Jump to content
IGNORED

Interpretacja pomiarów w REW?


Prewwit
 Share

Recommended Posts

23 minuty temu, przemak napisał:

Generalnie to jest odwrotnie, w tym szczególnym przypadku może tak być, ale zasadniczo nie. 

No wiem, że generalnie jest odwrotnie a tu takie zaskoczenie 🙂

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

Jak do tychczas padlo juz wiele propozycji jak interpretowac wyniki przytoczonych pomiarow i co mozna by na ich podstawie zmienc/wyprobowac.
Poniewaz autor tego tematu wspomnial ze to jego pierwsze wyniki nowicjusza na polu pomiarow, pomyslalem, ze wykorzystam ten watek jako „pretekst“, by podzielic sie kilkoma doswiadczeniami jak uzywac REW. Dla zobrazowania poszczegolnych krokow uzyje pomiary, ktore dostarczyl mi autor/inicjator tego tematu.

REW daje nam mozliwosci przeprowadzania bardzo kompleksowch pomiarow i analiz, ale w tym watku skoncentrujem sie tylko na tych funkcjach/pomiarach, ktore sa wystarczajace dla przecietnego audiohobbysty, ktory proaktywnie chce skontrolowac i zoptymalizowac swoj system i akustyke pomieszczenia. W tym kontekscie mysle zawsze o dwoch typach pomiarow, bedacych pomocnymi w takich analizach:
Pomiar przebiegu charakterystki czestotliwosciowej
Pomiary czasow poglosu/odbic

Zanim przejde do detali kilka uwag/rekomendacji odnosnie podstaw.

Mikrofon jest ustawiony na miejscu glowy w miejscu odsluchu i skierowany dokladnie na srodek miedzy zestawami glosnikowymi. Nigdy nie ruszam mikrofonu miedzy poszczegolymi seriami pomiarow. Zawsze to same ustawienie/metoda. Dzieki temu moge porownywac wyniki pomiarow wykonanych przy roznych setupach.
Obojetnie co chce analizowac, zawsze robie trzy pomiary: osobno lewy kanal, osobno prawy kanal, suma obydwu kanalow (mono)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Jako sygnal pomiarowy uzywam Sweep 20-20.000Hz dlugosci ok. 10-15s. Poziom glosnosci sygnalu pomiarowego dobieram tak, by zakres 200Hz-5000Hz byl mniej wiecej w okolicach 75-80dB

IMG_0597.thumb.jpg.ef2ed318cc277b47fb20353abf6a1a7b.jpg

Wszelkie analizy zaczynam od ogladania pomiaru w calym zakresie czestotliwosci 20-20.000Hz przy sensownej skali osi pionowej (np. dB). Jesli publikuje takie pomiary, to nie zapominam zalczyc legede, by wiadomo bylo co jest mierzone

IMG_0596.thumb.jpg.dd489fbffcd068dd786c667e05c20aa3.jpg
Zanim przejde do poszczegolnych typow pomiarow kilka uwag odnosnie docelowego przebiegu charakterystzyki czestotliwosciowej, ktora chcemy osiagnac. W REW jest ona nazywana Home Curve. W innych systemach spotykamy tez okreslenie Target Curve. Pisze o tym, by podkreslic roznice miedzy pomiarami charakterystyki czestotliwosciowej zestawow glosnikowych (bez wplywu pomieszczenia) i pomiarami charakterystyki czestotliwosciowej w miejsu odsluchu z uwzglednieniem akustyki pomieszczenia (tzw. in room measurements). Referencja/rekomendacja jak powinien wygladac przebieg charakterystyki czestotliwosciowej zestawow glosnikowych jest prosta i znana (prosta, pozioma linia w zakresie 20-20.000Hz), ale jak powinien wygladac przbieg Home Curve nie jest jednoznacznie zdefiniowane. W literaturze fachowej snajdziemy kilka rekomendacji/standardow uzywanych przez renomowane firmy tudziez ekspretow/fachowcow/naukowcow z branzy Audio.

