej rzeczywistości. ;)

Poza tym ... "tak krawiec kraje jak mu materii staje...".

 

Według mnie Dynaudio pogrązyła je elektronika Ayona. Nie podobało mi się. Zbyt wiele podkolorowań kosztem utraty rozdzielczości i definicji przekazu. Nudno to grało i monotonnie bez kontrastów.

Jaki Ayon grał z Dynaudio?

Link to comment
Share on other sites

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dokładnie nie znam ich oferty. Raz grali z plików a raz z cd. Z cd grało słabo. Z plików troche lepiej

Sorki za jakość - telefon

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by johny
Link to comment
Share on other sites

Guest jarek&ania

(Konto usunięte)

Dokładnie nie znam ich oferty. Raz grali z plików a raz z cd. Z cd grało słabo. Z plików troche lepiej

Sorki za jakość - telefon

Może to wina okablowania?

Te Ayony na zdjeciu to chyba Orthos .

Aż tak żle było?

Tak to jest z prezentacjami. Znam ludzi , którzy mają Ayona i są b. zadowoleni.

Edited by jarek&ania
Link to comment
Share on other sites

Może faktycznie nie jest to najlepsze zestawienie. Same kolumny mogą być świetne i reszta równie dobra a niekonieczne muszą się "polubić". Powszechna jest opinia że Dynki najlepiej spasowują się z szybkimi, rozdzielczymi tranzystorami a te Ayony chyba lampowe są.

 

Jest kilka wpisów o prezentacji Wilsonów. Zdania są podzielone. Same kolumny są bardzo dobre i dość łatwe do napędzenia. Nie są kapryśne. Wzmocnienie teź niczego sobie, więc skoro części osób mimo wszystko nie podobało się, to być może jest tak jak niektórzy sugerują, że sprawcą kontrowersji jest DAC MSB. Rafaell napisał, że poszatkował on częstotliwości ale później już ich nie złożył w całość. Może coś w tym być. Gdy testowałem 2 różne modele MSB w tym topowy Diamond to nie wypadł on u mnie źle. W sumie wysokiej klasy DAC, ale faktycznie nie wciągał w odsłuch muzyki a testowany był na 2 zupełnie rożnych systemach w 2 różnych pokojach. W obu przypadkach dość szybko przychodziło pewnego rodzaju zmęczenie i niechęć do dalszych odsłuchów mimo, że dżwiek był gładki, rozdzielczy, dynamiczny itd. Niby wszystko super ale....czegoś brakowało albo czegoś było za dużo.

Link to comment
Share on other sites

Według mnie Dynaudio pogrązyła je elektronika Ayona. Nie podobało mi się. Zbyt wiele podkolorowań kosztem utraty rozdzielczości i definicji przekazu. Nudno to grało i monotonnie bez kontrastów.

Lampowce Ayona do Dynaudio ? Dystrybutor zachowuje się jakby dopiero zaczynał przygodę z audio. Widać że ma duszę eksperymentatora, ha, ha, haaaaaa..... Edited by jello
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że po prostu prezentuje sprzęty jakie ma w ofercie. Eter Audio ma kilka dobrych brandów lampowych ale nie za bardzo ma tranzystory poza Accuphase.

To lepiej niech sobie stoją po cichu niepodłączone.
Link to comment
Share on other sites

Też tak uważam w kilku przypadkach. Lepiej żeby kolumny nie grały wcale niż mają zagrać na 50% swoich możliwości.

To nie jest 50%, podłączanie Dynaudio z lampowcami i to Ayona to jest poprostu psucie dźwięku tych kolumn.

 

Zresztą podobnie " skrzywiony " dźwięk prezentuje od lat Grobel łącząc najpierw Sonus Faber a teraz Ktemy z Jadis'em.

Edited by jello
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak dotąd jedna opinie o tej prezentacji jest słaba ale reszta dobra a twoja bardzo dobra. Znam te kolumny bardzo dobrze.Testowałem je w sumie chyba 5 czy 6 tygodni. Moim zdaniem rewelacja. To było nieprawdopodobne jak tak w sumie nieduże kolumny z basowcem 20cm napędzały u mnie duży pokój 55m2 będący częścią otwartego 170m2. Poza tym barwa, nasycenie, scena…wszystko na najwyższym poziomie. Ale tym razem na Audio Show nie są podłączone pod równorzędny wzmacniacz. Grają z piecem TAD-a ale nie z tej samej ligi. Kolumny są z najwyższego pułapu TAD-a a wzmacniacz ze średniego. I tu mamy kolejną przyczynę gdy prezentacja jest dobra ale mogłaby być jeszcze lepsza. Gdy komponenty są dobrze dobrane ale nie są z tego samego pułapu czy z tej samej klasy to słabszy element w tym przypadku wzmacniacz ogranicza lepszy,tu kolumny i grają one świetnie ale…mogłoby być jeszcze lepiej.

 

Moim zdaniem w tym roku TAD sie nie udal, w ubieglym roku bylo zdecydowanie lepeiej, dla mnie byl w pierwszej trojce wystawy .

NIe wiem dlaczego w tym roku sie nie udalo.

Za to na plus imo byla w tym roku prezentacji Trimexa z Utopiami ( chyba Scala V2) i elektronika Exposure . Duzo lepsze granie, niz w ubieglym roku.

Uslyszalem firmowy , dobry dzwiek Focali.

Na pewno moze byc jeszcze lepiej , ale porazka to byla w ubr.

 

 

 

Według mnie Dynaudio pogrązyła je elektronika Ayona. Nie podobało mi się. Zbyt wiele podkolorowań kosztem utraty rozdzielczości i definicji przekazu. Nudno to grało i monotonnie bez kontrastów.

Jak widac roznie odbieramy muze.

Dla mnie granie Dynaudio z Ayonami z muza z plikow, to byla pierwsza trojka wystawy.

Takiego fortepianu , jak wczoraj z tego zestawu jeszcze nie slyszalem.

Inne numery wypadly duzo gorzej, ale fortepian, ktory jest sprawdzianem ostatecznym wypadl wybitnie. Dlatego umiesilem ten zestaw na 2 miejscu wystawy w swoim subiektywnym rankingu, po Rockportach z McIntoshem. Lata swietlne przed zestawem Wilson/ARC/MSB, ktory sie po prostu nie udal. IMO z winy MSB , bo Wilson z ARC to synergiczne polacznie.

Konto w trakcie usuwania

Link to comment
Share on other sites

Przecież te dzwoneczki na Dynaudio z Ayonem wypadły beznadziejnie. Pierwszy utwór prezentacji. Takie dzwoneczki nie są naturalne. Było to spektakularne ale barwowo do dupy. Na jakich lampach gra Ayon? KT? Zresztą ten sam "zimny" dźwiek był w Audiofast w obu pokojach w Bristolu. Tak nie gra muza. To jest sztuczny, audiofilski dźwięk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.