Skocz do zawartości
IGNORED

Tłocznie płyt winylowych


Bieda

Rekomendowane odpowiedzi

Jest.

Bywa już 384...

A ostatnio nawet 768kHz...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

no niezłe cacko :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co Ci aż tyle tych bitów ;) przecież przemak twierdzi że 16 wystarczy

 

A ciekawe, gdzie to napisałem? Ja widzę takie coś, z mordką w dodatku:

 

Najbliżej prawdy byłoby 18 bitów ;)

 

Poza tym pisałem o odtwarzaniu a nie przetwarzaniu, subtelna różnica.

 

zastanawiam się czy Ty rozumiesz po polsku.

twierdzisz że mam braki w wiedzy, a jak nazwać pokazywanie na fotce sygnału cyfrowego z ewidentnymi schodami i nazywanie tego sinusa idealnym? nie bądź smieszny.

 

jeśli weźmiemy np sinus 20kHz to przy próbkowaniu 44.1 kHz na jeden okres przebiegu fali 20kHz będą w przybliżeniu dwie próbki (przemak piepszy coś o idealnej sinusoidzie dla 20kHz) co zrobi filtr z tak małą ilością danych? zapewne wygładzi tak że otrzymamy modelową sinusoidę :D:D:D

w tej polemice nie chodzi o to czy ktoś to słyszy czy nie, chodzi o to czy są schody czy ich nie ma - są jak byk, koniec tematu.

 

No właśnie, sam widzisz. Z tych dwóch próbek na okres system tworzy idealną sinusoidę, bo przed przetwornikiem też była to idealna sinusoida, o tej częstotliwości i amplitudzie. Nic innego tam być nie mogło, więc system odtworzył tą sinusoidę dokładnie tak, jak została nagrana. Więcej danych nie potrzeba. Dotyczy to każdej sinusoidy z pasma przenoszenia, żadna nie ma schodków, ani najniższa, ani najwyższa. W związku z tym żaden dźwięk złożony z tych sinusoid nie ma schodków. Na tym polega cały system cyfrowego zapisu dźwięku. Według Twojej teorii tam powinny być dwie próbki czyli wielkie prostokątne schody a nie schodki, a ja jednak widzę sinusoidę ;) Filtr jest elementem obu przetworników, bez filtra (wylutuj se) to w ogóle nie działa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kompromituj się

 

Filtr jest elementem obu przetworników, bez filtra (wylutuj se) to w ogóle nie działa.

wylutuj se napisze jeszcze raz filtr cyfrowy przed dacem i napisz czy działa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kompromituj się

 

Ja? Pokaż dwa schody na moim zdjęciu sinusoidy.

 

 

wylutuj se napisze jeszcze raz filtr cyfrowy przed dacem i napisz czy działa

 

Filtr cyfrowy PRZED przetwornikiem cyfrowo-analogowym?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż dwa schody na moim zdjęciu sinusoidy.

Ty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Filtr cyfrowy PRZED przetwornikiem cyfrowo-analogowym?

na fotce masz przykładowy schemat dekodera, informuje (boś noga) że SAA7220 to filtr cyfrowy.

Jak się podłączy SAA7210 z TDA1541 to będzie działać czy nie będzie?

post-11379-0-49049800-1484850530_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

na fotce masz przykładowy schemat dekodera, informuje (boś noga) że SAA7220 to filtr cyfrowy.

Jak się podłączy SAA7210 z TDA1541 to będzie działać czy nie będzie?

 

OK, zgoda, ale nie o ten filtr mi chodzi, tylko o ten zaznaczony na Twoim rysunku małym prostokącikiem na końcu, z adnotacją "3rd order Bessel" ;)

Jeżeli chodzi o ten blog, to jest albo idiota albo oszust. Oczywiście, tak wygląda wyjście z przetwornika bez filtra, tylko czego to dowodzi? Że taki filtr po prostu musi być i wtedy działa jak należy. Bez filtra jest, jak na tych oscylogramach i jeżeli takich przetworników używacie, to mi jest żal. Moje przetworniki wypuszczają sinus 20kHz jak na moim zrzucie zabawkowego oscyloskopiku, i to są dobre przetworniki spełniające jakieśtam normy.

