Skocz do zawartości
IGNORED

4 kółka


il Dottore
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tiaaaaaaaaa... czyli zimą z tych 400km robi się niecałe 200km a w warunkach zimy norweskiej, to ile będzie zasięgu? 🙂 Oczywiście sprawa bez porównania ale pamiętam mrozy -20C w Polsce, to musiałem na noc zabierać akumulator do domu, bo rano bym nie odpalił. A i tak były problemy, mimo że auto benzynowe, i musiałem lać denaturat w zbiornik paliwa. Miejscowość była mała, znali mnie tam wszyscy i patrzyli trzochę dziwnie jak w sklepie denaturat kupowałem. Zawsze oświadczałem głośno że to DO SAMOCHODU, co sprzedawca kwitował krótkim:

- Jasne!

No i tu mam pytanie: czy z samochodów elektrycznych też zabieracie 150kg baterię do domu na noc zimą? 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, audioburak napisał:

A jeszcze do tego 98 % energii to odnawialna - a w PL wszystko w zasadzie z węgla -

i gdzie tu słynna ekologia ...

Co innego spalic litr benzyny w aucie ktore ze starosci nie trzyma norm, jest zaniedbane albo nawet producent oszukuje. Gdzie silnik ma sprawnosc cos kolo 30%

A co innego spalic litr benzyny czy nawet 1kg wegla w specjalnych turbinach, gdzie pelno filtrow i czujnikow. 

 

PS. 

Z ciekawosci poszukalem temat i co wyszlo:

Przewidywana średnia emisja CO2 (w g/km) w 2021 r.:

Toyota: 95,1

PSA: 95,6

Renault – Nissan – Mitsubishi: 97,8

Hyundai – Kia: 101,1

Volkswagen: 109,3

BMW: 110,1

Ford: 112,8

Daimler: 114,1

Honda: 119,2

Fiat – Chrysler: 119,8

Volvo: 121

Mazda: 123,6

Jaguar – Land Rover: 135

 

Mozna wiec przyjac ze NOWE auta spalinowe wytwarzaja 0.1kg na 1 kilometr.  Mowimy tu o bardzo mocno dokreconej srubie i auta musza byc sprawne.  

 

 

A teraz elektorwnie w Polsce

Produkcja energii elektrycznej

1 MWh z elektrowni węglowej 850 kg CO2
1 MWh z elektrowni opalanej olejem 590 kg CO2
1 MWh z elektrowni gazowej 185 kg CO2
1 MWh polski mix energetyczny (2016) 773,3 kg C02

 

Czyli mamy 850kg z najgorszej elektrowni weglowej na 1000kwh. Podczas dynamicznej jazdy zuzywam 17kwh/100km

1000 kwh / 17kwh = 58 * 100km = 5800 kilometrow

850 kg co2 / 5800 km = 0.15kg co2

Wniosek na kazdy kilometr jazdy elektrykiem ladowanym z elektrowni weglowej przypada 0.15kg CO2. 

Z elektorwni opalanej olejem wytworzymy 0.1kg co2 (tak samo jak w aucie spalinowym)  Az nie chce mi sie w to wiezyc

Z elektrowni gazowej juz jedyne 0.03kg co2 na kazdy przejechany kilomter. 

 

Zrodlo:

Norway Grants

Wytyczne dotyczące konwersji - Emisje gazów cieplarnianych

18 minut temu, il Dottore napisał:

No i tu mam pytanie: czy z samochodów elektrycznych też zabieracie 150kg baterię do domu na noc zimą? 🙂

Nie.... stoi sobie na dworzu pod chmurka. A rano gdy siedze na kiblu, wlaczam z aplikacji opcje aby auto nagrzalo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Lolo2 napisał:

Mozna wiec przyjac ze NOWE auta spalinowe wytwarzaja 0.1kg na 1 kilometr

Nie można.  Jak chcesz porównywać z elektrykiem to tylko metodą Well To Wheel.  Golf 8 1.5 TSI - 170 g CO2 / km.  ID.3 - 106 g CO2 / km.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, Zbig napisał:

Nie można.  Jak chcesz porównywać z elektrykiem to tylko metodą Well To Wheel.  Golf 8 1.5 TSI - 170 g CO2 / km.  ID.3 - 106 g CO2 / km.

