Jump to content
darek2

Dobry procesor do kina domowego

Recommended Posts

Mam pytanie, obecnie mój system to amplituner Yamaha RX A 3040 oraz 9 kanałowa końcówka mocy Onkyo PA - MC5501 plus kolumny Monitor Audio, w przyszłości myślę o wymianie amplitunera na dobry procesor, podobno Yamaha ma słaby przedwzmacniacz - dla mnie gra ok, jednak kusi coś innego, co byście polecili w budżecie do 10 tys ? Podstawa to 9 wyjść najlepiej xlr, oczywiście obsługa nowych dekoderów tj.Dolby Atmos, DTS HD Master itp....Ze względu na to, że na razie nie planuje kucia sufitu, przy Dolby ATMOS możliwość zastosowania konfiguracji jak mam obecnie przy amplitunerze Yamaha tj. przednie górne, tylne górne - mi to wystarcza zamiast sufitowych. Dla mnie podstawa dobre brzmienie i przestrzeń w kinie, bajery sieciowe to podrzędną sprawa. Wizyjnie, 4 K mile widziane, przynajmniej dwa wyjścia hdmi na projektor i TV.

Edited by darek2

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym wypadku jeśli już na coś zmieniać to z sensem 😉 
Polecam sprawdzić AV40 z Arcama, budżet niby znacząco większy ale sądzę że jeśli chcesz coś na lata z naciskiem na jakość to nie widzę innego rozwiązania, chyba że na siłę do 10k zł to nadal będziesz w półce Yamaha, Marantz itp.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


www.facebook.com/S4Home/ - polub nas! Śledź nowości i promocje.

Co wybrać? Od czego zacząć? Jak ustawić? Doradzamy zarówno w sprzęcie nowym jak i używanym. Dla forumowiczów niższe ceny. Zapraszamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Anthem to też już półka wyżej, ale Arcam przebija go znacząco poprzez systemem kalibracyjnym, który w kinie robi rewelacyjną robotę.


www.facebook.com/S4Home/ - polub nas! Śledź nowości i promocje.

Co wybrać? Od czego zacząć? Jak ustawić? Doradzamy zarówno w sprzęcie nowym jak i używanym. Dla forumowiczów niższe ceny. Zapraszamy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli procesor i dobry procesor to spytaj wyjadacza @paul klacska . Wbrew temu co myślisz,  nie ma pojęcia o procesorach ale potrafi ci tak sprawę wytłumaczyć ze to kolumny grają pierwsze skrzypce w kinie i to nie tyle co mogło by się wydawać ( 5 czy 7 minimalnie ) a dwie tzn u niego tak jest i podobno jest w cycki. Umie zastapic proca kolumnami stereo. Też w głowę zachodzę jak to możliwe i co za stuff pali Paul ale coś w tym musi być skoro liczą się z nim na forumu ( co prawda takie same noby jak on ale liczą 😂😂)

Edited by Xpedite999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę na poważnie o tym Arcam AV 40, ktoś oprócz S4Home - firmie wierzę, jednak go może ktoś inny  testował i wypowie opinię o nim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też chciałem arama ale po przeczytaniu 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) chyba jednak pójdę w anthem/denon albo  Emotiva bo gościu prowadzący test raczej stara sie to robić dobrze 

Edited by audiosystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

No ja rozważam trzy opcje procesorów:

Acram AV 40

Anthem AVM 60

Emotiva XMC 2

Jak ktoś porównywał, prosiłbym o opinię

Edited by darek2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Z  sprzętem obsługującym 16 kanałów  mają problem wszystkie firmy. Z tego co wyczytałem nowością dla nich jest zastosowanie dwóch współpracujących procesorów i opracowanie softu. Po prostu tu potrzeba pracy zespołu programistów, a producenci sprzętu audio zajmują się czym innym. Przypuszczam też, że pewne rozwiązania zarezerwował sobie rynek PRO Z Trinnov na czele. Generalnie każdy producent do zagadnienia podchodzi w inny sposób, otrzymali od Dolby jedynie kod i muszą sobie radzić sami. Ja byłem wielkim entuzjastą 16 CH Emotivy, ale jak poczytałem to sobie odpuściłem. Arcam za wyjątkiem ostatnich dwóch linii był nieufny do nowości i produkował sprzęt KD nieco zacofany. Niby czemu najtańszy procesor na rynku ( pomijam XMC-2, która zbiera cięgi ) miałby być udany ? W amplitunerze przynajmniej jest bonus w postaci końcówek kl.G. Z DIRAC w tych procesorach też nie idzie dojść do ładu. Tyle wyczytałem przed zakupem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, audiosystem napisał:

Też chciałem arama ale po przeczytaniu 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) chyba jednak pójdę w anthem/denon albo  Emotiva bo gościu prowadzący test raczej stara sie to robić dobrze 

O co chodzi w tych pomiarach, za bardzo nie kumam takich spraw, możesz w kilku zdaniach opisać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a miało być tak prosto i kolorowo 🙂

  1. systemy kalibracji wszystkie bez wyjątku zamulają dźwięk, jeśli masz możliwość popracuj nad pomieszczeniem, ustawieniem kolumn
  2. jeśli 3040 gra dla Ciebie zadowalająco to będziesz zadowolony z każdej propozycji z wątku
10 godzin temu, WARMSTONE napisał:

Ja byłem wielkim entuzjastą 16 CH Emotivy, ale jak poczytałem to sobie odpuściłem

jakie są najcięższe zarzuty ?

10 godzin temu, WARMSTONE napisał:

Z DIRAC w tych procesorach też nie idzie dojść do ładu.

z tego się nie korzysta 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, fetek napisał:

jakie są najcięższe zarzuty ?

Fetek, jeżeli jesteś zainteresowany to poszukaj na avforums. Chodzi o oprogramowanie. Szczegóły ? Nie znam grypsery informatycznofilnej i nic nie rozumiem z tego. Chyba nawet nie chcę rozumieć. Szkoda mi życia. Jakby ktoś miał odtwarzacz VHS i magnetofon MK125 to jestem chętny. Ja chcę kupić i korzystać a nie wiecznie majstrować. Akustyka ? Kuszące, ale podoba mi się to jak gra sprzęcik, który mam  i nie pozwolę na to żeby jakiś Umik wmawiał mi, że nie mogę być zadowolony. Zlikwidowałem pogłos i wystarczy.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fetek, jeżeli jesteś zainteresowany to poszukaj na avforums. Chodzi o oprogramowanie. Szczegóły ? Nie znam grypsery informatycznofilnej i nic nie rozumiem z tego. Chyba nawet nie chcę rozumieć. Szkoda mi życia. Jakby ktoś miał odtwarzacz VHS i magnetofon MK125 to jestem chętny. Ja chcę kupić i korzystać a nie wiecznie majstrować. Akustyka ? Kuszące, ale podoba mi się to jak gra sprzęcik, który mam  i nie pozwolę na to żeby jakiś Umik wmawiał mi, że nie mogę być zadowolony. Zlikwidowałem pogłos i wystarczy.
I tak większość z nas do tego podchodzi i jest mega zadowolony. Bez zbędnych udziwnień. Ale niektórzy tego nie akceptują.
Czy Ty przypadkiem nie patrzałeś na to inaczej? Mam wrażenie, że tą wypowiedzią troszkę zmieniłeś zdanie. Ale mogę się mylić.
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, WARMSTONE napisał:

Jakby ktoś miał odtwarzacz VHS

Akurat się składa ze w domu mam jeszcze odtwarzacz VHS Sonego... modelu nie pamietam ale myśle🤔 ze jest to niski model bez rewelacji ale jest i w 100% sprawny, leży od 20 lat nie używany, pierwszy właściciel😉 aha jeszcze oryginalny Pilot tez jest... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, STELVIO napisał:

Mam wrażenie, że tą wypowiedzią troszkę zmieniłeś zdanie.

 Zawsze miałem takie zdanie cała reszta to tylko konstruktywne prowokacje, normalnie jaja sobie robię. Natomiast walkę o centymetry małe punkciki i przyoszczędzone drobne grosiki traktuję poważnie choć jak to w życiu raz grubo odpuścisz, jedna balanga i wszystko pooszło się ....