 

Kurcze myślałem , że zakładki pomyliłem :) Przestańcie się może kłócić , a zacznijcie dyskutować .

 

My się nie kłócimy, wymieniamy poglądy na temat konstrukcji przetworników cyfrowo-analogowych. Rozumiem, że te z blogu są OK ;)

 

Jeżeli chodzi o dyskusję na temat, to wychodzi na to, że można sobie gdybać o dzisiejszych winylach, ale niestety rację mają ci, którzy twierdzą, że to jest oszustwo. I wcale nie chodzi o to, że ten winyl wydawany jest "z cyfry", bo pisałem i podtrzymuję, że nawet 16 bitów wystarczy, żeby dynamika była zachowana. To jest, przypomnę, teoretycznie 96dB, podczas gdy najlepszy sprzęt analogowy "master", czyli magnetofony "wąskie", będące powszechnie nośnikiem przed wprowadzeniem cyfry, mają dynamikę około 70dB. Systemy redukcji szumów mogą to nieco polepszyć, ale w wersji stereo były stosowane bardzo rzadko. Czyli parametry nośnika w zakresie dynamiki są bez problemu do osiągnięcia, pasmo, jak też pisałem, przydało by się większe, ale znów - większość produkcji powstaje nadal w systemach z częstotliwością próbkowania 44,1 , więc wyższa częstotliwość próbkowania nic by nie dała.

Problemem jest, jak to widzę, co innego - wydawanie płyt nie "z cyfry", tylko z masteringu na CD. To nie nośnik CD jest zły, nie format, tylko to, co się z tym dzisiaj robi. Okazuje się, że twórcy ZDECYDOWANIE wolą współczesne brzmienie muzyki, sprasowane i bez dynamiki, nie akceptują poprawnie według właściwych standardów wykonanych masterów przystosowanych do produkcji płyt winylowych. Taki master musi być "cichszy", mieć większą dynamikę, zmonofonizowany dół, być ciemniejszy (zwłaszcza w naszym języku jest to problem) i przede wszystkim nie może być przesterowany. Tymczasem brzmienie współczesnej muzyki opiera się na przesterowanym ("nasyconym") masterze i rezygnacja z tego jest ponad siły i możliwości percepcyjne twórców i decydentów. Czyli - tak przygotowane mastery wysyłane są do tłoczni winylowych. A tam, i tego jestem pewien ;), przestali się przejmować wymaganiami stawianymi w celu uzyskania jak najlepszej jakości finalnego produktu i po prostu robią jak leci, pakując na wszystko to, co zapakowane tam być powinno, i tłoczą płyty. Niestety, te płyty brzmią fatalnie, bo większość działań masteringowych przy masteringu na CD to jest właśnie to, czego nie powinno się robić w masteringu na winyl, i odwrócenie tego jest po prostu niemożliwe, zwłaszcza "odzyskanie" dynamiki. No i koło się zamyka...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak jesteś noga, już mówię dlaczego.

Filtr analogowy po przetworniku to filtr dolnoprzepustowy który ma za zadanie odciąć częstotliwości powyżej 20 kHz.

Filtr ten nie wygładza żadnego sygnału.

Znane są przypadki w elektronice w których wyjście prądowe c/a nie ma żadnego filtra, aby jak najmniej wpływać na jakość sygnału dołączają oni tylko rezystor i z niego przekształcają sygnał na napięcie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak jesteś noga, już mówię dlaczego.

Filtr analogowy po przetworniku to filtr dolnoprzepustowy który ma za zadanie odciąć częstotliwości powyżej 20 kHz.