Ponizszy zalacznik pokazuje kilka najbardziej rozpowszechnionych przebiegow Home Curve


IMG_0613.thumb.jpg.68be082a7baf8140bb1adba8f986594b.jpgW dalszych analizach bede uzywal jedngo z nich -> Floyda Toola, ktory najbardziej odpowiada moim preferencjom dzwiekowym


Jako dodatkowa informacje przytocze opis kilku zakresow czestotliwosc i ich wplyw na nasz psychoakustyczny „odbior“

Zakresy częstotliwości i ich brzmienie

40-60 Hz Dudnienie. Tutaj porusza się dużo powietrza. Małe głośniki mają problemy w tym obszarze. Dlatego musisz być ostrożny tutaj.

60-150 Hz Tłuste brzmienie. Oktawa nad dudniacym Basem. Tutaj możesz stworzyć obfitość basu bez drżących ścian.

125-250 Hz brzmi jak pokryte/stlumione kocem. Zakres ten jest maskowany przez nizsze zakresy basów. Jest to w większości problematyczny obszar.

250-500 Hz prawie jak powyższy zakres. Jakby chmura tłumiła dźwięk, ale w mniejszym stopniu.

500-1kHz Dolne srednie tony. Korekcja EQ w tym zakresie powoduje efekt "małej przestrzeni". Dźwięk w łazience bez zwiekszania pogłosu.

500-5 kHz Srednie tony. Zawiera pierwszą i drugą harmoniczną większości instrumentów.

3-6 kHz Presence i wyższe średnie tony. Sprawiaja aby dźwięk był „obecny“.

7-10 kHz Sybilanty

10-12 kHz Gryzace, ale całkiem przyjemne wysokie tony

12-20 kHz Jasne, przezroczyste blyszczace wysokie tony . Bardzo wysokie harmoniczne instrumentów lub talerzy perkusisty.
Do dziela

Jesli porownam sumaryczny pomiar obydwu kanalow z przebiegiem Home Curve Floyda Toola, to widze 5 zakresow wymagajacych szczegolnej uwagi

IMG_0605.thumb.jpg.272436be86012d13c6f020d72a5c7197.jpg

Peak przy 55Hz („dudnienie“) - slyszalny i moze byc upierdliwy.
Szerokopasmowy peak 900-2.000Hz – slyszalny i powodujacy agresywne, meczace brzmienie
Gwaltowny spadek brak wysokich tonow powyzej 10kHz
Peak przy 28Hz („dudnienie“)
Plaski szerokopasmowy dip 80-200Hz powodujacy brak „ciepla“ i anemiczne brzmienie

Moim zdaniem najbardziej krytyczne sa 2. 1. i 5.
Peak 4. wyglada krytycznie ale niewiele muzyki zawiera sygnal w tym zakresie czestotliwosci.
Brak wysokich 3. Jest „dziwny“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

A teraz popatrzymy na pojedyncze pomiary lewy i prawy. Widzimy ze problem 3. i 4. sa specyficzne dla poszczegolnych kanalow i wymagaja „indywidualnych“ rozwiazan

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
A jak mozna rozwiazac takie problemy?
Oczywiscie pierwsza opcja jest poprawa akustyki pomieszczenia i dobor optymalnego ustawienia glosnikow i siedzenia. Moze ona wplynac na peak przy 55Hz i waski dip przy 120Hz, ale nie zabardzo zmieni peak 800-2.000Hz i dip 80-200Hz
Nastepna opcja jest uzycie DSP -> kilku parametrycznych EQ (n.p. darmowego programu Equalizer APO lecacego na PC). REW oferuje funkcje do wyznaczania/wyliczania tych EQ potrzebnnych do skorygowania pasma. Caly proces jest dosc prosty. Po „ustawieniu“ Home Curve na odpowiedniej „wysokosci“ i doborze dokladnosci z jaka chcemy skorygowac przebieg charakterystyki, REW wylicza parametry poszczegolnych EQ

