Skocz do zawartości
IGNORED

Kopułki na średnicy i górze, jak w ATC.


grzechniks

Rekomendowane odpowiedzi

macie doświadczenia z aplikacjami głośnikowym opartymi na kopułkach w zakresie średnicy i wysokich?

Zawsze mnie to interesowało, bo takowych nie dotąd nie słyszałem.

 

Średnica podoba mi się np. z hornów, góra z wstęgi.

 

Z ciekawości kupiłem kolumny właśnie z taką aplikacją (kopułki na średnicy i górze),

plus 30cm papier na basie i powiem, że jestem zaskoczony lekkością, swobodą, ciepłem, barwą- zwłaszcza w rejonach średnich i wysokich.

 

Dźwięk jest bardzo przestrzenny, pełen powietrza i mnóstwa detali.

Czy to zasługa tych tekstylnych kopułek?

 

Kto jeszcze stosuje takie rozwiązania w swoich kolumnach?

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Moje ulubione zestawienie to tytanowy kopulkowy sredniak i tytanowa kopulka wysokotonowa.

 

 

 

 

najlepsze kolumny tandberga Studio Monitor też mają kopułki tekstylne na górze i średnicy.

Studio Monitor pochodzi z lat 70 i dalej trzymają cenę.

Na ebay pod koniec kwietnia sprzedano za 1432Euro.

 

tu link do aukcji:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy te kopułki produkował sam Tandberg, czy ktoś inny?

Wydają się znajome.

 

Kopułka średniotonowa jest stosunkowo mała, zatem ten zakres jest b. szybki.

Jakie są inne zalety kopułek tekstylnych?

Barwa też raczej nie do podrobienia.

 

Moje ulubione zestawienie to tytanowy kopulkowy sredniak i tytanowa kopulka wysokotonowa.

 

a w jakiej kolumnie występuje takie zestawienie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Tonsil kiedyś popełnił coś "w podobie" - nazywało się chyba "Perfect" i grało nieźle z wyłączeniem samego dołu pasma, bo ja wolę BR.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Miałem Perfect'y i moje odczucia były zgoła inne: bas był rewelacyjny na tle ówczesnych łatwodostępnych kolumn (w podobnej cenie, nie tylko Tonsilu), reszta pasma była trochę "zabałaganiona". Próbowałem różnych ustawień- z głośnikami do wnętrza, na zewnątrz, odginałem je- ciągle to nie było TO.

Dopiero Radmorki zaspokoiły moje wymagania :)

zapomniałem o PMC.

Zarówno PMC, jak i ATC produkuje kolumny na rynek profesjonalny.

 

Kopułka (ang. dome) jest zdecydowanie rzadziej aplikowana na średnicy w porównaniu do przetwornika stożkowego (ang. cone).

No i jest droższa- oczywiście, uśredniając.

 

Kopułki na średnicę produkuje Morel, Dayton, Visaton.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Gość _avw_

(Konto usunięte)

Miałem Perfect'y i moje odczucia były zgoła inne: bas był rewelacyjny na tle ówczesnych łatwodostępnych kolumn (w podobnej cenie, nie tylko Tonsilu), reszta pasma była trochę "zabałaganiona".

 

Perfect 150 były wtedy w cenie głosników klasy miniwież Samsunga wiec jak na te cenę grały rewelacyjnie. Takie oceny dostawały też w Niemczech.

Jednak miały pewną charakterystyczną cechę brzmienia, jak wiekszość ówczesnych produktów Tonsila. Charakterystyka przebiegu SPL wznosiła się ku czestotliwościa wysokim. Dlatego zakres od górnego środka stawał sie przerysowany przy nieco głosniejszym słuchaniu.

 

Podobne głosniki kopułkowe GDMK 11/60/... znajdowały się w zestawach Cheops 200, który miał nieprzyjemnie dudniący bas oraz w Diorze Polaris 300 - tam kopułka pracowała jako wyższe średnie w zestawie 4 droznym. I moim zdaniem to było najlepsze brzmieniowo opracowanie na tej kopułce.

 

Jednak miały pewną charakterystyczną cechę brzmienia, jak wiekszość ówczesnych produktów Tonsila. Charakterystyka przebiegu SPL wznosiła się ku czestotliwościa wysokim. Dlatego zakres od górnego środka stawał sie przerysowany przy nieco głosniejszym słuchaniu.

 

W tej chwili 90% kolumn ma taką harakterystykę, tutaj nic się nie zmieniło do dnia dzisiejszego :)

Gość _avw_

(Konto usunięte)

Kopułka (ang. dome) jest zdecydowanie rzadziej aplikowana na średnicy w porównaniu do przetwornika stożkowego (ang. cone).

No i jest droższa- oczywiście, uśredniając.

 

Kopułki na średnicę produkuje Morel, Dayton, Visaton.

 

Kiedyś to rozwiązanie było bardziej popularne. Z powodu pojedynczego zawieszenia i zwykle nieco mniejszej powierzchni membrany kopułki sredniotonowe obsługują węzsze pasmo niż głośniki stozkowe o podobnej średnicy kosza. Całkiem niezłe sa kopułki tytanowe Visatona.

