Skocz do zawartości
IGNORED

Klub White Bird Amplification (WBA)


wbamp.com
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin jesteś z Wro? Jeśli zorganizujesz transport w dwie strony , pomożesz mi znieść/wnieść te kloce( Irony ) z 3 piętra to umożliwię Tobie odsłuch włącznie z pre WBA Blazebird. 

Bardzo dziękuję za propozycję.
Tak Wrocław. Transport z miękkim siedzeniem jest. Dyskopatia jeszcze bardzo nie doskwiera, a ile jednej klocek kg liczy ?
Będę do ciebie dzwonił i pogadamy.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość adamnl

(Konto usunięte)
2 godziny temu, audiowit napisał:

Sprawdziłeś sobie Adam czy hebelek z tyłu 8 i 4 Ohm masz w prawidłowej pozycji? 🙂

Tak. Tyle ile monitory/8 Ohm.

Przy hebelku na prawo, sprzężenie, usłyszałem, a raczej nie usłyszałem „konturu” na wokalu. Tak stały sobie tak jak sierotki Steczkowska z Bartosiewicz i jakby od niechcenia i w sumie jak dla mnie to w bardzo naturalny sposób wyrażały swój kunszt.

Hebelek na środku to ustawienie „dzienne” moje będzie. Jest krótkie, zwarte  „bam” na stopie, zdecydowanie dociążenie na wokalu/średnicy ta niższa i energetyczne wybrzmienia klawiszy.
W monitorach mam poza tym także pokretełko/sterowanie w zakresie niskich. Jest na zero/środek, nigdy nie zmieniałem.

Dzięki chłopaki. 
 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj odpaliłem irony, bo w sezonie letnim gram na Pliniusie. Jest niewiele, ale mimo wszystko chłodniejszy.
Resized_20211105_220651.thumb.jpeg.9f88fc15d19bf7926cac5bef585f30de.jpeg

I jak wrażenia dźwiękowe po przerwie z Ironami ?
Wczoraj odpaliłem irony, bo w sezonie letnim gram na Pliniusie. Jest niewiele, ale mimo wszystko chłodniejszy.
Resized_20211105_220651.thumb.jpeg.9f88fc15d19bf7926cac5bef585f30de.jpeg

A przy okazji piękna fotka
Bo ludzie zazwyczaj łączą słabe wzmacniacze lampowe z trudnymi kolumnami a potem płacz bo „buła „ na basie , że słabo i ogólnie lampa jest do D…  Moje kolumny nie są super wysokoskuteczne-86dB  ale projektowane były z myślą o możliwej współpracy z wzmacniaczami lampowymi i nie stanowią wielkiego problemu dla nich. Jeśli chodzi o możliwości Ironów to uważam , że są wydajniejsze niż np. Thundery A/B które też gościłem u siebie. Obecnie mam u siebie nie byle jaką końcówkę D klasy na module hypexa NCore i tutaj Irony też dzielnie się bronią pod względem szybkości i kontroli basu

Marcinie dzięki wielkie za krótka ponad godzinną rozmowę . Tak to jest jak się pasje spotkają.

A co do kolumn to 86dB to powiedziałbym że mało i że hypex daje radę to nic dziwnego a że WBA to tylko świadczy o ich klasie. Koniecznie muszę ich u ciebie posłuchać. Będziemy się umawiali .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@audiowit. U siebie w Blejzie grasz na 2A3 Psvane Mark II a wcześniej na EH. Jak oceniasz brzmienie Psvane? Ich sygnatura dźwięku w którą stronę jest przesunięta względem EH? Za niedługo będę szukał lampek do nowego urządzenia i tak właśnie zastanawiam się nad Psvane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciemniej ale absolutnie nie ciemno. Więcej masy, nieco ciepłej. Troszkę wolniej. Są spokojniejsze ale nie są pozbawione dynamiki. Bardziej szlachetne. Ale pamiętaj, że ja slucham również metalu i te Psvane nadążają  🙂

Ehg to transexpres. Rewelacyjny do ciemnych systemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Nie rezygnuje z Blejza- to rewelacyjny preamp. On powróci ale w trochę innej wersji:)
Dla mnie lepszym wyjściem jest budowa Blejza od nowa niż przebudowa obecnego.

