Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

17 godzin temu, Meloman napisał:

Już mi się k**wa wszystko dupczy...

Faktycznie - miał bodajże w soboty wieczorne audycje.

J**ana demencja mnie na starość dopada. Niedobrze melo, niedobrze...

 

EDIT:

Nadworny błazen (sorry, ale niecierpię gościa) pochwalił się swoim pomieszczeniem:

Fajnie mieć satysfakcję, że błazen może i ma głośniki za 300 tysi (sprzętu audio nie jestem w stanie rozróżnić), ale akustyki i warunków to żadnych.

A co to za głośniki są tak w ogóle? Ktoś wie?

Już wiem. Beolab 90 ?

W dniu 7.10.2019 o 11:23, iro III napisał:

Pogadaj o tym z Markiem Wiernikiem (w kontekście gatunku który od zawsze hołubi), właśnie po dłuższej nieobecności wrócił.

Ale chyba tylko z doskoku, bo cały czas chyba jest w RDC. W końcu są w tym samym budynku.

Szkoda go na radio ze słuchalnością na granicy błędu statystycznego.

20 godzin temu, soundchaser napisał:

Co Ty chrzanisz, za przeproszeniem.

"Pomysł stworzenia Programu III Polskiego Radia i przekonanie do niego Władysława Gomułki przypisuje się dziennikarzowi radiowemu Stanisławowi Stampf’lowi, współautorowi słuchowiska „Matysiakowie”. Trójka miała być radiem dla młodych ludzi, w intencji ówczesnych władz miała odciągnąć polską młodzież od zachodnich stacji, a jednocześnie zapewnić możliwość oddziaływania ideologicznego i indoktrynacji[3]."

?

19 godzin temu, Meloman napisał:

Paweł i Bożena Sito

Paweł Sito i Bożena Sitek?

Fajne radio było, Radiostacja też, a potem nadeszła katastrofa.

I studio było z oknem.

Nie często z radiowego studio można wyjrzeć przez okno.?

 

22 minuty temu, jezz napisał:

"Pomysł stworzenia Programu III Polskiego Radia i przekonanie do niego Władysława Gomułki przypisuje się dziennikarzowi radiowemu Stanisławowi Stampf’lowi, współautorowi słuchowiska „Matysiakowie”. Trójka miała być radiem dla młodych ludzi, w intencji ówczesnych władz miała odciągnąć polską młodzież od zachodnich stacji, a jednocześnie zapewnić możliwość oddziaływania ideologicznego i indoktrynacji[3]."

Pomysł może i był, ale raczej nie wcielony w życie. Ja przynajmniej wcale nie odczuwałem tego oddziaływania.

14 minut temu, soundchaser napisał:

Pomysł może i był, ale raczej nie wcielony w życie. Ja przynajmniej wcale nie odczuwałem tego oddziaływania.

Ale twoje odczucia nie sa miarodajne.;)

Czyli co? Winą Trójki jest to, że powstała w 1962r?

Noooo, np. rmfmfm i podobne bzdety, powstałe za "wolności" w latach 90. to dopiero są "radia" ?

W tym czasie był Gomółka, to fakt. Co z tego? W Trójce się nie udzielał.

To czym ściemniano władzom by powstał nowy program to jedno (i raczej oczywiste). to czym się bardzo szybko stał, to zupełnie inna bajka.

Podobnie było z "pozwoleniem" na Jazz za panowania towarzyszy- "muzyka uciskanych, czarnych niewolników!" Jednak zaczęto go grać - jego wina! (tego jazzu! i jazzmenów!) bo za czasów komuchów zaczynali.

Przecież to powyginane myślenie jest.

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

co to jest ?

To, że te kolumny mają glosniki nie tylko na przedniej ścianie (której de facto nie ma), a też skierowane na boki i spora część ich emisji odbierana przez słuchacza, to dźwięki odbite od scian.

B&O często siega po koncepcję kolumn szeroko rozpraszających.

3 minuty temu, porlick napisał:

To, że te kolumny mają glosniki nie tylko na przedniej ścianie (której de facto nie ma), a też skierowane na boki i spora część ich emisji odbierana przez słuchacza, to dźwięki odbite od scian.

membrana głośnika wytwarza fale akustyczna i nie wazne czy głosnik jest na boku pod spodem czy na górze czy froncie czy z tyłu kolumny , to głosnik wytwarza cisnienie

wielkość ograniczenie pomieszczenia i jego akustyka wpływa na odbicia interferencje itd

pisanie ,że kolumny graja dxwiekiem odbitym jest kuriozalne

Teraz, slawek.xm napisał:

membrana głośnika wytwarza fale akustyczna i nie wazne czy głosnik jest na boku pod spodem czy na górze czy froncie czy z tyłu kolumny , to głosnik wytwarza cisnienie

Słyszałeś może kiedyś o charakterystykach kątowych głośnika?

