Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
5 godzin temu, rafa napisał:

Tak mówił o tym na innych forach że chciałby ostatecznie mieć wszystko pasywnie.

pochwalałem ten pomysł z zastrzeżeniem by zamiast 4x 12 cali AE dał dwa 38we.... jednak ciężko było mu to przełknąć /zrealizować ze względu na to , że musiałby przerabiać cały moduł na szerszy

31 minut temu, slawek.xm napisał:

pochwalałem ten pomysł z zastrzeżeniem by zamiast 4x 12 cali AE dał dwa 38we.... jednak ciężko było mu to przełknąć /zrealizować ze względu na to , że musiałby przerabiać cały moduł na szerszy

Czyli za wiele z obecnego stanu rzeczy by nie zostało. Wymiana zwrotnic, basów, wysokotonowcow i końcówek do zasilania. Jak w widać z DIY zabawa nie ma końca 🙂 

Gość

(Konto usunięte)

jeśli zmiany są sensowne i dają szansę na obiektywne wskoczenie o szczebel wyżej to tak

...ale zazwyczaj koszty są znaczne i trzeba brać to pod uwagę

21 minut temu, Roxi napisał:

basów

18 cali AE by zostały

układ średnie -wysokie też

Jakby był ktoś zainteresowany, to proszę o kontakt.

Projekt w całości wykonany przez Melo V8 

Nie zmieniany, niemodyfikowany oryginalny w pełni sprawny.  

Możliwość wykończenia w niemal dowolnym kolorze w firmie specjalizującej się w obudowach głośnikowych.  

Możliwy transport. 

*****************

Bardzo mi się podobały z prezentacji u Lutka. Szczególnie ujęły mnie za akcent w którym postawiono na muzykę, a nie na analitykę oraz za relację cena/ jakość. Dlatego je kupiłem. 

Jak dotąd, nie słyszałem jeszcze zg, który dałby tyle dużo za tak niewiele.

Niestety, u mnie, z uwagi na odmienne warunki akustyczne, geometrię bryły, możliwość pozycjonowania, tylko się marnują, a szkoda, bo to b. ciekawy produkt, który oddaje dużo muzycznej treści, a nie kurzu ze strun. 

Przyjazna i łatwa charakterystyka, nie wymaga zbyt wiele od amplifikacji. 

U Lutka grały z lampą średnich mocy, a u mnie z amp tranzystorowym 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak i lampowym, obecnie integra Mastersound Dueventi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

OB1.jpg

OB2.jpg

OB3.jpg

OB5.jpg

OB4.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)

@meloV8

napisałem do Andrzeja Kisiela w sprawie  odgród Pawła

oto wiadomość ,którą dostałem

"Dzień dobry Panie Sławomirze

 

Dziękuję za miłe słowa i zaproszenie do przedstawienia tej konstrukcji na audiostereo

 

Jest jednak na to jeszcze za wcześnie - konstrukcja nie jest gotowa, wciąż trwają prace, i to poważne, 

obejmujące nawet zmianę odgrody sekcji średniotonowej., co oczywiście pociągnie za sobą zmianę całego układu filtrów, 

a więc strojenie zacznie się praktycznie od początku. Teraz czekamy na wykonanie prac stolarskich. 

 

Pozdrawiam 

 

Andrzej Kisiel "

Gość

(Konto usunięte)
Teraz, meloV8 napisał:

Teraz temat wydaje się jeszcze ciekawszy...

to prawda , a konstruktor zapewne zacznie śledzić wątek

dlatego może osobiście zaszczyci nas opisem w odpowiednim czasie... byłby to ewenement bo nie znam przypadku by na forum się udzielał

ale serdecznie zapraszamy Panie Andrzeju

Trzymam kciuki ale wątpię aby wdawał się w polemikę z forumowiczami. Tym bardziej znając jego stosunek do audio vodoo. 

Gość

(Konto usunięte)

Pisałem już o tym kilka razy ale przy okazji dyskusji o kolumnach Sylwestra i teraz swoistym wyznaniu Pana Kisiela oraz opierając się na własnych doświadczeniach

przestrzegam , że odgrody to nie jest prosty temat i bez próbnych konstrukcji ciężko jest zrobić układ , który byłby top of the top

i warto poświęcić dużo czasu, pomiarów i różnych aplikacji ....szczególnie głośników , których się nie zna na wylot ... by osiągnąć maksymalny zadowalający wynik

jeszcze techniczny aspekt problemu.... dlaczego czasem układ na filtrach biernych oparty o dwie końcówki mocy dopasowane do skonstruowanych kolumn może być subiektywnie lepszy od aktywnego

problem leży w różnych konstrukcyjnie wzmacniaczach napędzających poszczególne moduły układu aktywnego

np różne pasma przenoszenia szczególnie gdy łączy się klasę D z AB lub A

i związane z tym zmiany fazowe sygnału audio jakie wprowadzają wzmacniacze

im niższe pasmo przenoszenia tym wzmak zaczyna kręcić fazę wcześniej ... trzeba liczyć ok 2 oktawy niżej lub więcej niż pasmo -3 db

dlatego czasem brak jest idealnej spójności dźwięku

a na temat  realnego przejścia na filtry bierne od strony odsłuchu można poczytać bardzo fajne wpisy kolegi @Jager w klubie Scan Speaka