6 minut temu, audiowit napisał:

Jeśli D klasa gra Ci jak głośniczki komputerowe to trzeba dociążyć dźwięk. Wiem bo grałem na 700W hypexach i była tragedia.

U mnie nic takiego nie ma miejsca. Jest naprawdę świetnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13.11.2021 o 13:53, Qban napisał:

U siebie w Blejzie grasz na 2A3 Psvane Mark II a wcześniej na EH. Jak oceniasz brzmienie Psvane? Ich sygnatura dźwięku w którą stronę jest przesunięta względem EH?

Od ponad dwóch tygodni gram na 2A3 Psvane Acme , też przesiadłem się z EH. Co się zadziało ? Detaliczność i jeszcze raz detaliczność. przełożyło się to na scenę , jest bardziej określona , tak ustawienie instrumentów jak i odległość do muzyków. Dźwięk jest bardziej podany na tacy , czasem zapominam , że to gra elektronika a nie muzycy. No może z tą ostatnią opinią mnie trochę poniosło , ale tak to odbieram 🙂 

Od wczoraj zawitały do mnie 211 Acme , o dźwięku jeszcze nie piszę , za wcześnie.

IMG_2684_Easy-Resize.com.jpg

20211118_175001_Easy-Resize.com.jpg

20211106_172854_Easy-Resize.com.jpg

20211118_185545_Easy-Resize.com.jpg

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jakieś 2 lata temu gościły u mnie 2A3 Acme. Nie zrobiły wielkiego wrażenia. Owszem były zauważane różnice w brzmieniu ale nie na tyle aby tłumaczyło to ich cenę. Na obronę 2a3 Acme dodam tylko , że testowane były  w jednej z pierwszych odsłon układu Blazebirda. Na dzień dzisiejszy Blazebird brzmi zupełnie inaczej, lepiej. Nie wykluczam , że w obecnej wersji układu lampy 2a3 potrafią zagrać wybitnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Qban napisał:

Jakieś 2 lata temu gościły u mnie 2A3 Acme. Nie zrobiły wielkiego wrażenia.

Właśnie dlatego przy recenzji obojętnie kolumn , elektroniki czy lamp, powinno się dodawać słowa " u mnie ". Temat jest za bardzo subiektywny by być wyrocznią. Za dużo zmiennych , choćby lampy sterujące / u mnie Bugle Boy /

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość adamnl

(Konto usunięte)

Gratuluję Tomkowi. 
Tomek, kupiłeś je w ciemno bez wcześniejszego/kiedykolwiek odsłuchu? 
 

Ja to nic do niczego nie mogłem porównać😃 

Zaraz, zaraz, mogłem bo w preampie miałem do wyboru 2A3 Psvane te w kolorze grafitowym/bańki i Replica WE
Replica „gładziutkie, subtelne, precyzyjne”, tamte grafitowe „szorstkie, skrzeczące”

Ale to porównanie odbyło się na Max 5 utworach/wokale i po pewnym czasie mogłoby być inaczej, prawda?

Zostały Replica. A co następne??? Dawać tu proszę „dobre rady”

Tomek ma jak widzę Acme w monosach. O żesz, niezła cena😳

Zerkałem na ebaya na 211 nos. Niektóre po 3-4 tysięcy dolarów. Czy ktoś, to coś z was kolegów „testował”? Toż to dopiero musi grać, albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, tomek4446 napisał:

Właśnie dlatego przy recenzji obojętnie kolumn , elektroniki czy lamp, powinno się dodawać słowa " u mnie ". Temat jest za bardzo subiektywny by być wyrocznią. Za dużo zmiennych , choćby lampy sterujące / u mnie Bugle Boy /

Jednak nie jest to reguła że w każdym systemie lampa zagra inaczej.Miałem takie same odczucia co kolega adamnl.
Identycznie bym opisał brzmienie 2a3 Psvane ACME.

