Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  188 członków

BMN Klub Kolumn
IGNORED

Klub kolumn BMN


rafal735r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Redaktorzy

"O zespołach głośnikowych BMN"

 

Czytelniku ProjectPi, dzięki za Twoją opinię

Postaram się rozprawić z nimi zwinnie

Tak samo mają moje leciwe Yamahy

Że aż dury, trytony i mol(l)e wyfruwają z szafy

 

Mojej małżonce podobają się te nowe skrzynki

Są smaczniejsze niż wędzone makrele i szynki

Forniry robią tutaj największą wizualną robotę

Dbają bardziej niż ja o moją i gości głuchotę

 

Wygląd wyglądem, ważne dla mnie jest samo granie

Intrygujące i wciągające jest jak kiedyś dywanów trzepanie

Bo przy trzepaku spędzało się wolny czas

Często nauka była, ale za chwilę szła sobie w las...

 

Słucham muzyki z zestawów Pana Bogdana

Wiem jedno - jest to konstrukcja z zewnątrz prosta, ale bardzo udana

Nic nie upiększa i nic na siłę nie udaje

Wciąga tak mocno, że chyba zapalę sobie faję

 

Albo za chwilę naleję sobie dobrego czerwonego wina

Może kiedyś wpadłaby do mnie jakaś przemiła dziewczyna?

Co prawda od lat mam mądrą i piękną żonę

Przegiąć nie przegnę - zaraz pójdę na stronę

 

Te dwie kobiety grają przecudnie klasyczną muzykę

Aż chyba z uwielbienia zawieszę nad łóżkiem grafikę

Koniecznie z widoczną liczbą "Pi"

Żeby przemnożyć ją radośnie przez "drzwi"

 

Bo "Pi razy drzwi" często robi robotę

Po tym na wiele rzeczy mam zwyczajnie ochotę

A lepiej ją mieć aniżeli tylko skromnie "być"

Albowiem wtedy pozostaje jedynie wódkę ciepłą pić

 

Sami widzicie co czynią kolumny Be eM eN

Wy pewnie jeszcze nie wiecie, ale ja już wiem

Wprawiają mnie z cudowny nastrój radosny

Nie czekam ani do zimy, ani też do wiosny

 

Dzisiaj na tyle rymów mojego pisania

Mam sporo ubrań do segregacji i prania

Zwyczajnie chcę pomóc mojej cierpliwej żonie

Bo zasługuje na to - jak Charliego Wattsa rasowe i piękne konie...

 

 

Kangie

30.10.2023

***

Zapraszam do odwiedzenia wątku o BMN na moim blogu. Niedługo będzie recenzja modelu podstawkowego Beszele Pro 2.

 

 

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.10.2023 o 10:14, Marek780 napisał:

Jaki to Teac? Coś mi umknęło.

UD-505 + AP-505 

W dniu 31.10.2023 o 21:05, Marko Polo napisał:

A to jest blok solny na świeczki, w którym ponoć rozgrzane lampy lepiej się chłodzą...

  🙂

Świecznik robi robotę po zmroku 🙂

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki zasilające…

     Podchodząc do tego zagadnienia, jak przysłowiowy pies do jeża, ale biorąc wrodzoną ciekawość za przewodnika postanowiłem na własne uszy przekonać się, "czy kable zasilające grają...". Kiedy jeszcze miałem u siebie Baltlaba Epocę III, to po rozmowie z Konstruktorem BMNów dostałem dodatkowo jeszcze jeden przewód zasilający na wtykach ieGO Gigaworks. Miałem do dyspozycji już 4 kabelki zasilające: PAD Jade, DH Labs Red Wave, zwykły komputerowy i Gigawatt LC-1 mk3+ od listwy zasilającej. No i zaczęło się...

