Skocz do zawartości
IGNORED

SYSTEM AKTYWNY - czy najlepsza droga do dźwięku jak na żywo?


Wuelem

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nie najlepsza tak? A jaka jest najlepsza? Nie sądzę by potrzeba tydzień by to napisać. Ale jeśli nie chcesz to i tak zmusić Ciebie przecież nie mogę.

System aktywny ma bardzo dużo plusów lecz w zastosowaniach PRO Audio.

W systemach domowych już nie koniecznie.

Popatrz na swoje Focale i na wiele innych znakomitych konstrukcji z topowej półki znanych i cenionych konstruktorów. Są one oparte na zwrotniczach pasywnych.

Wyjątkiem może być Goldmund

Dlaczego?

Przecierz mogą to zrobić aktywnie, bez problemów z fazą, delayem itd. itd.

Aktywne zwrotnice nie są drogie, a audiofili, którzy kupują kolumny za 100.000-600.000 zł. stać na wydatek za kolejną parę lub dwie monobloków do ich napędzenia.

Gdyby to była najlepsza droga to by tak zrobili, a nie robią. Dlaczego?

Utopie napędzają monosami w Bi i Tri ampingu na audio showach bez aktywnych zwrotnic. Na pasywkach.

No właśnie, dlaczego? Jak już tri-amping to dlaczego nie aktywna zwrotka jak może być lepiej?

Ja osobiście wolę (lubię)zwrotnice pasywne, niskich rzędów, ale to ból na dupę i mnóstwo, mnóstwo poświęconego czasu na ich zgranie i jest to bardzo kosztowne, oczywiście, jeżeli zastosowane są drogie kondensatory oraz cewki.

IMO

Wiele osób może się ze mną nie zgodzić i mają do tego prawo oraz swoją rację.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Wiele osób może się ze mną nie zgodzić i mają do tego prawo oraz swoją rację<br />

No i ja się nie zgadzam KATEGORYCZIE! :-)

Wiesz dlaczego tego nie robią? Bo skończyło by się ich biznesowe eldorado! Wolą utrzymywać mity. Słyszałem, że Pass w domu słucha na aktynych kolumnach i wielu z konstrukcyjnych "guru", a ludziom wciskają opowieści o "unikalnych technologiach" za grubą kasę. Tak to jest w biznesie "hi-end"...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób może się ze mną nie zgodzić i mają do tego prawo oraz swoją rację.

 

 

Kto wie. Może i masz swoje racje. Mam u siebie system pasywny i jestem bardzo zadowolony. Gra znacznie lepiej niż niejeden aktywny, który słyszałem. Ale nie wykluczam opcji, że można to u mnie zrobić jeszcze lepiej jako system aktywny, przy czym mam świadomość, że trzeba spełnić wiele wymogów. Samo DSP nie rozwiązuje sprawy. Też lubię dobrze zgrane systemy pasywne. Ciagle się jednak uczę poznając nowe lub inne opcje.

 

. Sygnału za DSP już nie poprawisz

 

To jest nieprawda. Na końcu każdego DSP jest zawsze jakiś DAC, a ten w najprostszych procesorach DSP jest po prostu kiepskiej jakości. Zegar to nie problem bo DAC może mieć wejście na sygnał zegara z procesora DSP. Jeśli DAC jest kiepski to dźwięk dobry być nie może, mimo że DSP wiele poprawiło.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I masz do tego prawo.

Nie chodzi o to czy mam prawo bo każdy może mieć swoje zdanie na forum, ale o to że mam rację ;-)

 

<br />To jest nieprawda. Na końcu każdego DSP jest zawsze jakiś DAC, a ten w najprostszych procesorach DSP jest po prostu kiepskiej jakości. Zegar to nie problem bo DAC może mieć wejście na sygnał zegara z procesora DSP. Jeśli DAC jest kiepski to dźwięk dobry być nie może, mimo że DSP wiele poprawiło.<br /> <br /> <br />

Ciekawe teoria o "jakości". Znam osobę która nowoczesnego dCS-a (który rozwala niejednego ultra drogiego DAC-a np. na lampach) zmieniła na Behringera dcx2496 za 1300 zł nówka (800-900 zł używka). I ty też znasz tą osobę ;-)

