Skocz do zawartości
IGNORED

Sine qua non dźwięku hi-end


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem ich kilka. Tylko polskiej produkcji. Bodajże stosunkowo niedawno Ciarry (dwa razy) i kiedyś  Ardento (też bodaże 2 razy). Pierwsze średniej wielkości, drugie  znacznie większe. Ciarry z uwagi na brak podbić na basie i ogólnemu graniu szybkim dźwiękiem spokojnie zagrają w małych pomieszczeniach, a największe spod znaku Ardento (Alter II) - było ich 2 lub 3 rozmiary  - spokojnie już do wielkich salonów i dodatkowo z regulacją intensywności propagacji dwóch zakresów. Fajne granie, jednak mimo kilku nawet ciekawych zalet żadne nie łapały się do segmentu tego wątku. No chyba, że zaczniemy opisywać kolumny High End w swojej klasie, jak to zrobił Pietka, to i spokojnie Yamaha PianoCraft w swoim też dostanie taki medal. 😉  

Co do elektroniki, Ciarry słuchałem z moim wzmocnieniem, a Ardento z moim, firmowym opartym od początku do końca z DAC-em włącznie na lampach i najtańszym zestawem FM Acoustic, który z tego co pamietam, pod względem motoryki, esencji grania wypadł z nimi najlepiej.  

2 godziny temu, pmcomp napisał:

A nie najdrozszy czasem? 😉 

Autorowi tu chodzi o konkretne modele więc nie będę rozwijał pobocznych kwestii.

Mi to jedynie pasował ( z prezentowanych na ostatnim AVS2023) jedynie Qualio IQ

Jedynie te były interesujące.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niestety, na prezentacji prezenter powtarzał wcześniej przygotowany swój zestaw nagrań czyli była to prezentacja w mocno ograniczonych warunkach.

(Sam wolę garażowe przestery)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

W dniu 1.08.2024 o 18:21, Seyv napisał:

Jeśli bas refleks jest strojony poniżej 30 Hz (może nawet 35Hz) to nie odróżnisz co to za rodzaj obudowy. 

Na bazie jakich faktów jest to stwierdzenie ?

W dniu 2.08.2024 o 06:44, umka napisał:

Miałem ich kilka. Tylko polskiej produkcji. Bodajże stosunkowo niedawno Ciarry (dwa razy) i kiedyś  Ardento (też bodaże 2 razy). Pierwsze średniej wielkości, drugie  znacznie większe. Ciarry z uwagi na brak podbić na basie i ogólnemu graniu szybkim dźwiękiem spokojnie zagrają w małych pomieszczeniach, a największe spod znaku Ardento (Alter II) - było ich 2 lub 3 rozmiary  - spokojnie już do wielkich salonów i dodatkowo z regulacją intensywności propagacji dwóch zakresów. Fajne granie, jednak mimo kilku nawet ciekawych zalet żadne nie łapały się do segmentu tego wątku. No chyba, że zaczniemy opisywać kolumny High End w swojej klasie, jak to zrobił Pietka, to i spokojnie Yamaha PianoCraft w swoim też dostanie taki medal. 😉  

Co do elektroniki, Ciarry słuchałem z moim wzmocnieniem, a Ardento z moim, firmowym opartym od początku do końca z DAC-em włącznie na lampach i najtańszym zestawem FM Acoustic, który z tego co pamietam, pod względem motoryki, esencji grania wypadł z nimi najlepiej.  

Sluchalem kiedys w warunkach domowych na warszawskim Mokotowie kolumn Ardento Alter. Sorry … tak suchego i wypranego z muzyki dzwieku nie slyszalem nigdy i nigdzie. No moze kiedys u Dubiela w Opolu tak wlasnie zestrojonych Alteców zrobionych przez Niego. I co z tego, ze bas byl OK jak reszta otwierala krew z uszu? Po 30-u minutach mialem dosc i opuscilem to spotkanie. Totalna porażka.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

43 minuty temu, pmcomp napisał:

Sluchalem kiedys w warunkach domowych na warszawskim Mokotowie kolumn Ardento Alter. Sorry … tak suchego i wypranego z muzyki dzwieku nie slyszalem nigdy i nigdzie. No moze kiedys u Dubiela w Opolu tak wlasnie zestrojonych Alteców zrobionych przez Niego. I co z tego, ze bas byl OK jak reszta otwierala krew z uszu? Po 30-u minutach mialem dosc i opuscilem to spotkanie. Totalna porażka.