     Baltlab Epca III + komputerowy (lub producenta) – porównywałem bezpośrednio do brzmienia mojej Yamahy AX-892, bo tak zawsze robiłem porównania, bo nic innego nie miałem. Więc sam Baltlab pokazał wyższą kulturę grania, więcej wybrzmień, lepszą barwę instrumentów, trochę większą scenę i głębię. BMN Berges 3 z Crescendo wyraźnie zagrały lepiej pod każdym względem z Baltlabem Epoca III.

     Baltlab Epoca III + Gigawatt LC-1mk3+ - po prostu mnie zaskoczył, ale w niepozytywnym tego słowa znaczeniu. Wiele dźwięków zabrzmiało z BMNami żywiej, z większą skalą, ale całe pasmo było przesunięte mocno w górne rejestry średnicy i wysokich tonów. Wysokie tony wręcz potrafiły zasyczeć i zdarzało im się kłuć  w uszy, natomiast dolne rejestry były bogatsze (od komputerowego), ale przeciągały wybrzmienia niskich tonów powodując zlewanie się tego pasma w wybrzmieniach, co określa się „bułą”… Ten kabelek zapewne sprawdzi się w szybkim wzmacniaczu z suchymi niskimi tonami i przygaszoną górą lub z delikatnym głośnikiem wysokotonowym i z delikatnie schowaną średnicą. 

     Baltlab Epoca III + PAD Jade – no muszę to napisać, ponieważ Bergesy 3 w tym zestawieniu wyraźnie zagrały lepiej !!! Wszystkie wybrzmienia poszczególnych pasm tonalnych zyskały klarowności, lekkości, przysłowiowego powietrza i mocy. Wysokie tony zagrały czyściej, troszkę mocniej, różnorodniej metalicznie, ale zarazem subtelniej. Średnie tony zyskały na szerszej palecie tonalnej, gdzie także z wokali wydobywały jeszcze więcej słyszalnych niuansów. Wokale o płytkim, tępym, chropowatym, czy gardłowo-nosowym tembrze głosu zabrzmiały zdecydowanie lepiej !!! Podobnie niskie tony, gdzie kotły nabrały masy, a perkusja jeszcze bardziej różnicowała wybrzmienia. Piękniej zagrały fortepiany, trąbki, smyczki, ale i wiolonczela, kontrabas, czy gitara. A jednak PAD Jade, jako kabelek zasilający dodał wyraźnie słyszalną poprawę brzmienia prezentowaną poprzez BMN Berges 3. Uważam ten kabelek za bardzo uniwersalny i mogący grać z większością sprzętu !!!

     Baltlab Epoca III + DH Labs Red Wave na wtykach ieGO – o tutaj wszystko powyższe z PADa Jade można przepisać, ale jednak średnica przedstawiona przez Baltlaba za jego pomocą, a raczej jej rozciągnięcie w kierunku dolnych rejestrów tego pasma pokazały jeszcze inne granie. Baltlab z Bergesami 3 z tym kabelkiem zagrał bliżej do dźwięków, które usłyszałem u kolegi @sebgla, które to były bardziej bogate w wybrzmienia i powodowały więcej mrówek na plecach, niż u PADa Jade. Wysokie tony minimalnie zyskały na detaliczności. Skrzypce i trąbki nabrały jeszcze lepszego wybrzmienia, a wokale o tym charakterystycznym tembrze, np. Wodecki, McDonald, Beth Hart i inni oj… oj było fajniej… Za ciosem poszły także wybrzmienia w niskich tonach, a zwłaszcza w górnych rejestrach tego pasma. Bardzo zyskały gitary, zwłaszcza w ciężkim brzmieniu, wiolonczela, kontrabas, ale i puzony, saksofony, klarnet basowy i inne. Muzyka poważna, czy np. Williamsa i innych po prostu na nowo cieszyła lepszymi wybrzmieniami... Bogactwo prezentacji średnicy dało poprzez kabelek DH Labs Red Wave najwięcej dla muzyki z BMN Berges 3 z Crescendo za pomocą Baltlaba Epoca III.