W takim Behringerze (technologia sprzed dobrych kilku lat) są już bardzo dobrze brzmiące kości AKM. Więc po co szerzysz znowu mity o jakiś "dobrych DAC-ach" i mieszasz w głowie człowiekowi? Wiadomo, że są dobre DAC-i ale to nie znaczy, że warto je kupować w każdym przypadku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie pisałem, że warto w każdym przypadku. Ale napisałeś, że takie podpięcie zew.DAC do procesora DSP nie ma sensu bo nic już to nie zmieni,a jest to nieprawda. To że ktoś coś sprzedał i kupił coś innego niewiele mówi. Przyczyny mogą być różne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie pisałem, że warto w każdym przypadku. Ale napisałeś, że takie podpięcie zew.DAC do procesora DSP nie ma sensu bo nic już to nie zmieni,a jest to nieprawda. To że ktoś coś sprzedał i kupił coś innego niewiele mówi. Przyczyny mogą być różne.

Jakość dźwięku - oto przyczyna.

Tak nie ma sensu, lepiej poprawić kolumny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kto wie. Może i masz swoje racje. Mam u siebie system pasywny i jestem bardzo zadowolony. Gra znacznie lepiej niż niejeden aktywny, który słyszałem. Ale nie wykluczam opcji, że można to u mnie zrobić jeszcze lepiej jako system aktywny, przy czym mam świadomość, że trzeba spełnić wiele wymogów. Samo DSP nie rozwiązuje sprawy. Też lubię dobrze zgrane systemy pasywne. Ciagle się jednak uczę poznając nowe lub inne opcje.

 

 

Moim skromnym zdaniem zwrotnica aktywna wprowadza w tor audio setki komponentów, które niestety w jakimś stopniu degradują dźwięk i zabierają to na czym mi najbardziej zależy, muzykalność, kolor, barwę, czar, magię.

Jest wiele dobrych kolumn, systemów, które grają bardzo poprawnie w każdym aspekcie i nie ma się do niczego przeczepić i jest super,

ale nie wiele z nich ma to COŚ,

to coś co cię zachwyci i za-oczaruje.

To tak jak z kobietami, wśród wielu pięknych znajdujesz tą jedną, która ma to COŚ w sobie.

Tak też jest w audio.

Nie wszyscy wybiorą tą, którą ty wybrałeś.

Nie wszyscy lubią Focale.

I dobrze, bo wszyscy by je mieli a to dopiero była by masakra.

Ciągłe kłutnie na forum to brak akceptacji do odmienności innego człowieka.

Nie lubię discopolo, ale też nie przekonuję tych co lubią że to badziew i chłam, że nie powinni tego słuchać, źe Jazz to to co powinni, pomomo że tego nie lubią.

Jak jest z tą muzą szczęśliwy to tylko mu pozazdrościć.

Oczywiście są wzorce HiEndu i to jest O.K, ale pozwólmy sobie na to, aby każdy z nas wybrał ten SWÓJ.

Alton JBL

Sly Utopie

Marslo Avantgarde

a ja swoje

Jeden lubi Jachty a inny motorówki.

Ja lubię jachty

i proszę, nie przekonujcie mnie że nie powinienem ich lubić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja lubię różne inne kolumny. Nie jestem zaślepiony jedną firmą. To byłoby po prostu głupie. Lubię też TAD, Rockport, Legacy, Kawero i jeszcze kilka innych. A na czym ty grasz? To DIY?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Moim skromnym zdaniem zwrotnica aktywna wprowadza w tor audio setki komponentów, które niestety w jakimś stopniu degradują dźwięk i zabierają to na czym mi najbardziej zależy, muzykalność, kolor, barwę, czar, magię.

Zwrotnica pasywna w układzie wielodrożnym też zbyt prosta nie jest a straty dynamiczne, nieliniowość i kłopoty z fazą są znacznie większe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />Moim skromnym zdaniem zwrotnica aktywna wprowadza w tor audio setki komponentów, które niestety w jakimś stopniu degradują dźwięk <br />

to wymień choć 10 z tych setek ;-)

Oczywiście zwrotnice pasywne mogą być bardzo dobre. Najlepiej sprawdzają się w wyższych podziałach, gdzie nie potrzeba dużych cewek i dużych kondensatorów. Ja proponuję koledze aby zmienił koncepcję głośników, co zresztą może w jego mniemaniu być "kontrowersyjne" i być może mnie "pogoni" i wyzwie od laików. Takie ryzyko doradzania :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja lubię różne inne kolumny. Nie jestem zaślepiony jedną firmą. To byłoby po prostu głupie. Lubię też TAD, Rockport, Legacy, Kawero i jeszcze kilka innych. A na czym ty grasz? To DIY?