Tam był na środku chyba głośnik  Sonido, dlatego mogło tak brzmieć. Z ich lampowà elektroniką i wspomnianym FM Acoustic było z tym tematem lepiej..  

  • Moderatorzy
4 godziny temu, PawelP napisał:

Na bazie jakich faktów jest to stwierdzenie ?

Na bazie odsłuchów w dość sporym gronie takich konstrukcji.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

20 minut temu, Seyv napisał:

Na bazie odsłuchów w dość sporym gronie takich konstrukcji.

Ok, to ciekawe obserwacje i doświadczenie, to czy możesz się podzielić jakie to były konstrukcje BR 30-40Hz ?
 

  • Moderatorzy

Z tych które wiem, że były nisko strojone to Destination Audio, sam też robiłem konstrukcje strojone poniżej 30 Hz. A miałem do porównań TLki, OZ, różnie strojone BR i stratne. Ogólnie zauważam, że im mniejsze "pompki" do powietrza tym bas refleks bardziej zauważalny.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

W dniu 1.08.2024 o 18:12, pmcomp napisał:

Pamiętaj, że takie konstrukcje to jest ciągle ... DIY, żeby nie było w najlepszym tego słowa znaczeniu. Bo nie wiem dlaczego w naszym kraju DIY kojarzy nam się z co najwyżej garażowym rękodziełem albo lutowaniem pod kołdrą w swojej łazience 😉 .

Cięzko to porównać do Gauderów czy Blumenhoferów bo ... są unikatowe i jedyne na świecie. I nikt zapewne takich nigdzie nie kupi (chyba że ten jedyny egzemplarz). Zapewne topowe firmy też mają w swoim posiadaniu mnóstwo własnych topowych dżwiękowo konstrukcji, które ze względu np. na cenę nigdy nie weszły do oferty i do szerokiej komercyjnej dystrybucji.

Pozdro

 

 

 

Zapraszam do poczytania o starych Rogers LS3/5a i nowych Chartwell LS3/5a grających w moim systemie.

6XSPKg.jpg


zmlOiF.jpg

 

 

Wpis #1896.

 

Pozdro

 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.07.2024 o 14:28, Zbi_Rek napisał:

z jakiej galaktyki przybyłeś ?

 

Jeżeli kiedyś będziesz miał HiEndowy system zrozumiesz to co napisałem.

W dniu 28.07.2024 o 21:28, umka napisał:

Dynaudio Consequence Ultimmate Edition

 

Nie ma przypadku, że można je było kupić za ułamek ceny detalicznej, dla mnie to karykatura HiEndu, ale tu chyba jak ulał pasuje powiedzenie że o gustach się nie dyskutuje.

30 minut temu, kaviter napisał:
W dniu 28.07.2024 o 21:28, umka napisał:

Dynaudio Consequence Ultimmate Edition

 

Nie ma przypadku, że można je było kupić za ułamek ceny detalicznej, dla mnie to karykatura HiEndu, ale tu chyba jak ulał pasuje powiedzenie że o gustach się nie dyskutuje.

Ten model? Nie wcześniejszy? Bo jeśli chodzi starszy, to pewnie tak. Ale bez znaczenia. A co do samego brzmienia, dla wielu pierwsze co może odrzucić ich od tych kolumn, to pozorny brak basu. Niestety po pierwsze muszą być dobrze zasilone, bo są mega prądożerne i wielu nie jest w stanie tego spełnić, a po drugie nawet wtedy basu w stylu ums. ums w nich się nie usłyszy, gdyż prezentują go tam gdzie jest o nim informacja w materiale i do tego sprężysty, a nie jako ostatnio modne u producentów sztuczne podbicie przełomu dołu ze środkiem efektowną łuną pomruku. Ale nie kruszę o to kopii, bo jak wiadomo, każdy ma swoje preferencje i finalnie jemu ma się podobać. Rozumiem znakomicie temat.

J.

Edytowane przez umka

Ten, miał je (skuszony bardzo atrakcyjną ceną) pewien swego czasu bardzo aktywny użytkownik tego forum, którego dobrze znam w realu. Cudował, zmieniał wzmacniacze przedstawiał je z małego pokoju do dużego i z powrotem i to nigdy nie grało dobrze. Ale zostawiam temat, nie bez powodu przestał tu pisać.

