Skocz do zawartości
IGNORED

Auralic Vega - dac doskonały. Wasze opinie.


Rekomendowane odpowiedzi

Uczcie się Panowie-to jest wpis jednego z kilku ludzi na forum który wie o co w audio chodzi.

Pełen szacun.

A Ty co uwazasz ze to odkrycie Ameryki? :D Sprawa oczywista, sprzet bardzo dobry to taki, ktory nie ma preferencji co do rodzaju muzyki. Z tym, ze jeszcze raz powtorze, rozdzielcza i ultra gladka prezentacja muzyki: operowej, fortepianowej, oraz symfoniki, bardzo zblizona do tego co mozna uslyszec na zywo w salach koncertowych, powoduje to ze sprzet bedzie odtwarzal wzocowo, kazdy, absolutnie kazdy, rodzaj juz muzyki i nic nie bedzie go w stanie zaskoczyc.

 

pozdr.

Stasio. Mimo wszystko uważam ze bardziej wymagający od sprzętu jest ciężki rock / metal. Zgodził bym się natomiast z tym ze duże składy prezentują jeszcze większe od metalu wyzwania

TIdal Audio Contriva Diacera SE / Denafrips Terminator+ 12th / Denafrips arce / Monobloki Purifi 1et9040ba / Denafrips Athena / Velodyne Sc1250 +  Wilson Benesh Torus

Stasio. Mimo wszystko uważam ze bardziej wymagający od sprzętu jest ciężki rock / metal.

A tu sie przyznam ze na temat tej muzyki nie mam wiedzy jakim jest wyzwaniem dla sprzetu. Ale jesli podasz konkretne tytuly to postaram sie nadrobic braki i napisze czy masz racje czy tez nie, oczywiscie wg tego co ja slysze ;) Ale przez plecy czuje ze metal/rock to nie bedzie specjalny problem. Trudniej jest odtworzyc skomplikowane harmoniczne instrumentow klasycznych ktore sa wzajemnie zmodulowane anizeli prymitywne harmoniczne gitar...;)tak mi sie zdaje. Ale podaj przyklady.

 

Pozdr.

Stasiop - w reprodukcji chodzi też o właściwe utrzymanie dźwięków w czasie (ekstremalne tempo narastania i wygaszania sygnału) i przestrzeni - wraz z aurą pogłosową. Niezależnie od faktury instrumentów, ich nagromadzenia i tempa tego co się w utworze dzieje - to wszystko ma być odtworzone z zachowaniem "oddzielności" każdego zdarzenia i umiejscowienia go na scenie 3D.

 

Dobry sprzęt przy okazji zachowuje klimat :) - nawet jeśli jest to dziki metal (warunek - żeby był dobrze nagrany).

 

Jeśli ma być tak - że przód łoją niemiłosiernie szybko jakieś gitary, a z tyłu coś wprowadza w kontrze łagodny temat - to oba zdarzenia muszą być przedstawione realistycznie, oddzielnie, i nie zakłócać się wzajemnie - to wszystko ma być równolegle czytelne i naturalne, bez odciągania uwagi słuchacza. To słuchacz ma sobie wybrać - co chce sobie obserwować w danym momencie (jeśli chce się na czymś skupić).

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Stasiop - w reprodukcji chodzi też o właściwe utrzymanie dźwięków w czasie (ekstremalne tempo narastania i wygaszania sygnału) i przestrzeni - wraz z aurą pogłosową. Niezależnie od faktury instrumentów, ich nagromadzenia i tempa tego co się w utworze dzieje - to wszystko ma być odtworzone z zachowaniem "oddzielności" każdego zdarzenia i umiejscowienia go na scenie 3D.

 

Dobry sprzęt przy okazji zachowuje klimat :) - nawet jeśli jest to dziki metal (warunek - żeby był dobrze nagrany).

 

Jeśli ma być tak - że przód łoją niemiłosiernie szybko jakieś gitary, a z tyłu coś wprowadza w kontrze łagodny temat - to oba zdarzenia muszą być przedstawione realistycznie, oddzielnie, i nie zakłócać się wzajemnie - to wszystko ma być równolegle czytelne i naturalne, bez odciągania uwagi słuchacza. To słuchacz ma sobie wybrać - co chce sobie obserwować w danym momencie (jeśli chce się na czymś skupić).

100% zgoda :) jednak, jesli fortepiany, opery i symfonika przechodza bez najmniejszych problemow i jest duza rozdzielczosc, to co pisales powyzej jest w takim sprzecie jak gdyby juz z definicji - ja mam takie spostrzezenia.