Edytowane przez bolbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość adamnl

(Konto usunięte)
8 godzin temu, adamnl napisał:

w preampie miałem do wyboru 2A3 Psvane te w kolorze grafitowym/bańki

Takie jak na zdjęciu zamówiłem, przyjechały z preampem.

Piotr zachęcił mnie do posłuchania 2A3 Replica. Dobrze, że nie było większego wyboru, bo bym zwariował. 
 

No nic, jest jak jest.

Panowie od lamp.

200 godzin stuknęło. 
Czas na spostrzeżenia. Ale najpierw wniosek.
Dla mnie to brzmienie na „zawsze”. Jeśli pan Piotr zaproponuje kiedykolwiek upgrade czy inny model, to ja to poważnie rozważę, pod warunkiem utrzymania tej sygnatury. Brr to słowo ma dla mnie wydźwięk bardzo nieprzyjemny, zimny.

Ja nigdy nie miałem „lampy”. Tylko pojedyncze odsłuchy. Nie jestem zatem „skażony”. Nie wiem co to granie lampowe, ale wiem co słyszę.

Słucham muzyki, gdzie fortepian, kontrabas, czasem sax, ale szczególnie wokal, a już najnaj szczególniej cello, viool i altviool w roli głównej występują. Moja córeczka w naszym salonie gra na skrzypcach. Zatem, gdzieś pewno podświadomie szukam tego brzmienia. I w końcu znalazłem. Ale, teraz już wiem, że tak około dwóch godzin należy bociankom dać się wygrzać. 
Barwa, wybrzmienia, gładkość, melodyjność, taka spójność są dla mnie w zupełności satysfakcjonujące. 

Pieruńsko czysty dźwięk, „dół” jak weselny tort, każda warstwa czytelna, oddzielona delikatnym konturem. To zasługa także/przede wszystkim przyjaznej „akustyki”. O tym nie będę zanudzał, dostałem w gratisie od losu.

W każdym numerze, utworze „górna średnica” jest w kolorze jasno złotym. Słucham zawsze z zamkniętymi oczyma i ten kolor wiruje, dochodzi do mnie. Czy to jest lekkie „wycofanie”? Być może. Być może dlatego wszystkie instrumenty smyczkowe godzinami chciałbym i daję radę słuchać. 

Pomruki bębnów, ataki pałek to kolejne pozytywne zaskoczenie dla mnie. Kontrabas i szarpnięcia strun mogłyby być dla mnie bardziej wyraziste. 
Wokale, uwielbiam, gdy słyszę ludzki głos, a teraz mam mnóstwo informacji, soczystość, bez przymulenia, z ogromną!!! nawet po tych 200 godzinach grania, niezwykłą namacalnością. Nie, nie, to absolutnie nie jest podane „na twarz”. Tego się obawiałem, czy wokale staną z przodu po osi i przytłoczą całą scenę. 

Na koniec. Mam kilka płyt, które brzmią wybitnie, bajecznie. Takie brzmienie słyszałem w salonach za grube...


Czy może być zatem lepiej?

 

Tego nie miałem wcześniej, za czasów tranzystorów. Tego jestem pewien. Za cienkie tranzystory miałem widocznie.
 

Mam za „słabe” źródło, by usłyszeć lepszą fakturę, rozdzielczość, czarne tło, separację i wyciągnąć wszystko co się da.

Zapewne przewody, kable, jak zwał tak zwał, także pozostawiają wiele do życzenia.

Ale mam poprawną akustykę, monitory, teraz wzmocnienie, dobrą „ciszę”. To dobry punkt wyjścia myślę sobie.
 

W tym roku będę gościć kolegów z forum u mnie. Mam nadzieję regularnie spotykać się w gronie szajbusów audiofili. Fajnie jest dzielić tą pasję. 


 

77BCED26-7EAA-41EF-B02A-7E9A6106B4C7.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, adamnl napisał:

Mam za „słabe” źródło, by usłyszeć lepszą fakturę,

To może docelowo znowu coś z oferty polskich firm? Pretwornik Lampizator albo gramofon Sikora? Fajnie by to razem wyglądało 

5 godzin temu, adamnl napisał:

Mam kilka płyt, które brzmią wybitnie, bajecznie.

