Skocz do zawartości
IGNORED

SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Każda ingerencja w sygnał powoduje przesunięcia fazowe. W studiach (gdzie istotą jest zmienianie pierwotnie nagranego sygnału) główna praca polega na wyrównywaniu fazy, aby po korekcji była zgodna z wcześniejszą. Z tego powodu np. stosowanie regulacji barwy we wzmacniaczu zawsze ma negatywne skutki. Fachowo określa się to jako filtrowanie grzebieniowe. Mało zaawansowani realizatorzy studyjni niemal zupełnie pomijają ten aspekt, bo panowanie nad nim przekracza ich możliwości, najlepsi zawodowcy głównie te techniki wciąż doskonalą i potrafią ocenić skutki kompromisu. Czy to słychać na ucho, czy jest do pominięcia - nie mam doświadczenia i wiedzy, aby zganić obraną drogę (jako NONSENS) lub polecić do spróbowania. Przypuszczam jednak, że producent np. Trinnova specjalnie nie wszystko mówi, aby ewentualny nabywca się nie przestraszył. Jedno jest pewne: jeśli mamy sygnał "stary" i obok sygnał "nowy" (pasmowe DSP), to problemy fazowe muszą wystąpić. Gdyby tej kwestii producent poświęcił kilka słów np. w instrukcji (że urządzenie samo rozwiązuje ten problem), to będę wdzięczny za informację.

 

A Trinnov sam ustala dla głośników podziały i szybkość opadania, czy tylko pozwala na dokładne regulacje wprowadzane przez użytkownika?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trinnov ma obecnie najlepsze na świecie algorytmy i dlatego pracuje w wielu studiach. Ma oddzielne nakładki tzw.broadcastowe i są używane przy powstawaniu wielu nagrań. Każdy sprzęt wprowadza jakieś przesunięcia fazowe. Byłem świadkiem pomiarów kolumn pasywnych z górnej półki i mają spore przesunięcia fazowe. Trinnov robiąc wielokrotne pomiary proponuje sposób podziału i rodzaje filtrów. Ale mamy możliwości wprowadzania własnych korekcji i zmienić to co on proponuje. On robi pełną automatykę ale można iść dalej i dowolnie tą automatykę skorygować. Ustawienie zgodności fazowych to jedno z wielu co Trinnov robi jako wręcz "zestaw obowiązkowy"... :-) Co ciekawe dzięki systemowi pomiarowemu robi to realnie, a nie życzeniowo i to realnie dla danej kolumny ustawionej w danym miejscu konkretnego pokoju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą jeden z uczestników tego forum posiada Dynaudio Sapphire które kupił od pewnego Niemca. To są uznane, jubileuszowe kolumny tej firmy. Niektórzy zachwycają się ich naturalnością. Zwrotnica I rzędu, małe zniekształcenia fazowe, itd. Na co wymienił je Niemiec? Na w pełni aktywne Backes & Muller, oczywiście w pełni kontrolowane przez DSP. Na koniec Niemiec puścił bodajże jakieś country. Dźwięk był podobno realistyczny ... i naturalny. Jak widać różne są drogi do celu.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój plan jest pośredni między światem audiofilskim, a światem aktywnym z DSP. Chcę wykorzystać to co DSP daje najlepsze, ale jednocześnie chcę uniknąć cyfrowych wzmacniaczy, zasilania impulsowego itd. Dlatego do systemu będą użyte audiofilskie wzmacniacze Vitusa, Accuphase i Amplifona, dobry DAC, zasilanie liniowe, a tam gdzie nie można obejść impulsowego to podłączenie przez trafo separujące żeby nie siało do sieci AC.

