Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo ogólnie mówiąc wraz ze spadkiem słyszalnej "głośności" spada rozdzielczość.

A mówiąc po chłopsku: ściszasz trochę i upier.ala Ci jakość dźwięku.

 

Przecież to oczywiste. Jednak dobry sprzęt charakteryzuje się tym, że słuchając ciszej zachowuje wszystkie aspekty

dobrego brzmienia, tylko słyszalnymi ciszej. Czyli np. bas przy głośniejszym słuchaniu jest potężniejszy,

a przy cichym mniej spektakularny, ale nadal namacalny i dobrze słyszalny.

 

To jakbyś zrobił sobie MP3 320 do normalnego słuchania, a 128 do słuchania po cichu.

 

Chyba odwrotnie. ;-)

 

Myślisz że w ramach dyskusji będzie można ustalić czy wpływają czy nie ?

 

Przecież na forum tylko dyskutujemy. Porównania i testy to tylko w realu.

 

Znowu jakaś amatorszczyzna słowna

 

Przecież Ty dokładnie tak samo piszesz co nie ma wpływu na brzmienie nie sprawdzając tego uszami w realu.

W takim razie to również amatorszczyzna słowna.

Nie potrafisz inaczej niż ten ciągły ping-pong?

Przeczytaj swój tekst pierwotny i domyśl się dlaczego.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Rotel w roli transportu jest lepszy.

Przecież nie wyjmę samego napędu z playera i nie podłączę go do DAC.

Traktuję taki player całościowo jako transport.

 

Jak grochem o ścianę...

 

U Ciebie wypadł lepiej i dla Ciebie jest lepszy od Denona.

Ale w innych warunkach może okazać się, że jest odwrotnie.

 

Weź kiedyś sobie jakiś CD z wyjściem coax i optycznym, podłącz do DAC, porównaj jakość dźwięku z jednego i drugiego wyjścia, a potem napisz czy słyszysz różnice.

Zakładam, że będą i że je usłyszysz.

Jak więc wyjaśnisz, że jednym wyjściem gra dobrze a drugim już nie skoro to jeden i ten sam transport, co więcej, jedno i to samo urządzenie???

 

Ogarniesz może, że dla Ciebie jedno i drugie wyjście to to samo.

Ale dla DAC niekoniecznie, bo to on decyduje jak "obrobi" sygnał.

Muzyka na CD bywa kiepsko brzmiąca w przeciwny zupełnie sposób: bo bez pulsacji dynamiki, męcząco, monotonnie jazgotliwa.

Trzeba może zacząć słuchać takich realizacji które nie mają takich wrednych cech. Niestety repertuar może nie odpowiadać, choć fakt że w każdym z gatunków muzycznych można znaleźć perełki realizatorskie.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W ES9018 (Sabre) ten efekt praktycznie nie występuje. Regulację głośności też można zrobić dobrze nawet w domenie cyfrowej.

 

Oczywiście, że można dobrze, mądrze i solidnie. I tak samo można tanio, głupio i źle.

Edytowane przez konradskala

Sądzę, że 99% winyli (wszystkie poza wyjątkami) powstaje z pliku cyfrowego, często 44.1kHz. To tak do przemyślenia w kwestii możliwości różnych formatów.

 

Ja zaś sądzę, że współczesne winyle, nawet jak są robione z "matki" cyfrowej to mają tą PRZEWAGĘ, że nie robi się w tym przypadku jednej dodatkowej (po korekcji RIAA) rzeczy, nie kompresuje się materiału zgodnie z "loudness wars". Po co to komu? Przecież nikt tego w "tramwaju i na drągu w przeciągu" słuchał nie będzie.

Przecież Ty dokładnie tak samo piszesz co nie ma wpływu na brzmienie nie sprawdzając tego uszami w realu.

W takim razie to również amatorszczyzna słowna.

Nie sprawdzam bo już się nasprawdzałem i teraz wiem co może się zdarzyć w innych przypadkach.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Przecież to oczywiste. Jednak dobry sprzęt charakteryzuje się tym, że słuchając ciszej zachowuje wszystkie aspekty

dobrego brzmienia, tylko słyszalnymi ciszej. Czyli np. bas przy głośniejszym słuchaniu jest potężniejszy,

a przy cichym mniej spektakularny, ale nadal namacalny i dobrze słyszalny.

Nie wiesz o co chodzi z cyfrowym ściaszaniem i wpływie na dźwięk (pogorszenie), nieprawdaż? Ty ciągle uważasz, że bardzo dobry sprzęt analogowy ten efekt zniweluje. Sound, ty nic nie wiesz. Ale cóż, koniec końców słyszysz drucik 230v.