29 minut temu, slawek.xm napisał:

np różne pasma przenoszenia szczególnie gdy łączy się klasę D z AB lub A i związane z tym zmiany fazowe sygnału audio jakie wprowadzają wzmacniacze [...] dlatego czasem brak jest idealnej spójności dźwięku

Jedyny parametr wzmacniacza, jaki należy uwzględnić w zestawie aktywnym to DF.
Tu można trafić na barier techniczną. I to jest zdanie producenta, który zęby zjadł na takich systemach i odniósł sukces.

Cała reszta i ewentualna porażka (szczególnie DIY), to efekt błędnego projektu. Gdyż nawet dość niewyszukane wzmacniacze zapewnią "spójność". A aspekty jakościowe są dokładnie takie same, jak w każdym innym zestawie wysokiej klasy.

To jakby w tradycyjnej kolumnie pasywnej twierdzić, że z jednymi wzmacniaczami zagra, a z innymi wcale.
Jakoś - przywoływany tu - A. Kisiel w opisach recenzowanych konstrukcji nie gmatwa tematu do poziomu fazy. A generalnie jest za zespołami aktywnymi i dostrzega ich przewagi. Ubolewa, że nie zyskują popularności, kiedy ich konstruowanie i wdrożenie - dziś - jest takie ułatwione.

Podejrzewam, że z dopasowaniem mocy różnych wzmacniaczy mogły być problemy, a odchyłka o ułamek decybela wpływa mocno na całość. Nie wiem, jak rozwiązano tę kwestię i jaka drogę obrano, ale w sytuacji pozostawienia dowolności w wyborze zewnętrznych wzmacniaczy i bez doświadczenia z wcześniejszej produkcji - pewnie gdzieś zabrakło dopracowania konceptu. To jest najprostsze wyjaśnienie, dlaczego teraz okazuje się, że sekcja średniotonowa, niskotonowa, obudowa i sposób filtracji były przewidywane do zmian  lub poprawek.

Co to za projekt hi-end, który wyrzuca się do kosza (czytaj: zmienia do podstaw) po wypróbowaniu?

Albo projekt innej odgrody, która zaraz będzie miała 3-go właściciela. Czyli Lutek też zażyczył sobie korekcji... Polegającej na wymianie całości "mebla".

Nic w tym złego, że w ramach hobby dąży się do zmian, ulepszeń, wyższego poziomu. Ale chyba zabrakło analizy priorytetów (odgroda / system aktywny), gdzie po zadbaniu o nie jest gwarantowany sukces dla konstrukcji.

Na razie weryfikacja odsłuchowa (Lutek i sly30) nie dostarcza budujących wniosków.
Chyba że "budujących" rozumieć będziemy jako zachęcających do (wciąż...) budowania. To wtedy, tak.

 

Gość

(Konto usunięte)

każdy ma prawo do własnych opinii

ja podałem tylko jeden z przykładów na możliwą niespójność i warto sprawdzić czy kolumna aktywna napędzana takimi samymi końcówkami mocy nie zagra lepiej od składanych z różnych wzmaków a to już będzie jakiś wniosek

poza tym cały układ przesyłu syggnału ma też znaczenie

np na jeden moduł aktywny idzie sygnał analogowy

a na drugi konwertowany jest najpierw na cyfrowy poddawany korekcji przez dsp i znów zamieniany na analogowy

to jest następny aspekt który może wpływać na brak spójności

a co do DF to polecam poczytać

https://www.audiostereo.pl/topic/20184-damping-factor/

 

7 godzin temu, Wuelem napisał:

Albo projekt innej odgrody, która zaraz będzie miała 3-go właściciela.

Bywa, że powody sprzedaży są bardziej złożone niż wydaje się komuś "z boku". Z jaką łatwością przychodzi nam krytykować, pochopnie wysnuwając wygodne dla siebie wnioski, nie znając wszystkich aspektów, które skłaniają do podjęcia decyzji o sprzedaży. Czasem jest to decyzja nie dlatego, że chcę, a czasem, bo się musi. 

Na mnie, jako na sprzedawcy leży ten ciężar, więc nie będę się tłumaczył. Podobno winni się tłumaczą.., niech każdy myśli co chce. 

Podam nie wyszukany, trochę płytki, ale z życia wzięty przykład.