Cóż, życie i jego odmienne perypetie. A dla pokazania jego nieprzewidywalności powiem tylko, że gdy zamieniłem swoje Dynki na obecne Gaudery, większość znajomych do dziś mówi mi, że im bardziej pasowały brzmieniowo te postawione na głowie Dunki. 😉 

59 minut temu, kaviter napisał:
W dniu 28.07.2024 o 21:28, umka napisał:

Dynaudio Consequence Ultimmate Edition

 

Nie ma przypadku, że można je było kupić za ułamek ceny detalicznej, dla mnie to karykatura HiEndu, ale tu chyba jak ulał pasuje powiedzenie że o gustach się nie dyskutuje.

No tak ... za tanie 🙂 🙂 🙂 .

I jako nowe i ... w używce. Tiaaaa ... to jest prawdziwy wyznacznik hiendu dla @kaviter'a.

W wersji MkII są do kupienia za ok. 9.000 EUR: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie może być hi-end ...

Gdybym nie miał swoich JBL to już bym po nie jechał.

 

BTW Jacku, czym się różni wersja Ultimate Edition ( 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ) od tej MkII ?

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

12 godzin temu, pmcomp napisał:

No tak ... za tanie 🙂 🙂 🙂 .

I jako nowe i ... w używce. Tiaaaa ... to jest prawdziwy wyznacznik hiendu dla @kaviter'a.

W wersji MkII są do kupienia za ok. 9.000 EUR: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To nie może być hi-end ...

Gdybym nie miał swoich JBL to już bym po nie jechał.

 

BTW Jacku, czym się różni wersja Ultimate Edition ( 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ) od tej MkII ?

 

 

 

W głównej mierze różnią je zmienione zwrotnice i nowsze wersje przetworników.  Inna epoka. Też dobra, ale jednak na inne wymagania nabywców. Zapytaj Jacka, prawdopodobnie będzie wiedział więcej i dokładniej. No i widoczna gołym okiem nieco inna stabilizacja na podłożu. Jeden pacjent z Węgier kiedyś miał wielką ochotę na zamiankę ze mną - jego stare ze sporą dopłatą za moje. 😉 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
16 godzin temu, umka napisał:

Cóż, życie i jego odmienne perypetie. A dla pokazania jego nieprzewidywalności powiem tylko, że gdy zamieniłem swoje Dynki na obecne Gaudery, większość znajomych do dziś mówi mi, że im bardziej pasowały brzmieniowo te postawione na głowie Dunki. 😉 

Trzeba było Jacku wstawić Dynaudio ale topowe Evidence i miał byś temat zamknięty😀

Consequenze się podoba kolegom bo ma snujący się bas widziany wyraźnie na waterfalu (efekt działania z tyłu a raczej z dołu 90 stopni (czy to zaleta czy raczej feler)drugiego głośnika w push pullu )

Postawione na głowie Dynki lepiej by grały w PP ale jak by głośnik był jeden za drugim w poziomie ale wtedy buda by szła daleko do tyłu i robi się potwór litrażowy. Postawienie na głowie dalej mi się podoba…. To ciekawie współpracuje z pomieszczeniem np. SBIR robi się znikomy… jest lepsza czytelność nagrania

p.s.

Evidence domagały się 600Wat i tyle z małą 10% górką dostały jak robiłem odsłuchy no i jedna rzecz trzeba się od nich odsunąć do tyłu więcej niż 4,5 metra co by zrozumieć że najniższy bas także jest ok może od Gauderów też trzeba fotelem odjechać i będzie Pani-Pan zadowolony?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

26 minut temu, ASURA napisał:

Trzeba było Jacku wstawić Dynaudio ale topowe Evidence i miał byś temat zamknięty😀

Consequenze się podoba kolegom bo ma snujący się bas widziany wyraźnie na waterfalu (efekt działania z tyłu a raczej z dołu 90 stopni (czy to zaleta czy raczej feler)drugiego głośnika w push pullu )

Postawione na głowie Dynki lepiej by grały w PP ale jak by głośnik był jeden za drugim w poziomie ale wtedy buda by szła daleko do tyłu i robi się potwór litrażowy. Postawienie na głowie dalej mi się podoba…. To ciekawie współpracuje z pomieszczeniem np. SBIR robi się znikomy… jest lepsza czytelność nagrania

p.s.