Filtr ten nie wygładza żadnego sygnału.

 

Przetwarzanie cyfrowo-analogowe polega na tym, że jeżeli "odetniemy" częstotliwości powyżej 20kHz, to sinusoida o częstotliwości 20kHz nie ma żadnych schodków, nie ma ani jednej harmonicznej i jest czystą WYGŁADZONĄ sinusoidą ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stop!

Już zaraz wracam...

 

Twierdzenie Kotielnikowa-Shannona, znane również jako twierdzenie Whittakera-Nyquista-Kotielnikova-Shannona lub twierdzenie o próbkowaniu, mówi o tym, kiedy z sygnału dyskretnego ... złożonego z próbek danego sygnału ciągłego ..., można wiernie odtworzyć sygnał ... Jest to fundamentalne twierdzenie teorii informacji, telekomunikacji oraz cyfrowego przetwarzania sygnałów, ponieważ opisuje matematyczne podwaliny procesów próbkowania sygnałów oraz ich rekonstrukcji.

 

Jeśli sygnał ciągły nie posiada składowych widma o częstotliwości równej lub większej niż B, to może on zostać wiernie odtworzony z ciągu jego próbek tworzących sygnał dyskretny, o ile próbki te zostały pobrane w odstępach czasowych nie większych niż 1/(2B).

 

Tera ja:

Sinusoida 20kHz będzie po próbkowaniu CD (44.1kHz) i przetworzeniu w DAC z powrotem piękną sinusoidą...

Zwróć Witek uwagę na wytłuszczenie; twierdzenie dotyczy sygnałów ciągłych, tzn:

Jest sobie muzyka i nagle w górze pasma pojawia się dźwięk 20kHz. Trwa on abyśmy go usłyszeli przynajmniej kilkadziesiąt ms (milisekund, powiedzmy 50).

W trakcie tych milisekund takie kawałki (zgadza się Witek; jakieś niedorobione prostokąty o wysokości aktualnie wynikającej z wartości "sinusa") na skutek przesunięcia (20kHz to 50us (mikrosekund) a 44,1 to trochę mniej 24us) będą składane (50ms/0,024) ok 2000 razy!

Te 2000 razy wypada w innym miejscu tej sinusoidy, przez co jest ona "odrysowana" niemal doskonale...

 

W efekcie otrzymamy piękny sinus 20kHz. Bo i oscyloskop zmierzy sygnał w dłuższej perspektywie czasowej. Chyba, że zastosujemy tzw oscyloskop próbkujący (próbkowanie na poziomie GHz) pojedynczego "okresu". Ale to chwyt na rzecz dezawuowania cyfryzacji.

 

Nie chce mi się rysować tego przykładu ale myślę, że skoro słyszymy tu kable to i wyobrażamy sobie te koślawe próbki regenerujące nam właściwy przebieg przed cyfryzacją. Byleby ciągły sygnał. Ale najkrótsze uderzenie tonu w instrumencie to grube ms i tysiące przesuniętych próbek...

Wszystko gra.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znane są przypadki w elektronice w których wyjście prądowe c/a nie ma żadnego filtra, aby jak najmniej wpływać na jakość sygnału dołączają oni tylko rezystor i z niego przekształcają sygnał na napięcie.

 

Dodałeś później. To jest zupełne voodoo. Znaczy oczywiście nikomu nie można zabronić słuchani aliasingu, ale to jest idiotyzm. Przetwornik CA bez filtra na wyjściu wytwarza częstotliwości większe od 1/2fs czyli zaprzecza zasadzie działania całego procesu.

 

Jeszcze z wikipedii:

 

Jest możliwość idealnego odfiltrowania sygnału oryginalnego z sygnału spróbkowanego, to znaczy usunięcia zwielokrotnionych kopii bez zmiany wartości fazy i amplitudy.