Jakiś czas temu znajomy sprzedał auto, które było jego oczkiem. Kupił rodzinnego SUVa, których tysiące. 

Zapytałem;

- chciałeś czy musiałeś?

- musiałem, nie chciałem

ale hejt życzliwych już poleciał w świat i tłumaczenie oraz prawdziwe powody sprzedaży szlag trafił. 

Prawdziwe powody są znane mnie, jemu i rodzinie.

To tak na marginesie. Sorki, trochę w bok od tematu. 

  • Moderatorzy
6 godzin temu, piano napisał:

Bywa, że powody sprzedaży są bardziej złożone niż wydaje się komuś "z boku". Z jaką łatwością przychodzi nam krytykować, pochopnie wysnuwając wygodne dla siebie wnioski, nie znając wszystkich aspektów, które skłaniają do podjęcia decyzji o sprzedaży. Czasem jest to decyzja nie dlatego, że chcę, a czasem, bo się musi. 

Na mnie, jako na sprzedawcy leży ten ciężar, więc nie będę się tłumaczył. Podobno winni się tłumaczą.., niech każdy myśli co chce. 

Podam nie wyszukany, trochę płytki, ale z życia wzięty przykład.

Jakiś czas temu znajomy sprzedał auto, które było jego oczkiem. Kupił rodzinnego SUVa, których tysiące. 

Zapytałem;

- chciałeś czy musiałeś?

- musiałem, nie chciałem

ale hejt życzliwych już poleciał w świat i tłumaczenie oraz prawdziwe powody sprzedaży szlag trafił. 

Prawdziwe powody są znane mnie, jemu i rodzinie.

To tak na marginesie. Sorki, trochę w bok od tematu. 

A ile się sprzedaje drogich, markowych kolumn, klasyfikowanych jako Hi-end? Też sporo... Czyli każda z nich jest zła, bo ktoś sprzedaje...?

Jak się przeczyta recenzję takiej kolumny to okaże się, iż w wielu przypadkach określana była jako "koniec drogi", "sprzęt docelowy", "totalny H-end" - to czemu ludzie sprzedają..?

Sprzedają, bo się nie zgra z systemem, bo zmieni się gust, bo zmienią się warunki odsłuchowe/życiowe/zawodowe i np. zamiast słuchania głośno w ciągu dnia, słucha się po cichu wieczorami, bo zmieni się metraż, bo zmieni się system, bo potrzebne pieniądze na leczenie, bo znalazło się coś innego, itd. 

Dziwi mnie zdziwienie innych audiofilii, że ktoś sprzedaję odgrodę, to musi znaczyć, że gra źle. Że nie wyszła. Jakby sami z własnego doświadczenia nie wiedzieli z jakimi historiami wiążą się zmiany kolumn...

----------

Natomiast jak kilka mięsiący temu, podczas dyskusji w innym wątku, wspominałem, że MOIM zdaniem, WARTO kupując/wybierając sprzęt brać pod uwagę ewentualną możliwość odsprzedaży, jako jeden z czynników RÓWNIEŻ ważnych - to wieszano na mnie psy... A sam zrobiłem nie jedno DIY i doskonale wiem o czym mówię - zwłaszcza, że z każdym ze zrobionych przez siebie sprzętów zostanę już raczej na zawsze. 

Zrobiłem świetne kolumny DIY, dźwiękowo (jeśli komuś podejdzie, jak mi) ciężko znaleźć konkurencję w budżecie 2-3x wyższym niż koszt produkcji, przynajmniej z tymi konstrukcjami z jakimi porównywałem, tak było. Koszt zrobienia małej podłogówki do metrażu 15-25m wyniósł jakieś 15 tys. Gdzie zwrotnica projektowana przez kolegę po kosztach, gdzie pomiary w sali bezechowej, po znajomości za flaszkę, gdzie obudowy zrobione samemu. Teraz przesiadłem się do większego pomieszczenia, więc te kolumny już mi nie potrzebne, ale nawet żal mi ich wystawiać za jakieś grosze.

Ale chciałem do większego pomieszczenia zrobić większe kolumny, wstępny kosztorys wychodził jakieś 30 tys. Dodając nie przewidziane historie, zmiany głośnika, który mógłby się nie wpasować, czas potrzebny na zrobienie tego wszystkiego, realnie wyszło by tu pewnie drugie tyle. Więc wymiękłem... 🙂 

Piszę to oczywiście jako całkowitą dygresję, pomieszaną z łączeniem się w bólu. Akurat jeśli chodzi o głośńiki "klasyczne" DIY, moim zdaniem to zabawa dla całkowitych twardzieli i ludzi nie mających już nic do tracenia 🙂 O tyle w przypadku OB to akurat DIY jest jedną z bardziej rozsądnych dróg, co nie zmienia faktu, że przy odsprzedaży te same problemy co zawsze...

