Skocz do zawartości
IGNORED

Mono bloki w klasie D


dfx5

Rekomendowane odpowiedzi

Monobloki Nord na bazie Hypex NCore NC500 są ponoć bardzo dobre. Według Elberoth'a warto się nimi zainteresować. 

Są tego typu monobloki dostępne w Polsce do przetestowania?

Warto się takowym sprzętem zainteresować?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/145010-mono-bloki-w-klasie-d/
Udostępnij na innych stronach

No masz przecież MBLa C15 na NC1200 w Audio Systemie :) W US koszt $25.000, u nas nie wiem, ale pewnie podobnie. 

Z tańszych masz NADa M22 na NC400. 

Najnowsza topowa integra Marantza - PM KI Ruby ma moduły Ncore NC500. 

Wadia A315 ma też jakieś moduły Ncore.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Mola Mola Kaluga (NC1200 12.000€)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

12 godzin temu, dfx5 napisał:

Warto się takowym sprzętem zainteresować?

Ja bym to pytanie inaczej sformulowal :-)

Czy przy aktualnej cenie modulow NCore i ich jakosci, warto sie jeszcze interesowac innymi rozwiazaniami?

Pomijam nostalgijne podejscie do rozwiazan typu "lampki" 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No właśnie to nie daje mi spokoju. Bo przecież jeżeli kupić wzmacniacz za 10tys złotych (Nord One UP) zamiast czegoś za powiedzmy 100.000zł, to przecież zostaje ci 90tys, które możesz zainwestować w pozostałe elementy systemu - kolumny, DAC, kable, no cokolwiek.

Wiec to nie będzie porównanie NCore vs inny drogi wzmacniacz, tylko Ncore + coś lepszego (lepsze kolumny, lepszy DAC, lepsze kable etc) vs droższy klasyczny wzmacniacz. A tu sytuacja może być jeszcze ciekawsza.

Przypadki systemów cost-no-object celowo pomijam, bo jednak praktycznie każdy dysponuje ograniczonym budżetem i wydając więcej na klocek A, automatycznie będzie mógł wydać mniej na klocek B.  

Co mnie jeszcze w tych wzmacniaczach zastanawia, to fakt, że jednak potrzebują jakiegoś ciepłego pre czy ciepłego źródła. Podobnie jak Magico potrzebują ciepłego wzmacniacza (także mają ekstremalnie niskie THD). Czy zatem nie jest tak, że jako audiofile potrzebujemy jakąś ilość zniekształceń, aby było ciepło i przyjemnie ?  :) Czy taki dźwięk o ultraniskim THD odbieramy jako zimny i techniczny, a więc nienaturalny ? Czy nie jest to paradoks ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

A to nie jest tak, że za wszystko odpowiada masterig? W końcu w czasie obróbki sprzęt odsłuchowy w studio też wnosi pewne zniekształcenia - ociepla. Nie jest tak, że jeśli sprzęt "domowy" będzie lepszy (czystszy, wnoszący mniej zniekształceń) to paradoksalnie odbiór będzie mniej przyjemny, bardziej techniczny niż to co zamierzył realizator?

4 godziny temu, Elberoth napisał:

Podobnie jak Magico potrzebują ciepłego wzmacniacza (także mają ekstremalnie niskie THD). Czy zatem nie jest tak, że jako audiofile potrzebujemy jakąś ilość zniekształceń, aby było ciepło i przyjemnie ?  ? Czy taki dźwięk o ultraniskim THD odbieramy jako zimny i techniczny, a więc nienaturalny ? Czy nie jest to paradoks ?

Z magico jest taka sprawa, że głośniki mają niskie thd bo są szybkie ich membrany sztywne, lekkie i mocne napędy. W odbiorze objawia się to tak jakby brzmienie było mniej dociążone, co możemy odbierać jako bardziej techniczne i zimne. Mam podobnie u siebie z kolumnami na głośnikach accutona ale ja nie uważam to za wadę tylko za plus. Jeśli komuś brakuje ciepła to kombinuję z ciepłym wzmakiem lub pre lampowym taki trochę paradoks ale czasami działa.