Czas pokaże jak to pójdzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz prawo mieć swój punkt widzenia. W wielu kwestiach mogę się zgodzić. Mikrofon ma zasadnicze znaczenie i ten 3D za ok 600 euro jest bardzo dobry. Być może są inne, jeszcxe lepsze ale ten jak widać i słychać daje radę. Pomiary robi się wielokrotnie, więc zmniejsza się w ten sposób błędy pomiarowe. Inną kwestią jest wyrównanie pasma. Pisałem już wcześniej, że DSP nie rozwiąże problemu modów pokoju i nie wyręczy nas z konieczności zrobienia adaptacji akustyki. U mnie pasmo jest na tyle nieźle wyrównane, że procesor nie musi się mocno gimnastykować. Co do sekcji cyfrowej to jest całkiem niezła ale też widzę możliwość zastosowania lepszego wielokanałowego DAC-a. Trinnov daje moźliwość obejścia swojego, wbudowanego DAC-a i uźycia dowolnych innych, nawet kilku dCS-ów, ale wtedy koszt byłby kosmiczny i musi być duźo miejsca dla tylu klocków. Rozsądnym będzie użycie dobrego 16 kanałowego DAC z rynku Pro ale czegoś bardzo dobrego. Ma być kilka nowości w tym i przyszłym roku. Moźna też użyć np 8 kanałowy DAC + wypas stereo na średnicę. Możliwości są ogromne.

 

Na razie testuje na Focalach i jest bardzo obiecująco. Docelowo żeby to wykorzystać muszą być kolumny bez pasywek. Każde rozwiazanie ma swoje ograniczenia. Kolumna pasywna też na ich wiele, może nawet wiecej. Czas pokaże co lepsze się okaże.

Kolumna pasywna to też metoda stratna. Każdy układ i typ systemu będzie w jakimś stopniu stratny.

Bez porównania z miernikiem wzorcowym nie wiesz jakie są rozbieżności w obecnej konfiguracji.

Obejście daca w trinnov to podstawa podstaw, nie wyobrażam sobie grania z takiej pierdziawki. Niestety gdzieś trzeba zaingerować w sygnał, pytanie tylko w którym miejscu się wpiąć. Jeżeli użyjemy zewnętrzny dac to będziemy pracować na sygnale analogowym. Co by nie zrobił to zawsze skopiemy sygnał czy to w domenie cyfrowej czy analogowej. Moim zdaniem jeżeli używać takiej korekcji to tylko w zakresie basu, tylko po co jeżeli ma się zaadaptowane pomieszczenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zew.DAC wpina się za Trinnivem a przed końcówkami mocy. Wtedy w systemie jest tylko jedna konwersja D/A jak w każdym innym, w Twoim również. Delikatna korekcja DSP, a przy adaptacji akustyki konieczna jest jedynie delikatna lub tylko w zakresie basu może okazać się znacznie mniej degradująca dźwięk niż zwrotnica pasywna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zew.DAC wpina się za Trinnivem a przed końcówkami mocy. Wtedy w systemie jest tylko jedna konwersja D/A jak w każdym innym, w Twoim również. Delikatna korekcja DSP, a przy adaptacji akustyki konieczna jest jedynie delikatna lub tylko w zakresie basu może okazać się znacznie mniej degradująca dźwięk niż zwrotnica pasywna.

Z daca wychodzi sygnał analogowy to po co kolejna konwersja?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kolejnej. Jest w sumie tylko jedna, w zew.DAC-u.

Czyli pracujemy na sygnale analogowym zbliżamy się zatem niebezpiecznie blisko do zwykłego korektora analogowego :)

Tak jak pisałem degradacja jest nieunikniona. W transparentnym systemie natychmiast zostanie to zauważone.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ty nic z tego nie rozumiesz. Widać nie miałeś do czynienia z takimi sprzętami. A dlaczego i gdzie pracujemy na sygnale analogowym? Nie ma żadnej pracy na sygnale analogowym. Sygnały z cyfrowych źródeł wchodzą po cyfrze do trinnova, tam są obrobione i dalej po cyfrze wychodzą na zew.DAC. A tam jest normalna konwersja D/A jak w każdym DAC-u. W całym systemie jest tylko pojedyncza konwersja D/A jak w każdym innym systemie, gdzie jest DAC. To jest najczystsza i najkrótsza droga sygnału.