Akurat Twój projekt, zrobiony ładnie, schludnie, na dobrych głośnikach, przez osoby wiedzące co robią, więc zakładam, że znajdzie nowego nabywcę, który wyłoży rozsądną kwotę, ale pewnie chwilę to potrwa...  

-----------------

Rację mają obaj Panowie; @slawek.xm i @Wuelem. Oczywiście w różnych systemach różnie będziemy odbierali te zależności. System; mam na myśli również akustykę...

Dodam swoje.

Owszem, idealizujemy wysoki DF w układach aktywnych. Sam wywodzę się z tej szkoły. Wzięło się to stąd, że niegdyś konstruowałem rozmaite układy automatyki i tam siłowniki zawsze lepiej pracowały zwarte niską impedancją wyjściową wzmacniacza. Za charakterystykę odpowiadały układy kształtujące przed wzmacniaczami. To dokładna analogia do audio. W końcu głośnik to również siłownik. Tylko tu najistotniejsza różnica; Głośniki mają rozmaite membrany; celuloza, szmata, takowe usztywnione jakimiś lepiszczami, wreszcie z metalu...

I taki wysoki DF wzmacniacza trzymający za jaja cewkę na sztywnej membranie jest OK... dopóki ta nie zacznie się "dzielić"... Natomiast trzymanie ostro cewki przez wzmacniacz o wysokim DF przy membranie wiotkiej już może dawać brzmienia niekoniecznie "fajniejsze" od wzmacniacza o niskim DF...

To sądzę podstawowa kwestia. 

Bywa, że znakomicie brzmią głośniki sterowane lipnymi pod względem DF wzmacniaczami lampowymi. Bywa, że wysoki DF (a mam taki wzmacniacz o DF ponad 1000) nie jest wskazany do sterowania niektórych ZG... 

Z powyższego biorą się te różnice brzmieniowe systemu wzmacniacz-ZG a nie z kabli za pierdyliony...

 

Edytowane przez Grzegorz7
  • Moderatorzy
19 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Rację mają obaj Panowie; @slawek.xm i @Wuelem. Oczywiście w różnych systemach różnie będziemy odbierali te zależności. System; mam na myśli również akustykę...

Dodam swoje.

Owszem, idealizujemy wysoki DF w układach aktywnych. Sam wywodzę się z tej szkoły. Wzięło się to stąd, że niegdyś konstruowałem rozmaite układy automatyki i tam siłowniki zawsze lepiej pracowały zwarte niską impedancją wyjściową wzmacniacza. Za charakterystykę odpowiadały układy kształtujące przed wzmacniaczami. To dokładna analogia do audio. W końcu głośnik to również siłownik. Tylko tu najistotniejsza różnica; Głośniki mają rozmaite membrany; celuloza, szmata, takowe usztywnione jakimiś lepiszczami, wreszcie z metalu...

I taki wysoki DF wzmacniacza trzymający za jaja cewkę na sztywnej membranie jest OK... dopóki ta nie zacznie się "dzielić"... Natomiast trzymanie ostro cewki przez wzmacniacz o wysokim DF przy membranie wiotkiej już może dawać brzmienia niekoniecznie "fajniejsze" od wzmacniacza o niskim DF...

To sądzę podstawowa kwestia. 

Bywa, że znakomicie brzmią głośniki sterowane lipnymi pod względem DF wzmacniaczami lampowymi. Bywa, że wysoki DF (a mam taki wzmacniacz o DF ponad 1000) nie jest wskazany do sterowania niektórych ZG... 

Z powyższego biorą się te różnice brzmieniowe systemu wzmacniacz-ZG a nie z kabli za pierdyliony...

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie... 

Teraz jak tak myślę, pokrywa się z pewnymi moimi obserwacjami, np. bardzo duży głośnik papierowy, vintage miał lepszą odczuwalną dynamikę, właśnie z relatywnie słabą lampą (20-30W) niż z mocnym tranzystorem 200W i DF powyżej 800... 

Nie miałem za bardzo pomysłu jak teoretycznie to wytłumaczyć, ale Twoja hipoteza wydaje się bardzo racjonalnie tłumaczyć taką sytuację. 

-----------------

W dniu 8.05.2023 o 09:31, piano napisał:

Jakby był ktoś zainteresowany, to proszę o kontakt.

Projekt w całości wykonany przez Melo V8 

Nie zmieniany, niemodyfikowany oryginalny w pełni sprawny.  

Możliwość wykończenia w niemal dowolnym kolorze w firmie specjalizującej się w obudowach głośnikowych.  

Możliwy transport. 

*****************

Bardzo mi się podobały z prezentacji u Lutka. Szczególnie ujęły mnie za akcent w którym postawiono na muzykę, a nie na analitykę oraz za relację cena/ jakość. Dlatego je kupiłem. 

Jak dotąd, nie słyszałem jeszcze zg, który dałby tyle dużo za tak niewiele.

