Skocz do zawartości
IGNORED

Projekty kolumn na glosnikach SB ACOUSTICS MW16P SATORI


Rekomendowane odpowiedzi

masz na myśli źródło punktowe promieniujące we wszystkich kierunkach jednakowo lub głośniki grające jak słuchawki tylko daleko odsunięte od słuchacza?

 

Wyrównanie czasowe daje większą zgodność faz akustycznych tweetera i midwoofera w miejscu cięcia zwrotnicy.

Tubka poszerza kąt promieniowania najwyższych częstotliwości i jednocześnie zawęża w obszarze niższych dzięki czemu kąt promieniowania jest stały w szerokim pasmie.

Charakterystyki kierunkowe Seas DXT ma bardzo dobre.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

f_seas_prestige_loudspeaker_tweeter_h1499_27tbcd_gb-dxt.jpg

 

Figure-1.-Typical-off-axis-response-of-a-two-way-loudspeaker1.png

 

 

 

 

Figure-2.-Off-axis-response-of-a-two-way-loudspeaker-with-controlled-directivity.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez vladomir

Zapowiada się nowy berylowy głośnik kopułkowy od SBA. Jeśli będzie kosztował połowę ceny poprzednika to będzie hitem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez vladomir

Raczej ma kosztować 333$. Pytałem dzisiaj pani na targach Hajendu w Monachium

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chyba para? Tyle to kosztuje satori.

 

Jak by nie było 30 dolców taniej ze względu na tańszy napęd. A ja jakoś byłem rozczarowany tymi satoriami bo grały kiepsko w tych aplikacjach co dziś słyszałem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A mnie zainteresował ten mały

 

post-44127-0-48328300-1495307097_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co wg Ciebie wypadlo fajnie, w jakie glosniki lepiej "mierzyc" niz w satori?

 

Jak dla mnie to SEAS z dwóch powodów: oferują zawsze doskonałe głośniki dla każdej kieszeni, oraz są produkowane w Europie a nie w komunistycznych Chinach.

 

Niestety nie byli na targach jak i Scany czy Morele.

 

Ale chyba największym problemem to sami konstruktorzy nieumiejący stworzyć dobrze grających kolumn z wyśmienitych głośników. Np firma kogucik

 

z taką kolumienką. Grała gorzej jak fatalnie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak dla mnie to SEAS z dwóch powodów: oferują zawsze doskonałe głośniki dla każdej kieszeni, oraz są produkowane w Europie a nie w komunistycznych Chinach.

 

SB Acoustics są produkowane w Indonezji, dzięki czemu są tańsze od SEASa.

Zapowiada się nowy berylowy głośnik kopułkowy od SBA. Jeśli będzie kosztował połowę ceny poprzednika to będzie hitem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Analizując ceny pierścieniowych SB29RDC w stosunku do SATORI TW29RN mamy różnice ceny około 400zł więc takiej różnicy należy się spodziewać.

2 razy tańszy na pewno nie będzie to w tym konkretnych przypadku największy wpływ na cenę ma membrana :)

 

Opinii Sławka213 nie brał bym jako wyroczni. Jak do tej pory nie widziałem chyba żadnego mądrego wpisu tego Pana. Ma raczej pomieszane archaiczno- cyfrowe podejście do tematu.

Chłopaki z YB bardzo trafnie opisali nowe Satori. Moje subiektywne odczucia są podobne. Może to nie najlepsze głośniki na świecie ale w kategorii cena jakość wygrywają. Nie bez powodu mamy obecnie wysyp dobrych konstrukcji komercyjnych na nich własnie.

 

SB Acoustics są produkowane w Indonezji, dzięki czemu są tańsze od SEASa.

Nie ważne gdzie jest towar produkowany tylko kto go projektuje, kto nadzoruje produkcje itp. Są dziedziny techniki w których własnie tamte rejony świata są potentatem ilościowym i jakościowym :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten plastikowy beryl, bo tak to trzeba nazwać, jest bez sensu. Nawet jak będzie tańszy to ile ? Głośnik i tak będzie dość drogi bo droga jest membrana. Nie spodziewałbym się, że to będzie to samo co topowy model bo nie będzie. Tak samo możnaby powiedzieć że SB29RDC to jest to samo co Satori TW29RN ale różni się tylko magnesem i plastikowym frontem. Niestety to nie jest to samo, głośniki dzieli dość spora różnica w brzmieniu.