IMG_0607.thumb.jpg.b406ad47528dc64d6752dd89310060dc.jpgIMG_0608.thumb.jpg.6124a6fe6611e82fad75d34f432dde5e.jpg
W tym konkretnym przypadku wyliczone zostaly 8 EQ. Parametry tych 8 EQ nalezy przejac/przeniesc do uzytego DSP i sprawa gotowa
IMG_0609.thumb.jpg.cb3f061cf620e4cc89474f25f23752a5.jpgTak wyglada porownanie przebiegu pasma przed pkorekcja i po korekcji

IMG_0610.thumb.jpg.2e9be21ed08d86ed4b51be1880da9039.jpgIMG_0611.thumb.jpg.4bea80924d3184dfca50d973ccd2fef9.jpg

Ciag dalszy (pomiary pglosu/odbic) nastapi

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, xajas napisał:

500-5 kHz Srednie tony

20-40hz niski bas

40-80hz średni bas

80-160hz wyższy bas

160-320hz niski środek

320-640hz średni środek

640-1280 wysoki środek

1280-2500 niski zakres wysokich tonów

2500-5000 średni zakres wysokich

5000-10000hz wysoki zakres wysokich

10khz-20khz top oktawa

porównaj sobie 🙂

Link to comment
Share on other sites

stracilem ochotę do prostowania wszystkich "odczuć" innych użytkowników

i tylko jak mnie coś mocno razi to reaguję

 nie zmienia to faktu ,że jak dla kogoś 5 khz jest zakresem średniotonowym

to taki ktoś jest dla mnie kosmitą

ale czy w 21 wieku można jeszcze zanegować coś co czuje czlowiek?

facet może czuć się rysiem drzewem kobietą itd

dlatego staram się podawać alternatywę licząc , że ktoś rozumny zbada który punkt widzenia jest właściwy bez względu na odczucia 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

Tutaj znajdziesz tych kosmitow, mozesz im wytlumaczyc, ze wypisuja bzdury

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mozesz tez sensowniej przetlumaczyc, na pewno bylo by bardziej pomocne niz powyzsze

Link to comment
Share on other sites

 
Powracamy do sedna sprawy: do tematu pomiarow i ich interpretacji.
Wczesniej pisalem o dwoch „typach“ pomiarow: charakterystyki czestotliwosciowej i czasow poglosu. Zanim przejde do pomiaru czasow poglosu powroce krotko do porownania pomiaru pasma dla lewego i prawego kanalu. Jest tam ciekawa „anomalia“, ktora trudno wytlumaczyc bez dalszych „badan“ wytlumaczyc. Chodzi mocny peak przy 55Hz, ale TYLKO W LEWYM KANALE (???). Prawy kanal jest „gladki“. Jak to jest mozliwe? Ciekawe zjawisko. Mozna zaczac przesuwac glosniki i siedzenie i obserwowac co sie stanie, ale aby wykluczyc przyczyne sprzetowa, nawet zamienil bym miejscami lewy i prawy glosnik i powtorzyl pomiary, by sprawdzic czy sie cos zmienilo 
 
 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BTW. Takie zjawiska ponownie potwierdzaja sensownosc dokonywania indywidualnych pomiarow dla obydwu kanalow i ewentualnej indywidualnej korekcji EQ/DSP kazdego kanalu. Dzieki temu eliminujemy podkolorowania specyficzne dla okreslonego kanalu i poprawiamy precyzje odtwarzania / lokalizacji zrodel -> lepsze „stereo“

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, xajas napisał:

 
Powracamy do sedna sprawy: do tematu pomiarow i ich interpretacji.
Wczesniej pisalem o dwoch „typach“ pomiarow: charakterystyki czestotliwosciowej i czasow poglosu. Zanim przejde do pomiaru czasow poglosu powroce krotko do porownania pomiaru pasma dla lewego i prawego kanalu. Jest tam ciekawa „anomalia“, ktora trudno wytlumaczyc bez dalszych „badan“ wytlumaczyc. Chodzi mocny peak przy 55Hz, ale TYLKO W LEWYM KANALE (???). Prawy kanal jest „gladki“. Jak to jest mozliwe? Ciekawe zjawisko. Mozna zaczac przesuwac glosniki i siedzenie i obserwowac co sie stanie, ale aby wykluczyc przyczyne sprzetowa, nawet zamienil bym miejscami lewy i prawy glosnik i powtorzyl pomiary, by sprawdzic czy sie cos zmienilo 
 