Martin jak zwykle wszystko odbierasz dosłownie. Ale doceniam gest i biznesowy refleks.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, WARMSTONE napisał:

Fetek, jeżeli jesteś zainteresowany to poszukaj na avforums. Chodzi o oprogramowanie. Szczegóły ?

nie planuje zakupu, pytałem z ciekawości. Ogólnie teraz mieszam przy stereo i mi się ostro budżet uszczuplił.

8 godzin temu, STELVIO napisał:

I tak większość z nas do tego podchodzi i jest mega zadowolony. Bez zbędnych udziwnień. Ale niektórzy tego nie akceptują.

bo tak się powinno podchodzić, ja dość długo korzystałem z suba, którego nie skończyłem. Problem w tym że jak coś usłyszysz to... masz przesrane

Teraz też na nim zostanę bo mi się kasa nie zepnie, zwłaszcza że wszystkie kanały będą na ceramice.

 

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/29/2020 at 8:32 PM, audiosystem said:

Też chciałem arama ale po przeczytaniu 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) chyba jednak pójdę w anthem/denon albo  Emotiva bo gościu prowadzący test raczej stara sie to robić dobrze 

To poczytaj jaką wtopę zaliczył Amir z nowymi Denonami. 

Nie, to nie są rzetelne testy, ani nawet rzetelne pomiary. 

Arcam też odpowiedział na jego pomiary, choć nie bezpośrednio do niego. 

W każdym razie dla mnie ta strona to raczej ciekawostka niż źródło wiedzy i rzetelnych testów. 

Natomiast Arcam ma spore problemy z softem. Są już blisko stabilności, ale ciągle trochę im brakuje. 

On 7/30/2020 at 7:57 AM, fetek said:

a miało być tak prosto i kolorowo 🙂

  1. systemy kalibracji wszystkie bez wyjątku zamulają dźwięk, jeśli masz możliwość popracuj nad pomieszczeniem, ustawieniem kolumn
  2. jeśli 3040 gra dla Ciebie zadowalająco to będziesz zadowolony z każdej propozycji z wątku

jakie są najcięższe zarzuty ?

z tego się nie korzysta 🙂

Bzdura... 

DL dźwięku nie zamula. No chyba, że nie umiesz go użyć... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, felix napisał:

Bzdura... 

DL dźwięku nie zamula. No chyba, że nie umiesz go użyć... 

Zamula i nie jest to tylko moja opinia. Może w bardzo dobrych procesorach z zaawansowanymi DSP jest lepiej ale to po za zasięgiem większości z nas.

dla mnie gadżet w 100% zbędny.

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a jakieś opinie o Anthem AVM 60 i jego kalibracji ARC ? Poważnie z Arcam problemy, tani nie jest aż nie chce się wierzyć, że coś nie tak.

Edited by darek2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, fetek said:

Zamula i nie jest to tylko moja opinia. Może w bardzo dobrych procesorach z zaawansowanymi DSP jest lepiej ale to po za zasięgiem większości z nas.

dla mnie gadżet w 100% zbędny.

No popatrz, a według mnie nie zamula i nie jest to tylko moja opinia. 

Gadżet bardzo pomocny, jeżeli ktoś z różnych przyczyn nie może lub nie chce robić pełnej adaptacji akustycznej pomieszczenia. 

Mam, używam I bardzo sobie chwalę. 

15 hours ago, darek2 said:

Panowie a jakieś opinie o Anthem AVM 60 i jego kalibracji ARC ? Poważnie z Arcam problemy, tani nie jest aż nie chce się wierzyć, że coś nie tak.

Arcam co chwilę wypuszcza nowy soft i jest coraz lepiej, więc myślę, że tak za 2-3 miesiące będzie w pełni stabilny. Moim zdaniem i tak warto sprawdzić. 

ARC jest dobry, ale nie tak dobry jak Dirac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, felix napisał:

No popatrz, a według mnie nie zamula i nie jest to tylko moja opinia. 

Gadżet bardzo pomocny, jeżeli ktoś z różnych przyczyn nie może lub nie chce robić pełnej adaptacji akustycznej pomieszczenia. 

Mam, używam I bardzo sobie chwalę. 

to jeszcze się pochwal resztą toru, jakie kolumny, jakie końcówki kable itd.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie to ma znaczenie?

