Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, ciszyn11 napisał:

 

Fajny zestawik, Chevioty widzę. Możnaby je nieco podnieść

No muszę podnieść na jakiejś kamiennej płycie, bo mi odkurzacz różki dolne obija. 🥴

Doraźnie zarządziłem zakaz odkurzania, ale nie mogę cały czas czuwać i podejrzewam, że nie do końca jest przestrzegany. 

Edytowane przez jaszcze1
8 minut temu, jaszcze1 napisał:

No muszę podnieść na jakiejś kamiennej płycie, bo mi odkurzacz różki dolne obija. 🥴

Doraźnie zarządziłem zakaz odkurzania, ale nie mogę cały czas czuwać i podejrzewam, że nie do końca jest przestrzegany. 

Spróbuj na próbę, tak żeby środek (wysokotonowy) był na wysokości uszu

1 godzinę temu, ciszyn11 napisał:

Spróbuj na próbę, tak żeby środek (wysokotonowy) był na wysokości uszu

Spoko, wiem. Mój zestaw do siedzenia ma 30cm wysokości. 

 👍

Edytowane przez jaszcze1
Spoko, wiem. Mój zestaw do siedzenia ma 30cm wysokości. 
 

Ucho przeważnie jest na 100-110 cm oczywiscie każdy ma swoje taborety. Jak ci z wyliczeń wychodzi za wysoka podstawa - estetyka - to można trochę po skosie tj przód bardziej do góry.
Moje stare JBL mają przednia ściankę pochylona więc producent pomysł o tym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
55 minut temu, Marcin Wielgus napisał:


Ucho przeważnie jest na 100-110 cm oczywiscie każdy ma swoje taborety. Jak ci z wyliczeń wychodzi za wysoka podstawa - estetyka - to można trochę po skosie tj przód bardziej do góry.
Moje stare JBL mają przednia ściankę pochylona więc producent pomysł o tym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 Aż się, z tego wszystkiego, pofatygowałem po metrówkę i zmierzyłem. Oś głośnika mam na 66 cm, a oś ucha, w pozycji półleżącej, tak jak lubię, na wysokości 67cm. Zresztą tak podejrzewałem, bo jak patrzę w te dziurki, w środku membran, to widzę je jakby w osi. Ale podkładki z kamienia i tak muszę dać, bo mi się zniszczą te głośniki od odkurzania. Najwyżej będę się naprężał w czasie słuchania, żeby mieć uszy wyżej o te 10 cm. No ale nikt nie obiecywał że będzie łatwo. 😁

 Aż się, z tego wszystkiego, pofatygowałem po metrówkę i zmierzyłem. Oś głośnika mam na 66 cm, a oś ucha, w pozycji półleżącej, tak jak lubię, na wysokości 67cm. Zresztą tak podejrzewałem, bo jak patrzę w te dziurki, w środku membran, to widzę je jakby w osi. Ale podkładki z kamienia i tak muszę dać, bo mi się zniszczą te głośniki od odkurzania. Najwyżej będę się naprężał w czasie słuchania, żeby mieć uszy wyżej o te 10 cm. No ale nikt nie obiecywał że będzie łatwo.

No to nie ma kwestii. Tylko słuchać.
Podkładki "od odkurzacza" dobry pomysł bo jak miałem Tannoy Definition Dc10ti to zaliczyłem odprysk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

To ktoś z klubu ?

https://www.olx.pl/d/oferta/wba-silverbird-300-b-CID99-IDSzEpg.html


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

2 minuty temu, Marcin Wielgus napisał:


No to nie ma kwestii. Tylko słuchać.
Podkładki "od odkurzacza" dobry pomysł bo jak miałem Tannoy Definition Dc10ti to zaliczyłem odprysk


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kolumny to jedno, ale jak zabezpieczyć 8 lamp na Blazebirdzie. Dzieci dorastają, zaczynają imprezować, aż strach sprzęt zostawiać. Mam taką wizję, że wracam, a z lampek zostały tylko podstawki i poplątane druty. 🤯😵

Kolumny to jedno, ale jak zabezpieczyć 8 lamp na Blazebirdzie. Dzieci dorastają, zaczynają imprezować, aż strach sprzęt zostawiać. Mam taką wizję, że wracam, a z lampek zostały tylko podstawki i poplątane druty.