DHLabsRedWave.thumb.jpg.e1fab13aef34db56c414d16f34089214.jpgGigawattLC-1.thumb.jpg.8a503cf75253a03a1e11185b0dce1dde.jpgieGOwtyk.thumb.jpg.9a202e36cb0a414d23b0c8911005be09.jpgPADJade.thumb.jpg.d3a41ea8ca8afc4ae95ddfcb304e3c16.jpg

     Kiedy Baltlab powrócił do właściciela powtórzyłem to porównanie kabelków z moją Yamahą AX-892, ale niestety nie mam gniazda w obudowie, więc wpiąłem te kabelki do zasilacza od DACa Nostromo Wolf 2 wersja limitowana i okazało się, że powyższe różnice także są słyszalne. Największa różnica w dźwięku, jego wybrzmieniach i prezentacji muzyki – jako całości – była słyszalna na kabelku DH Labs Red Wave na wtykach ieGO. PAD Jade także dał słyszalną różnicę, ale był delikatnie słabszy w prezentacji dolnej średnicy. LC-1mk3+ zagrał jeszcze ostrzej, niż z Baltlabem i wynika to zapewne z prezentacji wybrzmień japończyka, który średnicę dość wyraźnie artykułuje.

Postanowiłem więc zrobić sobie kabelek, na razie tańszy, by po prostu zacząć… Okazuje się, że nie ma jednoznacznych norm w PRLu i niby są, ale ponoć nie... Więc ogólnie przyjąłem istniejącą zasadę, że w gniazdku ściennym "faza" powinna być w lewej dziurce tylko i wyłącznie (sic!), a w gniazdku w obudowie sprzętu także na pinie z lewej strony. ElecAudio akurat pokazuje na ilustracji odwrotne położenie "fazy". Podobnie rzecz ma się na wtykach i gniazdach, więc zrobiłem tak, jak mam w domu i (niby) mam poprawnie. Pod żadnym pozorem nie mierzyłem impedancji, konduktancji i innych, ponieważ chciałem się przekonać, czy to usłyszę...

I usłyszałem różnicę w brzmieniu poprzez zmianę przewodu zasilającego !!!

IMG_20231022_110732.thumb.jpg.c1115cfbfeb2970bd6a008e0164fbfa9.jpgIMG_20231022_110816.thumb.jpg.8395e34f89dddabd388e4550e64751f2.jpgIMG_20231022_132444.thumb.jpg.c6797bbc6b041ea66a711a204d2cd563.jpgIMG_20231025_180542.thumb.jpg.c9dbe34d50e04692bfa90d284c7397bd.jpgIMG_20231025_182857.thumb.jpg.1f0a56a29d5933f3dfbb34f685350b10.jpgIMG_20231025_201115.thumb.jpg.cb8b2bb47b2c3b0ed3d65c9b9cb7beaa.jpgIMG_20231027_154832.thumb.jpg.e1f06bd91ea8f80465ad3b9a7ce0d4cd.jpgIMG_20231027_155013.thumb.jpg.e65a3c83b0bd51bdc43992023701881e.jpg

Viborg VP1606.jpg

Edytowane przez Marko Polo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Marko Polo napisał:

Kabelki zasilające…

     Podchodząc do tego zagadnienia, jak przysłowiowy pies do jeża, ale biorąc wrodzoną ciekawość za przewodnika postanowiłem na własne uszy przekonać się, "czy kable zasilające grają...". Kiedy jeszcze miałem u siebie Baltlaba Epocę III, to po rozmowie z Konstruktorem BMNów dostałem dodatkowo jeszcze jeden przewód zasilający na wtykach ieGO Gigaworks. Miałem do dyspozycji już 4 kabelki zasilające: PAD Jade, DH Labs Red Wave, zwykły komputerowy i Gigawatt LC-1 mk3+ od listwy zasilającej. No i zaczęło się...