Oczywiście DAC musi być wielokanałowy lub kilka DAC-ów stereo. Każda droga w crossoverze musi mieć swój kanał w DAC-u. Trinnov steruje czasami, opóźnieniami itd dla każdej drogi oddzielnie.

 

DSP nigdy nie pracuje na sygnale analogowym. Nie ma takiej możliwości. Wchodząc po analogu np z gramofonu i tak musi zamienić sygnał na cyfrę, obrobić i ponownie na analog. Dlatego taki aktywny system z DSP preferuje źródła cyfrowe.Wtedy sygnał wchodzi najkrótszą drogą i nie ma dodatkowej konwersji.

 

To jest tak jakby Twój dCS miał w sobie DSP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ty nic z tego nie rozumiesz. Widać nie miałeś do czynienia z takimi sprzętami.

 

DSP nigdy nie pracuje na sygnale analogowym. Nie ma takiej możliwości.

A nie odwrotnie czasami.

Obrabia zera i jedynki?

Zera na bardziej okrągłe:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego ty nic z tego nie rozumiesz. Widać nie miałeś do czynienia z takimi sprzętami. A dlaczego i gdzie pracujemy na sygnale analogowym? Nie ma żadnej pracy na sygnale analogowym. Sygnały z cyfrowych źródeł wchodzą po cyfrze do trinnova, tam są obrobione i dalej po cyfrze wychodzą na zew.DAC. A tam jest normalna konwersja D/A jak w każdym DAC-u. W całym systemie jest tylko pojedyncza konwersja D/A jak w każdym innym systemie, gdzie jest DAC. To jest najczystsza i najkrótsza droga sygnału.

Oczywiście DAC musi być wielokanałowy lub kilka DAC-ów stereo. Każda droga w crossoverze musi mieć swój kanał w DAC-u. Trinnov steruje czasami, opóźnieniami itd dla każdej drogi oddzielnie.

 

DSP nigdy nie pracuje na sygnale analogowym. Nie ma takiej możliwości. Wchodząc po analogu np z gramofonu i tak musi zamienić sygnał na cyfrę, obrobić i ponownie na analog. Dlatego taki aktywny system z DSP preferuje źródła cyfrowe.Wtedy sygnał wchodzi najkrótszą drogą i nie ma dodatkowej konwersji.

 

To jest tak jakby Twój dCS miał w sobie DSP.

I właśnie o to "obrobienie po cyfrze" mi chodzi. Miało być bezstratnie a wyszło jak zawsze. Już myślałem, że wymyślili coś przełomowego a tu odgrzewanie kotleta.

O doświadczeniu i wiedzy technicznej w audio pozwolisz, że nie będziemy dyskutować :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest w jakimś stopniu stratnie. Po analogu z pasywką też jest stratnie. Tak czy inaczej w każdym przypadku jest stratnie.

 

O doświadczeniu i wiedzy technicznej w audio pozwolisz, że nie będziemy dyskutować :)

 

Najwyraźniej temat DSP jest Tobie obcy. Ja też się uczę choć miałem już u siebie DG-58 i swojego Lyngdorfa DPA-1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do DSP podchodzę jak Kubica do Fiata Multipla :)

Wszystkie urządzenia studyjne, które miałem w domu wypadły na tyle blado, że dalej nie tracę czasu na tego typu zabawki. Mam jeszcze niewypakowanego dbxa driverack pa2 ale nie mam już ochoty się z tym bawić.