Niestety, u mnie, z uwagi na odmienne warunki akustyczne, geometrię bryły, możliwość pozycjonowania, tylko się marnują, a szkoda, bo to b. ciekawy produkt, który oddaje dużo muzycznej treści, a nie kurzu ze strun. 

Przyjazna i łatwa charakterystyka, nie wymaga zbyt wiele od amplifikacji. 

U Lutka grały z lampą średnich mocy, a u mnie z amp tranzystorowym 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jak i lampowym, obecnie integra Mastersound Dueventi. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

OB1.jpg

OB2.jpg

OB3.jpg

OB5.jpg

OB4.jpg

 

 

Można zapytać o punkty podziału zwrotnicy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
17 godzin temu, Wuelem napisał:

Albo projekt innej odgrody, która zaraz będzie miała 3-go właściciela. Czyli Lutek też zażyczył sobie korekcji... Polegającej na wymianie całości "mebla".

Blad, gdyz zupelnie nie tak... Te odgrody juz od samego poczatku - z zalozenia - byly przejsciowymi, co bylo widac chociazby z ich surowego stanu konstrukcji (niezabarwione i niepolakierowane), to raz, a dwa: ich wielkosc, ksztalt i surowosc nie odpowiadala mi w moim typowym pokoju dziennym.  Z zalozenia planowalem tylko ich posluchac, jak beda brzmiec na glosnikach Saba, oraz tanich niskotonowych Foniksach i zamowic nastepne odgrody, ale tym razem juz na glosnikach "wypasionych" - jesli takimi mozna je nazwac. No i jak te odgrody na Sabach dostalem, to  wpadlem w zachwyt nad ich brzmieniem i sie zrobil problem, co do ich sprzedazy, bo w planach byla budowa nastepnych, a tu sie okazalo, ze z brzmienia tych jestem bardzo zadowolony. Zreszta innym sluchaczom goszczacym u mnie rowniez bardzo sie brzmienie podobalo. Np. jeden z nich po krotkim posluchaniu powiedzial: "zabieram Ci je", a inny, ze jesli jestem w stanie jemu podobne zbudowac do jego malego pokoju, to moge od razu zaczynac. Oczywiscie natychmiast wyjasnilem, ze to nie ja (obaj, to dlugoletni, doswiadczeni audiofile). No i ze wzgledu na ich swietne brzmienie nie moglem sie z nimi dlugo rozstac, choc w zalozeniu byly budowane tylko do przetestowania. Zreszta zapewne sam Piano bedzie mogl potwierdzic, ze nie bardzo i nie od razu bylem zdecydowany na ich oddanie i po decyzji, ze tak, umowilem sie z nim, ze jak by kiedys je sprzedawal, to w pierwszym rzedzie ma mi dac znac, bo chce miec prawo pierwokupu, gdyby sytuacja byla taka, ze nie mialbym na czym sluchac (wtedy jeszcze mialem na czym, bo mialem rowniez Tannoy-e). Tym bardziej, ze projekt i budowa u melo V8  mocno sie przedluzala, a ja sadzilem, ze po odsprzedazy Piano, lada moment bede mial te nastepne odgrody, ale niestety  😞  Na szczescie ma sie fajnych kolegow i niedawno jeden z nich ( Wojtek - nick: "szatan" ) przywiozl kolumienki Liwing Voice, abym sobie porownal z monitorami Tannoy-a.  Jednak, jak sie dowiedzial, ze nie mam juz nawet tych Tannoy-i, to powiedzial, ze nie zostawi kolegi bez zadnych kolumn i na razie mi je zostawia. Bez przerwy wiec wypatruje nowych odgrod aby moc te Living mu oddac.                                                                                                                                                       A co do przeroznych powodow odsprzedawania sprzetow audio, to zgadzam sie z przedmowcami.               

>Wuelem... szkoda, ze nie wpadlec posluchac tych odgrod jak Cie zapraszalem, to moze teraz bys inaczej pisal ?       

1 godzinę temu, Lutek napisał:

Blad, gdyz zupelnie nie tak... Te odgrody juz od samego poczatku - z zalozenia - byly przejsciowymi, co bylo widac chociazby z ich surowego stanu konstrukcji (niezabarwione i niepolakierowane), to raz, a dwa: ich wielkosc, ksztalt i surowosc nie odpowiadala mi w moim typowym pokoju dziennym.  Z zalozenia planowalem tylko ich posluchac, jak beda brzmiec na glosnikach Saba, oraz tanich niskotonowych Foniksach i zamowic nastepne odgrody, ale tym razem juz na glosnikach "wypasionych" - jesli takimi mozna je nazwac. No i jak te odgrody na Sabach dostalem, to  wpadlem w zachwyt nad ich brzmieniem i sie zrobil problem, co do ich sprzedazy, bo w planach byla budowa nastepnych, a tu sie okazalo, ze z brzmienia tych jestem bardzo zadowolony. Zreszta innym sluchaczom goszczacym u mnie rowniez bardzo sie brzmienie podobalo....  