Taka podpowiedź- im krótsza fala względem średnicy głośnika, tym mniejszy kąt promieniowania dzwiekowego i węższa ch-ka kątowa.

Rzeczywistość to nie tylko subwoofer...

3 minuty temu, porlick napisał:

Słyszałeś może kiedyś o charakterystykach kątowych głośnika?

Taka podpowiedź- im krótsza fala względem średnicy głośnika, tym mniejszy kąt promieniowania dzwiekowego i węższa ch-ka kątowa.

mierzę je srednio raz w tygodniu

zapamiętaj ,ze nawet pod katem źródłem fali akustycznej jest głosnik

 

 

18 godzin temu, porlick napisał:

Zwlaszcza, że każde kolumny działające dźwiękiem odbitym, wymagają dużo staranniejszej instalacji i dbałości o kontrolę tych odbić.

Nieprawda.

To kolumny o sterowanej kierunkowości , wykorzystują matryce fazową do uzyskania rożnych charakterystyk promieniowania.

Mogą promieniować 360 stopni jak i wąską wiązką tzw. "słuchawki na odległość".

Może je wstawić w róg pokoju jak chce i "wyłączyć" odbicia od tylnych i bocznych ścian.

http://www.tonmeister.ca/wordpress/2015/10/06/beolab-90-behind-the-scenes/

 

 

 

 

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

W dniu 7.10.2019 o 12:26, iro III napisał:

(przesadą jest tu określenie na wyrost, ogólne "Polacy" - raczej słuchacze MUZYCZNEJ Trójki.)

Miej pretensje do redaktora, to jego, nie moje, słowa.

A zapamiętałem bo mnie rozbawiły.

„Jeśli nie masz co robić, nie rób tego w moim towarzystwie”

49 minut temu, raven1985 napisał:

Może je wstawić w róg pokoju jak chce i "wyłączyć" odbicia od tylnych i bocznych ścian.

A to ok- kto bogatemu zabroni wstawić takie kolumny w kąt i "wyłączając dźwięki odbite", wykorzystywać ułamek ich potencjału?

Przecież taaaaaakie kolumny, to mają wyglądać i być!   ......................... a nie grać.

Doprawdy nie wiem, czym tu się "pałować".

47 minut temu, porlick napisał:

A to ok- kto bogatemu zabroni wstawić takie kolumny w kąt i "wyłączając dźwięki odbite", wykorzystywać ułamek ich potencjału?

A skont pomysł, że nie wykorzysta ?

Te kolumny zostały tak zaprojektowane aby można wstawić je w kąt i do pokoju o szczotkowej adaptacji i grały dobrze w takich warunkach.

Opinia śp. Siegfried Linkwitz-a

"The BeoLab90 tops what I have heard from any commercial loudspeaker!"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak dla mnie te kolumny to jedna z większych innowacji w technice audio od bardzo długiego czasu  ale możecie dalej sobie popasać o kablach przez następne 1000stron . Nie będę już przeszkadzał ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

4 godziny temu, iro III napisał:

Czyli co? Winą Trójki jest to, że powstała w 1962r?

A czy ja coś takiego napisałem?

4 godziny temu, iro III napisał:

Jazz za panowania towarzyszy- "muzyka uciskanych, czarnych niewolników!" Jednak zaczęto go grać - jego wina! (tego jazzu!

Z jazzem to była prosta sprawa. NIe było tekstu w utworach.?

1 godzinę temu, raven1985 napisał:

Te kolumny zostały tak zaprojektowane aby można wstawić je w kąt i do pokoju o szczotkowej adaptacji i grały dobrze w takich warunkach.

Może i tak, ale na fotce nawet tych szczątków nie uswiadczysz. Zresztą, Chiron'em też da się pojechać przez miasto...

2 godziny temu, raven1985 napisał:

Jak dla mnie te kolumny to jedna z większych innowacji w technice audio od bardzo długiego czasu  ale możecie dalej sobie popasać o kablach przez następne 1000stron . Nie będę już przeszkadzał ?

Zasilacze impulsowe! Przecież to nie ma prawa grac ?

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Kiedyś dawno temu robiłem coś w multikinie czy jakimś innym multiplexie, świeżo po zainstalowaniu certyfikowanego czegoś, txh czy coś. I w kabinie widzę ośmiokanałowy wzmacniacz z regulacją poziomów, pytam, co to i po co, a oni że sobie dołożyli i mogą teraz korygować poziomy kanałów, bo wcześniej nie mogli


E tam, pewnie byłeś u xajasa w piwnicy
3 godziny temu, malikali napisał:

Zasilacze impulsowe! Przecież to nie ma prawa grac ?

B&O ma akurat spore doświadczenie i renomę w technice impulsowej, więc nie osądzałbym tego zbyt pochopnie.

W dniu 5.10.2019 o 12:07, przemak napisał:

Kilka czyli dwa i nie często tylko zawsze ?