 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

BTW. Takie zjawiska ponownie potwierdzaja sensownosc dokonywania indywidualnych pomiarow dla obydwu kanalow i ewentualnej indywidualnej korekcji EQ/DSP kazdego kanalu. Dzieki temu eliminujemy podkolorowania specyficzne dla okreslonego kanalu i poprawiamy precyzje odtwarzania / lokalizacji zrodel -> lepsze „stereo“ emoji3.png

Dzięki za garść porad Xajas.  Zobacz co się dzieje z tym peakiem około 55 Hz jak przesunę kolumnę do przodu o 60 cm. Jest zdecydowanie mniejszy, ale pojawiają się też peaki przy około 100Hz.234824307_L60cmdoprzodu.thumb.jpg.10e949ae12081176bdf7f122a3e5127f.jpg

Az z ciekawości zamienię dziś kolumny miejscami. I sprawdzę czy to nie czasami kwestia kolumny a nie miejsca w którym stoi

19 godzin temu, Mikelas76 napisał:

Poprzesuwaj obie kolumny w prawa strone o 20cm a potem 40cm. Pozniej to samo w lewo. Pozycje wyjsciowa taka jak masz teraz.

Testowałem. Minimalna zmiany, nie mające tak naprawdę znaczenia. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

Pomiary czasow poglosu.

To sa moje „ulubione“ 3 typy pomiarow uzywwne w kontekscie anlizowania Akustyki

1) Waterfall
2) RT60
3) Filtered IR

Te pierwsze dwa sa ogolnie znanen, a ten trzeci (czesto do spotkania pod nazwa ETC Energy Time Curve) raczej rzadko, mimo ze ze jest waznym indykatorem

Ad. 1 Waterfall
Poniewaz wiekszosc przytaczanych tutaj pomiarow Waterfall jet moim zdaniem prezentowana w malo przejrzysty sposob, pokaze na co ja zwracam uwage przy pierwszej kontroli, zanim zaglebi sie w detale i wyciete, powiekszone zakresy.
Zawsze zaczynam od „Big Picture“ czyli przegladu calego zakresu czetotliwosci (os X) w sensownym zakresie SPL (os Y) i czasu poglosu (os Z)

Tutaj widac gdzie je mozna odpowiednio dopasowac

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )


Jesli ktos publikuje np. oderwany od resty zakres tylko 100-1000Hz, nie jestem w stanie ocenic, jak to wyglada w porownaniu do pozostalych zakresow


Ad. 2 RT60
Dardzo ciekawy pomiar. Tutaj ponownie zalecam ustawienie sensownych zakresow na osi Y (czasu)

IMG_0599.thumb.jpg.02bc009613ef0bca75addf1d822b1968.jpg

Na co ja patrze, to przede wszystkim EDT i T30

IMG_0602.thumb.jpg.e63af6f1e1b6042810538ed96fd5b8e4.jpg
Wazne jest tez spogladanie na indywidualne pomiary lewego i prawego kanalu

Na ponizszych zalacznikach widzimy asymetrie lewego i prawego kanlu ponizej 200Hz, ktora by po czesci tlumaczyla asymetrie peakow przy 55Hz, o ktorych pisalem powyzej

IMG_0600.thumb.jpg.0b83a16176c309e1b17f34670b42f105.jpgIMG_0601.thumb.jpg.2fe094bd30d05c9a6ee2ea381eb4b4e5.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Na co malo kto zwraca uwage to

A) rownomierny przebieg czasu poglosu w calym zakresie 100-10.000Hz

B) symetryczne / podobne czasy poglosu dla obydwu kanalow lewy i prawy.