Kiedyś widziałem ktoś sprzedawal PRE WBA z taka ładna przykrywką z termofomowanego płaski. Nie było łączeń i wszystko w środku widać było.

Masz rację taka wizja to horror audiofila


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

2A3 EHG mimo tego ,że to jedna z podstawowych lamp całkiem fajnie brzmi w Blazebirdzie. Psvane MK II 2A3 to lepsze/dojrzalsze brzmienie , bardziej nasycone- może @audiowitcoś więcej napisze o tej lampie bo zdaje się ,że ma je w swoim preampie. Gold Lionów nie słuchałem. Słuchałem za to 2A3 Psvane Replica oraz Emission Labs 2A3-S - Każda z tych lamp według mnie brzmi znacznie lepiej od EHG. Aktualnie sprzedaje swoje 2A3 Replica i wjeżdżają Emission Labs.
Trzeba pamiętać ,że wszystkie te lampy w różnych systemach mogą zabrzmieć zupełnie odmiennie. 

A ja ostatecznie kupiłem Full Music 2a3n Mesh i grzeję je od przedwczoraj.

Jednego plusa mają od razu na początku, ładniej świecą.

Edytowane przez RobG1974
W dniu 10.01.2023 o 16:39, Qban napisał:

2A3 EHG mimo tego ,że to jedna z podstawowych lamp całkiem fajnie brzmi w Blazebirdzie. Psvane MK II 2A3 to lepsze/dojrzalsze brzmienie , bardziej nasycone- może @audiowitcoś więcej napisze o tej lampie bo zdaje się ,że ma je w swoim preampie. Gold Lionów nie słuchałem. Słuchałem za to 2A3 Psvane Replica oraz Emission Labs 2A3-S - Każda z tych lamp według mnie brzmi znacznie lepiej od EHG. Aktualnie sprzedaje swoje 2A3 Replica i wjeżdżają Emission Labs.
Trzeba pamiętać ,że wszystkie te lampy w różnych systemach mogą zabrzmieć zupełnie odmiennie. 

Ehg to bardzo dobre lampy. Należy tylko pamiętać, że produkty Piotrka nie są mułami. Blejzberd jest dynamiczny. Moja wersja czyli balanced jest jeszcze bardziej rozdzielcza, dynamiczna , otwarta. Z Ehg jest po prostu zbyt jasny. Takie pre z takimi lampami dobrze spisałaby się z ciemnymi kolumnami. Mój system jest raczej wyrównany tonalnie i pomimo zachwytów nad tanią lampą zainwestowałem w Psvane. Tak jak Marcin pisał są bardziej " dojżałe". Więcej dociążenia, organiczności, lepiej i wyraźniej rozbudowana scena i wiele innych, których już nie będę wymieniał. Nie jest to najwyższa liga wśród 2a3 ale jeszcze nie bije bardzo po kieszeni, a trzeba pamiętać, że w moim Blejzie jest kwadra. Ostrzegam, że jest taki etap przy wygrzewaniu Psvane, że bardzo mocno grają basem i do tego słabo kontrolowanym. Ale to mija.

Dodam jeszcze ,że Blazebird w wersji z 6sn7 UK Psvane gra dźwiękiem bardziej dociążonym od średnicy w dół przez co "jasność" EHG trochę się zaciera. Warto o tym pamiętać podczas doboru lamp

W dniu 14.01.2023 o 19:15, Qban napisał:

Nie chce cię martwić ale to nie jest mesh:) to tylko dziurkowana anoda udająca siatkę...

Wiem o tym, Kolega mi odradzał Mesh, ale kiedyś EML Mesh sobie kupię ale może pod koniec roku.  Teraz chce wygrzać i zobaczyć jaka będzie różnica do EH Gold

Szkoda, że Pan Piotr nie robi dobrego zasilania lampowego w swoim pre i daje kondensatory tylko WIMY.

Pre jest bardzo fajne i gra dobrze, ale można by jeszcze trochę z niego wyciągnąć dodając dobre zasilanie na diodzie prostowniczej.