W takim razie na etykietach oszukują (to odnośnie tych dwóch rodzajów chmielu w piwie).
A może znów mnie złapałeś za słówko, bo powinienem napisać gatunków, zamiast rodzajów? ?

Edytowane przez soundchaser

Aż zwrócę uwagę. Oczywiście nadajniki są różne, bo przecież i z różnymi mocami na różnych stacjach się nadaje. Ale to raczej nie od nadajnika zależy. 

Na jakiej stacji zauważyłeś? Bo to też różnica. niektórzy dają tylko jeden stream na całą Polskę i reszta jest załatwiana przez operatora, wtedy jest zunifikowane. Inni nadawcy mają u siebie wszystko oprócz nadajnika i systemu antenowego. I tu spodziewałbym się różnic, bo sprzęt nadawców różny bywa. Od najzwyklejszych behringerów za 1000zł do koderów za ciężki pierdyliard. Od takich dziesięcio i więcej letnich do nówek. 

14 minut temu, micwoj napisał:

Aż zwrócę uwagę. Oczywiście nadajniki są różne, bo przecież i z różnymi mocami na różnych stacjach się nadaje. Ale to raczej nie od nadajnika zależy. 

Wiadomo, że nie od samego nadajnika w sensie modulatora, tylko od całości tam w Pcimiu umieszczonej.

14 minut temu, micwoj napisał:

Na jakiej stacji zauważyłeś? Bo to też różnica. niektórzy dają tylko jeden stream na całą Polskę i reszta jest załatwiana przez operatora, wtedy jest zunifikowane. Inni nadawcy mają u siebie wszystko oprócz nadajnika i systemu antenowego. I tu spodziewałbym się różnic, bo sprzęt nadawców różny bywa. Od najzwyklejszych behringerów za 1000zł do koderów za ciężki pierdyliard. Od takich dziesięcio i więcej letnich do nówek. 

Słychać to właśnie na trójce, eremefozet jest bardziej stabilny, w każdym razie tu różnic nie zauważyłem.

3 godziny temu, soundchaser napisał:

W takim razie na etykietach oszukują (to odnośnie tych dwóch rodzajów chmielu w piwie).
A może znów mnie złapałeś za słówko, bo powinienem napisać gatunków, zamiast rodzajów? ?

Nie, chodzi o to, że w piwie są dwa rodzaje/gatunki chmielu, zawsze - goryczkowy dla smaku i aromatyczny dla aromatu właśnie. Są to dwa chmiele, różne gatunki, dodawane na innych etapach warzenia, a aromatyczny czasem i na fermentacji.

nagrywamy.com

24 minuty temu, przemak napisał:

Słychać to właśnie na trójce, eremefozet jest bardziej stabilny, w każdym razie tu różnic nie zauważyłem.

Te radio-podobne dodatkowo napier.da.la.ją (w porównaniu ogólnie do PR) głośniej, pewnie tak x2.

Ten fakt skutkuje tym, że w różnych miejscach, gdzie brzęczy byle jaki "tranzystorek" z ręcznym strojeniem gałą, po prostu łatwiej jest złapać i "dobrze ustawić bez szumów" właśnie ten chłam...i tak "słuchalność" rośnie.

Edytowane przez iro III
44 minuty temu, przemak napisał:

Nie, chodzi o to, że w piwie są dwa rodzaje/gatunki chmielu, zawsze - goryczkowy dla smaku i aromatyczny dla aromatu właśnie. Są to dwa chmiele, różne gatunki, dodawane na innych etapach warzenia, a aromatyczny czasem i na fermentacji

Skąd masz taką wiedzę, skoro ja piłem wiele piw regionalnych, na etykiecie których producent zamieszczał informację o użytych nawet 4 gatunkach chmielu?

Poza tym są chmiele, które posiadają zarówno goryczkę, jak i aromat. Np. Marynka.

Edytowane przez soundchaser
5 minut temu, soundchaser napisał:

Skąd masz taką wiedzę, skoro ja piłem wiele piw regionalnych, na etykiecie których producent zamieszczał informację o użytych nawet 4 gatunkach chmielu?

Gatunków czy raczej odmian (bo gatunek jest jeden, to chmiel jednak) może być i więcej, mi chodzi o to że są dwa różne rodzaje/zastosowania/odmiany, różniące chmiele, i dzielące je na aromatyczne i goryczkowe. I te dwie różne odmiany (pomieszane mogą być, ale nie między sobą, choć są odmiany uniwersalne) się dodaje na różnych etapach produkcji - chmiel goryczkowy nie daje aromatu, a aromatyczny nie daje smaku i musi być dodany pod koniec, bo by wyparował. Czyli nawet jak np. marynka jest uniwersalna, to trzeba najpierw na początku warzenia żeby wyszła goryczka a potem drugi raz ją dodać pod koniec, żeby został aromat.

nagrywamy.com

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.