 

1300zł za obecnego beryla który prezentuje naprawdę wysoki poziom to jest bardzo dobra cena i nie ma co tego pogarszać żeby było tańsze.

Jak dla mnie to SEAS z dwóch powodów: oferują zawsze doskonałe głośniki dla każdej kieszeni, oraz są produkowane w Europie a nie w komunistycznych Chinach.

 

Niestety nie byli na targach jak i Scany czy Morele.

 

Ale chyba największym problemem to sami konstruktorzy nieumiejący stworzyć dobrze grających kolumn z wyśmienitych głośników. Np firma kogucik

 

z taką kolumienką. Grała gorzej jak fatalnie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Seasy przynajmniej seria prestige są słabiej grającymi przetwornikami niż satori. Zbudowałem monitory zapha Seas L18 / Seas 27TBFCG , mam podłogówki projektu audiosynergia na seasie er18 z morelem cat 328 jak i monitory na satori,

Satori są najlepsze kapitalna przestrzeń jak i niżej schodzący bardziej zróżnicowany bas od "większych seasów".

 

Kupując przetworniki Sb satori dostajemy idealnie sparowane głośniki w pomiarach wychodzą perfect a seasy bywają rozjechane. Wiem ze audiosynergia miał kiedyś w pomiarach parę rozjechaną 30% - Super wynik:)

 

Dla mnie ogromną zaletą satori w porównaniu z illuminatorem jest to że satori da się prawidłowo "wysterować" większością wzmacniaczy zintegrowanych. 30 Wat z jadisa czy gm70 spokojnie napędza te przetworniki.

 

Tweeter satori jest chyba najprzyjemniej grającym przetwornikiem jaki słyszałem gra przyjemniej niż morel czy dynaudio. Gitary lepiej wypadają na wstęgach , blachy talerzy również ale gdybym miał dla siebie wybrać głośnik wybrał bym satori nie wliczając tuby bo to inny "wymiar" grania.

post-14012-0-49786600-1495613877_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

grały kiepsko w tych aplikacjach co dziś słyszałem.

 

 

Ale chyba największym problemem to sami konstruktorzy nieumiejący stworzyć dobrze grających kolumn z wyśmienitych głośników. Np firma kogucik

 

widać jesteś wyjątkiem, który potwierdza moje skromne doświadczenie.

 

Osobiście zrobiłem na Seasach z L22 i L12 oraz Audaxsie TW025A26 trzy drożny system i gra bardzo muzykalnie ale również znam wypowiedzi forumowiczów na temat L22, które twierdzą, że basu może brak a jak trzeba to potrafi zamruczeć. Taka wypowiedź chyba sama w sobie mówi o kiepskiej aplikacji głośników. Po za tym wiemy jak o parę dB wypchany środek sugeruje otwartość a przypadkowo odwrotnie podłączony średniotonowy w jednej z kolumn czaruje szeroką sceną.

Dużo w naszym hobby sugestii jak np histeria z Berylami, na którym robi się kasę. I w sumie słusznie.

Dlatego proszę traktować moje zdanie jako osobiste (do którego mam prawo) i nie sugeruje jakiejś wyroczni, bo mi daleko od tego.

Użytkownik slawek213 dnia 20.05.2017 - 21:05 napisał

grały kiepsko w tych aplikacjach co dziś słyszałem.

 

 

Użytkownik slawek213 dnia 21.05.2017 - 14:27 napisał

Ale chyba największym problemem to sami konstruktorzy nieumiejący stworzyć dobrze grających kolumn z wyśmienitych głośników. Np firma kogucik

 

widać jesteś wyjątkiem, który potwierdza moje skromne doświadczenie.

