Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, stench napisał:

ROWER !!!

Wioślarz😜

 

Zupełnie serio-70% mięśni wtedy pracuje

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 minuty temu, Less napisał:

Są jeszcze rowery wodne

Oraz latające

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

3 minuty temu, ASURA napisał:

Oraz latające

To elektryk! To nie jest prawdziwy rower a ten pilot nie jest prawdziwym cyklistą!

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Teraz, il Dottore napisał:

To elektryk! To nie jest prawdziwy rower a ten pilot nie jest prawdziwym cyklistą!

To tylko do lampki nocnej, jaki tam elektryk? 😉

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

9 hours ago, Allmr said:

... i nowa fabryka w Singapurze.

??? Sprawdszilem na lanuchach ktore jeszcze mam z zeszlego roku (XTR/DA) - zrobiono w Japonii. 

8 hours ago, przmor said:

Ciekawe czy w globalnej sprzedaży Shimano udział grup Dura Ace i XTR to procenty czy może promile?

Pewnie niezbyt wiele ale pamietaj ze na DA/XTR Shimano jezdzi pewnie 90% kolarzy wiec to jest olbrzymi rynek. Na pewno na tym nie traca.

4 godziny temu, stench napisał:

Wszystkie takie rowery są niekoszerne !

Tak w Izraelu nie ma kanału Le Manche 😉

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

9 godzin temu, stench napisał:

ROWER !!!

Rower wyleczył mi kolana zniszczone tenisem. Lewą łąkotkę miałem wg. rezonansu do operacji , bo ostrym meczu bolało mnie kolano, ale kilka dni później  ortopeda zapytał czy boli w tym momencie. Odpowiedziałem  że nie, bo tak było . Proszę przyjść jak będzie bolało, usłyszałem . Intensywna jazda na rowerze pozwoliła w pewnym sensie zregenerować te ubytki , pewnie części ścięgna poprzerastały tkanką mięśniową i się ustabilizowało. Na przebijanki tenisowe i narty zakładam stabilizator  i wszystko jest OK, a minęło już  kilka lat od wizyty u lekarza. Chodzę i nawet biegam bez bólu , a jeśli nie boli to po co grzebać . To zasługa roweru a ściślej jego użytkowania.

2 godziny temu, jackk napisał:

??? Sprawdszilem na lanuchach ktore jeszcze mam z zeszlego roku (XTR/DA) - zrobiono w Japonii. 

Pewnie niezbyt wiele ale pamietaj ze na DA/XTR Shimano jezdzi pewnie 90% kolarzy wiec to jest olbrzymi rynek. Na pewno na tym nie traca.

Topowi tak i w startowych  , ale nawet oni w treningowych mają Ultegry jako tańsze zamienniki. 

1 minutę temu, Tyrion.L napisał:

Rower wyleczył mi kolana zniszczone tenisem. Lewą łąkotkę miałem wg. rezonansu do operacji , bo ostrym meczu bolało mnie kolano, ale kilka dni później  ortopeda zapytał czy boli w tym momencie. Odpowiedziałem  że nie, bo tak było . Proszę przyjść jak będzie bolało, usłyszałem . Intensywna jazda na rowerze pozwoliła w pewnym sensie zregenerować te ubytki , pewnie części ścięgna poprzerastały tkanką mięśniową i się ustabilizowało. Na przebijanki tenisowe i narty zakładam stabilizator  i wszystko jest OK, a minęło już  kilka lat od wizyty u lekarza. Chodzę i nawet biegam bez bólu , a jeśli nie boli to po co grzebać . To zasługa roweru a ściślej jego użytkowania.

Topowi tak i w startowych  , ale nawet oni w treningowych mają Ultegry jako tańsze zamienniki. 

W SWorksie MTB mam XTR 2x10 , pracuje rewelacyjnie i nie zamierzam go zmieniać , ale z łańcuchami schodzę niżej na  HG 95 z przyczyn finansowych . Kasety też XT.

Czytaliście już o testach takiego napędu rowerowego? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Ciekawa koncepcja, genialna w swojej prostocie.

Testy są już na zaawansowanym poziomie, podobno Canyon, Specialized i Trek mają prototypy i intensywnie testują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
1 hour ago, Tyrion.L said:

W SWorksie MTB mam XTR 2x10 , pracuje rewelacyjnie i nie zamierzam go zmieniać , ale z łańcuchami schodzę niżej na  HG 95 z przyczyn finansowych . Kasety też XT.