Nie wiem czy słuchaliście Kondo OnGaku na AS, tam widać co daje dobre zasilanie w dobrym wzmacniaczu, oczywiście i podzespoły użyte. Z moich doświadczeń dodanie zasilania prostowniczego dobrze wykonanego naprawdę bardzo dużo dobrego wnosi do grania. I zmianą lamp chyba tego nie nadrobię.

W blazebirdzie bardzo duży nacisk jest położony na kwestie zasilania. Każda lampa ma po 2 niezależne stabilizowane zasilacze  co w wymierny sposób wpływa pozytywnie na brzmienie oraz żywotność lamp. Szczególne znaczenie ma to dla żarzenia lamp 2a3 - niedogrzanie lub przegrzanie lampy diametralnie wpływa na  jej żywotność.  W moim pierwszym blazebirdzie lampy 2a3 używałem blisko 4 lat i nie wykazywały zużycia. Jeśli chodzi o kondensatory Wima- po prostu Blazebird z tymi kondami brzmi optymalnie. Jakiś czas temu były testowane różne kondensatory w blazebirdzie i efekty nie były współmierne z poniesionymi kosztami. Z tego względu Piotr zazwyczaj odradza zmianę kondensatorów podczas zamówienia ale jak klient się uprze to mu zamontuje takie jakie chce. 

  • 2 tygodnie później...

Ktoś wie ile tu jest osób z Electronem Ort?

Jakich lamp 6sn7 używacie? Ja kupiłem 6f8g Sylvanię, RCA, Tungsola no i mam 6sn7 UK-Psvane. Na razie jadę na Tungsolu troche ponad 30 godzin ze 4 na RCA i próbowałem chwilę pozostałych więc niewiele sluchalem, ale może jeszcze bym coś dokupił. 1 szt. to można zaszaleć. Ktoś namierzył jakiego grala? Tylko nie za 2000euro szt. 🤑

  • 2 tygodnie później...

Pytałem już w innym wątku, ale chyba ten jest właściwszy.

Które z tego zestawienia wybrać jako kwadrę do Blazebirda? Słabo się znam i wolę się upewnić. Chyba Ma powinno być jak najwyższe i równe w obu połówkach. To są 6SN7 Ken Rad czarne.

Nie wiem czy wyciągać średnią z tego Ma w lampie i dobierać lampy o podobnych średnich? Jaka tolerancja jest do przyjęcia? A do tego Ma/V jak podejść?

Ken (1).jpg

Ken (2).jpg

  • 1 miesiąc później...

Gdyby ktoś chciał np. do Electrona, 6F8G Sylvanię albo 6SN7 czarnego Ken -Rada, to mogę odsprzedać. Trochę mnie poniosło z zakupami i mam już lampy o sumarycznym  dłuższym czasie działania, niż moja przewidywana długość życia i zaczynam się w nich gubić. 😉

  • 2 tygodnie później...
W dniu 11.02.2022 o 15:19, Qban napisał:

Firebird Balanced na 4x 6SN7 też brzmi świetnie ale Blazebird brzmi lepiej:) 2a3 robią robotę:) jeśli brak funduszy na Blazebirda to z Firebirda też będziesz zadowolony

Witam,

Po prześledzeniu wątku i telefonie do Piotra zamowilem Firebirda zbalansowanego. Maja być lampy 6SN7, a zagrać ma z unico DM i Operami Quinta. Terminy na lipiec, więc zleceń w WBA mnóstwo.

Pan Piotr proponuje w zestawie 6SN7-C Psvane / UK-6SN7 Psvane, jakie macie doświadczenia z tymi lampami, widzę na necie też wersje CV181 TII na duże pieniądze. Ktoś porównywał?

Edytowane przez krzysztof.filipak

Lampy 6SN7-C i UK-6SN7 to dość tanie lampy, dobre na start i nie tylko. Jak już się trochę osłuchasz to można pomyśleć nad zmianą lamp na inne. Pamiętaj tylko, że UK-6SN7 dość długo się wygrzewają zanim osiągną swoje brzmienie. Trzeba przeczekać ten okres i się nie zrażać na początku bo lampy z dnia na dzień brzmią inaczej. 
U siebie używam UK-6SN7 zamiennie z 6F8G. 