Aby tego dokonać potrzebny jest filtr o transmitancji:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć Witek uwagę na wytłuszczenie; twierdzenie dotyczy sygnałów ciągłych

 

Trzeba pamiętać, że to jest idealny model matematyczny. Głównym problemem jest tu właśnie to, że sygnały muszą być ciągłe. Taki sygnał ma nieskończenie wielką energię i w przyrodzie nie występuje ;) Z kolei każdy rzeczywisty czyli nieciągły sygnał ma nieskończone widmo i w związku z tym nie może być poprawnie spróbkowany i później odtworzony. Ten problem w praktyce załatwia się za jednym zamachem filtrem na wejściu przetwornika AC - po prostu, zgodnie z zasadą sygnał poddawany próbkowaniu nie może mieć pasma szerszego niż 1/2fs i już. To oczywiście jest nie do zrealizowania, bo sygnały rzeczywiste mają nieskończone pasmo, bo mają skończony czas trwania, czyli w praktycznych zastosowaniach skazani jesteśmy na przybliżenia i zaokrąglenia, tak jak wspomniane "2000 próbek tu już sygnał ciągły". Ale nie są to żadne schodki ;)

 

:D:D:D

 

A konkretniej do czego to się odnosi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwarzanie cyfrowo-analogowe polega na tym, że jeżeli "odetniemy" częstotliwości powyżej 20kHz

Przetwarzanie cyfrowo-analogowe polega na tym, że jeżeli "odetniemy" częstotliwości powyżej 20kHz ... to powyżej 20 kHz nic nie ma.

 

A konkretniej do czego to się odnosi?

do Waszych bzdur

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwarzanie cyfrowo-analogowe polega na tym, że jeżeli "odetniemy" częstotliwości powyżej 20kHz ... to powyżej 20 kHz nic nie ma.

 

Czyli nie ma schodków, cbdo ;)

 

do Waszych bzdur

 

Tak myślałem, nie rozumiesz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda sinus 20kHz z systemu o częstotliwości próbkowania 44,1 na ANALOGOWYM oscyloskopie. Identycznie wygląda prostokąt, piła, trójkąt - bez niespodzianek ;) To jest przetwornik, a nie jakieś schodki bez filtrów ;)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Z ciekawości sprawdziłem przy 96kHz - sinus tak samo, wiadomo, ale piła już bardziej piłokształtna ;)

 

post-64427-0-32473400-1484911407_thumb.jpg

 

Wracając do tłoczenia ;) Dowiedziałem się dokładniej - podwójny album kosztował ze wszystkim (w tym najdroższa okładka) około 30PLN przy nakładzie 500szt. Robiony był w Niemczech, stąd cena ze względu na kurs euro wzrośnie, ale to jest przypominam podwójny album. Mastering na winyl okazało się był, robił go Marcin Cichy, czyli było OK. Szkoda, że nie powiedzieli, byśmy "odpuścili" trochę z naszej strony i w sumie wyszło by lepiej, ale to są zwykle takie nieprzewidziane ruchy. Generalnie z poprzednich produkcji nie polecają Czech - długie terminy i ogólne problemy, Niemcy jak wyżej, dobrze, ładnie, "niedrogo". Wiadomo, że robi się to "dla fejmu na dzielni", a słucha się i tak na komórkach ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda sinus 20kHz z systemu o częstotliwości próbkowania 44,1 na ANALOGOWYM oscyloskopie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A tak wygląda nowy prezydent USA

post-11379-0-68200500-1484936035_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

Pozwolicie, ze odnowie temat aktualnych tloczen vinyli, ktory mnie zywo interesuje. Sam chetnie zbieram muzyke na analogach. Ostatnio naszly mnie jednak watpliwosci co do nowych reedycji.