Choć najwiękse uznanie w takich systemach budzi sposób prezentacji tych z pozoru zwykłych nagrań. Mój osobisty (chyba) duet numer 1 w polskiej muzyce - Kora z Justyną Steczkowską. Zaśpiewały razem na płycie "Maanam i goście". Posłuchaj "Szału niebieskich ciał". Gdybyś nie miał, jest na Tidalu. Co tam się dzieje 😉 A przecież to nie jest jakaś audiofilska realizacja tylko taka sobie zwykła płyta 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość adamnl

(Konto usunięte)
10 godzin temu, piotrek7 napisał:

Pretwornik Lampizator albo gramofon Sikora?

Nadajemy na tych samych falach Piotrze.

budżet - soniczne WOW/ogromny progres - prosty design/najlepiej metalowy box

Tylko te  3  i aż 3 czynniki zadecydują o nabyciu źrodła. 

 

Miałem już kilka razy okazję być świadkiem show, wyskoczyłem z butów. I tylko zmienialiśmy źrodła. To bezcenne doświadczenie dla mnie. 
 

Teraz po kartofle i kawał mięsa na obiad, a wieczorem Kora i Justyna oraz Maanam. Zerknąłem co Quobuz proponuje. Jest👍
 

Cykady na Cykladach na studiach to obowiązek każdej piątkowej impry 😊
 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, adamnl napisał:

budżet - soniczne WOW/ogromny progres - prosty design/

image.thumb.png.d289f1ccf4f4c6560322a3120d416980.png

Tylko ta cena....

Może kiedyś trafię używany

Może design nie jest zbyt prosty ale też nie ma pseudobarokowego przepychu. Jak dla mnie jest piękny. A brzmienie? Znajdź choć jedną złą (lub choćby neutralną) opinię na temat gramofonów tej marki  😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Choć najwiękse uznanie w takich systemach budzi sposób prezentacji tych z pozoru zwykłych nagrań. Mój osobisty (chyba) duet numer 1 w polskiej muzyce - Kora z Justyną Steczkowską. Zaśpiewały razem na płycie "Maanam i goście". Posłuchaj "Szału niebieskich ciał". Gdybyś nie miał, jest na Tidalu. Co tam się dzieje A przecież to nie jest jakaś audiofilska realizacja tylko taka sobie zwykła płyta

Piotrek daj link do Tidal Bo nie mogę znaleźć tylko remastery oryginału


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.11.2021 o 12:41, piotrek7 napisał:

Znajdź choć jedną złą (lub choćby neutralną) opinię na temat gramofonów tej marki  😉

"Słuchałem" gramofonów Sikory na AVS i prywatnie. 

 

W dniu 20.11.2021 o 12:41, piotrek7 napisał:

A brzmienie?

Brzmienie to odrębna historia , tylko pośrednio związana z gramofonami tej i każdej marki. Gramofony Sikory to doskonałe narzędzia , ale o dźwięku decyduje  użyta wkładka , umiejętności użytkownika do skalibrowania gramofonu , przedwzmacniacz , wzmacniacz i kolumny. Wystarczy jeden zły element i mamy kichę. Byłem niedawno świadkiem takiego zjawiska z podłączonym świetnym gramofonem , ze świetnym ramieniem , świetną wkładką / całość 40 k / . do nie tego wzmacniacza co trzeba z nie tymi kolumnami 🙂 

Stereo: WBA Blazebird + Ironbird; Pioneer N-70A CDX-1060 ; K-1020; ; JVC QL A7; YAMAHA Yp-701, RME Adi2 PRO FS R Black Edition ; Sony STR-V5 , ;kolumny: Altec Lansing Valencia, ProAc Response One SC. Kino: Yamaha RX-A3030;BC Acoustique EX-502; kolumny: Dali Grand Vocal, B&W 685 S2, Mivoc SW 1500; Raspberry Pi3 B+;DDRC-24 ; DDRC-22D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.