Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, il Dottore napisał:

I to niech będzie nauczka dla polactwa - tną miejsca pracy w proporcji:  za granicą 2/3 i we Francji 1/3. Tak samo zachowa się każdy inny producent: swoje fabryki będą oszczędzali kosztem hołoty pracującej dla nich w krajach biedniejszych.

3/4 zatrudnienia w fabrykach Renault Group jest poza Francją, więc jeżeli tam tną 1/3 to tam jest największa rzeźnia.

11 godzin temu, il Dottore napisał:

Kapitał nie ma narodowości, tak?

Kapitał ma narodowość głównie na użytek propagandy.  Za decyzjami co gdzie ciąć przeważnie stoją takie czy inne racjonalne przesłanki, związane np. z kosztami likwidacji miejsc pracy albo z możliwością uzyskania dotacji na ich ochronę, ale o tym się nie pisze w prasie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

Ale wróćmy do samych aut .Samochody elektryczne i ich przyszłość .Nie chciałbym rozpatrywać aspektu ekologicznego czy ekonomicznego ale czysto techniczny i użytkowy .

Jakie zalety i wady ma auto elektryczne.

Jeżdżę hybrydą od 4 lat.  Konstrukcyjnie to jest właściwie elektryk, tyle że z braku odpowiednio pojemnej baterii głównym rezerwuarem energii jest w niej silnik spalinowy.  Nie wyobrażam sobie powrotu do jakiejkolwiek spaliny.  Jakby mi ktoś wcześniej powiedział że istnieje samochód, którym można się z przyjemnością poruszać w zatłoczonym mieście, to bym się popukał w głowę...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Zbig napisał:

którym można się z przyjemnością poruszać w zatłoczonym mieście

poruszanie się po zatłoczonym mieście nie jest przyjemnością w żodnym samochodzie. W żodnym. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, wojciech iwaszczukiewicz napisał:

A wady ? Akumulatory i wszystko co się z tym wiąże. Przy obecnej technologii mały zasięg ,wysoki ciężar ,problemy z utylizacją , kwestia ładowania.Ale w sumie to myślę ,że zalety w końcu przeważą .Potrzebne są lepsze baterie .Bo finalny koszt takiego auta ( wysoki ) to tylko kwestia skali produkcji.

Poważne prace z dużymi budżetami nad rozwojem akumulatorów o dużej pojemności i możliwości szybkiego ładowania zaczęły się nie tak dawno. Niestety obecny sektor motoryzacyjny to, z w pewnymi wyjątkami, straszliwa konserwa i kotwica postępu.  Jeżeli pojawi się stały elektrolit i lit zostanie zastąpiony powszechnie dostępnym magnezem, to zmiany gwałtownie przyspieszą.

8 minut temu, il Dottore napisał:

poruszanie się po zatłoczonym mieście nie jest przyjemnością w żodnym samochodzie. W żodnym. ?

Przyjemność to pojęcie względne ? 

Gdyby pojawiły się na rynku ogólnie dostępne teleportery, jak myślisz, ile pożyła by branża automotive? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Zbig napisał:

Gdyby pojawiły się na rynku ogólnie dostępne teleportery, jak myślisz, ile pożyła by branża automotive? ?

Myślę że miałaby się dobrze jak nigdy... Wyobraź sobie te puściutkie drogi i auta produkowane WYŁĄCZNIE dla przyjemności jazdy! ? Na pewno w takich czasach bym z samochodu nie zrezygnował. ? Dla samej radości jazdy. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, il Dottore napisał:

Myślę że miałaby się dobrze jak nigdy... Wyobraź sobie te puściutkie drogi i auta produkowane WYŁĄCZNIE dla przyjemności jazdy! ? Na pewno w takich czasach bym z samochodu nie zrezygnował. ? Dla samej radości jazdy. ?

Do pierwszej zimy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Zbig napisał:

Do pierwszej zimy ?

No i OK. ? Aby do wiosny! Chociaż Subaru pewnie by coś wykombinowało i na zimę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
54 minutes ago, Zbig said:

3/4 zatrudnienia w fabrykach Renault Group jest poza Francją, więc jeżeli tam tną 1/3 to tam jest największa rzeźnia.

