Jump to content
Marcin99

Kolumny do mcintosh ma9000

Recommended Posts

Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.

Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.

Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?

Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 

Macie jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.
Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.
Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?
Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 
Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam 
 
Jezeli masz problemy z basem to akustyka nie jest bardzo dobra jak piszesz. Mam takie samo pomieszczenie 25m2 z otwarta kuchnia. Problem z basem rozwiazalem umieszczajac pulapki basowe w 3 rogach pomieszczen. W 4 rogu nie bylo mozliwosci ze wzgledu na drzwi wejsciowe do pokoju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Patryks26 napisał:
35 minut temu, Marcin99 napisał:
Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.
Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.
Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?
Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 
Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam 
 

Jezeli masz problemy z basem to akustyka nie jest bardzo dobra jak piszesz. Mam takie samo pomieszczenie 25m2 z otwarta kuchnia. Problem z basem rozwiazalem umieszczajac pulapki basowe w 3 rogach pomieszczen. W 4 rogu nie bylo mozliwosci ze wzgledu na drzwi wejsciowe do pokoju.

Fakt,pułapek baowych nie mam,mam tylko dyfuzory i absorbery plus plyty akystyczne na suficie. Prawa strona salonu jest u mnie otwarta,moglbym pomyśleć o pułapkach basowych po lewej stronie salonu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.
Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.
Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?
Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 
Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam 
 
Mam doświadczenia.Z pre maca 2500 i soprami 1 mialem za duzo basu, po przesiadce na diablo i pre accuphase juz bylo ok.

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Marcin99 napisał:

Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.

Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.

Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?

Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 

Macie jakieś doświadczenia?

Pozdrawiam 

 

Jak będziesz sprzedawał te Sopry to daj znać 🙂 Ja lubię dużo basu 🙂

AT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.
Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.
Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?
Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 
Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam 
 
Możesz też zainteresować się kolumnami, które nie boją się trudnych pomieszczeń. Ja mam takie już od prawie 10 lat i nie mam problemów z akustyką.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, p0is0n napisał:
4 godziny temu, Marcin99 napisał:
Hej,posiadam Mcintosh ma9000 i focale sopra no2.Kolumny świetne-nie ulega wątpliwości, niemniej jednak mam problem z basem bo mam go aż za nadto.Akustyka b.dobra.Problem lezy chyba w pomieszczeniu,bo to salon otwarty z kuchnią o metrazu ok 25m2.Odleglosc odsłuchowa ok 3.5m od kolumn.
Jesli wysunę kolumny mocno do przodu to jest ok,ale jak cofnę m/w metr do sciany(taką odległość chcialbym zachować)to już schodzi zbyt nisko i dudni przy głośniejszym odsluchu.Za kolumnami mam dyfuzory.
Niewiem,może odpowiednie podstawki pod kolumny pomogą ?
Jesli to nie pomoze to myślę nad zmianą na sopry no1,ew utopie diablo.Boje się jednak ze przy monitorach basu bedzie jednak za mało 
Macie jakieś doświadczenia?
Pozdrawiam 
 

Mam doświadczenia.Z pre maca 2500 i soprami 1 mialem za duzo basu, po przesiadce na diablo i pre accuphase juz bylo ok.

Czyli w soprach no1 wciąż uswiadczysz sporo basu?A duza różnica w jakosci dźwięku miedzy sopra a utopia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maci najwyrazniej daja duzo basu, to raz.Sopra1 jest wentylowana z tylu a Diablo z przodu i w stosunkowo malych pomieszczemiach robi to roznice.Diablo Utopia jest lepsza, ale to tez troche inna szkola grania. Sopra byla ostrzejsza, bardziej sucha i dopominala sie lamp w torze, teraz nie mam tego problemu.

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
aplikujesz porzadny kabel glosnikowy i masz problem z glowy.a jaki...MIT.itp....
Tam mity panie opowiadasz.Nie znasz skali problemu.
  • Like 2

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, tomek7776 napisał:

aplikujesz porzadny kabel glosnikowy i masz problem z glowy.a jaki...MIT.itp....

Nie sądzę że to wina kabla,tak na marginesie mam Nordost heimdall2 

Pożyczyłem od kumpla 3 pułapki basowe z mega acoustic i powiem szczerze- efekt mizerny.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

....jeżeli głośnikowy Nordost Heimdall (miałem ten kabel) nie załatwił sprawy z basem to nie zawracałbym sobie głowę szukaniem innego kabla....może inaczej....mam również kolumny które basu mają sporo i nie są zalecane do tak małego pomieszczenia jak moje  (20m2) ale się uparłem i nic z tym nie zrobisz 😉 kiedyś do tych kolumn podłączyłem Mcintosha ma7000 i jak dla mnie było super , wiem że zawsze mozna lepiej ale co najważniejsze nie było problemu z basem....więc, moim zdaniem kolumny bym zostawił (chyba że przyszedł czas na zmiany) to wtedy mozna się pobawić....ale wpierw sprowadziłbym fachowca od akustyki coby się wypowiedział w temacie - zaznaczam fachowca....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest w MA9000 korekcja, odejmij na basie (zamiast kombinacji z okablowaniem)
Mac-a nie ma co zmieniać bo to jedyna firma"dinozaur" z tradycją która brzmi analogowo z barwą, większość przeszła na neutralność w sensie odbarwianie czy analityczność = klinicznosc (chudo bez życia)
Wypożycz tez inne kolumny i będziesz wiedział, np. Magico maja tendencje do buczenia, mają podbicie w pewnym zakresie i ciężko je ustawić, może te Focale tez

