Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Grzegorz obiecał sesję u Robina,wtedy będą fotki w hi-rez.

 

Słuchać trzeba,nie oglądać.

Tylko gdzie?--pytanie raczej retoryczne.

 

Mnie się podobało-tylko chciałbym posłuchać z jakimś wypaśnym transportem cd.

Obecnie posiadam 5 topowych transportów i serwer jest dobrany optymalnie, przekazuje to co jest na nagraniu. Szlifowałem go ponad 4 lata i miałem w tym czasie około 10 najlepszych transportów świata, począwszy od DCSa Verdi La Scala, Scarlatti, Vivaldi, Esoteric P0, Esoteric P70, CEC TLO, CEC TL0X, Audiomeca Mephisto II, Reimyo CDT777, McIntosh MCD1000, Forsell Air Reference i pewnie jeszcze ze 2 o których zapomniałem :)

W przypadku systemów zawsze jest coś za coś i poprawa jednego aspektu wiąże się z pogorszeniem innego. Wczoraj porównywaliśmy z barwnym i świetnie dociążonym McIntoshem MCD1000 zasilanym topowym Transparentem powerlink MM2, podłączonym Transparentem Ref. XL AES/EBU. Całościowo plikowiec grał... Lepiej. Dźwięk z plikowca bardziej zrównoważony z lepszymi wybrzmieniami, bardziej konturowy z krótszym basem.

Przestrzeń i lokalizacja tez lepsza, co dziwne całość połączona z przyjemniejszym wyższym, środkiem. Jedyne co Mak miał odrobinę lepsze to dociążenie niższej średnicy i analogowy firmowy "film".

 

Każdy przyzwyczaja się do brzmienia własnego systemu i patrzy przez jego pryzmat. Często podbarwienia odbierane są jako coś pięknego, bo zagrała nam nasza ulubiona płyta :)

Sama adaptacja pokazuje ile błędów popełniamy przy doborze elementów naszego systemu, próbując korygować niedostatki pomieszczenia. System przeniesiony do "idealnie" zrobionego akustycznie pokoju zazwyczaj brzmi karykaturalnie. Warto zapoznać się z sygnaturą konkretnych przetworników bo w dobrze złożonym zestawie to one kształtują charakter całości.

Edytowane przez Szymon1
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3882231
Udostępnij na innych stronach

 

Każdy przyzwyczaja się do brzmienia własnego systemu i patrzy przez jego pryzmat

moja uwaga dotyczy nośnika nie systemu.

uważam,że pliki są nadmiernie wygłaskane,mają zubożoną mikrodynamikę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3882261
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piotrek daj Sobie spokój z pisaniem w AA. Też mnie to zawsze wnerwiało, ale już się przyzwyczaiłem. Scenariusz po raz kolejny się powtarza. Najpierw chamskie prowokacje, potem my tak wchodzimy i oczywiście na końcu jest pisanie, że to my nie dajemy im spokoju w klubie. Jeśli ktoś chce budować swoją renomę na opluwaniu innych to jego sprawa. Trzeba być ponad tym.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3882705
Udostępnij na innych stronach

 

 

Piotrek daj Sobie spokój z pisaniem w AA. Też mnie to zawsze wnerwiało, ale już się przyzwyczaiłem. Scenariusz po raz kolejny się powtarza. Najpierw chamskie prowokacje, potem my tak wchodzimy i oczywiście na końcu jest pisanie, że to my nie dajemy im spokoju w klubie. Jeśli ktoś chce budować swoją renomę na opluwaniu innych to jego sprawa. Trzeba być ponad tym.

 

Masz recję. Piszę tam przez dawny sentyment do niektórych osób. Ale to już chyba minęło.

Świat się niestety zmienia. Dawniej wszystko było inaczej. Cóż. ..

Stare powiedzenie mówi "Kto mieczem wojuje..."

