Skocz do zawartości
IGNORED

Klub White Bird Amplification (WBA)


wbamp.com
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja rozumiem to dobrze z Twojego opisu wynika jednak, że upgrade I wymiana na potencjometr wpłynęły pozytywnie na dźwięk, a mogę się tylko zgodzić z tym, że upgrade wpłynęło pozytywnie. 

Fora internetowe są w tym kraju mocno opiniotwórcze. Warto wyrażać się precyzyjnie żeby początkujący w tej materii nie byli skołowani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, audiowit napisał:

a mogę się tylko zgodzić z tym, że upgrade wpłynęło pozytywnie

Hm, no nie wiem. Gdyby zrobic upgrade bez wymiany przekaznikow to czy graloby podobnie?

Tego sie juz nie dowiem, ale skoro dopiero teraz cały sygnał wejściowy kierowany jest bezpośrednio na lampy a nie jest tłumiony przez potencjometr, to wydaje mi sie ze np. cichsze odsluchy moga byc znacznie przyjemniejsze w odbiorze vs. wersja blejza ktora mialem, gdzie przekazniki tlumily sygnal wejsciowy nie pozwalajac osiagnac lampie prawidlowych wartosci czy parametrow. Tak mi sie wydaje. Zreszta P. Bocianek to potwierdzil. Stad tez moja teza ze gra to u mnie fajniej z uwagi na te dwa zabiegi: upgrade oraz zmiany dotyczace lokalizacji i samego potencjometru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danie całego sygnału na lampy wejściowe zwiększa SNR, dodatkowo dzielnik (potencjometr) na wyjściu tłumi szum, który oczywiście rośnie wraz z odkręcaniem potencjometru. Niby same zalety ale… jeśli nie ma jakiegoś buforu za dzielnikiem, to wraz z odkręcaniem potencjometru będzie obcinane pasmo przenoszenia. Im głośniej tym bardziej jasne granie. Można to częściowo załatwić pojemnością kondensatora wyjściowego, ale pozostaje jeszcze kwestia impedancji wyjściowej.


Wysłane z mojego Commodore 64

----------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.04.2022 o 14:01, mirfak napisał:

Danie całego sygnału na lampy wejściowe zwiększa SNR, dodatkowo dzielnik (potencjometr) na wyjściu tłumi szum, który oczywiście rośnie wraz z odkręcaniem potencjometru. Niby same zalety ale… jeśli nie ma jakiegoś buforu za dzielnikiem, to wraz z odkręcaniem potencjometru będzie obcinane pasmo przenoszenia. Im głośniej tym bardziej jasne granie. Można to częściowo załatwić pojemnością kondensatora wyjściowego, ale pozostaje jeszcze kwestia impedancji wyjściowej.


Wysłane z mojego Commodore 64

Kondensator na wyjściu jest. Mogę go wyłączyć odpowiednią wajchą. Impedancji nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

posiadaczem (jeszcze?) nie jestem ale poszukuję takowych w Warszawie lub okolicach. Jeżeli ktoś dysponowałby pre WBA - najchętniej Firebird, i najlepiej, gdyby rozważał sprzedaż (i pewnie przesiadkę na inne WBA) to po pierwsze jestem zainteresowany kupnem, a po drugie bardzo chętnie jeżeli ktoś dysponowałby czasem do tego, to chętnie posłuchałbym Przedwzmacniaczy WBA lub ewentualnie również końcówek lub integry.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

U mnie Blazebird gra w połączeniu z Hypexem. Brzmienie dynamiczne ,detaliczne, przestrzenne jednocześnie gładkie i z ładną barwą. Średnica może nie tak nasycona jak przy połączeniu Blazebirda z Ironami(też mam) ale i tak jest bardzo przyjemnie. Na pewno nie jest to typowe lampowe brzmienie. 
Na pokładzie mam lampy WR2A3 Replica + 6sn7 psvane.
Aktualnie Blazebird sprzedawany jest chyba z lampami 2a3 full Music.
Przez chwilę miałem przyjemność testować lampy 2A3 Emission Labs- lampy drogie ale brzmienie rewelacyjne.

IMG_2216.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.08.2022 o 16:52, Qban napisał:

Na pokładzie mam lampy WR2A3 Replica + 6sn7 psvane.

Hej,  czy roznica pomiędzy ecc88 a 6sn7 jest znaczna?  Pytam bo mam kilka par ecc88 i czy byłby sens sprzedaży lampek i kolejnego upgradu?  Dodam że kilka miesięcy temu miałem upgrade ale zostały ecc88. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Preamp brzmi zupełnie inaczej. Osobiście uważam ,że w obecnym  wykonaniu i w moim torze  brzmi lepiej od  poprzedniego Blejza. 
Jeśli chodzi o upgrade to musisz dzwonić do Piotrka. Z tego co wiem to do zmiany był by na pewno cały układ zasilania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mikelas76 pisaliśmy niedawno na innym forum.

Mam blejza na 2A3, ale i Firebirda w torze na 6sn7.
Ot taka kombinacja do moich potrzeb. Piotr wymyślił i jestem bardzo zadowolony.