     Baltlab Epca III + komputerowy (lub producenta) – porównywałem bezpośrednio do brzmienia mojej Yamahy AX-892, bo tak zawsze robiłem porównania, bo nic innego nie miałem. Więc sam Baltlab pokazał wyższą kulturę grania, więcej wybrzmień, lepszą barwę instrumentów, trochę większą scenę i głębię. BMN Berges 3 z Crescendo wyraźnie zagrały lepiej pod każdym względem z Baltlabem Epoca III.

     Baltlab Epoca III + Gigawatt LC-1mk3+ - po prostu mnie zaskoczył, ale w niepozytywnym tego słowa znaczeniu. Wiele dźwięków zabrzmiało z BMNami żywiej, z większą skalą, ale całe pasmo było przesunięte mocno w górne rejestry średnicy i wysokich tonów. Wysokie tony wręcz potrafiły zasyczeć i zdarzało im się kłuć  w uszy, natomiast dolne rejestry były bogatsze (od komputerowego), ale przeciągały wybrzmienia niskich tonów powodując zlewanie się tego pasma w wybrzmieniach, co określa się „bułą”… Ten kabelek zapewne sprawdzi się w szybkim wzmacniaczu z suchymi niskimi tonami i przygaszoną górą lub z delikatnym głośnikiem wysokotonowym i z delikatnie schowaną średnicą. 

     Baltlab Epoca III + PAD Jade – no muszę to napisać, ponieważ Bergesy 3 w tym zestawieniu wyraźnie zagrały lepiej !!! Wszystkie wybrzmienia poszczególnych pasm tonalnych zyskały klarowności, lekkości, przysłowiowego powietrza i mocy. Wysokie tony zagrały czyściej, troszkę mocniej, różnorodniej metalicznie, ale zarazem subtelniej. Średnie tony zyskały na szerszej palecie tonalnej, gdzie także z wokali wydobywały jeszcze więcej słyszalnych niuansów. Wokale o płytkim, tępym, chropowatym, czy gardłowo-nosowym tembrze głosu zabrzmiały zdecydowanie lepiej !!! Podobnie niskie tony, gdzie kotły nabrały masy, a perkusja jeszcze bardziej różnicowała wybrzmienia. Piękniej zagrały fortepiany, trąbki, smyczki, ale i wiolonczela, kontrabas, czy gitara. A jednak PAD Jade, jako kabelek zasilający dodał wyraźnie słyszalną poprawę brzmienia prezentowaną poprzez BMN Berges 3. Uważam ten kabelek za bardzo uniwersalny i mogący grać z większością sprzętu !!!

     Baltlab Epoca III + DH Labs Red Wave na wtykach ieGO – o tutaj wszystko powyższe z PADa Jade można przepisać, ale jednak średnica przedstawiona przez Baltlaba za jego pomocą, a raczej jej rozciągnięcie w kierunku dolnych rejestrów tego pasma pokazały jeszcze inne granie. Baltlab z Bergesami 3 z tym kabelkiem zagrał bliżej do dźwięków, które usłyszałem u kolegi @sebgla, które to były bardziej bogate w wybrzmienia i powodowały więcej mrówek na plecach, niż u PADa Jade. Wysokie tony minimalnie zyskały na detaliczności. Skrzypce i trąbki nabrały jeszcze lepszego wybrzmienia, a wokale o tym charakterystycznym tembrze, np. Wodecki, McDonald, Beth Hart i inni oj… oj było fajniej… Za ciosem poszły także wybrzmienia w niskich tonach, a zwłaszcza w górnych rejestrach tego pasma. Bardzo zyskały gitary, zwłaszcza w ciężkim brzmieniu, wiolonczela, kontrabas, ale i puzony, saksofony, klarnet basowy i inne. Muzyka poważna, czy np. Williamsa i innych po prostu na nowo cieszyła lepszymi wybrzmieniami... Bogactwo prezentacji średnicy dało poprzez kabelek DH Labs Red Wave najwięcej dla muzyki z BMN Berges 3 z Crescendo za pomocą Baltlaba Epoca III.