UK ma dociążoną niższą średnicę, bas jest bardziej akcentowany. 6F8G gra dźwięczniejszą górą , bas nie jest wyeksponowany przez co całość brzmi jak by równiej. Obie lampy oferują fajną barwę.
Raczej nie kierował bym się opisami brzmienia lamp. Ta sama lampa w różnych systemach może zabrzmieć diametralnie inaczej.  

3 godziny temu, krzysztof.filipak napisał:

Witam,

Po prześledzeniu wątku i telefonie do Piotra zamowilem Firebirda zbalansowanego. Maja być lampy 6SN7, a zagrać ma z unico DM i Operami Quinta. Terminy na lipiec, więc zleceń w WBA mnóstwo.

Witaj w klubie zbalansowanych :). Nie zawiedziesz się. Ja już gram na nim że 4 lata i nawet mi nie w głowie zmieniać.

Godzinę temu, audiowit napisał:

Witaj w klubie zbalansowanych :). Nie zawiedziesz się. Ja już gram na nim że 4 lata i nawet mi nie w głowie zmieniać.

Bardzo mi miło, to tak przedpremierowo, jak lizanie loda przez szybę 🤣.

Ma zastąpić MF M6s pre. M6s po upgrade opampow na te on Muzga, dużo lepsza rozdzielczość i większa energia. Liczę ze z Firebirdem będzie kolejny krok w górę, a nie w bok.

5 godzin temu, krzysztof.filipak napisał:

Witam,

Po prześledzeniu wątku i telefonie do Piotra zamowilem Firebirda zbalansowanego. Maja być lampy 6SN7, a zagrać ma z unico DM i Operami Quinta. Terminy na lipiec, więc zleceń w WBA mnóstwo.

Pan Piotr proponuje w zestawie 6SN7-C Psvane / UK-6SN7 Psvane, jakie macie doświadczenia z tymi lampami, widzę na necie też wersje CV181 TII na duże pieniądze. Ktoś porównywał?

Sprawdź czy ta CV181 nie bierze więcej prądu, chyba 0,9 zamiast 0,6A. Jeśli tak to nie bardzo - pytaj Piotra.

4 godziny temu, krzysztof.filipak napisał:

Dzięki. Jakie różnice masz pomiędzy tymi lampami UK-6SN7 vs 6F8G?

6F8G Sylvania u mnie (Blazebird i Electron ORT) jest ciemna, przygaszona - klimat zadymionego baru. TungSol bardziej ekspresyjna i dynamiczna (nie mam pewności czy opisuję dobrymi słowami). RCA pośrednia. Tung sol może konkurować z 6SN7. RCA może od biedy a Sylvania zupełnie inna bajka - dla konesera takiego brzmienia. Opinia moja i bardzo subiektywna - nie biorę odpowiedzialności.

Tak jak pisałem szybciej- ta sama lampa w różnych systemach zabrzmi zupełnie inaczej. 6F8G Sylvania brzmi u mnie( Blazebird) rozdzielczo i jaśniej niż UK-6SN7 i nie ma to nic wspólnego z klimatem "zadymionego baru" z kolei 6F8G RCA zabrzmiała już krzykliwie i zupełnie nieakceptowalnie dla mnie.

Najlepszym wyjściem jest przetestowanie lamp u siebie w systemie. 
CV181 II Psvane na 100% nie bierze więcej prądu żarzenia.
 

2 minuty temu, Qban napisał:

Tak jak pisałem szybciej- ta sama lampa w różnych systemach zabrzmi zupełnie inaczej. 6F8G Sylvania brzmi u mnie( Blazebird) rozdzielczo i jaśniej niż UK-6SN7 i nie ma to nic wspólnego z klimatem "zadymionego baru" z kolei 6F8G RCA zabrzmiała już krzykliwie i zupełnie nieakceptowalnie dla mnie.

Najlepszym wyjściem jest przetestowanie lamp u siebie w systemie. 
CV181 II Psvane na 100% nie bierze więcej prądu żarzenia.
 

To chyba czarny shuguang bierze.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.