7 godzin temu, xajas napisał:

Mola Mola Kaluga (NC1200 12.000€)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mola-Mola Makua/Kaluga - Price (pre/power): £7499/£4999 (each)

Review: Paul Miller & David Price; Lab: Paul Miller

Power output (<1% THD, 8/4ohm): 370W / 675W

Dynamic power (<1% THD, 8/4/2/1ohm): 382W / 705W / 1255W / 1025W

Output imp. (20Hz–20kHz, pre/power): 22ohm / 0.005–0.009ohm

Freq. resp. (20Hz–100kHz, pre/power): +0.01 to –0.04dB / +0.0 to –4.7dB

Input sensitivity (for 0dBV/0dBW): 161mV (pre) / 118mV (power)

A-wtd S/N ratio (re. 0dBV/0dBW): 102.2dB (pre) / 80.7dB (power)

Distortion (20Hz-20kHz, 1V/10W): 0.00014-0.0033%/0.0003-0.03%

Power consump. (pre/idle/rated o/p): 43W / 24W/405W

Dimensions (WHD in cm) / Weight: 42x11x35/20x11x34cm / 11/7kg

* podkreślona Mola-Mola Kaluga

Hi-Fi News & Record Review • August 2017 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie D class, ale niskie zniekształcenia.

Luxman C-900u/M-900u - Price: £9995 (each)

Review: Ken Kessler; Lab: Paul Miller

Power output (<1% THD, 8/4ohm): 212W / 380W

Dynamic power (<1% THD, 8/4/2/1ohm): 230W / 450W / 825W / 1.09kW

Output imp. (20Hz–20kHz, pre/power): 85ohm / 0.012–0.040ohm

Freq. resp. (20Hz–100kHz, pre/power): +0.0 to –2.3dB / +0.0 to –3.7dB

Input sensitivity (for 0dBV/0dBW): 258mV (pre) / 103mV (power)

A-wtd S/N ratio (re. 0dBV/0dBW): 98.8dB (pre) / 84.6dB (power)

Distortion (20Hz-20kHz, 1V/10W): 0.0005-0.0008%/0.0007-0.003%

Power consump. (pre/idle/rated o/p): 31W / 190W/555W

Dimensions (WHD in cm) / Weight: 44x13x43/44x22x49 / 20/48kg

* podkreślony Luxman M-900u

Hi-Fi News & Record Review • January 2017 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

spacer.png

 

IPT (Interleaved Power Technology)

Mark Levinson №53 Reference Monaural Power Amplifier (£52,000.00/pair)

Review: John Bamford; Lab: Paul Miller

Power output (<1% THD, 8/4ohm): 760W / 1300W
Dynamic power (<1% THD, 8/4/2/1ohm): 740W / 1420W / 2690W / 2100W
Output impedance (20Hz–20kHz): 0.005–0.29ohm
Frequency response (20Hz–100kHz): +0.12dB to –1.75dB
Input sensitivity (for 0dBW/500W): 129mV / 2890mV (balanced)
A-wtd S/N ratio (re. 0dBW/500W): 88.9dB / 115.9dB
Distortion (20Hz-20kHz, 10W/8ohm): 0.00018–0.83%
Power consumption (Idle/Rated o/p): 150W / 760W (per channel)
Dimensions (WHD) / Weight: 214x530x518mm / 61.24kg (each)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  - dopóki udostępniam, można pobrać.

W zestawie był pre-amp ML №326S, bo wtedy jeszcze nie było topowego przedwzmacniacza Mark Levinson №52 Reference Dual-Monaural Preamplifier 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

ile te wzmacniacze mają IM i TIM? 

czy ktoś porównywał ile takie 400W w takim Nord daje w stosunku do klasy AB, czy jest to porównywalne czy raczej mniej,

z moich doświadczeń z klasą D wynika, że moc trzeba dzielić co najmniej przez 2 

Przez kilka lat byłem użytkownikiem potężnej spawarki marki Accuphase. Był to stereofoniczny wzmacniacz mocy, najwyższy model z dawnych lat, ale ciągle najmocniejszy i najbardziej wydajny prądowo, jaki firma ta kiedykolwiek miała w ofercie.

Z uwagi na potrzebę jeszcze większej mocy i chęć przejścia na rozwiązanie w pełni aktywne w napędzaniu zestawów głośnikowych, z konieczności zwróciłem się w stronę wzmacniaczy impulsowych, a konkretnie w stronę klasy D w wydaniu Hypex NCore. Zakupiłem moduły wzmacniaczy i zasilaczy, obudowy i inne części. Całość, oczywiście, to malutki ułamek ceny tego, co wyżej podajecie w przypadku rozwiązań firmowych.

