Skocz do zawartości
IGNORED

Zbiory gotowych nastaw kalibracyjnych dla telewizorów wykonanych za pomocą dobrego sprzętu


Rekomendowane odpowiedzi

Ten rozmyty obraz to jest tzw. Teatrzyk przy IFC ustawionym na więcej niż minimum.....

to by sie zgadzalo bo w ustawieniach "obraz kinowy" IFC fabrycznie ustawiono na maximum.
  • 2 miesiące później...

Zbulwersowali się zwolennicy płatnych wizyt. Ja zwracam uwagę, że to też jest kalibracja tylko na innych zasadach.

  • 11 miesięcy później...

Odświeżę temat. Szukam jakichś gotowych ustawień (kalibracji) do telewizorów LCD Samsung (modele z 2014 i 2015 roku). Jeśli potrzeba konkretnego modelu to podam później.

Luxman L-507uxII+CD D-05; Sonus Faber Olympica II

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Witam wszystkich na forum, jestem w trakcie rejestracji konta ale chciałbym już zadać pytanie..., A mianowicie widzę że poddajecie tu wiele ciekawych ustawień, a czy ma ktoś, lub może wrzucić tu do mojego modelu jakim jest LG55sm8600.

Witam wszystkich, czy ktoś pomorze mi w ustawieniach kalibracyjnych LG55sm8600.

Jeżeli ktoś kalibrował, albo posiada takie ustawienia przykładowe, będę wdzięczny...

19 godzin temu, Czyzu69 napisał:

Witam wszystkich, czy ktoś pomorze mi w ustawieniach kalibracyjnych LG55sm8600.

Jeżeli ktoś kalibrował, albo posiada takie ustawienia przykładowe, będę wdzięczny...

Proszę uprzejmie. Nastawy 55SM8500 (identycznie to samo co 8600, różnią się jedynie podstawką):

Oglądam w trybie Standardowym. Najbardziej mi odpowiada. Jakie ustawienia? Podam w konwencji: Parametr – moje ustawienie (ustawienie fabryczne; zakres regulacji)

Obraz AI – Wł. (Wł; Wł–Wył)

Podświetlenie – 100 (100; 0-100)

Kontrast – 100 (95; 0-100)

Jasność – 32 (50; 0-100). Fabryczne 50 za bardzo "daje po oczach".

Ostrość – 40 (25; 0-50). Domyślne 25 to za mało. Nie lubię "rozmamłanego" obrazu.

Kolor – 55 (55; 0-100)

Odcień – 0 (R50-G50)

Temp. barw – C20 (C20; W50-C50)

Sterowanie zaawansowanie.

Kontrast dynamiczny – Auto (Niski; Wył-Niski-Średni-Auto). Auto wyraźnie polepsza obraz i podbija jego dynamikę.

Kolor dynamiczny – Niski (Niski; Wył-Niski-Średni-Auto). Pozostawiamy Niski, wyłączony powoduje niedostatek, Średni i Wysoki skutkują nienaturalnym podbiciem występujących naturze subtelnych podbarwień które stają się zbyt wyraziste.

Preferowany kolor – 0 (0; -5-+5 można ustawiać odcień skóry, kolor trawy i kolor nieba)

Gama kolorów – Szeroka (Szeroka; Szeroka-Rozszerzona-Auto)

Super rozdzielczość – Wysoka (Niska; Wył-Niska-Średnia-Wysoka). To jest upscaling materiałów o niższej rozdzielczości. Wysoka przydaje się podczas oglądania materiału SD i FHD, przy 4K jest wpływ jest niezauważalny, chyba w ogóle nie działa. 

Gamma – Średnia (Średnia; Niska-Średnia-Wysoka1-Wysoka2) 

Opcje obrazu. 

Redukcja szumów – Auto (Niska; Wył-Niska-Średnia-Wysoka-Auto)

Redukcja szumów MPEG - Auto (Wył; Wył-Niska-Średnia-Wysoka-Auto) 

Płynna gradacja – Wysoka (Niska; Wył-Niska-Średnia-Wysoka). Wysoka daje lepszy.

Poziom czerni – Auto bez możliwości regulacji (DVB-T), Wysoki (Niski; Wysoki-Niski) (inne źródła). Wysoki daje znacząco lepszą szczegółowość w ciemnych scenach i plastyczność obrazu. Przy ustawieniu na Niski ciemne fragmenty obrazu gubią wiele detali albo wręcz stają się jednolitą czarną plamą.

Prawdziwe kino – Wł (Wł-Wył) (DVB-T), Wł bez możliwości regulacji (inne źródła)

Regulacja jasności w celu ochrony oczu – Wył (wył; Wł-Wył)

Lokalne przyciemnianie LED – Wysokie (Średnie; Wył-Niskie-Średnie-Wysokie). Tu jest ciekawa sprawa. Telewizor ma podświetlenie krawędziowe, układ ten ma więc trudne zadanie i wiele zależy od algorytmu, który nim rządzi. Podobno w poprzednim modelu działał lepiej, ten jest trochę "nadgorliwy", jakby w każdej sytuacji chciał wycisnąć maksimum kontrastu. Skutkuje to tym, że jeśli np. na dole ekranu znajduje się jakiś bardzo ciemny, duży obiekt – to i wszystko nad nim jest trochę przyciemnione. Można temu zaradzić ustawiając LPLED na pozycję Średnie, wtedy opisane zjawisko staje się praktycznie niezauważalne, ale jednocześnie trochę rozjaśnia się czerń, co skutkuje pewnym niewielkim spadkiem kontrastu. Dlatego świadomie ustawiłem na Wysokie, godząc się że rzadziej niż sporadycznie będę taki efekt miał.