Jakość konwersji i wykonania tych kombajnów po prostu jest zbyt słaba, żeby użyć je do referencyjnego systemu. Od strony programowej i obsługi to przyjemna zabawa ale nic więcej. Niemniej trzymam kciuki żebyś osiągnął wymarzony efekt dźwiękowy. Obecnie zajmuję się nieco trudniejszym wątkiem czyli adaptacją aktywną pomieszczenia. Ma podstawową zaletę, nie grzebie w sygnale audio a wadę jak zwykle, cenę. Zresztą przy elektrostacie nie ma problemu z połączeniem przetworników więc jakiekolwiek zabawy w zwrotki cyfrowe nie mają sensu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy za tym udać się do źródeł czyli zapoznać się z ofertą dla ludzi tworzących nagrania i zaczerpnąć garściami co nam pasuje i to zaaplikować u siebie w miarę ekonomicznych możliwości;

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Adaptacja aktywna pomieszczenia to tak jakoś kojarzy mi się z oświetlonym światłem słonecznym pomieszczeniem i człowiekiem w jego środku z latarką w ręku próbującym światłem z niej zrobić ciemność ;)))))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dbxa driverack pa2

 

To nie ten poziom co Trinnov.

Zresztą przy elektrostacie nie ma problemu z połączeniem przetworników więc jakiekolwiek zabawy w zwrotki cyfrowe nie mają sensu.

 

Owszem ale są inne, znacznie większe problemy i nie pomoże na to nic, ani DSP, ani żaden rodzaj adaptacji akustyki. Faktycznie nie ma problemu zgrania driverów ale:

- brak basu i brak możliwości zgrania z innym, dynamicznym subem

- brak odpowiedniej jakości góry pasma, brak ekspresji na wysokich tonach

- brak możliwości oddania dynamicznego i impulsowego charakteru muzyki. Przy mało wymagającym materiale nie słychać tego tak drastycznie np przy wokalach ale przy innych gatunkach klapa na całego.

 

Dlatego każde rozwiązanie ma swoje wady.Gorzej gdy nie ma sposobu by je usunąć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do wiary, że też Was Wszystkich Złotouchych żywcem do nieba nie porwali? A wpływ pochylenia kontrabasu na DSP, albo odwrotnie uwzględniliście w w swoich zapierających dech w piersiach rozważaniach?

Czyli chodzi mi o to, że choćbyśmy się wszyscy natężyli i razem i jednocześnie zesr...ali prosto w nasze wypieszczone wysoko i niskotonowce, to w domu nie usłyszymy muzy "jak na żywo". A kto myśli inaczej, ten kiep. Ot, co.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ten poziom co Trinnov.

 

Owszem ale są inne, znacznie większe problemy i nie pomoże na to nic, ani DSP, ani żaden rodzaj adaptacji akustyki. Faktycznie nie ma problemu zgrania driverów ale:

- brak basu i brak możliwości zgrania z innym, dynamicznym subem

- brak odpowiedniej jakości góry pasma, brak ekspresji na wysokich tonach

- brak możliwości oddania dynamicznego i impulsowego charakteru muzyki. Przy mało wymagającym materiale nie słychać tego tak drastycznie np przy wokalach ale przy innych gatunkach klapa na całego.

Najbardziej podoba mi się punkt 2 i 3. Mogę dać Ci namiary na kilka osłuchanych osób, którzy u mnie ostatnio byli to Ci odpowiedzą szczegółowo o braku ekspresji na wysokich tonach i braku dynamiki :)

Focal o takiej szczegółowości połączonej z brakiem agresji i przestrzenią może jedynie pomarzyć. O ekspresji średnicy i góry również. O spójności i prawdziwie oddanych barwach nawet nie wspomnę z przyzwoitości.