Oczywiście miałem obawy, że – co jak co – ale w stosunku do tego smoka Accuphase’a to szans wielkich NCore nie ma, zwłaszcza pod względem dynamiki, uderzenia i kontroli basu. Efekt – Accuphase pozostał wspomnieniem audiofilskiego dzieła sztuki i wyznacznika w kwestii solidności budowy, jakości wykonania i niezawodności. Niestety, nie w kwestii jakości dźwięku. Nie ma ani jednego jego aspektu, w którym byłby lepszy od NCore i nie są to różnice na granicy percepcji. Jest tu wszystko – rozmach i swoboda, rozdzielczość, kontrola, neutralność. Nie piszę, że Accuphase był słaby. Był bardzo dobry, ale NCore jest jeszcze lepszy. Jedyny „problem” jaki widzę i jaki już tu został wspomniany to fakt, że NCore gwarantuje bardzo wysoką neutralność właśnie. Nie upiększa, nie mydli oczu (uszu ;-), a wiernie przekazuje to, co dostanie na wejście. Niektórym może się to nie podobać, ale trudno wówczas nazwać się audiofilem, który z definicji czegoś właśnie takiego szuka ;-).

Z wiekiem i z kolejnymi życiowymi doświadczeniami dochodzę do wniosku, że najważniejsze w życiu jest...oddychanie.

27 minut temu, zelo7 napisał:

???????????????

Przytaczana tutaj Mola-mola ma max current 32A. 

Moja końcówka Roksana Platinum ma 80A, a ma tylko 120/240/400W odpowiednio przy 8/4/2Ohm. Praktycznie jest mocowo 3 x słabsza. 

No nie wiem - po mocy jakoś tego nie widać. Dla modułów NC1200 jest to:

370W/8ohm i 675W/4ohm @ 1% THD

oraz odpowiednio:

382W, 705W, 1255W i 1025W dla 8, 4, 2 i 1ohm w warunkach dynamicznych.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

1 godzinę temu, damun napisał:

Jedyny „problem” jaki widzę i jaki już tu został wspomniany to fakt, że NCore gwarantuje bardzo wysoką neutralność właśnie. Nie upiększa, nie mydli oczu (uszu ;-), a wiernie przekazuje to, co dostanie na wejście. Niektórym może się to nie podobać, ale trudno wówczas nazwać się audiofilem, który z definicji czegoś właśnie takiego szuka ;-).

Neutralność wzmacniacza to cenna sprawa, a całego systemu jeszcze cenniejsza, ale jak z dociążeniem brzmienia w tych Ncore, bo jeśli jest neutralnie, szybko i z dociążeniem, to ja od końcówki mocy nic więcej nie potrzebuję ? 

No i ta wydajność czy aby jest, bo ktoś kiedyś pisał, że takie mola-mola nie dały rady małym Dynaudio Contour 20.... ? 
a taka niby słabsza końcówka w klasie AB z 250W na kanał robi z nimi co chce o każdej porze dnia i nocy ? 

Przytaczana tutaj Mola-mola ma max current 32A.  Moja końcówka Roksana Platinum ma 80A, a ma tylko 120/240/400W odpowiednio przy 8/4/2Ohm. Praktycznie jest mocowo 3 x słabsza. 

 

 

Dynamic Power 1025W@1Ohm

 

Jak myslisz, ile to Amper?

bo ktoś kiedyś pisał, że takie mola-mola nie dały rady małym Dynaudio Contour 20....  

a taka niby słabsza końcówka w klasie AB z 250W na kanał robi z nimi co chce o każdej porze dnia i nocy  

 

 

Od czytania tego co tu niektorzy kiedys pisali wlosy sie jeza ;-)

 

BTW.

Co to jest „dociazenie“?

Moje icepowery bang&olufsena mają prąd wyjściowy 40A i moc 1kW przy 4ohm. Dociązenie występuje kiedy wzm.lub głośniki są zbyt wolne na oddanie impulsu, który mają przyjąć więc odbiega to od neutralności. Każdy musi sobie zadać pytanie czego oczekuję od brzmienia i w którą stronę chcę iść. Za tydzień spr. jak moje icepowery sobie radzą z s25 myślę, że je wysterują z nawiązką i jak dostaną dawkę dużego DF to może wkońcu przestaną buczeć na basie tylko zagrają, jeśli tak się nie stanie to na żyletki z nimi?.