Edytowane przez Piotr_57210
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3882747
Udostępnij na innych stronach

@Piotr_57210 Minasy to bardzo charakterne głośniki. Zawsze grają jak Minasy, na szczęście. Dają pograć różnym wzmacniaczom i słychać, że gra klocek półkę czy pół półki wyższy, ale grać to zawsze będzie minasowo, z kilometra to się da zidentyfikować te brzmienie. Dodać trochę kopa, dynamiki hmmmmm to raczej tanimi kablami trzeba pokombinować i dać się siebie oszukać trochę. Np taki VDH głośnikowy CS 122 stary trzeszczak i na pewno zmienia przekaz na bardziej wyrazisty, niby pełniejszy i dynamiczniejszy jednak to trzeszkacz i skwierczak ;) Te co teraz masz głośnikowe kabelki to nijakie są nawet przy tym CS 122.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883012
Udostępnij na innych stronach

@Piotr_57210 Minasy to bardzo charakterne głośniki. Zawsze grają jak Minasy, na szczęście. Dają pograć różnym wzmacniaczom i słychać, że gra klocek półkę czy pół półki wyższy, ale grać to zawsze będzie minasowo, z kilometra to się da zidentyfikować te brzmienie. Dodać trochę kopa, dynamiki hmmmmm to raczej tanimi kablami trzeba pokombinować i dać się siebie oszukać trochę. Np taki VDH głośnikowy CS 122 stary trzeszczak i na pewno zmienia przekaz na bardziej wyrazisty, niby pełniejszy i dynamiczniejszy jednak to trzeszkacz i skwierczak ;) Te co teraz masz głośnikowe kabelki to nijakie są nawet przy tym CS 122.

 

Masz na myśli moje Qedy ? Że są nijakie ? Dobrze Cię zrozumiałem ? Bo ja za bardzo Twojego przekazu nie obczajam:)

"Minasy grają minasowo" ? Czyli jak wg Ciebie ?

Strasznie zagmatwałeś :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883086
Udostępnij na innych stronach

Tak Piotrze te RUBY miałem na myśli, to po prostu żadne kable są. Co by o nich nie przeczytać dobrego to są tanie i "grają" dokładnie tak samo tanio. Były u mnie w swoim czasie na podmiance z moimi kablami. Mimo, że człowiek spokojny, cierpliwy, ciekawy to weekend ledwo wytrzymałem. Minasy grają minasowo :) czyli dla mnie cały czas tak samo bogatą średnicą, z barwą instrumentów bardzo zbliżoną do tego co słucham w realu, nie w sklepach REAL :D szybkim basem i rzetelną górą, inna dyrdymała gazetowa na określenie górnego zakresu nie przychodzi do głowy :) Lubią grać rzeczywiście nie za mocno rozstawione 220 cm 240. To chyba plus dodatni do naszych mieszkanek, że z taką niedużą bazą już robią scenę.

Chcesz podkręcić ;) trochę przekaz mniej uczciwym kierunku, ale bardziej z werwą i mocniejszym przytupem choć nie szybkim to te CS 122 możesz spróbować. Nie są drogie jako używane, prezentują zupełnie inne "psucie" przekazu niż RUBY.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883114
Udostępnij na innych stronach

Tak Piotrze te RUBY miałem na myśli, to po prostu żadne kable są. Co by o nich nie przeczytać dobrego to są tanie i "grają" dokładnie tak samo tanio. Były u mnie w swoim czasie na podmiance z moimi kablami. Mimo, że człowiek spokojny, cierpliwy, ciekawy to weekend ledwo wytrzymałem. Minasy grają minasowo :) czyli dla mnie cały czas tak samo bogatą średnicą, z barwą instrumentów bardzo zbliżoną do tego co słucham w realu, nie w sklepach REAL :D szybkim basem i rzetelną górą, inna dyrdymała gazetowa na określenie górnego zakresu nie przychodzi do głowy :) Lubią grać rzeczywiście nie za mocno rozstawione 220 cm 240. To chyba plus dodatni do naszych mieszkanek, że z taką niedużą bazą już robią scenę.