Evidence domagały się 600Wat i tyle z małą 10% górką dostały jak robiłem odsłuchy no i jedna rzecz trzeba się od nich odsunąć do tyłu więcej niż 4,5 metra co by zrozumieć że najniższy bas także jest ok może od Gauderów też trzeba fotelem odjechać i będzie Pani-Pan zadowolony?

Miałem u siebie jedne i drugie.  O Evidence myślałem, ale zdążyły sie sprzedać, drugie nabyłem i niestety nie zgadzam się z opinią co do basu. 😉 

bardzo ciekawy watek , - jak nazwać hi end bez hi-endu  , bo jeśli na podstawie osłuchania ok 25 lat nie posiadam sprzętu który kwotowo nie kwalifikuje się do hi-endu ale poszczególne składniki tak zestawiłem ze dźwięk dla mnie to ultra hi-end ,ponieważ każdy element każdy drucik ma znaczenie i po wielu latach doświadczeń to osiągnąłem to jak to nazwać ? To nie tylko sucha pragmatyczna opinia ponieważ miałem okazje słuchać systemów za naprawdę wielkie pieniądze i w wielu wypadkach byłem rozczarowany . Uzyskanie równowagi tonalnej to nie lada wyzwanie nawet dla wielkich pieniędzy a uzyskanie efektu kiedy możemy słuchać wszystkiego takie jakie jest i z klasa to juz lata wyzwań nie tylko w pieniądzach ale w duszy , takiej duszy jak była muzyka lat 70

2 godziny temu, umka napisał:

Miałem u siebie jedne i drugie.  O Evidence myślałem, ale zdążyły sie sprzedać, drugie nabyłem i niestety nie zgadzam się z opinią co do basu. 😉 

Jacku tego najniższego z tak małych w sumie 4 przetworników w Evidence no wiernego nie będzie (Doppler się kłania) ale radzą sobie dobrze ciut wyżej przy normalnych poziomach SPL. Ten utwór mz. jest OK z zejściem basu, słuchałem na swoich JR

 


 

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Moderatorzy
22 godziny temu, kaviter napisał:

Ten, miał je (skuszony bardzo atrakcyjną ceną) pewien swego czasu bardzo aktywny użytkownik tego forum, którego dobrze znam w realu. Cudował, zmieniał wzmacniacze przedstawiał je z małego pokoju do dużego i z powrotem i to nigdy nie grało dobrze. Ale zostawiam temat, nie bez powodu przestał tu pisać.

Ale te stare Consequence, a nowsze Ultimate (też już nie produkowane) to całkiem inna kolumna. Stara przecież różni się ceną kilka razy niższą, ma chyba też inne głośniki basowe (?) oraz nieco inne wymiary i wagę (nie ma pewności, kiedyś znamy robił research bo chciał kupić tą starą wersję ze względu na niską cenę. Wcześniej słuchał nowej i po posłuchaniu starej zrezygnował). 

Dla mnie ta kolumna jest świetna, ale ma jedną zasadniczą wadę - wymaga mocnego wzmacniacza. Ja jak podpiąłem moje lampowe monobloki 2x250W to po dwóch utworach wyłączyłem. Padły totalnie z mocą, nie chciałem dłużej słuchać by nie uszkodzić kolumn lub wzmacniacza. Podpięliśmy dwa 50kg monobloki trnzystorwe po prawie 500W i było znacznie lepiej, ale nadal nie było dobrze. Tam faktycznie trzeba pieca 750W-1000W i wtedy można docenić tą kolumnę. Zresztą ma to sens, cztery trudne do napędzenia głośniki Dynaudio, każdy po bodajże 38cm, konstrukcja 5-way bardzo rozbudowana zwornica, która też konsumuje sporo energii... Gdyby tam była tylko para głośników basowych, pewnie te 350W-500W by wystarczyło.

Mi ta kolumna bardzo się podoba, myślę że to jedna z najlepszych kolumn jakie znam, ale całkowicie (dla mnie) dyskwalifikuje ją zapotrzebowanie na prąd. Nie znam nawet takich wzmacniaczy, które mogłyby je napędzić poprawienie i równocześnie dobrze brzmieć. Może topowe końcówki Gryphona albo Bouldera? Nie słyszałem, ale jakbym miał gdybać to chyba w takim kierunku. 