Tutaj uzylem mojego programu bo latwiej to graficznie przedstawic ( wyswietlic obydwa kanaly rownoczesnie)


Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ad. 3 Filtered IR
Bardzo ciekawy (ale niedoceniany pomiar). Opisywalem go juz w innym watku. Dla przypomnienia: cel/dobry wynik tego pomiaru to odstep miedzy Envelope a krzywa Schroedera to ok. 25-30dB.  Na ponizszym pomiarze widzimy tylko ok. 15dB
 
IMG_0603.thumb.jpg.ec6f6c242cf483397ac11a0f94714260.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by xajas
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
55 minut temu, sebgla napisał:

Az z ciekawości zamienię dziś kolumny miejscami. I sprawdzę czy to nie czasami kwestia kolumny a nie miejsca w którym stoi

Kolumny zamienione miejscami. Kwestia sprzętowa kolumny wykluczona, wzmacniacza również. Poprzepinałem kable głośnikowe. Zatem te peaki około 55 Hz to kwestia miejsca ustawienia kolumny. Dodam jeszcze zdjęcie tej części pokoju w którym stoi ta kolumna mająca podbicie.  Rownież pokaże strone prawą.  Symetrii brak zupelnie i jestem tego swiadomy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot_20220428-102751_Gallery.jpg

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by sebgla

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Generalna uwaga:

Stosunkowo niskie czasy pogłosy, równomierny przebieg czasów pogłosu w całym pasmie i symetria pogłosu w lewym i prawym kanale to podstawy dla osiągnięcia reprodukcji bez "podkolorowania" określonych zakresów czesttliwosci i dla osiągnięcia precyzyjnej, "punktowej" reprezentacji źródeł pozornych. Długie czasy podglosu, asymetria itd prowadzi do sztucznie rozszerzonej, rozmytej dyfuzyjnej sceny.

Ale sa tacy, którzy to lubią i są dumni z tego, ze maja scene "od ucha do ucha" w przekonaniu ze to zasługa perfekcyjnego setupu i akustyki 🙂  

Edited by xajas
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, sebgla napisał:

Kolumny zamienione miejscami. Kwestia sprzętowa kolumny wykluczona, wzmacniacza również. Poprzepinałem kable głośnikowe. Zatem te peaki około 55 Hz to kwestia miejsca ustawienia kolumny. Dodam jeszcze zdjęcie tej części pokoju w którym stoi ta kolumna mająca podbicie.  Rownież pokaże strone prawą.  Symetrii brak zupelnie i jestem tego swiadomy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Screenshot_20220428-102751_Gallery.jpg

Na ścianie za kolumnami to beton elastyczny. Grubość około 7-8  mm. Jest to miękkie i elastyczne w dotyku. Nie ma nic wspólnego z prawdziwym betonem. Akurat obecnie brak zasłon na oknach i drzwiach. Żona chciała zmiany na kilka tygodni. Cały czas wcześniej miałem grube zaslony na oknach i drzwiach tarasowych. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

Na podstawie zdjec trudno mi to ocenic czy to sie da, i czy to naprawde by cos zmienilo, ale na pewno wyprobowal bym cos takiego

Wtedy stol jest blizej kuchni, masz wolny dostep i widok na taras, a kanapa stoi blizej telewizora

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, xajas napisał:

Na podstawie zdjec trudno mi to ocenic czy to sie da, i czy to naprawde by cos zmienilo, ale na pewno wyprobowal bym cos takiego

Wtedy stol jest blizej kuchni, masz wolny dostep i widok na taras, a kanapa stoi blizej telewizora

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
IMG_0617.thumb.png.831b66538372c2e2b7d51eae11c88f6f.png

Akurat takie ustawienie miałem kilka razy. Aby pomieścić stół, krzesła i sofę to sofa była w takich miejscu pokoju, gdzie jest największa dziura w basie, wiec efekt nie był dobry. Ponadto obecnie nad stołem wisi lampa z sufitu i dlatego stół jest już teraz nieruszalny (jest ruszalny w zakresie -+20 cm.) Taka jest realna sytuacja:)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