 

W tej chwili 90% kolumn ma taką harakterystykę, tutaj nic się nie zmieniło do dnia dzisiejszego :)

Do dnia dzisiejszego może tak. Ale pod koniec lat 80-tych i poczatku 90-tych ubiegłego wieku zaczęała panować moda na odwrócenie przebiegu charakterystyki. Pojawiły sie konstrukcje z filtrami akustycznymi które produkowały wyższy poziom basu niż pasm wysokich.

 

jeśli chodzi o "wspólczesną" modę brzmienia w zakresie srednich cen kolumn to najcześciej spotkamy SPL ułożne w "usmiech dyskoteki" i bardzo często z podbitym średnim basem w kształcie świadczacym o kiepskiej odpowiedzi impulsowej.

 

Perfecty 150 z zamknięta obudową, dobrym impulsem i szybko opadającym przebiegiem SPL na basie były jednak na tle obecnych upodobań wyjątkiem.

a w jakiej kolumnie występuje takie zestawienie?

visaton atlas mk2 i wielu innych konstrukcjach visatona, mb quarta, cantona, do dzis podtrzymuje ze Visaton DSM 50 FFL i DSM 25 FFL to najlepsze średniaki i wysokie jakie slyszalem, do tego proste w aplikacji

Atc ma głośnik swojej konstrukcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Głośniki zastosowane w tych Tandbergach to "klasyki" norwesko-duńsko-szwedzkej produkcji tamtego okresu. Takie wysokotonowe stosowane były także przez Revox, Bang&Olufsen, Philips oraz innych skandynawskich producentów. Firmą-matką najprawdopodobniej był Peerless.

Średniotonowe to wyrób ITT, bliźniacze głośniki wypuszczał także Isophon, które stosowała np. Saba.

Niskotonowy to 12 calowy Seas.

 

W latach 70-tych ubiegłego wieku nastąpił prawdziwy wysyp kolumn opartych na kopułkach. Ja preferuję niemieckie konstrukcje Grundig, Braun, Heco, Dual, Telefunken itp.

 

Obecnie widuje tego typu głośniki w trójdrożnych, raczej drogich kolumnach - ATC, Dynaudio z wyższej półki.

Głośniki zastosowane w tych Tandbergach to "klasyki" norwesko-duńsko-szwedzkej produkcji tamtego okresu. Takie wysokotonowe stosowane były także przez Revox, Bang&Olufsen, Philips oraz innych skandynawskich producentów. Firmą-matką najprawdopodobniej był Peerless.

Średniotonowe to wyrób ITT, bliźniacze głośniki wypuszczał także Isophon, które stosowała np. Saba.

Niskotonowy to 12 calowy Seas.

 

W latach 70-tych ubiegłego wieku nastąpił prawdziwy wysyp kolumn opartych na kopułkach. Ja preferuję niemieckie konstrukcje Grundig, Braun, Heco, Dual, Telefunken itp.

 

Obecnie widuje tego typu głośniki w trójdrożnych, raczej drogich kolumnach - ATC, Dynaudio z wyższej półki.

 

 

dzięki za ciekawe informacje. Tandberg to klasyka.

w moich kolumnach kopułki na wysokich i średnich to heco, na basie visaton.

kolumny niemieckie.

wczoraj wymieniłem w nich okablowanie i przyjrzałem się przetwornikom.

kiedyś w ogóle nie zwracano uwagi na kable- na basie miałem kabel zbyt cienki.

Ciekawe, która firma jako pierwsza zrobiła kokosy na produkcji okablowania?

Amerykanie?

 

Atc ma głośnik swojej konstrukcji.

 

 

klasa, przypomina mi drivery hornów JBLa.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Dla czego?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wynika z tych linków nic, co wskazywałoby na lepsze granie kopułkowego średniotonowca w D'Apolito.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wynika z tych linków nic, co wskazywałoby na lepsze granie kopułkowego średniotonowca w D'Apolito.

Jak z wszystkim sama informacja to jak widzę za mało.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Kopułki na średnich dopiero pokazują klasę w układzie D'Appolito.

 

rafaell- nie widziałem kolumn z podwójną kopułką na średnicy, możesz podać przykład aplikacji?

 

we wspomnianych tandbergach jest podwójna kopułka ale na górze pasma.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Sa firmy ktore swiadomie nie stosuja D'appolito / MTM tlumaczac to problemami fazowymi i jest w tym pewna slusznosc. Wiec jak sie glosi jakies poglady warto je uzasadnic, wsawianie linka z google jest lekkim wykreceniem sie od odpowiedzi.

 

Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka

swans z kolei, ma wszystkiego po trochu.

na górze wstęga, średnica to kopułka, na basie stożek.

 

warto również przywołać słynnego esotara Dynaudio, który również jest kopułką.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Dla czego?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Wharfedale Opus2 M1. Ładna kopułka średniotonowa. Ktoś widział słyszał te wielkie monitory?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

rafaell- nie widziałem kolumn z podwójną kopułką na średnicy, możesz podać przykład aplikacji?

 

we wspomnianych tandbergach jest podwójna kopułka ale na górze pasma.

 

Proszę bardzo:

 

Można też tak dać dwie berylowe kopułki ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.