Kaseta na ten przyklad du...zo tansza ale miedzy lancuchem Ultegry a XTR/DA roznica jest b. mala chyba koszt jednej detki i to nawet nie tej z Latexu. Ogolnie ceny podskoczyly znacznie. W zeszlym roku trzeba bylo polowac na lancuchy u mnie jak sie pokazaly to od razu 5 kupilem wiec mam zapas! Paranoja. Ja w swoim Exceed CFR mam 1x12 XTR i musze przyznac ze pracuje chyba nawet lepiej niz DA w mojej szosie. Jak tak patrze na sprzet ludzi to mechaniczny osprzet to juz rzadkosc wszyscy juz jezdza na elektonicznych grupach.

25 minutes ago, przmor said:

Mechaniczne grupy to rzadkość? Chyba w jakiejś równoległej rzeczywistości żyjesz.

Mowie o tych co jezdza powaznie czy to amatorsko czy wyzej. Takie sa moje spostrzezenia. Z ludzmi z ktorymi jezdze jestem chyba jedynym na mech. grupie. 

1 minutę temu, jackk napisał:

Mowie o tych co jezdza powaznie czy to amatorsko czy wyzej. Takie sa moje spostrzezenia. Z ludzmi z ktorymi jezdze jestem chyba jedynym na mech. grupie. 

No, to co moi kumple zabiorą w Bieszczady w tym roku to strach się bać. Ja zabieram brzuch 😉

nagrywamy.com

2 minutes ago, przemak said:

No, to co moi kumple zabiorą w Bieszczady w tym roku to strach się bać. Ja zabieram brzuch 😉

Z brzuchem ciezko che che ale w gruncie rzeczy liczy sie 'moc'!

3 minuty temu, jackk napisał:

Z brzuchem ciezko che che ale w gruncie rzeczy liczy sie 'moc'!

Ojtamojtam, dam radę. Pod górkę trochę ciężko wprawdzie, ale potem jest z górki 😉

nagrywamy.com

1 godzinę temu, jackk napisał:

Ja w swoim Exceed CFR mam 1x12 XTR i musze przyznac ze pracuje chyba nawet lepiej niz DA w mojej szosie.

Jak się jeździ na 1x12? Ile zębów z przodu i z tyłu na najmniejszej zębatce? 

2 hours ago, kghm said:

Jak się jeździ na 1x12? Ile zębów z przodu i z tyłu na najmniejszej zębatce? 

Bez problemów. 34x10 na teraz wolałbym 36 z przodu ale Race Face nie ma 36 dla tej korby. Sam byłem sceptyczny jeśli chodzi o jedna tarcze z przodu ale nie ma żadnych problemów.

Edytowane przez jackk
No, to co moi kumple zabiorą w Bieszczady w tym roku to strach się bać. Ja zabieram brzuch

Dobre
Wlasnie wrocilem po tygodniu z naszych „Bieszczadow“ i co? Zabralem bruch i ….. wrocilem z brzuchem

Wszystkie wysilki rowerowo-antybrzuchowe sa na darmo, gdy kuchnia w wynajetej chalupie jest lepiej wyposazona niz rower a zdolnosci kucharskie przekraczaja mozliwosci kolarskie
Ojtamojtam, dam radę. Pod górkę trochę ciężko wprawdzie, ale potem jest z górki

Ano wlasnie, „best of two worlds“, pod gorke elektryk, a z gorki brzuch
10 godzin temu, przmor napisał:

Mechaniczne grupy to rzadkość? Chyba w jakiejś równoległej rzeczywistości żyjesz.

W rowerach szosowych trend jest jasny - wszystkie modele od Shimano 105 w górę i SRAM rival w górę będą dostępne w nieodległej przyszłości tylko na elektryce. Przejrzyj ofertparu firm i zobacz jak to się pozmieniało w ciągu ostatnich trzech lat. Także nie jest to rzeczywistość równoległa. Są po prostu lepsze, łatwiejsze w użytkowaniu i o dziwo tańsze w produkcji.

Sam jeżdżę na Di2 i na pewno nie chciałbym wrócić do mechanicznej ultegry.

Nie mogę się jakoś przekonać do elektryki w mtb. Ale znam kolesi, którzy ścigają się od paru lat na takim SRAMie i bardzo sobie chwalą. Praktycznie bezawaryjne, błoto im nie straszne.

Padło stwierdzenie, że NIKT już na mechanicznych grupach nie jeździ. NIKT. Jaki jest udział szosowych rowerów z elektrycznymi grupami w ogólnej liczbie rowerów? Dziesiąte czy może setne części promila? Rzeczywistość (ta oficjalna) jest taka, że większość rowerów jeżdżących po świecie to mechaniczne grupy.

On 5/8/2022 at 9:57 PM, jackk said:

Zreszta od wielu lat nikt juz nie trenuje na pulsometr tylko na pomiar mocy ale to juz inna para kaloszy.