 

Musisz miec dobry sprzet grajacy i dobrze skonfigurowany skoro wiesz o co chodzi ;) tak na marginesie :)

Edytowane przez Stasiop

jeżeli ktoś ma sprzęt który wszystko gra blues, jazz, rock......to szczerze powiem- zazdroszczę, (oczywiście bez zaciskania zębów)

mój systemik taki nie jest, widocznie jeszcze nie ta klasa ...a jestem z niego bardzo zadowolony jak nigdy wcześniej

Edytowane przez Miroslav1

Dla dobrych systemów odtworzenie np. realizmu nagrania analogowego z lat 50-tych (nie wiem - bossanova np.) - to nie jest żaden problem. Pojawia się pełna aura pogłosowa zdarzeń, wręcz czuje się dym papierosów :), ugięcie desek podłogi, często słychać rodzaj chrypki czy szumu z gardła ułamek sekundy przed wydobyciem dźwięku. Każde z nagrań ma inne otoczenie akustyczne, inny rodzaj tła przed rozpoczęciem czegokolwiek :) . To wszystko było nagrywane prostymi, zwykłymi technikami, na lampach, bez udziwnień, podejrzewam, że bez przykładania wagi do tego typu aspektów technicznych przy nagrywaniu. Po prostu - weszli, zagrali, wyszli :)

 

Stasiop - dla symfoniki to my nie wiemy co jest właściwe :) moim zdaniem, to jest muzyka, której (z definicji) nie można nagrać dobrze (technicznie). Zawsze będzie coś nie tak, lub zawsze będzie inny punkt widzenia / siedzenia :) . Mi np. nie odpowiada sposób nagrania rozpiętości dynamicznej :)

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Dla dobrych systemów odtworzenie np. realizmu nagrania analogowego z lat 50-tych (nie wiem - bossanova np.) - to nie jest żaden problem. Pojawia się pełna aura pogłosowa zdarzeń, wręcz czuje się dym papierosów :), ugięcie desek podłogi, często słychać rodzaj chrypki czy szumu z gardła ułamek sekundy przed wydobyciem dźwięku. Każde z nagrań ma inne otoczenie akustyczne, inny rodzaj tła przed rozpoczęciem czegokolwiek :) . To wszystko było nagrywane prostymi, zwykłymi technikami, na lampach, bez udziwnień, podejrzewam, że bez przykładania wagi do tego typu aspektów technicznych przy nagrywaniu. Po prostu - weszli, zagrali, wyszli :)

Podaj przyklady takich nagran, jesli mozesz. Ja tez wlasnie zauwazylem ze stare nagrania potrafia zaskakujaco dobrze zagrac, wtedy tam nic nie mieszali nie bylo wyszukanej techniki, komputerow, oraz moim zdaniem zaleta tych nagran to nie tylko prymitywna technika nagraniowa ale brak w tych czasach roznych elektromagnetycznych zaklocen w studiach czy pomieszczeniach - mysle ze ten ostatni paramter mial tak duze znaczenie ze tak dobrze teraz te nagrania graja, nawet te monofoniczne :D

 

Stasiop - dla symfoniki to my nie wiemy co jest właściwe :) moim zdaniem, to jest muzyka, której (z definicji) nie można nagrać dobrze (technicznie). Zawsze będzie coś nie tak, lub zawsze będzie inny punkt widzenia / siedzenia :) . Mi np. nie odpowiada sposób nagrania rozpiętości dynamicznej :)

Jest sporo nagran symfoniki nagrywanych dwoma mikrofonami, wtedy czuje sie jakby bylo sie wewnatrz. Deutsche Grammophone tez bardzo dobrze nagrywalo i nagrywa

Edytowane przez Stasiop

Stasiop, oto pare przykladow:

 

In flames - Pinball Map

 

BEHEMOTH - At The Left Hand Ov God

 

Pro-Pain - Time Will Tell

 

Slayer - Bloodline

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Slipknot -Wait and Bleed

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

jesli ci trzeba pliki to na pw

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xsnailx

TIdal Audio Contriva Diacera SE / Denafrips Terminator+ 12th / Denafrips arce / Monobloki Purifi 1et9040ba / Denafrips Athena / Velodyne Sc1250 +  Wilson Benesh Torus

skomplikowane harmoniczne instrumentow klasycznych ktore sa wzajemnie zmodulowane

 

Jestesmy na koncercie. instrumenty sa akustyczne ("gramy bez pradu"). Co powoduje owe modulacje?

Jestesmy na koncercie. instrumenty sa akustyczne ("gramy bez pradu"). Co powoduje owe modulacje?

Telefony komorkowe, kable energetyczne w scianach ktore mocno zaklocone sa zrodlem bardzo przeroznych czestotliwosci, nadajniki wszelkiej masci, wszelkie urzadzenia elektryczne ktore sa w poblizu, swietlowki, przetwornice, komputery i tak mozna wyliczac do wieczora. Oczywiscie na to ma wplyw tez slonce jak i na koncu kosmos.

Zeby nie bylo ze wymyslam, wiekszosc tych zaklocen mierze ;)

Wlasnie o to chodzi. Nie ma takiej modulacji.