Puść sobie jakiekolwiek chińskie, japońskie nagrania tworzone pod 300B to usłyszysz karykaturę grania. Możesz u Siebie posłuchać trąbki lub skrzypiec na maks jej możliwości z odpowiednią szczegółowością i bez bólu zębów, bo ja na luziku. Możesz zapuścić elektronikę np. Jarre, chętnie porównam. Najlepszy jest mało wymagający wokal, chłopie ale żeś przywalił! Toć to wokalem rozkładam te focale na łopatki tzn leżą i kwiczą. To najtrudniejsza część pasma do przetworzenia, najsilniej odbierana przez nasz aparat słuchu. Toż to przez tysiące lat ewolucji ten zakres był nam najbardziej do przeżycia potrzebny i najwięcej informacji z niego czerpiemy. Taka wypowiedź pokazuje gdzie się znajdujesz w audio znaczy w czarnej... Dziurze. Porównywałem łeb w łeb dziesiątki kolumn i elektrostat w tym zakresie jest niekwestionowanym liderem, trzeba tylko umieć go odpowiednio zestawić ale ta wiedza już sporo kosztuje mój drogi Panie. To nie AS i przypadkowa konfiguracja dla idiotów z grubym portfelem. Całościowo znam jedynie 3 kolumny, które się bronią zwłaszcza lepszym basem (nie mylić z ilością bo samochodówka w focalu o barwie basu może pomarzyć).

Jeszcze długa droga przed Tobą. Serdeczności.

 

Jedynie co się zgodzę to olbrzymia trudność dobrania pasującego suba. Dyplomatycznie napiszę, bas jest wystarczający a co najważniejsze prawdziwy i idealnie zszyty z resztą pasma. Kto nie słuchał niech żałuje :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedłem na stronę Trinnov Audio by się rozejrzeć. Żałuję, że nie ma do pobrania instrukcji. Zauważyłem za to, że powielone tutaj były wszystkie hasła, którymi opisuje się ten procesor (np. ST2). Patrząc na tylna ściankę nie wgląda mi na to, aby jednym z głównych zadań miała być praca jako x-drożna zwrotnica. Nie ma tam np. 6 identycznych wyjść, aby podłaczyć 3 końcówki dla konstrukcyjnie trójdrożnej kolumny.

 

To jest raczej urządzenie, które mierzy pomieszczenie i wyrównuje charakterystykę wg zapisanego wzorca lub pod wskazania użytkownika. Być może bi-amping w rozumieniu osobny bas i osobno kolumna główna (dla hi-fi i kina domowego) jest obsługiwany. Na pierwszy rzut oka widać, że nie jest to odpowiednik np. wspomnianego DBX-a w kontekście funkcjonalności i możliwości modułu zwrotnicy. System może optymalizować mody pomieszczenia, odbicia, fazę, balans tonalny - wszystko z pozycji słuchacza. Dlatego to powtarzające się 3D w każdym kontekście.

 

Nie ma to jednak nic wspólnego z zarządzaniem przetwornikami w ramach zespołu głośnikowego. Kropka.

 

Jeśli jest inaczej proszę o skan fragmentu instrukcji lub widok ekranu do ustawienia parametrów zwrotnicy plus informację jak rozwiązane jest połączenie łańcuchowe (przelotka) na wypadek, gdyby ktoś chciał kontrolować parę kolumn 4-drożnych (8 kanałów).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

St2 to prostsza wersja dla kolumny 2 droźnej. Dla 16-32 kanałow jest model Altitude 16-32 i on może być w wersji z kodekami kinowymi albo bez nich do stereo wspartego kilkoma sekcjami basowymi, wtedy moźe mieć 2-4 crossoverów 4-way ale można z nich "złożyć" kolumnę np 6 czy nawet 8 drożną jeśi ktoś ma fantazje.

Nie muszą to być drogi w różnym zakresie pasma. Można pewne drogi powtórzyć w celu uzyskania hipercardiodu i charakterystyki kierunkowej.

 

Jeszcze długa droga przed Tobą. Serdeczności.