W tym przypadku wyjątkowo brałbym ID3 bo silniki TSI to wyjątkowe padło. 🙂

Ale dajcie mi TDI i jestem szczęśliwy! DIESEL MUSI DYMIĆ! 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, il Dottore napisał:

W tym przypadku wyjątkowo brałbym ID3 bo silniki TSI to wyjątkowe padło. 🙂

Ale dajcie mi TDI i jestem szczęśliwy! DIESEL MUSI DYMIĆ! 🙂

Tez lubie dizelki takie 4 litrowe najlepiej.

- malutko pali

- ogromny moment

- bardzo ciche auta (nie wyja jak benzyna) 

 

Prawie same plusy. 

Tylko te cholerne adblue czesto i gesto pada, u siebie sie zdenerwowalem i wylaczylem to badziewie. Wiec pewnie pozostawiam wiekszy "slad weglowy" niz producent podaje. 

 

z elektrykiem tego nie zrobisz. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Lolo2 napisał:

Tylko te cholerne adblue czesto i gesto pada, u siebie sie zdenerwowalem i wylaczylem to badziewie. Wiec pewnie pozostawiam wiekszy "slad weglowy" niz producent podaje. 

O, jak szanuję! 🙂

855b0bb9f02e46ed221e1bfa4cfac41c.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli DAC - to NOS-DAC z buforem lampowym, jeśli wzmacniacz - to Pure Class A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No i od wczoraj rusza program dotacji do nowych elektrykow. kwota jest calkiem ciekawa. 

 

"Ruszył nabór wniosków o dotację dla osób fizycznych do zakupu samochodów elektrycznych z programu "Mój elektryk". Dotacja dla nabywców indywidualnych wyniesie 18 tys. 750 zł, a limit ceny to 225 tys. zł. Dopłata dla osób z Kartą Dużej Rodziny to 27 tys. zł, bez limitu ceny"

 

Natomiast dofinansowanie zakupu pojazdów dostawczych wyniesie nawet 70 tys. zł. Warunkiem będzie zadeklarowanie średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km - zaznaczył.Natomiast dofinansowanie zakupu pojazdów dostawczych wyniesie nawet 70 tys. zł. Warunkiem będzie zadeklarowanie średniorocznego przebiegu powyżej 20 tys. km - zaznaczył.

Kurna, dla kurierow bedzie jak znalazl.   ale DPD i DHL zaraz sie zelektryzuje xD

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak super dopłaty w związku z tym prognozowany procent elektryków w Polsce w roku 2030 wynosi  6 %

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.07.2021 o 20:14, eugeniusz28 napisał:

Mieszkam w Norwegii. Nie przymuszony sytuacją, jak powyżej sugeruje kolega, używam na co dzień elektrycznego hyundaia Ioniq i bardzo to sobie chwalę.

A macie w Norwegii osiedla jak przykładowo Tysiąclecia w Katowicach, gdzie kilka tysięcy samochodów tłoczy się pod blokami na trawnikach i za małych parkingach? Gdzie tam teraz postawić kilka tysięcy stacji ładowniczych by te kilka tysięcy samochodów mogło się bezproblemowo i bezkolejkowo naładować? Wyobrażasz sobie tę plątanine kabli ze stacji ładowniczych do kilku tysięcy samochodów? A jaka sieć przesyłowa i stacja trafo wytrzyma taki pobór prądu?
Elektryki to sobie można mieć w Norwegii czy Finlandii gdzie mieszka garstka osób. Nie ma tam kilkutysięcznych blokowiskowych osiedli, większość mieszka w jakiś domko-osiedlach. Norwegia to kraj z małą ilością mieszkańców, więc nakłady na sieci przesyłowe i zapotrzebowanie na prąd będą na niskim poziomie i niskich kosztach. W całej Norwegii jest może tyle samochodów co w aglomeracji śląskiej. W Polsce czy w innych wysokozaludnionych krajach z osiedlami na kilka tysięcy osób, gdzie parkuje dziennie kilka tysięcy samochodów przestawienie takiego stanu na elektryki z zapewnieniem dziennego/nocnego ładowania dla tych kilku tysięcy aut na osiedlu jest czynem niewykonalnym. Żadna sieć przesyłowa tego nie wytrzyma a nawet jeśłi to skąd energię brać? - mamy jej za mało, w Polsce nie ma atomówki.
A teraz to co wyżej wyobraź sobie w New Delhi, Bombaju, itp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, yayacek napisał:

Elektryki to sobie można mieć w Norwegii czy Finlandii gdzie mieszka garstka osób.

na papierze sprzedaz procentowa aut w Norwegi wygląda rewlacyjnie bo około 50 % nowych aut

całosciowo rynek elektryków  o ile pamietam w 2030 był pokazywany na raptem kilkanascie procent rynku aut

cos tu nie gra z ta popularnoscia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, yayacek napisał:

W całej Norwegii jest może tyle samochodów co w aglomeracji śląskiej.

I takiż jest obszar nadający się do zamieszkania.  W 10 największych miastach Norwegii mieszka 1/3 tamtejszej populacji.

Ludzie z blokowisk na co dzień korzystają głównie z komunikacji miejskiej,  tam nie potrzeba jakiejś megainfrastruktury, wystarczą zwykłe słupki 230V z licznikami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Zbig napisał:

I takiż jest obszar nadający się do zamieszkania.  W 10 największych miastach Norwegii mieszka 1/3 tamtejszej populacji.

W 10 miastach oddalonych od siebie dzikimi lasami podczas gdy na Śląsku te miasta nie mają między sobą granic i idąc pieszo nie zauważasz kiedy przechodzisz z Gliwic do Zabrza przykładowo.
Czyli w jednym mieście norweskim mieszka zaledwie garstka osobników i swoim elektrykiem poruszają się jedynie po swoim małym mieście. Do dalszej jazdy muszą mieć spalinówkę.

2 minuty temu, Zbig napisał:

Ludzie z blokowisk na co dzień korzystają głównie z komunikacji miejskiej,  tam nie potrzeba jakiejś megainfrastruktury, wystarczą zwykłe słupki 230V z licznikami.

Z komunikacji miejskiej nie da się korzystać. Przejazd z Gliwic do Katowic zajmuje ponad godzinę autobusem, który jedzie dwa razy na godzinę - skandal! Samochodem naście minut autostradą. Kolej jest bezużyteczna bo działa źle i za mało pociągów jedzie. Kiedyś pociąg Gliwice - Katowice kursował jak metro czyli co 7 minut, ale to było za starego systemu. Teraz jeden, może dwa na godzinę.
Komunikacja miejska się sprawdza jak masz metro, gęstą i CZĘSTĄ linię autobusowo/tramwajową i niezbyt rozbudowaną przestrzennie aglomerację. Aglomeracja Śląska to przestrzeń ponad dwukrotnie większa od Nowego Jorku a metra tu nie ma i nie będzie. Sieć kolejowa niegdyś bardzo gęsta i częsta (stary system) jest obecnie nieobecna. Pod kopalniami masz parkingi na kilkaset aut ale nie ma stacji kolei miejskiej. Kilkaset aut na przyzakładowym parkingu - trzeba będzie tam postawić kilkaset stacji ładowniczych

Nie da się naładowac elektryków w ilości kilku tysięcy na osiedle bez wielkiej wielkonakładowej modernizacji linii przesyłowych i bez modernizacji stacji trafo. Skoro mamy przejść na elektryki to trzeba KAŻDEMU zapewnić dostęp do stacji ładowniczej. Na kilka tysięcy samochodów na osiedlu musi być tyle samo stacji ładowniczych bo inaczej dojdzie do rękoczynów. I dodatkowo musi być miejsce!! Teraz samochody stoją na trawnikach, krawężnikach, uliczkach, parkingach, podjazdach, zatoczkach - w każdym wolnym miejscu. Jak sobie wyobrażasz zagospodarowanie dotychczasowego terenu osiedlowego by zapewnić każdemu miejsce parkingowe wraz z ładowarką - niemożliwe. 
Aby zapewnić energię dla wszystkich samochodów elektrycznych to musimy w Polsce postawić atomówkę i postawić nowe linie przesyłowe.