 

Odpowiada Pan na swoje własne posty czy z cytowaniem coś jest nie tak?

Może nie odpowiadam sam na swoje posty tylko przytaczam moje wypowiedzi, żeby podkreślić fakt iż moim zdaniem wiele aplikacji głośników satori jest niepoprawne. Same głośniki są bardzo dobre w co nie wątpię.

 

MW16P-8_315mm_2V83_HD.jpg

moim zdaniem wiele aplikacji głośników satori jest niepoprawne. Same głośniki są bardzo dobre w co nie wątpię.

 

Tu się zgodzę.

Nie słyszałem jeszcze fajnie grających kolumn na głośnikach Satori.

 

Przyznam się że przymierzam się do ich zakupu, ale jeszcze nie wiem jakie konkretnie modele.

Po własnych pomiarach i zwrotkowaniu powinny mi się spodobać, w końcu to dobre głośniki (polecane).

RNX mi się podobał, więc Satori tym bardziej powinien.

Edytowane przez Marian133

Nie wiem czy ktos zwrocil uwage ,ale sa dostepne kity od sb acoustics wraz z opublikowanymi firmowymi zwrotnicami...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy

wiele aplikacji głośników satori jest niepoprawne. Same głośniki są bardzo dobre w co nie wątpię.

Tu się zgodzę.

Nie słyszałem jeszcze fajnie grających kolumn na głośnikach Satori.

 

w końcu to dobre głośniki (polecane).

Czyli głośniki są dobre tylko kolumny na nich zrobione grają źle - jakaś pokrętna ta logika...(wiadomo, że aplikacja jest istotna ale, że nikt? nie potrafi zrobić na nich dobrych kolumn jest zastanawiające).

Może kolumny były złymi kablami podłączane hehe...

Przyznam się że przymierzam się do ich zakupu

To może jednak kupić jakieś "złe" głośniki i zrobić na nich dobre kolumny?

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

jakaś pokrętna ta logika...

 

Może dla Pana.

Głośniki SBacoustic to dobre głośniki, miałem w rękach kilka modeli.

Natomiast najbardziej zachwalane głośniki, czyli Satori, które to są bardzo dobre na papierze oraz są polecane przez znawców tematu (np. Yoshi z YBaudio), mi akurat nie grały w aplikacjach (oraz pomieszczeniach) które było mi dane słyszeć.

 

Gdzie tutaj pokrętna logika?

 

Kupię, pomierzę, wykonam własne zwrotnice, posłucham i wtedy będzie wszystko jasne czy faktycznie są dobre tylko mi akurat te kolumny które słyszałem nie pasowały, czy po prostu Satori to nie moja bajka.

Edytowane przez Marian133

Z cyklu dla każdego coś miłego, wersja 4ohm satori wo24p:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

dla porównania 8ohm:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

USXX, jak rozumiem inżynier Sb acoustics, poleca 50litrów lub 40litrów OZ:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

USXX to Ulrik Schmidt, były inżynier Scan speak, twórca 18stki revelatora;)

 

O Satori można poczytać tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli głośniki są dobre tylko kolumny na nich zrobione grają źle - jakaś pokrętna ta logika...(wiadomo, że aplikacja jest istotna ale, że nikt?

 

Widzisz, wielu naszych konstruktorów uporczywie stara się dzielić wysokotonowe głośniki w okolicach 2kHz a tu Panowie z Indonezji przy 3kHz. Z pewnością kiedyś minie moda na niskie podziały.

 

Ja rok temu właśnie na stoisku SB słuchałem małych dwudrożnych i byłem pełen zachwytu.

Ten kit RINJANI zaprojektował inż. z SBA? Ta zwrotnica jest tak prosta, że aż prymitywna. Na moje oko RINJANI projektowała inna osoba niż EKA KIT. Ta druga zwrotka monitorów wygląda znacznie lepiej. To są ich projekty czy jakaś zbieranina z internetu?

Myślę, że ktoś im to robił.

EKA jest bardzo podobna do tej, którą np znam z projektu Joachima (Audio Physic) - Kalasan Satori.