A co z "niezależnymi" poddostawcami?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, misiomor napisał:

A co z "niezależnymi" poddostawcami?

W jakim sensie? Masz na myśli np. producentów opon?

21 minut temu, il Dottore napisał:

Chociaż Subaru pewnie by coś wykombinowało

Markę pewnie by się dało wykorzystać, np. do produkcji głośników, z których dobywał by się rasowy warkot, umilający proces teleportacji ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, misiomor napisał:

A co z "niezależnymi" poddostawcami?

proporcjonalnie do zmiejszenia produkcji o 20 % w ciagu dwóch lat

 oprócz Francji redukcja pracowników jest w Maroku,Rumunii,  dodatkowo Rosja, Korea poł i Turcja

drastycznie spadł popyt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze uzupełnienie - jak dla mnie rozwój powinien pójść w stronę zdolności akumulatorów do przyjmowania energii z podobną szybkością, z jaką są w stanie ją oddawać, bez szkody dla ich trwałości.
Wtedy możliwe byłoby zrobienie świętego graala motoryzacji, a więc napędu turbinowo - elektrycznego. Lekka turbina gazowa, pracując przy optymalnych dla siebie obrotach, napędzałaby też lekką (bo wysokoobrotową) prądnicę, a akumulatory buforowałyby zmienne (zależne od warunków drogowych) obciążenie systemu, skoro turbina potrzebuje czasu na zmianę obrotów i mocy, a także ma słabszą rozpiętość mocy do osiągnięcia przy zachowaniu ekonomii paliwowej.
Turbina mogłaby się też włączać i wyłączać zależnie od potrzeb, tym rzadziej im większa bateria akumulatorów. Tym niemniej musiałaby być na tyle mocna, żeby zapewnić utrzymanie prędkości maksymalnej samochodu przy zerowym poborze mocy z akumulatorów, żeby całość miała ręce i nogi.

Calos ma „rece i nogi“ i jest stosowana na podobnej zasadzie od lat w lokomotywach (diesel napedza generator, krory napedza silnik elektryczny, ktory napedza lokomotywe), ale czym chcesz napedzac turbine?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W takim razie poprosze o przyklad silnika 4 cylindrowego, ktorego kultura pracy jest chocby podobna do 6 lub wiecej cylindrow.

Bylo tutaj wiele ciekawych teoretycznych, fachowych argumentow za i przeciw poszczegolnych koncepcji. A teraz jedna subjektywna, niefachowa opinia, ale oparta o praktyke. W „codziennym“ uzytku mam porownanie tzw. „kutury“ trzech roznych aut. Wszystkie tego samego stosunkowo dobrego niemieckiego producenta: 

 

1. wieksza limuzyna V 8 cylindrow

2. male coupe boxer 6 cylindrow

3. srednie SUV rzedowe 4 cylindry

 

V8 jest agresywne, eksplozywne, czysty odjazd!

Boxer ma najlepsze brzmienie (to brzmienie to prawdziwa muzyka dla ucha)

4 cylindry sa najbardziej „kulturalne“, ciche, spokojne i musze czasami niemalze spojrzec na obrotomierz, by sie przekonac, ze silnik jest wlaczony. Jazda jak elektrycznym autem.

 

Czyli to wszystko to nie tylko kwestja koncepcji silnika i ilosci cylindrow. Sa jeszcze dalsze argumenty/parametry decydujace o koncowych odczuciach i preferencjach odnosnie tego, co sie odbiera jako „kulturalne“.

 

To jak ze sprzetem audio. Jakosc repodukcji muzyki zalezy nie tylko od mocy wzmacniacza.

 

BTW.

Ten najmnieszy z boxerem, jest najglosniejdzy, najtwardszy, ciasny, z zlym ogrzewaniem, biegi i sprzeglo chodza jak w ciezarowce, ma maly bagaznik, a mimo to sprawia najwieksza frajde.

