Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Popularna i wszystkim znana konstrukcja japońskiego producenta Sun Audio zaciekawiła również i mnie z racji swej prostoty wykonania i dobrych opinii w sieci. Będzie to moja pierwsza konstrukcja lampowa, więc nie ukrywam, że liczę na pomoc użytkowników forum z zakresie doboru odpowiednich elementów i uruchomienia wzmacniacza.

Zaznaczam od razu, że z powodów finansowych klon otrzyma trafa Ogonowskiego.

 

Na chwilę obecną mam już zamówione;

- standardowe trafa p. Ogonowskiego LO SE25-9 2,5k /4 i 8Ohm rdzen Ei84/42 wyzarzne blaszki 0,3mm

- zasilające również made by Ogonowski

180 W rdzen Ei96/59 blaszki 0,3 wyzarzane

290-0-290V/0,2A

6,3V/2A

0-2,5-6,3V/3A

0-2,5-6,3V/3A

5V/4A

- Dławik D5-2 5H/39 Ohm/0,3A rdzen Ei66/33 wyzarzne blaszki 0,3mm

- w angielskim sklepie znalazłem komplet rezystorów węglowych (kompozytowych) firmy Allen Bradley, bo takie zdaje się siedzą w Sunie. Jedynym wyjątkiem jest jeden rezystor oznaczony na schemacie 2.7k Ohm 2W, którego z braku Allen'a zastąpiłem 1% Amtrans AMRG Carbon Film Resistors. Wiem,że powinien być kompozytowy, dlatego miedzy czasie poszukam jeszcze takiego.

- w tym samym sklepie znalazłem parę kondensatorów marki Unicon, czyli takie jakie producent wstawia do suna, niestety nie wszystkie, dlatego będę musiał improwizować coś w czym jestem całkowicie zielony, dlatego proszę o pomoc w doborze reszty kondensatorów.

- zamówione również potencjometry 100 Ohm Telpod 2W.

- od tego samego sprzedawcy mam tez rezystory 750 Ohm 20W. Z wyglądu są bardzo podobne do tych w oryginale, ale to w rzeczywistości rosyjskie uleżałki magazynowe.

- mam też potencjometr ALPS 2x100k Ohm z silnikiem do ew. sterowania w przyszłości. Wiem, że oryginalnie są dwa oddzielne ale z racji wygody przyszłego użytkowania zdecydowałem się na zespolony. Najwyżej jakiś BALANCE wstawie jeśli kanały się rozjadą.

- znalazłem również filtr z gniazdem zasilania, dokładnie taki jak w sunie.

 

Na początek będzie na desce, bo nie wiem jak będą rozmieszczone elementy i ile zajmują miejsca, ale obudowa nie gra, tak więc może poczekać.

 

Oryginalnie Sun Audio sprzedawał swoje konstrukcje z lampami 2A3 Sovtek i tej samej firmy sterujące. Nie jest to szczyt szczytów i na pewno można lepiej, dlatego pojawia się pytanie o lampy. Jakie 2A3 i sterujące 6SN7 zagrały najlepiej w Sunie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139769-sun-audio-sv-2a3-klonowanie/
Udostępnij na innych stronach

Życzę powodzenia

Ale kluczowe są trafa

Jak wszystko fajnie poskladasz do kupy to powinien grać całkiem niezle

Z tym ze do oryginału raczej się nie zbliży

Przekalkuluj sobie czy Ci się to opłaci

Ilu ludzi tyle opinii

Na pewno nie będzie to idealna kopia, ale podpieram się opinią z forum, że po wstawieniu traf od Ogonowskiego do Suna nie słychać różnicy. Wszystkie pozostałe elementy staram się zastosować identyczne.

Jedyny dylemat mam z wyborem lamp, bo może się okazać, że Sun jest zrobiony właśnie pod lampy Sovteka i tylko z nimi pokaże swój charakter. Z drugiej strony opinie o tych lampach nie są zachwycające. Użytkownicy Sovteków twierdzą, że maja zbyt dużo basu i są powolne w porównaniu do EH czy Shuguang i Psyvane. Jeśli pójdę za tymi opiniami, to może okazać się, ze Sun gra za ostro i bez basu. Korci mnie żeby zastosować te Sovteki jak w oryginale, bo i cena bardzo przystępna, ale przed zakupem chciałbym poznać opinie użytkowników Suna.

 

zastanawia mnie tez, jaką wydajność prądową ma ten duży podwójny kondensator w zasilaniu. Jest bardzo wielki w porównaniu do współczesnych 47uF 500V. Na oku mam firmy JJ 2 x 50 uF 500V czyli różnica w granicach tolerancji.