Ale będziesz miał możliwość porównania tych pierwszych odgród na Saabach do docelowych? Bo może okazać się że docelowe (dużo droższe) jednek polegną w konfrontacji... Jakoś mi się wierzyć nie chce że zielone głośniczki grają aż tak fenomenalnie...

33 minuty temu, Yotomeczek napisał:

Ale będziesz miał możliwość porównania...

Bezposrednio nie..., no chyba, ze Piano zechce mnie ponownie odwiedzic i zabrac swoje odgrody - jesli bedzie je jeszcze mial  :-)  Jesli nie zechce, to trzeba bedzie ocenic siegajac do wrazen dzwiekowych z przeszlosci i porownywac z tymi bezposrednimi na zywo, a to juz nie to samo. Co do odczuc, ze odgrody na Sabach podobaly mi sie bardziej to nie przecze, ze mam rowniez takie obawy, ze nawet i tak moze byc.

Edytowane przez Lutek
21 godzin temu, Wuelem napisał:

Na razie weryfikacja odsłuchowa (Lutek i sly30) nie dostarcza budujących wniosków.
Chyba że "budujących" rozumieć będziemy jako zachęcających do (wciąż...) budowania. To wtedy, tak.

Idąc tym tropem, to trzeba by np. uznać, że Lampizator robi chyba najgorsze DAC, bo ciagle wypuszcza na rynek nowe ulepszone modele.

Z DIY jest też taka sytuacja, że ludzie ciągła je ulepszają, bo… mogą. W przeciwieństwie do fabrycznych i gotowych rozwiązań, to od samego początku wielu projektom może towarzyszyć takie nastawienie. Tym bardziej, jak zna się konstruktora, który podsuwa nowe pomysły i zabawa się nie kończy. 

Gość

(Konto usunięte)
5 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

Rację mają obaj Panowie; @slawek.xm i @Wuelem. Oczywiście w różnych systemach różnie będziemy odbierali te zależności. System; mam na myśli również akustykę...

Dodam swoje.

Owszem, idealizujemy wysoki DF w układach aktywnych. Sam wywodzę się z tej szkoły. Wzięło się to stąd, że niegdyś konstruowałem rozmaite układy automatyki i tam siłowniki zawsze lepiej pracowały zwarte niską impedancją wyjściową wzmacniacza. Za charakterystykę odpowiadały układy kształtujące przed wzmacniaczami. To dokładna analogia do audio. W końcu głośnik to również siłownik. Tylko tu najistotniejsza różnica; Głośniki mają rozmaite membrany; celuloza, szmata, takowe usztywnione jakimiś lepiszczami, wreszcie z metalu...

I taki wysoki DF wzmacniacza trzymający za jaja cewkę na sztywnej membranie jest OK... dopóki ta nie zacznie się "dzielić"... Natomiast trzymanie ostro cewki przez wzmacniacz o wysokim DF przy membranie wiotkiej już może dawać brzmienia niekoniecznie "fajniejsze" od wzmacniacza o niskim DF...

To sądzę podstawowa kwestia. 

Bywa, że znakomicie brzmią głośniki sterowane lipnymi pod względem DF wzmacniaczami lampowymi. Bywa, że wysoki DF (a mam taki wzmacniacz o DF ponad 1000) nie jest wskazany do sterowania niektórych ZG... 

Z powyższego biorą się te różnice brzmieniowe systemu wzmacniacz-ZG a nie z kabli za pierdyliony...

 

zamieszczę tylko wypowiedź misiomora , który pokazuje na przykładzie jak mało znaczący jest DF ponieważ zarówno rezystancja kabli głośnikowych jak i cewka głośnika są w szeregu z impedancją wyjściową wzmacniacza

"

W sprawie znaczenia DF - cała rezystancja układu kolumna - wzmacniacz przykładowo wygląda tak: 5.6ohm (głośnik) + 0.4ohm (cewk(a/i) filtru) + 0.1ohm (kabel) + 0.1ohm (wzmak). Razem jest 6.2ohm. Zmiana rezystancji wyjściowej wzmaka z 0.1ohm na 0.01ohm (10-krotna poprawa DF) to zmiana rezystancji całości o 1.5% a więc zaniedbywalna. Co innego jakby podłączyć lampusa z R_out=1ohm (10-krotne pogorszenie DF) - wtedy mamy zmianę rezystancji ogólnej o 15% w górę co może już mieć znaczenie brzmieniowe.