Fajne jest, że mogę 6sn7 przełączać w torze jako Active i Passive. Na razie mam Active i potrzebuję więcej czasu na „wygrzanie”. 
Nie mogę się już doczekać, gdy będę mógł być pewny ich „udziału i wpływu”.

O różnicy już Marcin i Witek napisali. 

Skrobnę parę słów, gdy i ja będę miał swoje obserwacje.

Z tymi Ecc88 to będę miał zabawy trochę. Mam Blejza na takich. Gram na Telefunkenach i te granie jest mega precyzyjne, detaliczne, jeszcze nie suche w porównaniu do …zapomniałem😊, chyba Gold Lion. 
Zrobiłem zapas, mam tesle, mullardy, philipsy i mam wielką ochotę na kilku miesięczne próby wszystkich tych ecc88.

 

8EBD0D09-1B04-4A61-ACBF-62515163DF83.jpeg

Edytowane przez TubeAudioMusic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć.

Od jakiegoś czasu mam Blazebirda zbalansowanego na 6sn7 i 2a3. Jakimi kablami łączycie taki pre? Normalnie gram na XLR własnej roboty. Między dacem i Blazebirdem miedź z Neotecha, a do końcówki też Neotech ale miedź i srebro. Pomyślałem, że jeśli wstawię coś bardziej markowego i bardziej wysublimowanego, to będę miał jeszcze lepszy dźwięk i kupiłem Albedo Monolith. Leciała akurat Melua i śpiewała coś prawie bez instrumentów i aż usiadłem. Różnica była Gigantyczna (przez duże G). Słyszę różnicę między kablami - normalnie, jak większość, ale to było jak wymiana połowy systemu. No może trochę mnie poniosło, ale tylko trochę. Głos Melui jeszcze bardziej się wygładził, zaksamitniał i stał się, normalnie anielski. Tak sobie słucham, wchodzą instrumenty, leci następny kawałek i coś jest nie tak. Zmieniam wykonawcę, następnego, następnego i normalnie katastrofa. Średnica owszem, chyba fajna (już straciłem pewność), ale wysokie zdegradowane kompletnie. Smyranie miotełką po talerzu, to jakiś szumoszelest bez faktury (a daca mam mega fakturodajnego). Krótkie uderzenie pałeczką w talerz, jak przelatująca iskierka, poprzednio z piękną poświatą, zamieniło się w   krótką przygasłą iskierkę kooompletnie bez blasku. Teraz to to bardziej do ukłucia igłą bym porównał i to dość płytkiego.

Bas zmienił się w rozmytą plamę. Ale tak kompletnie - trzeba się domyślać co to jest - może kontrabas?

Po zamianie na moją miedź, znowu jest pięknie. Przy połączeniu Blazebirda z końcówką mocy tym Albedo, kierunek zmian taki sam ,ale nie tak drastyczny, ale  i tak kicha.

Ktoś wie dla czego tak jest? Przecież miedź powinna chyba wyostrzyć i dodać powietrza, a nie wszystko spłaszczyć, zlikwidować wybrzmienia i zamulić. Zmiany ze srebrem mogą się komuś nie podobać, ale chyba nie powinny być aż takie i tak destrukcyjne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy już wygrzane? Albedo nowe czy używki? Jak nowe to im też trzeba dać trochę czasu. Z DACa do Blazebirda mam srebro Sonus Oliva , od Blazebirda do końcówki też jest Sonus Oliva, kolumny spięte srebrem Albedo AirI. Mam piękną barwę , bas szybki, zróżnicowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy wygrzane, kabel używany, zajrzałem do wtyczek wygląda że wszystko styka i na przewodzie załamań też nie widać. Do kolumn mam miedź i srebro własnej roboty i na moich interkonektach z neotecha gra pięknie, tylko rozpędza się z  godzinę. Tak po 0.5 da się już słuchać.

Lampy wygrzane, kabel używany, zajrzałem do wtyczek wygląda że wszystko styka i na przewodzie załamań też nie widać. Do kolumn mam miedź i srebro własnej roboty i na moich interkonektach z neotecha gra pięknie, tylko rozpędza się z  godzinę. Tak po 0.5 da się już słuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie Blazebird też w końcu zagościł.

Odnośnie kabli, to niestety każdy z nas ma swoje przyzwyczajenia i upodobania i różne elementy toru i czasami coś ze sobą się zgrywa, czasami nie. U mnie np kiedyś Albedo Monolith głośnikowy z Trianglami Signature i wzmacniaczem lampowym, zagrał bardzo szaro, bez wyrazu, dynamika i scena siadła, wtedy miałem Luna Gris i one dużo lepiej się wpisały, później testowałem Tellurium Ultra Black, Cardas Clearlight, Nordost Heimdall i żaden z tych tak źle już nie wypadł jak Monolith. Pomimo, że każdy z tych kabli powodował inne granie.