Nie, ale to nie ma znaczenie, bo zostałem bez kolumn na 2-3 miesiące.

Taki odwyk audiofilski mi dobrze zrobi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie róbmy proszę z DSP obowiązkowego wyposażenia systemu aktywnego. Jeśli kolumna pasywna (dobrze zaprojektowana) może się obyć bez DSP, to taka sama kolumna - tylko ze zwrotnicą przesunięta w inne miejsce zestawu - również może.

 

U mnie kolumna ma przełącznik, który umożliwia całkowite ominięcie wbudowanej zwrotnicy pasywnej i skorzystanie z zewnętrznej w osobnym "pudełku". Można więc łatwo porównać efekt w układzie takim i takim. Co do zasady - tu bez DSP i tam bez DSP. Do obsługi DSP potrzeba wiedzy użytkownika i narzędzi kontrolnych. Jako rozwiązanie konsumenckie (dla laików) jest utopijnym myślenie, że ten ogrom możliwości zostanie właściwie wykorzystany. Po prostu nie powinno być takiej potrzeby. Nad tym myśli producent, przygotowuje projekt i oddaje skończony produkt. Może w założeniu do idealnej akustyki, ale nie o tym jest tu mowa i kłopoty z pomieszczeniem nie różnią paczek aktywnych (zasilanych aktywnie) od pasywnych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie byś najchętniej przytulił kolumny?

 

Nie, ale to nie ma znaczenie, bo zostałem bez kolumn na 2-3 miesiące.

Taki odwyk audiofilski mi dobrze zrobi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

Zwrotnica pasywna w układzie wielodrożnym też zbyt prosta nie jest a straty dynamiczne, nieliniowość i kłopoty z fazą są znacznie większe.

Dlatego też napisałem, że to ból na dupę jest :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam opinię, że dobre kolumny są tylko wtedy, gdy opadanie zboczy jest strome. Chodzi o brak nakładania się na siebie tych samych częstotliwości granych przez więcej niż jeden głośnik. W zwrotnicy aktywnej takie podziały jest zdecydowanie prościej wykonać.

 

Oczywiście co do teorii zwrotnic mogą być różne zdania (ktos woli łagodne filtrowanie), ale już sama uniwersalność (mniej kosztowna w wykonaniu) stanowi atut koncepcji aktywności.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie byś najchętniej przytulił kolumny?

kolega pisał, że lubi "swoje".

Bardzo dobrze. Popieram. Żadnej amatorszczyzny za setki tys. USD ... ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to wymień choć 10 z tych setek ;-)

Oczywiście zwrotnice pasywne mogą być bardzo dobre. Najlepiej sprawdzają się w wyższych podziałach, gdzie nie potrzeba dużych cewek i dużych kondensatorów. Ja proponuję koledze aby zmienił koncepcję głośników, co zresztą może w jego mniemaniu być "kontrowersyjne" i być może mnie "pogoni" i wyzwie od laików. Takie ryzyko doradzania :-)

Wpisz w Google Graphics Behringer i policz.

Kolega sąsiad proponuje zmiany koncepcji głośników?

Super, dziękuję za pomoc.

Czy kolega wie jakie głośniki posiadam, tak przy okazji zapytam?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam opinię, że dobre kolumny są tylko wtedy, gdy opadanie zboczy jest strome. Chodzi o brak nakładania się na siebie tych samych częstotliwości granych przez więcej niż jeden głośnik. W zwrotnicy aktywnej takie podziały jest zdecydowanie prościej wykonać.

Nie koniecznie. Dla jednych głośników stome opadanie jest dobre a dla drugich nie.

Nie ma zasady.

Co do rzędów ("stromych i łagodnych") też nie ma jednej zasady.

Każdy głośnik jest inny i gra inaczej.