Ma 200mA, czy to wystarczy?

 

Jeśli chodzi o koszty i opłacalność, to z obudową powinien się zamknąć w 3k zł.

Same transformatory głośnikowe Tamury, to wydatek ponad 4 tysiące po cenie z ebaya. Stoi też na aukcji stary gruchot bez lamp i poobijany z każdej strony za $2500 plus wysyłka i na wszystko VAT bo to z Japonii. Razem co najmniej 12-14 tyś.

Mój wydatek na ten cel to warty jest ryzyka. Od bidy jakoś to zawsze zagra i tego właściwie oczekuje od klona.

Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

taniej się nie da. Trafa i dławik to 1 tysiac, Lampy nawet najtańsze Sovteka to minimum 800 zł. Za pare drobnych elementów zapłaciłem 350 z przesyłką z Londynu. brakuje jeszcze dużego kondensatora, podstawki, jakieś okablowanie, listwa montażowa, to dodatkowe minimum 200 zł. Jakaś w miarę ładna onudowa to 400 minimum bo jakoś te trafa trzeba przykryć. Mamy już 2750. Jako ze planuje trochę "lepsze" lampy niz najtańsze, a przynajmniej sterujace to 3k już jest jak nic.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Zobacz na stronę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) może tam znajdziesz części do Suna. Sprzedają tez trafa Tamury.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zobacz na stronę

Bardzo fajna strona, ale prawie pięć stówek za oryginalny kondensator SunAudio nie dam. Pewnie i tak pod tą nalepką jest jakaś elna albo nichicon.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

 

"Babciu, dlaczego masz takie duże zęby?!"

 

Chodzi o to, że na dwuwatowych rezystorach z obwodu drugiej triody wydziela się niecałe 200mW,a na jednowatowym rezystorze anodowym pierwszej triody aż 700mW. Ten w pierwszej triodzie będzie się nieproporcjonalnie męczył ;)

nagrywamy.com

Zobacz na stronę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) może tam znajdziesz części do Suna. Sprzedają tez trafa Tamury.

Przeglądnąłem tą stronę, na której jest do sprzedania kondensator SunAudio 2x47uF. Z racji ceny (ok.500zł z przesyłką) wolałbym zastąpić go czymś innym. W skrócie opisany jako bezindukcyjny. Czy mogę w jego miejsce wstawić dwie sztuki niedrogich MKP 47uF 400V firmy MANT?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Moderatorzy

Najpierw złóż całość na desce i sprawdź czy i jak gra. Następnie włóż całość do obudowy tak abyś mógł w miarę prosto wymieniać części. Jeśli obudowa nie zacznie grać ( nie będzie brumów i szumów) poczekaj aż lampy i reszta się wygrzeje.

Dopiero wtedy wymieniaj części ale na takie które będą pasowały do Twojego systemu i gustu. Wkładanie odrazu części z górnej półki bez sprawdzenia jak wzmacniacz gra w Teoim systemie jest trochę bez sensu.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Rozumiem,że trafa muszę czymś metalowym zakryć, żeby nie brumiało?

Na schemacie jest 2x47uF poraryzowany. Czy jak w to miejsce wstawię bipolara to nie narobię bigosu?

 

 

Kolumny mam bardzo jasno grające i przydałoby się im trochę mięsa na basie, dlatego raczej na pierwszy montaz polecą Sovteki 2A3. Ciągle rozmyślam nad sterujacymi, bo to mniejszy wydatek i na więcej swobody mogę sobie pozwolić w wyborze.

 

Te kondensatory Mant to taniocha bo 23zł x 2 to nie całe pięć dych wyjdzie i przesylka z Polski. Za te pieniądze jedynie elekrolita JJ mogę mieć. A i tak mi się przypomniało, ze mam trochę tyk MANTów pod strzecha. 22, 27, i 33 uF mam, więc 22+27=49 jako jeden i za dławikiem 33 + coś dokupię albo nawet z zapasów foliowców uzbieram. Tylko czy to napięcie 400V wystarczy, bo schemat pokazuje tam nawet 340V więc sytuacja mocno podbramkowa.

Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Dotarły pierwsze elementy w bordowym, eleganckim pudełeczku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-54755-0-29755400-1532349647_thumb.jpg

post-54755-0-72725400-1532349665_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

a skądże znowu. Raczej tak a pałę. Pomierzę w domu. Jak będzie duża różnica to zamówię karton. Cena uwaga, 2zł za sztukę NOS

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Moderatorzy

To od razu trzeba było brać conajmniej z 5 sztuk.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

W sumie możnabyło, ale jak obok nich na schemacie jest potencjometr równolegle, to te 750 Ohm jest raczej orientacyjne, i wymagalne tylko by zmiescić się w obszarze regulacji potencjometrem. Dlatego nie przywiązuję do tego tak więlkiej uwagi. Mają 5% tolerancji, więc jak tylko mieszczą się w tych granicach to raczej nie powinno być problemu z buczeniem, bo od tego zdaje się są te potencjometry.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Moderatorzy

Potencjometr nie jest równolegle. Poza tym jeśli rezystory nie są parowanie to i rezystancja ich w miarę nagrzewania będzie zmieniała się różnie.

Na tym właśnie polega dobra budowa wzmacniacza od partolenia po „chińsku”, że na takie detale zwracamy uwagę. Najpierw trzeba wykonać wzmacniacz zgodnie ze sztuką elektroniczną a dopiero później bawić się w audiofilskie „upgrady”.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

z tego co wiem, to w tym miejscu wydziela się zaledwie kilka 5-7 W, więc te 20 jest z dużym zapasem. Ponad to te rezystory mają w sobie dziury na wylot, i zamierzam je tak jak w Sunie, przykręcić je do radiatora. To powinno powstrzymać zbytnie zmiany temperatury.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Jeden ma 744 Ohm a drugi 761 Ohm. To jest 17 Ohm różnicy. Przeliczając na procenty, to jest dokładnie 2% różnicy. Taką tolerancję mają oryginalne w Sun Audio. Pewnie jak już uruchomie to dopasuję je idealnie, ale na start to chyba nie jest tak źle?

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Moderatorzy

Na pewno nie będzie to idealna kopia, ale podpieram się opinią z forum, że po wstawieniu traf od Ogonowskiego do Suna nie słychać różnicy.

Od razu mogę zdementować tą opinię. Trafa Ogonowiskiego nie mają startu do traf Tamury, słuchałem jednych i drugich w tym samym układzie, opartym o 2a3. Także nie ma co się oszukiwać... Żeby nie było, sam jestem fanem traf p. Ogonowskiego i uważam, że robi najlepsze trafa w relacji cena/jakość, ale do Tamury mu brakuje sporo... Jak wzmacniacz zagra i będzie się podobał, zawsze można polować na tamury - czasem trafiają się na ebay w cenie do przełknięcia.

 

Kondesatory unicon, ja bym odpuscił - nie są złe, ale ciężko dostepne i drogie, ja wybralbym kendeil (bardz dobre), albo po prostu jakieś porzadne nippony itp. Tu różnic olbrzymich nie usłyszysz (jeśli w ogole). NA potencjometrze nie oszczędzaj i na kondensatorach sygnałowych - to kluczowe elementy, zaraz po lampach.

 

Jak chcesz mój kolega, ma obudowę po sunaudio 2a3, może będzie chciał sprzedać - mogę Go spytać.

 

Myślę, że będziesz miał sporo zabawy i frajdy składając ten wzmacniacz, nie chcę studzić Twojego entuzjazmu, ale za 5tyś miałbyś orginał już, a Tobie wyjdzie 3 bez obudowy na gorszych trafach, czyli finalnie za klona z budą dasz tyle samo co za orginał...

-----------------

ale za 5tyś miałbyś orginał już,

poproszę o namiar na tego suna. Dopiero dałem zadatek na trafa i 300zl na elementy. Trafa mogę jeszcze odwołać, bo P. Ogonowski na urlop, tak że mam ok. Miesiąca czekania na te trafa. Jeszcze wszystko można zmienić.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

W jakim aspekcie Tamury zagrały lepiej?

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Jak gra oryginalny SV-2A3 w porównaniu z innymi wzmacniaczami. Czy za owe 3 tysiące można mieć coś lepszego?

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Kolega Plastik1989 ma spoto racji .Na trafach Ogonowskiego można zrobić bardzo dobre wzmacniacze ale jak dłużej posłuchasz oryginalnego sun audio na tamurach i tu sprawa kluczowa na kolumnach przystosowanych do grania z takim wzmacniaczem i odpowiedniej jakości sprzętem towarzyszącym mam na myśli źródło i okablowanie to wychodzą pewne niuanse i słychać wyższość traf tamury.

Bez powodu te wzmacniacze nie kosztowały by tyle mimo ze kiedyś dało się je kupić w formie-kitu za 1000 dolarów. Teraz trzeba zapłacić dwa razy tyle. Wyobraź sobie jakiś chiński gniot za 1000 dolarów i czy kiedyś sprzedasz go za 2000 dolarów ?