 

Osobiście uważam że DF jest dość niefortunnie zdefiniowanym parametrem (jako że wyglądająca dramatycznie różnica między 50 a 500 jest w rzeczywistości mało znacząca, natomiast 5 a 50 to zupełnie inna sprawa"

 

przy układzie aktywnym nie marezystancji cewki indukcyjnej , ale za to tolerancja rezystancji cewek głośników może być rzędu tych 0,3-0,4 oma

i jeszcze co do wzrostu rezystancji cewki głośnika pod wpływem temperatury

"Różnice w odpowiedzi na skok napięcia (nawet dla obudowy BR) dla R_out wzmaka zwiększonej o 0.1ohm są nieduże, znacznie większe problemy może spowodować choćby nagrzewanie się cewki głośnika (w ten sposób Re może chwilowo rosnąć nawet o 25%!)"

Tak.

Nie chodzi tu właśnie o stosunek tych rezystancji, acz tak definiuje się DF.

Większe znaczenie ma tu zdolność wyjścia wzmacniacza do tłumienia ruchów cewki głośnika. I tu różnica jest znacząca. Jak ktoś ma głośnik o miękkim zawieszeniu niech sobie powciska membranę (a właściwie cewkę) z rozwartymi zaciskami a następnie niech to zrobi przy zwartych na krótko zaciskach. Jeszcze lepiej to widać przy miernikach i wskaźnikach magnetoelektycznych. 

Tłumienie ruchów cewki na skutek zwarcia prądu przeciwelektromotorycznego indukowanego na skutek ruchu cewki w polu magnetycznym to clou zjawiska a nie jakiś matematyczny stosunek na rzecz zdefiniowania współczynnika. 

5 godzin temu, martis napisał:

Można zapytać o punkty podziału zwrotnicy ?

Jesli dobrze pamiętam 200-300, a góra 7000 Hz

2 godziny temu, Yotomeczek napisał:

Jakoś mi się wierzyć nie chce że zielone głośniczki grają aż tak fenomenalnie...

Właśnie takich słów staram się unikać. One są wypadkową, a ściślej, interpretacją tekstu czytanego, next, podlegają kolejnej interpretacji przez czytelnika. Czyli interpretacja interpretacji i mamy pasztet lub jak kto woli ewolucję plotki.

Oczywiście, jakiś słów musimy używać, ale czy fenomenalnie, to odpowiednie słowo?

Czy nie ma w nim podprogowego uśmiechu politowania? 

Jako, że jestem sprzedającym, więc powinienem napisać.. że nie napiszę nic, bo taki los sprzedającego, jest w niezręcznej sytuacji. ale jeśli dobrze odbieram, interpretuje słowo "fenomenalnie", to na moje byłbym ostrożny, a jeśli już trzeba, to raczej z małej litery , głownie za stosunek cena/ jakość. 

Dalej,

Wielu mnie zna z tego, że albo piszę co myślę, albo wcale. 

Dziś nie zrobię wyjątku i konsekwentnie podzielę się tym jak widzę tę konstrukcję okiem grzesznika melomana, nie technicznego. 

Mimo niedoskonałości, uważam tę konstrukcję za bardzo udaną, a to dlatego, że GRA MUZYKĘ(!) Podobno wszystkie grają, ale niektóre bardziej dźwięki niż muzykę. 

Jednak trzeba czytelnikowi wiedzieć i jednocześnie podkreślić, że w istocie, jestem bardziej melomanem niż audiofilem. Moja wrażliwość, postrzeganie muzyki nie musi, ale może być nieco odmienna od wielu z nas, a szczególnie od audiofilskiej braci, która bywa, że szuka bardziej kurzu na strunach niż sedna, duszy muzyki. Nic w tym złego, co kto lubi i ceni. 

Czy w procesie tworzenia OB, było to zamierzone czy nie, ten konkretny model gra muzykę. Akcent został postawiony na jej sedno. I bardzo dobrze, bo konstrukcje w których akcentuje się analitykę, to nie moja bajka. Nie twierdzę, że są złe, tylko nie jest to moja prezentacja, plastyka dźwięku. Na koniec zostawiłem sobie wisienkę, bo krwią podpiszę, że mimo niedoskonałości, to jeszcze nie miałem u siebie konstrukcji, która dawałaby tyle za tak niewiele, a trochę konstrukcji różnych, różnistych miałem u siebie. 

Oczywiście, że można lepiej/ inaczej, jak zwał, ale to będzie produkt za zupełnie inne pieniądze. Tu mamy dużo, choć nie wszystko za niewiele. 

I tu mógłbym postawić kropkę, jednak rozwinę.

Na moje, to nie miejsce na poezję, szczególnie ten wątek. Tu są mądrzejsi ode mnie i wiedzą o co kaman. Naginanie rzeczywistości ma swoje granice. Kitu nie sprzedam, a nawet nie chcę, bo to i tak prędzej czy później wyjdzie na jaw i to mnie się dostanie, że poezją kiwam naród. Dlatego wolę pisać jak jest, prosto, jak słyszę, a z mniej technicznego czytelnika nie śmiem robić idioty., że za dychę kupi ósmy cud świata. To produkt z wadami, ale zespół zalet w połączeniu z zawartością muzyki w muzyce, wydaje się przyćmiewać, tuszować wady. 