DHLabsRedWave.thumb.jpg.e1fab13aef34db56c414d16f34089214.jpgGigawattLC-1.thumb.jpg.8a503cf75253a03a1e11185b0dce1dde.jpgieGOwtyk.thumb.jpg.9a202e36cb0a414d23b0c8911005be09.jpgPADJade.thumb.jpg.d3a41ea8ca8afc4ae95ddfcb304e3c16.jpg

     Kiedy Baltlab powrócił do właściciela powtórzyłem to porównanie kabelków z moją Yamahą AX-892, ale niestety nie mam gniazda w obudowie, więc wpiąłem te kabelki do zasilacza od DACa Nostromo Wolf 2 wersja limitowana i okazało się, że powyższe różnice także są słyszalne. Największa różnica w dźwięku, jego wybrzmieniach i prezentacji muzyki – jako całości – była słyszalna na kabelku DH Labs Red Wave na wtykach ieGO. PAD Jade także dał słyszalną różnicę, ale był delikatnie słabszy w prezentacji dolnej średnicy. LC-1mk3+ zagrał jeszcze ostrzej, niż z Baltlabem i wynika to zapewne z prezentacji wybrzmień japończyka, który średnicę dość wyraźnie artykułuje.

Postanowiłem więc zrobić sobie kabelek, na razie tańszy, by po prostu zacząć… Okazuje się, że nie ma jednoznacznych norm w PRLu i niby są, ale ponoć nie... Więc ogólnie przyjąłem istniejącą zasadę, że w gniazdku ściennym "faza" powinna być w lewej dziurce tylko i wyłącznie (sic!), a w gniazdku w obudowie sprzętu także na pinie z lewej strony. ElecAudio akurat pokazuje na ilustracji odwrotne położenie "fazy". Podobnie rzecz ma się na wtykach i gniazdach, więc zrobiłem tak, jak mam w domu i (niby) mam poprawnie. Pod żadnym pozorem nie mierzyłem impedancji, konduktancji i innych, ponieważ chciałem się przekonać, czy to usłyszę...

I usłyszałem różnicę w brzmieniu poprzez zmianę przewodu zasilającego !!!

IMG_20231022_110732.thumb.jpg.c1115cfbfeb2970bd6a008e0164fbfa9.jpgIMG_20231022_110816.thumb.jpg.8395e34f89dddabd388e4550e64751f2.jpgIMG_20231022_132444.thumb.jpg.c6797bbc6b041ea66a711a204d2cd563.jpgIMG_20231025_180542.thumb.jpg.c9dbe34d50e04692bfa90d284c7397bd.jpgIMG_20231025_182857.thumb.jpg.1f0a56a29d5933f3dfbb34f685350b10.jpgIMG_20231025_201115.thumb.jpg.cb8b2bb47b2c3b0ed3d65c9b9cb7beaa.jpgIMG_20231027_154832.thumb.jpg.e1f06bd91ea8f80465ad3b9a7ce0d4cd.jpgIMG_20231027_155013.thumb.jpg.e65a3c83b0bd51bdc43992023701881e.jpg

Viborg VP1606.jpg

Teoretycznie z tą faza jest jak piszesz, ale jak masz podwójne gniazdo to już w górnym masz na odwrót. U mnie akurat listwa Tagi pokazuje będą fazę więc z tym problemem się uporałem odrazu. Natomiast dalej jak robiłem kable zaglądałem do gniazd w sprzęcie i montowałem fazę zgodnie z oznaczeniem. Na listwie też są oznaczenia. O ile się nie pomyliłem to mam wszystko podłączone zgodnie z faza, ale nigdy nie widomo 😂

Raczej jest to nie do usłyszenia. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.982d449c9cf83b480bd1510ca27711cb.png

Tak zawsze podpinam .

No coz mam dużo gratów ale tylko dac i wzmacniacz wpięty w ścianę do linii tylko do tego przeznaczonej . No ale jak bym miał listę dalej bym to samo robił , faza po prawej w sprzętach .