 

 

Ależ nie spodziewałem się innej odpowiedzi. Nikt nie lubi krytyki swojego sprzętu. Nie znam Twojego systemu, więc tego nie oceniam. Słuchałem prezentacji Loganów w USA i 2 par w Monachium i nie jest to moje granie. Z 2 par wydobywał się jazgot, z jednej mulilo. Porażka. Zresztą ku mojemu zaskoczeniu w USA odchodzi się od takich wynalazków. Logan jest dziś firmą do kina domowego. Tylko takie salony oferują te kolumny. Nie wykluczam, że jakieś płaskie panele potrafią fajnie zagrać. Leonardo fajnie grały, choć potem okazało się, że były wspierane subem. Nikomu nie odbieram przyjemności z elektrostatów. Dla siebie zdecydowanie wolę Utopie czy TADy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trinnov st2 pro, za te pieniądze można się pobawić.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie mam dobrej wieści dla fanów najdroższego modelu. Najważniejsza część cyfrowa jest identyczna jak w najtańszym St2. Czyli kasa w błoto.

To tak jakbyś kupił Maybacha z sercem 1.6 brunzyna :) Nie wiem gdzie schowali tego hajenda?

post-58347-0-63626100-1466625019_thumb.jpg

post-58347-0-13840800-1466625041_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"3D audio decoders"

"3D audio formats"

"3D speaker configuration".

 

Wybacz, ale nawet nie chce mi się czytać o tej wersji urządzenia, bo już po opisie widać, że nie powstał on do celów, jakie tutaj są omawiane. Z Francji, to chwilowo wolę mecze niż sprzęt na procesorach komputerowych DualCore i tym podobne. W przypadku zupełnego zaniedbania akustyki pomoc ze strony Trinnova może być nieoceniona, ale raczej nie o to w tej zabawie (zwanej aktywnością) chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nie spodziewałem się innej odpowiedzi. Nikt nie lubi krytyki swojego sprzętu. Nie znam Twojego systemu, więc tego nie oceniam. Słuchałem prezentacji Loganów w USA i 2 par w Monachium i nie jest to moje granie. Z 2 par wydobywał się jazgot, z jednej mulilo. Porażka. Zresztą ku mojemu zaskoczeniu w USA odchodzi się od takich wynalazków. Logan jest dziś firmą do kina domowego. Tylko takie salony oferują te kolumny. Nie wykluczam, że jakieś płaskie panele potrafią fajnie zagrać. Leonardo fajnie grały, choć potem okazało się, że były wspierane subem. Nikomu nie odbieram przyjemności z elektrostatów. Dla siebie zdecydowanie wolę Utopie czy TADy.

Ależ jest tak jak piszesz te kolumny są tak trudne w aplikacji, że na pokazach jest jeden wielki gniot. Pokażą wszystkie błędy w konfiguracji systemu, nawet najdrobniejsze. W świetle jupiterów postawią każdy błędny wybór, dlatego je kocham. Na nich i DCSie stworzyć grający barwnie system to jest sztuka. Na milusim i cieplutkim źródle to kawka z mleczkiem :)

Udaje się niewielu ale jaką masz satysfakcję jak się uda :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie zmusza ciebie do czytania tylko po co pytasz? Wpierw chcesz wiedzieć ale potem nie chcesz.

 

Tu jest manual:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dziś kasa jest głównie na kinie wysokiej klasy i dlatego Altitude jest zrobiony z myślą o kinie nawet do 32 kanałów. Ale dzięki takiej rozbudowie może też konfigurować te 16-32 kanałów w dowolny sposób pod stereo lub pod stereo będące frontami kina domowego np 4-way aktywne kolumny na front i resztę kanałów jako pojedyncze albo np 7.1 gdzie każda z kolumn jest 4-ro drożna aktywna i kilka subów.