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki tam podbity... Średnia na wykresie jakieś 86 dB, a szczyt górki w 88-89 dB. Pomijalne, bo do tego w wąskim 80-100 Hz. Ponadto uzasadniony wybór przy lekko idącym w górę drugim krańcu pasma. Bardzo ładne strojenie, uwzględniające że wysokie tony są łatwo tłumione przez pomieszczenie i bas traci na energii im bliżej dolnej granicy przetwarzania kolumny. Zmieniam zdanie: to idealne strojenie dla domowej kolumny.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Wuelem napisał:

to idealne strojenie dla domowej kolumny.

no jasne🤣

25 minut temu, Wuelem napisał:

86 dB, a szczyt górki w 88-89 dB.

no to mało? 3 db różnicy?

dojdzie tzw, room gain (czasem bywa,że następnych kilka db)i nic dziwnego ,że bas buczy

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, szpotek73 napisał:

bas buczy

Buczą mody pomieszczenia - te potrafią wystawać 20 dB ponad średnią.

Jedną z metod ich pozbycia się jest zróżnicować "wystrój" jednej przeciwległej ściany od drugiej. Np. zrobić ją na bardzo "miękko" albo wprowadzić nierówności w postaci nieregularnych sporych półek. Albo jak w Rosji: dywan na ścianę :-))

19 minut temu, szpotek73 napisał:

no to mało? 3 db różnicy?

Gdyby było tak dużo, to by nie podawano pasma basu ze spadkiem -3 dB lub nawet (też jest normą) -6 dB.

W sektorze PRO spotkać można także -10 dB (przynajmniej takie tabelki pamiętam, gdy szperałem za takimi pro-monitorami).

 

Czyli co, taka różnica według ciebie oznacza "do słuchania", czy do napiętnowania?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby to bylo takie proste .......

Pomiar laboratorium
a pomiar w różnych pomieszczeniach w różnych ustawieniach i odległościach to inna bajka

Pewne zakresy gdzie fale stojące w pomieszczeniu podbijają i eksponują denerwujące pogłosy (mogą ) ale wcale nie muszą być na wykresach zlokalizowane

Akustyka pomieszczenia jest stała a np. Po zmianie urządzenia zakres się minimalnie przesunie i buczenia, dudnienia mogą być mniej lub bardziej słyszalne a na wykresie różnicy nie będzie  albo na poziomie błędu 

spróbuj kolumny bardziej dosunąć w rogi, prowizorycznie postawić na gumach i dociążyć sterta książek czy hantlami
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Wuelem napisał:

Czyli co, taka różnica według ciebie oznacza "do słuchania", czy do napiętnowania?

oczywiście do słuchania ,podbicie basu to często stosowany zabieg przez producentów kolumn ,przecież bas musi być🙂

natomiast ja osobiście wolę bardziej wyrównaną charakterystykę

1 minutę temu, .:Gerard:. napisał:

Pomiar laboratorium
a pomiar w różnych pomieszczeniach w różnych ustawieniach i odległościach to inna bajka

tak jest , właśnie dlatego robimy adaptację akustyczną,natomiast strojenie portu basrefleks też potrafi zrobić swoje,piszę na podstawie własnych doświadczeń,sb acoustic satori wo 24p u mnie buczał niemiłosiernie strojony na 30 hz ,po obniżeniu strojenia na 25hz mam piękny wyrównany bas-zgrał się z pomieszczeniem

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Wuelem napisał:

Buczą mody pomieszczenia - te potrafią wystawać 20 dB ponad średnią.

Jedną z metod ich pozbycia się jest zróżnicować "wystrój" jednej przeciwległej ściany od drugiej. Np. zrobić ją na bardzo "miękko" albo wprowadzić nierówności w postaci nieregularnych sporych półek. Albo jak w Rosji: dywan na ścianę :-))

Gdyby było tak dużo, to by nie podawano pasma basu ze spadkiem -3 dB lub nawet (też jest normą) -6 dB.

W sektorze PRO spotkać można także -10 dB (przynajmniej takie tabelki pamiętam, gdy szperałem za takimi pro-monitorami).

 

Czyli co, taka różnica według ciebie oznacza "do słuchania", czy do napiętnowania?