Można😊

Ja mam za stolikiem 7 podwójnych 

image.thumb.png.7668dc533bb3858f88624a3ffe549296.png

Edytowane przez dedal75

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem sobie po taniości zasilające w 3 wersjach.

Supra Lorad MKII 1,5 - 2m

Supra Lorad MKII 2.5 - 2 m

Supra Lorad Siler 2.5 - 2m

Wtyki Taga Harmony złocone.

Wyszło niedrogo, a efekty słyszalne. Różnicy położenia fazy nie zauważyłem, choć na wszelki wypadek podłączyłem wszystko prawidłowo.

Kabel cynowany podbił niskie. Kabel srebrzony dołożył góry.

Wzmacniacz połączony srebrzonym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, rafal735r napisał:

No to se możesz obracać wtyki, ale skąd wiedzieć czy jest faza po odpowiedniej stronie. 

No i jak podłączyć np 6 urządzeń bezpośrednio do ściany?

Ja - o ile nie ma się gwarancji na sprzęt - rozkręcam obudowę i sprawdzam wewnątrz, jaki kolor kabelka (np. brąz) idzie do trafa i miernikiem sprawdzam bolec na wtyczce. Wtedy wiem, który powinien być fazowy i tak wtykan w gniazdko ścienne, ale to zależy od klasy ochronności urządzenia, bo można różnie podłączyć, choć ja wolę zgodnie z kolorem wewnątrz.

6 godzin temu, deltastudio napisał:

A z czego zrobiłeś?

Opisałem na zdjęciu kabelek, gniazdo i wtyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Marek780 napisał:

Zrobiłem sobie po taniości zasilające w 3 wersjach.

Supra Lorad MKII 1,5 - 2m

Supra Lorad MKII 2.5 - 2 m

Supra Lorad Siler 2.5 - 2m

Wtyki Taga Harmony złocone.

Wyszło niedrogo, a efekty słyszalne. Różnicy położenia fazy nie zauważyłem, choć na wszelki wypadek podłączyłem wszystko prawidłowo.

Kabel cynowany podbił niskie. Kabel srebrzony dołożył góry.

Wzmacniacz połączony srebrzonym

Ja mam cynowane supry głośnikowe i tutaj czuc mega doładowany bas. Zostałem z nimi. Po kupnie wireworld niby doszło powietrza na srednicy itd ale bas był szczupły. 

?👈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, LOBO_M napisał:

A czym miałbyś to mierzyć? Szczególnie konduktancję.

No właśnie nie mam pojęcia, a tym bardziej przyrządów i laboratorium. Napisałem o tym parametrze bardziej w celu takowym, że wpinany przewód - jakikolwiek - nie podlega u mnie żadnym pomiarom poza tymi, które usłyszę, bądź nie usłyszę.... Bo są tacy, co mierzą i posługują się różnymi wielkościami i parametrami, a mi tylko i wyłącznie chodzi o słyszalne różnice w brzmieniu. Po prostu nie zastanawiam się, czy jakiś parametr może mieć wpływ tylko i wyłącznie na podstawie samego pomiaru i jakie to może lub powinno mieć znaczenie, czy to też przeczy jakimś zasadom, czy obliczeniom, czy też założeniom - słyszę, jest lepiej lub gorzej i tyle... Oczywiście warto wiedzieć pewne podstawy, ale nie każdy ma wiedzę techniczną, a tym bardziej laboratorium do analiz... Jest ogrom zmiennych począwszy od nastroju, na własnych preferencjach kończąc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2023 o 10:26, rafal735r napisał:

Teoretycznie z tą faza jest jak piszesz, ale jak masz podwójne gniazdo to już w górnym masz na odwrót. U mnie akurat listwa Tagi pokazuje będą fazę więc z tym problemem się uporałem odrazu. Natomiast dalej jak robiłem kable zaglądałem do gniazd w sprzęcie i montowałem fazę zgodnie z oznaczeniem. Na listwie też są oznaczenia. O ile się nie pomyliłem to mam wszystko podłączone zgodnie z faza, ale nigdy nie widomo 😂

Raczej jest to nie do usłyszenia. 