TruMiotion – Wyczyść (Wyczyść; Wył-Gładki-Wyczyść-Użytkownika, w tym ostatnim można w zakresie 0-10 regulować De-blur i De-judder oraz włączyć Motion Pro). Wyczyść daje najbardziej płynny obraz.

Bardzo dobrze działa funkcja Obraz AI, która jeszcze "dopieści"  obraz.

To są ustawienia, które mnie najlepiej odpowiadają. Obraz - w mojej ocenie: miodzio.

Edytowane przez Bobcat

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na tej stronie znalazłem ustawienia przykładowe do tego modelu, i powiem tak - rewolucja!!! Obraz pełen barw, wszystko czyste czarne bez zniekształceń, o wiele lepiej niż te oryginalne nastawienie... 1,5 h wklepywania a efekt WOW, i to na naziemnej ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a czy ma ktos moze jakies gotowce do sony xh 9505??jesli tak to poprosze.

Sony 85 XH 9505.JVC DLA-X5000.Anthem MRX-1140. Sony UBP-X800M2 .Klipsch RF-7.Klipsch RC-64II.Klipsch RP-250S.Klipsch R-14S.Klipsch SW-310

Nie zawsze są do danego modelu, oozatym jeżeli ktoś zrobił u siebie profesjonalne kalibrowanie tv, to tych ustawień niesciagniesz z nikąd, a tu nie chodzi o fabryczne nastawy

6 godzin temu, Czyzu69 napisał:

Nie zawsze są do danego modelu, oozatym jeżeli ktoś zrobił u siebie profesjonalne kalibrowanie tv, to tych ustawień niesciagniesz z nikąd, a tu nie chodzi o fabryczne nastawy

pliki kalibracyjne to filmy, materiał za pomocą którego jesteś w stanie mniej lub bardziej poprawnie ustawić każdy odbiornik na świecie. Przy okazji wychodzą kwiatki z poprawnym ustawianiem sygnału i przestrzeni barw.

Kopiowanie czyjeś kalibracji niczego nie daje. Że po tylu latach trzeba tłumaczyć takie rzeczy.

Filmy do kalibracji to podstawa. Może nie osiągniesz 100% tego co da profesjonalna kalibracja, ale w zależności od samozaparcia może 90% tego, a to w zupełności wystarczy. Nie mówiąc już, że zdobywasz dodatkową wiedzę na przyszłość. Mój projektor nie nadawał się niemal do użycia na firmowych nastawach.

Gdyby istniały jakieś gotowe nastawy do danego modelu dające najlepsze rezultaty, to sami producenci by je wprowadzali... przecież to logiczne.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9

  • 2 lata później...

Temat już raczej martwy, ale mam pytanie, czy miał ktoś styczność z modelem Panasonic HX800 (2020 r.)? Jeśli tak, to jakieś porady co zmienić w fabrycznym Prawdziwe Kino? Fabrycznie jest podświetlenie na 20, kontrast na 90, kolor 50 ostrość 30, temperatura Ciepły2, włączone na minimum Adaptive Backlight Control oraz IFC, gamma 2.4.

3 godziny temu, jojkowski napisał:

Temat już raczej martwy, ale mam pytanie, czy miał ktoś styczność z modelem Panasonic HX800 (2020 r.)? Jeśli tak, to jakieś porady co zmienić w fabrycznym Prawdziwe Kino? Fabrycznie jest podświetlenie na 20, kontrast na 90, kolor 50 ostrość 30, temperatura Ciepły2, włączone na minimum Adaptive Backlight Control oraz IFC, gamma 2.4.

Zwiekszylbym podswietlenie 5/10 i zmniejszyl kontrast o taka sama wartosc . I temperature zmienilbym na bardziej zimna bo zwyczajnie takie parametry daja dosc ciemny obraz jak w oryginale. Nie mam takiego Panasa ale wiem co widze u roznych osob na panasie czy na samsungu.

10 minut temu, Audiolubny napisał:

Zwiekszylbym podswietlenie 5/10 i zmniejszyl kontrast o taka sama wartosc . I temperature zmienilbym na bardziej zimna bo zwyczajnie takie parametry daja dosc ciemny obraz jak w oryginale. Nie mam takiego Panasa ale wiem co widze u roznych osob na panasie czy na samsungu.

Temperatury na pewno nie zmienię, chcę jak najbliżej 6500K. Kontrast sprawdzałem na planszach i fabrycznie ustawiony jest idealnie. Jedyne co wyłączyłem to IFC i strefowe wygaszanie, to drugie irytowało i rozpraszało, bo podświetlenie migotało przy zmianach scen między ciemną a jasną. Był test tego modelu na HDTV, ale niestety nie wspomnieli, co warto zmienić w fabrycznym trybie, bez zagłębiania się w balans bieli i kolory.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.