 

Pamietaj, wiekszosc aut (stwierdzone naukowo) jest kupowana w opraciu o subjektywne wrazenia (z serca/brzucha) a nie o racjonalne przemysliwania (z glowy).

 

Gdyby wszyscy oceniali „kulture“ w oparciu o decyzje glowy, wszyscy jezdzili by tym samym VW Golf albo Toyota Corolla

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, xajas napisał:

V8 jest agresywne, eksplozywne, czysty odjazd!

Boxer ma najlepsze brzmienie (to brzmienie to prawdziwa muzyka dla ucha)

4 cylindry sa najbardziej „kulturalne“, ciche, spokojne i musze czasami niemalze spojrzec na obrotomierz, by sie przekonac, ze silnik jest wlaczony. Jazda jak elektrycznym autem.

masło maślane...

4.2 V8 o mocy 320 koni
4.0 V8 bi turbo o mocy 520 koni
3.0 V6 o mocy 620 koni
3.2 V6 265 koni
2.0 L4 o mocy 320 koni
2.5 5cyl 400 koni
który jest agresywniejszy i szybszy bo się pogubiłem?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, xajas said:

Calos ma „rece i nogi“ i jest stosowana na podobnej zasadzie od lat w lokomotywach (diesel napedza generator, krory napedza silnik elektryczny, ktory napedza lokomotywe), ale czym chcesz napedzac turbine?

Spalaniem paliwa, jak w silniku turbośmigłowym, tylko z maksymalnym wykorzystaniem "mechanicznym" energii gazów, bez komponentu odrzutowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, misiomor napisał:

Spalaniem paliwa, jak w silniku turbośmigłowym, tylko z maksymalnym wykorzystaniem "mechanicznym" energii gazów, bez komponentu odrzutowego.

raczej jak w każdym silniku z turbosprężarką... nie ważne czy jeździ czy lata.

BTW: wynalazki typu silnik napędza generator energii by elektryk miał co jeść już były i okazały się totalną klapą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minutes ago, fetek said:

BTW: wynalazki typu silnik napędza generator energii by elektryk miał co jeść już były i okazały się totalną klapą.

Bo to było na zasadzie "i chciałabym i bojesie". Raz że elektryk miał kupę ciężkich akumulatorów, a do tego jeszcze byle jaki silniczek, prądnica i zapas paliwa. Targanie tych wszystkich rzeczy na dokładkę do akumulatorów jest bez sensu. Do tego silnik spalinowy nie lubi długich przestojów i uruchamiania awaryjnie raz na 2 miesiące.

Poza tym to elektryczne przeniesienie napędu: silnik spalinowy -> prądnica -> silnik elektryczny jak najbardziej jest produkowane w dużych ilościach, w hybrydach Hondy. Spalinowy może być dołączony sprzęgłem bezpośrednio do kół, ale tylko tak jakby na najwyższym biegu, poniżej przeniesienie napędu jest czysto elektryczne. Nawet kickdown jest realizowany przez wysprzęglenie i kręcenie silnika spalinowego na wyższe obroty (a więc i moc) na elektrycznym przeniesieniu napędu.

PS. Turbina gazowa może być o wiele lżejsza (i prostsza) niż silnik spalinowy o podobnej mocy. Nikt przykładowo nie robi już śmigłowców z silnikiem tłokowym. Tylko turbina nie lubi nagłych zmian mocy i obrotów, przez co słabo nadaje się do bezpośredniego napędzania kół, zwłaszcza że i trzeba mocno obroty zbijać przekładnią. Choć próby jak najbardziej były.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW: wynalazki typu silnik napędza generator energii by elektryk miał co jeść już były i okazały się totalną klapą.

Bzdura jak juz pisalem, w pociagach/lokomotywach takie rozwiazania sa uzywane juz od 1924 roku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:

Bzduraemoji6.png jak juz pisalem, w pociagach/lokomotywach takie rozwiazania sa uzywane juz od 1924 roku

średnio mnie interesuje co było 100 lat temu a samochód to nie lokomotywa.

zapomniałeś o dużych koparkach, statkach i pewno wielu innych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez fetek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, fetek napisał:

wynalazki typu silnik napędza generator energii by elektryk miał co jeść już były i okazały się totalną klapą.