Ty twierdzisz, że Dirac zamula, ja twierdzę że nie. Tyle. 

Ale niech będzie. Osobiście używam DL w stereo. Arcam SA30 jako wzmacniacz, DSP i źródło streamingu, głośniki MA Gold 100 5G, spięte Chord ClearwayX. Do tego Roon. 

Owszem, jeżeli ktoś ma high-endowy sprzęt i dedykowane, bardzo dobrze zaadaptowane pomieszczenie, to w takiej sytuacji być może DL może przeszkadzać. 

Jednak w większości sytuacji pomaga. Czasem mniej, czasem bardziej, bardziej w zależności od akustyki niż sprzętu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, felix napisał:

A jakie to ma znaczenie?

bardzo duże

38 minut temu, felix napisał:

Owszem, jeżeli ktoś ma high-endowy sprzęt i dedykowane, bardzo dobrze zaadaptowane pomieszczenie, to w takiej sytuacji być może DL może przeszkadzać. 

szybko zmieniasz zdanie. Nie przesadzaj z tym sprzętem i adaptacją bo to żaden hi tech

38 minut temu, felix napisał:

Osobiście używam DL w stereo. Arcam SA30 jako wzmacniacz, DSP i źródło streamingu, głośniki MA Gold 100 5G, spięte Chord ClearwayX. Do tego Roon.

na dużo gorszym sprzęcie słyszałem różnicę, choć fakt nie jest to efekt natychmiast wpadający w ucho.

38 minut temu, felix napisał:

Jednak w większości sytuacji pomaga. Czasem mniej, czasem bardziej, bardziej w zależności od akustyki niż sprzętu. 

kwestia kalkulacji, po za tym cyfrowa korekcja nie jest lekiem na wszystko.

 

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zmieniam zdania, napisałem tylko, że MOŻE tak być. Nigdy jednak nie testowałem takiego zestawienia. 

Nie uważam też, że cyfrowa korekcja to lek na całe zło. 

Uważam tylko, że taka korekcja, jeśli ma dobre algorytmy (Dirac, RoomPerfect) I jest prawidłowo wykonana nie zamula dźwięku, a w typowych pomieszczeniach typu salon może przynieść świetne efekty. 

Szczerze mówiąc jesteś pierwszą osobą, od której słyszę o zamulaniu przez DL i że to zbędny gadżet. Większość mówi zupełnie inaczej... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W salonie zazwyczaj nie znajdujesz dobrych urządzeń z odpowiednim przetwarzaniem sygnału, więc jeśli sprzęt obsługuje a ty sobie kupisz licencję to efekt całościowy i tak jest mizerny. Amplitunery nawet te droższe mają problemy z podstawowymi pomiarami, do tego dochodzi problem jakości elementów odpowiadających za przetwarzanie sygnału, nawet w topowych modelach ludzie pomijają pre bo ten tylko psuje.

Prawdę mówiąc samo zasilanie już eliminuje takie manewry.

Po za tym adaptacją pomieszczenia jesteś w stanie poprawić brzmienie na dość sporym obszarze, korekcją cyfrową tylko punktowo więc  system bardziej ma sens w dedykowanych pomieszczeniach z jednym stałym miejscem odsłuchowym a nie jak piszesz w salonie.

Ważne by pacjent był zadowolony, mi to nie gra więc nie używam i informuje że nie każdemu może podejść. Teraz na forum pojawiała się ciekawa koncepcja aktywnych kolumn z DSP i korekcja bezpośrednio na nich.

 

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc, że w salonie nie znajdziesz dobrych urządzeń. 

Olbrzymia chyba większość dobrego sprzętu stoi u ludzi w salonach. Mało kto robi dedykowane pomieszczenie odsłuchowe czy salkę kinową w domu. 

I właśnie w takich warunkach korekcja świetnie się sprawdza.

DL może robić pomiary dla różnej szerokości strefy odsłuchu. Oczywiście najlepszy efekt będzie dla pojedynczego miejsca / fotela, ale pozostałe też przynoszą poprawę. 

RoomPerfect ma dwa tryby - Focus i global. Działa to podobnie jak w DL, tylko nie trzeba robić podobnych pomiarów. 