Dociązenie występuje kiedy wzm.lub głośniki są zbyt wolne na oddanie impulsu, który mają przyjąć więc odbiega to od neutralności.


W dalszym ciagu tego nie zrozumialem.

Czy masz na mysli „impulse response“ (zestawow glosnikowych)?
2 godziny temu, m4tech napisał:

 

No i ta wydajność czy aby jest, bo ktoś kiedyś pisał, że takie mola-mola nie dały rady małym Dynaudio Contour 20.... ? 
a taka niby słabsza końcówka w klasie AB z 250W na kanał robi z nimi co chce o każdej porze dnia i nocy ? 

Kolego nie wprowadzaj  ludzi w błąd, dokładnie to napisałem że  je napędziły Mola Mola, a nie potrafił tego Nad M32. .

4 godziny temu, AnAm napisał:

je napędziły Mola Mola, a nie potrafił tego Nad M32

Przepraszam mój błąd, racja, tak dokładnie napisałeś ? 

7 godzin temu, zibii napisał:

Dociązenie występuje kiedy wzm.lub głośniki są zbyt wolne na oddanie impulsu,

Dociążone brzmienie wg mnie nie ma nic wspólnego z przeciążeniem i wolnym głośnikiem, wówczas  raczej wychodzi ospałe i spowolnione brzmienie. Jak pisałem dociążone miałem na myśli brzmienie gęste, gdy źródła pozorne mają swój ciężar. Gdy wzmacniacz nie wysterowuje w pełni kolumn wówczas jest brak między innymi tego dociążenia w brzmieniu, oczywiście to wszystko wg mojej percepcji piszę ? .

Miałem kiedys zestaw aktywny 2.1 NHT xd, monitory 2x300wat + sub 500w= 1100 wat w klasie D, 

nie ma on startu zarówno pod względem mocy, potęgi a przede wszystkim jakości do moich obecnych aktywnych kolumn B&M , 2x300wat ( 180+60+60 ) wzmacniacze na MOS-FET w klasie A/B

tak ze tez mam wrażenie , ze z ta wydajnością D klasy to różnie bywa, chociaż może w ostatnich latach się to zmieniło 

Ilu ludzi tyle opinii

Porownujesz jablka z gruszkami (inne przetworniki, inne zestrojenie, inna koncepcja, inna obudowa,...). To przeciez jest bez sensu.

Tak rodza i rozpowszechniaja sie mity i legendy o Class D

 

 

Podlacz TEN SAM ZESTAW GLOSNIKOWY raz do wzmacniacza Class A/B i raz do wzmacniacza Class D

 

 

Jak chcesz robic takie porownania jak Twoje, to sprawdz czy ten monitor aktywny Class D ma odpowiedni „start“ pod wzgledem mocy i potegi;-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
10 godzin temu, m4tech napisał:

Neutralność wzmacniacza to cenna sprawa, a całego systemu jeszcze cenniejsza, ale jak z dociążeniem brzmienia w tych Ncore, bo jeśli jest neutralnie, szybko i z dociążeniem, to ja od końcówki mocy nic więcej nie potrzebuję ? 

No i ta wydajność czy aby jest, bo ktoś kiedyś pisał, że takie mola-mola nie dały rady małym Dynaudio Contour 20.... ? 
a taka niby słabsza końcówka w klasie AB z 250W na kanał robi z nimi co chce o każdej porze dnia i nocy ? 