Na diyaudio.com jest z 90stron na ten temat. Kalasan powstał też w celu Kitu na "zlecenie" firmy SBA.

Niestety nie wiadomo dlaczego nie ma do dziś gotowego projektu.

Są gotowe pomiary i zwrotnice. Resztę trzeba doczytywać w 90 stronicowym temacie.

a zwrotnica jest tak prosta, że aż prymitywna.

 

To dobrze czy źle? Bo nie wiem jak to odebrać.

 

 

To są ich projekty czy jakaś zbieranina z internetu?

 

Możesz rozwinąć Twoje pytanie. Co masz na myśli.

To dobrze czy źle? Bo nie wiem jak to odebrać.

To dobrze czy źle? Bo nie wiem jak to odebrać.

Sceptycznie podchodzę do filtrowania średniaka, bo przy tak wysokim podziale i łagodnym filtrze wszystkie "śmieci" MW16P > 3kHz będą widoczne na charce i słyszalne. SATORI TW29R jako jeden z niewielu przetworników za 500zł pozwala na niski podział w okolicach 2kHz i warto z tej możliwości skorzystać w połączeniu z "dużym" woferem. Filtry LR2 na 3kHz idealnie pasują do małego Satori MR13. Nie będę się wymądrzał bo jeszcze nie mierzyłem i nie zwrotkowałem Satori MW16 ale leżą i czekają na swoją kolej. Dobrze się składa bo właśnie robię obudowy pochylone o 7" dla MW16P 4ohm i Satori TW29RN. Posłucham tej zwrotki i postaram się obiektywnie ocenić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Możesz rozwinąć Twoje pytanie. Co masz na myśli.

NA 99% te zwrotnice projektowały inne osoby. Najpierw sądziłem, że mają tam jednego projektanta właśnie do tych zestawów ale wieniu26 uświadomił mnie, że tak nie jest.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez KonradRak

Sceptycznie podchodzę do filtrowania średniaka, bo przy tak wysokim podziale i łagodnym filtrze wszystkie "śmieci" MW16P > 3kHz będą widoczne na charce i słyszalne.

 

Ja wiem, no i chyba powinienem przyznać Ci racje. Przy 3kHz -6dB a przy 6kHz -18dB to może być mało oczywiście jakby charakterystyka była idealnie liniowa. A może to nie jest akustyczny Linkwitz tylko dobry stary akustyczny Butterworth. Niech jakiś majsterkowicz zmierzy porządnie tego MW16 pokazując wszystko: zniekształcenia, wodospady itd wtedy zrobiłby dobry uczynek.

Tu pokazuje się tylko skrzyneczki i fakt że ja mam głośniczek a Ty nie, już nie wspomnę o schematach lub informacji o sposobie akustycznej filtracji.

Edytowane przez slawek213

Niech jakiś majsterkowicz zmierzy porządnie tego MW16 pokazując wszystko: zniekształcenia, wodospady itd wtedy zrobiłby dobry uczynek.

Obiecuję pod koniec czerwca.

Tu pokazuje się tylko skrzyneczki i fakt że ja mam głośniczek a Ty nie, już nie wspomnę o schematach lub informacji o sposobie akustycznej filtracji.

Jeśli chodzi o 2 way na Satori to właściciel kolumn wstępnie wyraził zgodę na udostępnienie schematu zwrotnicy, więc jeśli nic się nie zmieni to pokażę swoją wersję. Proszę o cierpliwość.

  • 1 miesiąc później...

Satori MR13P - pierwsze wrażenia - lepszy bas , średnica też, mam jednak problemy na wysokich, pojawiło się "syczenie", którego poprzednio nie było.Poprzednio na średnicy grał SB12MNRX25-4 .

Gra to z Daytonem RS 225 oraz Morelem CAT 298.

Wygląda na to że nie jest tak prosto jeśli chodzi o zwrotnice....

Wymieniłeś głośnik bez ingerencji w zwrotnicę?

Nic dziwnego że syczy skoro ten Satori przy 7-10kHz ma górkę 10db, a 12MNRX miał tylko 4db.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.