Chcesz podkręcić ;) trochę przekaz mniej uczciwym kierunku, ale bardziej z werwą i mocniejszym przytupem choć nie szybkim to te CS 122 możesz spróbować. Nie są drogie jako używane, prezentują zupełnie inne "psucie" przekazu niż RUBY.

 

Dzięki Robin. Teraz jasno napisałeś :)

Twój typ weznę pod uwagę. Cardasy Twinlink już oddałem ale uważam, że są godne uwagi. Narazie jednak będę testował inne druty.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883126
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Robin. Teraz jasno napisałeś :)

U mnie ze słowem pisanym to kiepsko niestety :(

 

ps.

wiem, wiem, że wielu z Was ma tego RUBY, wybaczcie :)

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883127
Udostępnij na innych stronach

Panowie !

Proszę nie pisać postów w klubie AA - to nie ma najmniejszego sensu.

"Ścisłe przywództwo tego klubu " z "konstruktorem" "Panem" Michałem na czele zachowuje się niczym islamscy fundamentaliści - kto nie z nami - ten niewierny, albo przejdzie na naszą stronę, jeśli nie to...

Nie dawać im pożywki ... sami będą rozmawiać pomiędzy sobą !

AMEN !

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883512
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wokół Studio 16 HZ Canto Grand przewaliłem sporo wzmacniaczy tranzystorowych z "wyższej półki". Postaram się te doświadczenia spisać i w klubie umieścić.

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883695
Udostępnij na innych stronach

ostatnio wokół Studio 16 HZ Canto Grand przewaliłem sporo wzmacniaczy tranzystorowych z "wyższej półki". Postaram się te doświadczenia spisać i w klubie umieścić.

To zrób przedsmak i na razie podaj ich listę☺

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883705
Udostępnij na innych stronach

Można tylko potwierdzić VDH CS 122 fantastycznie grają z Minasami poza małym ale kastrują niskie rejestry .

A jak oceniacie kabelki kimber 4PR i Anti Cable....?
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883726
Udostępnij na innych stronach

To zrób przedsmak i na razie podaj ich listę☺

Vitus Audio RI100

Abyssound ASA1600

Modwright KWI200

Norma REVO IPA140

Audio Analogue Maestro Anniversary...

 

plus ze dwa-trzy które odpadły w przedbiegach... Będzie trochę o słuchaniu, w porównaniu z recenzjami prasowymi... Odniesieniami do innych systemów oraz o tym że warto w pewnym momencie pogadać z Grzegorzem o Morelu 338 i zwrotnicy.

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3883803
Udostępnij na innych stronach

 

Vitus Audio RI100

Abyssound ASA1600

Modwright KWI200

Norma REVO IPA140

Audio Analogue Maestro Anniversary...

 

plus ze dwa-trzy które odpadły w przedbiegach... Będzie trochę o słuchaniu, w porównaniu z recenzjami prasowymi... Odniesieniami do innych systemów oraz o tym że warto w pewnym momencie pogadać z Grzegorzem o Morelu 338 i zwrotnicy.

Robił ktoś takie testy wzmacniaczy z niższej półki w okolicach ceny kolumn?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3884333
Udostępnij na innych stronach
Gość Diogenes

(Konto usunięte)

 

Cholera, widziałem niedawno coś podobnego ;)

 

16fbaa2c461d52c5463a51de33bee8cd.jpg

Przeniesione do działu DIY ...;))) już kopiują tam taką zwrotnicę;)))

 

Mam bliźniacze doświadczenia w tej kwestii. Karykatura dźwięku to jedyne co przychodzi na myśl przy wspomnianych tubiszonach. Całkowicie oderwany bas, wrzeszcząca średnica i totalnie niespójne granie. Każdy przetwornik gra sam dla siebie, jak ktoś tego nie słyszy to powinien przejść ponowną audio edukację. Na odsłuchu Davisa nie wytrzymałem 5 minut :)

A ja słyszałem dobrze grające AA, naprawdę. Choć po wystrojeniu zewnętrznymi zwrotnicami....