Oczywiście, że można dobrze, mądrze i solidnie. I tak samo jak tanio, głupio i źle.

Analizowałem kiedyś co się stanie jak "ściszymy" w domenie cyfrowej tak żeby rozdzielczość spadła z 24 bit do 16 a nawet 14. W przetwornikach AKM 4396 podają zniekształcenia niskopoziomowe przy -60 dBFS. Są one dla tego poziomu na wysokości ca. 0,3%. Przy tym poziomie nawet jeżeli poziom normalnego słuchania jest bardzo wysoki już praktycznie z odległości 3m nic nie można usłyszeć co by można było ocenić jakościowo. Coś z głośników się wydobywa, ale jakości nie da się ocenić.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Znalazłem vst do pomiaru DR. Pierwsze wyniki z Analog prod" dla 3 utworów

 

left right

 

Peak value: -1.66 dB --- -2.19 dB

Avg RMS: -15.17 dB --- -18.53 dB

DR channel: 10.37 dB --- 13.81 dB

 

left right

 

Peak value: -2.14 dB --- -3.86 dB

Avg RMS: -17.85 dB --- -21.55 dB

DR channel: 12.09 dB --- 14.72 dB

 

left right

 

Peak value: -1.51 dB --- -2.93 dB

Avg RMS: -17.21 dB --- -20.58 dB

DR channel: 12.12 dB --- 14.26 dB

 

Z innej płytki;

Statistics for: Gloria's Step (Take 2).wav

Number of Samples: 16362276

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -11.09 dB --- -10.24 dB

Avg RMS: -25.55 dB --- -27.13 dB

DR channel: 11.64 dB --- 12.74 dB

Edytowane przez Фома

Po pierwsze nie LDT12 a LTD12, wypadałoby wiedzieć jaki nick ma osoba którą się krytykuje.

Po drugie to o ile wiem nie jest to typ domokrążcy ani sprzedawcy obwoźnego. Tego typu uwagi wyglądają na celowo zaplanowane działanie, które ma za zadanie szkalować dobre imię powszechnie szanowanego usera. Szczególnie jeśli wygłasza jest nie wiadomo czyj (a jak widać dobrze zorientowany w środowisku) klon. Kim jesteś kolego Bunk?

Oczywiście, dobre imię powszechnie szanowanego usera. Niestey, yen powszechnie szanowany user nie znalazł u mnie poważania, z wiadomych względów. I ja jestem tym, kim jest LTD12, Bunkiem.

Uwaga o znajomości środowiska troche mnie zaniepokoiła. Jakiego to znowuż środowiska?

Edytowane przez Bunk

Znalazłem vst do pomiaru DR. Pierwsze wyniki z Analog prod" dla 3 utworów

Poszukaj płyty firmy Telarc "Ein Straussfest" vol. 1.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Nie wiesz o co chodzi z cyfrowym ściaszaniem i wpływie na dźwięk (pogorszenie), nieprawdaż? Ty ciągle uważasz, że bardzo dobry sprzęt analogowy ten efekt zniweluje. Sound, ty nic nie wiesz. Ale cóż, koniec końców słyszysz drucik 230v.

 

Ech...jak czytam Twoje wpisy to dochodzę do wniosku, że masz problem ze zrozumieniem prostego tekstu i kompletnie nie wiesz o czym piszesz.

Ech...jak czytam Twoje wpisy to dochodzę do wniosku, że masz problem ze zrozumieniem prostego tekstu i kompletnie nie wiesz o czym piszesz.

A to z pewnością. Dochodzisz do wniosków...

Ze tak wam sie chce dalej dyskutować z tymi co mieli mature z Polskiego i Historii :D

 

Przy okazji , niezłe zadżumienie w watku miłośników magicznego pudełka od Harrego Pottera

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Jak grochem o ścianę...

 

U Ciebie wypadł lepiej i dla Ciebie jest lepszy od Denona.

Ale w innych warunkach może okazać się, że jest odwrotnie.

 

Mógłbym to samo napisać Tobie: JAK GROCHEM O ŚCIANĘ.

 

Zgadnij u kogo ja sobie porównuję elementy toru audio? U sąsiada?

 

Poszukaj płyty firmy Telarc "Ein Straussfest" vol. 1.

 

Chodzi o tę płytkę?

 

e153563dc3f08d81b9eda16f04db91b0.jpg

Chodzi o tę płytkę?

 

e153563dc3f08d81b9eda16f04db91b0.jpg

Tak.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

ale na nowym foo plik dynamic range nie działa

U mnie działa.