Ogólnie elektryki to badziewie, ale może się to zmienić o ile wymyślą ładowanie trwające nie dłużej niż tankowanie i zwiększą zasięg na jednym elektrycznym baku.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, cir napisał:

tak tak super dopłaty w związku z tym prognozowany procent elektryków w Polsce w roku 2030 wynosi  6 %

Gdyby 3% nie pomogły w zakupie dopłaty (a z beneficiarzy na zmywaku w UK się śmieją), a następnemu 3% zakazy, to mielibyśmy odzwierciedlenie w liczbach konkurencyjności elektryka dla spalinowego. Gdyby nie wykreowana przez media pseudo-eco-moda, to nikt by tego g... nawet dla szpanu nie kupił.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, cir napisał:

tak tak super dopłaty w związku z tym prognozowany procent elektryków w Polsce w roku 2030 wynosi  6 %

Ciekawe....  Czylibod 2025 do 2030 ludzie beda khpoeac rowery zamiast samochodow. xD

 

A nie wroc, ktos musi caly ten zlom spalinowy odkupic z zachodu xD

 

Polska to nie jest klientela na NOWE samochody. Zobacz sobie zachod. 

3 godziny temu, yayacek napisał:

macie w Norwegii osiedla jak przykładowo Tysiąclecia w Katowicach, gdzie kilka tysięcy samochodów tłoczy się pod blokami na trawnikach i za małych parkingach? Gdzie tam teraz postawić kilka tysięcy stacji ładowniczych by te kilka tysięcy samochodów mogło się bezproblemowo i bezkolejkowo naładować? Wyobrażasz sobie tę plątanine kabli ze stacji ładowniczych do kilku tysięcy samochodów? A jaka sieć przesyłowa i stacja trafo wytrzyma taki pobór prądu

Drogi panie, bedziesz ladowal sie albo w pracy, albo podczas zakupow w hipermarkecie, albonprzy restauracji. 

3 godziny temu, yayacek napisał:

Elektryki to sobie można mieć w Norwegii czy Finlandii gdzie mieszka garstka osób. Nie ma tam kilkutysięcznych blokowiskowych osiedli, większość mieszka w jakiś domko-osiedlach. Norwegia to kraj z małą ilością mieszkańców, więc nakłady na sieci przesyłowe i zapotrzebowanie na prąd będą na niskim poziomie i niskich kosztach

I dlatego maja 10 000 ladowarek w porownaniu do 300 ladowarek w Polsce. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.07.2021 o 19:14, eugeniusz28 napisał:

...nikogo nie dziwi, że w rodzinie są dwa samochody, z czego jeden z silnikiem spalinowym.

Mnie też nie dziwi, bo jak się zamiast auta kupi e-gówno, to trzeba kupić jeszcze auto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, yayacek napisał:
4 godziny temu, yayacek napisał:

Żadna sieć przesyłowa tego nie wytrzyma a nawet jeśłi to skąd energię brać? - mamy jej za mało, w Polsce nie ma atomówki.

 

Liczyles to czy z dupy strzelasz madrosciami....  Ja liczylem, kozystalem z danych GUS ile polacy km robia, ile pradu to potrzebuje itp itd.... 

 

Mozesz poszukac w tym temacie gdzies to jest. Szalu nie robi i spokojnie polska to ogarnie. 

2 godziny temu, yayacek napisał:

. Jak sobie wyobrażasz zagospodarowanie dotychczasowego terenu osiedlowego by zapewnić każdemu miejsce parkingowe wraz z ładowarką - niemożliwe. 
Aby zapewnić energię dla wszystkich samochodów elektrycznych to musimy w Polsce postawić atomówkę i postawić nowe linie przesyłowe.