To umiejętność dobrania obudowy, głośników, filtrów i punktów cięcia decyduje o tym jak zagra.

Oczywiście też od konstruktora, od tego co on chce osiągnąć i dla jednych to będzie "dobra" a dla drugich zła kolumna.

Czym głębiej w las tym więcej drzew. Niestety.

W zwrotnicy aktywnej wystarczy pokręcić gałką i jest git.

IMO

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co dane mi było rozmawiać z mądrzejszymi ode mnie, to mówili to samo co WLM. Jeśli drivery mają łagodne opadanie i część pasma jest odtwarzana przez oba sąsiadujące to zawsze generuje to zniekształcenia.

No i pytanie czy chcemy je mieć czy też nie. Jeśli komuś podoba się mieć znaczne zniekształcenia to ok, ale trudno nazwać to zaletą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strome filtry niosą ze sobą inne zniekształcenia. Dlatego istnieją zatwardziali zwolennicy prostych łagodnych filtrów. Coś za coś, wszędzie kompromisy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedne i drugie.

Nie wypowiadam się o filtrach cyfrowych - tu nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amnes fajnie pomyślany zestaw, widać, że jesteś człowiekiem który nie boi się chodzić nowymi ścieżkami (w przeciwieństwie do mainstreamu na tym forum). Dokładnie jest tak jak piszesz, sly30 źle Ci radzi dokładać DAC-i za DSP. Sygnału za DSP już nie poprawisz (no chyba że wejdziesz na ścieżkę ultra precyzyjnych zegarów retaktujących co byłoby przerostem formy nad treścią w tym wypadku), a jakość sygnału digital w wejściu na DAC ma duże znaczenie. Tu ja bym zostawił jak jest i pomyślał nad ew. wymianą przetworników. Dróg jest wiele. Czy to modułów ICEpower 250 i 500 potrzebujesz tuby i tak wysoką skuteczność? W moim odczuciu lepszym byłoby zbudowanie np. kolumn 2 drożnych typu: góra na np. 8-u przetwornikach wide-band 3 calowych np. bandor, jordan czy wreszczie Tangband (takie jak używa Boenicke w modelu W5, tylko, że zrobić taki line-source nieprzesadnie długi), zejście w DSP maksymalnie w dół z podziałem jak się da, myślę, że spokojnie 200Hz z odcięciem 24dB/Oct, a na bas dać coś z niższym rezonansem, niekoniecznie 15 calowego, np. po dwa na stronę kevlarowe monacory SPH-300KE.

Moim zdaniem to najlepsza droga, abyś uzyskał u siebie brzmienie Live i niesamowite emocje.

Pozdrawiam i powodzenia!

 

 

Może dopiszę o co u mnie biega. Akustyka jest kościelna, pogłos bite 5s na ucho, brakuje jednej ściany bocznej - i to jest u mnie wąskie gardło naokoło którego rozkładam zabawki. W tych warunkach sprawdzają się jako tako jedynie kolumny z falowodami. Oprócz tego jestem zboczony dla 15". Mniejsze głośniki rażą mnie w oczy, a na wyższych poziomach głośności (i przesterowanej muzyce klubowej) szybciutko wyłapuję zniekształcenia ich przeciążonych furkoczących zawieszeń. 15" ledwo się rusza, więc furkotania brak.

 

Poza tym nie jestem jakoś nadzwyczajnie wymagający, to co mam zupełnie mnie satysfakcjonuje, a zmiany wprowadzam z powodu wrodzonej żyłki konstruktorsko-eksperymentalnej Jak w trakcie dłubania odkryję rozwiązanie lepsze - to zostawiam. Przy okazji zawsze się czegoś nauczę i to mnie najbardziej cieszy.