Poszukaj płyty firmy Telarc "Ein Straussfest" vol. 1.

foobar2000 1.3.17 / Dynamic Range Meter 1.1.1

log date: 2017-12-02 18:15:51

 

--------------------------------------------------------------------------------

Analyzed: Cincinnati Pops Orchestra - Erich Kunzel / Ein Straussfest

--------------------------------------------------------------------------------

 

DR Peak RMS Duration Track

--------------------------------------------------------------------------------

DR17 0.00 dB -21.99 dB 2:24 01-Explosions Polka, Op. 43 (Johann Strauss Jr.)

DR14 -3.50 dB -26.42 dB 3:39 02-Im Krapfenwald'l Polka, Op. 336 (Johann Strauss Jr.)

DR22 0.00 dB -27.06 dB 2:38 03-Champagne Polka, Op. 211 (Johann Strauss Jr.)

DR17 0.00 dB -21.71 dB 2:46 04-Banditen Galop, Op. 378 (Johann Strauss Jr.)

DR17 -1.85 dB -26.67 dB 8:27 05-An der schönen blauen Donau, Op. 314 (Johann Strauss Jr.)

DR14 -5.36 dB -23.29 dB 3:09 06-Radetzky March, Op. 228 (Johann Strauss Sr.)

DR15 -1.66 dB -21.35 dB 2:40 07-Feuerfest Polka, Op. 269 (Josef Strauss)

DR16 -1.91 dB -22.42 dB 2:35 08-Auf der Jagd Polka, Op. 373 (Johann Strauss Jr.)

DR17 -2.61 dB -25.71 dB 11:03 09-Geschichten aus dem Wiener Wald, Op. 325 (Johann Strauss Jr.)

DR14 -0.80 dB -20.86 dB 2:35 10-Bahn Frei Polka, Op. 45 (Eduard Strauss)

DR13 -13.69 dB -33.37 dB 2:33 11-Pizzicato Polka (Johann Strauss Jr. & Josef Strauss)

DR14 0.00 dB -18.97 dB 3:42 12-Unter Donner und Blitz Polka, Op. 324 (Johann Strauss Jr.)

--------------------------------------------------------------------------------

 

Number of tracks: 12

Official DR value: DR16

 

Samplerate: 44100 Hz

Channels: 2

Bits per sample: 16

Bitrate: 644 kbps

Codec: FLAC

================================================================================

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

  • Redaktorzy

W ES9018 (Sabre) ten efekt praktycznie nie występuje. Regulację głośności też można zrobić dobrze nawet w domenie cyfrowej.

 

Czyli kolega stwierdza, że występuje, ale w niewielkim stopniu (skoro nie "nie występuje", a tylko "nie występuje praktycznie").

Dzięki uprzejmości kolegi dostałem pliki i zrobiłem w vst TT- DR

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Explosions Polka, Op. 43.wav

Number of Samples: 6350400

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: over --- over

Avg RMS: -22.07 dB --- -21.91 dB

DR channel: 16.81 dB --- 16.81 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR17

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Im Krapfenwald'l Polka, Op. 336.wav

Number of Samples: 9657900

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -3.50 dB --- -3.79 dB

Avg RMS: -26.62 dB --- -26.23 dB

DR channel: 14.42 dB --- 14.00 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR14

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Champagne Polka, Op. 211.wav

Number of Samples: 6967800

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: over --- over

Avg RMS: -27.31 dB --- -26.82 dB

DR channel: 22.76 dB --- 21.98 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR22

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Banditen Galop, Op. 378.wav

Number of Samples: 7320600

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -0.00 dB --- over

Avg RMS: -21.64 dB --- -21.77 dB

DR channel: 17.01 dB --- 16.49 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR17

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - An der schunen blauen Donau, Op. 314.wav

Number of Samples: 22358700

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -1.85 dB --- -2.72 dB

Avg RMS: -26.80 dB --- -26.54 dB

DR channel: 18.32 dB --- 15.90 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR17

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Sr. - Radetzky March, Op. 228.wav

Number of Samples: 8334900

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -5.69 dB --- -5.36 dB

Avg RMS: -23.31 dB --- -23.26 dB

DR channel: 13.75 dB --- 13.38 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR14

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Josef Strauss - Feuerfest Polka, Op. 269.wav

Number of Samples: 7056000

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -1.97 dB --- -1.66 dB

Avg RMS: -21.48 dB --- -21.23 dB

DR channel: 15.71 dB --- 14.29 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR15

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Auf der Jagd Polka, Op. 373.wav

Number of Samples: 6835500

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -2.38 dB --- -1.91 dB

Avg RMS: -22.59 dB --- -22.26 dB

DR channel: 15.00 dB --- 16.01 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR16

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Geschichten aus dem Wiener Wald, Op. 325.wav