Pieprzenie kolesi, co w zyciu elektryka nie widzieli na oczy. 

 

Masz zaaaaawansowana ladowarke, ktora trzeba zamocowac przy kazdym miejscu parkingowym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Screenshot-20210713-153943-com-android-c

 

Wszystkie nowo budowane osiedla czy bloki maja z ustawy nakaz stawiania 1 do 1.5 miejsca parkingowego na mieszkanca. 

Dodalbym w tej ustawie ze ma byc tez slupek z gniazdkiem i licznikiem i problem z glowy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, yayacek napisał:

Ogólnie elektryki to badziewie, ale może się to zmienić o ile wymyślą ładowanie trwające nie dłużej niż tankowanie i zwiększą zasięg na jednym elektrycznym baku.

Ogolnie to ludzie co to elektryka nie mieli sa idiotami.  Wszystkim im wydaje sie ze dzien w dzien robia 500km i dwa razy dziennie beda sie ladowac. 

A tak naprawde 95% ludzi robi maks 25km dziennie. Co daje potrzebe podladowania 5kw dziennie.  Czyli tyle ile zona plyte grzewcza uruchamia aby zrobic obiad.... 

Jakos w co drugim domu mamy plyty grzewcze i siec energetyczna nam nie padla. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Lolo2 napisał:

Liczyles to czy z dupy strzelasz madrosciami....

Dzisiejszy materiał prasowy przykładowo - przeczytać ze zrozumieniem trzeba:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Cytat: Rozwiązania wymaga też kwestia zapewnienia odpowiedniej infrastruktury niezbędnej do ładowania milionów samochodów elektrycznych. Jej budowa już dziś pochłania ogromne kwoty, w których nie mogą partycypować biedniejsze kraje UE. Problemem jest nie tylko sama liczba stacji ładowania, ale również konieczność modernizacji linii przesyłowych, które muszą udźwignąć znacznie większe obciążenia.
Takich wpisów jak powyżej spokojnie można wyszukac dziesiątki czy setki na stronach  branżowych typu 'wysokienapięcie' itp

24 minuty temu, Lolo2 napisał:

Wszystkie nowo budowane osiedla czy bloki maja z ustawy nakaz stawiania 1 do 1.5 miejsca parkingowego na mieszkanca. 

Przykładowe oś. Tysiąclecia już stoi i mieszka tam tysiące osób i samochodów a miejsc parkingowych jak na lekarstwo. Postaw tam teraz tysiące takich słupków - gdzie?? Tam nie ma miejsca na kiosk ruchu!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, yayacek napisał:

Dzisiejszy materiał prasowy przykładowo -

Sie pytam... 

czy to ze w polowie domow ludzie korzystaka z ELEKTRYCZNEJ PLYTY GRZEWCZEJ, lub CZAJNIKA NA PRAD. 

Wplynelo jakos negatywnie na ciebie? Odczules brak pradu?  Samochody 

 

Wiecej pradu nie bedziesz potrzebowal. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, Lolo2 napisał:

Drogi panie, bedziesz ladowal sie albo w pracy, albo podczas zakupow w hipermarkecie, albonprzy restauracji. 

Przy kopalni ustawisz setki ładowarek?! Bo parking tam ogromny a jak jeden ryl nie będzie miał miejsca by się podpiąć swoim elektrykiem bo miejsca będą zajęte to wybuchną pod kopalnią zamieszki 😉 
W na parkingu w hipermarkecie to będzie koszmar, chyba że każde miejsce parkingowe będzie miało ładowarkę.
To wszystko oznacza potężną modernizację linii przesyłowych i potężna inwestycję w infrastrukturę osiedli, parkingów przyzakładowych, czy parkingów sklepowych.
Tak, przy restauracji - restauracja ma parking na 10 samochodów i już widzę jak jeden ryl z drugim jadą na obiad w środę by załadować sobie elektryka na czwartek rano do roboty 🙂 🙂 

---

ryl czyli górnik

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, yayacek napisał:

Tak, przy restauracji - restauracja ma parking na 10 samochodów i już widzę jak jeden ryl z drugim jadą na obiad w środę by załadować sobie elektryka na czwartek rano do roboty

I restauracja postawi 10 slupkow. Koszt inwestycji to jakies 3000zl + liczniki na RFID. 