A w moim pomieszczeniu 42,5Hz podbija +20db a było +25db
to podbicie nie przeszkadza, pogłosy przeszkadzały dlatego zastosowałem sporą ilość absorberów,
testując jak dodaje w różnych miejscach więcej absorberów to robi sie za sterylnie, brakuje poczucia naturalnej fazy wyciszenia dźwięków dlatego juz więcej nie wieszam

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, szpotek73 napisał:

oczywiście do słuchania ,podbicie basu to często stosowany zabieg przez producentów kolumn ,przecież bas musi być🙂

natomiast ja osobiście wolę bardziej wyrównaną charakterystykę

tak jest , właśnie dlatego robimy adaptację akustyczną,natomiast strojenie portu basrefleks też potrafi zrobić swoje,piszę na podstawie własnych doświadczeń,sb acoustic satori wo 24p u mnie buczał niemiłosiernie strojony na 30 hz ,po obniżeniu strojenia na 25hz mam piękny wyrównany bas-zgrał się z pomieszczeniem

U mnie sa po 2 BR na stronę, zatykałem i minimalne różnicę na wykresie pokazało
Zresztą dziwie sie, ze takie co mam podbicia na wykresach na ucho dają przyjemne emocje, jest potęga ale bez subwooferowej naleciałości,
jest przejrzystość i spokój w odbiorze z poczuciem, ze naprzeciw mamy spektakl ujarzmionego trzymanego za rogi byka przez samego diabla 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Wuelem napisał:

Buczą mody pomieszczenia - te potrafią wystawać 20 dB ponad średnią.

Jedną z metod ich pozbycia się jest zróżnicować "wystrój" jednej przeciwległej ściany od drugiej. Np. zrobić ją na bardzo "miękko" albo wprowadzić nierówności w postaci nieregularnych sporych półek. Albo jak w Rosji: dywan na ścianę :-))

Żaden dywan ani półki nie zmniejszą górek basowych, tym bardziej tak dużych jak 20dB.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

U mnie sa po 2 BR na stronę, zatykałem

przestroiłeś wyżej🙂 przedłużenie rury trzeba było spróbować

 

11 minut temu, .:Gerard:. napisał:

takie co mam podbicia na wykresach na ucho dają przyjemne emocje, jest potęga ale bez

no 42 hz to już fajny bas jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, szpotek73 napisał:

przestroiłeś wyżej🙂 przedłużenie rury trzeba było spróbować

Nie, racja, muszę spróbować jaki efekt

Dla przykładu, w tych dwóch rogach jak przyłożę ucho to buczy, dudni, ale w miejscu odsłuchu juz nie

IMG_2276.thumb.jpg.da848135843b1b5252b6e518d74d9479.jpg

i tutaj mam taką niespodziankę, jak przysłonię drzwiami to nie widać

IMG_2277.thumb.jpg.a8193689c410ddefa64c6d12c8b2f28d.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posłużę sie wykresem od kolegi

W tym przypadku brak dociążenia basu
ale podłączając urządzenie które minimalnie ciemniej gra to zaczyna niekontrolowanie buczeć (rezonansy pomieszczenia słychać od strony sceny), natomiast urządzenia jaśniej grające skracają wybrzmienia ze nie słychać buczeń ale dla mnie to juz sterylizacja (przesadne skrócenie wybrzmień)
2020_11.15_SPL.thumb.jpg.26d4473d87683f0acc9cd3417bb4664b.jpg

 

U mnie natomiast słychać buczenia czy mruczenia ze sceny odbierane jako wyeksponowanie wybrzmień z instrumentów, ale jak się kończą to jest cięcie albo naturalnie opadają
a w rogach słychać niekontrolowane rezonansy których w miejscu sceny/odsłuchu nie słychać bo ich główne skupiska są w rogach

 

Rozpisałem sie, chodzi mi tylko ze to nie jest takie proste i oczywiste

 

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, sly30 napisał:

Żaden dywan ani półki nie zmniejszą górek basowych, tym bardziej tak dużych jak 20dB.

No tak, jeśli ma się ścianę z oknem, to można je otworzyć, fala wyleci i jest... poprawa :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Rozpisałem sie, chodzi mi tylko ze to nie jest takie proste i oczywiste

tak ,od pomieszczenia zależy bardzo dużo,nie jest też prostą sprawą adaptacja akustyczna,byłem kiedyś u znajomego na poddaszu ,gdzie nie było słychać basu ,po prostu ,stały tam kolumny na wooferach seasa 26 cm średnicy ,było widać jak drgają ,ale nie było słychać😔 z kolei u mnie na poddaszu jest bas,ale ten buczący,niskiego mało,dopiero kolumny z bs w podłogę zagrały w miarę

 

2 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

U mnie natomiast słychać buczenia czy mruczenia ze sceny odbierane jako wyeksponowanie wybrzmień z instrumentów,

masz szczęście ,podbicie się wpasowało w gust i akustykę

mam jedne kolumny ,które wszędzie grają dobrym basem,ale to ripol

a na takie podbicia basu jak u założyciela wątku,naprawdę pomaga przestrojenie bs niżej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.