To jest w większości hybryd i jest bardzo dobre - silnik spalinowy pracuje w warunkach quasi laboratoryjnych, można dowolnie transferować nadwyżkę obrotów lub momentu silnika spalinowego na moment i obroty elektrycznego, w efekcie masz płaski moment od zera, nie potrzeba skrzyni biegów, sprzęgła, rozrusznika ani turbo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Zbig napisał:

...większości hybryd...

Hybrydy? Ślepy zaułek. Patrząc na tempo rozwoju aut elektrycznych, już niedługo będą mięć przeciętny zasięg większy, niż przeciętna wytrzymałość przeciętnego kierowcy. A nawet jeśli robić sztafetę, to raz na jakiś czas zatrzymać się trzeba. Rosnąca popularność sprawi, że każde miejsce parkingowe, przy każdym przydrożnym barze, wyposażone będzie w gniazdko do ładowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, szymon1977 napisał:

Patrząc na tempo rozwoju aut elektrycznych, już niedługo będą mięć przeciętny zasięg większy, niż przeciętna wytrzymałość przeciętnego kierowcy. A nawet jeśli robić sztafetę, to raz na jakiś czas zatrzymać się trzeba.

To by baterie musiały ważyć więcej niż samochód. Poza tym jak długo przerwa na ładowanie nie będzie = przerwie na tankowanie, to nikt nie zechce tracić czasu w tych wynalazkach.

Bo raz jadę 19km do pracy a raz ponad 1000km w Alpy na narty i mój samochód ma się nadawać do tych obu zastosowań. Mam pożyczać spalinowca za każdym razem gdy chcę wyjechać w góry? Trochę to słabe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy
9 minut temu, il Dottore napisał:

Mam pożyczać spalinowca za każdym razem gdy chcę wyjechać w góry? Trochę to słabe.

Bo elektrykiem jeździsz do pracy gdzie masz stację darmowego ładowania i nie płacisz za parking bo to elektryk, a i jeszcze masz specjalnie dla elektryków miejsca parkingowe i unijne dofinansowanie. Jeżdxisz tym np BMW i3 a w garażu stoi M3.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, stench napisał:

Bo elektrykiem jeździsz do pracy gdzie masz stację darmowego ładowania i nie płacisz za parking bo to elektryk, a i jeszcze masz specjalnie dla elektryków miejsca parkingowe i unijne dofinansowanie. Jeżdxisz tym np BMW i3 a w garażu stoi M3.

Gorzej jak ktoś ma garaż tylko na 1 auto. A jeszcze żony elektryk... gdzie to wszystko pomieścić? No ale bogatemu kto zabroni? ?

No ja na szczęście nie jestem bogaty i musi mi wystarczyć 1 samochód na wszystkie okazje. ?

A jutro kumpel wpada się pochwalić. Nabył dzisiaj drogą kupna Bolid Młodzieży Wiejskiej 640d Gran Coupe z 2013. To już kurka nie są żarty - ponad 300 kunia.

Jutro wrzucę fotki jak tym śmigam. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez il Dottore

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 hours ago, stench said:

Bo elektrykiem jeździsz do pracy gdzie masz stację darmowego ładowania i nie płacisz za parking bo to elektryk, a i jeszcze masz specjalnie dla elektryków miejsca parkingowe i unijne dofinansowanie. Jeżdxisz tym np BMW i3 a w garażu stoi M3.

Pomijając państwowe zachęty (oraz prześladowanie spalinowych), elektryk się nie opłaca. Recykling akumulatorów jest na tyle kosztowny, że zeżre cały zysk z tańszej energii. Poza tym jest ona tańsza wyłącznie dlatego, że paliwo jest obłożone podatkami.