Wiec co oznacza:

"Trudniej jest odtworzyc skomplikowane harmoniczne instrumentow klasycznych ktore sa wzajemnie zmodulowane"

Instrumenty akustyczne, odsluch bezposredni - gdzie tu modulacja?

Pole elektromagnetyczne ma wplyw na przewodnik lub polprzewodnik. Przeciez wiadomym jest ze nie dziala na zageszczanie czy tez rozrzedzanie czasteczek powietrza :D

aaaaa to teraz rozumie dlaczego orkiestra barokowa brzmi soczyściej niż współczesna. Barokowcy nie używają strun stalowych i nie ma co zakłócać, he he

I tutaj mamy wyższość muzyki odtwarzanej ze sprzętu nad tą graną na żywo - nic nie śmierdzi nam z kolumn ;-)

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Wlasnie wgralem na W20 pierwsze dziesiec zripowanych plyt sacd do plikow DSF 64 i puscilem na Vedze .

Pink Floyd The Dark Side ... tak jak myslalem - wymiata:)

Podobnie Nokturny Chopina z plyty Stockfisha w wykonaniu Boganyi'ego.

Pierwszy raz slysze tyle powietrza , takiej glebii sceny nie ma na zadnych hires pcm.

Tyle w temacie watku .

Konto w trakcie usuwania

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Wlasnie wgralem na W20 pierwsze dziesiec zripowanych plyt sacd do plikow DSF 64 i puscilem na Vedze

 

A miałeś przedtem okazję posłuchać ich z dobrego CD-playera, klasy powiedzmy od Accuphase DP 700 czy ML 512 wzwyż? Tak żeby opisać miarodajnie różnice pomiędzy brzmieniem bezpośrednio z CD a z pliku.

Edytowane przez tomkly

Możesz sie już cieszyć na zapas:)

 

 

 

A miałeś przedtem okazję posłuchać ich z dobrego CD-playera, klasy powiedzmy od Accuphase DP 700 czy ML 512 wzwyż? Tak żeby opisać miarodajnie różnice pomiędzy brzmieniem bezpośrednio z CD a z pliku.

Moja La Fontaine ma wbudowany napęd Esoterica VRDS NEO UMK - 5. Polecam test Fontanny w Audio Video z 2011 r.

Jak już pisałem fizyczne nośniki , w tym płyty sacd, nie maja startu do plikow z topowego transportu i wybitnego daca.

Przed Fontanna miałem ARC Ref 8 , a przedtem Esoterica X 05 z topowym napędem VRDS NEO VMK 5 . Wiem coś o brzmieniu sacd z topowych napędów, jak i playerow klasy ARC Ref 8 .Mam tez bardzo dobrego gramiaka.

Wiem , jakie jest Twoja opinia o plikach ale zapewniam Cię , ze wkrótce ja zmienisz:)

Na początek weź sobie Vege na odsłuch i pograj z kompa z jplayem.

Konto w trakcie usuwania

Możesz sie już cieszyć na zapas:)

 

 

Moja La Fontaine ma wbudowany napęd Esoterica VRDS NEO UMK - 5. Polecam test Fontanny w Audio Video z 2011 r.

Jak już pisałem fizyczne nośniki , w tym płyty sacd, nie maja startu do plikow z topowego transportu i wybitnego daca.

Przed Fontanna miałem ARC Ref 8 , a przedtem Esoterica X 05 z topowym napędem VRDS NEO VMK 5 . Wiem coś o brzmieniu sacd z topowych napędów, jak i playerow klasy ARC Ref 8 .Mam tez bardzo dobrego gramiaka.

Wiem , jakie jest Twoja opinia o plikach ale zapewniam Cię , ze wkrótce ja zmienisz:)

Na początek weź sobie Vege na odsłuch i pograj z kompa z jplayem.

 

Auucz! Marslo musiałeś tak z grubej rury. Litości dla kolegów czujących sentyment do krążków. Może jednak nie jest tak źle z odczytem nośników optycznych.

Nie jest tak źle. u marslo różnice między CD, a plikiem z CD była na moje ucho minimalna. Przynajmniej ja żadnej przepaści nie słyszałem. I choć Fontanna to świetny sprzęt i ma bardzo dobry transport CD to można w tym temacie jeszcze lepiej. U mnie nie ma przewagi ripów z CD nad krążkiem CD.

Nic o przepaści nie pisałem pisałem ze nie maja startu:)

Mając na myśli nie tylko ripy cd - tu rzeczywiście różnica jest niewielka - ale gęste formaty a tu jest przepaść imho.

Jasne ,ze wydając na topowy transport i daca Metronome można płyty cd grać oczko lepiej od plikow, ale hiresow ani chuchu:) Polska język trudna język:)

A teraz dsd z Vegi bije napęd Esoterica na głowę, no tojuz jest załamka dla fizycznych nośników:)

Myśle ze z Kalliope to będzie opad szczeny na dsd.

Gorąco pozdrawiam:)

Edytowane przez marslo

Konto w trakcie usuwania

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.