-----------------

2 godziny temu, plastik1989 napisał:

kiedyś znamy robił research bo chciał kupić tą starą wersję ze względu na niską cenę. Wcześniej słuchał nowej i po posłuchaniu starej zrezygnował

Cenna uwaga.

 

2 godziny temu, plastik1989 napisał:

Nie znam nawet takich wzmacniaczy, które mogłyby je napędzić poprawienie i równocześnie dobrze brzmieć. Może topowe końcówki Gryphona albo Bouldera? Nie słyszałem, ale jakbym miał gdybać to chyba w takim kierunku. 

Produkty Dana D'Agostino.

Jest taki setup w Warszawie, z monosami D'Agostino (nie pamiętam jakie @umka wie) i brzmi wyśmienicie. Szczególnie z taśmy magnetofonowej. Tam pięknie słychac, że cyfra nie dogania. Jeden z najlepszych dźwięków jakie słyszałem ever. Wróć ... nie dźwięków tylko ... słuchowisk muzycznych 😉 .

Przykład?

Słuchalismy tam taśmy, którą Wojcek nagrał w swoim studio na dwóch różnych magnetofonach. BTW wykonawcy grali też na żywo na AVS 2022. Tzn. zgrał z wielosladu na dwa rózne dwuślady. Jak pieknie było słychać róznice 🙂 . A mówią, że taśma to taśma. Otóż nie. Magnetofon też robi różnicę. Jedna nie była gorsza od drugiej. One po prostu brzmiały ciut inaczej, gdzie indziej były połozone akcenty. I obie brzmiały fantastycznie. I ten set ... końcówki plus kolumny ... pokazały to znakomicie.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Moderatorzy
53 minuty temu, pmcomp napisał:

Cenna uwaga.

 

Produkty Dana D'Agostino.

Jest taki setup w Warszawie, z monosami D'Agostino (nie pamiętam jakie @umka wie) i brzmi wyśmienicie. Szczególnie z taśmy magnetofonowej. Tam pięknie słychac, że cyfra nie dogania. Jeden z najlepszych dźwięków jakie słyszałem ever. Wróć ... nie dźwięków tylko ... słuchowisk muzycznych 😉 .

Przykład?

Słuchalismy tam taśmy, którą Wojcek nagrał w swoim studio na dwóch różnych magnetofonach. BTW wykonawcy grali też na żywo na AVS 2022. Tzn. zgrał z wielosladu na dwa rózne dwuślady. Jak pieknie było słychać róznice 🙂 . A mówią, że taśma to taśma. Otóż nie. Magnetofon też robi różnicę. Jedna nie była gorsza od drugiej. One po prostu brzmiały ciut inaczej, gdzie indziej były połozone akcenty. I obie brzmiały fantastycznie. I ten set ... końcówki plus kolumny ... pokazały to znakomicie.

Mommentum 250 Dan Deagostino miałem u siebie jakiś czas i pomimo tego, że to nie jest zły klocek to mnie jakoś nie ujął. A magnetofony to super sprawa. Jakby się trafił taki A80 Studera to mocno bym się zastanowił nad zakupem (jeśli tylko finanse by pozwoliły…). 

-----------------

10 godzin temu, pmcomp napisał:

Cenna uwaga.

 

Produkty Dana D'Agostino.

Jest taki setup w Warszawie, z monosami D'Agostino (nie pamiętam jakie @umka wie) i brzmi wyśmienicie. Szczególnie z taśmy magnetofonowej. Tam pięknie słychac, że cyfra nie dogania. Jeden z najlepszych dźwięków jakie słyszałem ever. Wróć ... nie dźwięków tylko ... słuchowisk muzycznych 😉 .

Przykład?

Słuchalismy tam taśmy, którą Wojcek nagrał w swoim studio na dwóch różnych magnetofonach. BTW wykonawcy grali też na żywo na AVS 2022. Tzn. zgrał z wielosladu na dwa rózne dwuślady. Jak pieknie było słychać róznice 🙂 . A mówią, że taśma to taśma. Otóż nie. Magnetofon też robi różnicę. Jedna nie była gorsza od drugiej. One po prostu brzmiały ciut inaczej, gdzie indziej były połozone akcenty. I obie brzmiały fantastycznie. I ten set ... końcówki plus kolumny ... pokazały to znakomicie.