Istnieją również takie gniazda 

Screenshot_20231105_135422_com.android.chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2023 o 16:37, Marek780 napisał:

Zrobiłem sobie po taniości zasilające w 3 wersjach.

Supra Lorad MKII 1,5 - 2m

Supra Lorad MKII 2.5 - 2 m

Supra Lorad Siler 2.5 - 2m

Wtyki Taga Harmony złocone.

Wyszło niedrogo, a efekty słyszalne. Różnicy położenia fazy nie zauważyłem, choć na wszelki wypadek podłączyłem wszystko prawidłowo.

Kabel cynowany podbił niskie. Kabel srebrzony dołożył góry.

Wzmacniacz połączony srebrzonym

Ja to bym chciał dobre przewody max 1,5mm2 dostać, większość jest grubszych i uważam, że to przesada. Są tacy, co jednak mają wiedzę i pewnie by to wyjaśnili, bo ja się nie znam, a już na pewno nie zmierzę tych wielu parametrów, a jedynie na zmianach w dźwięku się skupiam. I w żadnym sklepie w Bydzi nie mogłem dostać konektorów z czystej i dobrej miedzi... Lutować nie chcę zwykłą cyną, by nie pogarszać przewodności...

Podrzucić na priv fotki i linki do tych kabelków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Marko Polo napisał:

Ja to bym chciał dobre przewody max 1,5mm2 dostać, większość jest grubszych i uważam, że to przesada. Są tacy, co jednak mają wiedzę i pewnie by to wyjaśnili, bo ja się nie znam, a już na pewno nie zmierzę tych wielu parametrów, a jedynie na zmianach w dźwięku się skupiam. I w żadnym sklepie w Bydzi nie mogłem dostać konektorów z czystej i dobrej miedzi... Lutować nie chcę zwykłą cyną, by nie pogarszać przewodności...

Podrzucić na priv fotki i linki do tych kabelków.

polecam materiał wideo:

Osobiście jestem zdania 2.5mm2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, dedal75 napisał:

A skąd masz takie info tak z ciekawości ?

Byłem sam posłuchać, ale to mogło być spowodowane złym ustawieniem

Czytałem recenzje innych modeli to znowu najsłabiej była punktowana stereofonia więc jakoś tak się nakładaj informacje na siebie, czytałem też kilka tu wypowiedzi, że są dokładne, ale muzykalność już nie tak super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, raiwan napisał:

Byłem sam posłuchać, ale to mogło być spowodowane złym ustawieniem

Czytałem recenzje innych modeli to znowu najsłabiej była punktowana stereofonia więc jakoś tak się nakładaj informacje na siebie, czytałem też kilka tu wypowiedzi, że są dokładne, ale muzykalność już nie tak super. 

W tych pieniądzach ja nie słyszałem lepszych kolumn. Stereofonia, przestrzeń i głębia są bardzo dobre. W Bergesach 3 jestem w stanie pokazać, gdzie perkusista uderza i patrząc na ustawienia perkusji, jest rewelacyjna dokładność. Steve Smith w utworze The Spirit of Dun Dun, gdzie wyraźnie słychać, że perkusja jest w półokręgu i na różnych wysokościach są składowe instrumenty tej perkusji. Poza tym przeróżne dźwięki dochodzą nie tylko z przestrzeni pomiędzy kolumnami, ale także pojawiają się przed nimi i po bokach, ale i z tyłu - prawie jak w surround... Więc jeśli ktoś źle ustawi kolumny, siedzi w złym miejscu lub ma kiepskie źródło, czy kabelki i na dodatek słaby słuch, to potem są takie "kwiatki". 

https://tidal.com/track/52577957

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.