Pomiar mocy można kupić już za nieco ponad 1000 PLN na jedno ramie. Do amatorskiego poziomu, nawet ścigania można jednak całkiem nieźle ćwiczyć na tętnie. Tylko nie strefach wyznaczonych na HRmax, lecz wg LTHR (tętno progu mleczanowego/beztlenowego, odpowiednik mocy FTP na daną chwilę i aktualne wytrenowanie). Bez wchodzenia w szczegóły, jest z tym więcej zabawy, szczególnie przy interwałach, metoda jest mniej dokładna, ale wystarczająco dobra by osiągnąć bardzo dobre rezultaty. To czego brakuje, to wymierny wskaźnik postępów, ale jeżdżąc swoje stałe segmenty, przy podobnych warunkach (głównie pogodowych), można to także całkiem nieźle oszacować. Szczególnie na początku gdy wzrost formy jest bardzo wyraźny.
Jeszcze 5-10 lat temu, na poziomie top UCI ścigały się osoby trenujące wyłącznie na tętnie. Pewnie z racji przyzwyczajeń treningowych.

On 5/9/2022 at 11:27 AM, il Dottore said:

Europa chce uniezależnić się od Azji w dziedzinie produkcji ram carbonowych.

Jeżeli dobrze kojarzę, to niektóre włoskie marki też same produkują karbonowe ramy. 

13 hours ago, jackk said:

Mowie o tych co jezdza powaznie czy to amatorsko czy wyzej.

Może dlatego, że nowa Ultegra i w górę jest już tylko w DI2. Podobnie Sram wprowadził Rivala itp. A akurat Ultegra, to wśród ambitnych amatorów, i słabiej sponsorowanych zawodników chyba najczęstsza grupa. Podobnie jak XT.

Zresztą byłem już blisko swojej pierwszej elektronicznej grupy. Jednak po kilku mailach od Canyon'a, że dalej nie wiadomo kiedy będzie nowy Ultimate w moim rozmiarze, kupiłem Scotta Adict RC, na mechanicznej Ultegrze, który miał taką zaletę, że był dostępny. Miałem już Canyona Graila na GRX800 i Canyona MTB na XT, więc wiedziałem czego się spodziewać. Ale jak coś się zacznie dziać z linkami i pancerzami, to następna grupa będzie elektroniczna.

System gra dobrze, albo nie....

17 minut temu, barmanekm napisał:

Jeżeli dobrze kojarzę, to niektóre włoskie marki też same produkują karbonowe ramy. 

Oczywiście. I Belgowie i inni. To nie jest rocket science. Rzecz w tym, że to taka sama sytuacja jak u Krossa - produkcja jednostkowa, niewielka ilość wyrobu.

Portugalska rewolucja polega ne pełnej automatyzacji procesu i - w rezultacie - na jego skali. Zrobić ramę carbonową - to leży w możliwościach nawet i Polaków. Ale zrobić 10000 takich ram... o! To już inna para kaloszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

3 hours ago, barmanekm said:

Pomiar mocy można kupić już za nieco ponad 1000 PLN na jedno ramie. Do amatorskiego poziomu, nawet ścigania można jednak całkiem nieźle ćwiczyć na tętnie. Tylko nie strefach wyznaczonych na HRmax, lecz wg LTHR (tętno progu mleczanowego/beztlenowego, odpowiednik mocy FTP na daną chwilę i aktualne wytrenowanie). Bez wchodzenia w szczegóły, jest z tym więcej zabawy, szczególnie przy interwałach, metoda jest mniej dokładna, ale wystarczająco dobra by osiągnąć bardzo dobre rezultaty. To czego brakuje, to wymierny wskaźnik postępów, ale jeżdżąc swoje stałe segmenty, przy podobnych warunkach (głównie pogodowych), można to także całkiem nieźle oszacować. Szczególnie na początku gdy wzrost formy jest bardzo wyraźny.
Jeszcze 5-10 lat temu, na poziomie top UCI ścigały się osoby trenujące wyłącznie na tętnie. Pewnie z racji przyzwyczajeń treningowych

Całkowita zgoda. Sam tak trenuje i choć mam moc na korbie z jednej strony to u mnie spełnia pomocnicza role. Prawdę mówiąc po ponad 20 latach ścigania całkiem mi to wystarcza.

19 godzin temu, jackk napisał:

Bez problemów. 34x10 na teraz wolałbym 36 z przodu ale Race Face nie ma 36 dla tej korby. Sam byłem sceptyczny jeśli chodzi o jedna tarcze z przodu ale nie ma żadnych problemów.

Ta 10 z tyłu robi robotę. Mam w deore 2x10  34 z przodu 11 z tyłu i brakuje co najmniej jednego przełożenia, szczególnie z górki. Może 36 na korbie rozwiązało by sprawę?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.