Progression Mono. 

Edytowane przez umka

Jak już pisałem Ultimate. Grały z różnymi wzmacniaczami, również Gryphona (stereofonicznym Antileonem),  i nawet z moim Krellem EVO402 który na 4 Ohmach ma 2x800W i 2x1600 na 2, nie miał żadnych problemów żeby je wysterować. 

W dniu 20.08.2024 o 21:08, umka napisał:

 że gdy zamieniłem swoje Dynki na obecne Gaudery

ktore Gaudery?

 

edyt

znalazlem: Gauder Akustik Berlina RC-11 Black Edition

Edytowane przez xajas
W dniu 31.07.2024 o 00:53, xajas napisał:


Nawet jesli sa, to problem lezy gdzie indziej
Wstaw je do realnego pomieszczenia, przemierz i zobacz co sie stanie.

Tutaj wyniki malego eksperymentu (to takie moje hobby).

Zestawilem dane/pomiary ponad 20 zestawow glosnikowych. Czesc z nich to pomiary, ktore sam wykonalem (sa tam zestawy glosnikowe od najmniejszych monitorkow typu SystemAudio Saxo z 4“ glosniczkami za 600€, az po wielkie zestawy typu Burmester, Steinway za ponad 150.000€) a czesc, to pomiary ktore podsylaja mi inni forumowicze.

Wszystkie zostaly znormalizowane na 1000Hz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A potem zrobilem z tego srednia

IMG_4354.thumb.jpg.e6c13cb8f2dda863431563f6623fc367.jpg

I co widac? Nawet jesli maja „zejscie“, to zaraz powyzej tego zejscia (ten peak od 40Hz w dol) pojawia sie olbrzymia dziura w zakresie tego najwazniejszego basu. I tu nie pomoze nawet najnizsze „zejscie“ ponizej 20Hz, ktorym sie wiekszosc audiofilow onanizuje, jesli tej dziury, nie wyeliminujecie. Nawet najwieksze i najdrozsze zestawy, beda mialy ta dziure i jesli nic nie przeciwko temu nie zrobicie, beda brzmialy ANEMICZNIE, mimo zejscia do 20Hz!

Tak to niestety wyglada w wiekszosci wypadkow (takze w tych za 150.000€)

IMG_4355.thumb.jpg.370730f4c106811b2929660b210867e5.jpg

A teraz najwiekszy szok i niespodzianka

Tak graja moje male glosniczki „kuchenne“ 2 x 4“ + subwooferek w mikroskopijnej kuchni (zielony pomiar) i malutkie Sonus Faber Concertino 5“ (czerwony pomiar) w wielkim Livingroomie.

IMG_4356.thumb.jpg.20c58cd55ccba5de84a6fa188c0f4391.jpg

Popatrz na „zejscie“. Czy jest wiele gorsze od tych wielkich za 150.000€? I czy maja dziure? Nie, nie maja. Genialne!

Gdybym ocenial jakosc tylko na podstawie zejscia i zrownowazonego przebiegu pasma basu, to na pewno by ten konkurs wygraly!

Tyle na temat zejscia ponizej 20Hz emoji3.png

Wyciąganie ogólnych wniosków z takich pomiarów jest trochę zbyt daleko idące.

Bo tak samo wyglądałyby te krzywe przy praktycznie każdym wzmacniaczu podpiętym do kolumn. A przecież słychać różnice.

Chyba, że zakładamy, że wszystko gra tak samo 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bo tak samo wyglądałyby te krzywe przy praktycznie każdym wzmacniaczu podpiętym do kolumn.

Dokladnie tak, bo to problem akustyki pomieszczenia a nie wzmacniacza
2 minuty temu, xajas napisał:


Dokladnie tak, bo to problem akustyki pomieszczenia a nie wzmacniacza

Akustyka oczywiście ma duży wpływ na to, co się słyszy, ale nie jedyny.

Powiem więcej, do akustyki pomieszczenia człowiek przebywając w nim, się "przyzwyczaja" i traktuje ją jakoś co naturalnego.  

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.