Blzddw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Qban napisał:

Ciekawe. Podepnij te albedo i niech grają z tydzień. U mnie nie ma takich cyrków. Też mam Blazebirda na 2a3 i 6sn7 

Ewidentnie nie gra Monolith z Blazebirdem. Jak go wpinam pomiędzy taki sam dac i wzmacniacz słuchawkowy Singxer to gra dosyć fajnie. I to by nie było takie dziwne, gdyby nie to że z Blazebirdem efekt jest tak silny, jakby nastąpiła jakaś awaria. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.11.2022 o 13:52, jaszcze1 napisał:

Ewidentnie nie gra Monolith z Blazebirdem. Jak go wpinam pomiędzy taki sam dac i wzmacniacz słuchawkowy Singxer to gra dosyć fajnie. I to by nie było takie dziwne, gdyby nie to że z Blazebirdem efekt jest tak silny, jakby nastąpiła jakaś awaria.

Źle napisałem, problem jest z synergią daca, interkonektu i blazebirda. Żeby nie było, że coś  nie tak jest z Blazebirdem czy samym monolithem. I to raczej dac jest specyficzny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie proste. Czy jakiś klocek zgrywa się z innym czy też nie to każdy musi sprawdzić we własnym systemie. Każdy z nas ma różne systemy, warunki akustyczne, oczekiwania/upodobania a co najważniejsze to każdy odbiera dźwięk inaczej. Prosty przykład- Mikelas76- Tobie bardziej podoba się połączenie Blazebirda z końcówką w klasie AB niż z końcówką w D klasie. A mi bardziej odpowiada połączenie Blazebirda właśnie z klasą D. 
Warto czytać/poznawać opinie ludzi o danym sprzęcie ale nie warto traktować tych opinii jako pewnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.11.2022 o 13:48, Qban napisał:

To nie takie proste. Czy jakiś klocek zgrywa się z innym czy też nie to każdy musi sprawdzić we własnym systemie. Każdy z nas ma różne systemy, warunki akustyczne, oczekiwania/upodobania a co najważniejsze to każdy odbiera dźwięk inaczej. Prosty przykład- Mikelas76- Tobie bardziej podoba się połączenie Blazebirda z końcówką w klasie AB niż z końcówką w D klasie. A mi bardziej odpowiada połączenie Blazebirda właśnie z klasą D. 
Warto czytać/poznawać opinie ludzi o danym sprzęcie ale nie warto traktować tych opinii jako pewnik.

No zgrywa się dobrze z koncowka ab, może ten nord w klasie D jakoś źle mi zagral. 

Tyle że ja napisałem o dacu denafrips pontus który jest raczej analogowym daciem a mimo wszystko swietnie współgra z resztą. Masz racje wszystko zależy od wielu wypadkowych i zmiennych. 

pozdrawiam Michał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Potwierdzam - Attenuator Khozmo po pewnym czasie odmawiał posłuszeństwa. Albo zaczynały się problemy z silniczkiem albo sam attenuator rozjeżdżał kanały(tak było u mnie). Wersja Khozmo na przekaźnikach była zdecydowanie lepsza ale też miał swoje "uroki". Na szczęście WBA odeszło od Khozmo i problemy się skończyły.
Nad którą wersją Firebirda się zastanawiasz?  Firebird Balanced , Firebird a może Firebird Mini ( nowość- taka tańsza wersja) 
O awaryjność Firebirda nie martwił bym się zbytnio- w czasie pracy praktycznie nie grzeje się a na pewno nie tak mocno jak Blazebird którego używam ( bezawaryjnie) tym bardziej Blazebird Balanced - @audiowit używa od lat i chyba też bez awarii. 
Okres gwarancji w WBA jest długi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fb lub Fb mini. Chciałbym to podpiąć do AP Spark 5 i jako końcówkę użyć atoll in200. Ma szansę to zagrać? Wiem że oprócz samego brzmienia ważne są jeszcze jakieś parametry, ale nie znam się na tym.  Atolla może kiedyś zmienię, aczkolwiek nie będę ukrywac że mam nadzieję że mi starczy. 

Ostatnio był mnie kolega z haiku bright mk5 na lampach telefunken 12ax7. Środek i gora podobały mi się, dół już trochę mniej - chyba za bardzo rozlazły się zrobił. 

Node 2i lps, Adi-2 lps, UR Unico Gold Lion, Harbeth 7ES-3

z Bogiem, dzielny audiofilu 🫡

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, JaZzGot87 napisał:

Ma szansę to zagrać?

Ma. Tym bardziej, że w przypadku przedwzmacniaczy lampowych brzmienie w bardzo dużym stopniu możesz zmieniać poprzez zmianę lamp. Choć ja osobiście wolałbym bardziej neutralną końcówkę mocy. Tak aby mniej dodawała od siebie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JaZzGot87 napisał:

Ostatnio był mnie kolega z haiku bright mk5 na lampach telefunken 12ax7. Środek i gora podobały mi się, dół już trochę mniej - chyba za bardzo rozlazły się zrobił. 

Preampy WBA nie "słodzą" i nie "zamulają" dźwięku. Brzmienie jest barwne ale jednocześnie dynamiczne.
Blazebirda mam połączonego z Icepowerem. W tym brzmieniu mam wszystko - ładną barwę , rozdzielczość, dynamikę oraz niesamowitą kontrolę niezależnie od głośności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.