Najlepiej byłoby, gdybym mógł zainteresowanych zaprosić do siebie i zaprezentować, bo między innymi w poruszonych przez ciebie kwestiach miałem obawy, a koniec końców byłem zaskoczony. Otóż po przesiadce z Accuphase P-800 (pełne dual mono, 4*82 000uF pojemności filtrującej, dwa trafa po 1500VA każde, prąd  maksymalny 175A przy 1kHz, moc 800W/4R, możliwość pracy ciągłej z obciążeniem 1 Ohm, prawie 50 kg masy) spodziewałem się ogólnego odchudzenia brzmienia. Włączyłem NCore, pierwsze takty poszły i pierwsze wrażenie - szybko, precyzyjnie, bez przeciągania, błyskawiczny atak i wygaszanie impulsów, rewelacyjna kontrola. Myślę więc - no to bas też będzie precyzyjny, szybki, ale najpewniej odchudzony i bez potęgi. Gdy jednak weszła stopa, a później weszła gitara basowa, dalej syntezatory na bardzo niskich częstotliwościach, to doznałem kolejnego zaskoczenia. Stopa biła szybko, owszem, ale z wypełnieniem i przy tym bez przeciągania. Gitara basowa miała fakturę i barwę bliską tego, co słyszałem tylko na dobrze nagłośnionym koncercie. Najniższe częstotliwości miały natomiast potęgę większą, niż ze wspomnianego Accu. Nie jest to efektem pogrubienia, ani przeciągania, bo, dodatkowo, kontrola jest lepsza, niż w Accu. Między innymi dlatego wiem, że tak właśnie być powinno i że to NCore jest w tym aspekcie bliżej prawdy.

Co do kwestii maksymalnych prądów, która została tu poruszona. Tak, zgadza się, wzmacniacze w klasie D mają je na niższych poziomach, niż smoki w klasie A, czy AB. Jest tak z jednego, prostego powodu - mają tylko po kilka tranzystorów końcowych. Np. NC1200 ma, bodajże, 2 tranzystory końcowe przy mocy 700W/4Ohm, więc, mogłoby się wydawać, śmiesznie mało. W tym aspekcie też miałem obawy, jak przełoży się to na możliwości dynamiczne na wysokich poziomach mocy, ale sprawdzian praktyczny je rozwiał - żadnych problemów. Sygnał muzyczny to nie sygnał sinusoidalny ciągły, gdzie spawarki w klasie AB mają dużą przewagę.

Aha, dla ścisłości - ja użytkuję NC2k, jednostki o mocy 2500W/4 Ohm (przy okazji - ten model ma "tylko" 4 tranzystory końcowe, jest to de facto zmostkowana wersja NC1200). W połączeniu z moimi paczkami o efektywności blisko 100 dB i estradowej wytrzymałości mocowej (mogę wrzucić fotki dla zainteresowanych, co to za smoki) daje to spektakularne efekty dynamiczne :-). Wspominam o tym, aby czytający mieli jakiś punkt odniesienia i aby było wiadomo, że sprawdzić mogę każdy aspekt dynamiczny dowolnego dostępnego wzmacniacza audio i na każdym poziomie jego mocy, a nie tylko teoretyzuję, słuchając na podstawkowcach z 18 cm głośniczkiem i wyobrażam sobie, co by było gdyby :-).

Z wiekiem i z kolejnymi życiowymi doświadczeniami dochodzę do wniosku, że najważniejsze w życiu jest...oddychanie.

10 minut temu, damun napisał:

Aha, dla ścisłości - ja użytkuję NC2k, jednostki o mocy 2500W/4 Ohm. W połączeniu z moimi paczkami o efektywności blisko 100 dB i estradowej wytrzymałości mocowej (mogę wrzucić fotki dla zainteresowanych, co to za smoki) daje to spektakularne efekty dynamiczne :-). Wspominam o tym, aby czytający mieli jakiś punkt odniesienia i aby było wiadomo, że sprawdzić mogę każdy aspekt dynamiczny dowolnego dostępnego wzmacniacza audio i na każdym poziomie jego mocy, a nie tylko teoretyzuję, słuchając na podstawkowcach z 18 cm głośniczkiem i wyobrażam sobie, co by było gdyby :-).

Pytanie co trudniejsze - duże paczki z eff 100dB czy monitorki z eff 82dB ? 

Teraz, m4tech napisał:

Pytanie co trudniejsze - duże paczki z eff 100dB czy monitorki z eff 82dB ? 

Słuszna uwaga. Ale skoro efekt w tym względzie jest lepszy, niż ze wspomnianego, topowego Accuphase P-800, to nie trzeba się zastanawiać  ;-). A tak poza tym - oczekiwanie spektakularnych efektów dynamicznych z niskosprawnych głośników jest daremne. Nie chcę się tutaj rozpisywać nad fizyką zjawiska, bo nie miejsce to i nie czas, ale jest to z zasady niemożliwe, a przynajmniej nie na takim poziomie, jak z głośników wysokosprawnych.

Z wiekiem i z kolejnymi życiowymi doświadczeniami dochodzę do wniosku, że najważniejsze w życiu jest...oddychanie.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.