To produkt raczej dla melomana z lekkim audiofilskim zacięciem, ceniącego sobie muzykę dobrze podaną, a nie dla kogoś, kto szuka w prezentacji kurzu na strunach czy blask w blasku talerza.  

Jak widać z powyższego, trudno wywnioskować i bez cienia wątpliwości użyć słowa fenomenalne. 

Dalej.

Parę miesięcy temu, chciałem kupić zg muzykalne z min. '12 na basie. Szukałem, szukałem coś muzykalnego pod me ucho. W końcu znalazłem u Lutka. U niego usłyszałem OB w których akcent został postawiony na muzykę czyli to co cenię nad wyraz. I grało to mz, bardzo ciekawie.

Może nie urywało, ale z drugiej, trzeba być mocno złośliwym, aby kręcić nosem. Dlatego kupiłem.

Niestety, po przywiezieniu OB do mnie, okazało się, że ta konstrukcja nie lubi się z moim pokojem. Liczyłem się z tym, ale nie w takiej skali. Aby to "uleczyć" trzeba mocno podwinąć rękawy i jeszcze głębiej sięgnąć do kieszeni, przeprowadzić nie kosmetykę, a bardziej rewolucję, a to mocno kosztowne i inszy temat.

Co by nie było, pokój powinien sprzedać, a nie OB. Niestety tak się nie da.

Są jeszcze inne powody, ale to już innym razem 😉

Edytowane przez piano

Dopowiem jeszcze a propos tego "DF", że bywa z tym różnie na skutek separacji wyjścia wzmacniacza od zacisków rozmaitymi elementami zabezpieczeń, ot choćby dwójnik równoległego dławika i rezystora na wyjściu z końcówki a następnie układ Zobla. Potem oczywiście przekombinowane kable głośnikowe. Jak jest zwrotnica to niweczy ona w zasadzie cały efekt. Ale mówimy tu o układzie aktywnym.

Purystą zalecałbym stosowanie układów nie tyle bi-wire co układu sensorycznego do zacisków głośnika...

6 minut temu, piano napisał:

Oczywiście, jakiś słów musimy używać, ale czy fenomenalnie, to odpowiednie słowo?

Czy nie ma w nim podprogowego uśmiechu politowania? 

Głośnik zastosowane w tych odgrodach nie są fenomenalne. Podobnie zresztą jak żadne inne 😉

Ich wartość wynika z efektu jaki wywierają na słuchaczu.

Po prostu grają bardzo dobrze.

I słuchacze, którzy słuchali ZG za pierdyliony zbudowanych ze znakomitych (których nie ma jak wspomniałem) przetworników za pierdyliony... nagle doznają szoku. Oto jakieś zakurzone papierzaki sprzed wojny grają! Burzy to ich porządek świata. A to tylko fizyka, która dowiodła, że cudów tu nie ma. Oczywiście dobra aplikacja to podstawa. 

2 godziny temu, Yotomeczek napisał:

Ale będziesz miał możliwość porównania tych pierwszych odgród na Saabach do docelowych? Bo może okazać się że docelowe (dużo droższe) jednek polegną w konfrontacji.

w tym też coś jest. 😉

16 minut temu, Grzegorz7 napisał:

I słuchacze, którzy słuchali ZG za pierdyliony zbudowanych ze znakomitych (których nie ma jak wspomniałem) przetworników za pierdyliony... nagle doznają szoku. Oto jakieś zakurzone papierzaki sprzed wojny grają! Burzy to ich porządek świata. A to tylko fizyka, która dowiodła, że cudów tu nie ma. Oczywiście dobra aplikacja to podstawa. 

👍

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, piano napisał:

w tym też coś jest. 😉

z konstrukcji i podziałów wynika , że charakterystyki kierunkowe nie są tak dobre jak będą w nowych konstrukcjach , że względu na niższy podział i waveguide

da to stały spadek decybelowy przy zmieniających się kątach i ten aspekt na pewno wpłynie na lepszą prezentację

dlatego nowe odgrody zapowiadają się pod względem technicznym znacznie lepiej

17 minut temu, slawek.xm napisał:

dlatego nowe odgrody zapowiadają się pod względem technicznym znacznie lepiej

A te nowe odgrody, to będzie jakiś projekt u p. Kisiela do kupienia, czy zestaw głośników, gotowych kolumn? Pamietam, że kiedyś oferował jakieś kity, ale nie wiem jak to teraz wyglada. Jest tyle różnych opcji i firm, że trudno wszystko ogarniać. 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.