 

Wydania wspolczesne - DDA

wydaje mi sie, ze zbieranie muzy aktualnych wydan na LP a nie na CD moze miec sens. W szczegolnosci jesli material CD zostal wydany z bardzo niska dynamika (loudness war). Jak wiadomo aby plyta LP czysto fizycznie mogla byc odtwarzana jej master nie moze byc tak "zepsuty" jak wspolczesny master na CD. Tu kilka przykladow wydan:

Black Sabbath - 13

Rush - Vapor Trails

Iron Maiden - Brave new world

Heaven & Hell - The devil you know

Dodatkowym atutem jest oczywiscie posiadanie fizycznego nosnika (w przeciwienstwie do pliku/streamu), jak i pieknej okladki w duzym formacie. Do tego dochodzi kultura sluchania LP. Skupienie sie na muzyce, przekladanie stron, sledzenie pracy ramienia z plyta, itp.

 

Wydania z epoki sprzed cyfry - AAA

Moje ulubione :) Maja zdecydowanie inne brzmienie niz ich odpowiedniki na CD. Zachecaja do sluchania bardziej niz wersje cyfrowe. Do tego dochodza aspekty kolekcjonerskie. Szukanie konkretnego wydania. Odwiedzanie komisow, pchlich targow. Obcowanie z 50-cio letnimi malymi dzielami sztuki.

Przyklad plyt, ktore na CD mnie nie zainteresowaly. A dopiero na LP potrafily przekonac do siebie:

Pink Floyd - The Piper at the Gates of Dawn

Pink Floyd - A Saucerful of Secrets

 

Wznowienia z cyfrowym masterem pomiedzy - ADA

Tu zaczely sie moje watpliwosci. Jak wiadomo wspolczesnie tloczone LP jako zrodlo dostaja plik cyfrowy. Najprawdopodobniej w lepszch parametrach niz plyta CD, ale jednak. Wiec jaki sens ma przygotowywanie cyfrowego masteru/remasteru a nastepnie wytlaczanie go na LP? Czy nie lepiej byloby sluchac ten material z pliku high-res? Czy moze byc jakas zaleta zainwestowania w reedycje na LP? Jakie jest wasze zdanie/podejscie do tematu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
Gość

(Konto usunięte)

Bity cyfrowe bitami. Matematyka matematyką a na końcu liczy się brzmienie. Nikt już nie dostarcza do tłoczni materiałów w domenie analogowej bo poprostu tam nie mają magnetofonów.

Czyli jest bardzo duże ryzyko dostarczenia pliku MP3 żeby zgrać na matrycę z której będzie przygotowywany stempel do tłoczni . Przy analogu nagrania na matrycę do winyla robi się w czasie rzeczywistym . Taśma jest można by rzec bezstratna bo została nagrana w studio a MP3 jest stratna czyli wychodzi w tym wypadku kicha winyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

A tak wygląda nowy prezydent USA

Bardzo ładny , odmłodniał . Chyba brał odmładzające pastylki .

 

mało, 192 byłoby akurat patrząc na 20 kHz.

Tu trzeba pogrzebać w rejestratorach DSD na przykład Tascam DA 3000 . Trochę się pobawić w zgrywaniu winyli na dysk za pomocą podobnych urządzeń żeby temat zrozumieć no i dokonać nagrań w DSD . Jak ktoś znalazł lepszy rejestrator łapka w górę . Niech mi da znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Jak narazie to nikt nie opracował lepszej metody transportowania/zapisu analogowego sygnału audio niż taśma magnetyczna (z jej wadami i zaletami) i chyba jeszcze długo nie będzie rozwiązania. Ciekaw jestem dlaczego nie stosuje sie do zapisu matryc vinyla plików DSD. Robienie masteru analogowego i zapisu w rejestratorach w technice DSD. Może ze względu na koszty. Przecież wiadomo że koszty przygotowania matrycy i tłoczenie jest porównywalne z CD/DVD przy dzisiejszej technice. Tylko lepiej jest sprzedać produkt za 2 lub 3 krotną wartość nośnika cyfrowego. Ale jak ktoś opracuje metodę zapisu np: na pendrivie lub innym nowoczesnym nośniku danych metodę zapisu analogowego dźwięku tak jak ma to miejsce na taśmie/vinylu to te archaiczne nośniki znikną bezpowrotnie. Nie jestem im przeciwny tylko nie znoszę tandety. A dzisiejsza produkcja czarnych dużych płyt jest taką tandetą

Jeśli chodzi o stacjonarne rejestratory DSD to co mi się przewinęło .