Od strony technicznej (a nawet ekologicznej) - elektryki mają słaby sens również dlatego, że energia do nich w Polsce wytwarzana jest z węgla. OZE - fotowoltaika pasuje do nich jak pięść do nosa, skoro generuje prąd akurat w momencie, kiedy ludzie chcą jeździć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 hours ago, xajas said:


Bzduraemoji6.png jak juz pisalem, w pociagach/lokomotywach takie rozwiazania sa uzywane juz od 1924 roku

Tylko dlatego, że nikt nie potrafił zrobić sprzęgła / przekładni hydrokinetycznej o sensownych rozmiarach, która pozwoliłaby ruszyć ciężkim pociągiem, a więc przeciwstawić się jedynej rzeczy, w której silnik o spalaniu wewnętrznym jest gorszy od parowego (który ciągnie od 0 rpm).

Ciekawe że w szybkich osobowych wagonach silnikowych typu Lux Torpeda, dużo bardziej podobnych do samochodów w sensie relacji mocy do masy, stosowano przekładnie hydrokinetyczne (podobne do klasycznych automatów w samochodach) zamiast systemu diesel-electric.

Elektryczne przeniesienie napędu z silnika spalinowego (w samochodzie) jest gorsze od mechanicznego, ze względu na słabą sprawność, sięgającą 80%. Niestety jeszcze nikt nie zrobił nadprzewodnictwa działającego w temperaturze 300 - 400K. To dlatego w hybrydach stosuje się różne strategie obejścia tego problemu - Prius ma częściowe (przez przekładnię planetarną) sprzężenie silnika spalinowego z kołami, a więc starają się puszczać jak najmniej mocy drogą elektryczną. Chociaż na autostradzie i tak pali więcej niż samochody klasyczne. Honda dla odmiany zasprzęgla silnik spalinowy do kół z przełożeniem odpowiadającym najwyższemu biegowi żeby ograniczyć zużycie paliwa w trasie. Za to całkowicie elektryczne przeniesienie napędu w mieście sprawia, że tam przegrywa z Priusem w zużyciu paliwa.

8 hours ago, fetek said:

tylko że hybrydy hondy to wyjące i muły, BMW zrobiło to prościej, lepiej i efektywniej.

Tylko że na rynku hybryd BMW nie istnieje w porównaniu do Toyoty i Hondy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, szymon1977 napisał:

Rosnąca popularność sprawi, że każde miejsce parkingowe, przy każdym przydrożnym barze, wyposażone będzie w gniazdko do ładowania.

Już pisałem w innym wątku, że to niemożliwe z energetycznego punktu widzenia. 

Owszem, samochód w pełni elektryczny jako nisza, jak najbardziej. 

12 godzin temu, Zbig napisał:

Pewnie wodorem, tylko skąd go wziąć?

Polska jest czołowym producentem wodoru na świecie.

Ale oczywiście przegra wyścig bo problemem jest magazynowanie wodoru a tu nie dzieje się tak jak na świecie...

Samochód osobowy przyszłości to wodór, ogniwa paliwowe i silnik elektryczny...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minutes ago, Grzegorz7 said:

Samochód osobowy przyszłości to wodór, ogniwa paliwowe i silnik elektryczny...

Wcale nie jestem taki pewny. To znaczy rzeczywiście zachodzi pewna synergia między wodorem a ogniwem paliwowym (które za cholerę nie chce działać efektywnie nawet na metanolu) jednak magazynowanie wodoru to ciągle jest dość ryzykowna sprawa i raczej nie zmieni się to w najbliższym czasie.

Ja nie wiem czy biotechnologia nie mogłaby nam pomóc - jakby udało się metodami inżynierii genetycznej zrobić fotosyntetyzujące rośliny morskie produkujące olej. I potem pędzić tym starego poczciwego diesla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Polska jest czołowym producentem wodoru na świecie.

Ale oczywiście przegra wyścig bo problemem jest magazynowanie wodoru a tu nie dzieje się tak jak na świecie...

Samochód osobowy przyszłości to wodór, ogniwa paliwowe i silnik elektryczny...

Przy obecnej technologii otrzymywania wodoru z paliw kopalnych metodą reformingu parowego to jest kompletnie bez sensu.  

37 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Już pisałem w innym wątku, że to niemożliwe z energetycznego punktu widzenia

A ja wykazałem że to nieprawda, o ile dobrze pamiętam ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.