Dla całego pomieszczenia też będzie poprawa, głównie w zakresie eliminacji modów pomieszczenia i kontroli Basu. Natomiast tak czy siak zawsze najlepszym miejscem odsłuchu jest sweet spot i tego nie zmieni ani korekcja, ani adaptacja akustyczna. 

W przypadku DL pomiaru nie dokonuje amplituner, tylko komputer. Amplituner dostaje gotowy filtr, który używany jest przez DSP. Jeżeli więc mówiąc o DL mówisz, że amplitunery "mają problemy z podstawowymi pomiarami", to chyba nie do końca wiesz jak to działa. 

Natomiast zgadzam się, że na dźwięk ma wpływ urządzenie w którym dokonywana jest korekcja, ale chodzi tu głównie o jego DAC, ADC i sekcję analogową. Dużo osób używa niższych modeli MiniDSP i to może tłumaczyć taką opinię, bo te urządzenia mają kiepski DAC i dość podłą sekcję analogową. 

Gdybyś napisał "mi Dirac nie odpowiada bo...", to pewnie nic bym tu nie napisał, bo oczywiście może Ci nie odpowiadać. 

Ty kategorycznie stwierdziłeś, że Dirac zamula i jest w 100% zbędnym gadżetem. A z tym się już nie zgadzam. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie szybkie i krótkie pytanie odnośnie wątku, patrząc na kalibrację i dźwięk, przestrzeń w kinie, w co wejść Anthem czy Acram? Anthem mogę mieć za 11 800 zł Acram za 15 tys.warto dopłacić 3 tys za system kalibracji, Athem ARC, Arcam Dirac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o samą korekcję, to oba systemy są dobre, ale Dirac jest bardziej zaawansowany i przynosi trochę lepsze rezultaty. Dirac to nie jest system Arcama, tylko osobna firma, która dostarcza system dla wielu producentów. M.in. Arcama, NADa i Emotivy. 

Moim zdaniem warto dopłacić do Arcama, pamiętając jednak o chorobach wieku dziecięcego. Nowe modele to po prostu zupełnie nowa platforma, którą firma dopiero dopracowuje. 

Jeżeli nie spieszysz się jakoś bardzo, to zaczekaj ze 2-3 miesiące i zobacz jak to się rozwinie. Jest na ten temat duży wątek na avforums.com

Dźwiękowo jest bardzo dobrze. Problemy obecnie dotyczą głównie jakichś bugów, które występują w specyficznych warunkach, np. egzotyczna konfiguracja głośnikow w połączeniu z jakimś konkretnym formatem dźwięku z konkretnego źródła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, felix napisał:

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc, że w salonie nie znajdziesz dobrych urządzeń. 

a czego w tej wypowiedzi nie rozumiesz ?

5 godzin temu, felix napisał:

Olbrzymia chyba większość dobrego sprzętu stoi u ludzi w salonach. Mało kto robi dedykowane pomieszczenie odsłuchowe czy salkę kinową w domu. 

nawet na forum znajdziesz dość sporo ludzi z zaadoptowanymi piwnicami czy strychami, również w dziale stereo.

5 godzin temu, felix napisał:

RoomPerfect ma dwa tryby - Focus i global. Działa to podobnie jak w DL, tylko nie trzeba robić podobnych pomiarów. 

Dla całego pomieszczenia też będzie poprawa, głównie w zakresie eliminacji modów pomieszczenia i kontroli Basu.

zapomniałem że w audio fizyka nie obwiązuje, zwracam honor. 

1 godzinę temu, darek2 napisał:

Panowie szybkie i krótkie pytanie odnośnie wątku, patrząc na kalibrację i dźwięk, przestrzeń w kinie, w co wejść Anthem czy Acram? Anthem mogę mieć za 11 800 zł Acram za 15 tys.warto dopłacić 3 tys za system kalibracji, Athem ARC, Arcam Dirac ?

Dirac to jedyny dobry system konkrecji dźwięku, jako jedyny jest w stanie korygować częstotliwość, czas i odpowiedź impulsową, ma najniższe opóźniania w stawce. Nawet najlepszy system oparty o FIR będzie gorszy.

Do tego w obsłudze jest chyba najprostszy. 

 

Edited by fetek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.