 

Druga sprawa. Dlaczego ty chcesz aie codziennie ladowac????

 

Piszac "TY" mam na mysli statystycznego kowalskiego. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Lolo2 napisał:

Sie pytam... 

czy to ze w polowie domow ludzie korzystaka z ELEKTRYCZNEJ PLYTY GRZEWCZEJ, lub CZAJNIKA NA PRAD. 

Wplynelo jakos negatywnie na ciebie? Odczules brak pradu? 

Jakie połowie domów. Płyty elektryczne to margines. Wszędzie na osiedlach wielkomiejskich jest gaz. Płyty są w domkach jednorodzinnych może i tam gdzie gazu nie da się podpiąć bo się nie opłaca itp.
Dla aut elektrycznych nie będzie innej możliwości i trzeba przewidzieć, że przykładowo 70% samochodów w danej miejscowości będzie podpięte w tym samym czasie pod instalacje - i ona musi to wytrzymać!! A obecne instalacje tego nie wytrzymają, poza tym zapotrzebowanie na energię wzrośnie niebotycznie bo z nagła przybędzie setki tysięcy samochodów potrzebujących prądu. Takiego pradu nie da się wytworzyć bez atomówki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, yayacek napisał:

Jakie połowie domów. Płyty elektryczne to margines. Wszędzie na osiedlach wielkomiejskich jest gaz. Płyty są w domkach jednorodzinnych może i tam gdzie gazu nie da się podpiąć bo się nie opłaca itp.
Dla aut elektrycznych nie będzie innej możliwości i trzeba przewidzieć, że przykładowo 70% samochodów w danej miejscowości będzie podpięte w tym samym czasie pod instalacje - i ona musi to wytrzymać!! A obecne instalacje tego nie wytrzymają, poza tym zapotrzebowanie na energię wzrośnie niebotycznie bo z nagła przybędzie setki tysięcy samochodów potrzebujących prądu. Takiego pradu nie da się wytworzyć bez atomówki.

Bredzisz glupoty i tyle. 

przyklady badan:

Niemal co trzeci kierowca deklaruje, że jego miesięczny dystans nie przekracza 500 km.

 

Między innymi takie wnioski można wyciągnąć z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS dla Ergo Hestia pt. „Codzienna jazda polskich kierowców”. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

RAZ w tygodniu musisz sie gdzies podladowac....  Dasz rade, Kowalski da rade. Ogarnie to. Xd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lolo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lolo2 napisał:

Druga sprawa. Dlaczego ty chcesz aie codziennie ladowac????

Widzę, że nie znasz Śląska. Ludzie pracują w całej aglomeracji a to jest jak jedno wielkie miasto. Z Gliwic do Sosnowca to normalna droga do pracy - w dwie strony masz 80km autostradą czyli dziennie masz 100 km bo trzeba dojechać z domu na obwodnicę. Poza tym jeszcze jedzie się tu i tam po robocie, postoi w korku. Tu masz największy węzeł komunikacyjny w Europie, tysiące samochodów. Nie mogę sobie pozwolić by auto odmówiło mi energii. Jeśli nie codziennie to co dwa dni a zimą może i codziennie. To są niewyobrażalne nakłady na energię i sieci. Prąd podrożeje jak cholera.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, yayacek napisał:

Widzę, że nie znasz Śląska. Ludzie pracują w całej aglomeracji a to jest jak jedno wielkie miasto. Z Gliwic do Sosnowca to normalna droga do pracy - w dwie strony masz 80km autostradą czyli dziennie masz 100 km bo trzeba dojechać z domu na obwodnicę. Poza tym jeszcze jedzie się tu i tam po robocie, postoi w korku. Tu masz największy węzeł komunikacyjny w Europie, tysiące samochodów. Nie mogę sobie pozwolić by auto odmówiło mi energii. Jeśli nie codziennie to co dwa dni a zimą może i codziennie. To są niewyobrażalne nakłady na energię i sieci. Prąd podrożeje jak cholera.