Tascam RA1000 HD

Korg MR 2000 s jestem w jego posiadaniu być może jest on produkowany bo pojawia się i znika jak duch na stronie Korga.

Tascam DA 3000 .

Zajmowałem się zgrywaniem winyli za pomocą Korga do plików DSD . Jedyne źródło do którego warto je zgrywać.Nie wiem jak to jest obecnie w studiach nagraniowych ponieważ DSD w Polsce to nisza. Zgadzam się z kolegą jeśli chodzi o nagrywanie do pliku który miałby posłużyć jako materiał do zrobienia z niego płyty winylowej to tylko format DSD bądź równorzędny jemu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

I one znikną po konwersji z PCM do DSD?

Nie znikną bo zostaną przegrane z gorszego formatu do DSD. Taka konwersja nic nie daje tylko zwiększa wielkość pliku .

Studia nagraniowe powinny nagrywać w formacie DSD albo w jego równorzędnym na żywo tak jak się zazwyczaj nagrywa w studio i tak nagrany plik DSD powinien od razu wędrować do tłoczni płyt winylowych w celu zgrania go w czasie rzeczywistym na matrycę z której powstawać będą gotowe płyty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znikną bo zostaną przegrane z gorszego formatu do DSD. Taka konwersja nic nie daje tylko zwiększa wielkość pliku .

Studia nagraniowe powinny nagrywać w formacie DSD albo w jego równorzędnym na żywo tak jak się zazwyczaj nagrywa w studio i tak nagrany plik DSD powinien od razu wędrować do tłoczni płyt winylowych w celu zgrania go w czasie rzeczywistym na matrycę z której powstawać będą gotowe płyty .

materiał na płytę analogową szanowny Piwo nie może w czasie produkcji być przeplatany z techniką cyfrową i wtedy to będzie analog a nie niewiadomo co.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym chciał aby płyty analogowe były nagrywane jak w latach świetności tego nośnika.

Próbkowaniem zajmowały się wówczas uszy słuchacza, a nie obłęd oszalałego inżyniera Mamonia dzisiejszych czasów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

materiał na płytę analogową szanowny Piwo nie może w czasie produkcji być przeplatany z techniką cyfrową i wtedy to będzie analog a nie niewiadomo co.

Szanowny kolego , dobry rejestrator ma możliwość pracy jako zwykły odtwarzacz plików , tak jak magnetofon . oraz ma wyjścia analogowe do których można podłączyć każde urządzenie analogowe , nawet aparaturę do 'GRAWEROWANIA' winyli . Podałem w tym wątku typy rejestratorów DSD i może kolega raczy ruszyć swoje mięśnie i raczy przeczytać ich specyfikację techniczną oraz instrukcje obsługi zanim zacznie pisać bajki zwłaszcza jak analogowe źródła typu magnetofony szpulowe idą w niebyt . Zapomniałem dodać że format DSD został stworzony do archiwizacji analogowych taśm matek .

 

Ja bym chciał aby płyty analogowe były nagrywane jak w latach świetności tego nośnika.

Próbkowaniem zajmowały się wówczas uszy słuchacza, a nie obłęd oszalałego inżyniera Mamonia dzisiejszych czasów

Ja bym chciał latać rowerem na księżyc. Domena analogowa została całkowicie zniszczona przez cyfrę i będzie się rodziła w długich bólach o ile w ogóle się odrodzi w dobie streamingu głównie mp 3 przez srajfony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.