Słyszałem też tragicznie grające 16 Hz ....i co mi zrobisz ;)))?

 

 

@Szymon1 .... karwas znowu nie działa cytowanie …

Inna akustyka do głośników dookólnych, „deczko” inna do tradycji, zgoda, u mnie najpierw będą pomiary, później projekt, a na końcu wykonanie, z jednym ale … u mnie system gra w salonie, i na takie „Manhatany” jak Ty masz na suficie to nie mogę sobie pozwolić, bo inaczej „będzie wpierd… od małżonki” :) W aranżacji akustycznej sufitu Rafała, fajne jest to, że główny element tłumiący, jest schowany za wypukłą płytą binarną, to wszystko jest połączone z oświetleniem, dlatego to robi takie wrażenie lekkości … to jest „cywilizowany audiofilski sufit” do salonu, a nie tylko do „dziupli audiofila”.

Ja na swoich głośnikach „wynalazkach” gram od ponad 3 lat, wspomagane Torusem od 1,5 roku. Na dzień dzisiejszy wiem, że żadne, podkreślam żadne kolumny tradycyjne za kilkadziesiąt tysi zł nie dadzą mi takiej przestrzeni, takiego oddechu ja te moje. Jak ktoś się do takiej prezentacji przyzwyczai, to trudno zmienić na tradycyjne paczki. Tradycyjne konstrukcje będą miały na pewno lepszą lokalizację instrumentów, barwa to kwestia użytego przetwornika, dac’a, lamp ... kwestia kto co lubi. Zawsze jest kompromis. Dlatego na razie słucham u innych kolegów i staram się przygotować na ewentualną zamianę głośników. Z Grześkiem jestem umówiony na odsłuch u mnie, jak będzie miał gotowe te Ultimo aby zrobić „Tour de Pologne by S16Hz” :), zobaczymy jak to zagra vs moje dookolne wspierane Torusem. Mam też do sprawdzenie jeszcze jednego producenta z PL, jego konstrukcja jest praktycznie taka sama (chodzi mi o kształt obudowy) jak te nowe kolumny S16 Hz. Na razie te głośniki słuchałem u tego człowieka w systemie ponad rok temu, i grało to obiecująco. Jak będzie możliwość to wezmę te głośniki na odsłuch do siebie i wtedy po takich dwóch sparingach zobaczymy czy akustykę trzeba będzie robić jak dla dookólnych czy jak dla tradycyjnych … a na razie Avcony i Wingi muszą wystarczyć.

 

PS. WM300 bardziej mi się wzorniczo podoba niż SET42 / 140 choć i te są bardzo pikne :)

Ty to masz akurat genialne akustycznie pomieszczenie....nie kombinuj ....

Zrób pomiary...:)))

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3884398
Udostępnij na innych stronach

Zrobię :))) ... tylko kurna kogo wziąć do pomiarów ... to jest dylemat?

 

A odnośnie odpowiedzi do Szynon1 ... jak to co .. to trza lać i patrzyć czy puchnie :) :) :)

Edytowane przez artuku

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3884470
Udostępnij na innych stronach

Zrobię :))) ... tylko kurna kogo wziąć do pomiarów ... to jest dylemat?

A co to za różnica jak większość i tak jest błędna :)

Podpowiem, lepiej mieć docelowe kolumny podczas pomiarów bo mało kto bierze pod uwagę charakterystykę przetwarzania wooferów. O dokładności i jakości oprzyrządowania pomiarowego oraz jego legalizacji w Głównym Urzędzie Miar nie wspominam. Na koniec trzeba wiedzieć co z takowymi pomiarami zrobić i jak optymalnie dopasować adaptację do gustu właściciela i posiadanego zestawu. Takich kruczków są jeszcze dziesiątki.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3884499
Udostępnij na innych stronach

A gdzie takiego szukać co realizuje takie pomiary dla docelowych kolumn ... i jeszcze z GUM'em współpracuje ... ja takiego nie znaju :)

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/446/#findComment-3884527
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.