Number of Samples: 29238300

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -2.61 dB --- -3.78 dB

Avg RMS: -25.88 dB --- -25.55 dB

DR channel: 17.78 dB --- 15.62 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR17

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Eduard Strauss - Bahn Frei Polka, Op. 45.wav

Number of Samples: 6835500

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -0.80 dB --- -2.63 dB

Avg RMS: -20.56 dB --- -21.19 dB

DR channel: 14.55 dB --- 13.23 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR14

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. & Josef Strauss - Pizzicato Polka.wav

Number of Samples: 6747300

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: -13.69 dB --- -15.36 dB

Avg RMS: -33.44 dB --- -33.29 dB

DR channel: 13.33 dB --- 12.34 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR13

===============================================

-----------------------------------------------

Statistics for: Johann Strauss Jr. - Unter Donner und Blitz Polka, Op. 324.wav

Number of Samples: 9790200

-----------------------------------------------

 

left right

 

Peak value: over --- over

Avg RMS: -18.64 dB --- -19.33 dB

DR channel: 13.53 dB --- 14.09 dB

-----------------------------------------------

 

Official DR value: DR14

===============================================

@soundchaser - z cytatów widzę, że czegoś nie zrozumiałeś i próbujesz mnie obrazić. Sprawdziłem, przecinki postawiłem w odpowiednich miejscach i wszystko się zgadza. Napisałem to, co chciałem napisać, niestety, żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać po polsku.

 

Z winyla jako ideał kojarzę tylko nagrania "Dire Straits", jazz czy klasyka pozostawiały trochę do życzenia.

 

Czy też BiA, zgrane w 16 bitach? ;)

nagrywamy.com

@soundchaser - z cytatów widzę, że czegoś nie zrozumiałeś i próbujesz mnie obrazić. Sprawdziłem, przecinki postawiłem w odpowiednich miejscach i wszystko się zgadza. Napisałem to, co chciałem napisać, niestety, żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać po polsku.

 

I choć odrobinę myśleć ;)

Ja zaś sądzę, że współczesne winyle, nawet jak są robione z "matki" cyfrowej to mają tą PRZEWAGĘ, że nie robi się w tym przypadku jednej dodatkowej (po korekcji RIAA) rzeczy, nie kompresuje się materiału zgodnie z "loudness wars". Po co to komu? Przecież nikt tego w "tramwaju i na drągu w przeciągu" słuchał nie będzie.

 

Z tym niestety bywa różnie. Współczesna muzyka startująca w konkurencji "ja nie dam rady głośniej?" to przecież nie tylko absurdalny mastering. Żeby dało się zrobić głośno, oprócz głośnego mastera musi być odpowiedni aranż i od razu przy zgraniu ustawione proporcje i barwy "pod master". W zasadzie dzisiaj klient ze studia dostaje od razu dopalony produkt, który oczywiście może niestety jeszcze dopalać, ale już ze zgrania wychodzi miazga. Nagranie pozbawione takiej obróbki miałyby zupełnie inne, idiotyczne proporcje i dlatego proporcje i brzmienia ustawia się od razu do sumy na maksa. Mastering może dzisiaj dodać dwa decybele czy coś koło tego, ale nie dziesięć, te dziesięć to zgranie i patenty przy zgraniu.

 

I choć odrobinę myśleć ;)

 

Nie, w tym przypadku wystarczy przeczytać. Coś tych ludzi zaślepia, jakaś święta wojna, nie rozumiem zupełnie.

nagrywamy.com

To zaślepienie skutkuje bezmyslnością, bo nie mogę uwierzyć, by ktoś bez klapek na oczy mógł np.: uwierzyć w taką podstawkę pod listwę albo bezpiecznik.

@soundchaser - z cytatów widzę, że czegoś nie zrozumiałeś i próbujesz mnie obrazić. Sprawdziłem, przecinki postawiłem w odpowiednich miejscach i wszystko się zgadza. Napisałem to, co chciałem napisać, niestety, żeby to zrozumieć trzeba umieć czytać po polsku.

 

Może sprecyzuj, o które cytaty Ci chodzi, to się ustosunkuję.

W żadnym wypadku nie chcę Cię obrazić, ale czasem wkurza mnie jak piszesz głupoty.

Myślisz, że wszystko wiesz i masz patent na jedynie słuszną prawdę?

 

 

Może sprecyzuj, o które cytaty Ci chodzi, to się ustosunkuję.

W żadnym wypadku nie chcę Cię obrazić, ale czasem wkurza mnie jak piszesz głupoty.

Myślisz, że wszystko wiesz i masz patent na jedynie słuszną prawdę?

 

Sound,myślę ,że nie wiesz z kim rozmawiasz, inaczej nie pisałbyś takich rzeczy.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.