Nie bo połowa nie przegra kilku lat. Selekcja naturalna sprawi ze lepiej złożone i poprawnie zaprojektowane (takie tez istnieją Chińskie ale na ogół więcej kosztują i całkiem nieźle grają ) przeżyją ale ich cena pójdzie dwa razy w dół a nie w górę jak w przypadku sun audio.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Miałem okazje porównywać sun audio 2a3 z wypasionym 300b na ogonowskiego trafach ze sprzegami vcap na lampach Audio note karbon i sterującymi vt99 black plate tung sol. W sunie tez siedziały nosy marconi i szare 2a3 ale nie pamietam nazwy. Oba wzmacniacze grały na wysokim poziomie sun miał niesamowitą wierność instrumentów skrzypiec fortepianu ciężko to ubrać w słowa ale brakowało mi tej cechy w innych niekiedy droższych konstrukcjach a przerzuciłem tego trochę być może to zasługa traf albo dobrze dobranych lamp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez nautilus81

Dlatego właśnie postawiłem na projekt SunAudio. Osobiście uważam, że im mniej elementów w torze audio tym dźwięk bliższy rzeczywistości. SunAudio to minimalizm w najczystszej postaci.

 

Jeśli jest tak jak mówisz

na kolumnach przystosowanych do grania z takim wzmacniaczem i odpowiedniej jakości sprzętem towarzyszącym mam na myśli źródło i okablowanie to wychodzą pewne niuanse i słychać wyższość traf tamury.

to z moimi Sansui SP-X9 nie ma co pchać się w większe wydatki. Kolumn nie zmienie bo to dla mnie jedyny prawdziwy i realny dźwięk za nieduże pieniądze. DACa też mam z Chin PCM1794 + 2 X OPA1612 + OPA2132. Nie jest to jakiś cud techniki, ale jakoś to gra. Kabelki robione ze srebrzanki za pińć złotych. Najsłabszym ogniwem jest lampowa Manta V5 w PP na 6p1p i coś tam AEG na sterujących. Kosztowała mnie 800 zł wraz z całkiem fajnymi monitorami na głosnikach Vifa. Aktualnie te kolumienki robią za podstawki pod Sansuje. Nie jestem nawiedzonym audiofilem, ale ta Manta to ponoć żenada, choć dla mnie gra o niebo lepiej od wszystkich Roteli, Luxmanów, Nadów do 1 tyś PLN.

Otsatnimi czasy słucham głownie Jazzu i wszystkiego co wokół niego się kreci. Trioda wydaje się być stworzona do takiej muzyki, stąd też pomysł na SETa. Sansuje maja 100 dB, więc przysłowiowy pierwszy Wat mi wystarczy. Nie liczę na wierną kopię Suna, ale zadowolę się poprawnie złożonym i uruchomionym SETem.

Może z czasem jak przedmówcy wspomnieli trafi się okazja zakupu traf Tamury, ale na początek przygody w konstruowaniu wzmacniaczy zadowolę się trafami Ogonowskiego. Uwierzcie mi, że ten projekt jest dla mnie tym, co chciałem przez całe życie zrobić. Genialnym byłoby zrobienie SETa według własnego pomysłu, ale z natury leniwym gnojem jestem i oprę się o sprawdzone osiągnięcia Japończyków.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Moderatorzy

że im mniej elementów w torze audio tym dźwięk bliższy rzeczywistości

Im mniej elementów tym większa wrażliwość na ich jakość. Więc taki wzmacniacz może grać albo fantastycznie albo do d... albo pomiędzy ;)

Jeśli zrobisz wzmacniacza porządnie bez baboli (np. w prowadzeniu masy) to nawet na trafach Ogonowskiego zagra w porównaniu z Mantą, że ho ho. A jako, że będziesz wiedział co i jak w nim jest zrobione to i z upgradem nie będzie problemów.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Jako że Sun gra ponoć bardzo dobrze, to zainwestowałem ponad stówe w przesyłkę z londynu, by mieć dokładnie te same elementy co w Sunie. Jedyną różnicą bedą trafa, no i zastanawiam się nad tym dużym kondensatorem 2 X 47 uF 500V, bo 500 zł nie uśmiecha mi się dać za nalepkę Japończyków, dlatego proszę o pomoc w doborze jak najlepszego zamiennika tego kondensatorka.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Opisany jest jako bezindukcyjny, co wskazywałoby że jest to dwa foliowe w jednej tubie.

Czy mogę takie foliowce zastosowac?

czy bedzie to dobre rozwiązanie w tym miejscu wstawić foliowe Manty na 400V DC czy dwa razy droższe Miflex na 600V DC?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Kris_54701

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.