To tylko twoi gornicy tyle jezdza. 

 

1/3 POLAKOW robi maks 500km wg badan dla ergo Hestii. 

Czyli jak se kupisz auto z 100kwh bateria, to wystarczy ze bedziesz ladowal sie "teoretycznie"  JEDEN RAZ W MIESIACU

 

VW, Toyote czy innych najmniej obchodza ci gornicy. Dla nich najwazniejsze jest, co potrzebuje wiekszosc a nie jednostka. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Lolo2 napisał:

Niemal co trzeci kierowca deklaruje, że jego miesięczny dystans nie przekracza 500 km

To się nie sprawdza na Śląsku gdzie setki tysięcy ludzi przemieszcza się do pracy odległościami 40km w jedną stronę dziennie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, yayacek napisał:

To się nie sprawdza na Śląsku gdzie setki tysięcy ludzi przemieszcza się do pracy odległościami 40km w jedną stronę dziennie.

Trudno... slask dalej bedzie jezdzil na koniu lub pociagiem  (tez elektrycznym) 🙂

 

Ludzie co mieszkaja na slampsach o ktorych mowisz.... raczej nigdy nie kupia nowego auta, wiec raczej nie sa w kregu zainteresowania producentow elektrykow. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Lolo2 napisał:

To tylko twoi gornicy tyle jezdza. 

na Śląsku są nie tylko górnicy. DTŚ czy A4 na całym Ślasku w dzień roboczy jest zatkana. Węzeł w Sosnowcu także się zatyka - normą jest jeździć po całym Ślasku do pracy. Człek ma mieszkanie w Rudzie Śląskiej a do pracy jedzie do Katowic dzień w dzień kilkanaście kilometrów lub dziesiąt kilometrów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, yayacek napisał:

na Śląsku są nie tylko górnicy. DTŚ czy A4 na całym Ślasku w dzień roboczy jest zatkana. Węzeł w Sosnowcu także się zatyka - normą jest jeździć po całym Ślasku do pracy. Człek ma mieszkanie w Rudzie Śląskiej a do pracy jedzie do Katowic dzień w dzień kilkanaście kilometrów lub dziesiąt kilometrów

Ale na podstawie slaska,  nie pisz glupot ze calej unii europejskiej nie potrzebne sa elektryki. 

Bo to glupota. 

 

Druga glupota jest to ze nie bedzie gdzie ladowac. 

Trzecia glupota jest to ze potrzeb niezliczone ilosci pradu. 

Czwarta glupota jest to ze trzeba specjalne instalacje budowac. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Lolo2 napisał:

Ludzie co mieszkaja na slampsach o ktorych mowisz

Na oś. Tysiąclecia w Katowicach są bardzo drogie mieszkania z widokiem na najwiekszy miejski park rekreacyjny w Europie, wiekszy od Central Parku w Nowym Jorku. Miejsc parkingowych z racji zagęszczenia bloków brak, miejsc na ładowarki także będzie brak - pod ładowarkami będą bójki i rękoczyny 😉 

1 minutę temu, Lolo2 napisał:

Druga glupota jest to ze nie bedzie gdzie ladowac. 

Nie będzie bo na osiedlach wielotysięcznych miejsc parkingowych brak

1 minutę temu, Lolo2 napisał:

Trzecia glupota jest to ze potrzeb niezliczone ilosci pradu. 

Potrzeba pradu bo zwiększy się zapotrzebowanie na energię. Zwiekszy się kosmicznie bo teraz jest 0 elektryków za za X lat ma być setki tysięcy. Prąd musi być wytworzony w ilości jak teraz + zwiekszone zapotrzebowanie

1 minutę temu, Lolo2 napisał:

Czwarta glupota jest to ze trzeba specjalne instalacje budowac. 

Obecne linie są skonstruowane na przesył jaki mamy. Te linie nie zdzierżą nadmiernego obciążenia a stacje trafo padną. Modernizacja linii przesyłowych jest konieczna pod wzmożone zuzycie prądu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.