No i oczywiscie perfekcyjny „trojkat“, ale tego nie musisz zonie opowiadac

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Akurat takie ustawienie miałem kilka razy. Aby pomieścić stół, krzesła i sofę to sofa była w takich miejscu pokoju, gdzie jest największa dziura w basie, wiec efekt nie był dobry. Ponadto obecnie nad stołem wisi lampa z sufitu i dlatego stół jest już teraz nieruszalny (jest ruszalny w zakresie -+20 cm.) Taka jest realna sytuacja:)


To z ta lampa to zaden argument (mozna latwo zmienic) , ale to z tym basem to jest znany realny problem. To wynik tego, ze siedzisz dokladnie w polowie pomieszczenia (punkt „niwelowania sie fali bezposredniej z odbita“). Musial bys przesunac caly trojkat albo lekko w przod, albo lekko w tyl, nawet kosztem mniejszego odstepu miedzy glosnikami i miedzy sluchaczem, tak ze nie siedzisz po srodku pomieszczenia.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, jarekb napisał:

Mi bardziej chodziło o wypchnięcie z pola widzenia kolumny stołu i krzesła i zrobienie pomiaru , pewnie jak ustawi tak jak na ostatnich obrazkach to kanapa przypada na środek pokoju , raczej niefajnie dźwiękowo 

No tak właśnie kanapa wypadała na środek, więc wracałem do kanapy pod ścianą i zawsze było mi wtedy lepiej. A co do stołu.  Nawet nie będę z nim wyjeżdżał  bo on musi tam stać. Co by było gdyby po usunięciu stołu wszystko się ładnie naprostowało (raczej nie ale gdyby) to pewnie główkowałbym jak tu się pozbyć stołu z salonu hehe. Musi zostać ten kompromis normalnego dziennego pokoju i mojego miejsca do delektowania się muzyką 🙂

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

Musi zostać ten kompromis normalnego dziennego pokoju i mojego miejsca do delektowania się muzyką

Typowy przypadek „If you have an issues, you can either leave it, change it or love it – choose wisely“
Czasami trzeba zyc z kompromisami. Normalny dzienny pokoj ma priorytet
Link to comment
Share on other sites

Powiem Wam, że trochę pokatowałem się tymi pomiarami i Umikiem, trochę kolumnami pojeździłem (50 kg każda). A potem usiadłem, włączyłem ulubione płyty,  poczułem miły dźwięk, który lubię i powiedziałem sobie w duchu "po cholerę mi to, po co szukać dziury w całym", skoro system budowany przez lata daje mi tyle radochy. 

Chętnie jednak jako ciekawostkę zobaczyłbym pomiary z jakiegoś pokoju dedykowanego dla audio. Jak to tak naprawdę wygląda w dobrze zaadoptowanych pomieszczeniach. Nie mówię o idealnej krzywej teoretycznej ale o realnym pomiarze.  Może macie coś takiego z Waszych pokoi lub od znajomych ? Tak jako ciekawostka. 

ART LOUDSPEAKERS+LECTOR AUDIO+BLUESOUND+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN+ CARDAS+ OYAIDE+FURUTECH

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, sebgla napisał:

Chętnie jednak jako ciekawostkę zobaczyłbym pomiary z jakiegoś pokoju dedykowanego dla audio. Jak to tak naprawdę wygląda w dobrze zaadoptowanych pomieszczeniach. Nie mówię o idealnej krzywej teoretycznej ale o realnym pomiarze.  Może macie coś takiego z Waszych pokoi lub od znajomych ? Tak jako ciekawostka. 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Link to comment
Share on other sites

Jak masz jeszcze odrobinę zapału i chęci to włóż jakiś absorber - najlepiej jakiś grubszy panel absorbujący lub np. belę wełny mineralnej za lewą kolumnę, ale tak żeby wypełnić przestrzeń od spodu szafki, i powtórz pomiary. Nie musisz przesuwać mebli 🙂  te 55 hz może być jakimś SBIR-em 😉

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.