 

Ależ jest tak jak piszesz te kolumny są tak trudne w aplikacji, że na pokazach jest jeden wielki gniot. Pokażą wszystkie błędy w konfiguracji systemu, nawet najdrobniejsze. W świetle jupiterów postawią każdy błędny wybór, dlatego je kocham. Na nich i DCSie stworzyć grający barwnie system to jest sztuka. Na milusim i cieplutkim źródle to kawka z mleczkiem :)

Udaje się niewielu ale jaką masz satysfakcję jak wygrasz :)

 

Być może tak jest. Nie mam 90m2 i nie lubię basu którego dla mnie nie ma z kolumn grających od 56hz. Tobie może się to podobać i ok ale nie jest to droga dla mnie. Szukam swojej. Jestem zadowolony z tego co mam ale jeśli będę zmieniał to na pewno nie na jakieś płaskie panele.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu też jest rozwiązanie (widoczne na zdjęciu - czarny przewód pionowo) najbardziej audiofilskie z audiofilskich, że jedna płytka łaczy się z inną przez gotowe gniazdo i końcówkę na kablu USB. To się porobiło, że nawet lutować się fabryce nie chce (jeśli na zdjęciu jest Trinnov).

 

Dodatkowo chciałem poinformować, że według znamienitych źródeł wiedzy komputerowe taśmy łączące nie mają ekranowania (lub znikome), co nie pozwala osiągać wyśrubowanych parametrów (dynamika, małe zniekształcenia), a tutaj widzę szerokie jak biodra kulomiotki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dziś nic lepszego nie ma. Jak pojawi się coś lepszego to się kupi. Użycie zew.DAC znacznie wyższej klasy powinno rozwiązać kwestie cyfrowe w Trinnovie. Reszta to algorytmy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jest też wersja z niebieską płytką. Niestety wygląda to jak wygląda :(

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Na dziś nic lepszego nie ma. Jak pojawi się coś lepszego to się kupi. Użycie zew.DAC znacznie wyższej klasy powinno rozwiązać kwestie cyfrowe w Trinnovie. Reszta to algorytmy.

Moim zdaniem ideałem byłby osobny moduł zaaplikowany przez producenta dobrego daczka z wyborem użytkownika czy całkowicie pomija część korekcji cyfrowej czy nie. Ten kombajn ewidentnie jest do KD a tam z jakością jest jak widać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo chciałem poinformować, że według znamienitych źródeł wiedzy komputerowe taśmy łączące nie mają ekranowania (lub znikome), co nie pozwala osiągać wyśrubowanych parametrów (dynamika, małe zniekształcenia), a tutaj widzę szerokie jak biodra kulomiotki.

 

co ty powiesz? A takie same taśmy w dCS Rossini czy Vivaldi to pewnie tak dla jaj wstawili... :-)))) A jednak jakie ochy i achy w sumie to samo. Zobacz sobie fotki.

 

Moim zdaniem ideałem byłby osobny moduł zaaplikowany przez producenta dobrego daczka z wyborem użytkownika czy całkowicie pomija część korekcji cyfrowej czy nie. Ten kombajn ewidentnie jest do KD a tam z jakością jest jak widać.

 

 

Być może ale nie ma na to szans. Żaden producent dobrych DAC-ów nie ma takich algorytmów jak Trinnov i pewnie mieć nie będzie. A znów Trinnov pewnie nie zrobi super DAC-a z braku czasu i potrzeby. Nie można być dobrym we wszystkim. Dlatego zapewne najlepszą opcją będzie trinnov pod dobre zasilanie separujące i zew.możliwie najlepszy DAC wielokanałowy.

 

Gdyby wybór był między dobrym i złym to byłoby fajnie ale tak nie jest. Bez aktywnej zwrotnicy z DSP pełne sfazowanie driverów jest niewykonalne. Jakoś można to zrobić i jakoś to gra. Mnie się podoba wiele pasywnych systemów ale...są jednak pewne ale. Z czasem przekonam się, która droga bardziej mi odpowiada. Nie upieram się, że cała kolumna musi być aktywna choć słuchałem takie w USA i była rewelacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.