 

Co do zmiany DAC-a z niecierpliwością czekam na wypuszczenie przez miniDSP odświeżonej zwrotnicy 2x4HD z oprogramowaniem DIRAC Live na pokładzie. Pewnie ma jakieś nowsze DAC-i, ale i tak najistotniejsze będzie to francuskie oprogramowanie do poprawy impulsu i amplitudy. Kiedyś je testowałem - bardzo mi się podobało. Normalna licencja kosztuje tyle samo, co ta nowa zwrotnica razem z oprogramowaniem - czysty zysk. Na Trinnova mnie nie stać :(

 

Moduły ICEPower bardzo polubiłem, bo są relatywnie tanie i mają doskonałe parametry - nie ma szumu w tubie. Większość wzmacniaczy podpiętych do tuby na żywca generuje co najmniej słyszalny szum. Pod ICEPowerem - nic a nic. Moc jest tu nieistotna.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry cyfrowe to zupełnie inna bajka. Nie ma znaczenia czy zbocza strome czy bardziej płaskie, zależy jakie głośniki stosujemy i co chcemy z nich "wydobyć". Nowoczesne zwrotnice cyfrowe dają możliwość stosowania zboczy 48db/Oct ale są i takie których możliwości sięgają 180dB/Oct. Moje doświadczenie praktyczne jest takie, że nakładanie się pasm czasem wychodzi na dobre. Dla przykładu ciągniemy low-pass dla basu 1 oktawę wyżej niż wynikałoby to z odcięcia hi-pass średnicy. Oczywiście wszystko w fazie. Jeśli zrobi się "górka" do można ją zniwelować / złagodzić DSP. No ale mogą być inne podejścia. Sprawa jest otwarta i zależy od osoby "strojącej", upodobań, systemu, poziomu głośności przy którym słuchamy (!), pomieszczenia, rodzaju muzyki czy nawet konkretnej płyty (!)

 

 

 

 

Może dopiszę o co u mnie biega. Akustyka jest kościelna, pogłos bite 5s na ucho, brakuje jednej ściany bocznej - i to jest u mnie wąskie gardło naokoło którego rozkładam zabawki. W tych warunkach sprawdzają się jako tako jedynie kolumny z falowodami. Oprócz tego jestem zboczony dla 15". Mniejsze głośniki rażą mnie w oczy, a na wyższych poziomach głośności (i przesterowanej muzyce klubowej) szybciutko wyłapuję zniekształcenia ich przeciążonych furkoczących zawieszeń. 15" ledwo się rusza, więc furkotania brak.

 

Poza tym nie jestem jakoś nadzwyczajnie wymagający, to co mam zupełnie mnie satysfakcjonuje, a zmiany wprowadzam z powodu wrodzonej żyłki konstruktorsko-eksperymentalnej Jak w trakcie dłubania odkryję rozwiązanie lepsze - to zostawiam. Przy okazji zawsze się czegoś nauczę i to mnie najbardziej cieszy.

 

Co do zmiany DAC-a z niecierpliwością czekam na wypuszczenie przez miniDSP odświeżonej zwrotnicy 2x4HD z oprogramowaniem DIRAC Live na pokładzie. Pewnie ma jakieś nowsze DAC-i, ale i tak najistotniejsze będzie to francuskie oprogramowanie do poprawy impulsu i amplitudy. Kiedyś je testowałem - bardzo mi się podobało. Normalna licencja kosztuje tyle samo, co ta nowa zwrotnica razem z oprogramowaniem - czysty zysk. Na Trinnova mnie nie stać :(

 

Moduły ICEPower bardzo polubiłem, bo są relatywnie tanie i mają doskonałe parametry - nie ma szumu w tubie. Większość wzmacniaczy podpiętych do tuby na żywca generuje co najmniej słyszalny szum. Pod ICEPowerem - nic a nic. Moc jest tu nieistotna.

 

Rozumiem. W kwestii 15 cali czy mniej, ważna jest konstrukcja głośnika, nawet 6.5 calowce nie będą "furkotać" jeśli mają dobrą budowę i dasz ich odpowiednio dużo. Ale rozumiem umiłowanie do 15 cali :-) A jak nisko tniesz te tuby?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stromość zboczy filtrów ma znaczenie w odzworowywaniu impulsów. Nie ma znaczenia czy dotyczy to filtrów cyfrowych czy analogowych, bo w ostatecznycm wyniku na wyjsciu i tak jest sygnał analogowy. Nawet w ptrzpadku wzmacniacza klasy d, gdzie rolę daca pełni analogowy filtr wyjściowy.

Tak obrazuje działanie filtrów cyfrowych, jakie w swoich kostkach dac wykorzystuje producent przetworników AKM:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Efektem stromego cięcia jest zawsze nienaturalność dźwieku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.